Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 16
Artykułów : 108
Odsłon : 85656

Rekomendacje

Zadania 14.04.-17.04. PDF Drukuj Email
Grupa 1 - Krasnoludki - Zadania
Wpisany przez Lidia Drąg   

Plan pracy zdalnej od 14.04.2020 do 17.04.2020


Wtorek 14.04.2020

1. Poranna gimnastyka „ Na ziemi zostaje”

youtu.be/S5TFdKc6TB4

2. Proszę przeczytać dziecku wiersz pt. „Wodne stworki” N. Usenko

Kto się dobrze czuje w wodzie?

Ten, kto w wodzie mieszka co dzień!

W rzece ryba sobie pływa.

Rak w jeziorze się ukrywa.

W stawie siedzi żabka mała – tu, przy brzegu się schowała!

A wieloryb? Gdzie jest, gdzie?

W morzu, każdy o tym wie!

Pytamy dziecko Jakie zwierzęta zapamiętało, gdzie mieszkały zwierzęta?

( obrazki i zdjęcia pod postem). Porównujemy jezioro, rzekę, staw do morza np. w morzu woda jest słona, otwarty akwen….

3.Opowieść ruchowa „ Odwiedzamy zwierzęta mieszkające w stawie, rzece, jeziorze” zabawa dla rodzeństwa ,całej rodziny

„Pociąg” – zabawa dydaktyczno-ruchowa, naśladowanie podróży pociągiem, które ma za cel poznanie stawu, jeziora, rzeki i ich mieszkańców, dostrzeganie charakterystycznych cech w wyglądzie zwierząt.

Proszę włączyć piosenkę „Jedzie pociąg z daleka”

https://youtu.be/PjUopo-DJio

Dzieci poruszają się w rytm muzyki , po chwili wyłączamy muzykę. Na pauzę w muzyce dziecko pokazuje ruchem jak skacze jak żaba i naśladują głosem: kum, kum, kum; pokazują jak porusza się rak idąc na czworakach do tyłu. Następnie „pociąg” rusza do kolejnej stacji – jeziora, po którym pływa kaczka. Dziecko zatrzymuje się i opisuje wygląd kaczki, a następnie naśladuje jej charakterystyczny odgłos. Ostatnią stacją dla „pociągu” jest rzeka z rybami. Dziecko opisuje wygląd ryb i rozmawia na temat wydawanych przez nie dźwięków. Zastanawia się, dlaczego ryby nie wydają żadnych odgłosów, potem porusza się jak ryba w wodzie.

4. „Na lądzie i w wodzie” – klasyfikowanie zwierząt, wyróżnianie zwierząt wodnych i lądowych (karta pracy nr 33). Pytamy dziecko , które zwierzę porusza się po lądzie, a które żyje w wodzie. Następnie dziecko otacza kolorowymi pętlami zwierzęta wodne i lądowe na karcie pracy

5.Zabawa wierszyk paluszkowa „Idzie rak https://youtu.be/PeWEWFzUSkI lub wykonujemy masażyk na plecach dziecka.

Na słowa Idzie rak nieborak – naśladujemy palcami chodzenie raka

Na słowa jak uszczypnie będzie znak – szczypiemy delikatnie dziecko po plecach.


Środa 15.04.2020

1. Poranna gimnastyka „Rozgrzewka” dla całej rodziny

https://youtu.be/m2WsGrvCx_w

2. Proszę odtworzyć dziecku film edukacyjny „Podwodny świat zwierząt”- morskie zwierzęta https://youtu.be/PiayEX0bqjo

Po obejrzeniu filmu zadajemy , rozmawiamy z dzieci , zadajemy pytania:

Jak wygląda krajobraz morski?

Jakie zwierzęta można zobaczyć w morzu?

Co oprócz zwierząt można jeszcze zaobserwować na morzu?

Czy chcielibyście udać się w podmorską podróż?

Co wam się w morzu najbardziej podoba?

3. „Rybki w wodzie” – zabawa ruchowo-naśladowcza dla rodzeństwa. Zachęcamy dzieci, by płynnie i spokojnie poruszały się po sali, naśladując ryby pływające w rytm spokojnej muzyki, np. relaksacyjnej( nagranie muzyki relaksacyjnej na dole postu). Przypominamy, że ryby nic nie mówią (tylko oddychają, otwierając szeroko buzię), a płynąc, nie obijają się o siebie. Na hasło: Jedzenie! „ryby podpływają” do rodzica, szeroko otwierając i zamykając usta.

4. „Ośmiornica” – praca plastyczna, wykorzystanie techniki origami z koła, doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Proszę wyciąć z papieru kółka do origamii: jedno duże (wielkości denka od słoika litrowego) i kilkanaście mniejszych( obrysowane np. korki z butelek od mleka, malutkie pokrywki od słoików). Największe koło będzie głową ośmiornicy, a małe, po przyklejeniu jedno za drugim po 4 sztuki w rzędzie, będą mackami. Dziecko układa kółka według instrukcji rodzica i przykleja. Przypominamy dziecku, że ośmiornica ma osiem macek, ale pozwalamy dziecku ułożyć macki w dowolny sposób i w dowolnej ilości, w zależności od chęci dziecka i ich wyobrażeń. Następnie flamastrami dzieci malują oczy ośmiornicy, a kredkami rysują morskie fale. ( prace można umieścić w galerii grupowej).

5. „Rybki w wodzie” – zabawa ruchowo-naśladowcza, naśladowanie ruchów ryb. Zachęcamy dziecko płynęło i spokojnie poruszały się po pokoju, naśladując ryby pływające w rytm spokojnej muzyki, np. relaksacyjnej. Przypominamy, że ryby nic nie mówią (tylko oddychają, otwierając szeroko buzię), a płynąc, nie obijają się o siebie. Na hasło: Jedzenie! „ryby podpływają” do rodzica, szeroko otwierając i zamykając usta( jedzą pokarm).

Język angielski


Czwartek 16.04.2020

1.Zabawa ruchowo naśladowcza do piosenki „Jestem zuch”(nagranie piosenki na dole postu)

2. „O rybaku i złotej rybce” – bajka M. Strzałkowskiej. Proszę otworzyć dziecku treść bajki (nagranie na dole postu), a następnie porozmawiać z dzieckiem na jej temat. Przykładowe pytania:

Kogo spotkał rybak?

Czy to była zwykła rybka?

Co rybka obiecała rybakowi?

Czy rybak miał jakieś życzenia?

A co chciała od złotej rybki żona rybaka?

Czy żona była zadowolona, kiedy rybka spełniała jej życzenia?

Jak myślisz, czy dobrze, że rybka nie spełniła ostatniego życzenia żony? Dlaczego?

Na zakończenie proszę porozmawiać z dzieckiem,  podkreślić przesłanie bajki, że chęć posiadania coraz większej ilości rzeczy wcale nie przynosi szczęścia. Warto cieszyć się z tego, co się ma.

3. „Jak ryby w wodzie” – zabawa naśladowcza z elementami ćwiczeń logopedycznych, naśladowanie ruchów ryby oraz doskonalenie aparatu artykulacyjnego. Na początek dziecko za rodzicem próbuje wykonać ruch ustami naśladujący otwieranie i zamykanie pyszczka ryby, która puszcza bąbelki. Następnie naśladuje ruchem całego ciała pływające ryby – leżąc na brzuchu odpychają się rękami, „pływając” w różnych kierunkach. Na sygnał „rybki” zatrzymują się i wypuszczają ustami bąbelki.

4 . „Rybka” – praca plastyczna: doskonalenie sprawności manualnej (karta pracy 35).

Dziecko może wykonać rybkę według własnego pomysłu np. pokolorować kredkami, pisakami, nakleć na rybkę kawałeczki wydartego kolorowego papieru, bibuły. Rybka może być pomalowana farbami - wykorzystanie techniki „mokre w mokrym”. Dziecko malują rybkę samą wodą, a następnie nakładają na nią farbę żółtą i czerwoną, dotykając delikatnie pędzlem. Można też dodać drugą parę kolorów, niebieski i żółty lub niebieski i czerwony. Malując, dziecko obserwuje, jaki kolor powstaje z połączenia dwóch barw podstawowych. ( zdjęcie pracy można umieścić w galerii grupowej).

Język angielski


Piątek 17.04.2020

1. Poranna gimnastyka „Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy…” https://youtu.be/OZTYeTEZ2wA

2. „Wiaderkowa polka ” muz. I sł. R. Szczypior zabawa ilustracyjno-ruchowa do piosenki ( nagranie piosenki na dole postu). Dziecko naśladuje ruchem pingwinka

1. Ach! Jak dobrze być pingwinkiem, (dziecko porusza się ze złączonymi nogami, przyciska ręce do ciała – skrzydełka)

i wystawiać dziób do słonka! (podnosi głowę do góry )

Ach! Jak ciepło i przyjemnie jest od łebka do ogonka.

Kiedy sobie już odpocznę, to usiądę na kuperku,

i łopatką, proszę państwa,

pięknie zagram na wiaderku.

Ref. Ram, tam, tam, ram, tam, tam! Wiaderkową polkę gram.} bis

( dziecko gra rytm np. łopatką na wiaderku, drewnianą łyżka po pokrywce )

2. Ach! Jak miło być pingwinkiem,

złote rybki w morzu gonić! ( naśladuje ruchem pływanie i nurkowanie pingwinka w wodzie )

Pływać, skakać i nurkować w turkusowej, morskiej toni.

Ale, kiedy mała rybka oburzona na mnie zerka,

to wychodzę znów na plażę, no i wracam do wiaderka.

Ref. Ram, tam, tam, ram, tam, tam! Wiaderkową polkę gram } bis

(dziecko wystukuje rytm np. łopatką na wiaderku, drewnianą łyżka po pokrywce )

3. „Słońce, chmura, deszcz” ćwiczenie grafomotoryczne, doskonalenie koordynacji oka i ręki (karta pracy nr 34). Dziecko wykonuje ćwiczenie graficzne na karcie pracy: łączy kropki, rysując słońce, chmurę i deszcz. Podczas rysowania mogą słuchać muzyki relaksacyjnej. Dziecko może też rysować słońce, chmurę na tace z wysypaną kaszą manną, cukrem…

4. „Przelewanie wody” – zabawy badawcze z wodą, przelewanie, wnioskowanie o zmianach.. Na stoliku ustawiamy kilka pojemników, butelek różnej wielkości i kształtów, lejek i wodę w dzbanku. Dziecko po kolei przelewają wodę, obserwują, jak zmienia się poziom wody, ile zajmuje miejsca w poszczególnych pojemnikach. Zwracamy uwagę, że wody za każdym razem jest tyle samo (jeśli się nie rozleje), a woda przyjmuje kształt naczynia.

5. Zabawa paluszkowa z elementem liczenia „Moje dłonie”

Mogę dłonie w piąstki ścisnąć. ( dziecko zaciska dłonie w pięści)

Mogę nimi podnieść wszystko. ( naśladuje rękami ruch podnoszenia )

Mogę je pod brodę złożyć.(kładzie dłoń jedną na drugą i układamy pod brodą)

Mogę nimi czapkę włożyć. (naśladuje ruch zakładania czapki)

Mogę zrobić kołowrotek – w jedną stronę i z powrotem. (obraca jedną dłoń wokół drugiej)

Mogę zagrać na fujarce. (naśladuje grę na fujarce)

i policzyć swoje palce:

jeden, dwa, trzy, cztery, pięć. (dziecko pokazuje kolejno prawej ręki, począwszy od kciuka)

jeden, dwa, trzy, cztery, pięć. (dziecko pokazuje kolejno lewej ręki, począwszy od kciuka)