Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 15
Artykułów : 105
Odsłon : 58319

Rekomendacje

Zadania 20.04.2020 - 24.04.2020 PDF Drukuj Email
Grupa 1 - Krasnoludki - Zadania
Wpisany przez Lidia Drąg Dominika Świst   

Plan pracy zdalnej 20.04- 24.04 „Krasnoludki”


Poniedziałek 20.04

1. Gimnastyka poranna dla całej rodziny „Jarzynowa gimnastyka”

https://youtu.be/oD_4YBKMKFs

2.Proszę przeczytać dziecku wiersz „Co słychać na wsi” W. Chotomskiej

Co słychać? Zależy – gdzie.

Na łące słychać: – Kle, kle!

Na stawie: – Kwa, kwa!

Na polu: – Kraaa!

Przed kurnikiem: – Kukuryku!

– Ko, ko, ko, ko, ko! – w kurniku.

Koło budy słychać: – Hau!

A na progu: – Miau…

A co słychać w domu,

Nie powiem nikomu!

Po wysłuchaniu wiersza dziecko odgaduje, o jakich zwierzętach była mowa. Powtarza dźwięki, jakie wydają zwierzęta, i mówi, gdzie one mieszkają lub gdzie najczęściej przebywają.

3.„Zwierzaki” – zabawa ruchowo-naśladowcza, naśladowanie ruchów i odgłosów zwierząt . Zapraszamy dziecko na wycieczkę i opowiadamy, że znajduje się na łące, na której są bociany. Ptaki stoją, chodzą po łące. Proponujemy ruch, a dziecko próbuje naśladować chodzącego (maszeruje z wysoko zgiętymi nogami w kolanach) i stojącego na jednej nodze bociana, klekocą ( dziecko uderza wyprostowaną ręką prawą w lewą mówiąc kle, kle ) . Następnie idzie nad staw, gdzie pływają kaczki. Naśladuje ich ruchy (pływanie, machanie skrzydłami) i głos- kwa, kwa. Na polu spotyka wronę, naśladują jej głos kra, kra i leci na podwórko, gdzie jest kogut, kura, pies i kot. Naśladuje po kolei ruchy i odgłosy wszystkich zwierząt.

4. „Budujemy domki dla zwierząt” – zabawa konstrukcyjna. Dziecko wybiera sobie dowolną figurkę lub maskotkę zwierzątka oraz kilka plastikowych patyczków , mogą to być też wykałaczki, patyczki do szaszłyków lub kredki. Zadaniem dziecka jest zbudowanie domku dla swojego zwierzątka.

Podczas zabawy pytamy dziecko: Jakie masz zwierzątko?

Jak się nazywa domek, który budujesz?

5. Zabawa taneczna, ruchowo- naśladowcza „ Kaczuszki” https://youtu.be/zW1_ANe0l94


Gimnastyka korekcyjna . Ćwiczenia na wesoło

1. „Przeszkody do ominięcia” - układamy dwie linie w odległości 2m od siebie, między nimi układamy klocki w linii prostej w odległości około 1 m od siebie. Dziecko przebiega między klockami tak, aby nie dotknąć żadnego z nich, omijając je raz z jednej, a raz z drugiej strony. Ćwiczenie powtarzamy 3x.

2. Przysiady: w pozycji wyprostowanej uginamy nogi w kolanach, następnie prostujemy. Pilnujemy prawidłowej postawy, plecy prosto, ręce wyciągnięte do przodu. Wykonujemy (7 powtórzeń).

3. „Piramida” – grupujemy klocki np. duplo (ewentualnie większe dla młodszych dzieci) wedle kolorów (kolorów tyle ilu jest zawodników). Ustalamy tor. Biegniemy, przenosząc klocki swojego koloru na drugi koniec toru. Układamy piramidę. Drugi raz rozpoczynamy z końca, na którym uzbieraliśmy pierwszą piramidę. Kto pierwszy ten lepszy. Powtórzyć 2x.

4. Przygotowujemy podwyższenie (może to być stopień na schodach, mały niesuwający się taborecik łazienkowy), wskakujemy obunóż na podwyższenie (7 razy).

5. Razem z dzieckiem, w różnych pozycjach jednocześnie podajemy sobie woreczki z grochem, misia lub inny przedmiot - górą, dołem (7 razy ).


Wtorek 21.04

1.Poranna gimnastyka dla całej rodziny „Przywitanie i rozgrzewka”

2. Proszę odtworzyć dziecku film Gdzie ja mieszkam?

https://youtu.be/1PD3jNhefUA

Po obejrzeniu filmu dziecko nazywa miejsca i budynki, w których mieszkają zwierzęta: zagroda, stajnia, obora, kurnik, chlewik. Dzieci wymieniają zwierzęta, które tam mieszkają, oraz próbują określić, jakie korzyści ma człowiek, hodując na wsi zwierzęta. ( np. kura znosi jajka, krowa, koza daje mleko, owca - wełnę)

3. „Kolorowy płotek” – zabawa matematyczna, przeliczanie prostokątnych pasków i układanie z nich rytmów, tworzenie obrazka według własnego pomysłu. Pomoce: 6–8 pasków w dwóch kolorach (połowa w jednym, połowa w drugim kolorze), białe kartki, klej, kredki.

Proszę wyciąć z kolorowego papieru 3–4 papierowe paski w dwóch kolorach np. czerwone, żółte, czyli po 6–8 pasków. Dzieci przeliczają, ile mają prostokątów. Na białej kartce układają na przemian kolorowe paski(np. czerwony- żółty- czerwony –żółty itd.) i tworzą kolorowy płotek. Następnie przyklejają go i uzupełniają obrazek rysunkiem dowolnego zwierzątka .

4. Ćwiczenia i zabawy ruchowe „Wesołe koniki”

Konie skaczą przez przeszkody” zabawa bieżna .

Rozkładamy na podłodze, w różnych miejscach pokoju „ przeszkody”- poduszki, zwinięte ręczniki itp.

Dziecko – koń biegnie, wysoko unosząc kolana. Gdy napotka przeszkodę – koń, przeskakuje przez nią, po czym biegnie dalej.

Ćwiczenia głowy i szyi „Koń kiwa głową”.

Dziecko w siadzie skrzyżnym, z rękami ułożonymi na kolanach , wykonuje skłon głową w przód i w tył z wydłużeniem szyi lekkim przyciąganiem brody.

Ćwiczenia zręczności „Koń na biegunach”. Dziecko w siadzie skrzyżnym, chwytają za stopy od zewnętrznej strony, wyginają plecy jak bieguny konia - lekko huśta się w tył, na plecy i w przód do siadu.

Ćwiczenia równowagi „ Koń grzebie nogą”. Dziecko maszeruje z wysokim unoszeniem kolan. Na hasło „konie” zatrzymują się, rżą i grzebią nogą – lekko uderzają o podłogę palcami lewej i prawej stopy, na zmianę.


Środa 22.04

1. Zabawa ruchowo-naśladowcza z piosenką „Krasnoludki” https://youtu.be/piZ27BZdL_s

2. Zagadki słowne „Kto jest moim rodzicem?” – dziecko odgaduje zagadki słowne oraz łączy w pary sylwety zwierząt dorosłych i młodych.

Ja jestem prosiątko, mieszkam sobie w chlewie. Kim jest moja mama?

Czy jest ktoś, kto nie wie?

Ja jestem kurczątko i mieszkam w kurniku. A kim jest mój tata?

Pieje: „Kukuryku!”.  

Ja jestem kaczątko, w stawie chętnie pływam.

Czy wiecie, jak moja mama się nazywa?

Ja jestem cielątko, lubię mleko mamy. A was teraz spytam: jak ją nazywamy?

Ja jestem źrebiątko, w stajni wącham owies.

A kim jest mój tata? Proszę, kto mi powie?   

Ja jestem koźlątko, meczę głośno: meee! Kim jest moja mama?

Wiecie już, czy nie?  

Ja jestem kociątko, mam na pyszczku łatę. Kto wie, jak się woła na mojego tatę?

Ja jestem szczeniątko, odpoczywam w budzie. Jak mojego tatę nazywają ludzie?

3. Zabawa dydaktyczna „Mamy i ich dzieci” – łączenie w pary zwierząt dorosłych i młodych (karta pracy nr 39). Dziecko nazywają dorosłe zwierzęta i wklejają obok młode osobniki oraz podają ich nazwy.

4.Zabawa ilustracyjno- artykulacyjna z piosenką „ Ciocia Tecia”

https://youtu.be/fSSRwIAQIcE

Dziecko powtarza słowa piosenki i naśladuje głosem zwierzęta hodowane na wsi.

5. Zabawa „Wirujące piórko”. Dajemy dziecku dziecku piórko, zadaniem dziecka jest dmuchać na piórko tak, by nie spadło na podłogę. Zabawa relaksacyjna „Piórkowy masaż”. Dziecko siedzi z rodzicem w siadzie skrzyżnym w parach naprzeciwko siebie i w rytm muzyki głaszczą ręce i twarz partnera piórkiem (może to być kawałek chusteczki higienicznej).


Język angielski.

Piosenka o motylku biedronce i żuku. 

https://www.youtube.com/watch?v=EgiQ6GliTrI

Dziecko powtarza nazwy  owadów w piosence.

butterfly  - motyl

ladybug - biedronka

bumblebee  - żuk

... flying  all around the trees.


Czwartek 23.04

1. Poranna gimnastyka dla całej rodziny „Głowa, ramiona”.

2. Proszę przeczytać dziecku wiersz: „Krowa czarodziejka” M. Przewoźniak

Pewnie nie wiecie, że każda krowa jak czarodziejka umie czarować.

Bo co za zwierzę to niebywałe: Jak zje zielone to daje białe?

Zgadnijcie, co jest tak zamienione.

Czym jest to białe, a czym – zielone

Po przeczytaniu dzieci odgadują, czym jest „białe”, a czym „zielone”. Rozmawiamy z dzieckiem o zwyczajach krowy, która pasie się na łące i zjada zieloną trawę, prosimy dziecko o naśladowanie przeżuwania trawy przez krowę. Następnie rozmawiamy o pozyskiwaniu mleka: dojeniu krowy, ręcznym i mechanicznym. Podkreślamy, że dojenie ręczne to trudne zadanie, którego najpierw trzeba się nauczyć.

3. „Czary-mary… mleko” –zabawa badawcza, doświadczenia z wodą. Pomoce: dwie miski, jedna kolorowa, gumowe rękawiczki jednorazowe, szpilka, biała farba, woda. Z apraszamy dziecko do zabawy w dojenie krowy. Do jednej miski nalewamy wodę, drugą kolorową miskę pozostawiamy pustą. Nabieramy wodę z miski do gumowej rękawiczki, do środka wlewamy białą farbę. Związujemy rękawiczkę, a na czubkach palców robi szpilką dziurki. Dziecko ściska po kolei palce rękawiczki, naśladując dojenie, i kieruje płyn do kolorowej, pustej miski

4. „Krowa” – praca plastyczna, ułożenie i naklejenie obrazka krowy z papierowych kół, doskonalenie sprawności manualnej. Przygotowujemy zestaw figur potrzebnych do złożenia sylwety krowy: duże półkole i sześć małych półkoli, dwie elipsy, dwa małe trójkąty, pięć kawałków tasiemki, sznurka, włóczki. Dziecko składają sylwetę krowy i naklejają na kartkę. Z brązowej i czarnej plasteliny naklejają łaty oraz oczy. Krowę można zrobić z rolki po papierze toaletowym lub według własnego pomysłu. (prace można umieścić w galerii grupowej)

5. Zabawa muzyczna „Krowy i konie” – zabawa ruchowo-ilustracyjna, doskonalenie orientacji w przestrzeni, reagowanie na przerwę w muzyce i charakter utworu. Omawiamy z dzieckiem różnice w wyglądzie, sposobie poruszania się i odgłosach między krowami i końmi. Odtwarzamy obydwa utwory. Wspólnie z dzieckiem ustalamy, który z nich bardziej pasuje do krowy, a który do konia. Na koniec przeprowadza zabawę ruchową: podczas „Marsza perskiego” dzieci poruszają się na czworaka lub maszerują, układając dłonie w rogi. Kiedy rodzic zatrzymuje nagranie, dziecko naśladuje głosem muczenie krowy. Podczas drugiego utworu „Polski koń sportowy” dziecko cwałuje do przodu , . Na przerwę w muzyce naśladują głosem rżenie konia. ( nagranie utworów pod postem).


Język angielski

Piosenka Kto wział ciasteczko ze słoja ?

-Who took the cookie frm the cookie jar ?

https://www.youtube.com/watch?v=OzKY5YHnOTg

who me ? czy ja ? ... not me !

Dziecko powtarza nazwy zwierząt.

panda rabbit-królik bear-miś penguin-pingwin cangaroo-kangur   

Kangurek wział ciasteczko  let's share- podzielmy się.


Piątek 24.04

1. Poranna gimnastyka dla całej rodziny „Uczymy się części ciała ”

https://youtu.be/x7Wc4Rj22jI

2. „Mleczna kraina” – oglądanie i nazywanie przetworów mlecznych, poznanie ich właściwości zdrowotnych, rozmowa na temat dobrych nawyków żywieniowych. Dzieci oglądają i nazywają produkty mleczne: mleko, jogurt, kefir, ser biały i żółty, masło, śmietana. Zapraszamy dziecko do degustacji, zwracamy uwagę na walory smakowe produktów, a także na ich wartości odżywcze i zdrowotne. Po degustacji dziecko wypowiada się na temat produktów, mówią, co lubią, co im smakuje, jak i do czego można te produkty wykorzystać.

3. „Mleczny deser” – zajęcia kulinarne, samodzielne przygotowanie zdrowego deseru z jogurtu, wdrażanie dobrych nawyków żywieniowych Pomoce: jogurty naturalne, pokrojone owoce, różne płatki zbożowe, orzechy, miseczki, łyżeczki. Dzieci samodzielnie nakładają sobie do miseczki jogurt naturalny i dodają do niego wybrane owoce, płatki, orzechy, potem degustują i smakują wykonany przez siebie deser.

4.„Idą kurki”– zabawa do wierszyka kształcąca motorykę, koordynacje ruchową i słuchową. Na podłodze układamy ze sznurka, tasiemki - koło. Dziecko chodzi dookoła po sznurku powtarzając za rodzicem wierszyk. Przy ostatnim wersie wymieniają nazwę domku i wskakują do środka koła.
- Idą sobie kurki dróżką:
Pierwsza kurka tupie nóżką,(tupie nogą)
Druga kurka tupie nóżką,
Trzecia kurka tupie nóżką.
Potupały, potupały
I w kurniku się schowały.(wskakuje do koła)
potem bawimy się zmieniając nazwy zwierząt i ich mieszkań: świnka- chlewik, krówka- obora, konik- stajnia
- Idą sobie świnki dróżką:
2.Pierwsza świnka tupie nóżką (…)
I w chlewiki się schowały. Itd.

5. „Co się zmieniło?”- zabawa doskonaląca pamięć i spostrzegawczość wzrokową dla dziecka, rodzeństwa. Układamy w szeregu 4 zwierzątka, mogą być maskotki. Prosimy dziecko aby zapamiętało kolejność ułożenia zwierząt. Potem dziecko wychodzi z pokoju, a w tym czasie rodzic przestawia zwierzęta. Zapraszamy dziecko, jego zadaniem jest wykrycie zmian i ustawienie zwierząt ponownie w tej samej kolejności, co na początku.