Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 15
Artykułów : 83
Odsłon : 53884

Rekomendacje

Zadania 04.05.-08.05. PDF Drukuj Email
Grupa 1 - Krasnoludki - Zadania
Wpisany przez Lidia Drąd   

Plan pracy zdalnej 04.05-08.05


Poniedziałek 04.05

1. Gimnastyka poranna dla całej rodziny „Taniec dla dzieci”

https://youtu.be/oGJg1RSOof4

2. Proszę przeczytać dziecku wiersz pt. „Ptaszki” – E. Szelburg-Zarembiny.

-poznanie wiosennych zwyczajów ptaków, dostrzeganie różnicy między budką lęgową a gniazdem. Ptaszki Mama ptaszka, tata ptak wiją gniazdko tak i siak.

Znoszą piórka, włosie, mchy.

– Ja zdobyłem to, a ty?

– Ja to niosę, a ty co? – Trawka!

Nitka! Puch! Ho! Ho!

Zwijali się, pracowali, skarb do skarbu przydawali

i śpiewając niby z nut, zbudowali domek-cud: gniazdko ptasie takie oto.

Wtuliłabym się z ochotą między tych pisklątek rój,

gdyby to był domek mój.

Następnie dziecko odpowiada na pytanie:

Co ptaki wykorzystują do budowania gniazd? (trawa, pióra, glina, gałęzie)

Wyjaśniamy, że czasami ptaki nie muszą budować gniazd, gdyż znajdują dom w drewnianych budkach zbudowanych przez człowieka. Znoszą jednak do budki mech, gałązki i trawę, żeby mieć miękko i ciepło( fotografie różnych gniazd i budki lęgowej pod spodem postu).

Dziecko może obejrzeć film edukacyjny „Ptaki i ich gniazda”

https://youtu.be/75aXeAct6VY

3. „Pokarm dla piskląt” – zabawa sprawnościowa, ćwiczenie chwytu pęsetkowego, przeliczanie elementów w dostępnym zakresie. Proszę wytłumaczyć dziecku, że pisklęta niektórych ptaków po wykluciu się z jaj są ślepe i rodzice opiekują się nimi, dopóki nie opuszczą gniazda. Przynoszą im w dziobach pokarm. Dajemy dziecku sznurek , wstążkę skakankę, poduszkę i prosimy , aby ułożyło z nich koła („gniazda”). Dziecko („ptaszek”) kuca w swoim „gnieździe”. Na sygnał rodzica opuszcza „gniazdo” i szukają pokarmu. Za pomocą spinaczy do bielizny chwyta rozrzucone po pokoju ułożone w harmonijkę papierowe paski („gąsienice”) i zanosi do swojego „gniazda”. Po skończonej zabawie dziecko przelicza , ile „gąsienic” udało im się zebrać. Pomoce: np. wstążka, sznurek, skakanka lub poduszka(gniazdo)spinacze do bielizny, kolorowe gąsienice wykonane z pasków papieru zwiniętych w harmonijkę.

4. „Kolorowy ptak” – ćwiczenia sprawności manualnej, rysowanie po śladzie i kolorowanie sylwety ptaka, nazywanie kolorów (karta pracy nr44).  Dziecko wodzi palcem po śladzie, a następnie rysuje i koloruje kredkami sylwetę ptaka według własnego pomysłu i opisują jego wygląd.

5. „Pobawmy się w berka!” zabaw ruchowo- naśladowcza do piosenki „Wróbel i wiatr” .

1,Wesoła bajeczka, bajeczka niewielka:

raz wietrzyk swawolny odwiedził wróbelka;

wyczesał mu piórka, za dziób wytarmosił,

pod niebo błękitne do berka zaprosił.

Ref. Hula wróbel, hula wiatr

– gonią się przez cały świat! } bis

2. Wesoła bajeczka, bajeczka niewielka,

jak miło jest czasem pobawić się w berka.

Wiatr łapie wróbelka, wróbelek ucieka,

a słońce się temu przygląda z daleka.

Ref. Hula wróbel, hula wiatr

– gonią się przez cały świat!

Proszę odtworzyć dziecku piosenki i porozmawiać na jej temat.

Dziecko zaczyna naukę piosenki od refrenu. Podczas wypowiadania pierwszego wersu kołysze rękami nad głowami, podczas drugiego wykonują przed sobą obroty rękami („kręcą młynki”). Słowa zwrotki dziecko odtwarza za rodzicem na zasadzie echa. Można też zaproponować zabawę ruchową rodzeństwu „Berek”. Jedna dziecko jest wróbelkiem, drugie – wiatrem. Podczas pierwszego i trzeciego wersu pierwszej zwrotki „wróbelki” biegną do przodu, machając rękami (uciekają), po czym zatrzymują się. Podczas drugiego i czwartego wersu „wietrzyki” dobiegają do osoby ze swojej pary (gonią). W drugiej zwrotce następuje zamiana: ucieka „wiatr”, goni go „wróbelek”. Podczas refrenu dzieci odwracają się do siebie twarzami, biorą się za ręce i tańczą w małych kółkach.


Gimnastyka korekcyjna:

1. Do tego ćwiczenia przyda się 1,5 l butelka z wodą (pełna). Stajemy na butelce i próbujemy utrzymać równowagę. Kto da radę dłużej?

2. Siadamy w dość dużym rozkroku, robimy skłony z pogłębieniem do lewej nogi ( „raz, dwa, trzy” większe pogłębienie, na „4” – prostujemy się), staramy dotknąć stopy. Powtarzamy tę samą aktywność do prawej nogi. Pamiętajmy o nogach prostych w kolanach

3. „Spadające gwiazdki” - odskakujemy z szeroko rozłożonymi w górę rękoma oraz szeroko rozstawionymi nogami. Lądujemy do półprzysiadu. (10 powtórzeń)

4. Bierzemy piłkę, odbijamy ją o podłogę i łapiemy stojąc w miejscu. To samo ćwiczenie możemy wykonać w ruchu. Każda wersję powtórzyć 4x.

5. „Samochody” – dzieci (samochody) jeżdżą po pokoju w dowolnym My pokazujemy kolory (ręcznik, szarfa, klocek itp.), czyli światła drogowe. Dzieci reagują: czerwony kolor – stoją, zielony – jadą.


Wtorek 05.05

1. Poranna gimnastyka „Ręce prosto”

https://youtu.be/tlcUhXaDuxc

2. „Co to za ptak?” – zagadki słuchowe, rozpoznawanie ptaków po wydawanym odgłosie opisywanie ich wyglądu ptaków.( zdjęcia ptaków: puchacz, kukułka, bocian , na dole postu) Proszę porozmawiać z dzieckiem na temat poszczególnych ptaków i podać kolejno ich nazwy. Dziecko ogląda i opisuje ptaki. Następnie dziecko słucha odgłosów ptaków i wskazuje właściwe sylwety i naśladuje głosem ptaki..

3. „Wróbelki” – zabawa rytmiczno-ruchowa przy piosence „Wróbel i wiatr”, realizowanie schematu rytmicznego. Przed zabawą dziecko śpiewa piosenkę i jednocześnie realizują rytm melodii refrenu za pomocą gestodźwięków (klaskanie, klepanie oburącz lub naprzemienne). Następnie podczas zwrotek biega, naśladując lecące ptaki, podczas refrenu kuca i rytmicznie stuka w podłogę („dziobią ziarenka”).

4 „Ptaki cudaki” – zabawa plastyczna, , formowanie kul, tworzenie sylwet ptaków . Dziecko formuje z masy solnej (plasteliny)dwie kule: jedną mniejszą (głowa ptaka), drugą większą (brzuch) i, lekko spłaszczając, przyklejają je do kartonu, tworząc sylwetę ptaka. Na główce w odpowiednim miejscu wciskają np. koralik, guzik , ziarenko pieprzu…– oko ptaka i trójkąt wycięty z kartonu – dziób. Z dwóch sznureczków, wstążeczek formują nogi. Na zakończenie wciskają w masę np. piórka, tworząc w ten sposób ogon i skrzydła(to tylko propozycja , dziecko może wykonać ptaka według własnego pomysłu).

5.Ćwiczenia artykulacyjno-logopedyczne. Proszę pokazać dziecku każde ćwiczenie:

· Fruwający ptak– dziecko dotyka czubkiem języka za górnymi i dolnymi zębami, tak jak ptak, który siada na gałęzi drzewa i ziemi.

· Dziobek ptaka –dziecko wypycha wargi do przodu i na zmianę, zamyka i otwiera.

· Wysiadywanie jaj – dziecko przykleja język za górnymi zębami, i nie rusza nim przez 30 sekund.

· Budujemy gniazdo – dziecko przesuwa język po górnej i dolnej wardze

od zewnętrznej strony ust, a następnie ptak ląduje w gnieździe : dziecko

przykleja język przy górnych dziąsłach.


Środa 06.05

1. Gimnastyka poranna dla całej rodziny z piosenką „Marszowa piosenka”

https://youtu.be/3_oZrVBfnhA

2. Proszę odtworzyć dziecku film edukacyjny „Bocian”

https://youtu.be/ajLoT8kh_Ko

Po obejrzeniu filmu rozmawiamy z dzieckiem na temat wyglądu bociana , sposobu poruszania się i budowy gniazda, wydawania dźwięków dziobem ( klekot,). Mówimy dziecku o tym, że bocian zjada nie tylko żaby ale lubi też jeść myszy, ryby, małe żmije.

3. Praca plastyczna „Bocian ” wykonana według własnego pomysłu: można pomalować obrazek bociana lub wykonać bociana z talerzyka papierowego, płatków kosmetycznych.

4. Zabawa ruchowo- naśladowcza z piosenką „Bocian i żaby”(sł. i muz. M. Broda-Bajak)

https://youtu.be/mPa7cp7t0aE

Dziecko naśladuje klekotanie bociana, chodzenie z wysoko uniesionymi nogami, stanie na jednej nodze, fruwanie bociana ora naśladuje skokowi i rechotanie żaby.

5. „Ptaszki” - zabawa paluszkowa z liczeniem.

Pięć małych ptaszków na gałęzi siedzi. ( dziecko pokazuje pięć palców prawej ręki)

Odleciał jeden, by ciotkę odwiedzić. (dziecko porusza rękami jak skrzydłami)

Cztery małe ptaszki na gałęzi siedzą (dziecko pokazuje cztery palce prawej ręki)

i się martwią o piątego, bo gdzie jest – nie wiedzą. (dziecko łapie się za głowę)

Pierwszy leci, by go szukać, (dziecko pokazuje cztery palce i jeden składa do środka dłoni) drugi do sąsiadów puka, (dziecko drugi palec składa do środka dłoni)

trzeci dzwoni na policję, ( dziecko trzeci palec składa do środka dłoni )

czwarty woła: „Wracaj szybciej!”(dziecko dotykamy czubka małego palca, a potem składa dłonie w trąbkę i krzyczy).


Czwartek 07.05

1. Poranna gimnastyka dla całej rodziny „ Na ziemi zostaje”

https://youtu.be/S5TFdKc6TB4

2. „Po co ptakom pióra” pogadanka. Wyjaśniamy dziecku, że pióra są bardzo lekkie, chronią ptaki przed zimnem i wilgocią oraz umożliwiają latanie. Pełnią także funkcję ozdobną, a także maskującą (upodobnienie się do otoczenia zmniejsza ryzyko spostrzeżenia przez drapieżnika). Ptaki, które nie żyją na wodzie, unikają zmoczenia piór, gdyż utrudnia to latanie (dlatego ptaki nie latają w deszczu). Zapraszamy dziecko do zabawy sprawdzające Jakie jest pióro?

Ćwiczenia oddechowe z piórkiem ( można pobawić się z chusteczką higieniczną)

Nie spadnij!
Celem zabawy jest utrzymanie piórka w powietrzu tak długo, jak tylko się da! Nie ma ograniczeń, jeśli chodzi o liczbę dmuchnięć czy głębokość wdechu. Pamiętaj, że im wyżej piórko się wzniesie, tym mniej się napracujesz.

Piórko–rakieta.
Wyobraź sobie, że piórko jest rakietą, która musi wystartować z Księżyca. Startuje w różnych kierunkach i z różnych miejsc. Dziecko postępuje zgodnie z instrukcjami dorosłego: Połóż rakietę na nosie, rakieta leci do góry; Połóż rakietę na brodzie, rakieta leci w dół; Połóż rakietę na policzku, rakieta leci w lewo/prawo.

Uciekające piórko.
Przygotuj do tej zabawy pudełka różnych rozmiarów. Umieść piórko w największym pudełku. Zadaniem dziecka jest takie kontrolowanie oddechu, aby piórko przemieszczało się wzdłuż ścianek pudełka, lecz nie wyskoczyło poza nie. Jeśli zauważysz, że dziecko świetnie sobie radzi, zwiększ stopień trudności i zmień pudełko na mniejsze!

3. Co schowane jest w …np. w worku, poszewce?” zabawa dydaktyczna– określanie za pomocą dotyku przedmiotów znajdujących się w workach: kamień, klucz, piórko, korek, moneta, styropian, klocek i zgnieciona kartka papieru. Odkładanie przedmiotów na stolik.

„Co jest ciężkie , co jest lekkie zabawa badawcza”
Rozmowa na temat, które z z tych przedmiotów są ciężkie, a które nie i jak można to sprawdzić. Dziecko dmucha na przedmioty leżące na stoliku. . (Wyciągnięcie wniosku, że jedne spadły, bo są lekkie, a inne nie, bo są ciężkie). Dziecko obserwuje , jak jedne z nich spadają na podłogę, inne nie.

Proponujemy dziecku o położenie do jednej dłoni np. piórka a do drugiej kamienia i puszczenie ich z obydwu rąk. Dziecko obserwuje, który przedmiot spadnie na ziemię szybciej, a który wolniej. (Wyciągnięcie wniosku, że jedne spadły na podłogę szybko, bo są ciężkie, a inne później bo są lekkie.

4. „Rakieta” – praca plastyczna, układanie i naklejanie obrazka z figur geometrycznych według wzoru, orientowanie się na kartce papieru, swobodne wypowiedzi dzieci na temat lotu w kosmos.

Pomoce : czarne kartki, elementy rakiety z kolorowego papieru: prostokąt, dwa trójkąty prostokątne w tym samym kolorze, jeden trójkąt w innym kolorze, paski czerwonej bibuły, klej

Rozmawiamy z dzieckiem, że jednym z najszybciej poruszającym się i lecącym wysoko w kosmos jest rakieta. Proszę poprosić dziecko o wskazanie na kartce, jej górę, dół i środek. Układamy z dzieckiem „budujemy” rakietę z gotowych elementów. Na środku kartki dziecko nakleja prostokąt – kadłub rakiety. Na górze, przy prostokącie, dokleja trójkąt – głowicę rakiety. Na dole, przy prostokącie, nakleja dwa jednokolorowe trójkąty – stateczniki rakiety. Na zakończenie dokleja pod rakietą wstążki z paski czerwonej bibuły lub rysuje kredką – płomienie z silnika. Po skończonej pracy dziecko opowiada, gdzie chciałyby polecieć swoją rakietą.


Piątek 08.05

1. Gimnastyka poranna z piosenką dla całej rodziny „ Ręce, nogi się ruszają ”

https://youtu.be/rib2jV2PmbA

2.Proszę odtworzyć dziecku film edukacyjny „Pojazdy – co jeździ, pływa, lata”

https://youtu.be/Ahp8oBOvu2M

Po obejrzeniu dziecko mówi , które pojazdy poruszają się po lądzie, pływają po wodzie i latają w powietrzu , próbują naśladować głosem i ruchem pojazdy i wymienia , które poruszają się po lądzie, pływają po wodzie i latają w powietrzu.. Dziecko ( jeżeli mamy w domu, może pokazać swoje pojazdy i powiedzieć jak się poruszają). Rozmawiamy z dzieckiem o pojazdach latających w powietrzu, uświadomienie dzieciom ,że np. samolot powstał poprzez obserwacje ptaków przez konstruktorów(ma skrzydła, dziób, statecznik- ogon )

3 „Samolot ” praca plastyczno-techniczna metodą origamii. Pomoce: kartka papieru. Proszę wspólnie dzieckiem złożyć z papieru samolot( pomocny może być film instruktażowy) https://youtu.be/Ojj5bRvYdLM

4.„Odrzutowce” – zabawa ruchowa(dla całej rodziny), wprawianie papierowego samolotu w ruch, obserwowanie toru jego lotu. Proszę wyznaczyć strefę startu w pokoju lub w ogrodzie np. taśmą malarską sznurkiem, wstążką …wyznaczyć start samolotów z lotniska. Puszczamy samoloty i na hasło: Jeden, dwa, trzy, cztery, start! i obserwujemy jego lot. Zaznaczamy, który samolot poleciał najdalej.

5.„Samoloty” – zabawa ruchowa improwizacja przy utworze muzycznym, naśladowanie ruchem samolotu. Podczas refrenu (powtórzonego) dziecko biega z rozłożonymi szeroko rękami, naśladując lot samolotu. Pod koniec tej części, kiedy linia melodyczna ma kierunek opadający, dziecko kuca(„ląduje na lotnisku”). Pozostaje w tej pozycji, wyobrażając sobie, że np. tankuje paliwo (zamiast kucać, może przyklęknąć i „kręcić młynki” rękami). Podczas refrenu (powtórzonego) naśladuje lecący samolot.