Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 16
Artykułów : 108
Odsłon : 86210

Rekomendacje

Zadania 25.05. - 29.05. PDF Drukuj Email
Grupa 1 - Krasnoludki - Zadania
Wpisany przez Lidia Drąg Dominika Świst   

Plan pracy Krasnoludki 25.05-29.05


Poniedziałek 25.05

Drodzy Rodzice Krasnoludków .

Kochane Mamusie i Kochani Tatusiowie - zbliża się Wasze święto, które z wielką radością obchodzilibyśmy w naszym przedszkolu. Wasze dzieci poprzez wiersz, piosenkę i taniec wyraziłyby Wam swoją miłość i wdzięczność, za troskę i ogromną radość za cudowne chwile, którymi obdarowujecie swoje maluszki od pierwszych chwil ich życia. W imieniu waszych pociech przekazuje słowa miłości , znaczenie słowa„ kochać” , „kocham”

„Kochać” wiersz Joanny Myślińskiej

Kochać nie jest trudno,

Kochać nie jest źle,

- Ja Was kocham mamo, tato

I całuski ślę.

1. Poranna gimnastyka dla całej rodziny z piosenką „Taniec połamaniec”

https://youtu.be/RrsdZz3wkCo

2. „Moja rodzina ”

Proszę odtworzyć dziecku piosenkę

https://www.youtube.com/watch?v=17CyW3bFbLI

Dziecko słucha piosenki i odpowiada na pytanie jakie osoby tworzą rodzinę, na podstawie wysłuchanej piosenki. Rozmawiamy z dzieckiem na temat członków rodziny jeżeli jest to możliwe na podstawie zdjęć rodzinnych: Kim są osoby na fotografiach?, Jak się nazywają?, Kiedy zostały zrobione te zdjęcia?; przeliczanie osób na zdjęciach, wskazywanie najmłodszych i najstarszych osób w rodzinie. Zadajemy dziecku zagadki:

- Jak nazywa się mama i tata? (rodzice)

- Jakie są dzieci w rodzinie? (córka, syn)

- Kto jeszcze mieszka razem z rodziną? ( np. pies, kot)

- Kto to są wnuki?

3. „Co robi mama, co robi tata?” – zabawa ruchowo-naśladowcza kształtująca świadomość roli rodziców w życiu rodziny. Proszę recytować wiersz, a dziecko próbuje ilustrować jego treść.

„Zwariowany poranek” Rafał Witek

Idzie tata na paluszkach, (dziecko idzie na palcach)

cicho skrada się do łóżka. (dz. kładzie palec na usta)

W mamy ucho szepcze zdanie: (dz. chwyta się za ucho)

– Wstawaj, mamo, na śniadanie! (dz. układa dłoń przy ustach jak do szeptu)

Mama zrywa się z pościeli, (dz. wyciąga ręce w górę i podskakuje)

gładzi włosy, łóżko ścieli, (dz. głaszcze się po włosach, gładzi „kołdrę”)

pędzi szybko wprost do szafy, (dz. biegnie w miejscu)

wkłada bluzkę – tę w żyrafy. (dz. naśladuje zakładanie bluzki)

Stawia czajnik na kuchence, (dz. naśladuje odkręcanie gazu)

potem bierze mnie na ręce: (dz. robi z ramion kołyskę)

są gilgotki, jest ściskanie ( dz. .łaskocze się i obejmuje) plus turlanie na tapczanie.

Co w tym czasie robi tata? (dz. przykłada palec wskazujący do skroni)

Lista zajęć jest bogata: parzy kawę, piecze grzanki, (dz. pokazuje po kolei palce jak do wyliczanki) kładzie noże, stawia szklanki.

Gdy śniadanie już zjedzone, (dz. głaszcze się brzuchu)

mama mruga w moją stronę: (dz. mruga jednym okiem)

– Wkładaj kurtkę, halo, Wiola! (dz. przywołuje kogoś ręką)

Bo jedziemy do przedszkola! (dz. naśladuje kręcenie kierownicą)

Tata krztusi się ze śmiechu: (dz. zatyka dłonią usta i cicho się śmieje)

– Mamo, mamo, dość pośpiechu! (dz. macha dłonią ,gestem zabraniania)

Dopij kawę, pogłaszcz kota, (dz. naśladuje picie i głaskanie kota)

Dzisiaj przecież jest sobota! (dz. rozkłada dłonie, wierzchem do góry).

4. „Moja Rodzina” – praca plastyczna .Do wykonania pracy można wykorzystać ramkę ( karta pracy nr 50), w której dziecko rysuje kredkami portret rodziny. Portret rodziny możemy stworzyć z kolorowych figur geometrycznych. Potrzebne są: mniejsze i większe prostokąty, trójkąty i koła wycięte z kolorowego papieru, kredki, pisaki ( Proszę odtworzyć pomocny film instruktażowy ) https://www.youtube.com/watch?v=WLneHCSnKuI

5. „Mam serduszko” muz. i sł. K. Sidorowicz

– nauka piosenki, zabawa ruchowa i wykonanie akompaniamentu na instrumentach perkusyjnych.

1. Zobacz, mamo, zobacz,

co ja tutaj mam,

takie duże serce

Tobie dzisiaj dam.

Ref. Serce puka raz i dwa,

to dla Ciebie, mamo, gra!

Serce puka raz i dwa,

o dla Ciebie gra!

2. Słuchaj, tato, słuchaj,

coś dla Ciebie mam,

wesołą piosenkę,

zaraz Ci ją dam.

Ref. Serce puka raz i dwa,

to dla Ciebie, tato, gra!

Serce puka raz i dwa,

to dla Ciebie gra!

Dziecko w czasie refrenu wykonuje następujące ruchy:

Serce puka (dziecko wskazuje na serce) raz i dwa, (trzy razy klaszcze)

to dla ciebie, mamo, gra!(dz. wyciąga ręce przed sobą)

Serce puka raz i dwa, (jw.) to dla ciebie gra!

Akompaniament na instrumentach perkusyjnych:. Dziecko podczas refrenu na słowa: – raz i dwa – uderza rytmicznie trzy razy np. łyżeczkami; – to dla ciebie, mamo (tato), gra!; to dla ciebie gra! – grają w pulsie ósemkowym na trójkącie lub uderza łyżeczką o szklaną butelkę lub słoik.

Gimnastyka korekcyjna:

1. Klęk podparty, wykonujemy ruch do tyłu, opierając pośladki o stopy, równocześnie chowamy głowę między ramiona. Powracamy do klęku podpartego. (+/- 10 ruchów)

2. Małe żabki: skaczemy do przodu obunóż z głębokiego przysiadu (10 żabich skoków).

3. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych “Kto silniejszy”. Siadamy naprzeciwko dziecka: siad skrzyżny. Podajemy sobie ręce. Kolana dotykają Przeciągamy się raz w jedną, raz w drugą stronę.

4. Mała miękka piłka lub woreczki z grochem lub balonik: podrzucamy i chwytamy, ale po każdym podrzucie robimy obrót: raz w lewo, raz w prawo

5. Siadamy. Na ustalony znak jak najszybciej podrywamy się z podłogi i klaszczemy.


Wtorek 26.05

CHOĆ NIEWIELE LATEK JESZCZE MAMY, BARDZO SWOJĄ MAMUSIĘ KOCHAMY!

1.Poranna gimnastyka dla rodziny „ Mały sportowiec” https://youtu.be/vkwzFVN2Bds

2. CHOĆ NIEWIELE LATEK JESZCZE MAMY, BARDZO SWOJĄ MAMUSIĘ KOCHAMY! Proszę mamusiu , tatusiu przeczytaj wierszyk, a dziecko niech powtarza słowa.

Prosimy dziecko o udzielenie odpowiedzi na pytania:

„Jak zwracam się do mamy? Szukamy humoru  w wyrazach „mama”, „mamusia”, „mamunia”, „mamuśka”, „mamcia”.

„Za co kocham swoją mamę?”

Dziecko kończy zdanie: „Kocham moją mamę za to, że...”.

3.W dzisiejszym dniu Święta Mamy proponuje wspólne zabawy mamy z dzieckiem

Witamy się – zabawa integracyjna. Dziecko z mamą stoją naprzeciwko siebie. Mama podaje sposób powitania dziecka z rodzicem:

- witamy się rękoma (zwyczajowe „cześć”, lub dotknięcie dłoni)

- witają się nasze łokcie (dotykanie się łokciami)

- witają się nasze plecy (dotykanie się plecami)

- witają się nasze kolana (dotykanie się kolanami)

- witają się nasze stopy(dotykanie się stopami)

4. „Korale dla mojej mamy – wielkiej damy ”. Proszę , jeżeli macie w domu udostępnijcie dziecku makaron np. rurki, kółeczka, guziki, koraliki, nitki i sznurki by mogły wykonać dla was naszyjnik i wręczyć Wam w tym wspaniałym dniu jakim jest DZIEŃ MAMY.   A kiedy już go wykonają, to stańcie do wspólnej fotografii i prześlijcie je nam do galerii grupowej.  Dziecko może pokolorować kredkami , obrazek-laurkę (zdjęcie obrazka na dole postu). Zapraszam dzieci i mamy do wspólnych fotografii.

5. „Nie chcę Cię znać ” wspólny taniec mamy z dzieckiem

https://youtu.be/OBr6_9iSe5M

 

Środa 27.05

CHOĆ NIEWIELE LATEK JESZCZE MAMY, BARDZO SWOJEGO TATUSIA KOCHAMY!

1. Poranna gimnastyka dla całej rodziny z muzyką. https://youtu.be/Vkiw9i_mQSo

2.Proszę , mamusiu ,tatusiu przeczytaj dziecku wiersz, a dziecko niech powtarza słowa.

Stuka puka
Me serduszko,
Chodź tatusiu,
Przyłóż uszko,
A usłyszysz
Słowa dwa-
Kocham Ciebie-
Dodam ja.

Prosimy dziecko o udzielenie odpowiedzi na pytania:

„Jak zwracam się do taty? (tatuś, tatunio, tatulek…)

„Za co kocham swojego tatę?”

Dziecko kończy zdanie: „Kocham mojego tatę za to, że...”.

3. Zapraszamy do zabawy tatusia, mamusi i dzieci.

Do zabawy potrzebny jest mały kocyk, chustę lub większy ręcznik.

-zabawa dydaktyczna z . Kształtowanie pojęć: na, pod, za.

Każde dziecko ma mały kocyk lub chustę i wykonuje kolejne polecenia rodzica: wejdź pod kocyk, stań na kocyku, kucnij za mną itp.

Odklej mnie” – dzieci leżą na kocykach,  „przyklejone” do podłogi, a rodzice próbują „oderwać” od podłogi poszczególne części ciała dziecka.

„Jedziemy na kocyku” – zabawa z rodzicem Dziecko siedzi na kocyku, a rodzic ciągnie za kocyk.

-  „Jak w lusterku” – zabawa ruchowa naśladowcza. Rodzic z dzieckiem stoją naprzeciwko siebie Rodzice podają jakiś ruch, który dziecko odtwarza. Następuje zamiana ról (dziecko podaje ruch, a rodzic go odtwarza).

4.„Order dla super taty”. Proszę o przygotowanie dziecku papierowego lub plastikowego talerzyka, klej, kolorowych wstążeczek lub paseczków bibuły, kolorowego papieru. Dziecko ozdabia order( talerzyk) kolorując go kredkami, pisakami ,malując farbami i ozdabiając według własnego pomysłu. Na koniec do orderu przykleja wstążeczki. Dziecko może pokolorować laurkę ( zdjęcie na dole postu).Po wykonaniu pracy zapraszam tatusia i dziecko o wykonanie wspólnej fotografii z prezentem i przysłanie do naszej galerii grupowej.

5. „Mam serduszko” muz. i sł. K. Sidorowicz

utrwalamy z dzieckiem słowa piosenki. Dziecko wykonuje akompaniament na niekonwencjonalnych instrumentach perkusyjnych.

Akompaniament na instrumentach perkusyjnych:. Dziecko podczas refrenu na słowa: – raz i dwa – uderza rytmicznie trzy razy np. łyżeczkami; – to dla ciebie, mamo (tato), gra!; to dla ciebie gra! – grają w pulsie ósemkowym na trójkącie lub uderza łyżeczką o szklaną butelkę lub słoik

Język angielski

Proszę odtworzyć dziecku piosenkę "Red, yellow, green, blue" https://www.youtube.com/watch?v=aMTIm-D1l54

Dziecko powtarza nazwy kolorów i wymienia Co jest w tym kolorze?

red-czerwony,  yellow-żółty, green-zielony,  blue-niebieski

red apple-jabłko,  yellow sun-słońce,

green clover-koniczyna, blue sky-niebo.

 


Czwartek 28.05

Poranna gimnastyka dla całej rodziny z muzyką.

https://youtu.be/wbtauENJlzg

2. „Zgadnij, gdzie pracują rodzice” – zabawa dydaktyczna, kojarzenie atrybutów z przedstawicielami zawodów, budzenie zainteresowania pracą wykonywaną przez rodziców. Przed zabawą rozmawiamy z dzieckiem na temat swojej pracy zawodowej, mówimy dziecku na czym polega praca wykonywana przez rodzica.

„Rodzinne zagadki sensoryczne”. Proszę o przygotowanie różnych przedmiotów np. grzebień, kwiat, wałek do ciasta, zeszyt, klucz francuski, garnek, słuchawki, strzykawka, okulary lub inne przedmioty zabawki , które kojarzą się z wykonywanym przez osoby zawodem ( w zależności co ma w domu) i włożenie ich do pudełka z pokrywką np. po butach, kosz na pranie, worek z tasiemką . Dziecko dotyka różnych przedmiotów i stara się po dotyku odgadnąć co to jest i próbuje skojarzyć z jakim zawodem albo osobą kojarzy ten przedmiot.

- grzebień – fryzjer

- kwiat – kwiaciarka

-garnek – kucharka

- wałek do ciasta - piekarz, ciastkarz

- zeszyt – nauczycielka

- książka – bibliotekarka

- klucz francuski – mechanik

- słuchawki – lekarz

- strzykawka – pielęgniarka

- okulary - optyk

3. „Wesołe zabawy dźwiękowo - ruchowe” dla rodzeństwa.

Do zabawy proszę przygotować duży kosz lub miskę, gazety, klucze lub dzwoneczek, bębenek lub garnek i drewnianą łyżkę.

-„Rzut do kosza”. Rodzic-tata przygotowuje duży kosz i kilka małych piłek lub kulek z gazety. Dziecko wykonuje rzutu piłką do kosza.

-„Ile słyszysz, ile widzisz?” – zabawa ćwicząca sprawną reakcję na sygnał dźwiękowy, wizualny. Tata przygotowuje garnek lub bębenek i drewniana łyżkę. i kostkę do gry. Ile uderzeń w garnek, bębenek dzieci usłyszą, tyle razy podskakują. Ile oczek wskaże rzucona kostka, tyle przysiadów robią.

-„Kręcimy koła” - Rodzic ćwiczy z dzieckiem..Kręcimy ramionami w przód i w tył, na przemian. Kręcimy nadgarstkami szybko, wolno.

-„ Figurki”. Na dźwięk dzwoneczka lub kluczy dziecko porusza się po pomieszczeniu, brak dźwięku oznacza wykonanie figurki (staje nieruchomo  w różnej pozie).

5. „Co robią różni ludzie?” wesołe masażyki , zabawa ilustracyjna do wiersza. Rodzic na plecach dziecka wykonuje różne ruchy odpowiednio do treści wierszyka.

Stolarz młotkiem stuka (stukanie jedną lub dwiema rękami zaciśniętymi w pięść)

Lekarz w plecy puka (delikatne pukanie palcami)

Kucharz w garnku miesza (koliste ruchy płaską dłonią lub pięścią)

Praczka pranie wiesza (delikatne szczypanie)

Rolnik grabi siano („grabienie” palcami obu rąk z góry na dół)

Muzyk gra co rano (naśladowanie ruchów pianisty)

I ja też pracuję (wskazywanie na siebie)

Obrazek maluję (dowolne kreślenie palcami na plecach partnera).


Język angielski

Proszę odtworzyć dziecku piosenkę "Mój miś" " My Teddy Bear" link: https://www.youtube.com/watch?v=666UZRBO5q8

My teddy bear has two eyes, two eyes, two eses.

I love my teddy bear.- Mój miś ma dwoje oczu.

Kocham mojego misia.

My teddy bear has one nose, one nose, one nose.

I love my teddy bear.- Mój miś ma jeden nosek. Kocham mojego misia

My teddy bear has two ears, two ears, two ears.

I love my teddy bear.

-Mój miś ma dwoje uszu. Kocham mojego misia

My teddy bear has two arms, two arms, two arms.

I love my teddy bear.

Mój miś ma dwie ręce. Kocham mojego misia

My teddy bear has two legs, two legs, two legs.

I love my teddy bear.

Mój miś ma dwie nóźki. Kocham mojego misia

My teddy bear has four paws, four paws, four paws.

Mój miś ma cztery łapki.

 

 

Piątek 29.05

1. Gimnastyka poranna dla całej rodziny z piosenką „Tańce połamańce” https://youtu.be/MG6iPAU2b0I

2. Proszę odtworzyć dziecku opowiadanie „Nie wstawać lewą nogą” – A. Onichimowskiej (nagranie na dole postu). Po wysłuchaniu opowiadania rozmawiamy z dzieckiem na temat opowiadania, wyjaśniamy znaczenie wyrażenia: wstać lewą nogą. Potem dziecko odpowiada na pytania:

Jak zachowywał się chłopiec?

Czy też macie takie dni, kiedy wstajecie lewą nogą?

Jak należy się zachować, jeśli sprawimy komuś przykrość?

3.„Kiedy jest mi wesoło, robię tak…” – zabawa dramowa rozwijająca umiejętność odczytywania i wyrażania emocji za pomocą mimiki i gestów. Rodzic dajcie dziecku lusterko i prosi, żeby pokazało, jak wygląda, kiedy się złości, kiedy jest smutne, wesołe, zmartwione, szczęśliwe.

Zabawa " Ciszę się, gdy.... Smucę się, gdy...."Rodzic wypowiada zdania. Dziecko raz uśmiechniętą miną, raz smutną, wyraża swoje uczucia Przykładowe zdania:

Jedziemy z rodziną na wycieczkę.

Dostałam od babci prezent.

Tata nie może pójść z nami do kina.

Mama przeczytała mi piękną bajkę.

Na moje urodziny nie przyjedzie dziadek.

Moja siostra narysowała dla mnie rysunek.

Brat nie chciał się ze mną bawić.

4. „Dzielenie smakołykami” – ćwiczenia matematyczne, doskonalenie umiejętności rozdzielania przedmiotów „po tyle samo” (karta pracy nr 49). Na karcie pracy dziecko nakleja ciastka na talerzykach poszczególnych członków rodziny, tak aby każdy miał tyle samo , przelicza ciastka i podaje liczę ciastek na talerzykach.

5. „Rodzina” – zabawa paluszkowa. Dziecko naśladuje rodzica i powtarza wierszyk.

Pokazujemy po kolei paluszki:

Ten pierwszy – to nasz dziadziuś (dz. wyciąga kciuk)

A obok – babunia. (dz. dołącza palec wskazujący)

Największy – to tatuś. (dz. dołącza palec środkowy)

A przy nim – mamusia. (dz. dołącza palec serdeczny)

A to jest dziecinka mała! (dz. dołącza palec serdeczny)

Tralala lala lala … (dz. macha ręką)

A to – moja rączka cała! (dz. pokazuje całą dłoń)

Tralala lala lala…. ( dz. macha ręką)