Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 16
Artykułów : 108
Odsłon : 85667

Rekomendacje

Zadania 08.06.-12.06. PDF Drukuj Email
Grupa 1 - Krasnoludki - Zadania
Wpisany przez Joanna Gruszka   

Krasnoludki 08-12.06

 


Poniedziałek 08.06

1. Gimnastyka poranna dla całej rodziny „Zabawy i ćwiczenia ze Świeżakami”.

2. Proszę odtworzyć dziecku piosenkę „ Afryka”

https://youtu.be/uCXcko2pzns

Po odtworzeniu piosenki rozmawiamy z dzieckiem o Afryce. Tłumaczymy, że Afryce jest bardzo gorąco, ziemia jest wyschnięta, na dużej powierzchni występują pustynie pełne piasku, aby zdobyć wodę trzeba kopać w głąb ziemi. W Afryce mieszkańcy mają ciemną skórę i mieszkają w domach z gliny, dach domu pokryty jest liśćmi z palmy, gałęziami drzewa. Porównujemy wygląd Afrykańczyków i Europejczyków ich domów, ubioru). Dziecko zastanawia się też, dlaczego w Afryce buduje się domy z gałęzi i gliny, a nie z cegieł, i czy w Polsce można budować takie domy jak w Afryce.

3. „Afrykańska wioska ”doskonalenie sprawności manualnej, ćwiczenia grafomotoryczne (karta pracy nr 52).Dziecko na karcie pracy dzieci rysują drogę przez labirynt do wioski. Przed wykonaniem zadania dziecko „ rysuje palcem drogę w labiryncie” a potem rysuje drogę kredką.

4. „Taniec afrykański” – taniec dla rodzica i dziecka

https://youtu.be/uCXcko2pzns

5. „Dźwięki Afryki” – nauka piosenki i zabawa rytmiczna. Dziecko uczy się piosenki metodą powtarzania za rodzicem, na zasadzie echa. W zakończeniu pierwszej zwrotki na słowa: tra-ta-ta-ta-ta dziecko układa dłonie, by wyglądały jak trąba słonia. W drugiej zwrotce na słowa: ram-tam-tam-tam-tam – dziecko rytmicznie klepie w kolana.

Na koniec dziecko przy piosence naśladuje ruchem słonie (pierwsza zwrotka) i małpki (druga zwrotka).

Na słowa: tra-ta-ta-ta-ta i ram-tam-tam-tam-tam stoją w miejscu i klaszczą rytmicznie. „Afrykańskie rytmy” – zabawa rytmiczna. Dziecko do słów: tra-ta-ta… i ram-tam-tam… – grają rytmicznie na bębenku lub uderza dłońmi w odwrócony garnek, słoik.


Gimnastyka korekcyjna: Ćwiczenia w domu na wesoło.

Wyścig - Zabawa, przy której jest sporo śmiechu, a dzieciaki lubią ją powtarzać i bić swoje rekordy. Potrzebny będzie woreczek z kaszą lub ryżem. A teraz reguły gry! Na mecie ustawia się jedno lub więcej dzieci, mama lub tata w pozycji na czworaka. Każdy zawodnik na plecach ma balast w postaci woreczka. Każdy porusza się na czworaka najszybciej jak potrafi. Gdy woreczek spadnie zaznaczamy miejsce dokąd żółw dotarł. Dzieciaki lubią poprawiać swój rekord i próbować dojść za każdym razem dalej. I tak zabawa może trwać naprawdę długo.

Przeprawa - Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze!!!

Tor przeszkód -Nie znam dziecka, które nie uwielbiałoby toru przeszkód! Do jego wykonania wykorzystajcie to co macie w domu. Mogą to być wielkie kartony przez środek, których trzeba się przeczołgać, poduszki, po których trzeba skakać, butelki, które należy omijać czy krzesła, na które trzeba się wspinać! Zabawa idealna zarówno dla maluszków jak i dla starszych dzieci.

Mały wojownik - Wystarczy zaplątać sznurek czy włóczkę o stół i krzesła by stworzyć niełatwy do przejścia tor. Ćwiczenie wymaga skupienia, precyzji i trochę gimnastyki. A układ można za każdym razem zmieniać, zaczepiając w inny sposób włóczkę.

 


Wtorek 09.06

1. Poranna gimnastyka dla całej rodziny do piosenki z filmu „ Król lew”

https://youtu.be/BEu1WLjOokY

2. „Zwierzęta w Afryce” film edukacyjny

https://youtu.be/wBcT8Hm4Xtg

Po obejrzeniu dziecko wymienia zwierzęta mieszkające na sawannie.

3. „Zwierzęta sawanny” – zabawa dydaktyczna, poznanie nazw i wyglądu wybranych zwierząt egzotycznych, słuchanie wierszy J. Brzechwy, dostrzeganie elementów humorystycznych w utworach.

Opowiadamy dziecku o sawannie. Sawanna to afrykańska łąka. Rosną tam rośliny, które nie potrzebują dużo wody, np. trawa słoniowa. Jest bardzo wysoka, może nawet przerosnąć słonia. Na sawannie rosną drzewa tak grube, że można w ich wnętrzu zamieszkać, oraz krzewy o bardzo ostrych kolcach. Oczywiście na sawannie mieszkają także zwierzęta. Czytamy dziecku wiersz i dopasowujemy do danego zwierzęcia obrazek.

„Pantera”.

Pantera jest cała w cętki,

A przy tym ma bieg taki prędki,

Że chociaż tego nie lubi,

Biegnąc – własne cętki gubi.

„Żyrafa”.

Żyrafa tym głównie żyje,

Że w górę wyciąga szyję,

A ja zazdroszczę żyrafie,

Ja nie potrafię.

„Krokodyl”

„Skąd ty jesteś krokodylu?”

„Ja? Znad Nilu.

Wypuść mnie na kilka chwil,

To zawiozę cię nad Nil”.

Słoń Ten słoń nazywa się Bombi.

Ma trąbę, lecz na niej nie trąbi.

Dlaczego? Nie bądź ciekawy,

To jego prywatne sprawy.

4.„Poznanie afrykańskich zwierząt” zabawa taneczna https://youtu.be/Kf293ewjiVQ

5. „Zwierzęta sawanny” – zabawa dla rodzeństwa, loteryjka obrazkowa, utrwalanie nazw zwierząt mieszkających na sawannie. Dzieci wypycha jaz „Pomocy trzylatka” plansze oraz kartoniki z obrazkami. Następnie dobierają się w pary i decydują, którą planszę będą zapełniać. Kartoniki ze zwierzętami odwracają obrazkiem do dołu i kolejno losują po jednym. Nazywają wylosowane zwierzęta i zakrywają kartonikami zwierzęta na planszy. Jeśli odkryją zwierzę, którego nie ma na planszy, kartonik wraca na środek. Wygrywa dziecko, które pierwsze odnajdzie wszystkie zwierzęta ze swojej planszy.


 

Środa 10.06

1. Gimnastyka poranna dla całej rodziny „Wyprawa do dżungli”

https://youtu.be/dG2xc1nmy5Q

2. „Wesołe wierszyki” – ilustrowanie ruchem treści czytanych wierszy J. Brzechwy oraz M. Ledwoń. Rodzic recytuje wiersze, dziecko ilustruje je ruchem,

„Papuga”

„Papużko, papużko, Powiedz mi coś na uszko”- ( dziecko nadstawia ucha, przykładając do niego dłoń).

„Nic ci nie powiem, boś ty plotkarz, - ( przecząco kręci głową ). ,

Powtórzysz każdemu, kogo spotkasz” .

„Małpa „

Małpy skaczą niedościgle, Małpy robią małpie figle,

( naśladuje podskoki i fikołki)

Niech pan spojrzy na pawiana (wskazuje palcem )

Co za małpa, proszę pana.

„ Wąż u krawcowej”

„Czy pani krawcowa zwęża za dużą skórę na węża?” (dziecko naśladuje ręką wijącego się węża)

„Nie, bo po igle zostają dziury, wychodzą paski z wężowej skóry.” ( dziecko naśladuje gest szycia igłą i nitką, kręci przecząco głową).

3. „Długi jak wąż” – zabawa dydaktyczna, porównywanie długości kolorowych węży, stopniowanie przymiotników. Pomoce: węże różnej długości (mogą to być zwinięte koce, apaszki, bawełniane chusteczki lub wycięte z papieru sylwety) . Proszę przygotować kilka węzy różnej długości. Rozkładamy na podłodze różnej długości węże. Dziecko porównuje długość (początkowo dwóch), stosując określenia: dłuższy, krótszy. Następnie dokłada my trzeciego węża, a dziecko opisuje ich długość, stopniując przymiotniki: długi, dłuższy, najdłuższy lub krótki, krótszy, najkrótszy.

4. Zabawa ruchowo- naśladowcza do piosenki „Dżungla” https://youtu.be/vKvKntLcUKQ

1. Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla,(dziecko powoli podnosi ręce do góry)

poplątane zwoje dzikich lian. ( kręci rekami młynek)

Mieszka sobie w bambusowej chatce (rysuje dom w powietrzu)

Ambo Sambo wielkiej dżungli pan.

Ref: Strusie mu się w pas kłaniają, ( dziecko kłania się)

Małpy na ogonach grają. (dz. naśladuje grę na gitarze)

Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam. ( pokazuje ręką w prawo i w lewo)

2. Ambo, Sambo doskonale znam go,

węża się nie boi ani lwa. ( naśladuje ruchem węża i groźnego lwa)

Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców, w dłoni coś smacznego zawsze ma.( naśladuje karmienie zwierząt)

5. „Wąż boa” – praca plastyczna, ozdabianie szablonu i zaginanie według instrukcji, doskonalenie sprawności manualnej. Dziecko wypycha z „Kart pracy” sylwetkę węża. Następnie ozdabia go według własnego pomysłu i zagina jak wachlarz. Z cienkiego paska papieru przyklejają długi język.


Język angielski

Proszę odtworzyć dziecku piosenkę " Action Word power" - "Czynności"

https://www.youtube.com/watch?v=_ZiQylXPQnE\

Dziecko śpiewa i powtarza słowa

walking-chodzenie,

hop-skakanie na jednej nóżce, 

running- bieganie, 

let's stop- teraz się zatrzymamy, 

tip-toe-chodzimy na palcach, 

skip podskakujemy,

jumping-skaczemy

 


Piątek 12.06

1. Ćwiczenia poranne z muzyką dla całej rodziny

2. „ Dżungla”: odgłosy zwierząt, dźwięki jakie wydają zwierzęta – film edukacyjny https://youtu.be/Rerv4Ppfq7U

3. Zagadki o dzikich zwierzętach . Proszę przeczytać zagadki. dziecko rozwiązuje zagadki.

Mieszka w ZOO zwierzak duży, chyba z tysiąc kilo waży. Paszczą kłapie niby bramą i wciąż nudzi się tak samo. (hipopotam)

Jest królem, lecz nie w koronie, ma grzywę, choć nie jest koniem. (lew)

Gdy zobaczysz ją w ZOO, robi ci się wesoło. Skacze, broi, miny stroi, ludzi wcale się nie boi. (małpa)

Jaki ptak kolorowy uczy się ludzkiej mowy? (papuga)

Kot ogromny, pręgowany, bywa w cyrku – tresowany. (tygrys)

Jest wielki, garbaty, lecz potrafi jak tragarz, dźwigać ciężki bagaż. (wielbłąd)

Biało-czarna, czarno-biała, jest sierść tego zwierza cała. Choćby lało tak jak z cebra, zawsze w paski jest … (zebra)

Wielkie zwierzę, całkiem szare, a przy paszczy ma kłów parę. Długim nosem liście zrywa i trąbieniem się odzywa. Przy nim mały nawet koń, bo to jest ogromny … (słoń)

4. Zabawa opowieść ruchowo-pantomimiczna Zwiedzamy Afrykę

Lot samolotem” – zabawa ruchowa / dziecko wykonują ruchy imitujące podróż samolotem/: wsiada do samolotu - podnoszą najpierw prawą, potem lewą nogę i siadają na podłodze, zapina pasy – krzyżuje ręce na ramionach, włącza silnik samolotu - raz prawą, raz lewą rękę wyciąga przed siebie i cofa, obserwuje chmury za oknem – przykładając ręce do oczu tworząc- lornetkę, patrzy naprzemiennie raz w prawo, raz w lewo, leci - rozkładając ręce na boki i poruszają się swobodnie po pokoju. Dotarliśmy do Afryki. Czas ruszać w drogę, przedzieramy się przez dżunglę / ruchy rękoma na boki/. Musimy być bardzo cicho by nie spłoszyć zwierząt, a także by nie usłyszał nas drapieżnik /idziemy na palcach/. Kogoś słyszę … O! Jaka miła małpka- dziecko naśladuje ruchy małpki: drapie się po głowie, plecach; skacze na jednej nodze, obunóż/. Ciii! Słychać jakiś szelest. Dość zabawy, chyba jesteśmy już bezpieczni, możemy schodzić z drzewa. Ruszamy dalej w drogę. Przed nami rzeka, musimy ją przeskoczyć, a teraz skaczemy po kamieniach.

Uwaga! Krokodyl, a tam płynie hipopotam. Już niedługo dotrzemy do wioski, musimy tylko przejść obok śpiącego węża. Nareszcie jesteśmy w wiosce. Witamy się z tubylcami. Na powitanie zaśpiewajmy piosenkę „Dżungla” https://youtu.be/vKvKntLcUKQ

5. Rysowane wierszyki „ Lew”- Dziecko rysuje lwa do słów wierszyka Pomoce: kartki, kredki. https://youtu.be/w-Cg0mTjC-8

Dziecko może także narysować narysować swoje ulubione zwierzątko afrykańskie.