Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 16
Artykułów : 108
Odsłon : 86193

Rekomendacje

Zadania 06.04.2020-10.04.2020 PDF Drukuj Email
Grupa 1 - Krasnoludki - Zadania
Wpisany przez Lidia Drąg Dominika Świst   

Plan pracy zdalnej od 06.04.2020 do 10.04.2020


Poniedziałek 06.04.

1.Poranna gimnastyka dla całej rodziny „Równowaga”

https://youtu.be/ozI7YcVASgo

2.Ćwiczenie artykulacyjne języka „Świąteczne sprzątanie domku Pana Języka”

Pan Języczek sprząta w swoim domku – buzi (buzia otwarta)

Języczek czyści sufit z pajęczyn – język jeździ po podniebieniu górnym.

Sprzątanie na „piętrze” – język jeździ po wewnętrznej, potem zewnętrznej  stronie górnych zębów. Zdejmujemy firanki do prania – buzia szeroko otwarta, czubkiem języka dotykamy każdego górnego ząbka (jakbyśmy chcieli policzyć zęby).

Pierzemy firanki – buzia zamknięta, język wewnątrz jamy ustnej, po zębach kreśli kółeczka. Myjemy okienka – język jeździ po wewnętrznej stronie policzków.

Sprzątanie na „parterze”, odkurzanie – język jeździ po wewnętrznej stronie dolnych zębów. Wymiatanie śmieci – języczek wymiata zza dolnych ząbków „śmieci”.

Wieszanie firanek – język dotyka wszystkie górne ząbki po kolei od wewnątrz (za ząbkami). Zadowolony Pan Języczek biega od okienka do okienka i wyczekuje nadejścia gości – kierujemy języczek od jednego do drugiego kącika wargi.

3. Proszę przeczytać dziecku opowiadanie N. Usenko pt. „Wielkanoc”

Pewnego razu zajączek obudził się bardzo wcześnie. Przy łóżku stała mama. – Wstawaj, śpiochu, pokażę ci coś pięknego! – powiedziała i zabrała go na spacer. Wszędzie było pełno ludzi! Słońce świeciło, dzwony na wieży kościoła biły wesoło bim-bom, ulicami biegły dzieci. Każde miało koszyczek z białą serwetką. A w koszyczku same cuda: kolorowe jajka, żółte kurczaczki, cukrowe baranki z czerwoną wstążką i dzwoneczkiem na szyi, i różne przysmaki. – Ojeju… – szepnął zajączek. – Dlaczego dzwony biją? I dlaczego jajka są takie kolorowe? I do czego są te patyki z kwiatami i wstążeczkami? – Jajka są kolorowe, bo to pisanki – dzieci same je pomalowały. A patyki z kwiatkami i wstążkami to palemki. Zawsze robi się je na Wielkanoc. – A kiedy jest Wielkanoc? – dopytywał się zajączek. – Właśnie dziś! – powiedziała uroczyście mama. – Dlatego dzwony biją! Zajączek patrzył i patrzył, i nie mógł się napatrzeć… I wtedy poczuł taki piękny zapach, że o mało nie kichnął! – Mamusiu! – zawołał. – Co tak pachnie? – Baby wielkanocne! – zaśmiała się mama. – Babcie wielkanocne? – Nie babcie, tylko baby! Baba to takie ciasto z rodzynkami, słodkie i pachnące. Zajączek aż westchnął z zachwytu. – Już wiem, kim zostanę, jak będę duży! – zawołał. – Zajączkiem! Wielkanocnym! Podskoczył z radości wysoko, wysoko… ooo, tak! I pokicał do domu, malować pisanki.

Po przeczytaniu opowiadania proszę porozmawiać dzieckiem na temat opowiadania . Zadajemy dziecku pytania:

Co zobaczył zajączek, idąc na spacer z mamą?

O co dopytywał zajączek?

Co tak pięknie pachniało?

Kim zajączek zapragnął zostać?

Co chciał robić w domu?

W tym tygodniu poznajemy tradycje Wielkanocne , dlatego możemy z dziećmi stworzyć w domu „Kącik wielkanocny ”, w którym umieszczamy ozdoby wielkanocne, symbole świąt przez cały tydzień do Wielkanocy.

4. Zabawa muzyczno-ruchowa „Wilk i zajączki” dla całej rodziny.

Proszę rozłożyć na podłodze w różnych miejscach np. poduszki, ręczniki ... Dzieci przy akompaniamencie muzyki skaczą, naśladując kicanie zajęcy. Na przerwę w muzyce( wyłączamy muzykę) zatrzymują się i nasłuchują (naśladują rękami uszy). Na przerwę w muzyce i hasło: Wilk! Dziecko szuka schronienia, czyli podbiega do najbliższego poduszki i kuca na niej.

https://youtu.be/fRE_8Br_uQE

5. „Zajączek” – praca plastyczno-techniczna, doskonaląca zdolności konstrukcyjne. Do rolek po papierze toaletowym dziecko dokleja wycięte z prz rodzica uszy z brązowego lub szarego papieru. Następnie oczy, a nosek i buzię próbują narysować flamastrem. ( to tylko moja propozycja, ale możecie z dzieckiem wykonać zajączka według własnego pomysłu np. ze skarpetki, ręczniczka …) Wykonanymi zajączkami można pochwalić się umieszczając zdjęcie pracy w galerii grupowej.


Gimnastyka korekcyjna: Ćwiczenia na wesoło.

1. Wyścig żółwi - Zabawa, przy której jest sporo śmiechu, a dzieciaki lubią ją powtarzać i bić swoje rekordy. Potrzebny będzie woreczek z kaszą lub ryżem. A teraz reguły gry! Na mecie ustawia się jedno lub więcej dzieci, mama lub tata w pozycji na czworaka. Każdy zawodnik na plecach ma balast w postaci woreczka. Każdy porusza się na czworaka najszybciej jak potrafi. Gdy woreczek spadnie zaznaczamy miejsce dokąd żółw dotarł. Dzieciaki lubią poprawiać swój rekord i próbować dojść za każdym razem dalej. I tak zabawa może trwać naprawdę długo.

2. Przeprawa przez rzekę - Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze!!!

3. Tor przeszkód - Nie znam dziecka, które nie uwielbiałoby toru przeszkód! Do jego wykonania wykorzystajcie to co macie w domu. Mogą to być wielkie kartony przez środek, których trzeba się przeczołgać, poduszki, po których trzeba skakać, butelki, które należy omijać czy krzesła, na które trzeba się wspinać! Zabawa idealna zarówno dla maluszków jak i dla starszych dzieci.

4. Mały ninja - Mały ninja, człowiek pająk, nazywajcie to jak chcecie. Wystarczy zaplątać sznurek czy włóczkę o stół i krzesła by stworzyć niełatwy do przejścia tor. Ćwiczenie wymaga skupienia, precyzji i trochę gimnastyki. A układ można za każdym razem zmieniać, zaczepiając w inny sposób włóczkę.

 


Wtorek 07.04.

1.Poranna gimnastyka dla całej rodziny „Równowaga”

https://youtu.be/ozI7YcVASgo

2. „ Dwa , trzy ,cztery” – zabawa z elementem liczenia.

Przed rozpoczęciem zabawy rodzić umawia się z dzieckiem co będzie robił gdy usłyszy :

Jedno klaśnięcie – np. wykona jeden podskok pajacyka,

na 2 klaśnięcia – wykona dwa obroty wokół siebie,

na 3 klaśnięcia – podskoczy trzy wysoko do góry,

na 4 klaśnięcia – wykona cztery przysiady,

na 5 klaśnięć – wykona pięć skoków zajęczych.

Rodzic włącza muzykę( np. przeboje dziecięce ) dziecko porusza się swobodnie po pokoju. Na pauzę w muzyce ( wyłączamy muzykę) rodzic klaszcze w dłonie określoną ilość razy, dziecko w tym czasie liczy z pokazywaniem na palcach, po przeliczeniu , wykonuje zadanie. Następnie dzieci siada na dywanie. Na dywanie leżą kredki. Kiedy rodzic poda hasło: Klaszczemy! i wymieni liczbę np. 3 , dziecko klaszcze tyle razy, ile wskazał rodzic . Kiedy poda hasło: Kredki! i wymieni liczbę np. 4, dziecko wybiera odpowiednią liczbę kredek. Zabawę można powtórzyć według własnego pomysłu.

3. „Pisanki Zajączka” – zabawa matematyczna (karta pracy nr 36)

Dziecko nakleja pisanki, opisuje ich wygląd i kolory. Następnie określa ich wielkość (duża, mała) i wskazuje największą. Dorysowuje brakującą liczbę pisanek i koloruje zająca. Na zakończenie przelicza pisanki.

4. Zabawa naśladowczo-ruchowa z piosenką „Święta wielkanocne z jajkiem i zającem” https://youtu.be/xAhMOdXuujg

Dziecko naśladuje ruchem słowa piosenki.

5. Pisanka” – praca plastyczna, samodzielne ozdobienie sylwety pisanki, doskonalenie sprawności manualnej. Dziecko wypycha pisankę (z karty pracy nr 37). Używając kredek woskowych , ołówkowych, farb, kończą kolorowanie pisanki. Z plasteliny, bibuły robi małe kuleczki i nakleja w wybrane miejsca.

 


Środa 08.04.

1. Poranna gimnastyka dla całej rodziny „Ręce do góry”

https://youtu.be/EuCip5y1464

2. Proszę odtworzyć dziecku filmik z nagraniem wiersza pt. „Jajko”

J. Brzechwy Po wysłuchaniu wiersza proszę porozmawiać z dzieckiem na temat wiersza , tłumacząc, że jajko było przekorne, i podkreśla humorystyczny charakter utworu. Przykładowe pytania:

Co robiło jajko?

Kto zwracał uwagę jajku?

Dlaczego kura martwiła się o jajko?

O co prosiła kura?

Czy jajko słuchało kury?

Co się stało z jajkiem?

Czy kura miała rację?

Proszę odwołać się do zachowania swojego dziecka: Czy tobie też się zdarza zachowywać podobnie jak jajko? Czy warto być upartym?

3. „Ostrożnie, to jajka” – zabawy badawcze, oglądanie i badanie różnych rodzajów jajek, rozbudzanie ciekawości poznawczej, obserwowanie zmian nieodwracalnych. Pomoce: jajka , miseczki, patelnia, talerzyki, widelczyki.

Proszę pokazać dziecku jajko kurze ( jeżeli mamy w domu możemy pokazać inne jajka np. kacze, gęsie). Dziecko ogląda jajko i określa, jaki ma kształt, kolor, wielkość. Zwracamy uwagę, że skorupka niektórych jaj łatwo się tłucze i dlatego trzeba delikatnie się z nimi obchodzić. Proszę rozbić jajko i pozwolić dziecku obejrzeć, co jest w środku, wspólnie nazywamy części jajka (skorupka, białko, żółtko). Jeśli jest taka możliwość, smażymy jedno jajko, by dziecko mogło zobaczyć przebieg ścinania się białka i zmianę koloru na biały. Dodatkowo, nawiązując do treści wiersza, można wspólnie zrobić jajecznicę. Po usmażeniu wspólnie degustujemy jajecznicę.

4. „Skorupkowa układanka” – ćwiczenie sprawności manualnej, układanie mozaiki ze skorupek jajek, doskonalenie precyzji ruchów. Proszę przygotować skorupki jajek różnej wielkości i w różnych odcieniach. Dziecko układa skorupki na kolorowej kartce A 5 ( wielkość połowy kartki ksero) i z pomocą rodzica jeżeli mamy klej przykleić na kartkę. Dziecko może tworzyć konkretne wzory, np. węża, ale warto zachęcić je, by same wybrały kształt.

5. Zabawa z piosenką „Jajko” dla całej rodziny

Proszę wysłuchać piosenkę i wspólnie porozmawiać O czym opowiada piosenka? Dobieramy się parami , siadamy na podłodze jedno za drugim. Podczas refrenu wykonujemy masażyk na plecach dziecka, mamy, taty, rodzeństwa: dziecko siedzące z tyłu „maluje” palcem na plecach zgodnie z tekstem piosenki:

Tu kropka, (stuka lekko palcami w plecy osoby siedzącej przed nim)

tam kreska, („maluje” kreski)

pisanka niebieska, („maluje” kółko),

tu kropka różowa, (ponownie stuka lekko palcami w plecy)

pisanka gotowa. („maluje” duże jajko)

Następnie zamieniamy się miejscami.( nagranie piosenki „Jajko” na dole postu)


Język angielski.


Powtórzenie zabawy ruchowej. Dzieci piosenkę i wykonują czynności. Gdy usłyszą freeze- zatrzymują się "zamarzając". Dzieci powtarzają słówka które usłyszą.
dancing- tańczyć/ hop- skakać na jednej nodze/ skip- podskakiwać/ twirl-obracać się.
https://www.youtube.com/watch?v=2UcZWXvgMZE

Piosenka baby shark. Mały rekin. Baby shark. https://www.youtube.com/watch?v=GR2o6k8aPl Dzieci udają pływanie. I powtarzają słówka baby-dziecko mama/papa/grandma/grandpa/

hungry sharks- głodne rekiny   little fish - małe rybki     swim away- odpływać    faster-szybko   safe at last- w końcu bezpieczne


 

Czwartek 09.04.

1. Poranna gimnastyka dla całej rodziny „Ręce do góry”

https://youtu.be/EuCip5y1464

2. Ćwiczenia oddechowe „Wirujące jajko” . Proszę do ćwiczeń wykorzystać jajko wykonane z plastiku, steropianu. Dziecko dmucha na jajko wprawiając je w ruch( dmucha lekko- wolno, mocno- szybkie dmuchnięcia). Można urządzić rodzinne wyścigi Kto dalej dmuchnie jajko?

3. „Pisanki, kraszanki ” film prezentujący polskie tradycje zdobienia jajek wielkanocnych

https://youtu.be/y8RPGayl2Mk

Po obejrzeniu filmu rozmawiamy z dzieckiem Jak powstają pisanki, kraszanki?

4. „ Kolorowe pisanki” – praca plastyczna wykonana wspólnie z rodzicami, rodzeństwem. Tworzymy pisanki z wydmuszek, steropianowych , drewnianych jajek i materiałów wybranych przez was do wykonania pisanki. Jajka można oklejać materiałami lub bibułą, owijać sznurkiem lub wstążkami, ozdabiać plasteliną, flamastrami, cekinami, kolorowymi szpilkami. Gotowe prace mogą być ozdobą pokoju zawieszone na gałązkach bazi lub ułożone w koszyku. Zdjęcia z wykonanymi pisankami można umieścić w galerii grupowej

5.Zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych „Wesołe pisanki ” pomoce: drewniane, styropianowe, plastikowe jajka, jeśli nie mamy jajek to wykorzystujemy do ćwiczeń małą piłeczkę.

Wyścig z jajem
Najoczywistsza aktywność wielkanocna jaka mi się nasuwa. Potrzebna będzie łyżka - drewniana lub zwykła, i jajko. Wyznaczamy start i metę, prosimy dziecko żeby przeniosło jajko na łyżce w taki sposób, aby nie spadło. Możemy zaproponować konkretny sposób poruszania się, np. tyłem, bokiem, stopa za stopą, na kolanach, wielkimi krokami, na palcach itd. Dziecko powinno starać się przez całą trasę trzymać wyprostowaną rękę.

Zbijające jajko
Potrzebujemy plastikowych kubeczków lub kręgli i plastikowe jajko. Wyznaczamy miejsce z którego będziemy rzucać, a po przeciwnej stronie ustawiamy kubki lub kręgle. Dziecko rzuca tak długo, aż wszystkie kubeczki/kręgle się przewrócą.

Jajeczna czołganka
Dzieckomają za zadanie pokonać – czołgając się i trzymając plastikowe jajko w ręku – wyznaczoną trasę ( np. czołganie w tunelu utworzonego z ustawionych krzeseł, stołu), a następnie włożyć je do koszyka.

Turlające jajko – rywalizacja między rodzeństwem

Dziecko turla jajko po podłodze. Zaznaczamy miejsce ,w którym jajko się zatrzymało. Porównujemy odległość. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.


Język angielski.

Piosenka o wielkanocnym króliku https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

Dzieci starają sie powtarzać słówka i naśladować i robić to samo co króliczek.

This is the way the bunny hops- tak właśnie skacze króliczek.   On easter day- w wielkanoc  / wiggle their nose- rusza noskiem / flops his ears- rusza uszami  /  shake his tail- potrząsa ogonki

 


Piątek 10.04.

1. Poranna gimnastyka dla całej rodziny „Jarzynowa gimnastyka”

https://youtu.be/oD_4YBKMKF

2.Oglądamy dzieckiem filmy edukacyjne przybliżające tradycje wielkanocne :

„Zwyczaje wielkanocne”

https://youtu.be/r-to1UXYMUA

Po obejrzeniu filmu prosimy dziecko o wymienienie tradycji związanych z świętami wielkanocnymi.

„Tradycyjny koszyk wielkanocny

https://youtu.be/-vS8QYsdefQ rozmowa i pokaz produktów umieszczanych w wielkanocnym koszyku, zapoznanie dziecka z symboliką poszczególnych produktów wkładanych do koszyka.

3. Zabawa muzyczna „Jajko” – zabawa ruchowa przy piosence, wykonywanie prostych ruchów i gestów do piosenki. Dziecko z rodzeństwem , rodzicami tworzą koło wiązane. Podczas zwrotek chodzą dookoła i śpiewają piosenkę. Podczas refrenu zatrzymują się, puszczają ręce i na słowa: Tu kropka, tam kreska; tu kropka różowa – „rysują” rękami w powietrzu kropki i kreski. Na słowa: pisanka niebieska; pisanka gotowa – wykonują obrót dookoła własnej osi.

4.„Kogo zmoczył wielkanocny zajączek?” – ćwiczenie doskonalące percepcję wzrokową (karta pracy nr 38). Dziecko oglądają obrazek i próbują odgadnąć, kogo oblewa zajączek. Następnie uzupełnia obrazek naklejkami i sprawdza, czy prawidłowo odgadło. Na zakończenie odszukują na obrazku biedronkę.

5. „Niespodzianki wielkanocnego Zajączka” - zabawa doskonaląca orientację w przestrzeni. Pomoce: maskotka zajączka, kurczaka, kaczuszki, łyżki, pokrywki, instrumenty muzyczne. Dziecko jest poszukiwaczem. „Poszukiwacz” wychodzi za drzwi. W tym czasie rodzic ukrywa maskotkę zajączka( lub inną maskotkę wielkanocną np. kurczaczek , kaczuszka) w ustalonym miejscu sali. Zadanie „poszukiwacza” polega na odnalezieniu ukrytej maskotki. Będą mu w tym pomagać dźwiękiem mama, tata, rodzeństwo grając np. na łyżeczkach, uderzając łyżką w pokrywkę. Gdy będą grały cicho, to oznacza, że „poszukiwacz” znajduje się daleko od zajączka( lub innej ukrytej maskotki). Gdy zagrają głośniej, to znak, że zbliża się do ukrytego zajączka.