Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 15
Artykułów : 107
Odsłon : 73324

Rekomendacje

Zadania 22.06.2020 - 26.06.2020 PDF Drukuj Email
Grupa 1 - Krasnoludki - Zadania
Wpisany przez Lidia Drąg Dominika Świst   

Krasnoludki 22.06.2020 – 26.06.2020

 

Poniedziałek 22.06

1. Gimnastyka poranna dla całej rodziny z piosenką „ Dwa przysiady, obrót, skok”

2. Proszę odtworzyć ilustrowany wiersz dla dzieci Gdzie na wakacje? https://youtu.be/OB_4wKX8xvk

Po wysłuchaniu wiersza zadajemy dziecku pytania: Gdzie możemy pojechać na wakacje ? Co robimy na wakacjach? „Gdzie w Polsce znajdę…?” – zabawa dydaktyczna, poszukiwanie na mapie konturowej kształtu Polski, miejsc wakacyjnego wypoczynku: góry, morze, jeziora, las, rzeka ( mapa Polski ma dole postu).

3. „Słońce świeci” - wesołe masażyki dla dzieci i dorosłych. Siadamy za plecami dziecka i wykonujemy rękami masażyk:

Słońce świeci, (masujemy górną partię pleców ruchami okrężnymi całej dłoni) pada deszcz, (klepiemy po plecach opuszkami palców) i po plecach biegnie dreszcz. (wędrujemy wszystkimi palcami przez całe plecy z dołu do góry) A ja za nim, bam, bam, bam ( delikatnie przebiegamy po pleckach piąstkami) tu cię mam ( łaskoczemy boki pod żebrami)

4. „Bawimy się bezpiecznie” – zabawa dydaktyczna, rozpoznawanie znaków ostrzegawczych i informacyjnych, opisywanie sytuacji, w których można bezpiecznie się bawić. Dziecko wypycha z „Pomocy trzylatka” puzzle. Omawia z rodzicem ukazane na nich znaki i scenki. Łączy obrazki, na których znaki mają przeciwne znacznie. Opowiada, co można robić, kiedy zakazane jest rozpalanie ogniska, łowienie ryb lub pływanie. Pomoce: „Pomoce trzylatka” – „Dbamy o bezpieczeństwo”

5. Zabawa ilustracyjna do piosenki dla rodzeństwa „Wesoły pociąg” https://youtu.be/8EQ-kE5hlac

Proszę odtworzyć piosenkę , dziecko ilustruje ruchem słowa piosenki.

1. Ciuf – ciuf - ciuf ! na słowa: ciuf dz. 3 razy klaszcze w dłonie Puf – puf – fuf ! na słowa: puf dz. uderza dłońmi o uda - pociąg się odzywa. dz. zaciska dłonie w pięści i zatacza rękami koła Ruszać czas, czeka nas przygoda prawdziwa.

Refren: Nasz wesoły pociąg dzieci tworzą pociąg i poruszają się po pokoju . już opuszcza stację. Ruszaj razem z nami na piękne wakacje. Dziecko może do piosenki wykonać akompaniament np. grając na łyżeczkach, grzechotkach …

 

Gimnastyka korekcyjna:

1. Dziecko wykonuje podskoki obunóż, a potem raz na jednej, raz na drugiej nodze 10x.

2. W klęku podpartym dziecko wykonuje na przemian „koci grzbiet”, następnie „plecy zapadnięte (wklęsłe)” 5x.

3. Zabawa „Pchanie taczek” - trzymamy za kostki nasze dziecko, a ono próbuje chodzić na rękach do przodu, do tyłu, zmieniać kierunek.

4. Marsz na czworaka w podporze przodem.

5. Szybki sprint w miejscu 5x.

 

Wtorek 23.06

1. Gimnastyka poranna z muzyką dla całej rodziny „ Gimnastyka w parach ”

https://youtu.be/Jlf5leeppBU

2 „Czym możemy podróżować na wakacje?” – zabawa dydaktyczna, wybieranie spośród różnych pojazdów tych, które latają, doskonalenie umiejętności klasyfikacji. Prosimy, aby dziecko wymieniło wszystkie pojazdy znajdujące się na obrazku(obrazek na dole postu) . Rozmawiamy na temat przystosowania pojazdów do poruszania się po lądzie, morzu i w powietrzu, np.: samochód – koła, samolot – skrzydła, statek – kadłub. Wspólne dzieckiem dzielimy pojazdy na (pływające, jeżdżące, latające) i prosimy , aby dziecko spośród różnych pojazdów wybrało tylko te, które latają. Kiedy wszystkie pojazdy są już nazwane i posegregowane, dzieci wykonują podobne zadanie na karcie pracy. Nazywa pojazdy i otaczają pętlą tylko te, które latają. Pomoce: „Karty pracy” – karta 54, kredki.

3. „Bezpieczne wakacje ” proszę odtworzyć dziecku piosenkę https://youtu.be/W4RHyjQLfCM

Po wysłuchaniu piosenki rozmawiamy z dzieckiem na temat zachowania zasad bezpieczeństwa podczas wakacyjnego wypoczynku.

4. „Wyprawa w nieznane” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych; opowieść ruchowa dla dzieci. Rodzic snuje opowieść, a dzieci ilustrują ją ruchem: Dzieci przygotowują się do wyprawy w nieznane. Ubierają się i wyruszają z domu. Na niebie świeci piękne słońce. Najpierw biegają, wirują, gdy słyszą wiatr (delikatne potrząsanie grzechotką), a kiedy wiatr cichnie, to zatrzymują się i podziwiają białe obłoczki na błękitnym niebie. Wszystkie trochę się zmęczyły, więc zrobiły sobie małą przerwę. Dzieci położyły się na trawie. W trakcie odpoczynku ktoś spostrzegł jakieś dziwne znaki – kamyki (krążki gimnastyczne) tworzące ścieżkę – i powiedział: ciekawe dokąd dojdziemy?. Wszystkich ogarnęła wielka ciekawość. Dzieci postanowiły zobaczyć, dokąd zaprowadzi je ścieżka. Zaczęły delikatnie stąpać po kamieniach: jedna noga, druga. Po krótkiej chwili spostrzegły, że znalazły się w lesie. Niby wszystko było znajome, a jednak nowe. Chyba wszystkie trochę zgłodniały, więc zaczęły zbierać jagody. Następnie dzieci dobrały się w pary. Jedno leżało na plecach, a drugie, łapiąc za biodro, starało się obrócić kolegę lub koleżankę na brzuch. Wszystkie dobrze się bawiły. Poczuły jednak, że trzeba wracać. Tylko którędy? – mhm. Rozejrzały się i nagle ktoś powiedział: tędy! Wszystkie ruszyły za nim. Najpierw musiały przejść wąską kładką (gałązki s, tworzące ścieżkę), nad rzeczką. Szły bardzo ostrożnie... Na drugim brzegu leżało drzewo (Krzesło) pod którym musiały się przeczołgać. Wszystkie były już zmęczone, ale wiedziały, że muszą dotrzeć do domu przed zmrokiem. Trochę biegły. Już nawet wątpiły, że dojdą do domu. Nagle drzew było coraz mniej i ich oczom ukazało się ich ukochane podwórko. Okazało się, że wcale nie odeszły daleko. Dzieci szczęśliwe wróciły do domu. Pomoce :grzechotka lub butelka po wodzie, jogurcie wypełniona ziarnami np. kaszy ryżu, poduszki, gałązki, sznurek, krzesło…

5. „Ślady pojazdów” – ćwiczenia grafomotoryczne; wykonywanie ćwiczeń rozmachowych na większych formatach z wykorzystaniem różnych narzędzi pisarskich. Pomoce: duże arkusze papieru, pisaki, pędzel , farby, kredki Dziecko rysuje, maluje dowolnych wzorów na kartce.

 

Środa 24.06

1. Gimnastyka poranna dla całej rodziny z piosenką „ Pięta, kciuk” https://youtu.be/__P2-lKuS2w

2. Proszę przeczytać dziecku fragment opowiadania Hanny Łochockiej „Jak wróbelek Elemelek w wielkim morzu brał kąpiele […] Raz wróbelek Elemelek wybrał się nad morze. Elemelek stał z walizką, spoglądając na to wszystko. A ze bardzo był zdziwiony, więc rozstawił nóżki obie, kręcił łebkiem w różne strony i rozdziawiał krótki dziobek. Sam do siebie przy tym gadał: – Strasznie jest to morze duże! Deszcz tu wielki chyba padał ze trzy lata albo dłużej. Jak też ono szumi, śpiewa… Za tą plażą widzę drzewa, więc wynajmę pokój w listkach. Niech zostanie tam walizka, a ja zaraz włożę nowy zgrabny kostium kąpielowy. Smukłe mewy z piórkiem białym spadły z szumem jak latawce i na falach się huśtały jakby właśnie na huśtawce. Wróbel w modnym swym kostiumie pręży łapki tak jak umie, poprzez plażę mknie wytrwale i też skacze już na fale, aby ich spienione grzbiety pohuśtały go. Oj, rety! Jak tu mokro! Ile piany! Kto tak pryska? To bałwany! Bałwan duży z drugim, małym, Elemelka wnet porwały, zakręciły, zamoczyły. Taki prysznic nie jest miły dla małego wróbelaska . Więc zawołał: – Jeśli łaska, odsuń no się, mój bałwanie. Niech pan bałwan już przestanie i popłynie w inną stronę. Ach, ratunku, gwałtu! Tonę! Smukłe mewy z piórkiem białym usłyszały, podleciały i wróbelek rozkrzyczany wyłowiony został z piany. Na swych skrzydłach srebrnych, prostych śmigłe mewy go uniosły i złożyły w dołku z piasku, gdzie zaprzestał wreszcie wrzasków. – Panie wróblu, jak tak można? Trzeba z wolna i z ostrożna wchodzić w wodę, bo źle bywa, jeśli się nie umie pływać. Ucz się w płytkiej pływać wodzie; udzielamy lekcji co dzień.

Zadajemy dziecku pytanie : Gdzie przyjechał wróbelek Elemelek? Co robił wróbelek w morzu? Czy wróbelek zachował się ostrożnie podczas kąpieli w morzu? Rozmawiamy z dzieckiem na temat zasad bezpieczeństwa podczas zabaw nad wodą. Pomocą do rozmowy będzie obejrzenie filmu edukacyjnego „Bezpieczeństwo dzieci nad wodą https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

3.Zabawa matematyczna „Liczymy foremki do piasku”. Proszę położyć przed dzieckiem 4 foremki do piasku lub można wykorzystać zamieszczone poniżej postu obrazki. Rodzic pyta dziecko jaki kształt mają foremki, jaki kolor. Następnie mówi zadanie, a dziecko ilustruje je za pomocą foremek do piasku lub obrazków: - Ułóż 4 foremki. Policz je głośno. - Zabierz 2 foremki. Ile foremek zostało? Policz je. - Ułóż 3 foremki. Policz je głośno. - Dołóż jedną foremkę. Ile masz razem foremek?

4.Proszę odtworzyć dziecku film „Poznajemy Morze Bałtyckie” , który jest propozycją zabawy ilustracyjnej do wiersza o morzu oraz wykonania pracy plastycznej - ozdabiania konturów zamku masą piasku ( w filmie podane są składniki ) . https://youtu.be/rjxL_U_boqQ


Język angielski

Proszę odtworzyć piosenkę "Posprzątaj !" "Clean up ! "

https://www.youtube.com/watch?v=SFE0mMWbA-Y Dziecko powtarza słowa w języku angielskim Clean up, Everybody, let's clean up- wszyscy posprzątajmy - Clean up- Put your things away- odłóż rzeczy na swoje miejsce ! Clean up! Put your things away. Pick up your toys- pozbieraj zabawki ! Pick up your books- pozbieraj książeczki ! Pick up your shoes pozbieraj buciki. Put your things away- poodkładaj wszystko na miejsce !

 

Czwartek 25.06

1. Gimnastyka poranna z muzyką dla całej rodziny „Ręce prosto”

https://youtu.be/tlcUhXaDuxc

2.Proszę przeczytać dziecku wiersz J. Porazińskiej „Góry nasze góry”.


Góry, nasze góry. Hale, nasze hale.
Kto nas zna tak dobrze, jako my, górale.
Góry, nasze góry. Wy, wysokie szczyty.
Kto was przewędrował? Góral rodowity. Rozmawiamy z dzieckiem
na temat wiersza: Dziecko pokazuje na mapie Polski Gdzie są góry? - O czym opowiada wiersz? (o górach) - Gdzie góral wypasa owce? (na halach)
- Co to są hale? (górskie łąki)
- Jak nazywa się góral , który zajmuje się wypasem owiec na halach? (baca)
- Jak wyglądają góry? (są wysokie, strome, niebezpieczne) - Co można zobaczyć ze szczytu? (domy, malownicze krajobrazy)

Odtwarzamy dziecku film edukacyjny „Bezpieczeństwo w górach” https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio

Po obejrzeniu filmu rozmawiamy z dzieckiem na temat bezpiecznego zachowania się podczas wędrówek po górach,

3.Opowieść ruchowa „Spacer w górach”. Rodzic mówi i pokazuje, co mają robić dzieci: „Wyruszamy na wycieczkę w góry”. Zakładamy ciężki plecak. Idziemy nachyleni (niesiemy plecaki). Na ścieżce są kamienie – przeskakujemy je. Napotykamy śnieżne zaspy – idąc podnosimy wysoko kolana. Doszliśmy do sporej ściany – wdrapujemy się na nią. Stoimy na szczycie – głęboko oddychamy czystym, górskim powietrzem (wdech nosem, wydech ustami). Rozglądamy się dookoła – podziwiamy piękne widoki. Szybko wracamy do domu – bieg w miejscu.”

4. „Zagubiona owieczka” zabawa kształcąca słuch z użyciem dzwoneczka(pęk kluczy) .Dzieci wcielają się w postać owieczek. Jedno z nich jest mamą owcą drugie małą owieczką. Zadaniem mamy owcy będzie odnalezienie swojego dziecka z zawiązanymi oczyma. Zagubiona w górach owieczka porusza się po pokoju trzymając w ręku dzwoneczek i wydając ciche dźwięki. Zabawa zostaje powtórzona kilka razy. Dzieci zamieniają się rolami.

5. „Góry ” malowanie farbami na przeźroczystej foli spożywczej. Proszę owinąć folię pomiędzy np. dwa krzesła lub w ogrodzie folie owijamy pomiędzy drzewami, krzewami. Dziecko maluje obrazek gór na foli według własnego pomysłu.

 

Język angielski

Proszę odtworzyć dziecku piosenkę „Goodbye song” https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

Dziecko powtarza słowa piosenki Goodbye bye. Goodbye. Do widzenia. I can clap my hands- potrafię klaskać ! I can stamp my feet- potrafie tupać. I can clap my hands-potrafię klaskać. I can stamp my feet- potrafie tupać ! Bye bye. Goodbye. Bye, bye, bye, bye. Goodbye- do widzenia

 

Piątek 26.06

1.Gimnastyka poranna przy muzyce dla całej rodziny „Sprawdzian wytrzymałości” https://youtu.be/wbtauENJlzg

2. „Latem słońce mocno grzeje” - ćwiczenia logopedyczne w oparciu o tekst P. Siewiera – Kozłowskiej- usprawnianie mięśni języka i warg. Kiedy na niebie wysokim (czubek języka sięga wysoko) Radośnie słoneczko świeci (czubek języka sięga wysoko) Chętnie na świeżym powietrzu (wciąganie powietrza nosem, zatrzymanie, wypuszczanie przez usta) Bawią się wszystkie dzieci. Słoneczko świeci i grzeje, (język wolno okrąża wargi) Jest coraz wyżej na niebie, (czubek języka sięga wysoko) A jego promienie gorące głaszczą nas coraz śmielej! (Głaskanie językiem najpierw dolnej, później górnej wargi) Ufff!- wzdycha mała Małgosia (powtórzenie westchnienia) . Pufff- wzdycha też jej kolega, (powtórzenie westchnienia). Oj, chyba bez kapelusza (szeroki język zakrywa górną wargę) . Dzisiaj pobawić się nie da! I czapka też jest niezbędna, (szeroki język osłania dolna wargę). A na nos- okulary, Przyda się też parasol Na takie upały i skwary!

3. „Co nie pasuje ? zabawa dydaktyczna kształcąca spostrzegawczość. Proszę pokazać dziecku wakacyjne obrazki ( obrazki na dole postu). Dziecko opowiada : Co znajduje się na obrazku? I wyszukuje - Co nie pasuje na danym obrazku?

4. „Pokażemy wiersz o lecie” – ilustrowanie wiersza ruchem „Wakacyjne przygody „- Dorota Kossakowska .

Rodzic recytuje fragment wiersza, a dzieci powtarzają za nim i ilustrują go ruchem. Chcę biegać po plaży i kąpać się w wodzie. (bieg w miejscu, naśladowanie pływania) I chcę ciągle marzyć o wielkiej przygodzie. Chcę łapać motyle oraz zbierać kwiaty. (naśladowanie łapania motyli i zrywania kwiatów) To jest też zadanie dla mamy i taty. Wakacyjna pora, przygód będzie wiele. (wymach rękoma oznaczający wielość)

Będą się bawić wszyscy przyjaciele. (naśladowanie radości, tańca) Bezpiecznie nad wodą i bezpiecznie w górach. Biegamy po plaży i bujamy w chmurach. (bieg w miejscu, machanie rękoma nad głową).

5, „Kamienne obrazki”- malowanie obrazków i ozdabianie pisakami, farbami płaskich kamieni znalezionych przez dziecko podczas spaceru. Dziecko może malować motylki, słoneczka, biedronki, wesołe minki itp.