Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 15
Artykułów : 107
Odsłon : 72887

Rekomendacje

Zadania 01.06. - 05.06. PDF Drukuj Email
Grupa 1 - Krasnoludki - Zadania
Wpisany przez Lidia Drąg Dominika Świst   

Krasnoludki 01.06-05.06


Poniedziałek 01.06

Kochane Dzieci! Dzisiaj Święto wszystkich Dzieci.
Niech Wam pięknie słońce świeci.
Wszyscy śmieją się od rana,
Każda buzia roześmiana,
Czar zabawy dziś panuje,
Każde serce się raduje.
Oj! Jak ptaszki dziś śpiewają Tak życzenia Wam składają Wasze drogie Panie

Dzisiaj z okazji Dnia Dziecka proponuje wspólne zabawy dzieci i rodziców. W ten uroczysty dzień niech króluje śmiech i zabawa. Drogi Rodzicu! Proponuje pobawić się dziećmi w zabawy z waszego dzieciństwa. Gry i zabawy dla dzieci mogą być świetną zabawa dla całej rodziny: Raz, dwa, trzy Baba Jaga patrzy. grze powinno uczestniczyć przynajmniej kilka osób. Jedna z nich, nazywana Babą-Jagą, znajduje się w pewnej odległości od reszty grupy i jest odwrócona tyłem lub ma zakryte oczy. Gracze biegną w kierunku Baby Jagi. Po wypowiedzeniu słów: raz, dwa, trzy, Baba Jaga patrzy, odsłania ona oczy lub odwraca się do graczy. Wszyscy uczestnicy zabawy zamierają – nie mogą się poruszać, mówić, śmiać się. Baba Jaga stara się ich sprowokować, np. rozśmieszając. Jeżeli ktoś się poruszy lub zaśmieje, musi wrócić do punktu startu. Po chwili Baba Jaga znów zakrywa oczy i cykl się powtarza. Celem graczy jest dotarcie do Baby Jagi, gdy ona nie patrzy, i dotknięcie jej. Zwycięzca zajmuje miejsce Baby Jagi.

Ciuciubabka. Jedna z osób jest Ciuciubabką. Ciuciubabka musi mieć zawiązane oczy np. chustą. Pozostali uczestnicy zabawy dotykając Ciuciubabkę muszą nią “kręcić” dookoła, powtarzając słowa:

Ciuciubabko na czym stoisz? -Na beczce A co w tej beczce? -Kapusta i kwas. No to, Ciuciubabko , łap nas! Po wypowiedzeniu tych słów, gracze muszą uciekać, żeby Ciuciubabka ich nie złapała. Można oczywiście dotykać Ciuciubabkę, ale trzeba uważać, żeby nie zostać złapanym. Osoba, która zostanie złapana przez Ciuciubabkę, przejmuje rolę Ciuciubabki.

Balonik - „Baloniku mój malutki, rośnij duży, okrąglutki. Balon rośnie, że aż strach, przebrał miarę, no i... bach!”.

Zabawy ruchowe na kółkach

Jazdę na rowerze, hulajnodze można uatrakcyjnić:

Tor przeszkód - Możesz na drodze przejazdu dzieciaków poustawiać krzesła, kosze na śmieci, duże zabawki, skrzynki. Miej ze sobą stoper, żeby mierzyć czas przejazdu małym sportowcom. Slalom - Klasyczna zabawa polegająca na płynnym mijaniu zygzakiem rozstawionych słupków lub innych przeszkód.

Poszukiwanie skarbów. Na dworze w różnych miejscach (drzewa, krzaki, kamienie) schowaj jakiś przedmiot – coś słodkiego albo drobny prezent. Powiedz: „Idź do przodu, stań, idź w stronę ławki, omiń ją, szukaj na dole....”. Innym poleceniem może być podanie liczby kroków, jakie dziecko ma przejść.

Celowanie - Ustawiamy na środku placu dużą piłkę (najlepiej do koszykówki). Metr od niej rysujemy linię, na której stają rzucające dzieci. Każde dziecko otrzymuje małą piłkę, którą stara się trafić w dużą. Po dwóch kolejkach staramy się zwiększyć odległość.

Kolory - Dziecko, które na początku poprowadzi zabawę, trzyma piłkę. Pozostałe siadają w szeregu naprzeciw niego. Prowadzący rzuca piłkę po kolei do każdego kolegi, wymieniając przy tym różne kolory. Dzieci łapią i odrzucają piłkę. Nie można jej złapać, gdy rzucający piłkę powie „czarny!”. Zmiana z prowadzącym następuje, gdy ktoś złapie piłkę, mimo że padło hasło „czarny!”.

Skoki przez drabinkę. Wykonaj drabinkę, np. z gazety. Wystarczy pociąć ją na 5-centymetrowe paski, które ułożycie na ziemi na wzór drabinki. Zadanie dziecka polega na sprawnym przeskakiwaniu kolejnych szczebelków.

Spacerek. Proszę włączyć muzykę i mówić im dziecku polecenia: „Zbieramy truskawki!”, a wtedy maluchy udają, że podnoszą coś z podłogi; „Gonimy motyle!” – smyki podbiegają i łapią niewidoczne motylki; „Zrywamy szyszki!”, a dzieciaki muszą podskakiwać i symulować obrywanie z gałęzi szyszek itd.

Wspólne gotowanie. Zachęcam rodziców do wspólnego gotowania, pieczenia babeczek lub przygotowania pysznych deserów. Możecie razem przyrządzić dla całej rodziny kanapki przypominające zwierzątka lub małe pizze w kształcie serc, kwiatków. Wszystko zależy od kreatywności rodzica i dziecka, a także tego, jakie produkty posiadamy w domu.

Życzę miłej zabawy.


Gimnastyka korekcyjna:

1. Leżymy przodem (na brzuchu) uginamy nogi w kolanach, chwytamy dłońmi za stopy, unosimy tułów i wykonujemy kołyskę. (7 razy do przodu i 7 do tyłu)

2. Kręcimy skakanką (na takiej długości na jaką pozwalają nam domowe warunki), a dziecko próbuje ją przeskoczyć. W miarę nabywanej wprawy – kręcimy coraz szybciej.

3. Małe kaczuszki – robimy przysiad, chwytamy się za kostki, nogi są w delikatnym rozkroku – maszerujemy do przodu, unosząc raz lewą raz prawą nogę. (dystans to około 10 metrów)

4. Biegamy w różnych kierunkach w tempie podanym przez nas na dowolnym instrumencie. Na sygnał, czyli np. mocne uderzenie w instrument, zatrzymujemy się i wykonujemy okrężne ruchy ramionami, tzw. skrzydła wiatraka.

5. Leżymy bokiem, podpieramy na jednej ręce i obchodzimy nogami po obwodzie koła (jedno koło w jedną stronę, następnie zmieniamy rękę i zataczamy koło w drugą stronę).

 

Wtorek 02.06

1.Zabawy i ćwiczenia poranne dla całej rodziny.

W przód i w tył”– zabawa ruchowa z elementem marszu. Marsz w różnych kierunkach, na mocne uderzenie w bębenek( garnek) – zatrzymujemy się i maszerujemy tyłem. Kolejne mocne uderzenie zmienia kierunek marszu. „Ręce - nogi - głowa” – zabawa ruchowa. Stoimy na podłodze. Na hasło wymienione części ciała mają dotykać do podłogi, np. Dwie nogi i ręka, Jedna noga i dwie ręce, Dwie nogi i dwie ręce, Dwie nogi, ręka i głowa… „Hop” – zabawa ruchowa z elementem podskoku. Maszerujemy po obwodzie koła. Na hasło: hop - podskakują obunóż, następnie dalej maszerują.

2 „Co jest wyższe niż ja?” – zabawa dydaktyczna, porównywanie wysokości przedmiotów w stosunku do własnej osoby i do innych osób. Dziecko ma za zadanie odnalezienie w sali przedmiotów wyższych i niższych od siebie. Następnie i kolejno wymienia te przedmioty. Zastanawiają się, czy rodzice są wyżsi niż wskazywany przez nie przedmiot. Zastanawia się, kiedy będzie wyższy niż wymieniona rzecz. Możemy nakierować dziecko zadając pytania: Co jest wyższe, ja czy szafka? A kiedy ty będziesz wyższy niż szafka? Czy jak urośniesz, to będziesz dorosły? A czy dorośli jeszcze rosną?

3.„Kim będą?” - wiersz T. Kubiaka, ( proszę odtworzyć nagranie wiersza). Po wysłuchaniu wiersza dziecko udziela odpowiedzi na pytania, opowiada o planach na przyszłość. Pytamy, kim chciałyby zostać w przyszłości Zosia, Irenka i Kasia. Pyta, czy dzieci pamiętają, kto chciał projektować domy, pisać książki i pracować w sklepie. Następnie pytamy, kim dziecko chciałyby zostać, kiedy będzie już dorosłe. Prosi, żeby powiedziało, dlaczego dokonało takiego wyboru, co im się w tej pracy podoba.

4. Masażyk- zabawa paluszkowa https://youtu.be/ktcatgAn6

5. „Kim będą?”(Karta pracy nr 51) – ćwiczenie rozwijające analizator wzrokowy i sprawność manualną. Dziecko na karcie pracy rysuje po śladzie sznurki od balonów i sprawdza, kim chce zostać chłopiec, a kim dziewczynka, kiedy dorosną. Porównuje ich marzenia ze swoimi.

 

Środa 3.06

1.Zabawa ruchowo-taneczna do piosenki „Czekolada” https://youtu.be/e_qsWae-jYQ

2.„My dzieci świata” wiersz przybliżający wygląd , strój i dom dzieci z różnych stron świata . https://youtu.be/zl_dYe03Yx0 Po obejrzeniu i wysłuchaniu wiersza pytamy dziecko: Jak nazywają się dzieci z z różnych stron świata, jak wygląda ich strój i dom, w którym mieszkają. Proszę zwrócić dziecku uwagę, że wszystkie dzieci chcą się bawić, uczyć i mieć swoje prawa.

3. „Dzieci świata” kolorowanie rysunku kredkami , farbami. Dziecko koloruje obrazek dobierając odpowiednie kolory.

4. „Zygzaki ” – rysowane wierszyki , ćwiczenia grafomotoryczne ( wodzenie palcem po śladzie, rysunek na dole postu ).

Leniwa ósemeczka, dwa kółeczka, kreseczka , ślimak co wystawia rogi , wąż co nie ma żadnej nogi, wzór poziomy, wzór pionowy i skręcony, sprężynowy.

5. Zabawa z piosenką „Jesteśmy dziećmi” https://youtu.be/7K3_mSb1zRQ Podczas zwrotki dziecko może wystukiwać rytm piosenki np. na łyżeczkach, podczas refrenu pokazuje czynności.

Jesteśmy dziećmi- pokazuje na siebie rękami, chcemy miłości- rysuje serce

Jesteśmy dziećmi- pokazuje na siebie rękami, chcemy radości - dz. śmieje się Chcemy by często tulono nas- dz. pokazuje gest tulenia i ,żeby miło nam płynął czas- dz. naśladuje rękami płynący „czas.”

Język angielski

Piosenka Pięć zmysłów "Five senses" https://www.youtube.com/watch?v=PsqikhX0c8I

See it! Hear it! Smell it! Taste it! Touch it! Widze ! Słyszę ! Czuje zapach ! Smakuje ! Dotykam ! One, two, three, four, five senses! 1,2,3,4,5 Pięć zmysłów ! Eyes, eyes! - Oczy ! I see. Ja widze ! Ears ! Uszy ! I hear, Ja słyszę. Nose, nose! - Nos I smell - ja czuje zapach. Tongue! -Język- taste, ja smakuje. Skin! - Skóra I touch. -Ja dotykam.

 

Czwartek 04.06

Ćwiczenia poranne dla całej rodziny „Sport to zdrowie” „Maszerują przedszkolaki” – dzieci wykonują zwrot w prawo i idą za rodzicem,

poruszają się po kole i naśladują maszerujących żołnierzy. Tupią nogami w podłogę. „Pingwiny” – dzieci poruszają się na piętach, ręce wzdłuż tułowia, dłonie na bok. „Pajacyki” – dzieci skaczą: rozkrok i klaśnięcie rękami nad głową, następnie nogi złączone i ręce wzdłuż tułowia. „Taniec dla dzieci i rodziców” – do wybranej muzyki dzieci i rodzice tańczą na gazecie, tak by nie wyjść stopami poza granice gazety.

2.O czym marzą dzieci?” dziecko opowiada, o czym mogą marzyć dzieci. Odpowiada na pytanie : Czy dzieci są szczęśliwe, kiedy się bawią?  

3. „Deszcz balonów” zabawa dla rodzeństwa i rodziców – doskonalenie sprawności i koordynacji ruchowej, stworzenie poczucia wspólnoty w rodzinie. Pomoce: balony, worek z lekkiego materiału, prześcieradło. „Balonowa siatkówka”: Dzielimy się na dwa zespoły, które ustawiają się po dwóch stronach prowizorycznie rozstawionej siatki (np. z prześcieradła). Każdy zawodnik ma swój balon, który przerzuca na stronę przeciwnika . Na hasło „koniec gry ” liczymy balony . Wygrywa ta drużyna, która będzie miała mniej balonów na swojej połowie boiska. „Worek z balonami”: wkładamy do worka kilka niedużych balonów. Stajemy w kręgu i rzucają do siebie workiem. Uprzedzamy wszystkich, że worek może lecieć w innym kierunku niż rzucający się spodziewa i trzeba być czujnym.

4 „Moja dłoń” – zabawa plastyczna, doskonalenie sprawności manualnej. Dziecko na kartce odrysowuje swoją dłoń i ozdabia ją w dowolny sposób. swoje prace. Pomoce: kartka papieru, kredki, farby, plastelina, papier kolorowy, nożyczki i klej.

5. „Zabawy na plaży” – zabawa ruchowa przy muzyce. Przed rozpoczęciem zabawy rozmawiamy z dzieckiem o ulubionych zabawach na plaży: kąpieli w morzu, budowaniu zamków z piasku, lepieniu babek z piasku, grze w piłkę, puszczaniu plastikowych samolotów na wietrze, pływaniu łódką. Włączamy muzykę( nagranie na dole postu). Dziecko z rodzicem staje naprzeciwko siebie. Na początku rodzic prezentuje pantomimicznie zabawy na plaży. Dziecko powtarza te samy czynności. Przy powtórzeniu utworu następuje zmiana ról.

Język angielski

Przywitania w ciągu dnia. Piosenka " Good Morning"- https://www.youtube.com/watch?v=7CuZr1Dz3sk

Good Morning Wake up to a brand new day! Dzień Dobry Obudź się to nowy dzień ! Good Morning It’s a beautiful Day .- Dzień dobry To piękny dzień ! “Hello, sunshine!” - witaj słoneczko ! Good afternoon! Hello, have a good day! Dzień dobry! Hello ! Dobrego dnia ! How are you today? Jak się dzisiaj masz ? “Just fine!” –świetnie Good evening! Good evening, everyone! I had fun today. Dobry Wieczór ! Dobry Wieczór Wszystkim ! Good night! Good night to me! Good night ! Sleep tight, sweet dreams tonight. Dobranoc ! Dobranoc mi ! Śpijcie dobrze ! Słodkich snów ! “Nighty night!”

 

Piątek 05.06

1. „Ćwiczenia w dwójkach” dla rodziców i dzieci https://youtu.be/ONbQrMP9-3o

2. Rysowane wierszyki „Kotek”. Pomoce: kartka i czarna, brązowa kredka. Proszę odtworzyć dziecku „rysowany wierszyk” . Dziecko rysuje kotka według wskazówek https://youtu.be/ONbQrMP9-3o

3. „Języczek – Podróżniczek” ćwiczenia logopedyczne rozwijające sprawność narządów artykulacyjnych.- pieczemy ciasto. Języczek ubija pianę (odbijamy czubek języka za górnymi zębami, przy szeroko otwartych ustach). Ugniatamy ciasto (opieramy czubek języka za dolnymi zębami i mlaskamy środkiem języka, nie ruszając brodą), potem je wałkujemy (przeciskamy język przez zbliżone zęby).  Języczek układa na nim jabłka (dotykamy językiem każdego zęba na dole) i wkłada do piekarnika (wysuwamy i chowamy płaski język, przy szeroko otwartych ustach).  Ciasto było pyszne (oblizujemy czubkiem języka górną i dolną wargę)

4. „Wesoły obrazek ” – tworzenie kompozycji z gazet; doskonalenie wycinania nożyczkami: rozwijanie inwencji twórczej dziecka. Pomoce: gazety, kolorowa kartka, nożyczki klej . Dziecko tnie gazetę np. na paski, kółka itp. Po wycięciu układa elementy z gazet tworząc kompozycję według własnego pomysłu i nakleja na kolorową kartkę.

5. „Lustro” – zabawa ruchowa dla dzieci i rodziców przy muzyce. Dajemy dziecku chusteczkę z materiału, szyfonu . Dobierają się w pary i ustawiamy na przeciwko siebie. Jedna osoba z pary wymyśla prosty ruch z chusteczką, a druga w tym samym czasie stara się dokładnie naśladować ten ruch. Należy zwrócić uwagę, aby dziecko wymyślało prosty ruch i prezentowało go kilkakrotnie w wolnym tempie. Pojedynczy dźwięk trójkąta jest sygnałem do zmiany ról.