Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 16
Artykułów : 108
Odsłon : 85777

Rekomendacje

Zadania 18.05.2020 - 22.05.2020 PDF Drukuj Email
Grupa 1 - Krasnoludki - Zadania
Wpisany przez Lidia Drąg Dominika Świst   

Plan pracy zdalnej Krasnoludki 18.05-22.05


Poniedziałek 18.05


1. Gimnastyka poranna dla całej rodziny z piosenką „Dwa przysiady, obrót, skok!”

https://youtu.be/fKECl8F-rCY

2. Proszę odtworzyć dziecku piosenkę pt. „Bajeczki”

https://youtu.be/aGfrMwIbPTY

Po wysłuchaniu piosenki prosimy dziecko odpowiedzenie na pytanie: O czym opowiadają bajeczki? Dziecko próbuje powiedzieć jaką bajeczkę lub książeczkę lubi najbardziej , o czym jest jego bajeczka i dlaczego najbardziej ją lubi.

3. „Ile książek jest na półce” zabawy matematyczne Kochane dzieci! podejdźcie proszę do waszych książeczek w pokoju, rozłóżcie je na dywanie.

Poukładajcie je według wielkości, spróbujcie określić( mała, duża, większa, mniejsza, gruba cienka), których książeczek jest najwięcej, najmniej, może uda się Wam z pomocą mamy i taty policzyć książki, które mieszkają z Wami w domu? Bawimy się w układanie książek według instrukcji np.

-połóż jedną książkę na górnej półce

- połóż dwie książki na górnej półce …

(Rodzicu proszę porozmawiaj z dzieckiem o książkach, gdzie można je kupić? wypożyczyć? jakie są gatunki książek (bajki, legendy, przyrodnicze, opowiadania, książki dla dzieci, dla dorosłych itp.) . Oczywiście na koniec zabawy niech każdy poukłada swoją kolekcję książeczek na półkach, bo książki lubią porządek.

4. „Książki”- ćwiczenia logopedyczne Zamienimy na dosłownie chwilkę, nasze buzie w książki. Ciekawi jesteście jak? Zobaczcie:
- „otwieranie i zamykanie książki” – dziecko otwiera i zamyka szeroko usta
– „przekładnie kartek w książce”- dziecko przesuwa czubek języka z jednego kącika ust do drugiego.

5. Zagadka na temat zakładki do książki:
Kiedy przerwać musisz książki swej czytanie,
włóż ją do środka, niech w książce zostanie.
Ona Ci przypomni, dokąd trzeba wrócić,
kiedy na czytanie chęć tobie powróci (zakładka do książki) „Zakładka do książek” – praca plastyczno– techniczna według własnego pomysłu i z wykorzystaniem dowolnych materiałów.

Zakładka może być wykonana z kolorowego papieru technicznego wycięta, sklejona, i pokolorowana kredkami; może też być wycięta z papieru kolorowego ozdobiona kolorowymi cekinami, czy powycinanymi kwiatami; jedna może mieć na końcu kolorowe tasiemki, a druga kolorowe wstążeczki; jedna może przedstawiać np. smoka , kwiatka czy sowę.( prace można umieścić w galerii grupowej).


Gimnastyka korekcyjna:

1. Stoimy z dzieckiem w szeregu, jedno za drugim i wykonujemy podskoki na jednej nodze po obu stronach wyznaczonej linii, po czym zmiana nogi. Następna wersja ćwiczenia przeskoki przez linię obunóż. Każdą wersję powtarzamy 2x.

2. Leżymy przodem i robimy nożyce pionowe ramion, a następnie nożyce pionowe nogami. Powtarzamy 3x. Następnie w leżeniu przodem naprzemianstronny wznos prawego ramienia i lewej nogi, a następnie lewego ramienia i prawej nogi. Powtórzyć 3x.

3. Ustawiamy się. Przed nami w odległości 5 kroków stawiamy kosz. Na sygnał bierzemy np. woreczki i wrzucajmy do kosza. Liczymy ilość woreczków z rzutów niecelnych. Tyle ile było rzutów niecelnych obiegamy kosz dookoła. Powtarzamy x 3.

4. Siadamy na kolanach, kładziemy chustę na kolana, chwytamy chustę – skręcamy tułów w prawą stronę i przekładamy chustę oburącz za siebie, powracamy do pozycji wyjściowej, skręcamy tułów w lewo, chwytamy chustę i kładziemy z powrotem na kolanach. Powtarzamy 3x.

5. Wyścigi do ustalonych wcześniej miejsc. Albo mierzymy czas albo z partnerem – kto pierwszy.


Wtorek 19.05

1. Gimnastyka poranna dla całej rodziny do piosenki z „Króla Lwa” https://youtu.be/BEu1WLjOokY

2.Proszę otworzyć dziecku film edukacyjny „Jak powstaje książka? ” https://youtu.be/Oo0bSS0bNIs

Po obejrzeniu filmu wspólnie z dzieckiem wymieniamy zawody związane z powstaniem książki: pisarz-autor, grafik-ilustrator, drukarz… Wyjaśniamy dziecku, że książka jest naszym przyjacielem i powinniśmy o nią odpowiednio dbać.

3. „Spacer do lasu” – zabawa dźwiękonaśladowcza, wydobywanie dźwięków z instrumentów i przedmiotów codziennego użytku, rozwijanie wyobraźni i wrażliwości słuchowej. Pomoce: drewniane klocki (lub kredki), papierowe rolki, 2 pokrywki , plastikowe torebki. Opowiadamy historię o dzieciach, które poszły na spacer do lasu. Dzieci wybrały się do lasu (stukają drewnianymi klockami w podłogę), ptaszki pięknie śpiewały (dziecko naśladuje śpiew ptaków), lekki wiatr poruszał liśćmi (dziecko delikatnie szeleści plastikową torebką). Nagle chmury zasłoniły słońce i zrobiło się ciemno. Gdzieś daleko padał deszcz (uderzają opuszkami palców w podłogę) i słychać było burzę (uderza w pokrywki). Sowy schowane w dziuplach pohukiwały (pohukuje w papierową rolkę). Dzieci zaczęły szybko biec (szybko stukają drewnianymi klockami w podłogę). Poczuły na sobie krople deszczu ( dz. stuka palcami w podłogę). Wiatr nadal mocno wiał (dz. szeleści plastikową torebką), a sowy pohukiwały (dz. pohukuje w papierową rolkę). Nagle zza drzew wyłoniła się mała, zaczarowana chatka. Nad piernikowym dachem latały kolorowe ptaszki z cukrowej waty (dz. gra na metalowych łyżeczkach). Dzieci na palcach podkradły się pod okno chatki (dz. delikatnie stuka drewnianymi klockami) i ostrożnie zajrzały do środka... Przerywamy opowieść i pytamy, co dzieci mogły zobaczyć w środku. Dziecko próbuje samo dokończyć historię dzieci.

4. „Znajdź różnice” – zabawa doskonaląca spostrzegawczość, opisywanie ilustracji, wskazywanie różnic (karta pracy nr 45). Dziecko dokładnie ogląda obrazki przedstawiające czarownice i zaznaczają szczegóły różniące obrazki. Po wykonaniu zadania odpowiada na pytanie: Dokąd lecą czarownice? Pozwala my dziecku fantazjować, akceptujemy każdą wypowiedź.

5. „Piernikowa chatka” – zabawa dramowa , nauka prostej wyliczanki. Recytujemy wyliczankę: Piernikowa chatka i pyszne cukierki, w środku Baba Jaga gotuje karmelki. Dziecko powtarza słowa rymowanki, maszerując po pokoju, klaszcząc i tupiąc do rytmu. Tekst wyliczanki może mówić głośno, cicho


Środa 19.05

1. Poranna gimnastyka z piosenką dla całej rodziny „Ręce prosto” https://youtu.be/Zy8Vtsd6bnk

2.„Żuk” – słuchanie wiersza J. Brzechwy, wychwytywanie żartobliwego charakteru utworu, manipulowanie sylwetami (sylwety – Pomoce Trzylatka) . Tworzenie przedstawienia teatralnego na podstawie wiersza. Dziecko uważnie słuchają wiersza (nagranie wiersza na dole postu). Po wysłuchaniu wiersza pytamy dziecko: Kto przyszedł do biedronki O co prosił żuk biedronkę? Czy biedronka została żoną żuka? Dlaczego nie? Odtwarzamy wiersz ponownie, a dziecko manipuluje sylwetami bohaterów: na jedną rękę nakładają biedronkę, na drugą żuka, na koniec zamieniają żuka na muchomora.

3 „Co lubi biedronka?” – zabawa doskonaląca spostrzegawczość, rozróżnianie kształtów. Prezentujemy dziecku obrazki biedronki i muchomora. Dziecko opisują i porównują ich wygląd. Tłumaczymy, że biedronka nosi na sobie kropki i lubi wszystko, co jest okrągłe i kropkowane. Dziecko szuka w domu przedmiotów w kształcie koła lub z elementami kół i wracają z nimi na dywan, Przelicza znalezione przedmioty w kształcie koła.

4„Żuki i biedronki” – zabawa naśladowcza w dla dziecka, rodzeństwa ,nauka pamięciowa wiersza przez zabawę, ilustrowanie tekstu ruchem i gestem. Zabawa w parach. Do biedronki przyszedł żuk, (maszerujemy w miejscu) w okieneczko puk -puk-puk. (wykonują trzy klaśnięcia) Panieneczka widzi żuka: (przykładają ręce do oczu – „lornetka”) -Czego pan tu u mnie szuka? (chwytają się pod boki) Skoczył żuk jak polny konik, (podskakują w miejscu) z galanterią zdjął melonik (wykonują skłon) i powiada: – Wstań, biedronko, (nawołują prawą ręką) wyjdź, biedronko, przyjdź na słonko. (nawołują lewą ręką) Wezmę ciebie aż na łączkę (podają drugą rękę partnerowi lub partnerce) i poproszę o twą rączkę. Oburzyła się biedronka: (energicznie puszczają ręce) – Niech pan tutaj się nie błąka, (chwytają się pod boki i tupią nogą) niech pan zmiata i nie lata, (wykonują dwa tupnięcia) i zostawi lepiej mnie, (wykonują krok do tyłu) bo ja jestem piegowata, (wskazują na siebie) a pan – nie! (wskazują na partnera) Powiedziała, co wiedziała, (ujmują głowę w obie ręce) i czym prędzej odleciała, (machają rękami jak skrzydłami) poleciała, a wieczorem (biegają, szukając nowej osoby do pary) ślub już brała – z muchomorem, (ustawiają się z nową osobą w parę) bo od środka aż po brzegi miał wspaniałe, wielkie piegi. Stąd nauka (kiwają palcem wskazującym najpierw jednej, a potem drugiej ręki) jest dla żuka: żuk na żonę żuka szuka.

Język angielski

Proszę odtworzyć dziecku piosenkę „Kim chcesz być kiedy dorośniesz ?” What do you want to be when you grow up? https://www.youtube.com/watch?v=3PEa_WrqggA

Dziecko powtarza po angielsku nazwy zawodów. What do you want to be when you grow up?- kim chciałbyś być kiedy dorośniesz ? I want to be a veterinarian, (3x)- chce być weterynarzem. What do you want to be when you grow up?- kim chciałbyś być kiedy dorośniesz ? I want to be an astronaut. (3x)- chce być astronautą What do you want to be when you grow up? I want to be an athlete. (3x)- chce być sportowcem What do you want to be when you grow up? I want to be a doctor, (3x) - chce być lekarzem What do you want to be when you grow up? I want to be a scientist, (3x) - chce być naukowce


Czwartek 21.05

1. Ćwiczenia poranne dla całej rodziny „Ćwicz z Lulisią” https://youtu.be/Tc82wV1jV-4

2. „Mali aktorzy- Rozgrzewka buzi i języka” – zabawa artykulacyjna, pobudzanie mięśni twarzy, kształcenie słuchu przez powtarzanie tych samych głosek, sylab, naśladowanie głosów zwierząt, modulowanie głosu. Opowiadamy , że aktor to jest ktoś kto występuje w teatrze i zamienia się w różne postacie z bajek. Prawdziwy aktor, zanim wyjdzie na scenę, musi przećwiczyć głos i pobudzić wszystkie mięśnie buzi, aby mówić ładnie i wyraźnie. Dziecko jest aktorem i powtarza za rodzicem pojedyncze samogłoski, sylaby (np. la, no, gu). Mówimy sylaby głośno, cicho, szybko, wolno. Następnie wykonuje ruchy buzi zgodnie z poleceniami rodzica: Uśmiechnij się szeroko jak żabka. Zrób rybi pyszczek. Nabierz powietrza w policzki jak chomik ziarna. Chrap jak niedźwiedź. Śmiej się jak mała myszka. Rycz jak lew. Miaucz jak kot. Sycz jak wąż.

3. Zabawa ruchowa dla rodzeństwa „Mali ilustratorzy”. Dzieci poruszają się po pokoju przy dźwiękach dowolnej muzyki. Gdy dźwięk milknie, rodzic podaje nazwę dowolnego zabawki, przedmiotu. Zadaniem dzieci jest narysować ten przedmiot w powietrzu i podać, do czego on może służyć.

4. Zabawa plastyczna: „Okładka mojej ulubionej książki”. Dziecko próbuje namalować ilustrację swojej ulubionej książki/bajki, która mogłaby znajdować się na stronie tytułowej tej książki.( praca może być narysowana kredkami, mazakami lub pomalowana farbami).

5.Zestaw ćwiczeń ruchowych: - „Bajkowe rzeźby” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Rodzic. gra na patyczkach (np. dwie łyżki drewniane), dz. porusza się w rytm muzyki. Rodzic mówi: rzeźba, dz. przybiera jakąś pozę bajkowej postaci i się nie rusza. Jeśli dz. się poruszy, zamienia się z rodzicem i teraz to ono gra na patyczkach i mówi hasło: rzeźba. - „Ile zrobię kroków?” – dz. dostaje książkę w twardej oprawie, kładzie ją sobie na głowie i próbuje zrobić kilka kroków. Dz. liczy, ile kroków udało mu się zrobić, zanim książka spadła (zabawę można powtórzyć kilka razy). Rodzic również może brać w niej udział, wykorzystując zasadę: kto dłużej będzie spacerował z książką na głowie). - „Zegar” – dz. siedzi w siadzie skrzyżnym, ręce trzyma na kolanach, plecy proste. Naśladuje zegar: wolny zegar – głowa wolno zatacza koła, szybszy zegar – koła w drugą stronę, trochę szybciej. Następnie do przodu – tik, do tyłu – tak. Dalej na boki – bim, bam.

Język angielski

Proszę odtworzyć dziecku piosenkę „My clothes- moje ubrania”

https://www.youtube.com/watch?v=MEtIGQro12Y

Dziecko wymienia nazwy ubrań w języku angielskim. What are you wearing today ? co dzisiaj masz na sobie ?  A t-shirt-koszulkę What colour is your t-shirt ? -Jakiego koloru jest twoja koszulka? t-shirt- koszulka,  dress-sukienka,   skirt-spódniczka,  shorts- krótkie spodenki ,   coat-płaszcz


Piątek 22.05

1. Ćwiczenia poranne dla rodzeństwa z nazywaniem części ciała według W.Sherborne a.„Wyczuwanie tułowia” ( dz. kładzie się na plecach i ślizga się po podłodze, a następnie robi to samo na brzuchu). b. „Wyczuwanie całego ciała” (dz. leży na podłodze z rękami wzdłuż ciała, naprężając i rozluźniając mięśnie, a następnie turla się z rękoma uniesionymi do góry). c. „Wyczuwanie nóg” (dz. w siadzie ugiętym z dłońmi opartymi z tyłu dotyka palcami stóp podłogi, uderza o podłogę piętami i całą stopą). d. „Wyczuwanie łokci” (w siadzie rozkrocznym z ugiętymi kolanami dotyka naprzemiennie łokciami kolan). e. „Wyczuwanie nóg w ruchu” (dz. chodzi po pokoju na sztywnych nogach, bez zginania kolan). f. „Świadomość kolan” (dz. maszeruje po pokoju, wysoko unosząc kolana). g. „Wyczuwanie bioder” (dz. kręci się wokół własnej osi, siedząc na podłodze na pośladkach).

2.Proszę odtworzyć dziecku „Legenda o Smoku Wawelskim” https://youtu.be/7Q_ejE0QTtg Po obejrzeniu bajki rozmawiamy z dzieckiem na temat legendy, zadajemy pytania:

Jaki był smok? Kto pokonał smoka? Jaki był szewczyk , który pokonał smoka?

3„Latający smok” – praca plastyczna, ozdobienie sylwety smoka, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Dziecko wypycha sylwetę smoka ( Karta pracy nr 46). Pokazujemy i objaśniamy, jak wykonać i ozdobić smoka. Dziecko nakleja kuleczki bibuły, kolorowego papieru (oczy, plamy na grzbiecie). Następnie dokleja skrzydła i przekłada patyczek przez otwory

4. Ruchowa interpretacja wiersza „Książeczka” K. Pac – Gajewskiej.
W książeczce płynie rzeczka, (wykonanie rękami ruchu fal)
w książeczce szumi las. (naśladowanie kołyszących się drzew)
W prześlicznych tych książeczkach
tysiące przygód masz. (naśladowanie oglądania książki)
Książeczka cię powiedzie (marsz)
na strome szczyty skał, (składanie rąk nad głową)
z niej możesz się dowiedzieć,
gdzie niedźwiedź zimą spał. (ułożenie głowy na rękach, jak do snu)
Jak świerszczyk grał na skrzypcach, (naśladowanie gry na skrzypcach)
jak morzem płynął śledź, (wysunięcie rąk do przodu)
i co robiła Wikcia, (wzruszenie ramion)
by same piątki mieć. (pokazanie całej dłoni)
Lecz chroń i szanuj książki (grożenie palcem)
i kartek nie drzyj też,
wpierw dobrze umyj rączki, (naśladowanie mycia rąk)
a potem książki bierz. (ruch rozkładania książki)

5.Rozwiązywanie zagadek zadawanych przez kukiełkę Smoka . Są bajki krótkie i długie, Jedna piękniejsza od drugiej. Mama i tata czyta je tobie. A czy ty te bajki znasz? -Las, rzeczka, pagórek. Przez las idzie ścieżką….. (Czerwony Kapturek) Wilk skrył się za górką I oczami błyska. Ach, strzeż się , Kapturku, Groźnego …. (wilczyska) Dziecko kończy wersy i opowiada, co spotkało dziewczynkę. -Dwoje dzieciaków zabłądziło nocą. Patrzą-okienka wśród drzew migocą. Domek z piernika! Wejdźmy do środka. Ach, czy nic złego dzieci nie spotka? O kim była mowa w zagadce? Kto mieszkał w domku z piernika? -Siedem krasnoludków W skalnej grocie mieszka. Kto im gotuje? Czarnowłosa……. (Śnieżka) Dziecko próbuje opowiadać , dlaczego Śnieżka znalazła się u krasnoludków. -Ciągnie sieci stary rybak. Ach, skarb jakiś złowił chyba. Skarb ten ludzkim mówi głosem: Puść mnie, puść mnie, proszę. Jaki skarb złowił rybak? Czy spełnił prośbę złotej rybki?