Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 15
Artykułów : 105
Odsłon : 58073

Rekomendacje

Zadania 30.03. - 03.04. PDF Drukuj Email
Grupa 1 - Krasnoludki - Zadania
Wpisany przez Lidia Drąg Dominika Świst   

Tygodniowy plan pracy zdalnej 30.04-03.04 „Wiosna wita nas”


Poniedziałek 30.03

1. Zabawa naśladowczo-ruchowa „Gimnastyka smyka” do zabawy zapraszamy całe rodziny. Dziecko naśladuje ruchem wiersz mówiony przez rodzica.

Tupnij nogą ile sił ( tupiemy nogą)

klaśnij w górze raz, dwa, trzy ( klaszczemy nad głową)

zrób do przodu skłon głęboki, (kłaniamy się , dotykając palcami stóp)

potem pochyl się na boki, (robimy skłon w prawo i w lewo).

Raz – skręt w lewo, (robimy skręt w lewo)

raz - skręt w prawo (skręt w prawo)

bioderkami porusz żwawo (kręcimy bioderkami)

a gdy zmęczysz się troszeczkę możesz usiąść na chwileczkę (siadamy).

2. Zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego „Wiosna pierwsze oznaki w przyrodzie” ABC zabawa https://youtu.be/Wjo_Q1OYTmY

Po obejrzeniu filmu proszę porozmawiać z dzieckiem na temat zwiastunów wiosny:

Jakie kwiaty zwiastują wiosnę (powtarzamy ich nazwy: krokus, przebiśnieg, żonkil, wierzbowe bazie)

Jakie ptaki przylatują do nas z ciepłych krajów? (bocian, jaskółka, skowronek)

Które zwierzęta budzą się z zimowego snu? (niedźwiedź, jeż, borsuk)

3. Zapraszam do odpoczynku przy muzyce relaksacyjnej „Odgłosy wiosny” Proponuje wykonać improwizację taneczną do muzyki z wykorzystanie do tańca chustki. „Odgłosy wiosny” https://www.youtube.com/watch?v=6MG8Jz6o7Ms

4. „Wiosenne kwiaty ” ( karta pracy nr32 ) prosimy dziecko o przyklejenie brakujących części kwiatów( naklejki). Po przyklejeniu dziecko liczy kwiaty i utrwala ich nazwy.

 

Gimnastyka korekcyjna: Ćwiczenia ogólnorozwojowe.

1. Czołganie się pod krzesłami ustawionymi jedno przy drugim.

2. Spacer po pokoju z woreczkiem ryżu lub kaszy na głowie (możliwe zastępniki pluszak lub książeczka). Dzieci starają się utrzymać go na głowie jak najdłużej, pamiętając o prawidłowej postawie ciała.

3. Skoki najpierw obunóż, a potem na jednej nodze wzdłuż dywanu.

4. Chodzenie po skakance lub sznurku stopa przy stopie, utrzymanie równowagi.

5. Rzucanie piłeczkami lub kulkami papierowymi do miski, kosza lub dużego garnka.

Powodzenie na koniec pamiętajcie wykonać ćwiczenia oddechowe.

 

 

Wtorek 31.03


1. Poranna gimnastyka „Najpierw skłon” dla całej rodziny https://youtu.be/FZ3pj_ZkldQ

2. Zabawa ćwicząca sprawność narządów artykulacyjnych„Minki” Proszę zachęcić dziecko do pokazania, jak wygląda jego buzia, kiedy jest:

-wesoła – szeroki uśmiech „ od ucha do ucha”,

-smutna – „podkówka”, kąciki ust skierowane są w dół,

-obrażona – wargi szerokie wysunięte do przodu,

-zdenerwowana – wargi szerokie, zaciśnięte,

- zdziwiona – buzia szeroko otwarta,

- zachwycona – cmoka. Minki można wykonać na zmianę, kilkakrotnie.

3. Zabawa nauka piosenki i ilustracyjna do piosenki „Wiosna wita nas”

Proszę o włączenie filmu z nagraniem i ilustracją ruchową do słów piosenki (film na dole postu). Dziecko śpiewa i naśladuje ruchem słowa piosenki.

4. Zabawa plastyczna „Kwiatek” ( karta pracy nr 31). Proszę o (jeżeli to jest możliwe) pokazanie naturalnego okazu kwiatka i wspólnie z dzieckiem nazywać poszczególne części rośliny: kwiat ,łodyga, liście. Następnie dziecko wypycha elementy kwiatu z karty pracy i przyklejają na kartkę papieru według wzoru. Gotowy kwiat kolorują kredkami lub malują farbami. ( można przysłać prace do naszej galerii) .

5. „Jestem ogrodnikiem – mój ogródek” - zachęcam do wspólnego założenia hodowli w wodzie lub w ziemi np. cebuli, fasoli, rzeżuchy lub innych nasion warzyw, kwiatów. Do hodowli wykorzystujemy np. pojemniczki po serkach, jogurtach, (skrzynki, doniczki – jeżeli mamy w domu ) . Zdjęcia waszych zielonych ogródków można przysłać do galerii grupowej.


Środa 01.04.


1. Poranna gimnastyka „Najpierw skłon” dla całej rodziny

https://youtu.be/FZ3pj_ZkldQ

2. Zabawa paluszkowa „ Ręce” zapraszamy do zabawy rodzeństwo

Proszę o recytację słów wiersza, dziecko, pokazuje poszczególne czynności:

Najpierw ręce się witają(dziecko siedzi po turecku, macha rękami na powitanie)

potem w piąstki zamykają,(na przemian zamyka dłonie w piąstki i otwiera )

robią także duże fale i nie męczą się tym wcale (naśladuje ruchem morskie fale)

W końcu kręcą kołowrotka(obracamy dłonie wokół siebie)

czeszą włosy, niczym szczotka (kilka razy przeczesuje palcami włosy)

jak kocury groźnie drapią (naśladuje kocie ruchy)

i w powietrzu muchy łapią (szybkimi ruchami rąk naśladujemy chwytanie much w  powietrzu)

A gdy zmęczą się zadaniem, to odpoczną na kolanie ( kładzie ręce na kolanach)

3.Zabawa matematyczna „Wesołe koła i kwadraty”

Powiedz :

Jaki kolor ma koło i kwadrat ?

Poszukaj w domu co jest w kształcie koła? (np. talerz, blat stołu, klocek, drzwi od szafki)

Policz ile boków ma kwadrat?

Ułóż ze sznurka, linki , wstążki, skakanki kształt koła, kwadratu, przejdź po nich stopami.

4. Wspólna zabawa z rodzeństwem i rodzicami „Kółko graniaste” https://youtu.be/K6xLVQslAA8

Język angielski:

Dzieci śpiewają piosenkę i wykonują czynności. Gdy usłyszą freeze- zatrzymują się "zamarzając". Dzieci powtarzają słówka które usłyszą.
dancing- tańczyć/ hop- skakać na jednej nodze/ skip- podskakiwać/ twirl-obracać się.
https://www.youtube.com/watch?v=2UcZWXvgMZE


Czwartek 02.03


1. Zagadka „Wiosna”

Proszę przeczytać dziecku wiersz I. Salach pt. „Kto to”

Powiedzcie mi dzieci
Co to jest za Pani:
Trawa rośnie, słonko świeci,
Ptaszek śpiewa dla niej?
Kto przychodzi do nas
O tej porze roku?
Jest pachnąca i radosna.
Czy wiesz kto to? ( Dziecko odgaduje: wiosna )

Rozmawiamy z dzieckiem Po czym poznajemy, że jest wiosna np. kwitną wiosenne kwiaty, przyleciały do nas z ciepłych krajów ptaki, słońce mocniej grzeje….

2.Opowieść ruchowa „Pani Wiosna”.
Mamusiu ,tatusiu aby stworzyć miły nastrój, proponuje włączyć podkład muzyczny do opowiadania
„Odgłosy wiosny” https://youtu.be/3_iZNMsUqDw
- Dzisiaj Pani Wiosna ma bardzo wiele pracy. Musimy jej koniecznie pomóc.
- Pani Wiosna wychodzi z domu – dziecko kładzie ręce na biodra maszeruje.
- Kiedy dotyka ziemi ,topnieje śnieg i pojawiają się kwiaty – dziecko wykonuje przysiady dotykając dłońmi dywanu.
- Trochę się zmęczyła. Przysiadła na starym pniu drzewa i postanowiła odpocząć – dziecko przechodzi do leżenia na plecach.
- Głęboko oddychała, wciągając pachnące świeżą ziemią powietrze – dziecko wciąga powietrze nosem, wypuszcza ustami.
- Jak przyjemnie, szkoda, że nie mogę dłużej posiedzieć. Zobaczę co słychać w sadzie - nogi wyciągnięte lekko na boki. Przeciąga się unosząc ręce w górę, na boki.
- Wyczaruję liście na drzewach i zaproszę ptaki. Niech wypełnią swym śpiewem okolicę - wykonuje podskoki wyciągając ręce w górę.
- Muszę przeskoczyć strumyk, nie mocząc sukni – dziecko wykonuje kilka podskoków obunóż.
- Posłucham jeszcze śpiewu ptaków - lekki rozkrok. (Nie odrywając nóg od podłoża wykonuje skręty tułowia nadstawiając raz jedno
raz drugie ucho).
- Pora wracać do domu. Zanim to zrobię porozmawiam jeszcze z drzewami – dziecko pozostając w pozycji stojącej, kołysze rękami w dowolnych kierunkach równocześnie naśladując szum drzew z różnym natężeniem.

3.Praca plastyczna „Wierzbowe bazie ” inspirowana wierszem

Proszę przeczytać dziecku wiersz „Kotki Marcowe "(autor: Joanna Kulmowa)

Na wierzbie
nad samym rowem -
srebrne kotki marcowe.
Na deszczu i na słocie
srebrnieją im futra kocie.
Plucha
i zawierucha.
Nie ma mamy,
co wyliże brzuch do sucha.
Ale kotki marcowe nie piszczą,
huśtają się na gałązkach.
Mruczą:
- Nareszcie wiosna!
I sierść mają coraz bardziej srebrzystą

Po przeczytaniu wiersza proszę wyjaśnić dziecku dlaczego bazie wierzbowe nazywamy kotkami (porównujemy z sierścią kotka puszysta, miękka, szary kolor ). Prace wykonujemy np. wydzierając paski brązowego papieru, bibuły, kolorowych gazet albo malujemy farbami, rysujemy kredką(gałązki) i przyklejamy kuleczki z kawałków waty, papieru, chusteczek higienicznych,

Zapraszam do pokazania prac w galerii naszej grupy.

4.Zabawa relaksacyjna „Maluje kółeczko” dla całej rodziny( wykonujemy na plecach dziecka, rodzeństwa, mamy, taty)

Maluje kółeczko ( rysujemy jednym palcem na plecach)

w środku z kropeczką, (w środku koła stawiamy kropeczkę)

promyki słoneczne (rysujemy promienie jednocześnie obiema rękami zaczynając od środka pleców )

zygzaki bajeczne, (rysujemy jednocześnie obiema rękami zygzaki po całych plecach) 

a wszystko uklepię, (klepiemy po plecach całymi dłońmi)

poszczypię, ( delikatnie szczypiemy obiema rękami w kilku miejscach na plecach)

podrapię, ( delikatnie drapiemy obiema rękami w kilku miejscach na plecach)

przebiegnę po plecach, (przebiegamy po plecach wszystkimi palcami obu rąk z dołu do góry)

aż dreszczyk cię złapie, (szczypiemy delikatnie w szyję)


Język angielski:

Powtarzamy nazwy kolorów powtarzanych w piosence  oraz parę słówek użytych w piosence. W miarę  możliwości dzieci powtarzają nazwy kolorów, w piosence są przedmioty w danym kolorze,
mój ulubiony kolor.
https://www.youtube.com/watch?v=zxIpA5nF_LY

blue-niebieski   red- czerwone  green-zielone  yellow-żółte  orange-pomarańczowe    purple-fioletowe

Jaki jest twój ulubiony kolor?  What is your  favourite colour ?

I like -lubię


Piątek 03.03


1. „Boogie Woogie ” taniec na różne pory roku z pokazywaniem; rozpoznawanie prawej i lewej ręki.

Przy powtórzeniu zabawy można zamiast ręki pokazywać nogę…

https://youtu.be/sXqaZUp2N-w

2. Dzisiaj zostajemy małymi badaczami. Zapraszam do zabawy całe rodziny.

Poniżej przedstawiam propozycje eksperymentów. Od was zależy, który eksperyment wykonacie. Próbujcie rozmawiać z dziećmi - dlaczego tak się dzieje?

Pienisty potwór /wulkan/:

Materiały: plastikowa butelka, ocet, płyn do mycia naczyń, soda, miska.

Przebieg:  butelkę napełniamy do połowy octem i dolewamy trochę płynu do mycia naczyń   ( można zabarwic farbką ), ostrożnie mieszamy składniki, butelkę ustawiamy na środku miski, bierzemy 3 łyżeczki sody oczyszczonej i wsypujemy na środek papierowej chusteczki do nosa. Zwijamy ją i skręcamy końce i wrzucamy zawiniętą chusteczkę do butelki. Po kilku minutach z butelki zacznie wydobywać się piana.
Można ozdobić butelkę kolorowym papierem wtedy piana będzie wychodziła z paszczy np. Potwora - smoka. Gdy mieszamy ocet z sodą oczyszczoną powstaje gaz zwany dwutlenkiem węgla. Tworzy on w occie bąbelki gazu, który reaguje z płynem do mycia naczyń. Powstaje przy tym tak dużo piany, że wydostaje się ona z paszczy potwora – butelki,

Telefon

Materiały: dwa plastikowe kubeczki, pojemniki po jogurcie, cienki sznurek o długości kilku metrów, nożyczki.


Przebieg: przebić nożyczkami otwór w dnie każdego kubeczka, pojemniczka. Przewlec sznurek przez oba otwory, zawiązać supły. Dwie osoby prowadząc rozmowę telefoniczną – muszą stanąć w odległości, tak aby naprężyć sznurek telefonu. Sznurek powinien być cały czas mocno naprężony. Dźwięki docierają do odbiorcy dzięki ruchom i drganiom powietrza, które są przewodzone przez sznurek.

Co pływa, co tonie

Materiały:  przedmioty metalowe, plastikowe, papierowe


Przebieg: wszystkie  przedmioty kolejno zostają wrzucamy kolejno do przezroczystego pojemnika z wodą. Dzieci przewidują, który przedmiot utonie, a który nie. Po przeprowadzonym doświadczeniu dzieci odpowiadają na pytania:
- Jakie przedmioty utonęły?
- Które nie utonęły?
- Dlaczego jedne utonęły, a inne nie?
Wyciągnięcie wniosku, że przedmioty, które utonęły – są ciężkie, a przedmioty pływające na powierzchni – są lekkie.

Zaczarowany balon

Pomoce: zimna butelka, balon, miska z ciepłą wodą.

Wykonanie doświadczenia: pustą butelkę wkładamy do lodówki na około godzinę. Po godzinie wyjmujemy butelkę i nakładamy na jej szyjkę balon. Na około dwie minuty wkładamy butelkę do ciepłej wody. balon nadmuchuje się jak po dotknięciu czarodziejską różdżką. Wniosek: w wyniku ocieplenia powietrze znajdujące się w butelce rozpręża się i potrzebuje więcej miejsca, wpływa więc do balonu i go nadmuchuje.

Przyjaźń kolorów

Materiały: kilka słoików z czystą wodą, farbki plakatowe


Przebieg: Barwimy za pomocą farbki wodę w słoikach na czerwono, niebiesko i zielono. Opowiadamy o kolorach, które przyjaźnią się ze sobą i dodajemy kolejno:
•    czerwony +żółty= pomarańczowy
•    niebieski+ żółty= zielony
•    czerwony + niebieski = fioletowy                                                                 
Pozwalamy dzieciom dalej eksperymentować z kolorami i wyciągać wnioski.

3. „Chmurka – rysowane wierszyki” -zabawa usprawniająca ruchy rąk rozwijająca orientację w przestrzenną.

Rodzic czyta dziecku wierszyk a dziecko rysuje palcem po śladzie (linii) zaczynając rysowanie od kierunku, który wskazuje strzałka.

Narysuję małą chmurkę,

z której spadnie drobny deszczyk.

Narysuję też kałuże:

dwie malutkie i dwie duże

Przed kałużą pełznie wąż,

który tak powtarza wciąż:

Narysuje…(powtarzamy)