Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 16
Artykułów : 108
Odsłon : 74247

Rekomendacje

Zadania 15.06. - 19.06. PDF Drukuj Email
Grupa 1 - Krasnoludki - Zadania
Wpisany przez Lidia Drąg   

Krasnoludki 15.06-19.06


Poniedziałek 15.06

1. Ćwiczenia poranne muzyką dla całej rodziny „Zumba” https://youtu.be/k2hBMkZuvP8

2. Zabawa artykulacyjna „Spacer z kolegą, koleżanką”- ćwiczenie narządów mowy. Proszę czytać zdania, dziecko kończy naśladując głosem wymieniane czynności , odgłosy. Idziemy na spacer: - dziecko mówi: tup, tup, tup Drzewa cicho szumią – szu, szu, szu, szu, szu Kurczątka piszczą : pi, pi, pi Kotek głośno miauczy, bo jest na nie zły: miauuu , miauuu, miau. Azor wyjrzał z budy, groźnie szczerzy kły: wrr, wrr, wrr. Już jesteśmy głodni, brzuch nam mówi: brr, brr, brr

3. Proszę odtworzyć dziecku film edukacyjny „Zagadkowe lato ” https://youtu.be/IM6-4yMGXW4

Po obejrzeniu filmu zadajemy dziecku pytania: Jaka pogoda jest latem, poczym poznajemy ,że jest lato? Jakie owoce dojrzewają latem ?( truskawki, poziomki, borówki, porzeczki) Co możemy robić latem? Gdzie możemy wyjechać latem na wakacje?

4. Ćwiczenia ruchowo-graficzne „Letnie symbole” Dziecko rysuje w powietrzu różne kształty: słońca, chmurki, parasola, fal, gór. Potem może kreślić palcem letnie wzory na tacce, talerzu wyspanym kaszą manną, mąką.

5. Zabawa z piosenką „Niech żyją wakacje” https://youtu.be/JiccUKhdkWs Dziecko naśladuje ruchem czynności wymienione w piosence, wyklaskuje rytm piosenki i tworzy akompaniament do piosenki wystukując na łyżeczkach, uderzając drewnianymi klockami itp.

 

Gimnastyka korekcyjna: Ćwiczenia na wesoło.

1. „Przeszkody do ominięcia” - układamy dwie linie w odległości 2m od siebie, między nimi układamy klocki w linii prostej w odległości około 1 m od siebie. Dziecko przebiega między klockami tak, aby nie dotknąć żadnego z nich, omijając je raz z jednej, a raz z drugiej strony. Ćwiczenie powtarzamy 3x.

2. Przysiady: w pozycji wyprostowanej uginamy nogi w kolanach, następnie prostujemy. Pilnujemy prawidłowej postawy, plecy prosto, ręce wyciągnięte do przodu. Wykonujemy (7 powtórzeń).

3. „Piramida” – grupujemy klocki np. duplo (ewentualnie większe dla młodszych dzieci) wedle kolorów (kolorów tyle ilu jest zawodników). Ustalamy tor. Biegniemy, przenosząc klocki swojego koloru na drugi koniec toru. Układamy piramidę. Drugi raz rozpoczynamy z końca, na którym uzbieraliśmy pierwszą piramidę. Kto pierwszy ten lepszy. Powtórzyć 2x.

4. Przygotowujemy podwyższenie (może to być stopień na schodach, mały niesuwający się taborecik łazienkowy), wskakujemy obunóż na podwyższenie (7 razy).

5. Razem z dzieckiem, w różnych pozycjach jednocześnie podajemy sobie woreczki z grochem, misia lub inny przedmiot - górą, dołem (7 razy ).

 

 

Wtorek 16.06

1. Gimnastyka poranna z muzyką dla całej rodziny „ Sałatka owocowa z polewą owocową” https://youtu.be/Vkiw9i_mQSo

2.„Zapachy lata” – słuchanie wiersza M. Ledwoń, wyobrażanie sobie charakterystycznych dla lata obrazów i zapachów. Proszę przeczytać dziecku wiersz. Zrobiło się cieplej, jaśniej świeci słońce, przyszło do nas lato, prawdziwe pachnące. Zapytasz kolego: – A jak pachnie lato? – Jak łąka z kwiatami – odpowiem ci na to. – Jak las pełen ptaków i górskie powietrze, na hali owieczka w swym wełnianym swetrze. Jak świeży dech wiatru nad brzegiem jeziora, palone ognisko, kiedy zmierzchu pora. Jak wiśnie, mak, rumianek i wyschnięte zboże, lato pachnie pięknie o każdej dnia porze. Po przeczytaniu wiersza rozmawiamy z dzieckiem o różnorodnym zapachu lata. Proponuje wyjść z dzieckiem do ogrodu lub na spacer w poszukiwaniu zapachów , odgłosów lata.

3.„Smaki lata” – zabawa dydaktyczna, rozpoznawanie charakterystycznych dla lata owoców po smaku i zapachu. Na talerzu przykrytym serwetką leżą pokrojone owoce lata np. (truskawki, czereśnie, borówki, wiśnie, porzeczki). Dajemy dziecku do powąchania i spróbowania kawałek owocu. Dziecko odgaduje po zapachu smaku jego nazwę.

4. „Letnie desery” Po rozwiązaniu zagadek smakowych proponuje wykonać wspólnie dzieckiem np. koktajl owocowy, lodowe sorbety zmiksowanych owoców, galaretkę z owocami, upiec babeczki z letnimi owocami.

5.Ćwiczenia logorytmiczne na podstawie wiersza W. Grodzieńkiej „Marsz”. Dziecko powtarza słowa wiersza za rodzicem , naśladując czynności. Hej, idziemy naprzód żwawo ( dz. maszeruje w miejscu, po wypowiedzeniu wersu wiersza wykonuje dwa klaśnięcia) nóżką lewą, nóżką prawą - jak wyżej. Tup, tup, tup! Buch, buch, buch ( dz. trzy razy tupie, trzy razy uderza piąstką o piąstkę) A kto z nami, ten jest zuch! ( dz. obraca się wokół własnej osi), Radość w oczach wszystkich świeci (dz. wskazuje na oczy, po wypowiedzeniu wersu wiersza, wykonuje dwa klaśnięcia), na wycieczkę idą dzieci ( dz. maszeruje w miejscu, po wypowiedzeniu wersu wiersza wykonuje dwa klaśnięcia) . Tup, tup, tup! Buch, buch, buch ( dz. trzy razy tupie, trzy razy uderza piąstką o piąstkę) A kto z nami, ten jest zuch! ( dz. obraca się wokół własnej osi).

 

 

Środa 17.06

1.Ćwiczenia poranne z muzyką dla całej rodziny „Zygzak” https://youtu.be/xm93WFJ7bNs

2. „Jak można ruszyć powietrze?” – zabawy badawcze, obserwowanie efektów działania powietrza. Pomoce: przygotowuje my te , które mamy w domu wachlarz np. złożony z kartki papieru, piórko, wiatraczek, wentylator we z przywiązanymi do obudowy wstążkami, słomkę i szklankę z wodą, napompowany balonik przyklejony do rurki, przez którą jest przeciągnięta długa nitka, suszarka i foliowa reklamówka. Pytamy dziecko , czy widać, kiedy powietrze się rusza. Po wysłuchaniu odpowiedzi rozkłada my na dywanie różne przedmioty: wachlarz i piórko, wiatraczek, wentylator z przywiązanymi do obudowy wstążkami, słomkę i szklankę z wodą, napompowany balonik przyklejony do rurki, przez którą jest przeciągnięta długa nitka, suszarka i foliowa reklamówka. Rodzic dmucha w wiatraczek. Dziecko ma za zadanie zaobserwować, czy widzi poruszające się powietrze. Prawidłowa odpowiedź powinna być przecząca, ponieważ powietrze jest niewidoczne. Wyjaśniamy , że można tylko zaobserwować jego działanie, zobaczyć, jak porusza różne przedmioty, np. wiatraczek czy gałęzie drzew. Wręczany dziecku wachlarz i prosimy, żeby spróbowało powachlować piórko leżące na otwartej dłoni – piórko ucieka. Następnie włączamy wentylator (odkurzacz )i wspólnie z dzieckiem obserwuje, jak wstążki unoszą się w powietrzu. Prosimy dziecko o dmuchnięcie w słomkę zanurzoną w szklance wody, aby można było zauważyć ruch bąbelków powietrza. Następnie prosimy dwójkę dzieci, aby złapały za dwa końce nitki i naprężyły ją bardzo mocno, ale w taki sposób, aby jej nie zerwać. Przesuwa balon na dowolny koniec nitki i odcina zawiązaną końcówkę balonu. Uchodzące z niego powietrze przesunie balon z jednego końca sznurka na drugi. Na koniec prosimy dziecko, aby przytrzymało reklamówkę za dwa rogi znajdujące się w jej dolnej części, w taki sposób, aby uszka do trzymania były skierowane w dół. Następnie dmucha ciepłym powietrzem z suszarki do wnętrza reklamówki aż zacznie ona unosić się jak balon.

3. Papierowy wiatraczek” – jak wykonać papierowy wiatraczek , film instruktażowy https://youtu.be/xuz9EwXiu-o Wiatraczek wykonany z jednego kawałka papieru przytwierdzony do sztywnego patyka. Wiatraczek może być bardzo atrakcyjną zabawką dla dziecka w domu, na podwórku…

4. Zabawa z piosenką dla rodzeństwa „Piosenka o czterech żywiołach” –ilustrowanie ruchem treści piosenki. Dzieci , śpiewając początek piosenki (od słów: Zapraszamy wszystkie dzieci…), tworzą koło wiązane. Następnie wykonują układ ruchowy Pierwsza zwrotka: Ziemia jest okrągła (dzieci w kręgu maszerują w prawą stronę) i wciąż się obraca; to właśnie dlatego (zmieniają kierunek ruchu w kręgu) dzień po nocy wraca. Refren: Ziemia kręci się wesoło (puszczają ręce i każde osobno obraca się wokół własnej osi z rękami ułożonymi na biodrach) ogień podskakuje, (wykonują cztery podskoki, stojąc twarzą do środka koła) woda płynie, płynie, płynie, („rysują” przed sobą obiema rękami fale równolegle w powietrzu) a wiatr pogwizduje. (naśladują palcami grę na fujarce). Druga zwrotka: Ogień zagotuje (maszerują w kole wiązanym cztery kroki do środka koła) wodę na herbatę (wykonują cztery kroki w tył) i ogrzeje zimą (puszczają ręce i każde dziecko obejmuje swoje ramiona) małą, górską chatę. (łączą ręce nad głowami) Refren – jak wyżej. Trzecia zwrotka: Płynie woda w rzece (podobnie jak w refrenie kreślą w powietrzu fale) i w leśnych strumieniach. (jw.) Jesienią jest deszczem, (opuszczają ręce, poruszając szybko palcami) zimą w śnieg się zmienia. (jw.) Refren – jak wyżej. Czwarta zwrotka: Powietrze to wietrzyk, („kręcą młynki”) co rozgania chmury. (jw.) Jak wieje za mocno, (poruszają rękami, jakby gałęziami drzew, nad głowami) szaleją wichury. (jw.) Refren – jak wyżej.


 

Czwartek 18.06

1. Gimnastyka poranna dla całej rodziny „Przywitane i rozgrzewka”

https://youtu.be/l78D-0TKWBM

2. Proszę przeczytać dziecku wiersz L. J. Kerna „ Nasze podwórko”.

Nasze podwórko to miejsc, które najlepiej znamy. Wszyscy, bez żadnych wyjątków, takie podwórko mamy. Nasze podwórko to teren najbardziej nam bliski na ziemi. W zimie śnieg na podwórku leży, a w lecie trawa się zieleni. Gdy słońce świeci na niebie, wesołe jest nasze podwórko, smutnieje zaś, gdy się pojawi pan deszcz, z ponurą córką chmurką… Po przeczytaniu wiersza rozmawiamy z dzieckiem: Jakim miejscem jest podwórko? Co na nim leży w zimie? Jak wygląda podwórko latem? Kiedy jest nam wesoło? Co powoduje, że jest na nim smutno? Rozmawiamy z dzieckiem W jaki sposób bawicie się na podwórku?

3. Rytmizowanie tekstu „Wesołe podwórko ” razem z rodzicem. Dziecko podczas maszerowania po pokoju w różnych kierunkach, powtarza za rodzicem tekst – cicho, a potem głośno: Na naszym podwórku jest bardzo wesoło, tu uśmiech i radość panuje wokoło.

4. Propozycje letnich zabaw dla rodzeństwa na podwórku koło domu.

Zabawa bieżna „Przebiegnij na drugą stronę” dla rodzeństwa. Dzieci siedzą na jednej stronie podwórka. Gdy usłyszą uderzenie np. bębenek, klaśnięci w dłonie przebiegają na drugą stronę i tam siadają.

Zabawa „ Niezwykłe skakanki, sznurki” Dzieci układają na ziemi ze skakanek, sznurka dowolne kształty według własnego pomysłu. Określają co powstało. Układają z rodzicem drogi ze sznurka przechodzą po nich w dowolny sposób. Ćwiczenia oddechowe „ Puszczamy bańki mydlane”: dziecko kontroluje siłę dmuchania w słomkę, obserwują wielkość baniek, ich kolorów, śledzi wzrokiem ich lot. „ Letnie obrazki”. Dzieci mogą tworzyć obrazki, rysując patykiem na ziemi.

5. Ekspresja plastyczna „ A bańki lecą i lecą”. Dziecko stempluje na papierze koła ( różnej wielkości i w różnych kolorach ) z wykorzystaniem stempli z ziemniaków, lub innych warzyw maczanych w farbie.


 

Piątek 19.06

1. Gimnastyka poranna dla całej rodziny

https://youtu.be/Xzv4W_na4jM

2.Zabawa badawcza „Jaka jest piłka”. Pomoce: Piłki małe , duże (takie jakie mamy w domu ) Proszę przeczytać dziecku wiersz pt. "Piłka"- K. Kuzior- Wierzbowskiej
Piłka niezbyt mała
wciąż podskakiwała.
Raz u góry, raz na dole,
raz na ścianie, raz na stole.
Piłka niezbyt mała
ciągle się turlała.
Raz do mamy, raz do taty,
raz pod szafę, to znów w kwiaty.
Piłka niezbyt mała
gdzieś się zapodziała.
Może siedzi pod łóżeczkiem,
bo zmęczyła się troszeczkę.
Po przeczytaniu wiersza rozmawiamy na temat Jaka jest piłka? Dziecko dotyka piłki i próbuje określać ( okrągła, kula, jest z gumy, plastiku, sprężysta, ugina się pod dotykiem, kolorowa, mała, duża, rzucona o podłogę podskakuje, można ją turlać , podrzucać do góry). Dziecko odpowiada na pytanie: Jak można bawić się piłką? Proponujemy dziecku wesołe zabawy z piłką na podwórku ,koło domu.

3.Podwórkowe zabawy z piłką.

1. Kolanko Zabawa znana współczesnym rodzicom z dzieciństwa, możliwa nawet w domu. Ćwiczy u dzieci refleks, umiejętność chwytania piłki i rzutów (drogocenne wazony proponujemy na ten czas ewakuować z pokoju). Zasady są proste i polegają na rzucania do siebie piłki. W chwili gdy komuś nie uda się złapać, klęka na kolano, przy drugim upuszczeniu piłki – na drugie, potem opiera łokieć na podłodze itp. Zabawę można dowolnie modyfikować (np. zamiast opierania łokciem może być siad skrzyżny) i dostosowywać trudnością do umiejętności dzieci. Każde złapanie piłki cofa jedno utrudnienie (czyli łapiąc piłkę, wstajemy z kolanka). A po zabawie puchar… lodów lub sałatki owocowej dla zwycięzcy!

2. Trafienie piłką do celu Wersja tradycyjnej gry w zbijanego to poruszaniu się po określonym (niezbyt dużym) terenie i trafianiu piłką w ruchomy cel (rodzica). Gdy piłka dotknie w opiekuna, ten wchodzi w rolę rzucającego.

3. Ćwiczymy liczenie Na trasie po której porusza się dziecko z piłką, tworzą się dziś ogromne korki. Opiekun podaje liczbę kontaktu z piłką, po której dziecko musi się zatrzymać i usiąść na piłce. Na przykład „3” – dziecko może trzy razy poprowadzić piłkę i powinno się zatrzymać.

4. Przejazd pod mostem Rodzic i dziecko poruszają się po wyznaczonym terenie. Piłkę prowadzi dziecko, którego zadaniem jest przejście pod mostem, który tworzy rodzic stając w szerokim rozkroku. Dziecko musi przejść pod nogami i dobiec do podanej, obok jednej z nóg rodzica, piłki. Po pokonaniu przeszkody, rodzic ustawia się w dowolnym miejscu i znów tworzy most.

5. Koszykówka naziemna Pomysł na zabawę także w domu. Do gry potrzebny będzie kosz na zabawki lub wiaderko. Stojąc w wyznaczonym miejscu (nie przekraczając wyznaczonej linii) staramy się na zmianę z dzieckiem trafiać piłką do pojemnika. Doskonale sprawdzą się tutaj również małe piłeczki (jak w basenikach z piłkami) lub nawet zwykłe klocki podzielone na kolory. Rodzic i dziecko oddaje 10 rzutów do pojemnika (każdy ma inny kolor piłeczek), a potem odbywa się komisyjne liczenie ilości trafień danego koloru.

6. „Berek „brzuszek” dziecko chowa piłkę pod koszulką robiąc „duży brzuszek” i ucieka przed rodzicami, rodzic jest zawsze dwa kroki za dzieckiem, by nie doszło do zderzenia. Następnie zamieniają się rolami i rodzic ucieka z piłką schowaną pod koszulką.

4„ Kolorowe piłki ” praca plastyczna. Dziecko maluje farbami wzory według własnego pomysłu na kartkach w kształcie koła.