Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 14
Artykułów : 43
Odsłon : 49217

Rekomendacje

Zadania 25.03.2020-27.03.2020 PDF Drukuj Email
Grupa 1 - Krasnoludki - Zadania
Wpisany przez Lidia Drąg Dominika Świst   

Środa 25.03.2020


1.Gimnastyczna przywitanka „Głowa ramiona” https://youtu.be/JDSQlxZ_scY

2.Dzisiaj porozmawiamy o marcowej pogodzie:

Proszę przeczytać dziecku wiersz pt.„Marzec” I. Suchorzeskiej

Raz śnieg pada, a raz deszczyk.

Na jeziorze lód już trzeszczy.

Śnieg topnieje już w kałuży,

bałwan w słońcu oczy mruży.

Marzec Koniec zimy? Przerwa. Dzwonek…

To nie dzwonek, to skowronek!

3. „Jaka jest pogoda? ”Oglądamy obrazki i rozmawiamy na temat zmiennej pogody w marcu - wypowiadamy przysłowie „W marcu jak w garncu” cicho, głośno, szybko, wolno. (Można też poobserwować pogodę za oknem i o niej opowiedzieć) dodatkowo proponuje piosenkę do śpiewania i zabawy „Kasza marcowa”

https://youtu.be/mSGgJIbdWO8

4. Zabawa słowno-ruchowa z rodzicami lub rodzeństwem „Wesołe masażyki słońce świeci”

Proszę usiąść za plecami dziecka powtarzać rymowankę , wykonując odpowiednie ruchy:

Słońce świeci, ( masujemy plecy ruchami okrężnymi dłoni )

Pada deszcz, (klepiemy po plecach opuszkami palców)

I po plecach biegnie dreszcz,(wędrujemy wszystkimi palcami przez całe plecy z dołu do góry)

A ja za nim bam, bam, bam, (delikatnie przebiegamy po pleckach piąstkami)

Tu cię mam, (łaskoczemy boki pod żebrami)

Potem zmieniamy się dziecko wykonuje masażyk rodzicom, rodzeństwu.

Zajęcia z języka angielskiego.

Dziecko powtarza piosenkę If you are happy. Słówka jak clap your hands - https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw Dodatkowo mają wskazać przedmioty w podanym kolorze na ekranie i powtórzyć nazwę koloru po angielsku: blue/yellow/green


Czwartek 26.03.2020


1.Gimnastyczna przywitanka „Głowa ramiona” https://youtu.be/JDSQlxZ_scY

2.Zabawa ćwicząca oddech „Płatek kwiatka ”

Dziecko dostaje płatek kwiatka ( to może być kawałek waty , płatek kosmetyczny, wycięty z chusteczki higienicznej). Płatki mogą być zawieszone na sznurku. Dmuchają na nie w dowolny sposób. Potem dmuchają długo i delikatnie bądź krótko ale bardzo mocno. Dzieci mogą zdmuchiwać płatki po stole ( rodzinne zawody w najdłuższym przedmuchiwaniu płatka po stole).

3. Zabawa słowna - opowiadanie „Do czego służy parasol?” „Jaki jest parasol? ” ( oglądamy domowe parasole) . Dziecko określa wielkość : mały , duży, kolor, głaszcze materiał itp

4.Praca plastyczna „Kolorowy parasol”

Dziecko może wykonać pracę w dowolny sposób: pokolorować kredkami, wykleić kawałkami z kolorowych gazet, pomalować farbami, flamastrami lub wykleić plasteliną.( wzór szablonu parasola można odrysować z karty pracy)- teczka .Zdjęcie wykonanego parasola można umieścić w naszej galerii grupowej.

Zabaw rytmiczna dla całej rodziny „Wiosenny deszczyk ” z wykorzystaniem jednorazowych foliowych woreczków, reklamówek, folii malarskiej. https://youtu.be/aqWQBPGqhvs

Zajęcia z języka angielskiego. Dziecko powtarza piosenkę "One little finger" plik  mp3 oraz https://www.youtube.com/watch?v=eBVqcTEC3zQ

Dziecko utrwala słowa określające części ciała:

finger-paluszek/ head-głowa/ chin -palec/ nose-nos/arm-ramie/ leg-noga/ foot-stopa   up- do góry/ down- na dół

Dzieci wskazują przedmioty w wymienionych kolorach: purple/pink/orange


Piątek 27.03.2020


1. Zabawa paluszkowa „Paluszki maluszki” dla całej rodziny

Paluszki maluszki bawić się lubiły: (lekko poruszamy paluszkami) w podłogę bębniły, (uderzamy wszystkimi palcami o podłogę ) kółeczka kręciły, (kręcimy kółeczka palcami wskazującymi obu rąk jednocześnie) kolana klepały, ( klepiemy dłońmi w kolana) boczki łaskotały, (łaskoczemy się w boki)

2.Zabawa skoczna „Raz słońce, raz ulewa”

Proszę rozłożyć na podłodze gazety – „kamienie”. Na hasło „Słońce świeci” dzieci biegają po podłodze podskakując. Na hasło „Ulewa - deszcz” wskakują na „kamienie ” – gazety.

3. Zabawy matematyczna „ Zabawy z misiem”

Dziecko siedzi z misiem na dywanie. Przed nimi stoi krzesło. Prosimy dziecko o wykonanie polecenia :

– połóż misia przed sobą,

– połóż misia za sobą,

– połóż misia obok siebie,

– podnieś misia do góry,

- połóż misia pod krzesłem, na krześle.

– połóż misia na dole na podłodze.

4.Potem możemy pobawić się w zabawę „Ciepło - zimno”. Dziecko odwraca się i zakrywa oczy, w tym czasie rodzic chowa misia. Dziecko zaczyna i szukać misia według wskazówek rodzica( kiedy jest daleko używamy słów zimno, coraz zimniej, lód gdy zbliża się do celu mówimy cieplej, ciepło , gorąco).