Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 15
Artykułów : 83
Odsłon : 53907

Rekomendacje

Grupa 2 - Stokrotki
Zadania 06.04.2020-10.04.2020 PDF Drukuj Email
Grupa 2 - Stokrotki - Zadania
Wpisany przez Joanna Gruszka, Katarzyna Miętus, Dominika Świst   

Tygodniowy plan pracy zdalnej 06.04.2020 – 10.04.2020

 


Poniedziałek 06.04.2020r

1. Zabawa muzyczna na dzień dobry do piosenki ,,Panie Janie”.

Dzieciom potrzebny garnek lub miska i drewniana łyżka. Na słowa „bim, bam, bom” uderzają łyżką rytmicznie o miskę.

https://www.youtube.com/watch?v=dzMLZrrj5Y0

2. Słuchanie opowiadania B. Szelągowskiej pt. „Wielkanocne pyszności”.

Dzieci w czasie słuchania oglądają ilustracje z książki ze stron 60-61.

https://www.youtube.com/watch?v=CMOLuBaxYIA

Następnie odpowiadają na pytania:

- Z czego dzieci wykonały pyszności do koszyka wielkanocnego?

- Dlaczego Olek powstrzymał Maćka przed kosztowaniem babki z kącika wielkanocnego?

- O jakich tradycjach wielkanocnych była mowa w opowiadaniu?

- Jakie smakołyki z wielkanocnego stołu lubisz najbardziej?

3. „Kurczęta” – zabawa ruchowa z elementami poskoku. Dzieci są

kurczętami. Skaczą obunóż po pokoju, cichutko wypowiadając sylabę:

pi,pi,pi. Na hasło rodzica: Lis się skrada – kurczęta jak najszybciej

chowają się za rodzicem. Na kolejne hasło: Lis wrócił do lasu – kurczęta

kontynuują skakanie. Zabawę powtarzamy kilka razy.

4. Karta pracy cz.2 str.29.

- opowiadamy jakie wielkanocne smakołyki znajdują się na stole

- rysujemy babki wielkanocne po śladach

5. Zabawa ruchowa do piosenki- dzieci dowolnie tańczą i pląsają.

https://www.youtube.com/watch?v=HhkpcqoWoA8

6. „Przysmaki wielkanocne” – lepienie z masy solnej lub plasteliny wielkanocnych przysmaków. (Przepis na masę solną: pół szklanki soli+ pół szklanki mąki pszennej+ woda. Wymieszać i zagnieść ciasto.)


Gimnastyka korekcyjna: Ćwiczenia na wesoło.

1. Wyścig żółwi - Zabawa, przy której jest sporo śmiechu, a dzieciaki lubią ją powtarzać i bić swoje rekordy. Potrzebny będzie woreczek z kaszą lub ryżem. A teraz reguły gry! Na mecie ustawia się jedno lub więcej dzieci, mama lub tata w pozycji na czworaka. Każdy zawodnik na plecach ma balast w postaci woreczka. Każdy porusza się na czworaka najszybciej jak potrafi. Gdy woreczek spadnie zaznaczamy miejsce dokąd żółw dotarł. Dzieciaki lubią poprawiać swój rekord i próbować dojść za każdym razem dalej. I tak zabawa może trwać naprawdę długo.

2. Przeprawa przez rzekę - Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze!!!

3. Tor przeszkód - Nie znam dziecka, które nie uwielbiałoby toru przeszkód! Do jego wykonania wykorzystajcie to co macie w domu. Mogą to być wielkie kartony przez środek, których trzeba się przeczołgać, poduszki, po których trzeba skakać, butelki, które należy omijać czy krzesła, na które trzeba się wspinać! Zabawa idealna zarówno dla maluszków jak i dla starszych dzieci.

4. Mały ninja - Mały ninja, człowiek pająk, nazywajcie to jak chcecie. Wystarczy zaplątać sznurek czy włóczkę o stół i krzesła by stworzyć niełatwy do przejścia tor. Ćwiczenie wymaga skupienia, precyzji i trochę gimnastyki. A układ można za każdym razem zmieniać, zaczepiając w inny sposób włóczkę.

 


Wtorek 07.04.2020

1. Czy wszystkie jajka są takie same?- oglądanie filmiku pt,,Bajka o jajkach” https://www.youtube.com/watch?v=lIWDCkbVQ6A

2. Rozmowa kierowana na podstawie filmu:

-Z czego zbudowane jest jajko?

-Czy wszystkie jajka są takie same?

-Który ptak składa największe jaja?

-Który ptak składa najmniejsze jaja?

-Który ptak podrzuca swoje jajka innym ptakom?

3. Zabawa badawcza – „Jajka i woda” Dzieci badają zachowanie w wodzie jajka surowego i jajka ugotowanego – wkładają je kolejno do przezroczystego naczynia z wodą. Obserwują ich zachowanie.

Do wody w przezroczystym naczyniu wkładają surowe jajko i dosypują stopniowo sól (około 10–12 łyżek soli). Obserwują, co dzieje się z jajkiem.

4. Zabawa ruchowa do piosenki „Żółty kurczaczek” – dzieci ilustrują słowa piosenki według własnego pomysłu, próbują zapamiętać słowa refrenu.

https://www.youtube.com/watch?v=SE8-tteo9wg&feature=youtu.be

5. „Kurczaczek”- wykonanie pracy plastycznej. Na kolorowej kartce papieru dzieci układają kurczaka z okrągłych wacików kosmetycznych (waciki można przycinać według własnego pomysłu), następnie obrazek malują farbami (przykładowe wykonanie pracy na załączonym obrazku).

 


Środa 08.04.2020

1. Oglądanie filmu edukacyjnego „Tradycyjny koszyk wielkanocny”.

https://youtu.be/-vS8QYsdefQ

Odpowiadanie na pytania:

- Jakie pokarmy tradycyjnie święcimy na Wielkanoc?

- Co jeszcze może pojawić się w wielkanocnym koszyczku?

2. Karta pracy cz. 2 str. 31 – ćwiczenia spostrzegawczości wzrokowej:

- nazywanie obrazków

- wskazywanie zdjęć, które różnią się od pozostałych

- przyporządkowanie naklejek symboli wielkanocnych do odpowiadających im cieni

3. „Gdzie jest pisanka?” - zabawa typu ciepło -zimno

Rodzic chowa w dowolnym miejscu jajko lub szablon pisanki, dziecko  szuka wg wskazówek rodzica. Jeśli dziecko znajduje się blisko rodzic mówi „Ciepło”, jeśli daleko „Zimno”.

4.„Wyścig z jajem”-zabawa ruchowa.

Potrzebna będzie łyżka - drewniana lub zwykła, i jajko. Wyznaczamy start i metę, prosimy dziecko żeby przeniosło jajko na łyżce w taki sposób, aby nie spadło. Możemy zaproponować konkretny sposób poruszania się, np. tyłem, bokiem, stopa za stopą, na kolanach, wielkimi krokami, na palcach itd. Dziecko powinno starać się przez całą trasę trzymać wyprostowaną rękę.

5. Karta pracy cz. 2 str. 32.

- Określanie położenia kurczaka, zajączka i baranka z zastosowaniem przyimków „przed, obok, za” itp. Dbamy, aby dzieci wypowiadały się całymi zdaniami.

- przeliczanie jajek w koszyku

- kolorowanie rysunku

- ozdabianie koszyczków

6. Taniec do piosenki „Wielkanocna zabawa” Śpiewające brzdące z wykorzystaniem chustki lub apaszki. Dzieci wykonują dowolne piruety, pląsy, podskoki do melodii piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=NX0NBclT7DI


J. angielski

- Piosenka o dziesięciu wielkanocnycch króliczkach. link: https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8

Dzieci liczą 1-10 i  kiedy słyszą  polecenie jak hop- podskakują na jednej nóżce. Kiedy słuszą stop- na chwile sie zatrzymują. run-biegaj/ walk -maszeruj/skip-podskakuj/

- piosenka Who took the cookie ? kto wziął ciasteczko ? ( from the cookie jar- z pojemnika na ciasteczka)  link https://www.youtube.com/watch?v=OzKY5YHnOTg

Not me-  ja nie   than who ? -więc kto ?

Dzieci powtarzają nazwy zwierząt panda-panda/ rabbit-królik/bear-niedźwiedź/ penguin-pingwin / kangaroo-kangur.  Let's share-podzielmy się.

 


Czwartek, 09.04.2020

1. „Wielkanocne pisanki” – sposoby ozdabiania pisanek

https://www.youtube.com/watch?v=mwWgC626krE

- Który rodzaj ozdabiania pisanek podoba ci się najbardziej?

2. Zabawa ruchowa „Turlające się Jajko”

Dzieci kładą się na dywanie. Są pisankami. Turlają się we wskazaną przez rodzica stronę, np. w stronę okna, w stronę drzwi. Uważają, aby nie zderzyć się z innym dzieckiem lub z napotkanym przedmiotem – wtedy pisanka może pęknąć. Jeśli tak się stanie (dzieci zderzą się), rodzic podchodzi do dziecka, sprawdza, czy pisanka jest cała lekko naciskając dziecko w różnych miejscach. Stwierdza, że wszystko jest w porządku, i zabawa toczy się dalej.

3. Karta pracy, cz.2, nr30

Dzieci:

− rysują po szarych liniach rysunku pisanki,

− kolorują rysunek,

− oglądają obrazki, naśladują miny przedstawione na pisankach, nazywają emocje, wskazują pisankę: wesołą, wystraszoną, smutną, złą.

4. Wypowiedz zdanie „ Święta Wielkanocne już blisko” z różnym natężeniem głosu:

- cicho

- głośno

- szeptem


J.angielski

Piosenka o wielkanocnym króliku link: https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

This is the way the bunny hops- tak właśnie skacze króliczek.   On easter day- w wielkanoc  / wiggle their nose- rusza noskiem / flops his ears- rusza uszami  /  shake his tail- potrząsa ogonkiem/

 


Piątek, 10.04.2020

1. „Śniadanie wielkanocne”

Rodzic czyta rymowankę, natomiast dziecko naśladuje zaproponowane dźwięki. Zabawę można powtórzyć kilka razy.

Najpierw żurek z kiełbasą - dzieci mówią mniam, mniam, mniam

i ziemniaki z okrasą, - dzieci dmuchają gorące ziemniaki

potem pyszne jajeczka, - dzieci wypowiadają głoskę mmmmmmm

a na końcu – babeczka. - nabierają dużo powietrza, zamykają usta

i wypychają policzki.

2. Posłuchaj i rozwiąż zagadki Wielkanocne:

https://www.superkid.pl/zagadki-wielkanoc

3. „Co znajdziemy na wielkanocnym stole?”

- powiedz, co znajduje się na wielkanocnym stole?

- podziel te wyrazy na sylaby

- policz, ile sylab jest w każdym z wymienionych wyrazach

4. „Wielkanocne wypieki”- pomagamy mamie w pieczeniu wielkanocnych wypieków. Dzieci odmierzają ilość poszczególnych składników, mieszają, dekorują itp.

 

 
Zadania 30.03. - 03.04. PDF Drukuj Email
Grupa 2 - Stokrotki - Zadania
Wpisany przez Joanna Gruszka, Katarzyna Miętus, Dominika Świst, Agnieszka Bysiek   

Tygodniowy plan pracy zdalnej 30.03.2020 - 03.04.2020

 

Poniedziałek 30.03.2020r.


1. Słuchanie wiersza „Marzec” J. Ficowskiego.

„Marzec” Jerzy Ficowski

To marcowi zima w głowie,

to wiosenne harce.

Chce być lutym albo kwietniem,

byleby nie marcem!

Śniegiem prószy,

a po śniegu deszczem tnie ukośnie.

Czy to wiosna? Czy to zima?

Po prostu przedwiośnie.

Choć z dniem każdym

coraz wcześniej słoneczko rozbłyśnie,

choć spod śniegu się wychyla

najpierwszy przebiśnieg,

marzec boczy się na wiosnę,

marzec już nie czeka

i lodowa kra odpływa

po zbudzonych rzekach.

Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza i udzielenie odpowiedzi na pytania:

- O jakim miesiącu była mowa w wierszu?

- Jakiej pogody możemy spodziewać się w wierszu?

- Jaka pora roku do nas się zbliża?

2. „ Marcowa pogoda” – stworzenie kalendarza pogody.

Zadaniem dzieci jest codzienne obserwowanie pogody ( od poniedziałku do piątku) i dokumentowanie jej na kartce papieru odpowiednimi symbolami ( można narysować tabelę) np. poniedziałek – rysunek chmurki z kropelkami deszczu.

Oto proponowane symbole pogody:

· Słoneczna pogoda –rysunek słoneczka

· Zachmurzenie – rysunek chmurki

· Pogoda deszczowa – rysunek chmurki z kroplami deszczu

· Padający śnieg – rysunek chmurki ze śnieżynkami

3. Zabawa orientacyjno- porządkowa „Ciepło – zimno”

Dzieci pląsają do piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=plrPdc5K4FQ

Zatrzymują się na hasło: CIEPŁO i wtedy wykonują kilka wdechów i wydechów z rękami uniesionymi do góry. Natomiast, gdy usłyszą hasło: ZIMNO przykucają, obejmują ciało rękami i kulą się z zimna.

Zabawę można powtórzyć kilka razy.

4. Karta Pracy cz.2, nr 19

- szukanie w naklejkach obrazków ( symboli pogody), kończenie podanych rytmów

- rysowanie po szarych liniach rysunków słońc i chmurek, kolorowanie rysunków.


Gimnastyka korekcyjna:


1. Czołganie się pod krzesłami ustawionymi jedno przy drugim.

2. Spacer po pokoju z woreczkiem ryżu lub kaszy na głowie (możliwe zastępniki pluszak lub książeczka). Dzieci starają się utrzymać go na głowie jak najdłużej, pamiętając o prawidłowej postawie ciała.

3. Skoki najpierw obunóż, a potem na jednej nodze wzdłuż dywanu.

4. Chodzenie po skakance lub sznurku stopa przy stopie, utrzymanie równowagi.

5. Rzucanie piłeczkami lub kulkami papierowymi do miski, kosza lub dużego garnka.

Powodzenie na koniec pamiętajcie wykonać ćwiczenia oddechowe.


Wtorek 31.03.2020r.


1. Kontynuowanie kalendarza pogody ( na wtorek).

2. Wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych:

https://www.youtube.com/watch?v=ba-H6FZpJk4

3. Zabawa matematyczna utrwalająca stosunki przestrzenne „ Zgadnij, gdzie jest?” – quiz

http://portal.scholaris.pl/resources/run/id/112661

4. Karta pracy, cz.2, nr 20

- oglądanie obrazka

- odpowiadanie na pytania : Jaka jest pogoda?, Jak ubrani są Olek i Ada?

- łączenie fragmentów obrazka znajdującego się na dole karty z ich miejscami na dużym obrazku.

5. Karta pracy, cz.2, nr 21

- rysowanie kropel deszczu po śladzie

- ozdabianie rysunku parasola według własnego pomysłu


Środa 01.04.2020


1. Kontynuowanie kalendarza pogody (na środę).

2. Oglądanie filmu edukacyjnego „Wiosna-pierwsze oznaki w przyrodzie” https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

3. Karta Pracy cz.2, nr 22 i 23.

- wyszukiwanie i nazywanie oznak wiosny pojawiających się na obrazku

- uzupełnianie gałązek o kolejne listki zgodnie z instrukcją (o 1 więcej / o 1 mniej)

4. Zabawa ruchowa „Kwiaty rosną”- zajmujemy pozycję przysiad podparty i

powolutku wstajemy ze wspięciem na palce. Unosimy ręce do góry i je

rozkładamy naśladując jak rozkwita kwiat. Kilka razy powtarzamy

zabawę.

5. „Bazie” – zabawa plastyczna. Na kolorowej kratce papieru dziecko rysuje

brązową kredką lub farbą kilka gałązek, następnie według własnego

pomysłu wzdłuż nich wykonuje „wierzbowe kotki” np. kulkami plasteliny,

kawałkami waty lub poprzez umoczenie palca w białej farbie. (poniżej

zdjęcie z pomysłami realizacji)

6. „ Wiosenny taniec”- dowolne improwizacje taneczne do piosenki

„Pachnąca wiosna”. https://www.youtube.com/watch?v=XiCKI15os1Y


Język angielski:

Powtarzamy nazwy kolorów powtarzanych w piosence oraz parę słówek użytych w piosence. W miarę możliwości dzieci powtarzają nazwy kolorów, w piosence są przedmioty w danym kolorze.

mój ulubiony kolor. link
https://www.youtube.com/watch?v=zxIpA5nF_LY

blue-niebieski   red- czerwone  green-zielone  yellow-żółte  orange-pomarańczowe    purple-fioletowe

Jaki jest twój ulubiony kolor?  What is your  favourite colour ?

I like- lubię


Czwartek 02.04.2020


1. Kontynuowanie kalendarza pogody (na czwartek).

2. Oglądanie filmiku edukacyjnego pt. „Klekotanie boćków” – zapoznanie się z dźwiękami wydawanymi przez bociany. https://www.youtube.com/watch?v=nZ8DJa4Oc8w

3. „Bociany do gniazda”- zabawa ruchowa. Wyznaczamy miejsce w domu, które będzie symbolizowało bocianie gniazdo. Dzieci zamieniają się w bociany- naśladują ich lot. Na hasło rodzica „bociany do gniazda”- dzieci szybko udają się do miejsca symbolizującego gniazdo. Zabawę powtarzamy kilka razy.

4. Karta Pracy cz.2, nr 25

- dzieci oglądają obrazki, opowiadają historyjkę o rodzinie bocianów. Rodziców prosimy o zachęcanie dzieci do wypowiadania się pełnymi zdaniami.

- przeliczanie bocianów

5. Piosenka „Żabie kroki” Śpiewające Brzdące – tańczymy w dowolny sposób do piosenki i

staramy się śpiewać refren piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=i6jnXanLvuU

6.Karta Pracy cz.2, nr 26.

- kolorowanie bociana wg wzoru

- rysowanie jaj po śladach

- wskazywanie najmniejszego i największego jajka


Język angielski:

Piosenka head and shoulders. Piosenka głowa-kolana-palce. Piosenka/zabawa ruchowa. link: https://www.youtube.com/watch?v=ZanHgPprl-0

Dzieci powtarzają nazwy części ciała pokazując i nazywając części ciała. Piosenka wykonywana jest w coraz szybszym tempie.


Piątek 03.04.2020


1. „Poranna gimnastyka”- zabawa ruchowa z naśladowaniem do piosenki „Śpiewające Brzdące” Śpiewanki Gimnastykowanki. https://youtu.be/351fw50UOn8

2. Kontynuowanie kalendarza pogody (na piątek).

3. „Wiosenne kwiaty”- zabawa plastyczna. Przygotowujemy kilka małych karteczek (np. kartka A4 rozcięta na 4 części). Na każdej karteczce dziecko rysuje kredkami jeden kwiatek.

4. Projektowanie ogrodu pełnego kwiatów – zabawa konstrukcyjna.

Proponujemy dzieciom zaprojektowanie ogrodu. Dzieci budują ścieżki z różnego rodzaju klocków. Obok ścieżek, na rabatkach, umieszczają narysowane wcześniej na małych karteczkach kwiaty.

5. Utrwalamy poznaną dzień wcześniej piosenkę „Żabie kroki” Śpiewające Brzdące– tańczymy w dowolny sposób do piosenki i staramy się śpiewać refren.

6. Karta Pracy cz.2, nr 24

- kolorowanie rysunku krokusa wg wzoru

- oznaczanie kropkami w ilości od 1 do 5 poszczególnych etapów rozwoju krokusa


Religia:

Temat: Niedziela Palmowa.

Modlitwa: Ojcze nasz…

Rodzic stawia pytania:

-Co robi król w swoim królestwie?

–Czy znamy jakiegoś króla?

Opowiadamy, że dawniej w Polsce rządzili królowie. Królem Polski była np. św. Jadwiga.

Na stoliku umieszczamy świecę, zapalamy ją, przypominamy, że jest ona symbolem bardzo ważnego i wyjątkowego Króla i Jego królestwa – Jezusa obecnego z nami. Mówimy, że Pan Jezus sam siebie nazwał Królem, ale Jego królestwo nie dotyczy bogactw materialnych, ale naszych serc.

Prosimy dzieci, aby dotknęły ręką swojego serca i pomyślały, że jest Ktoś, kto chce być ich królem.

Piosenka JESTEŚ KRÓLEM

YOUTOUBE https://www.youtube.com/watch?v=ZqlWEWkKM3A

Zapalamy świecę – symbol Jezusa – i wstajemy. Z uwagą posłuchamy o tym wydarzeniu:

„Wielki tłum, który przybył na święto, usłyszawszy, że Jezus przybywa do Jerozolimy, wziął gałązki palmowe i wybiegł Mu naprzeciw. Wołali: «Hosanna! Błogosławiony, który przychodzi w imię Pańskie», oraz «Król izraelski!»” (J 12,12-13).

Pan Jezus wjeżdża jako Król do królewskiego miasta – Jerozolimy. Ludzie witają Jezusa okrzykami: „hosanna” i rzucają gałązki palmowe – uznając Go w ten sposób za swego Króla.

Przypominamy, że co roku w Niedzielę Palmową na pamiątkę wjazdu Jezusa do Jerozolimy poświęcamy palmy.

Jeśli pogoda dopisze na spacerze można znaleźć suchą trawę, bazie itp. do zrobienia palmy

 

 
Zadania 25.03.2020-27.03.2020 PDF Drukuj Email
Grupa 2 - Stokrotki - Zadania
Wpisany przez Joanna Gruszka Katarzyna Miętus Dominika Świst   

Środa 25.03.2020


1.Matematyczne zagadki- zabawa „Ile…?”

Dzieci odpowiadają na pytania:

- Ile boków ma dywan?

- Ile łap ma pies?

- Ile ścian ma pokój?

- Ile kopyt ma koń?

2. Zabawa rozwijająca koordynację wzrokowo-ruchową.

Ułóż na dywanie kontur kwadratu np. ze sznurka, skakanki, nici; następnie staraj się chodzić po nim stopa za stopą.

3.Wymień co w Twoim pokoju ma kształt kwadratu.

4. Spróbuj policzyć te przedmioty.

5. Narysuj jeden przedmiot z wymienionych.

6. Zabawa ruchowa do piosenki „Głowa, ramiona, kolana, pięty”

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE


Język angielski:

 

Piosenka-link: https://www.youtube.com/watch?v=DR-cfDsHCGA

Czy wiesz jak liczyć 1-10 po angielsku. Do you know how to count 1-10 ?

Powtórzenie kolorów. Dzieci mają rozpoznać przedmioty w kolorze wymienionym u góry strony i wskazać przedmioty w tym samym kolorze.

Blue-niebieski/green-zielony/yellow-żółty.

 

 

Zajęcia logopedyczne:


1. Zabawa w rymowanki:

(podaj dziecku wyraz, a ono niech dopowie wyraz rymujący się)

marzenie - korzenie

brzuszek - paluszek - łakomczuszek

proszę - kalosze

kasza - Masza

burza - róża

morze - zborze

czapka - żabka

szklanka - grzanka - leżanka - koleżanka

szafa - żyrafa

leży - mierzy - Jerzy - talerzy - wierzy

2. Odmiana wyrazów:

(podaj dziecku dowolny wyraz z trudna głoską, dziecko odmienia)

gruszka - 3 gruszki - mała gruszeczka

czapka - 3 czapki - mała czapeczka

rzeka - 3 .......... - mała ................

dżem - 3 .......... - mały ................  itp

3.Ćwiczenia oddechowe:

Mecz z piłeczką pingpongowa lub wacikiem - ustawiamy na stole po dwa

klocki imitujące bramki i dmuchamy piłeczkę lub wacik w kierunku

bramek, by strzelić gola

4.Wierszyk dla Przedszkolaków do powtarzania:

Rączki często myj do czysta,

w tym każdy paluszek.

Bo kto rączki rzadko myje,

tego boli brzuszek.

Kiedy w domku siedzisz co dzień,

i troszkę Ci nudno,

to w przedszkole baw się z mamą,

przecież to nie trudno.

Ćwicz wymowę bardzo pięknie,

mów głośno, wyraźnie

i powtarzaj: sz,ż, cz, dż

zrozumie Cię każdy.

 

 

Czwartek 26.03.2020


1.Oglądamy film edukacyjny o niedźwiedziach na kanale lulek.tv.

https://www.lulek.tv/vod/clip/niedzwiedz-zwierzyniec-lulka-49

2.W oparciu o film dziecko odpowiada na pytania:

- Dlaczego niedźwiedzie śpią zimą?

- Jak nazywa się legowisko niedźwiedzia?

- Wymień podobieństwa i różnice między niedźwiedziem polarnym i niedźwiedziem brunatnym.

3. Zabawa ruchowa „Wiewiórki i niedźwiedzie”.

- gdy rodzic klaśnie w dłonie 2 razy- dziecko zamienia się w wiewiórkę i skacze obunóż po pokoju

- gdy klaśnie 3razy – dziecko jest niedźwiedziem i porusza się na czworakach

4. „Niedźwiedzi przysmak”- zabawa badawcza z miodem (jeśli jest dostępny w domu) – dziecko ogląda, dotyka i kosztuje miód jednocześnie opowiada jaki on jest np. słodki, lepki, żółty itp.

5. Wspólna zabawa ruchowa z rodzicem lub rodzeństwem do popularnej zabawy „Stary niedźwiedź mocno śpi”.

6. Ćwiczenie ze str. 16 w Kartach Pracy cz.2

 

 

Piątek 27.03.2020


1.Rozwiązujemy zagadki o zwierzętach.

-Rude futro, rudy ogon, do tego spryt nie lada. Po cichutku, pomalutku do kurników się zakrada. (lis)

- Dziobem w drzewo stuka, gdy korników szuka. (dzięcioł)

- Krótkie nóżki, długi ryjek i kolce na grzbiecie. Co to jest za leśne zwierzę na pewno zgadniecie. (jeż)

- Długi ma ogonek, oczy jak paciorki. Gdy zobaczy kota – ucieka do norki. (mysz)

- Krótki ogon, długie uszy, nie ma go w przedszkolu. Żyje sobie w leśnej głuszy lub kica po polu. (zając)

- Kopie długie korytarze, choć nie widzi prawie wcale. W futrze czarnym jak aksamit prezentuje się wspaniale. (kret)

2. Oglądamy krótki filmik zapoznający z wyglądem kreta.

Filmik dostępny pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=uPn-rWeTB9k

3. „Kret na spacerze”- zabawa ruchowa.

Dziecko przemierza na czworakach określony dystans np. z jednego pokju do drugiego.

4. „Tunele kretów”- ćwiczenie grafomotoryczne.

Przygotowujemy tackę wysypaną np. kaszą manną, mąka, cukrem lub innym materiałem sypkim. Dziecko rysuje palcem dowolne wzory, labirynty.

5. Chętni mogą w różnych źródłach np. albumach, encyklopediach, sieci Internet wyszukiwać ciekawostek o życiu kretów.

6. Ćwiczenie ze str. 17 w Kartach Pracy cz.2.



 
Informacja PDF Drukuj Email
Grupa 2 - Stokrotki - Zadania
Wpisany przez Joanna Gruszka   

Szanowni Rodzice!


Od 25 marca (środa) zobowiązani jesteśmy do informowania Państwa o materiałach, możliwych sposobach i formach realizacji przez dzieci w domach podstawy programowej wychowania przedszkolnego. W związku z tym:
1) systematycznie, będą pojawiać się nasze informacje dotyczące zajęć z dziećmi do realizacji na poszczególne dni;
2) jeżeli nie posiadacie Państwo w domu pomocy potrzebnych do zajęć, warto je zastąpić czymś innym - dostępnym w domu;
3) prosimy o założenie dziecku teczki (lub wykorzystanie wziętej z przedszkola) na wytwory prac plastycznych, które dzieci przyniosą ze sobą po otwarciu przedszkola;
4) zabawy, zajęcia dobrze jest rozłożyć w odstępach czasowych;
5) w związku z naszymi propozycjami wykorzystywania niekiedy zajęć przy komputerze, zamieszczamy link http://www.p50.miastorybnik.pl/files/broszuramttnet.pdf
"Jak bezpiecznie dziecko może korzystać z ekranów"
6) w każdym dniu wszelkie wątpliwości można konsultować z nauczycielem wg podanych godzin w planie danego dnia.

Pozdrawiamy Was serdecznie i życzymy wielu miłych chwil z dziećmi
Dyrektor Anna Kaczmarczyk oraz Grono Pedagogiczne Przedszkola Samorządowego w Czarnym Dunajcu

 

 
Rozkład dnia u "Stokrotek" PDF Drukuj Email
Grupa 2 - Stokrotki - Rozkład dnia
Wpisany przez Joanna Gruszka   

Ramowy rozkład dnia w grupie „Stokrotki” w roku szkolnym 2019/2020


6.30- 8.00 schodzenie się, zabawy dowolne w/pomysłu i zainteresowań dzieci z niewielkim udziałem nauczyciela;

8.00- 8.30 przygotowanie do zajęć, ćwiczenia ogólnorozwojowe (ćwiczenia wspierające percepcję wzrokową słuchową, grafomotorykę); zabawy ogólnorozwojowe (konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, badawcze); swobodne działania twórcze rozwijające zdolności manualne dzieci-indywidualne lub zespołowe; rozmowy kierowane zgodnie zainteresowaniami dzieci;

8.30-8.40 zabawy dydaktyczne wspierające rozwój dziecka;

8.40-8.45 ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe;

8.45-9.00 czynności higieniczne i samoobsługowe;

9.00- 9.30 śniadanie-wdrażanie zasad zdrowego żywienia i kulturalnego spożywania posiłku

i zabiegi higieniczne po śniadaniu;

9.30-9.50 zajęcia wychowawczo- dydaktyczne organizowane przez nauczyciela wspomagające całościowy rozwój dziecka;

(poniedziałek, wtorek i piątek)

9.50-10.30 zabawy dowolne- realizacja pomysłów dzieci z niewielkim udziałem nauczyciela; prace porządkowe przed wyjściem na spacer, plac zabaw;

10.30-11.45- spacery, obserwacje przyrodnicze, zabawy w ogrodzie, gry i zabawy sportowe;

(środa i czwartek)

9.30- 10.00. j. angielski

10.00-10.30 zabawy dowolne realizacja pomysłów dzieci z niewielkim udziałem nauczyciela:

10.30- 11.45 spacery, obserwacje przyrodnicze, zabawy w ogrodzie, gry i zabawy sportowe;

11.45-12.00 czynności higieniczne i samoobsługowe;

12.00- 12.30 obiad i zabiegi higieniczne po obiedzie; właściwe zachowanie się przy stole podczas posiłku;

12.30- 13.00 odpoczynek-relaks przy muzyce, czytanie bajek, opowiadań;

(piątek)

13.00-13.30 Religia

(poniedziałek, wtorek, środa, czwartek)

13.00- 13.20 zabawy ruchowe, zabawy dydaktyczne wspierające rozwój dziecka;

13.20-14.15 zabawy swobodne;

14.15-14.30 czynności higieniczne i samoobsługowe;

14.30-14.45 podwieczorek i zabiegi higieniczne po podwieczorku;

14.30- 14.45 zajęcia z gimnastyki korekcyjnej (w poniedziałek) w inne dni zabawa ruchowa, zabawy dydaktyczne wspierające rozwój dziecka;.

14.45-16.30 rozchodzenie się dzieci, swobodna działalność plastyczna, konstrukcyjno- techniczna, zabawy zespołowe i indywidualne, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, kontakty indywidualne z rodzicami;

 

 

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 następna > ostatnia >>

Strona 2 z 2
feed-image Przedszkole Samorządowe | Czarny Dunajec