Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 15
Artykułów : 83
Odsłon : 53889

Rekomendacje

Grupa 1 - Krasnoludki


Zadania 06.04.2020-10.04.2020 PDF Drukuj Email
Grupa 1 - Krasnoludki - Zadania
Wpisany przez Lidia Drąg Dominika Świst   

Plan pracy zdalnej od 06.04.2020 do 10.04.2020


Poniedziałek 06.04.

1.Poranna gimnastyka dla całej rodziny „Równowaga”

https://youtu.be/ozI7YcVASgo

2.Ćwiczenie artykulacyjne języka „Świąteczne sprzątanie domku Pana Języka”

Pan Języczek sprząta w swoim domku – buzi (buzia otwarta)

Języczek czyści sufit z pajęczyn – język jeździ po podniebieniu górnym.

Sprzątanie na „piętrze” – język jeździ po wewnętrznej, potem zewnętrznej  stronie górnych zębów. Zdejmujemy firanki do prania – buzia szeroko otwarta, czubkiem języka dotykamy każdego górnego ząbka (jakbyśmy chcieli policzyć zęby).

Pierzemy firanki – buzia zamknięta, język wewnątrz jamy ustnej, po zębach kreśli kółeczka. Myjemy okienka – język jeździ po wewnętrznej stronie policzków.

Sprzątanie na „parterze”, odkurzanie – język jeździ po wewnętrznej stronie dolnych zębów. Wymiatanie śmieci – języczek wymiata zza dolnych ząbków „śmieci”.

Wieszanie firanek – język dotyka wszystkie górne ząbki po kolei od wewnątrz (za ząbkami). Zadowolony Pan Języczek biega od okienka do okienka i wyczekuje nadejścia gości – kierujemy języczek od jednego do drugiego kącika wargi.

3. Proszę przeczytać dziecku opowiadanie N. Usenko pt. „Wielkanoc”

Pewnego razu zajączek obudził się bardzo wcześnie. Przy łóżku stała mama. – Wstawaj, śpiochu, pokażę ci coś pięknego! – powiedziała i zabrała go na spacer. Wszędzie było pełno ludzi! Słońce świeciło, dzwony na wieży kościoła biły wesoło bim-bom, ulicami biegły dzieci. Każde miało koszyczek z białą serwetką. A w koszyczku same cuda: kolorowe jajka, żółte kurczaczki, cukrowe baranki z czerwoną wstążką i dzwoneczkiem na szyi, i różne przysmaki. – Ojeju… – szepnął zajączek. – Dlaczego dzwony biją? I dlaczego jajka są takie kolorowe? I do czego są te patyki z kwiatami i wstążeczkami? – Jajka są kolorowe, bo to pisanki – dzieci same je pomalowały. A patyki z kwiatkami i wstążkami to palemki. Zawsze robi się je na Wielkanoc. – A kiedy jest Wielkanoc? – dopytywał się zajączek. – Właśnie dziś! – powiedziała uroczyście mama. – Dlatego dzwony biją! Zajączek patrzył i patrzył, i nie mógł się napatrzeć… I wtedy poczuł taki piękny zapach, że o mało nie kichnął! – Mamusiu! – zawołał. – Co tak pachnie? – Baby wielkanocne! – zaśmiała się mama. – Babcie wielkanocne? – Nie babcie, tylko baby! Baba to takie ciasto z rodzynkami, słodkie i pachnące. Zajączek aż westchnął z zachwytu. – Już wiem, kim zostanę, jak będę duży! – zawołał. – Zajączkiem! Wielkanocnym! Podskoczył z radości wysoko, wysoko… ooo, tak! I pokicał do domu, malować pisanki.

Po przeczytaniu opowiadania proszę porozmawiać dzieckiem na temat opowiadania . Zadajemy dziecku pytania:

Co zobaczył zajączek, idąc na spacer z mamą?

O co dopytywał zajączek?

Co tak pięknie pachniało?

Kim zajączek zapragnął zostać?

Co chciał robić w domu?

W tym tygodniu poznajemy tradycje Wielkanocne , dlatego możemy z dziećmi stworzyć w domu „Kącik wielkanocny ”, w którym umieszczamy ozdoby wielkanocne, symbole świąt przez cały tydzień do Wielkanocy.

4. Zabawa muzyczno-ruchowa „Wilk i zajączki” dla całej rodziny.

Proszę rozłożyć na podłodze w różnych miejscach np. poduszki, ręczniki ... Dzieci przy akompaniamencie muzyki skaczą, naśladując kicanie zajęcy. Na przerwę w muzyce( wyłączamy muzykę) zatrzymują się i nasłuchują (naśladują rękami uszy). Na przerwę w muzyce i hasło: Wilk! Dziecko szuka schronienia, czyli podbiega do najbliższego poduszki i kuca na niej.

https://youtu.be/fRE_8Br_uQE

5. „Zajączek” – praca plastyczno-techniczna, doskonaląca zdolności konstrukcyjne. Do rolek po papierze toaletowym dziecko dokleja wycięte z prz rodzica uszy z brązowego lub szarego papieru. Następnie oczy, a nosek i buzię próbują narysować flamastrem. ( to tylko moja propozycja, ale możecie z dzieckiem wykonać zajączka według własnego pomysłu np. ze skarpetki, ręczniczka …) Wykonanymi zajączkami można pochwalić się umieszczając zdjęcie pracy w galerii grupowej.


Gimnastyka korekcyjna: Ćwiczenia na wesoło.

1. Wyścig żółwi - Zabawa, przy której jest sporo śmiechu, a dzieciaki lubią ją powtarzać i bić swoje rekordy. Potrzebny będzie woreczek z kaszą lub ryżem. A teraz reguły gry! Na mecie ustawia się jedno lub więcej dzieci, mama lub tata w pozycji na czworaka. Każdy zawodnik na plecach ma balast w postaci woreczka. Każdy porusza się na czworaka najszybciej jak potrafi. Gdy woreczek spadnie zaznaczamy miejsce dokąd żółw dotarł. Dzieciaki lubią poprawiać swój rekord i próbować dojść za każdym razem dalej. I tak zabawa może trwać naprawdę długo.

2. Przeprawa przez rzekę - Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze!!!

3. Tor przeszkód - Nie znam dziecka, które nie uwielbiałoby toru przeszkód! Do jego wykonania wykorzystajcie to co macie w domu. Mogą to być wielkie kartony przez środek, których trzeba się przeczołgać, poduszki, po których trzeba skakać, butelki, które należy omijać czy krzesła, na które trzeba się wspinać! Zabawa idealna zarówno dla maluszków jak i dla starszych dzieci.

4. Mały ninja - Mały ninja, człowiek pająk, nazywajcie to jak chcecie. Wystarczy zaplątać sznurek czy włóczkę o stół i krzesła by stworzyć niełatwy do przejścia tor. Ćwiczenie wymaga skupienia, precyzji i trochę gimnastyki. A układ można za każdym razem zmieniać, zaczepiając w inny sposób włóczkę.

 


Wtorek 07.04.

1.Poranna gimnastyka dla całej rodziny „Równowaga”

https://youtu.be/ozI7YcVASgo

2. „ Dwa , trzy ,cztery” – zabawa z elementem liczenia.

Przed rozpoczęciem zabawy rodzić umawia się z dzieckiem co będzie robił gdy usłyszy :

Jedno klaśnięcie – np. wykona jeden podskok pajacyka,

na 2 klaśnięcia – wykona dwa obroty wokół siebie,

na 3 klaśnięcia – podskoczy trzy wysoko do góry,

na 4 klaśnięcia – wykona cztery przysiady,

na 5 klaśnięć – wykona pięć skoków zajęczych.

Rodzic włącza muzykę( np. przeboje dziecięce ) dziecko porusza się swobodnie po pokoju. Na pauzę w muzyce ( wyłączamy muzykę) rodzic klaszcze w dłonie określoną ilość razy, dziecko w tym czasie liczy z pokazywaniem na palcach, po przeliczeniu , wykonuje zadanie. Następnie dzieci siada na dywanie. Na dywanie leżą kredki. Kiedy rodzic poda hasło: Klaszczemy! i wymieni liczbę np. 3 , dziecko klaszcze tyle razy, ile wskazał rodzic . Kiedy poda hasło: Kredki! i wymieni liczbę np. 4, dziecko wybiera odpowiednią liczbę kredek. Zabawę można powtórzyć według własnego pomysłu.

3. „Pisanki Zajączka” – zabawa matematyczna (karta pracy nr 36)

Dziecko nakleja pisanki, opisuje ich wygląd i kolory. Następnie określa ich wielkość (duża, mała) i wskazuje największą. Dorysowuje brakującą liczbę pisanek i koloruje zająca. Na zakończenie przelicza pisanki.

4. Zabawa naśladowczo-ruchowa z piosenką „Święta wielkanocne z jajkiem i zającem” https://youtu.be/xAhMOdXuujg

Dziecko naśladuje ruchem słowa piosenki.

5. Pisanka” – praca plastyczna, samodzielne ozdobienie sylwety pisanki, doskonalenie sprawności manualnej. Dziecko wypycha pisankę (z karty pracy nr 37). Używając kredek woskowych , ołówkowych, farb, kończą kolorowanie pisanki. Z plasteliny, bibuły robi małe kuleczki i nakleja w wybrane miejsca.

 


Środa 08.04.

1. Poranna gimnastyka dla całej rodziny „Ręce do góry”

https://youtu.be/EuCip5y1464

2. Proszę odtworzyć dziecku filmik z nagraniem wiersza pt. „Jajko”

J. Brzechwy Po wysłuchaniu wiersza proszę porozmawiać z dzieckiem na temat wiersza , tłumacząc, że jajko było przekorne, i podkreśla humorystyczny charakter utworu. Przykładowe pytania:

Co robiło jajko?

Kto zwracał uwagę jajku?

Dlaczego kura martwiła się o jajko?

O co prosiła kura?

Czy jajko słuchało kury?

Co się stało z jajkiem?

Czy kura miała rację?

Proszę odwołać się do zachowania swojego dziecka: Czy tobie też się zdarza zachowywać podobnie jak jajko? Czy warto być upartym?

3. „Ostrożnie, to jajka” – zabawy badawcze, oglądanie i badanie różnych rodzajów jajek, rozbudzanie ciekawości poznawczej, obserwowanie zmian nieodwracalnych. Pomoce: jajka , miseczki, patelnia, talerzyki, widelczyki.

Proszę pokazać dziecku jajko kurze ( jeżeli mamy w domu możemy pokazać inne jajka np. kacze, gęsie). Dziecko ogląda jajko i określa, jaki ma kształt, kolor, wielkość. Zwracamy uwagę, że skorupka niektórych jaj łatwo się tłucze i dlatego trzeba delikatnie się z nimi obchodzić. Proszę rozbić jajko i pozwolić dziecku obejrzeć, co jest w środku, wspólnie nazywamy części jajka (skorupka, białko, żółtko). Jeśli jest taka możliwość, smażymy jedno jajko, by dziecko mogło zobaczyć przebieg ścinania się białka i zmianę koloru na biały. Dodatkowo, nawiązując do treści wiersza, można wspólnie zrobić jajecznicę. Po usmażeniu wspólnie degustujemy jajecznicę.

4. „Skorupkowa układanka” – ćwiczenie sprawności manualnej, układanie mozaiki ze skorupek jajek, doskonalenie precyzji ruchów. Proszę przygotować skorupki jajek różnej wielkości i w różnych odcieniach. Dziecko układa skorupki na kolorowej kartce A 5 ( wielkość połowy kartki ksero) i z pomocą rodzica jeżeli mamy klej przykleić na kartkę. Dziecko może tworzyć konkretne wzory, np. węża, ale warto zachęcić je, by same wybrały kształt.

5. Zabawa z piosenką „Jajko” dla całej rodziny

Proszę wysłuchać piosenkę i wspólnie porozmawiać O czym opowiada piosenka? Dobieramy się parami , siadamy na podłodze jedno za drugim. Podczas refrenu wykonujemy masażyk na plecach dziecka, mamy, taty, rodzeństwa: dziecko siedzące z tyłu „maluje” palcem na plecach zgodnie z tekstem piosenki:

Tu kropka, (stuka lekko palcami w plecy osoby siedzącej przed nim)

tam kreska, („maluje” kreski)

pisanka niebieska, („maluje” kółko),

tu kropka różowa, (ponownie stuka lekko palcami w plecy)

pisanka gotowa. („maluje” duże jajko)

Następnie zamieniamy się miejscami.( nagranie piosenki „Jajko” na dole postu)


Język angielski.


Powtórzenie zabawy ruchowej. Dzieci piosenkę i wykonują czynności. Gdy usłyszą freeze- zatrzymują się "zamarzając". Dzieci powtarzają słówka które usłyszą.
dancing- tańczyć/ hop- skakać na jednej nodze/ skip- podskakiwać/ twirl-obracać się.
https://www.youtube.com/watch?v=2UcZWXvgMZE

Piosenka baby shark. Mały rekin. Baby shark. https://www.youtube.com/watch?v=GR2o6k8aPl Dzieci udają pływanie. I powtarzają słówka baby-dziecko mama/papa/grandma/grandpa/

hungry sharks- głodne rekiny   little fish - małe rybki     swim away- odpływać    faster-szybko   safe at last- w końcu bezpieczne


 

Czwartek 09.04.

1. Poranna gimnastyka dla całej rodziny „Ręce do góry”

https://youtu.be/EuCip5y1464

2. Ćwiczenia oddechowe „Wirujące jajko” . Proszę do ćwiczeń wykorzystać jajko wykonane z plastiku, steropianu. Dziecko dmucha na jajko wprawiając je w ruch( dmucha lekko- wolno, mocno- szybkie dmuchnięcia). Można urządzić rodzinne wyścigi Kto dalej dmuchnie jajko?

3. „Pisanki, kraszanki ” film prezentujący polskie tradycje zdobienia jajek wielkanocnych

https://youtu.be/y8RPGayl2Mk

Po obejrzeniu filmu rozmawiamy z dzieckiem Jak powstają pisanki, kraszanki?

4. „ Kolorowe pisanki” – praca plastyczna wykonana wspólnie z rodzicami, rodzeństwem. Tworzymy pisanki z wydmuszek, steropianowych , drewnianych jajek i materiałów wybranych przez was do wykonania pisanki. Jajka można oklejać materiałami lub bibułą, owijać sznurkiem lub wstążkami, ozdabiać plasteliną, flamastrami, cekinami, kolorowymi szpilkami. Gotowe prace mogą być ozdobą pokoju zawieszone na gałązkach bazi lub ułożone w koszyku. Zdjęcia z wykonanymi pisankami można umieścić w galerii grupowej

5.Zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych „Wesołe pisanki ” pomoce: drewniane, styropianowe, plastikowe jajka, jeśli nie mamy jajek to wykorzystujemy do ćwiczeń małą piłeczkę.

Wyścig z jajem
Najoczywistsza aktywność wielkanocna jaka mi się nasuwa. Potrzebna będzie łyżka - drewniana lub zwykła, i jajko. Wyznaczamy start i metę, prosimy dziecko żeby przeniosło jajko na łyżce w taki sposób, aby nie spadło. Możemy zaproponować konkretny sposób poruszania się, np. tyłem, bokiem, stopa za stopą, na kolanach, wielkimi krokami, na palcach itd. Dziecko powinno starać się przez całą trasę trzymać wyprostowaną rękę.

Zbijające jajko
Potrzebujemy plastikowych kubeczków lub kręgli i plastikowe jajko. Wyznaczamy miejsce z którego będziemy rzucać, a po przeciwnej stronie ustawiamy kubki lub kręgle. Dziecko rzuca tak długo, aż wszystkie kubeczki/kręgle się przewrócą.

Jajeczna czołganka
Dzieckomają za zadanie pokonać – czołgając się i trzymając plastikowe jajko w ręku – wyznaczoną trasę ( np. czołganie w tunelu utworzonego z ustawionych krzeseł, stołu), a następnie włożyć je do koszyka.

Turlające jajko – rywalizacja między rodzeństwem

Dziecko turla jajko po podłodze. Zaznaczamy miejsce ,w którym jajko się zatrzymało. Porównujemy odległość. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.


Język angielski.

Piosenka o wielkanocnym króliku https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

Dzieci starają sie powtarzać słówka i naśladować i robić to samo co króliczek.

This is the way the bunny hops- tak właśnie skacze króliczek.   On easter day- w wielkanoc  / wiggle their nose- rusza noskiem / flops his ears- rusza uszami  /  shake his tail- potrząsa ogonki

 


Piątek 10.04.

1. Poranna gimnastyka dla całej rodziny „Jarzynowa gimnastyka”

https://youtu.be/oD_4YBKMKF

2.Oglądamy dzieckiem filmy edukacyjne przybliżające tradycje wielkanocne :

„Zwyczaje wielkanocne”

https://youtu.be/r-to1UXYMUA

Po obejrzeniu filmu prosimy dziecko o wymienienie tradycji związanych z świętami wielkanocnymi.

„Tradycyjny koszyk wielkanocny

https://youtu.be/-vS8QYsdefQ rozmowa i pokaz produktów umieszczanych w wielkanocnym koszyku, zapoznanie dziecka z symboliką poszczególnych produktów wkładanych do koszyka.

3. Zabawa muzyczna „Jajko” – zabawa ruchowa przy piosence, wykonywanie prostych ruchów i gestów do piosenki. Dziecko z rodzeństwem , rodzicami tworzą koło wiązane. Podczas zwrotek chodzą dookoła i śpiewają piosenkę. Podczas refrenu zatrzymują się, puszczają ręce i na słowa: Tu kropka, tam kreska; tu kropka różowa – „rysują” rękami w powietrzu kropki i kreski. Na słowa: pisanka niebieska; pisanka gotowa – wykonują obrót dookoła własnej osi.

4.„Kogo zmoczył wielkanocny zajączek?” – ćwiczenie doskonalące percepcję wzrokową (karta pracy nr 38). Dziecko oglądają obrazek i próbują odgadnąć, kogo oblewa zajączek. Następnie uzupełnia obrazek naklejkami i sprawdza, czy prawidłowo odgadło. Na zakończenie odszukują na obrazku biedronkę.

5. „Niespodzianki wielkanocnego Zajączka” - zabawa doskonaląca orientację w przestrzeni. Pomoce: maskotka zajączka, kurczaka, kaczuszki, łyżki, pokrywki, instrumenty muzyczne. Dziecko jest poszukiwaczem. „Poszukiwacz” wychodzi za drzwi. W tym czasie rodzic ukrywa maskotkę zajączka( lub inną maskotkę wielkanocną np. kurczaczek , kaczuszka) w ustalonym miejscu sali. Zadanie „poszukiwacza” polega na odnalezieniu ukrytej maskotki. Będą mu w tym pomagać dźwiękiem mama, tata, rodzeństwo grając np. na łyżeczkach, uderzając łyżką w pokrywkę. Gdy będą grały cicho, to oznacza, że „poszukiwacz” znajduje się daleko od zajączka( lub innej ukrytej maskotki). Gdy zagrają głośniej, to znak, że zbliża się do ukrytego zajączka.

 

 
Zadania 30.03. - 03.04. PDF Drukuj Email
Grupa 1 - Krasnoludki - Zadania
Wpisany przez Lidia Drąg Dominika Świst   

Tygodniowy plan pracy zdalnej 30.04-03.04 „Wiosna wita nas”


Poniedziałek 30.03

1. Zabawa naśladowczo-ruchowa „Gimnastyka smyka” do zabawy zapraszamy całe rodziny. Dziecko naśladuje ruchem wiersz mówiony przez rodzica.

Tupnij nogą ile sił ( tupiemy nogą)

klaśnij w górze raz, dwa, trzy ( klaszczemy nad głową)

zrób do przodu skłon głęboki, (kłaniamy się , dotykając palcami stóp)

potem pochyl się na boki, (robimy skłon w prawo i w lewo).

Raz – skręt w lewo, (robimy skręt w lewo)

raz - skręt w prawo (skręt w prawo)

bioderkami porusz żwawo (kręcimy bioderkami)

a gdy zmęczysz się troszeczkę możesz usiąść na chwileczkę (siadamy).

2. Zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego „Wiosna pierwsze oznaki w przyrodzie” ABC zabawa https://youtu.be/Wjo_Q1OYTmY

Po obejrzeniu filmu proszę porozmawiać z dzieckiem na temat zwiastunów wiosny:

Jakie kwiaty zwiastują wiosnę (powtarzamy ich nazwy: krokus, przebiśnieg, żonkil, wierzbowe bazie)

Jakie ptaki przylatują do nas z ciepłych krajów? (bocian, jaskółka, skowronek)

Które zwierzęta budzą się z zimowego snu? (niedźwiedź, jeż, borsuk)

3. Zapraszam do odpoczynku przy muzyce relaksacyjnej „Odgłosy wiosny” Proponuje wykonać improwizację taneczną do muzyki z wykorzystanie do tańca chustki. „Odgłosy wiosny” https://www.youtube.com/watch?v=6MG8Jz6o7Ms

4. „Wiosenne kwiaty ” ( karta pracy nr32 ) prosimy dziecko o przyklejenie brakujących części kwiatów( naklejki). Po przyklejeniu dziecko liczy kwiaty i utrwala ich nazwy.

 

Gimnastyka korekcyjna: Ćwiczenia ogólnorozwojowe.

1. Czołganie się pod krzesłami ustawionymi jedno przy drugim.

2. Spacer po pokoju z woreczkiem ryżu lub kaszy na głowie (możliwe zastępniki pluszak lub książeczka). Dzieci starają się utrzymać go na głowie jak najdłużej, pamiętając o prawidłowej postawie ciała.

3. Skoki najpierw obunóż, a potem na jednej nodze wzdłuż dywanu.

4. Chodzenie po skakance lub sznurku stopa przy stopie, utrzymanie równowagi.

5. Rzucanie piłeczkami lub kulkami papierowymi do miski, kosza lub dużego garnka.

Powodzenie na koniec pamiętajcie wykonać ćwiczenia oddechowe.

 

 

Wtorek 31.03


1. Poranna gimnastyka „Najpierw skłon” dla całej rodziny https://youtu.be/FZ3pj_ZkldQ

2. Zabawa ćwicząca sprawność narządów artykulacyjnych„Minki” Proszę zachęcić dziecko do pokazania, jak wygląda jego buzia, kiedy jest:

-wesoła – szeroki uśmiech „ od ucha do ucha”,

-smutna – „podkówka”, kąciki ust skierowane są w dół,

-obrażona – wargi szerokie wysunięte do przodu,

-zdenerwowana – wargi szerokie, zaciśnięte,

- zdziwiona – buzia szeroko otwarta,

- zachwycona – cmoka. Minki można wykonać na zmianę, kilkakrotnie.

3. Zabawa nauka piosenki i ilustracyjna do piosenki „Wiosna wita nas”

Proszę o włączenie filmu z nagraniem i ilustracją ruchową do słów piosenki (film na dole postu). Dziecko śpiewa i naśladuje ruchem słowa piosenki.

4. Zabawa plastyczna „Kwiatek” ( karta pracy nr 31). Proszę o (jeżeli to jest możliwe) pokazanie naturalnego okazu kwiatka i wspólnie z dzieckiem nazywać poszczególne części rośliny: kwiat ,łodyga, liście. Następnie dziecko wypycha elementy kwiatu z karty pracy i przyklejają na kartkę papieru według wzoru. Gotowy kwiat kolorują kredkami lub malują farbami. ( można przysłać prace do naszej galerii) .

5. „Jestem ogrodnikiem – mój ogródek” - zachęcam do wspólnego założenia hodowli w wodzie lub w ziemi np. cebuli, fasoli, rzeżuchy lub innych nasion warzyw, kwiatów. Do hodowli wykorzystujemy np. pojemniczki po serkach, jogurtach, (skrzynki, doniczki – jeżeli mamy w domu ) . Zdjęcia waszych zielonych ogródków można przysłać do galerii grupowej.


Środa 01.04.


1. Poranna gimnastyka „Najpierw skłon” dla całej rodziny

https://youtu.be/FZ3pj_ZkldQ

2. Zabawa paluszkowa „ Ręce” zapraszamy do zabawy rodzeństwo

Proszę o recytację słów wiersza, dziecko, pokazuje poszczególne czynności:

Najpierw ręce się witają(dziecko siedzi po turecku, macha rękami na powitanie)

potem w piąstki zamykają,(na przemian zamyka dłonie w piąstki i otwiera )

robią także duże fale i nie męczą się tym wcale (naśladuje ruchem morskie fale)

W końcu kręcą kołowrotka(obracamy dłonie wokół siebie)

czeszą włosy, niczym szczotka (kilka razy przeczesuje palcami włosy)

jak kocury groźnie drapią (naśladuje kocie ruchy)

i w powietrzu muchy łapią (szybkimi ruchami rąk naśladujemy chwytanie much w  powietrzu)

A gdy zmęczą się zadaniem, to odpoczną na kolanie ( kładzie ręce na kolanach)

3.Zabawa matematyczna „Wesołe koła i kwadraty”

Powiedz :

Jaki kolor ma koło i kwadrat ?

Poszukaj w domu co jest w kształcie koła? (np. talerz, blat stołu, klocek, drzwi od szafki)

Policz ile boków ma kwadrat?

Ułóż ze sznurka, linki , wstążki, skakanki kształt koła, kwadratu, przejdź po nich stopami.

4. Wspólna zabawa z rodzeństwem i rodzicami „Kółko graniaste” https://youtu.be/K6xLVQslAA8

Język angielski:

Dzieci śpiewają piosenkę i wykonują czynności. Gdy usłyszą freeze- zatrzymują się "zamarzając". Dzieci powtarzają słówka które usłyszą.
dancing- tańczyć/ hop- skakać na jednej nodze/ skip- podskakiwać/ twirl-obracać się.
https://www.youtube.com/watch?v=2UcZWXvgMZE


Czwartek 02.03


1. Zagadka „Wiosna”

Proszę przeczytać dziecku wiersz I. Salach pt. „Kto to”

Powiedzcie mi dzieci
Co to jest za Pani:
Trawa rośnie, słonko świeci,
Ptaszek śpiewa dla niej?
Kto przychodzi do nas
O tej porze roku?
Jest pachnąca i radosna.
Czy wiesz kto to? ( Dziecko odgaduje: wiosna )

Rozmawiamy z dzieckiem Po czym poznajemy, że jest wiosna np. kwitną wiosenne kwiaty, przyleciały do nas z ciepłych krajów ptaki, słońce mocniej grzeje….

2.Opowieść ruchowa „Pani Wiosna”.
Mamusiu ,tatusiu aby stworzyć miły nastrój, proponuje włączyć podkład muzyczny do opowiadania
„Odgłosy wiosny” https://youtu.be/3_iZNMsUqDw
- Dzisiaj Pani Wiosna ma bardzo wiele pracy. Musimy jej koniecznie pomóc.
- Pani Wiosna wychodzi z domu – dziecko kładzie ręce na biodra maszeruje.
- Kiedy dotyka ziemi ,topnieje śnieg i pojawiają się kwiaty – dziecko wykonuje przysiady dotykając dłońmi dywanu.
- Trochę się zmęczyła. Przysiadła na starym pniu drzewa i postanowiła odpocząć – dziecko przechodzi do leżenia na plecach.
- Głęboko oddychała, wciągając pachnące świeżą ziemią powietrze – dziecko wciąga powietrze nosem, wypuszcza ustami.
- Jak przyjemnie, szkoda, że nie mogę dłużej posiedzieć. Zobaczę co słychać w sadzie - nogi wyciągnięte lekko na boki. Przeciąga się unosząc ręce w górę, na boki.
- Wyczaruję liście na drzewach i zaproszę ptaki. Niech wypełnią swym śpiewem okolicę - wykonuje podskoki wyciągając ręce w górę.
- Muszę przeskoczyć strumyk, nie mocząc sukni – dziecko wykonuje kilka podskoków obunóż.
- Posłucham jeszcze śpiewu ptaków - lekki rozkrok. (Nie odrywając nóg od podłoża wykonuje skręty tułowia nadstawiając raz jedno
raz drugie ucho).
- Pora wracać do domu. Zanim to zrobię porozmawiam jeszcze z drzewami – dziecko pozostając w pozycji stojącej, kołysze rękami w dowolnych kierunkach równocześnie naśladując szum drzew z różnym natężeniem.

3.Praca plastyczna „Wierzbowe bazie ” inspirowana wierszem

Proszę przeczytać dziecku wiersz „Kotki Marcowe "(autor: Joanna Kulmowa)

Na wierzbie
nad samym rowem -
srebrne kotki marcowe.
Na deszczu i na słocie
srebrnieją im futra kocie.
Plucha
i zawierucha.
Nie ma mamy,
co wyliże brzuch do sucha.
Ale kotki marcowe nie piszczą,
huśtają się na gałązkach.
Mruczą:
- Nareszcie wiosna!
I sierść mają coraz bardziej srebrzystą

Po przeczytaniu wiersza proszę wyjaśnić dziecku dlaczego bazie wierzbowe nazywamy kotkami (porównujemy z sierścią kotka puszysta, miękka, szary kolor ). Prace wykonujemy np. wydzierając paski brązowego papieru, bibuły, kolorowych gazet albo malujemy farbami, rysujemy kredką(gałązki) i przyklejamy kuleczki z kawałków waty, papieru, chusteczek higienicznych,

Zapraszam do pokazania prac w galerii naszej grupy.

4.Zabawa relaksacyjna „Maluje kółeczko” dla całej rodziny( wykonujemy na plecach dziecka, rodzeństwa, mamy, taty)

Maluje kółeczko ( rysujemy jednym palcem na plecach)

w środku z kropeczką, (w środku koła stawiamy kropeczkę)

promyki słoneczne (rysujemy promienie jednocześnie obiema rękami zaczynając od środka pleców )

zygzaki bajeczne, (rysujemy jednocześnie obiema rękami zygzaki po całych plecach) 

a wszystko uklepię, (klepiemy po plecach całymi dłońmi)

poszczypię, ( delikatnie szczypiemy obiema rękami w kilku miejscach na plecach)

podrapię, ( delikatnie drapiemy obiema rękami w kilku miejscach na plecach)

przebiegnę po plecach, (przebiegamy po plecach wszystkimi palcami obu rąk z dołu do góry)

aż dreszczyk cię złapie, (szczypiemy delikatnie w szyję)


Język angielski:

Powtarzamy nazwy kolorów powtarzanych w piosence  oraz parę słówek użytych w piosence. W miarę  możliwości dzieci powtarzają nazwy kolorów, w piosence są przedmioty w danym kolorze,
mój ulubiony kolor.
https://www.youtube.com/watch?v=zxIpA5nF_LY

blue-niebieski   red- czerwone  green-zielone  yellow-żółte  orange-pomarańczowe    purple-fioletowe

Jaki jest twój ulubiony kolor?  What is your  favourite colour ?

I like -lubię


Piątek 03.03


1. „Boogie Woogie ” taniec na różne pory roku z pokazywaniem; rozpoznawanie prawej i lewej ręki.

Przy powtórzeniu zabawy można zamiast ręki pokazywać nogę…

https://youtu.be/sXqaZUp2N-w

2. Dzisiaj zostajemy małymi badaczami. Zapraszam do zabawy całe rodziny.

Poniżej przedstawiam propozycje eksperymentów. Od was zależy, który eksperyment wykonacie. Próbujcie rozmawiać z dziećmi - dlaczego tak się dzieje?

Pienisty potwór /wulkan/:

Materiały: plastikowa butelka, ocet, płyn do mycia naczyń, soda, miska.

Przebieg:  butelkę napełniamy do połowy octem i dolewamy trochę płynu do mycia naczyń   ( można zabarwic farbką ), ostrożnie mieszamy składniki, butelkę ustawiamy na środku miski, bierzemy 3 łyżeczki sody oczyszczonej i wsypujemy na środek papierowej chusteczki do nosa. Zwijamy ją i skręcamy końce i wrzucamy zawiniętą chusteczkę do butelki. Po kilku minutach z butelki zacznie wydobywać się piana.
Można ozdobić butelkę kolorowym papierem wtedy piana będzie wychodziła z paszczy np. Potwora - smoka. Gdy mieszamy ocet z sodą oczyszczoną powstaje gaz zwany dwutlenkiem węgla. Tworzy on w occie bąbelki gazu, który reaguje z płynem do mycia naczyń. Powstaje przy tym tak dużo piany, że wydostaje się ona z paszczy potwora – butelki,

Telefon

Materiały: dwa plastikowe kubeczki, pojemniki po jogurcie, cienki sznurek o długości kilku metrów, nożyczki.


Przebieg: przebić nożyczkami otwór w dnie każdego kubeczka, pojemniczka. Przewlec sznurek przez oba otwory, zawiązać supły. Dwie osoby prowadząc rozmowę telefoniczną – muszą stanąć w odległości, tak aby naprężyć sznurek telefonu. Sznurek powinien być cały czas mocno naprężony. Dźwięki docierają do odbiorcy dzięki ruchom i drganiom powietrza, które są przewodzone przez sznurek.

Co pływa, co tonie

Materiały:  przedmioty metalowe, plastikowe, papierowe


Przebieg: wszystkie  przedmioty kolejno zostają wrzucamy kolejno do przezroczystego pojemnika z wodą. Dzieci przewidują, który przedmiot utonie, a który nie. Po przeprowadzonym doświadczeniu dzieci odpowiadają na pytania:
- Jakie przedmioty utonęły?
- Które nie utonęły?
- Dlaczego jedne utonęły, a inne nie?
Wyciągnięcie wniosku, że przedmioty, które utonęły – są ciężkie, a przedmioty pływające na powierzchni – są lekkie.

Zaczarowany balon

Pomoce: zimna butelka, balon, miska z ciepłą wodą.

Wykonanie doświadczenia: pustą butelkę wkładamy do lodówki na około godzinę. Po godzinie wyjmujemy butelkę i nakładamy na jej szyjkę balon. Na około dwie minuty wkładamy butelkę do ciepłej wody. balon nadmuchuje się jak po dotknięciu czarodziejską różdżką. Wniosek: w wyniku ocieplenia powietrze znajdujące się w butelce rozpręża się i potrzebuje więcej miejsca, wpływa więc do balonu i go nadmuchuje.

Przyjaźń kolorów

Materiały: kilka słoików z czystą wodą, farbki plakatowe


Przebieg: Barwimy za pomocą farbki wodę w słoikach na czerwono, niebiesko i zielono. Opowiadamy o kolorach, które przyjaźnią się ze sobą i dodajemy kolejno:
•    czerwony +żółty= pomarańczowy
•    niebieski+ żółty= zielony
•    czerwony + niebieski = fioletowy                                                                 
Pozwalamy dzieciom dalej eksperymentować z kolorami i wyciągać wnioski.

3. „Chmurka – rysowane wierszyki” -zabawa usprawniająca ruchy rąk rozwijająca orientację w przestrzenną.

Rodzic czyta dziecku wierszyk a dziecko rysuje palcem po śladzie (linii) zaczynając rysowanie od kierunku, który wskazuje strzałka.

Narysuję małą chmurkę,

z której spadnie drobny deszczyk.

Narysuję też kałuże:

dwie malutkie i dwie duże

Przed kałużą pełznie wąż,

który tak powtarza wciąż:

Narysuje…(powtarzamy)

 

 
Zadania 25.03.2020-27.03.2020 PDF Drukuj Email
Grupa 1 - Krasnoludki - Zadania
Wpisany przez Lidia Drąg Dominika Świst   

Środa 25.03.2020


1.Gimnastyczna przywitanka „Głowa ramiona” https://youtu.be/JDSQlxZ_scY

2.Dzisiaj porozmawiamy o marcowej pogodzie:

Proszę przeczytać dziecku wiersz pt.„Marzec” I. Suchorzeskiej

Raz śnieg pada, a raz deszczyk.

Na jeziorze lód już trzeszczy.

Śnieg topnieje już w kałuży,

bałwan w słońcu oczy mruży.

Marzec Koniec zimy? Przerwa. Dzwonek…

To nie dzwonek, to skowronek!

3. „Jaka jest pogoda? ”Oglądamy obrazki i rozmawiamy na temat zmiennej pogody w marcu - wypowiadamy przysłowie „W marcu jak w garncu” cicho, głośno, szybko, wolno. (Można też poobserwować pogodę za oknem i o niej opowiedzieć) dodatkowo proponuje piosenkę do śpiewania i zabawy „Kasza marcowa”

https://youtu.be/mSGgJIbdWO8

4. Zabawa słowno-ruchowa z rodzicami lub rodzeństwem „Wesołe masażyki słońce świeci”

Proszę usiąść za plecami dziecka powtarzać rymowankę , wykonując odpowiednie ruchy:

Słońce świeci, ( masujemy plecy ruchami okrężnymi dłoni )

Pada deszcz, (klepiemy po plecach opuszkami palców)

I po plecach biegnie dreszcz,(wędrujemy wszystkimi palcami przez całe plecy z dołu do góry)

A ja za nim bam, bam, bam, (delikatnie przebiegamy po pleckach piąstkami)

Tu cię mam, (łaskoczemy boki pod żebrami)

Potem zmieniamy się dziecko wykonuje masażyk rodzicom, rodzeństwu.

Zajęcia z języka angielskiego.

Dziecko powtarza piosenkę If you are happy. Słówka jak clap your hands - https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw Dodatkowo mają wskazać przedmioty w podanym kolorze na ekranie i powtórzyć nazwę koloru po angielsku: blue/yellow/green


Czwartek 26.03.2020


1.Gimnastyczna przywitanka „Głowa ramiona” https://youtu.be/JDSQlxZ_scY

2.Zabawa ćwicząca oddech „Płatek kwiatka ”

Dziecko dostaje płatek kwiatka ( to może być kawałek waty , płatek kosmetyczny, wycięty z chusteczki higienicznej). Płatki mogą być zawieszone na sznurku. Dmuchają na nie w dowolny sposób. Potem dmuchają długo i delikatnie bądź krótko ale bardzo mocno. Dzieci mogą zdmuchiwać płatki po stole ( rodzinne zawody w najdłuższym przedmuchiwaniu płatka po stole).

3. Zabawa słowna - opowiadanie „Do czego służy parasol?” „Jaki jest parasol? ” ( oglądamy domowe parasole) . Dziecko określa wielkość : mały , duży, kolor, głaszcze materiał itp

4.Praca plastyczna „Kolorowy parasol”

Dziecko może wykonać pracę w dowolny sposób: pokolorować kredkami, wykleić kawałkami z kolorowych gazet, pomalować farbami, flamastrami lub wykleić plasteliną.( wzór szablonu parasola można odrysować z karty pracy)- teczka .Zdjęcie wykonanego parasola można umieścić w naszej galerii grupowej.

Zabaw rytmiczna dla całej rodziny „Wiosenny deszczyk ” z wykorzystaniem jednorazowych foliowych woreczków, reklamówek, folii malarskiej. https://youtu.be/aqWQBPGqhvs

Zajęcia z języka angielskiego. Dziecko powtarza piosenkę "One little finger" plik  mp3 oraz https://www.youtube.com/watch?v=eBVqcTEC3zQ

Dziecko utrwala słowa określające części ciała:

finger-paluszek/ head-głowa/ chin -palec/ nose-nos/arm-ramie/ leg-noga/ foot-stopa   up- do góry/ down- na dół

Dzieci wskazują przedmioty w wymienionych kolorach: purple/pink/orange


Piątek 27.03.2020


1. Zabawa paluszkowa „Paluszki maluszki” dla całej rodziny

Paluszki maluszki bawić się lubiły: (lekko poruszamy paluszkami) w podłogę bębniły, (uderzamy wszystkimi palcami o podłogę ) kółeczka kręciły, (kręcimy kółeczka palcami wskazującymi obu rąk jednocześnie) kolana klepały, ( klepiemy dłońmi w kolana) boczki łaskotały, (łaskoczemy się w boki)

2.Zabawa skoczna „Raz słońce, raz ulewa”

Proszę rozłożyć na podłodze gazety – „kamienie”. Na hasło „Słońce świeci” dzieci biegają po podłodze podskakując. Na hasło „Ulewa - deszcz” wskakują na „kamienie ” – gazety.

3. Zabawy matematyczna „ Zabawy z misiem”

Dziecko siedzi z misiem na dywanie. Przed nimi stoi krzesło. Prosimy dziecko o wykonanie polecenia :

– połóż misia przed sobą,

– połóż misia za sobą,

– połóż misia obok siebie,

– podnieś misia do góry,

- połóż misia pod krzesłem, na krześle.

– połóż misia na dole na podłodze.

4.Potem możemy pobawić się w zabawę „Ciepło - zimno”. Dziecko odwraca się i zakrywa oczy, w tym czasie rodzic chowa misia. Dziecko zaczyna i szukać misia według wskazówek rodzica( kiedy jest daleko używamy słów zimno, coraz zimniej, lód gdy zbliża się do celu mówimy cieplej, ciepło , gorąco).

 

 
Informacja PDF Drukuj Email
Grupa 1 - Krasnoludki - Zadania
Wpisany przez Lidia Drąg   

Szanowni Rodzice!


Od 25 marca (środa) zobowiązani jesteśmy do informowania Państwa o materiałach, możliwych sposobach i formach realizacji przez dzieci w domach podstawy programowej wychowania przedszkolnego. W związku z tym:
1) systematycznie, będą pojawiać się informacje dotyczące zajęć z dziećmi do realizacji na poszczególne dni, które opracowywane będą w oparciu o materiały edukacyjne do Programu wychowania przedszkolnego – dobre praktyki „Dziecko w swoim żywiole” wydawnictwa Nowa Era.

2) jeżeli nie posiadacie Państwo w domu pomocy potrzebnych do zajęć, warto je zastąpić czymś innym - dostępnym w domu;
3) prosimy o założenie dziecku teczki (lub wykorzystanie wziętej z przedszkola) na wytwory prac plastycznych, które dzieci przyniosą ze sobą po otwarciu przedszkola;
4) zabawy, zajęcia dobrze jest rozłożyć w odstępach czasowych;
5) w związku z naszymi propozycjami wykorzystywania niekiedy zajęć przy komputerze, zamieszczamy link http://www.p50.miastorybnik.pl/files/broszuramttnet.pdf
"Jak bezpiecznie dziecko może korzystać z ekranów"
6) w każdym dniu wszelkie wątpliwości można konsultować z nauczycielem wg podanych godzin w planie danego dnia.

Pozdrawiamy Was serdecznie i życzymy wielu miłych chwil z dziećmi
Dyrektor Anna Kaczmarczyk oraz Grono Pedagogiczne Przedszkola Samorządowego w Czarnym Dunajcu

 

 

 

 
Rozkład dnia u " Krasnoludków" PDF Drukuj Email
Grupa 1 - Krasnoludki - Rozkład dnia
Wpisany przez Lidia Drąd   

Ramowy rozkład dnia w grupie „Krasnoludki” w roku szkolnym 2019/2020


6.30- 8.00 schodzenie się, zabawy dowolne w/g pomysłu i zainteresowań dzieci z niewielkim udziałem nauczyciela.

8.00- 8.30 przygotowanie do zajęć, ćwiczenia ogólnorozwojowe (ćwiczenia wspierające percepcję wzrokową słuchową, grafomotorykę); zabawy ogólnorozwojowe (konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, badawcze); swobodne działania twórcze rozwijające zdolności manualne dzieci-indywidualne lub zespołowe; rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniami dzieci;

8.30-8.40-czytanie bajek, opowiadań;

8.40-8.45 ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe;

8.45-9.00 czynności higieniczne i samoobsługowe;

9.00- 9.30 śniadanie-wdrażanie zasad zdrowego żywienia i kulturalnego spożywania posiłku i zabiegi higieniczne po śniadaniu;

9.30-9.45 zajęcia wychowawczo- dydaktyczne organizowane przez nauczyciela wspomagające całościowy rozwój dziecka,

(poniedziałek i piątek)

9.45-10.15 zabawy dowolne-realizacja pomysłów dzieci z niewielkim udziałem nauczyciela; prace porządkowe przed wyjściem na spacer, plac zabaw;

(wtorek)

9.45-10. 30- zabawy dowolne-realizacja pomysłów dzieci z niewielkim udziałem nauczyciela;

10.30- 11.00 religia

11.00-11.45- spacery, obserwacje przyrodnicze, zabawy w ogrodzie, gry i zabawy sportowe;

(środa i czwartek)

9.45-10.00 zabawy dowolne-realizacja pomysłów dzieci z niewielkim udziałem nauczyciela;

10.00-10.30-j. angielski

10.30-11.45 spacery, obserwacje przyrodnicze , zabawy w ogrodzie, gry i zabawy sportowe;

(poniedziałek i piątek)

10.15- 11.45 spacery, obserwacje przyrodnicze, zabawy w ogrodzie, gry i zabawy sportowe;

11.45-12.00 czynności higieniczne i samoobsługowe,

12.00- 12.30 obiad i zabiegi higieniczne po obiedzie; właściwe zachowanie się przy stole podczas posiłku;

12.30- 14.15 czynności przygotowawcze, odpoczynek-relaks przy muzyce;

14.15- 14.30 czynności higieniczne i samoobsługowe

14.30-14.45 podwieczorek i zabiegi higieniczne po podwieczorku

14.45- 15.00 zajęcia z gimnastyki korekcyjnej (w poniedziałek) w inne dni zabawa ruchowa, zabawy dydaktyczne wspierające rozwój dziecka.

15.00-16.30 – rozchodzenie się dzieci, swobodna działalność plastyczna, konstrukcyjno- techniczna, zabawy zespołowe i indywidualne, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, kontakty indywidualne z rodzicami.

 

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 następna > ostatnia >>

Strona 2 z 2
feed-image Przedszkole Samorządowe | Czarny Dunajec