Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 15
Artykułów : 107
Odsłon : 73257

Rekomendacje

Zadania 27.04.-30.04. PDF Drukuj Email
Grupa 1 - Krasnoludki - Zadania
Wpisany przez Lidia Drąg Dominika Świst   

Plan pracy zdalnej 27.04.2020-30.04.2020


Poniedziałek 27.04

1. Zabawa ruchowa z pokazywaniem dla całej rodziny „Tu paluszek”

https://youtu.be/ZIeTp-kVGE0

2. „Jak powstaje tęcza?” Pytamy dziecko Do czego służy woda? (do picia, mycia, dzięki wodzie i słońcu rosną rośliny, drzewa, kolorowe kwiaty). A czy wiesz, co jeszcze powstaje dzięki wodzie i słońcu? Naprowadzamy dziecko: Ma wiele kolorów i jest wielkie… Ostatnia podpowiedź: Pojawia się na niebie, gdy zaraz po deszczu zza chmur wyjdzie słońce.(tęcza)

Proszę odtworzyć dziecku film Tęcza malowana różdżką https://youtu.be/X5OTGXAk

3. Zapraszamy dziecko do wykonania tęczy. Przypominamy kolory, dziecko wyszukuje kredki w tym kolorze. Proszę narysować ( można wydrukować obrazek tęczy) łuki -paski na początku zaznaczyć odpowiedni kolor.

4. „Taniec kwiatów” – zabawa taneczna do muzyki poważnej. Dajemy dziecku chusteczkę z szyfonu lub z innego materiału. Podczas pierwszej części utworu dziecko podskakuje z nogi na nogę po pokoju, wymachując chusteczką w górze. Część środkowa zaprasza do „czarowania” kwiatów. Dziecko zatrzymuje się i przez zgniatanie chusteczki ukrywają ją w obu dłoniach. Lekko uchylając złożone dłonie, odsłaniają „pąki kwiatów”. Tak trzymając dłonie, improwizuje spokojny taniec do muzyki. Powtórzenie skocznej części jest sygnałem do ponownego podskakiwania po pokoju. ( nagranie utworu na dole postu)

5. „Burza” wierszyk animowany ruchem. Rodzic czyta dziecku wiersz ,a dziecko animuje wiersz ruchem.

Deszcz już pada, kap, kap, kap (dziecko porusza palcami – naśladuje kropelki deszczu)

Z chmury sypnął wielki grad (dziecko uderza piąstkami w uda)

Wiatr się zerwał szu, szu, szu (porusza rekami wyciągniętymi w górę)

Ciszę przerwał chu, chu, chu ( dziecko składa dłonie w trąbkę)

Wszystko wkoło pociemniało ( dz. obraca się dookoła poruszając palcami )

Ciii – ucichło ( dz. przykłada palec do ust i mówi bardzo cicho ciii)

bum – zagrzmiało, (dziecko jednocześnie tupie, klaszcze i głośno krzyczy)

Lepiej w domu poczekajmy, (dziecko kuca, robiąc nad głową daszek z rąk)

razem deszczu posłuchajmy, (dziecko w ciszy uderza palcami o podłogę).


Gimnastyka korekcyjna: Ćwiczenia ogólnorozwojowe.

1. Czołganie się pod krzesłami ustawionymi jedno przy drugim.

2. Spacer po pokoju z woreczkiem ryżu lub kaszy na głowie. Dzieci starają się utrzymać go na głowie jak najdłużej, pamiętając o prawidłowej postawie ciała.

3. Skoki najpierw obunóż, a potem na jednej nodze wzdłuż dywanu.

4. Chodzenie po skakance lub sznurku stopa przy stopie, utrzymanie równowagi.

5. Rzucanie piłeczkami do miski, kosza lub dużego garnka.

Powodzenia na koniec pamiętajcie wykonać ćwiczenia oddechowe .


Wtorek 28.04

1. Poranna gimnastyka „Uczymy się części ciała”

https://youtu.be/x7Wc4Rj22jI

2. „Gdzie są kolory tęczy?” – zabawa dydaktyczna, rozpoznawanie i nazywanie kolorów tęczy, odnajdywanie rzeczy, przedmiotów, przeliczanie w dostępnym zakresie. Dziecko wymienia kolory tęczy: czerwony, pomarańczowy ,żółty, zielony, niebieski, granatowy, fioletowy, potem poszukuje w domu rzeczy, przedmioty w kolorach tęczy i przelicza ilość znalezionych przedmiotów w danym kolorze.

3. „Tęczowa czapeczka” – praca plastyczno-techniczna

Pomoce: „Karty pracy” nr 40, klej, tasiemki, paski krepiny.

Dziecko skleja czapeczkę według instrukcji. Nakleja kolorowe gwiazdki z wyklejanki. Rodzic pomaga przymocować tasiemki do czapek. Na czubku czapeczki dziecko może dokleić paski kolorowej krepiny.

4. „Tęczowe kule” ( zabawa dla rodziny) - puszczanie baniek mydlanych, obserwowanie kolorów baniek, usprawnianie aparatu oddechowego. Pomoce: woda, płyn do mycia naczyń, gliceryna (lub gotowy roztwór do puszczania baniek), małe pojemniki, słomki. Zabawę najlepiej przeprowadzić w ogrodzie. Najpierw rodzic puszcza bańki, a dzieci obserwują, jakie widać kolory, próbują dmuchać na bańki lub je łapać. Następnie każde dziecko dostaje swój pojemniczek, naciętą na końcach słomkę i samodzielnie puszcza bańki.

5. Zabawa taneczno- ruchowa do piosenki „Deszczyk pada, deszczyk pada”

https://youtu.be/L3QdGJA7T4A

Na słowa : Deszczyk pada deszczyk pada - dziecko podnosi ręce do góry porusza palcami i opuszcza ręce na dół

Na słowa: Wieje silny wiatr – dziecko podnosi ręce do góry i kołysze nimi na boki

Na słowo błyskawica dz. klaszcze w ręce

Na słowo: grzmot - dz. tupie nogą o podłogę

A nie niebie kolorowa tęcza – dz. podnosi złączone ręce do góry rozkłada ręce tworząc łuk tęczy.


Środa 29.04

1. Gimnastyka poranna dla całej rodziny „ Gimnastyka Fruzi”

https://youtu.be/3ucDVAsz_C0

2. Zabawa doświadczalno –badawcza. Tworzenie tęczy w warunkach sztucznych: za pomocą naczynia z wodą, latarki i lusterka bądź płyty CD. Dziecko ogląda zjawisko powstawania tęczy na suficie, ścianie lub kartce. Aby powstała tęcza, proszę zanurzyć lusterko w wodzie i szukać odpowiedniego kąta padania światła na lusterko. (Powierzchnia wody przed lusterkiem działa jak pryzmat, uginając promienie światła). Lusterko odbija tęczę na suficie. Po pojawieniu się tęczy dziecko nazywa zaobserwowane kolory. Następnie próbuje samodzielnie odnaleźć kąt padania światła, by można było ponownie zaobserwować zjawisko rozszczepienia kolorów.

3 „Tęczowa parasolka” –wiersz T. Kubiaka

Proszę otworzyć wiersz(nagranie na dole postu), a następnie zadajemy dziecku pytania: Kto szedł po łące?

Jaka była łąka?

Jak wyglądały gąski?

Dlaczego było mokro?

Czy ktoś ochronił gąski? - tak chłopiec

Jak im pomógł?

4„Pod parasolką” – ćwiczenie graficzne, doskonalenie sprawności manualnej. Pomoce: „Karty pracy” – karta 41, kredki

Dziecko koloruje parasol odpowiednim kolorem kredki , potem wyklejance szuka naklejki dziewczynki, którą przykleja pod parasolem.

5. Zabawa taneczna do piosenki „Tęczowy znak” ( nagranie piosenki na dole postu)

muz. Sz. Kozłowski sł. M. Wierzbicki

W czasie zwrotek dziecko tańczy podskakując dookoła pokoju.

1. Burza odchodzi, już słońce świeci,

na niebie tęcza wesoła lśni.

Wszyscy się cieszą – najbardziej dzieci,

bo tęcza wróży pogodne dni. Ref. Gdy na niebie tęczy znak, (dziecko stawia raz prawą, raz lewą nogę na pięcie).

będzie ładnie: (obracają się czterema szybkimi krokami dookoła własnej osi).

tak, tak, tak! (dziecko klaszcze dłonie trzy razy )

2. Deszczyk na listkach zagrał walczyka,

muszkę do tańca zaprosił żuk.

Dokoła radość, śpiewy, muzyka,

a nad głowami tęczowy łuk.

Ref. Gdy na niebie tęczy znak, (dziecko stawia raz prawą, raz lewą nogę na pięcie).

będzie ładnie: (obracają się czterema szybkimi krokami dookoła własnej osi).

tak, tak, tak! ! (dziecko klaszcze w dłonie trzy razy )


Język angielski

Piosenka „Mam zwierzątko-I have a pet."

https://www.youtube.com/watch?v=pWepfJ-8XU0

Dziecko powtarza słowa piosenki i nazwy i odgłosy zwierząt.

Do you have a pet? - czy masz zwierzaka ?

Yes, I have a dog.- Tak mam psa

I have a pet.- mam zwierzaka, He is a dog.- To pies.

And he says, "Woof, woof, woof, woof, woof. Woof woof." I on szczeka.

I have a cat- Ja mam kota I have a pet. She is a cat.

And she says, "Meow, meow, meow, meow, meow. Meow meow."

I kotka mówi miał.

I have a mouse. Ja mam myszke. I have a pet. He is a mouse.

And he says, "Squeak, squeak, squeak, squeak, squeak. Squeak squeak." -myszka piszczy

I have a bird.- ja mam ptaszka I have a pet. - He is a bird. -to ptak

And he says, "Tweet, tweet, tweet, tweet, tweet. Tweet tweet." -ptaszek mówi ćwir

I have a fish.-ja mam rybke I have a pet. She is a fish.

And she says, "Glub, glub, glub, glub, glub. Glub glub."

I have a lion.-mam lwa A lion?! I have a pet. He is a lion.

And he says, "Roar, roar, roar, roar, roar. Roar roar." - i lew ryczy


Czwartek 30.04

1. Gimnastyka poranna dla całej rodziny „ Zabawy ruchowe dla dzieci”

https://youtu.be/m2WsGrvCx_w

2, Zabawa dydaktyczna (dla rodzeństwa) „Motyl na kwiatek” – ćwiczenie logicznego myślenia i pamięci, dobieranie kartoników w pary (gra w memo). Dziecko wypycha kartoniki z kwiatami i motylami z „Pomocy trzylatka”. Opisuje obrazki i ich kolory. Układa pary – motyl i kwiat w tym samym kolorze. Następnie odwracamy kartoniki obrazkiem do dołu, dziecko losuje kolejno po dwa. Jeśli dziecko odkryje parę, zabiera ją, jeśli nie, odkłada na miejsce.

3 „Pod tęczowym niebem” – zabawy ruchowe dla całej rodziny np. z prześcieradłem, kocykiem; kształtowanie prawidłowej reakcji na umówiony sygnał. Dzieci i dwoje dorosłych stoi w kole i trzymają (prześcieradło, kocyk). Wspólnie falują, unoszą prześcieradło , raz wolniej, raz szybciej. Na hasło: Deszcz dzieci chowają się pod chustą, a dorośli falują chustą nad dziećmi. Następnie wszyscy trzymając (prześcieradło, kocyk), chodzą wkoło, raz w jedną, raz w drugą stronę. Potem na środku prześcieradła kładziemy małą piłeczkę i falujemy tak, aby piłeczka nie spadla na podłogę. Rodzice tworzą tunel z prześcieradła, dzieci przechodzą pod nim na czworakach.

4. „Tęczowy ślimak” – praca plastyczna: lepienie z plasteliny, doskonalenie sprawności manualnej. Dziecko dostaje plastelinę w dwu lub trzech kolorach. Demonstrujemy dziecku wykonanie ślimaka. Z każdego kawałka robi wałeczek, następnie łączy je ze sobą i skręca, tworząc jeden kolorowy wałek. Wałek zwija w rulon, by powstała muszla ślimaka. Z kolejnego wałka lepi nogę i głowę. Dzieci próbują samodzielnie lub z pomocą rodzica ulepić ślimaka. Po skończonym zadaniu mogą dowolnie lepić tęczowe kulki i inne kształty. Ślimaka można wykonać z masy solnej ( proporcje po równo dodajemy mąkę i sól np. na 1 szkl. mąki 1 szkl. soli 1/2szkl. wody, powoli dolewamy wodę aby powstało miękka masa jak ciasto). Masę dzielimy na części i do każdej dodajemy inny kolor farby. Ślimaka możemy zrobić też z podłużnego paska papieru . Wycięty pasek dziecko koloruje w tęczowe kolory, potem zwija pasek w rulonik, przyklejamy na końcu oczka i czułka ślimaka. ( Prace można umieścić w galerii grupowej).

5. „Tęczowa orkiestra” – gra na instrumentach przy piosence „ Tęczowy znak”. Do gry wykorzystujemy „ domowe instrumenty” np. 2 łyżki , pokrywkę i drewnianą łyżkę, grzechotkę wykonaną z buteleczki po jogurcie z wsypaną kaszą, ryżem . Dziecko gra w pulsie piosenki, odpowiednio reagując na zmianę tempa w refrenie. Dziecko samo wybiera , na którym instrumencie będzie grało zwrotki piosenki i refrenu.( nagranie piosenki na dole postu).

Język angielski

Piosenka  „Yes i can. Tak potrafię”

https://www.youtube.com/watch?v=_Ir0Mc6Qilo

Dziecko powtarza słowa piosenki.