Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 15
Artykułów : 107
Odsłon : 72866

Rekomendacje

Zadania 11.05. - 15.05. PDF Drukuj Email
Grupa 1 - Krasnoludki - Zadania
Wpisany przez Lidia Drąg Dominika Świst   

Plan pracy zdalnej 11.05-15.05


Poniedziałek 11.05

1. Poranna gimnastyka „ Ćwicz za Lulisią” dla całej rodziny https://youtu.be/9iOLdoHhLpc

2. Proszę odtworzyć dziecku film edukacyjny „ Łąka ” – Wędrówki Skrzata Borówki. https://youtu.be/LKLf5EN1Ff4 Po obejrzeniu filmu pytamy dziecko o nazwy kwiatów, roślin i zwierząt żyjących na łące, odpowiada na pytania:
Co można znaleźć na łące?
Co można robić na łące? (zbierać kwiatki, uprawiać sporty, odpocząć i słuchać odgłosów natury, zrobić biwak itp.)
Czego nie należy robić? (rozpalać ogniska, niszczyć przyrody, śmiecić, nie wolno łapać owadów itp.)

3. Opowieść ruchowa dla całego rodzeństwa „Spacer na łąkę”.
Jest pogoda słonko świeci, dziś na łąkę idą dzieci - raz, dwa, trzy.
(dzieci maszerują rytmicznie )
A tu nagle pada deszczyk - kap, kap, kap.
(dzieci w przysiadzie uderzają rytmicznie o podłogę)
I po liściach tak szeleści - szur, szur, szur.
(dzieci pocierają dłonią o dłoń)
Deszcz ustaje - słonko świeci i na łąkę biegną dzieci - hyc, hyc, hyc.
(dzieci biegają i rytmicznie podskakują)
Dzieci bawią się z ochotą, nagle patrzą - wszędzie błoto - hop, hop, hop.
(dzieci robią duże podskoki )
Jest pogoda słonko świeci  żabka wyszła im naprzeciw - bęc, bęc, bęc.
(dzieci rytmicznie naśladują skoki żabki)
Do odpoczynku zachęciła i opowiadanie szybko wymyśliła.

4. „Zabawa z wiosennym kwiatem” proszę wyciąć wspólnie z dzieckiem kwiatek z papieru. Następnie wydajemy dziecku polecenia: -  połóż kwiatek na dole na podłodze, -  połóż kwiatek za sobą, -  połóż kwiatka obok siebie -  podnieś kwiatek do góry, -  połóż kwiatka przed sobą,

5. „Wiosenna łąka” praca plastyczna : malowanie palcem, korkiem, kawałkiem gąbki umoczonym w farbie wiosennej łąki. Praca może być wykonana z plasteliny. Najpierw dziecko nakleja na papierze środek kwiatu z plasteliny i dokleja do niego kuleczki – płatki. Następnie z zielonej plasteliny toczy wałek i przykleja go jako łodygę kwiatu. Zielony pasek papieru nacinają nożyczkami i przyklejają go, smarując klejem tylko nienacięte brzegi. W ten sposób powstanie przestrzenna trawa.( to tylko propozycja). Prace można umieścić w galerii grupowej.

Gimnastyka korekcyjna: Ćwiczenia na wesoło.

1. „Przeszkody do ominięcia” - układamy dwie linie w odległości 2m od siebie, między nimi układamy klocki w linii prostej w odległości około 1 m od siebie. Dziecko przebiega między klockami tak, aby nie dotknąć żadnego z nich, omijając je raz z jednej, a raz z drugiej strony. Ćwiczenie powtarzamy 3x.

2. Przysiady: w pozycji wyprostowanej uginamy nogi w kolanach, następnie prostujemy. Pilnujemy prawidłowej postawy, plecy prosto, ręce wyciągnięte do przodu. Wykonujemy (7 powtórzeń).

3. „Piramida” – grupujemy klocki np. duplo (ewentualnie większe dla młodszych dzieci) wedle kolorów (kolorów tyle ilu jest zawodników). Ustalamy tor. Biegniemy, przenosząc klocki swojego koloru na drugi koniec toru. Układamy piramidę. Drugi raz rozpoczynamy z końca, na którym uzbieraliśmy pierwszą piramidę. Kto pierwszy ten lepszy. Powtórzyć 2x.

4. Przygotowujemy podwyższenie (może to być stopień na schodach, mały niesuwający się taborecik łazienkowy), wskakujemy obunóż na podwyższenie (7 razy).

5. Razem z dzieckiem, w różnych pozycjach jednocześnie podajemy sobie woreczki z grochem, misia lub inny przedmiot - górą, dołem (7 razy ).

 

Wtorek 12.05

1. Zabawa ruchowo- integracyjna dla całej rodziny „Wesołe powitanie” (witanie się różnymi częściami ciała).
Dzieci odwracają się twarzą do mamy lub taty, na hasło:
witają się paluszki – dziecko i osoba dorosła witają się paluszkami,
witają się dłonie – dziecko i osoba dorosła dotykają się dłońmi,
witają się łokcie – dziecko i osoba dorosła dotykają się łokciami,
witają się kolana – dziecko i osoba dorosła dotykają się kolanami,
witają się stopy – dziecko i osoba dorosła dotykają się stopami,
witają się plecy – dziecko i osoba dorosła dotykają się plecami.

2. „ Mieszkańcy łąki” film edukacyjny https://youtu.be/jFIm5X7xS-U Po obejrzeniu filmu dziecko rozwiązuje zagadki. Lata nad łąką w czerwonej kapotce, a na tej kapotce jest kropka przy kropce. (biedronka) Ponad łąką leci w świat, a skrzydełka ma jak kolorowy kwiat. (motyl) Ma żółte i czarne paseczki, lata nad łąką i głośno bzyczy kiedy grzeje słonko. (pszczoła) Dźwigam dom na grzbiecie, mam malutkie rogi, chodzę bardzo wolno, czasem Muchy - zajadły wróg, ma aż osiem nóg,
rozpina po kątach sieci, czatuje  czy mucha wleci.
(pająk)

By ją opisać, braknie ołówka. Tak pracowita jest mała… (mrówka

3.Opowieść ruchowa dla rodzeństwa „Spacer na łąkę"- zaproszenie do zabawy przy muzyce.
Jest piękny słoneczny dzień. Słońce mocno grzeje, wieje lekki wiatr ( naśladujemy wiatr). Co robić w taki dzień? Wyciągamy z górnej półki plecak (wspięcie na palce, wyciąganie ramion w górę). Zakładamy plecak i wędrujemy na łąkę (spokojny marsz ). Na łące nie ma jeszcze ludzi. Rozglądamy się, szukając miejsca dla siebie. O, tam jest! Jest przyjemnie, słońce ogrzewa naszą skórę( podnosimy głowę do góry,). Wiatr delikatnie chłodzi rozgrzaną skórę. Obserwujemy płynące na niebie obłoczki, które przesuwają się leniwie. Jest pięknie i kolorowo wokół nas, przyglądamy się kwiatom, wdychamy ich wspaniałe zapachy (wciąganie powietrza nosem). Wypatrujemy, czy gdzieś na łące nie pojawiło się jakieś zwierzątko. Rozglądamy się dookoła. Bawimy się w Widzimy motylki latające nad kwiatami( naśladujemy lot motylków, ptaków), Ptaszki fruwają wysoko. Liczymy kropki na biedronce( 1,2, 3, 4, 5, 6,7). Pszczółki latają i zbierają nektar- dziecko siada na poduszce i bzyczy: bzzzz, bzzzzz. Po łące spaceruje ślimak. ( dziecko kładzie się na podłodze i naśladuje pełzanie ślimaka). Nagle zaczął padać wiosenny deszcz( stukamy paluszkami o podłodze) , to znak, że trzeba biec szybko do domu.

4.„Zerwany kwiat nazywa się tak...” – , ćwiczenie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej, kolorowanie kwiatów według kodu, poprawne nazywanie kolorów (karta pracy nr 48)..Dziecko koloruje obrazek na karcie pracy, używając odpowiednich kolorów.

5. Zabawa paluszkowa „Zwierzęta na łące” - kształtowanie orientacji w przestrzeni; pojęcia prawo, lewo. https://youtu.be/MQReD1Ld1a0

 

Środa 13.05

1. Poranna gimnastyka dla całej rodziny „Najpierw skłon” https://youtu.be/FZ3pj_ZkldQ

2. Zagadka dnia: Ten barwny owad, czy wiesz o tym, zapyla kwiaty. Kto to jest? (motyl)   Jak gąsienica przemienia się w motyla? Poznanie etapów przemiany gąsienicy w motyla film edukacyjny https://youtu.be/ocWgSgMGxOc Po obejrzeniu filmu opowiadamy dziecku o zwyczajach motyli. Motyl żywi się nektarem z kwiatów. Rozróżniamy motyle dzienne i motyle nocne- ćmy. Skrzydła motyka pokryte są pyłkiem, kiedy zetrze się im pyłek motyl już nie będzie latał ( dlatego nie łapiemy rękami motyla). Motyle składają jaja na liściach roślin. Z nich wykłuwają się gąsienice, które zjadają liście roślin np. kapusty. Kiedy gąsienice urosną zawijają się w kokon i po pewnym czasie zamieniają się w barwnego motyla .

3. „Taniec motyli ” - improwizacja taneczno-ruchowa z chusteczką do muzyki poważnej. Dziecko naśladuje lot motyla, leci szybko- wolno, siada na kwiatek( kocyk, poduszka).

4.„Kolorowy motylek” praca plastyczna według własnego pomysłu np. do rolki po papierze dziecko przykleja skrzydełka , czułka. Motylka można wykonać malując farbami na połowie zgiętej kartki skrzydła motyla, potem przyciskamy drugą połowę kartki odciśnie się nam druga połowa motyla( symetria)

Język angielski

Proszę odtworzyć dziecku piosenkę Colorful fruits -kolorowe owoce. Dziecko powtarza nazwy kolorów i owoców. https://www.youtube.com/watch?v=uOsJouK7YN4 "Where is red?”Co jest czerwone ? Red red cherry- czerwona wiśnia Red red tomato-czerwony pomidor Red red red red “Where?” gdzie ? “Here!”- tutaj ! Red strawberry- czerwona truskawka “ Where is green?” Co jest zielone Green green apple -zielone jabłko Green green kiwi-zielone kiwi Oh, green melon- zielony melon! “Where is yellow?” -Co jest żółte Yellow banana- żółty banan Yellow yellow lemon -żółta cytryna yellow pineapple! żółty ananas“ Where is purple?” Co jest fioletowe ? Purple purple grape fioletowe winogrono Purple purple plum- fioletowa śliwka Oh, purple blueberry!- fioletowa jagoda

 

Czwartek 13.05

1. Ćwiczenia poranne do piosenki „ Taniec zygzak ” dla całej rodziny https://youtu.be/xm93WFJ7bNs

2. Proszę przeczytać dziecku zagadkę, rozwiązaniem jest nazwa owada, który będzie przewodnikiem dnia. Użądlić boleśnie zdoła
w bajce - Maja
Co to?
- ( pszczoła)
Skąd się bierze miód? Proszę odtworzyć dziecku film edukacyjny „ Pszczoła miodna” https://youtu.be/osAR2QTZfs8 Po obejrzeniu filmu zadajemy dziecku pytania: - Gdzie mieszka pszczoła? - Kto daje nam miód? - Jak nazywają się pszczoły zbierające miód? - Kto zajmuje się pszczołami ? Jakie kwiaty rosną na łące? Tłumaczymy, że miód wytwarzany jest przez pszczoły z nektaru kwiatów. Owady, pobierając nektar, zapylają kwiaty i dzięki temu mamy owoce .

3.„Jaki jest miód?” kolejne zadanie to doświadczanie-dociekanie: dziecko dostaje łyżeczkę i szklankę , do której nakładamy trochę miodu. Dziecko za pomocą zmysłów wzroku, smaku i dotyku określa jego kolor, konsystencję, lepkość i smak. Następnie wlewa do szklanki letnią wodę i miesza łyżeczką. Wyciągamy wnioski: miód jest rozpuszczalny w wodzie i powoduje, że woda staje się słodka, a sam po rozpuszczeniu staje się łagodniejszy w smaku. Mówimy dziecku ,że miód jest wykorzystywany jako lek np. na kaszel… Na koniec wykonujemy zdrowy miodowy napój z miodu, wody i cytryny (lemoniada ). Smacznego.

4. „Śniadanie Puchatka” zabawa zwiększająca sprawność narządów artykulacyjnych : Kubuś Puchatek obudził się rano i bardzo mocno ziewnął (ziewanie). Poczuł, że jego brzuszek jest pusty, wyruszył więc do lasu na poszukiwanie miodu. Idzie wyboistą drogą (dotykamy czubkiem języka do każdego ząbka na górze i na dole), rozgląda się na prawo ( czubek języka do prawego kącika ust), i na lewo ( czubek języka do lewego kącika ust). Stanął nad wysokim drzewem i zobaczył dziuplę, z której wypływał pyszny miodzik. Kubuś więc zaczął wspinać się na drzewo. Sięgnął łapką do dziupli i wyjął ją oblepioną miodem. Oblizał całą dokładnie ( wysuwamy język z buzi i poruszamy nim lekko do góry i na dół). Podczas jedzenia Puchatek pobrudził sobie pyszczek. Teraz próbuje go wyczyścić ( oblizuje językiem wargi). Misiu poczuł, że jego brzuszek jest pełen. Gdy doszedł do domku był bardzo zmęczony. Położył się do łóżeczka i zasnął ( chrapiemy).

5. „Pszczółka Maja” taniec Mai do piosenki https://youtu.be/UG-WU0ZbgK8

Język angielski

Proszę odtworzyć piosenkę Are you hungry ? Czy jesteś głodny ? – dziecko powtarza słowa https://www.youtube.com/watch?v=ykTR0uFGwE0 Are you hungry?- czy jesteś głodny ? Yes, I am.- tak jestem Are you hungry? Mmm...a banana-banan... / an apple-jabłko.../grapes-winogrona.../watermelon-arbuz Yum, yum, yum, yum, yum, yum, yum, yum, yum!-mniam mniam ! I'm full- jestem najedzony.

 

Piątek 15.05

1. Zabawa ruchowa dla całej rodziny z piosenką „Boogie Woogie” https://youtu.be/sXqaZUp2N-w

2. Zagadka dnia: Czerwona, w kropki, lata po łąkach i zjada mszyce. Kto to? (biedronka) Proszę przeczytać dziecku opowiadanie „Przygody małej biedronki ” E. Marcinkowskiej-Schmidt - kształtowanie empatycznej postawy wobec zwierząt Ach, jak przyjemnie tak fruwać rozłożywszy skrzydełka w słońcu! Dać się nieść lekkiemu wiatrowi i odwiedzać znajome drzewa. O, tam zakwitł nowy kwiat. Jaki czerwony! Chyba jeszcze piękniejszy niż skrzydła małej biedronki. I nawet ma takie same zabawne czarne plamki na płatkach. Tak, ale jemu nikt nie powie wierszyka. „Biedroneczko, leć do nieba, przynieś mi kawałek chleba”. A to co? Takie duże i błyszczy się w słońcu. Jak migoce i ciągle faluje na wietrze. Jest takie jasne, zapewne i ciepłe. Trzeba koniecznie spróbować tego dotknąć… Ojej, co to?! Jest zimne i mokre! Skrzydełka nie chcą się ruszać! Co to? Co to? – Mamo, chodź prędko! – zawołał dziecięcy głos. – Biedronka wpadła do basenu z wodą! – Pokaż, gdzie, kochanie? Trzeba jej szybko pomóc… Plusk! Pomiędzy wodę a przestraszonego owada wsunęło się coś twardego. Coś, co dźwignęło zmartwiałą biedronkę i ułożyło ją na źdźble trawy. – Słońce musi osuszyć jej skrzydełka, żeby mogła stąd odlecieć – gdzieś blisko zabrzmiał głos, ale dopiero gdy zamilkł, biedronka odważyła się poruszyć nóżkami. Najpierw jedną, potem drugą i kolejnymi. Wreszcie nieśmiało poruszyła skrzydełkami i frrr! Odleciała ku słońcu . Pokazujemy dziecku sylwetę biedronki i trzy buźki mimiczne (wesołą, zaciekawioną, przestraszoną). Dziecko wybierają obrazek, który oddaje samopoczucie biedronki podczas lotu nad łąką i podczas dostrzeżenia błyszczącego lustra wody. Następnie n pokazujemy obrazek z buźką przerażoną i pytamy dziecko, jakie uczucie przedstawia i kiedy tak mogła czuć się biedronka.

3. „Jak działają mokre skrzydła?” – zabawa badawcza, uświadomienie dziecku, jak wrażliwe są skrzydła owadów. Pomoce: miska z wodą, kawałki zwiewnego materiału (tiul, satyna) Pokazujemy dziecku kawałki tiulu( np. chustkę )lub innego zwiewnego materiału. Dzieci machają nimi, podrzucają i obserwują, jak opada na podłogę. Następnie moczymy materiały w wodzie i lekko wyciskamy. Dziecko ponownie podrzuca i macha tkaninami, sprawdzając, czy nadal są lekkie i zwiewne. Samodzielnie próbują sformułować odpowiedź na pytanie, dlaczego owady nie mogą moczyć skrzydeł

4. „Na łące” – gra typu memory, utrwalenie nazw wybranych owadów. Dziecko rozkłada na dywanie kartoniki z wizerunkami owadów z „Pomocy trzylatka”. Nazywa owady i łączy w pary te same okazy. Następnie miesza kartoniki i odwracają obrazkiem do dołu. Wybiera dwa kartoniki i jeśli są takie same, odkłada je na bok, a jeśli inne, odkłada z powrotem na dywan.

5. „Biedronka” – nauka piosenki i układu ruchowego( zabawa z rodzicem. z rodzeństwem). Po wysłuchaniu i omawiamy treści piosenki. Wykonujemy następujące gesty: Pierwsza zwrotka: Biedronka czarne kropki ma, (dziecko palcami wskazującymi rysują w powietrzu kropki w pulsie piosenki) malutkie nóżki, skrzydła dwa. (wskazują rękami nogi i naśladują skrzydełka) Refren: Aha! Aha! (po tych słowach wykonują dwa krótkie klaśnięcia) Biedronkę każde dziecko zna. (wykonują obrót dookoła swojej osi) Aha! Aha! Biedronkę każdy zna. (jw.) Druga zwrotka: Na łące wszystkie muszki zna (podają dłonie w parach i obracają się w małych kółkach) i z wiatrem w berka często gra. Trzecia zwrotka: Podziwia z góry cały świat, (naśladują rękami fruwanie i poruszają się drobnymi krokami) zielony listek, żółty kwiat. (chodzą jedno za drugim po okręgu) Podczas refrenu wykonujemy ten sam układ co poprzednio.