Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 16
Artykułów : 108
Odsłon : 81769

Rekomendacje

Grupa 2 - Stokrotki
Zadania 04.05.-08.05. PDF Drukuj Email
Grupa 2 - Stokrotki - Zadania
Wpisany przez Joanna Gruszka Katarzyna Miętus   

Plan pracy zdalnej 04.05.2020 – 08.05.2020


PONIEDZIAŁEK 04.05.2020

1. Słuchanie opowiadania „Majowe święta” Barbary Szelągowskiej. Równocześnie oglądanie ilustracji w książce str. 68-69.

https://www.youtube.com/watch?v=3qBRmtxOIIw

Następnie proszę rodziców o zadnie pytań:

- Jakie barwy ma flaga Polski?

- Dlaczego na początku maja wywiesza się polskie flagi?

- Jakie miejsce odwiedziła grupa Ady?

- Co ciekawego zobaczyły dzieci w muzeum?

2. „Flaga Polski”- praca plastyczno-techniczna. Rodziców proszę o przygotowanie dla dziecka dwóch prostokątów z papieru – białego i czerwonego. Dzieci układają z prostokątów sylwetę flagi Polski, odpowiednio sklejają i z pomocą rodzica przymocowują do patyczka od szaszłyków.

3. „Flaga na wietrze”- zabawa ruchowa z wykorzystaniem wykonanej flagi. Dzieci maszerują w rytmie piosenki. Na hasło „stop”- ponoszą rękę do góry i machają flagą. Zabawę powtarzamy kilka razy.

https://www.youtube.com/watch?v=lbB770dSoI0

4. Karta pracy cz.2 nr 44.

- rysowanie flagi Polski po śladzie, kolorowanie jej według wzoru

- przyglądanie się rysunkom flag, otaczanie pętlą flagi Polski

5. Powtarzanie słów refrenu „Piosenki małego patrioty” (powtarzamy słowa w różny sposób: cicho, głośno, wolno, szybko)

„Bo moje miasto, bo moja wioska

to Polska, to Polska, to Polska.

A biało- czerwone są barwy ulubione

to Polska, to Polska, to Polska.”

6. Zabawa ruchowa do utworu „Piosenka małego patrioty” w wykonaniu Małej Orkiestry Dni Naszych. W czasie zwrotki dowolne pląsy do piosenki, w czasie refrenu dzieci próbują włączać się do śpiewu.

https://www.youtube.com/watch?v=O8lbwWF7yXo


Gimnastyka korekcyjna:

1. Do tego ćwiczenia przyda się 1,5 l butelka z wodą (pełna). Stajemy na butelce i próbujemy utrzymać równowagę. Kto da radę dłużej?

2. Siadamy w dość dużym rozkroku, robimy skłony z pogłębieniem do lewej nogi ( „raz, dwa, trzy” większe pogłębienie, na „4” – prostujemy się), staramy dotknąć stopy. Powtarzamy tę samą aktywność do prawej nogi. Pamiętajmy o nogach prostych w kolanach

3. „Spadające gwiazdki” - odskakujemy z szeroko rozłożonymi w górę rękoma oraz szeroko rozstawionymi nogami. Lądujemy do półprzysiadu. (10 powtórzeń)

4. Bierzemy piłkę, odbijamy ją o podłogę i łapiemy stojąc w miejscu. To samo ćwiczenie możemy wykonać w ruchu. Każda wersję powtórzyć 4x.

5. „Samochody” – dzieci (samochody) jeżdżą po pokoju w dowolnym My pokazujemy kolory (ręcznik, szarfa, klocek itp.), czyli światła drogowe. Dzieci reagują: czerwony kolor – stoją, zielony – jadą.


WTOREK 05.06.2020r.

1. Poćwicz – dźwięki wysokie i niskie

https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU

2. Słuchanie wiersza.

Rodzic recytuje dzieciom wiersz Iwony Fabiszewskiej „Moja Ojczyzna”.

Kocham moją ojczyznę,

bo jestem Polakiem.

Kocham Orła Białego,

bo jest Polski znakiem.

Kocham barwy ojczyste:

te biało-czerwone.

Kocham góry i niziny,

każdą Polski stronę.

Rozmowa na temat wiersza.

− Jak nazywa się nasza ojczyzna?

− Co to znaczy być Polakiem?

− Dlaczego kochamy orła białego?

− Jak wygląda nasze godło?

3. Nauka wiersza „Moja Ojczyzna” na pamięć metodą ze słuchu.

Dzieci starają się wyrecytować wiersz dla członków swojej rodziny.

4. Zabawa ruchowa „Wysoko – nisko”.

Maskotka dla każdego dziecka, nagranie wesołej melodii.

Dzieci biorą do ręki jedną z pluszowych maskotek znajdujących się w domu. Wykonują własne improwizacje taneczne z zabawką w roli partnera. Na przerwę w muzyce, zgodnie z poleceniem wydanym przez rodzica, pokazują swojemu partnerowi, co znajduje się wysoko (wspinają się na palce, wyciągając rękę z maskotką w górę) lub nisko (wykonują przysiad i pokazują np. wzory na dywanie). Zabawę powtarzamy kilka razy.

5. Karta pracy, cz. 2, nr 45.

Dzieci:

− odszukują wśród naklejek brakujące elementy obrazka, naklejają je w odpowiednich miejscach, podają nazwę przedstawionego symbolu Polski,

− kolorują pierwszą, trzecią i piątą koronę na żółto, a drugą i czwartą – na pomarańczowo,

− liczą, ile jest żółtych koron, a ile pomarańczowych koron.

6. Zabawa „Mój kraj” – rozwijająca zdolność logicznego myślenia.

Dzieci maszerują w rytmie piosenki, w określonym kierunku. Na przerwę rodzic mówi wypowiedzenia, a dzieci określają, które z nich jest prawdziwe, podnosząc ręce w górę.

Przykładowe wypowiedzenia:

· Stolicą Polski jest Warszawa.

· W naszym kraju rosną palmy

· Polska flaga ma barwy biało-czerwone.

· Polskie morze to Bałtyk.

· Najwyższe góry w Polsce to Tatry.

· Największe miasto w Polsce to Londyn.

· W Polsce językiem ojczystym jest język angielski.


ŚRODA 06.06.2020r.

1. Zabawa muzyczna

https://youtu.be/FZ3pj_ZkldQ

2. Posłuchaj ważnych informacji o Polsce i odpowiedz na pytania:

https://www.youtube.com/watch?v=Xv7DNwMDoAM

3 . Odtwórz rytm

Rodzic wyklaskuje rytm, natomiast dziecko stara się go odtworzyć klaszcząc w dłonie.

Np.:

· Dwa razy wolno, trzy razy szybko

· Dwa razy szybko, raz wolno

· Trzy razy wolno, trzy razy szybko

4. Słuchanie hymnu Polski „Mazurka Dąbrowskiego”

https://www.youtube.com/watch?v=ioUutRw9WeQ

Rodzic uzmysławia dziecku zasadę podczas słuchania i śpiewania hymnu ( postawa na baczność i w ciszy). Przekazuje również że, słuchamy go podczas ważnych uroczystości państwowych, narodowych, patriotycznych, ale również sportowych.

5 .Ćwiczenia oddechowe „Wiślane fale”

Rodzic przygotowuje cienkie paski z bibuły lub z materiału ( można je przymocować do cienkiego patyczka). Rodzic trzyma paski w bibuły w ręce natomiast dziecko nabiera powietrze nosem, następnie powoli wypuszcza je ustami, wprowadzając w ruch paski. Zabawę należy powtórzyć kilka razy.

6. „Orzeł biały”- praca plastyczno-techniczna z wykorzystaniem rolki po papierze toaletowym. Dzieci malują rolkę białą farbą. Rodziców proszę o pomoc w obrysowaniu dłoni dziecka oraz wycięcie ich po liniach. Następnie dziecko nakleja elementy na czerwonej kartce.


CZWARTEK 07.05.2020

1. Zapoznanie dzieci z pojęciem stolica.

Stolica to główne miasto danego państwa. W stolicy znajduje się siedziba rządu czyli osób sprawujących władzę. Stolicą Polski jest Warszawa. Wskazywanie Warszawy na mapie (w atlasie, internecie).

2. „Droga do stolicy”- zabawa ruchowa z elementem równowagi.

Rozkładamy na podłodze skakankę, sznurek lub szalik. Dziecko przemierza trasę stopa za stopą.

3. Odsłuchanie legendy o Syrence warszawskiej w postaci słuchowiska.

https://www.youtube.com/watch?v=iid3EQOSSFw

Rozmowa kierowana na podstawie usłyszanej legendy:

- Jak wyglądała Syrenka?

- Dlaczego rybacy chcieli ja schwytać?

- Kto uwolnił syrenkę?

- Co obiecała Syrenka warszawiakom?

4. Oglądanie zdjęcia pomnika Syrenki warszawskiej.

5. „Jedziemy do Warszawy”- zabawa ruchowa do piosenki „Jedzie pociąg z daleka”. Zapraszamy do wspólnej zabawy rodzeństwo i rodziców – stajemy jeden za drugim, trzymamy się za ramiona i naśladujemy sposób poruszania się pociągu. https://www.youtube.com/watch?v=PjUopo-DJio

6. „Zwiedzamy Warszawę z Syrenką”- zabawa dydaktyczna.

Prezentujemy dzieciom obrazki przedstawiające Stare Miasto w Warszawie, Łazienki, Stadion Narodowy (obrazki poniżej). Dzieci dzielą nazwy na sylaby.

7. Karta pracy cz. 2 nr 46

- łączenie ze sobą połówek pocztówek przedstawiających ciekawe miejsca w stolicy polski,

- podawanie nazw z pomocą osób dorosłych

- rysowanie po śladach rysunków fal na rzece Wiśle


PIĄTEK 08.05.2020

1. „Wycieczka po Polsce” – oglądanie filmiku edukacyjnego „Polska-moja ojczyzna cz.2”. Zapoznanie z ciekawymi miastami w Polsce oraz znajdującymi się w nich atrakcjami turystycznymi.

https://www.youtube.com/watch?v=JPB6tA0U214

2. „Oto Morze Bałtyckie jest”- pląs do piosenki. Naśladowanie ruchów i gestów pokazywanych w piosence.

https://www.youtube.com/watch?v=aZxMiWyO3YA

3. Karta pracy cz.2 nr 43

- oglądanie zdjęć przedstawiających ciekawe miasta Polski

- odczytywanie podpisów (rodzic czyta wyrazy, a dziecko mówi nazwy zdjęć)

- rysowanie budynków po śladzie

4. Karta Pracy cz.2 nr 47

- odszukiwanie na dużym zdjęciu fragmentów obrazków (ćwiczenie spostrzegawczości)

5. Utrwalenie atrakcji turystycznych polski poprzez oglądanie i słuchanie nagrania piosenki „Jestem Polakiem”. W czasie refrenu dzieci dowolnie tańczą i podskakują. W czasie zwrotek utrwalają nazwy polskich miast. https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

6. „To jest Polska właśnie”- zagadki tematyczne.

https://www.youtube.com/watch?v=20_HspeIrEA

 

 
Zadania 27.04.-30.04. PDF Drukuj Email
Grupa 2 - Stokrotki - Zadania
Wpisany przez Joanna Gruszka, Katarzyna Miętus, Dominika Świst   

Plan pracy zdalnej 27.04.2020 – 30.04.2020


Poniedziałek 27.04.2020

1. Zabawa ruchowo- naśladowcza przy piosence „A ram, sam, sam” Śpiewające brzdące. https://www.youtube.com/watch?v=EKp3EdoHdKI

2. Wyszukiwanie w domowej biblioteczce albumów ze zdjęciami i przewodników turystycznych przedstawiających region, w którym mieszkamy. Odnajdujemy zdjęcia i opisujemy cechy charakterystyczne krajobrazu.

4. „Polskie krajobrazy”- oglądamy tablicę demonstracyjną (zdjęcie poniżej) i nazywamy poszczególne krajobrazy. Rodziców proszę o podanie dzieciom nazewnictwa np. krajobraz morski, nizinny, górski, jeziora. Dzieci dzielą poszczególne nazwy na sylaby, następnie wędrując palcem za strzałkami wskazują ich lokalizację na mapie Polski. Szczególnie staramy się zapamiętać położenie na mapie regionu naszego zamieszkania.

5. „Spacerkiem czy biegiem po mojej okolicy?” - zabawa muzyczno –ruchowa (rozróżniamy tempo szybko-wolno). Dzieci wybierają się na wycieczkę po okolicy- poruszają się zgodnie z tempem słuchanej melodii ze zbioru „Gimnastyczne figle muzyczne” . Melodia grana wolno- maszerujemy po pokoju, melodia szybka- biegamy na paluszkach.

https://www.youtube.com/watch?v=afceLnZTLP4&list=RDafceLnZTLP4&start_radio=1

6. „Moja miejscowość”- zachęcamy do krótkiej wycieczki po okolicy, pamiętając o zasadach bezpieczeństwa. (Ewentualnie może obserwować krajobraz za oknem). Zwracamy uwagę dzieci na piękno krajobrazu okolicy w której mieszkamy, a także cechy wiosennej pogody. Możemy uwiecznić na fotografii ciekawe miejsca, okazy przyrodnicze, zabytki. Miło nam będzie zobaczyć Wasze zdjęcia.

7. Zabawa „Prawda-fałsz”. Po powrocie porządkujemy informację na temat swojej miejscowości. Proszę rodziców o zadanie dzieciom pytań sprawdzających wiedzę o miejscowości. Zadaniem dzieci jest ocenić czy dane zdanie jest prawdziwe czy fałszywe.

Przykładowe pytania:

- Moja miejscowość to duże miasto.

- W mojej miejscowości jeżdżą tramwaje.

- Przez moją miejscowość płynie rzeka.

- W mojej miejscowości znajduje się las.


Gimnastyka korekcyjna: Ćwiczenia ogólnorozwojowe.

1. Czołganie się pod krzesłami ustawionymi jedno przy drugim.

2. Spacer po pokoju z woreczkiem ryżu lub kaszy na głowie. Dzieci starają się utrzymać go na głowie jak najdłużej, pamiętając o prawidłowej postawie ciała.

3. Skoki najpierw obunóż, a potem na jednej nodze wzdłuż dywanu.

4. Chodzenie po skakance lub sznurku stopa przy stopie, utrzymanie równowagi.

5. Rzucanie piłeczkami do miski, kosza lub dużego garnka.

Powodzenia na koniec pamiętajcie wykonać ćwiczenia oddechowe .


Wtorek 28.04.2020

1. Zabawa ruchowo-naśladowcza do piosenki „Ręce do góry”

https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A&list=PLeR0qnTtMYnJIFurCAuIN5OXdcI05Ydim

2. Opowiadanie Ewy Stadtmuller „Jak dobrze nam zdobywać góry” – dzieci słuchają nagrania opowiadania jednocześnie oglądając ilustracje w książce str. 66-67.

https://www.youtube.com/watch?v=bf_5jDWUsrs

3. Dzieci odpowiadają na pytania:

-Gdzie wybrali się na wyprawę Olek i Ada z rodzicami?

- Jak nazywają się górskie łąki?

- Co to jest bacówka?

- Czym zajmuje się baca?

5. „Zagubione łowiecki” - zabawa ruchowa z liczeniem do piosenki „Kaj łowiecki moje?” Baśniowej Kapeli. W trakcie piosenki dziecko wykonuje dowolne pląsy i tańce. Rodzica proszę, aby co jakiś czas zatrzymał muzykę. W czasie przerwy w muzyce rodzic klaszcze w ręce. Dziecko liczy ile owieczek się zgubiło (tyle zagubionych owieczek- ile klaśnięć rodzica). Zabawę powtarzamy kilka razy.

https://www.youtube.com/watch?v=ltRxD5c-AKI

6. „Zagroda dla owieczek”- zabawa matematyczna z kostką do gry. Rodziców proszę o przygotowanie symbolicznych owieczek 6szt. (mogą to być kulki z waty, fasolki, białe klocki, wycięte kółka itp.)

Dzieci budują zagrodę z klocków, do których będą zaganiać zagubione owieczki. Rzucają kostką do gry i liczą oczka (zagubione owieczki). Następnie umieszczają w zagrodzie tyle owieczek ile wskazała kostka. Następnie dla chętnych trudniejsza wersja z wykorzystaniem dwóch kostek do gry.

7. „Wyprawa w góry”- zestaw zabaw ruchowych:

Powitanie turystów - zabawa doskonaląca orientację w schemacie własnego ciała. Dzieci na hasło rodzica, np. klaśnięcie, zbliżają do siebie poszczególne części ciała: rękę i głowę, kolano i czoło, stopę i łokieć, rękę i ucho. Następnie dzieci witają się z rodzicem, dotykając się kolanami, stopami, rękami, nosami, uszami.

Górska wspinaczka – ćwiczenie koordynacji ruchowej, wzmacnianie mięśni rąk i nóg. Dzieci kładą się na brzuchu na dywanie i czołgają się. Przesuwają ręce i nogi do przodu najpierw z jednej strony, potem drugiej, odpowiednio balansując ciałem.

Podziwiamy widoki- ćwiczenia mięśni grzbietu i brzucha. Dzieci leżą na dywanie na brzuchu. Na sygnał rodzica na moment unoszą górną część tułowia i ręce, a z dłoni wykonują lornetkę – podziwiają widoki, a następnie powracają do leżenia.

8. „Odpoczynek na górskiej polanie”- relaks przy muzyce. Dzieci leżą wygodnie na dywanie i słuchają fragmentu nagrania odgłosów natury.

https://www.youtube.com/watch?v=BzpheDcdgz


Środa 29.04.2020 

1    1 . „Masaż na dobry humor” – zabawa na powitanie.

Rodzic recytuje wiersz, a dzieci wykonują gesty zgodne z jego treścią:

Żeby było nam wesoło – masujemy swoje czoło.

Raz i dwa, raz i dwa – każdy ładne czoło ma.

Potem oczy, pod oczami i pod nosem, pod wargami.

Język w górę raz i dwa – ładny język każdy ma.

Tu jest głowa, a tu uszy – trzeba swoje uszy ruszyć.

Raz i dwa, raz i dwa – dwoje uszu każdy ma.

Powiedz: mama, tata, lala, i zaśpiewaj: la-la-la-la.

Otwórz buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże.

Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło.

Poszczyp lekko całą twarz i już dobry humor masz.

2. Oglądanie bajki „Mysz z miasta i mysz ze wsi”

- po oglądnięciu dziecko wypowiada się czy wolałoby mieszkać na wsi czy w mieście i dlaczego.                                                          

3. Karta pracy, cz. 2, nr 42.

Dzieci: oglądają zdjęcia na kartach, mówią, co na nich widać.

Kolorują ramki zdjęć przedstawiających to, co kojarzy się z wsią, na zielono, a ramki zdjęć przedstawiających to, co kojarzy się z miastem, na niebiesko, kończą rysować autobusy według wzoru, kolorują rysunki.

4 . Ćwiczenia gimnastyczne

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

5. Praca plastyczna „ Zielona wieś, kolorowe miasto”

Do wykonania pracy potrzebne są kolorowe gazety, kredki lub farby.

Kartkę A4 lub A3 dzielimy na połowę. Na jednej stwórzcie WIEŚ natomiast na drugiej MIASTO. W gazetach należy odszukać różnorodne elementy charakterystyczne dla wsi czy miasta.

Tło w swojej pracy proszę pokolorować kredkami lub farbami. Można również dorysować niezbędne dodatki.

6. Zabawa „Dokończ zdanie…”

Wieś kojarzy mi się z….

Miasto kojarzy mi się….

Jak dorosnę zamieszkam…

J. angielski:

"This Is The Way" - "To jest jak..." Link: https://www.youtube.com/watch?v=4XLQpRI_wOQ This is the way we wash our face, - Oto jak myjemy buzie. wash our face, wash our face. This is the way we wash our face. Early in the morning.- Tak wcześnie rano. This is the way we comb our hair, ... -oto jak szczotkujemy włosy.

This is the way we brush our teeth ... -oto jak myjemy zęby This is the way we get dressed ...- oto jak się ubieramy This is the way we go to school,- oto jak idziemy do szkoły

 

Czwartek 30.04.2020 

1    1. Wysłuchaj i rozwiąż zagadkę:

Ma ściany, podłogi,
okna i drzwi,
a w nim mieszkasz ty.

2. Karta pracy, cz. 3, nr 43.

Dzieci: oglądają zdjęcia, odczytują podpisy z rodzicem (rodzic czyta wyrazy, a dzieci mówią nazwy zdjęć), mówią, które z tych miejsc chciałyby odwiedzić, rysują budynki po śladach.

3. Zabawa konstrukcyjna „Budujemy domy:

Dzieci tworzą budynki z klocków różnego typu.

4. „Gdzie ja mieszkam?” – zabawa dydaktyczna.

Dzieci odpowiadają na pytania i wykonują polecenia:

- Jak się nazywa miejscowość, w której mieszkasz?

- Podziel jej nazwę na sylaby, policz je.

- Jaki jest twój numer domu?

- Jakie ciekawe miejsca są w twojej miejscowości?

5. Zabawa ruchowa przy muzyce „Dzieci do domu”

https://www.youtube.com/watch?v=ranx-T904iI

Dzieci poruszają się rytmicznie do piosenki. Na przerwę w muzyce dzieci biegną do „swoich domów” ( czyli do ustalonego miejsca w pokoju, który w zabawie jest ich domem). Zabawę powtarzamy kilka razy.

6. „Mój rodzinny dom” z figur geometrycznych.

Rodzic rysuje figury geometryczne, z których może powstać dom- podobny do tego, w którym mieszkacie ( np. dach – trójkąt, drzwi – prostokąt, okna – kwadraty, itd.)

Dziecko z niewielką pomocą rodzica wycina wszystkie figury a następnie nakleja je na kartce w taki sposób, by powstał dom.

J. angielski:

Piosenka are you hungry ? Czy jesteś głodny ? link: https://www.youtube.com/watch?v=ykTR0uFGwE0

Are you hungry? Yes, I am. - tak jestem głodny Are you hungry? Yes, I am. Mmm...a banana! / banan/ apple-jabłko/ grapes-winogrona/ watermelon- arbuz. Yum, yum, yum, yum, yum, yum, yum, yum, yum!-mniam/ mniam I'm full-jestem najedzony !!!

 

 
Zadania 20.04.2020 - 24.04.2020 PDF Drukuj Email
Grupa 2 - Stokrotki - Zadania
Wpisany przez Joanna Gruszka, Katarzyna Miętus, Dominika Świst   

Plan pracy zdalnej w grupie „Stokrotki”

od 20.04.2020 - 24.04.2020


Poniedziałek 20.04.2020

1. Słuchanie opowiadania E. Stadmuller „Spotkanie na wiejskim podwórku”

https://www.youtube.com/watch?v=v2gOp3rYd5s

2. Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce (książka str. 62-63):

- Co zobaczyły dzieci w gospodarstwie pana Stasia?

- Co robili Olek i Ada podczas wizyty w gospodarstwie?

- Jakie obowiązki ma do wykonania rolnik?

3. Zabawa z piosenką „Dziadek fajna farmę miał”

https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ

- dzieci wykonują dowolne ruchy do piosenki, podskoki, pląsy

- powtarzają dźwięki naśladujące odgłosy zwierząt pojawiające się w piosence np.: ko ko, mu mu, chrum chrum, kwa kwa.

4. Karta pracy cz. 2 str. 33.

- nazywanie zwierząt i dzielenie ich nazw na sylaby

- kolorowanie rysunków wybranych zwierząt

- rysowanie po śladzie drogi konia do stajni

5. „Dumny kogut”- zabawa ruchowa. Dzieci są kogutami. Na jedno klaśnięcie rodzica - koguty poruszają się dostojnym krokiem (powoli, idąc noga za nogą), z podniesioną głową, w różnych kierunkach. Na drugi sygnał: dwa klaśnięcia- przystają, wspinają się na palce i wołają: „Kukuryku”.

6. ,,Dopowiedz i zrób,,zabawa z rymami.

Rodzic mówi zdania, których zakończenia – słowa do rymu – dopowiada dziecko. Dziecko wykonuje czynność, o której jest mowa w zdaniu.
Powiedz: prosię i podrap się po … nosie.
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… dłoń.
Powiedz: krowy i dotknij palcem … głowy.
Powiedz: króliczki i nadmij … policzki.
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka.


Gimnastyka korekcyjna:

1. „Przeszkody do ominięcia” - układamy dwie linie w odległości 2m od siebie, między nimi układamy klocki w linii prostej w odległości około 1 m od siebie. Dziecko przebiega między klockami tak, aby nie dotknąć żadnego z nich, omijając je raz z jednej, a raz z drugiej strony. Ćwiczenie powtarzamy 3x.

2. Przysiady: w pozycji wyprostowanej uginamy nogi w kolanach, następnie prostujemy. Pilnujemy prawidłowej postawy, plecy prosto, ręce wyciągnięte do przodu. Wykonujemy (7 powtórzeń).

3. „Piramida” – grupujemy klocki np. duplo (ewentualnie większe dla młodszych dzieci) wedle kolorów (kolorów tyle ilu jest zawodników). Ustalamy tor. Biegniemy, przenosząc klocki swojego koloru na drugi koniec toru. Układamy piramidę. Drugi raz rozpoczynamy z końca, na którym uzbieraliśmy pierwszą piramidę. Kto pierwszy ten lepszy. Powtórzyć 2x.

4. Przygotowujemy podwyższenie (może to być stopień na schodach, mały niesuwający się taborecik łazienkowy), wskakujemy obunóż na podwyższenie (7 razy).

5. Razem z dzieckiem, w różnych pozycjach jednocześnie podajemy sobie woreczki z grochem, misia lub inny przedmiot - górą, dołem (7 razy ).


Wtorek 21.04.2020

1. Oglądanie filmiku edukacyjnego „ GDZIE JA MIESZKAM? Nauka zwierząt gospodarstwa, nazwy ich domów, odgłosy.

https://youtu.be/1PD3jNhefUA

Po obejrzeniu dzieci odpowiadają na pytania:

- Gdzie mieszkają kury?

- Kto mieszka w stajni?

- Gdzie mieszkają baranki i owieczki?

- Czyim domem jest chlew?

- Gdzie mieszkają krowy?

2. „W kurniku”- zabawa matematyczna.

Przygotowujemy 3 paski z papieru lub szaliki, sznurki oraz kilka sylwet kur. Układamy paski na stole lub podłodze. Dziecko umieszcza sylwety kur (lub przedmioty symbolizujące je np. klocki) zgodnie z poleceniem rodzica. Na dolnej grzędzie 3 kury, na środkowej grzędzie 1 kura, na górnej grzędzie 4 kury itp..

3. Zabawa ruchowa z elementem równowagi „Przestraszona kurka”

Dziecko spaceruje po pokoju naśladując spacer kurki. Na hasło „piesek” lub odgłos „hau, hau” (podane przez rodzica) udaje wystraszoną kurkę. Stoi na jednej nodze i porusza rączkami ugiętymi w łokciach „macha skrzydełkami”.

4. Karty pracy cz. 2 str. 34-35.

- odszukiwanie wśród naklejek zdjęcia młodych osobników zwierząt przedstawionych na obrazkach i naklejanie ich obok rodziców

- naśladowanie odgłosów zwierząt – młodych i dorosłych

- nazywanie zwierząt, które są na zdjęciach, otaczanie pętlami zwierząt, które są zwrócone w tę samą stronę

5. Taniec do piosenki „Kaczuszki” Mini disco – naśladowanie ruchów i gestów

https://www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94

6. „Kaczuszka”- praca plastyczna, orgiami z kół. Rodziców proszę o przygotowanie kółek: żółte – 1 duże, 4 mniejsze, 3 małe pomarańczowe i 1 małe czarne. Dzieci składają kółka według wzoru i naklejają na kartce (wzór poniżej).


Środa 22.04.2020r.

1.Bajeczka ortofoniczna „ W zagrodzie Małgosi”

Dziecko uważne słucha bajeczki czytanej przez rodzica, naśladuje odgłosy zwierząt z wiejskiego podwórka. Dziecko zwraca uwagę na to, jakie zwierzęta można spotkać na wsi.

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: HAU, HAU, HAU,
Kotek miauczy: MIAU, MIAU, MIAU,
Kura gdacze; KOD, KO, DA
Kaczka kwacze: KWA, KWA, KWA.
Gąska gęga: GĘ, GĘ, GĘ
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: BE, BE, BE,
Koza muczy: ME, ME, ME,
Indor  gulaga: GU, GU, GU
Krowa ryczy: MU, MU, MU,
Konik parska: PRR, PRR, PRR
A pies warczy: WRR, WRR, WRR.
I tak gra orkiestra ta, aż  Małgosia jeść im da
.

2.Oglądanie filmu edukacyjnego dotyczącego zwierząt gospodarskich i ich młodych

https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U

3.Połącz zwierzęta gospodarskie i ich młode

Koń kurczątka

Kaczka jagnięta

Krowa źrebięta

Kura kaczątka

Owca cielęta

4.Karta pacy, cz.4, nr 36

Dzieci:

- łączą obrazki zwierząt z ich cieniami,

- rysują w ogonie każdego koguta tyle piór, ile wskazuje liczba kropek na karteczce.

5. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z gazetami:

· Ćwiczenie wyprostne – „Uwaga, lis!”

Dzieci są kurami. Poruszają się po pokoju w sposób charakterystyczny dla tych zwierząt. Na hasło: LIS, zatrzymują się natychmiast w miejscu, prostują plecy, kładą gazety na głowie i stoją nieruchomo do chwili, aż usłyszą ponowne hasło: KURKI .

· Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – „Ziarno dla kury”

.Dzieci stoją w lekkim rozkroku. Zwijają gazetę w kulkę – to ziarno dla zwierząt i trzymają ją oburącz przed sobą. Na sygnał rodzica dzieci przenoszą kulkę z gazety oburącz za głowę, puszczają na podłogę za plecami (wysypują ziarna), a następnie zamieniają się w kurki – wykonują skłon do przodu, oburącz chwytają kulkę leżącą z tyłu i podnoszą do góry na znak wykonania zadania.

· Ćwiczenie mięśni brzucha – „Ukryte ziarno”.

Dzieci leżą na brzuchu. Kulkę (z gazety) układają przed sobą, policzek opierają na dłoniach ułożonych na podłodze jedna na drugiej. Na sygnał rodzica wkładają kulkę pod brodę, wyciągają ręce w przód, podnoszą klatkę piersiową i utrzymują przez chwilę taką pozycję. Następnie wracają do pozycji wyjściowej.

· Zabawa z elementem rzutu i celowania – „Do celu”.

Dzieci stoją trzymając w jednej ręce kulkę z gazety. Rodzic w pewnej odległości ustawia na podłodze obręcz (lub coś zamiennego np. kosz, pudło). Dzieci rzucają kulką tak, aby trafić kulką do wyznaczonego celu. Wykonują ćwiczenie na przemian: prawą ręką i lewą ręką.

· Ćwiczenie oddechowe.

Dzieci leżą na brzuchu. Kulkę z papieru układają przed sobą. Starają się dmuchnąć na kulkę tak mocno, aby przesunęła się w dowolną stronę.

J. angielski

Piosenka clap your hands. link: https://www.youtube.com/watch?v=C3c8fzbsfOE

Clap, clap, clap your hands- klaszcz w dłonie

clap your hands together Now, let's pat our knees. - dotknij kolan

Pat, pat, pat your knees pat your knees together

Can you stomp your feet? - czy potrafisz tupatać stopa

Stomp, stomp, stomp your feet stomp your feet together (2X)

Now, let's blink our eyes! - teraz mrugajmy oczkami

Blink, blink, blink your eyes blink your eyes together (2X)

Wiggle, wiggle, wiggle your ears - ruszać uszkami- dzieci jak dziewczynka w piosence moga roczkami poruszać troche uszy wiggle your ears together (2X)


Czwartek 23.04.2020r.

1.Słuchanie wiersza Iwony Fabiszewskiej „Domy zwierząt”.

W chlewiku mieszka świnka, korytko stoi tam,

a w budzie siedzi piesek; nie lubi, gdy jest sam.

W kurniku kury gdaczą, nocą na grzędach śpią,

a konie stoją w stajniach i głośno czasem rżą.

A krowy? Pewnie wiecie, obora to ich dom.

Gdy wrócą już z pastwiska, tu muczą piosnkę swą.

-Rozmowa na temat wiersza- dzieci odpowiadają na pytania do tekstu:

-O jakich zwierzętach była mowa w wierszu?

- Jak nazywa się dom świnki, psa, konia, kury, krowy?

- Jakie jeszcze inne zwierzęta oprócz kury mogą mieszkać w kurniku?

2.Zabawa „Prawda czy fałsz”

Dziecko ocenia czy zdanie odczytane przez rodzica jest prawdziwe czy fałszywe.

-Krowy to zwierzęta gospodarskie, które dają nam mleko.

-Dzieci kozy to jagnięta.

-Kury wysiadują jajeczka, z których wykluwają się żółte kurczątka.

-Kaczki i gęsi dają na pierza, z których robimy poduszki.

- Kozy robią kwa, kwa, kwa

-Świnki mieszkają w chlewie.

3. Zabawy taneczne przy piosence „Idą kaczuszki”

https://www.youtube.com/watch?v=x9x5BdvCI44

- naśladowanie ruchów kaczuszek

- próby śpiewu z nagraniem

- wymyślanie swojego układu tanecznego do melodii

4. Zagadki – odgłosy zwierząt na wsi

https://www.youtube.com/watch?v=tj2ccM-9kF0

- rozpoznawanie zwierząt po odgłosach jakie wydają.

5. Zabawa badawcza „Zgadnij, co to za smak?”

Rodzic przygotowuje dostępne w domu produkty spożywcze związane z omawianym tematem tygodnia (np. kawałeczki: sera białego, jajka gotowanego, masła, serka topionego lub łyżeczkę jogurtu czy śmietany).

Dziecko mając zasłonięte oczy smakuje podane mu produkty i próbuje rozpoznać, co je.

6. Praca plastyczna „Łaciata krówka” z rolki po papierze toaletowym.

Na rolkę przyklejamy czarną kartkę a potem białe łatki (lub odwrotnie). Z białej kartki wycinamy główkę i część ogonka. Z różowej buzię i uszy, zaś z czarnej oczka( można je po prostu namalować). Wycinamy też rogi i ogonek. Kolejno naklejamy na główce buzię, oczy, uszy oraz rogi. Na koniec dorysowujemy czarnym mazakiem nosek i buzię krówki. Główkę przyklejamy z przodu, zaś z tyłu biały ogonek z czarnym „pędzelkiem”
Oto przykładowa „ Łaciata krówka”

J.angielski

Piosenka o zwierzętach link: https://www.youtube.com/watch?v=wCfWmlnJl-A

jump like cangaroo

swing our noses like an elephant.

let's count to ten

shake like a rattlesnake

Fly fly like a pelican. -lataj jak pelikan

Let's sing the animal song. -zaśpiewajmy piosenkę o zwierzętach

Sleep sleep like a koala. 3x śpij jak koala

Let's sing the animal song. Wake up! - Obudź się


Piątek 24.04.2020

1. Słuchanie piosenki Śpiewające Brzdące – „Gdacze kura: Ko, Ko, Ko”

https://youtu.be/QPqALIknKwY

Dziecko słucha piosenki i nazywa zwierzęta występujące w teledysku.

Następnie odpowie na pytanie:

- Kto przeszkadzał zwierzętom na podwórku?

- Co je tak bardzo denerwowało, że musiały uszy zatykać?

- Kto przyjechał na podwórko?

- Co dostała kura za swoje hałasowanie?

- Czy kura zmieniała swoje postępowanie?

2. Ponowne odtworzenie piosenki -zabawa ruchowa. Dzieci wykonują dowolny taniec do zwrotki piosenki oraz tworzy akompaniamentu do refrenu piosenki za pomocą klaskania, tupania, uderzania dłońmi o kolana, o podłogę.

3. Rozwiązywanie zagadek o wiejskich zwierzętach:

Na śniadanie owies je, czasem rżeniem wita cię. (koń)

M ryjek różowy i małe kopytka. Wszystko ładnie zjada ze swego korytka. (świnia)

Co to za zwierzę? Wiemy doskonale. Czasem łaciate, mleko ludziom daje. (krowa)

Siedzi na grzędzie i wesoło gdacze. Jej dziecko to kurczaczek. (kura)

Krzywe nóżki ma i robi kwa, kwa, kwa. (kaczka)

4. Zabawa ruchowa z piłką ,,Zwierzęta na wsi”

Rodzic rzuca do dziecka piłkę – jeśli poda nazwę zwierzęcia żyjącego na wsi dziecko łapie piłkę a kiedy poda nazwę zwierzęcia żyjącego w zoo wtedy nie powinno złapać piłki. Po jakimś czasie zamiana, teraz rodzic łapie piłkę.

5. „Łaciata krówka”- zabawa matematyczna połączona z ćwiczeniem oddechowym.

Rodziców proszę o narysowanie na kratce sylwety krowy (lub wydrukowanie wzoru zamieszonego poniżej). Dzieci kolorują obrazek brązową lub czarną kredką. Następnie z białego papieru wycinają 6 łatek, które będą umieszczać na sylwecie krowy. Rzucają kostką, przeliczają wyrzuconą liczbę oczek. Następnie za pomocą rurki do napojów przenoszą taką ilość łatek na krowę jaką wskazała kostka. Powtarzamy te czynność kilka razy, za każdym razem od nowa rzucając kostką. Na zakończenie zadania przyklejają na sylwecie krowy tyle łat, ile oczek wypadło przy ostatnim rzucie.

6. Utrwalenie piosenki „Dziadek fajną farmę miał” - dzieci wykonują dowolne ruchy do piosenki i próbują śpiewać

https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ

 

 
Zadania 14.04.-17.04. PDF Drukuj Email
Grupa 2 - Stokrotki - Zadania
Wpisany przez Joanna Gruszka Katarzyna Miętus   

Plan pracy zdalnej od 14.04.2020 do 17.04.2020


Wtorek 14.04.2020

1. Poranna gimnastyka z piosenką

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ&feature=youtu.be

2. Słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej „Ptasia narada”

https://www.youtube.com/watch?v=Azr2pqqxGro

W trakcie słuchania dzieci oglądają ilustracje w książce s. 58-59

3. Na podstawie wysłuchanego tekstu dzieci odpowiadają na pytania:

- Od kogo ptaki dostały list?

- Czego się z niego dowiedziały?

- Jakie ptaki przylatują wiosną do Polski?

4. „Ptasia gimnastyka’ – zestaw zabaw ruchowych z wykorzystaniem małej poduszki:

- dowolna zabawa z poduszką – porzucanie, obracanie, przekładanie z ręki do ręki.

- „Ptaki w gniazdach”- dzieci układają poduszkę na podłodze, następnie poruszają się w różnych kierunkach naśladując lot ptaków, na hasło „Do gniazd” siadają na poduszkach.

- „Bocian leci wysoko i ląduje na łące” – dzieci stoją w rozkroku, podnoszą poduszkę w górę i powoli opuszczają na dół, wykonując skłon w przód. Powtarzamy kilka razy.

- „Bocian stoi” – ćwiczenie równowagi, dzieci rozkładają ręce na boki i stoją na jednej nodze. Na uniesionej nodze starają się ułożyć poduszkę na kolanie i przez chwilę potrzymać.

- „Ptaszki skaczą”- podskoki obunóż dookoła poduszki, odpoczynek, dzieci siadają na poduszce.

5. Ćwiczenia ortofoniczne- naśladowanie odgłosów ptaków:

- bocian - rozgląda się wokoło i głośno klekoce – kle, kle (ręce wyprostowane do przodu tworzą dziób bociana i „klaszczą”, naśladując klekotanie),

- kukułka - siada na gałązce i głośno kuka – ku-ku, ku-ku (ręce tworzą małe skrzydełka, dzieci naśladują kukanie),

- kaczka - rozgląda się wokoło i głośno kwacze – kwa, kwa (ręce w bok naśladując kwakanie)

6. Karta pracy cz. 2 str. 27

- dzielenie nazw ptaków na sylaby

- rysowanie po śladzie drogi skowronka do gniazda


Środa 15.04.2020

1. Poranna gimnastyka z piosenką

https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo

2. Zabawa ruchowa „Wiosenny spacer”.

Do zabawy możemy wykorzystać plastikowe pokrywki, tacki papierowe lub plastikowe.

Na hasło „deszcz” dziecko chodzi po sali z krążkami nad głową, jak pod parasolem.

Na hasło „kałuże”, dziecko kładzie krążek na podłogę i przeskakują przez niego, jak przez kałużę.

Na hasło „wiatr”- obraca się wokół siebie z krążkiem trzymanym wysoko.

Na hasło „słonko”- zatrzymuje się i wysoko unosi krążek nad głową.

2. Karta pracy cz.2 str. 28

-Proszę , aby rodzice przeczytali dziecku tekst, a dziecko będzie podawać w odpowiednich miejscach nazwy obrazków.

- Dzieci dokańczają rysowanie ptaków według podanego wzoru.

3. Zabawa ruchowa „Bociany”- do muzyki dzieci naśladują fruwającego bociana -na przerwę w muzyce (rodziców proszę o zatrzymanie na moment muzyki) bocian stoi na jednej nodze i wypatruje żabek. Powtarzamy zabawę, tym razem bocian stoi na drugiej nodze.

Muzyka Antonio Vivaldi „Wiosna” -https://youtu.be/jdLlJHuQeNI

4. Odsłuchanie filmu „Bocian i wiosna”:

https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw

Na podstawie wysłuchanego wywiadu z bocianem dzieci opisują wygląd bociana i zapamiętane ciekawostki na jego temat. Rodzice kontrolują prawdziwość zdań oraz zachęcają do wypowiadania się całymi zdaniami.

5. Utrwalenie piosenki z ubiegłego tygodnia Śpiewające Brzdące „Żabie kroki”- dzieci tańczą w dowolny sposób do piosenki, utrwalają słowa, próbują śpiewać.

https://www.youtube.com/watch?v=i6jnXanLvuU

6. „Bocian”- wykonanie przestrzennej pracy. Do jej wykonania potrzebne będą: 4 okrągłe waciki kosmetyczne, patyczek do szaszłyków, czerwony i czarny papier kolorowy. Wykonanie według wzoru ze zdjęcia poniżej.


Czwartek 16.04.2020

1. Poranna gimnastyka z piosenką https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

2. Oglądanie prezentacji multimedialnej pt. „Po co ptakom pióra?”. Rodziców proszę o odczytanie dzieciom informacji zamieszczonych w prezentacji.

https://docs.google.com/presentation/d/1d3qq1__w7BpPh5787iy7kJ9pk9VYK1y5YUVn745jSAA/mobilepresent#slide=id.p

3. „Jakie jest piórko”- zabawa badawcza z piórkiem.

- dzieci dotykają piórka, pocierają nim dłoń, policzki, szyję- dzielą się wrażeniami dotykowymi

- opisują piórko za pomocą określeń przymiotnikowych np. Piórko jest: lekkie, delikatne, miłe itp.

- kładą piórko w misce z wodą – obserwują zachowanie piórka i formułują wnioski

- układają piórko na folii i spryskują je wodą – obserwują jak krople wody spływają z piórka, próbują wyciągać wnioski

4. „Latające piórko”- zabawa ruchowa. Dzieci podrzucają piórko (lub chusteczkę) do góry i ruchem swojego ciała naśladują sposób jego poruszania się, opadania. Zabawę powtarzamy kilka razy.

5. Zabawa oddechowa z piórkiem - dzieci podrzucają piórko(lub kawałek chusteczki) do góry i za pomocą wydychanego powietrza próbują utrzymać je jak naj­dłużej w górze. Następnie kładą się na dywanie na brzuchu, umieszczają piórko przed sobą i starają się dmuchać na nie jak najmocniej.

6. Zabawa dydaktyczna „Gdzie usiadło piórko”- dzieci przygotowują piórko lub jego szablon wycięty z papieru i krzesło. Wykonują polecenia rodzica i układają piórko wg wskazówek np. piórko usiadło na krześle, pod krzesłem, obok krzesła, za krzesłem.


Piątek 17 .04.2020r.

1. Gimnastyczna rozgrzewka

https://youtu.be/Zg7pCZOtMXo

2. Rozwijanie percepcji słuchowej – zabawa „Dzięcioł stuka w drzewo”.

Dziecko przygotowuje sobie do zabawy klocki w pojemniku. Rodzic wyklaskuje kilka dźwięków (do pięciu lub więcej). Dziecko liczy uderzenia, wybiera z pojemnika odpowiednią liczbę klocków i układają je przed sobą. Rodzic sprawdza wykonanie zadania. Następnie dziecko mówi, ile razy dzięcioł zastukał w drzewo, i dla utrwalenia tyle samo razy klaszczą w dłonie.

3. Słuchanie odgłosów ptaków- rodziców proszę o włączenie filmu

https://youtu.be/yiRIvZplphA

4. Rozwiąż zagadki:

- Ten ptaszek, co w górze robi kółka, nazywa się...

- Kiedy słyszę, że coś ćwierka, to już wiem, że chodzi o..

- Siedzi ptaszek na buku i powtarza: kuku, kuku…

- Po pniach drzew on skacze, puka dziobem w korę. Pewnie gdy są chore, jest tych drzew doktorem…

- Przybył z ciepłych krajów w czerwonych trzewikach, gdy go ujrzy żabka do wody umyka….

5. Zabawa ruchowa z elementem rzutu „Jajko w gnieździe”- dzieci wrzucają małą piłeczkę do dowolnego pojemnika np. kartonowe pudełko.

6. Ćwiczenia plastyczne „Ptasie gniazdka”.

Dzieci lepią z plasteliny na tekturowych podkładkach ptasie gniazdka z jajeczkami: ugniatają plastelinę, spłaszczają ją i ponowne ugniatają. Następnie formują kulki różnej wielkości i w różnych kolorach. Na koniec wykonują gniazdka i umieszczają w nich wykonane jajeczka. Mówią, ile jajeczek znajduje się w ich gniazdkach, wymieniają kolory ulepionych jajeczek.

 

 
Zadania 06.04.2020-10.04.2020 PDF Drukuj Email
Grupa 2 - Stokrotki - Zadania
Wpisany przez Joanna Gruszka, Katarzyna Miętus, Dominika Świst   

Tygodniowy plan pracy zdalnej 06.04.2020 – 10.04.2020

 


Poniedziałek 06.04.2020r

1. Zabawa muzyczna na dzień dobry do piosenki ,,Panie Janie”.

Dzieciom potrzebny garnek lub miska i drewniana łyżka. Na słowa „bim, bam, bom” uderzają łyżką rytmicznie o miskę.

https://www.youtube.com/watch?v=dzMLZrrj5Y0

2. Słuchanie opowiadania B. Szelągowskiej pt. „Wielkanocne pyszności”.

Dzieci w czasie słuchania oglądają ilustracje z książki ze stron 60-61.

https://www.youtube.com/watch?v=CMOLuBaxYIA

Następnie odpowiadają na pytania:

- Z czego dzieci wykonały pyszności do koszyka wielkanocnego?

- Dlaczego Olek powstrzymał Maćka przed kosztowaniem babki z kącika wielkanocnego?

- O jakich tradycjach wielkanocnych była mowa w opowiadaniu?

- Jakie smakołyki z wielkanocnego stołu lubisz najbardziej?

3. „Kurczęta” – zabawa ruchowa z elementami poskoku. Dzieci są

kurczętami. Skaczą obunóż po pokoju, cichutko wypowiadając sylabę:

pi,pi,pi. Na hasło rodzica: Lis się skrada – kurczęta jak najszybciej

chowają się za rodzicem. Na kolejne hasło: Lis wrócił do lasu – kurczęta

kontynuują skakanie. Zabawę powtarzamy kilka razy.

4. Karta pracy cz.2 str.29.

- opowiadamy jakie wielkanocne smakołyki znajdują się na stole

- rysujemy babki wielkanocne po śladach

5. Zabawa ruchowa do piosenki- dzieci dowolnie tańczą i pląsają.

https://www.youtube.com/watch?v=HhkpcqoWoA8

6. „Przysmaki wielkanocne” – lepienie z masy solnej lub plasteliny wielkanocnych przysmaków. (Przepis na masę solną: pół szklanki soli+ pół szklanki mąki pszennej+ woda. Wymieszać i zagnieść ciasto.)


Gimnastyka korekcyjna: Ćwiczenia na wesoło.

1. Wyścig żółwi - Zabawa, przy której jest sporo śmiechu, a dzieciaki lubią ją powtarzać i bić swoje rekordy. Potrzebny będzie woreczek z kaszą lub ryżem. A teraz reguły gry! Na mecie ustawia się jedno lub więcej dzieci, mama lub tata w pozycji na czworaka. Każdy zawodnik na plecach ma balast w postaci woreczka. Każdy porusza się na czworaka najszybciej jak potrafi. Gdy woreczek spadnie zaznaczamy miejsce dokąd żółw dotarł. Dzieciaki lubią poprawiać swój rekord i próbować dojść za każdym razem dalej. I tak zabawa może trwać naprawdę długo.

2. Przeprawa przez rzekę - Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze!!!

3. Tor przeszkód - Nie znam dziecka, które nie uwielbiałoby toru przeszkód! Do jego wykonania wykorzystajcie to co macie w domu. Mogą to być wielkie kartony przez środek, których trzeba się przeczołgać, poduszki, po których trzeba skakać, butelki, które należy omijać czy krzesła, na które trzeba się wspinać! Zabawa idealna zarówno dla maluszków jak i dla starszych dzieci.

4. Mały ninja - Mały ninja, człowiek pająk, nazywajcie to jak chcecie. Wystarczy zaplątać sznurek czy włóczkę o stół i krzesła by stworzyć niełatwy do przejścia tor. Ćwiczenie wymaga skupienia, precyzji i trochę gimnastyki. A układ można za każdym razem zmieniać, zaczepiając w inny sposób włóczkę.

 


Wtorek 07.04.2020

1. Czy wszystkie jajka są takie same?- oglądanie filmiku pt,,Bajka o jajkach” https://www.youtube.com/watch?v=lIWDCkbVQ6A

2. Rozmowa kierowana na podstawie filmu:

-Z czego zbudowane jest jajko?

-Czy wszystkie jajka są takie same?

-Który ptak składa największe jaja?

-Który ptak składa najmniejsze jaja?

-Który ptak podrzuca swoje jajka innym ptakom?

3. Zabawa badawcza – „Jajka i woda” Dzieci badają zachowanie w wodzie jajka surowego i jajka ugotowanego – wkładają je kolejno do przezroczystego naczynia z wodą. Obserwują ich zachowanie.

Do wody w przezroczystym naczyniu wkładają surowe jajko i dosypują stopniowo sól (około 10–12 łyżek soli). Obserwują, co dzieje się z jajkiem.

4. Zabawa ruchowa do piosenki „Żółty kurczaczek” – dzieci ilustrują słowa piosenki według własnego pomysłu, próbują zapamiętać słowa refrenu.

https://www.youtube.com/watch?v=SE8-tteo9wg&feature=youtu.be

5. „Kurczaczek”- wykonanie pracy plastycznej. Na kolorowej kartce papieru dzieci układają kurczaka z okrągłych wacików kosmetycznych (waciki można przycinać według własnego pomysłu), następnie obrazek malują farbami (przykładowe wykonanie pracy na załączonym obrazku).

 


Środa 08.04.2020

1. Oglądanie filmu edukacyjnego „Tradycyjny koszyk wielkanocny”.

https://youtu.be/-vS8QYsdefQ

Odpowiadanie na pytania:

- Jakie pokarmy tradycyjnie święcimy na Wielkanoc?

- Co jeszcze może pojawić się w wielkanocnym koszyczku?

2. Karta pracy cz. 2 str. 31 – ćwiczenia spostrzegawczości wzrokowej:

- nazywanie obrazków

- wskazywanie zdjęć, które różnią się od pozostałych

- przyporządkowanie naklejek symboli wielkanocnych do odpowiadających im cieni

3. „Gdzie jest pisanka?” - zabawa typu ciepło -zimno

Rodzic chowa w dowolnym miejscu jajko lub szablon pisanki, dziecko  szuka wg wskazówek rodzica. Jeśli dziecko znajduje się blisko rodzic mówi „Ciepło”, jeśli daleko „Zimno”.

4.„Wyścig z jajem”-zabawa ruchowa.

Potrzebna będzie łyżka - drewniana lub zwykła, i jajko. Wyznaczamy start i metę, prosimy dziecko żeby przeniosło jajko na łyżce w taki sposób, aby nie spadło. Możemy zaproponować konkretny sposób poruszania się, np. tyłem, bokiem, stopa za stopą, na kolanach, wielkimi krokami, na palcach itd. Dziecko powinno starać się przez całą trasę trzymać wyprostowaną rękę.

5. Karta pracy cz. 2 str. 32.

- Określanie położenia kurczaka, zajączka i baranka z zastosowaniem przyimków „przed, obok, za” itp. Dbamy, aby dzieci wypowiadały się całymi zdaniami.

- przeliczanie jajek w koszyku

- kolorowanie rysunku

- ozdabianie koszyczków

6. Taniec do piosenki „Wielkanocna zabawa” Śpiewające brzdące z wykorzystaniem chustki lub apaszki. Dzieci wykonują dowolne piruety, pląsy, podskoki do melodii piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=NX0NBclT7DI


J. angielski

- Piosenka o dziesięciu wielkanocnycch króliczkach. link: https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8

Dzieci liczą 1-10 i  kiedy słyszą  polecenie jak hop- podskakują na jednej nóżce. Kiedy słuszą stop- na chwile sie zatrzymują. run-biegaj/ walk -maszeruj/skip-podskakuj/

- piosenka Who took the cookie ? kto wziął ciasteczko ? ( from the cookie jar- z pojemnika na ciasteczka)  link https://www.youtube.com/watch?v=OzKY5YHnOTg

Not me-  ja nie   than who ? -więc kto ?

Dzieci powtarzają nazwy zwierząt panda-panda/ rabbit-królik/bear-niedźwiedź/ penguin-pingwin / kangaroo-kangur.  Let's share-podzielmy się.

 


Czwartek, 09.04.2020

1. „Wielkanocne pisanki” – sposoby ozdabiania pisanek

https://www.youtube.com/watch?v=mwWgC626krE

- Który rodzaj ozdabiania pisanek podoba ci się najbardziej?

2. Zabawa ruchowa „Turlające się Jajko”

Dzieci kładą się na dywanie. Są pisankami. Turlają się we wskazaną przez rodzica stronę, np. w stronę okna, w stronę drzwi. Uważają, aby nie zderzyć się z innym dzieckiem lub z napotkanym przedmiotem – wtedy pisanka może pęknąć. Jeśli tak się stanie (dzieci zderzą się), rodzic podchodzi do dziecka, sprawdza, czy pisanka jest cała lekko naciskając dziecko w różnych miejscach. Stwierdza, że wszystko jest w porządku, i zabawa toczy się dalej.

3. Karta pracy, cz.2, nr30

Dzieci:

− rysują po szarych liniach rysunku pisanki,

− kolorują rysunek,

− oglądają obrazki, naśladują miny przedstawione na pisankach, nazywają emocje, wskazują pisankę: wesołą, wystraszoną, smutną, złą.

4. Wypowiedz zdanie „ Święta Wielkanocne już blisko” z różnym natężeniem głosu:

- cicho

- głośno

- szeptem


J.angielski

Piosenka o wielkanocnym króliku link: https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

This is the way the bunny hops- tak właśnie skacze króliczek.   On easter day- w wielkanoc  / wiggle their nose- rusza noskiem / flops his ears- rusza uszami  /  shake his tail- potrząsa ogonkiem/

 


Piątek, 10.04.2020

1. „Śniadanie wielkanocne”

Rodzic czyta rymowankę, natomiast dziecko naśladuje zaproponowane dźwięki. Zabawę można powtórzyć kilka razy.

Najpierw żurek z kiełbasą - dzieci mówią mniam, mniam, mniam

i ziemniaki z okrasą, - dzieci dmuchają gorące ziemniaki

potem pyszne jajeczka, - dzieci wypowiadają głoskę mmmmmmm

a na końcu – babeczka. - nabierają dużo powietrza, zamykają usta

i wypychają policzki.

2. Posłuchaj i rozwiąż zagadki Wielkanocne:

https://www.superkid.pl/zagadki-wielkanoc

3. „Co znajdziemy na wielkanocnym stole?”

- powiedz, co znajduje się na wielkanocnym stole?

- podziel te wyrazy na sylaby

- policz, ile sylab jest w każdym z wymienionych wyrazach

4. „Wielkanocne wypieki”- pomagamy mamie w pieczeniu wielkanocnych wypieków. Dzieci odmierzają ilość poszczególnych składników, mieszają, dekorują itp.

 

 
Zadania 30.03. - 03.04. PDF Drukuj Email
Grupa 2 - Stokrotki - Zadania
Wpisany przez Joanna Gruszka, Katarzyna Miętus, Dominika Świst, Agnieszka Bysiek   

Tygodniowy plan pracy zdalnej 30.03.2020 - 03.04.2020

 

Poniedziałek 30.03.2020r.


1. Słuchanie wiersza „Marzec” J. Ficowskiego.

„Marzec” Jerzy Ficowski

To marcowi zima w głowie,

to wiosenne harce.

Chce być lutym albo kwietniem,

byleby nie marcem!

Śniegiem prószy,

a po śniegu deszczem tnie ukośnie.

Czy to wiosna? Czy to zima?

Po prostu przedwiośnie.

Choć z dniem każdym

coraz wcześniej słoneczko rozbłyśnie,

choć spod śniegu się wychyla

najpierwszy przebiśnieg,

marzec boczy się na wiosnę,

marzec już nie czeka

i lodowa kra odpływa

po zbudzonych rzekach.

Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza i udzielenie odpowiedzi na pytania:

- O jakim miesiącu była mowa w wierszu?

- Jakiej pogody możemy spodziewać się w wierszu?

- Jaka pora roku do nas się zbliża?

2. „ Marcowa pogoda” – stworzenie kalendarza pogody.

Zadaniem dzieci jest codzienne obserwowanie pogody ( od poniedziałku do piątku) i dokumentowanie jej na kartce papieru odpowiednimi symbolami ( można narysować tabelę) np. poniedziałek – rysunek chmurki z kropelkami deszczu.

Oto proponowane symbole pogody:

· Słoneczna pogoda –rysunek słoneczka

· Zachmurzenie – rysunek chmurki

· Pogoda deszczowa – rysunek chmurki z kroplami deszczu

· Padający śnieg – rysunek chmurki ze śnieżynkami

3. Zabawa orientacyjno- porządkowa „Ciepło – zimno”

Dzieci pląsają do piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=plrPdc5K4FQ

Zatrzymują się na hasło: CIEPŁO i wtedy wykonują kilka wdechów i wydechów z rękami uniesionymi do góry. Natomiast, gdy usłyszą hasło: ZIMNO przykucają, obejmują ciało rękami i kulą się z zimna.

Zabawę można powtórzyć kilka razy.

4. Karta Pracy cz.2, nr 19

- szukanie w naklejkach obrazków ( symboli pogody), kończenie podanych rytmów

- rysowanie po szarych liniach rysunków słońc i chmurek, kolorowanie rysunków.


Gimnastyka korekcyjna:


1. Czołganie się pod krzesłami ustawionymi jedno przy drugim.

2. Spacer po pokoju z woreczkiem ryżu lub kaszy na głowie (możliwe zastępniki pluszak lub książeczka). Dzieci starają się utrzymać go na głowie jak najdłużej, pamiętając o prawidłowej postawie ciała.

3. Skoki najpierw obunóż, a potem na jednej nodze wzdłuż dywanu.

4. Chodzenie po skakance lub sznurku stopa przy stopie, utrzymanie równowagi.

5. Rzucanie piłeczkami lub kulkami papierowymi do miski, kosza lub dużego garnka.

Powodzenie na koniec pamiętajcie wykonać ćwiczenia oddechowe.


Wtorek 31.03.2020r.


1. Kontynuowanie kalendarza pogody ( na wtorek).

2. Wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych:

https://www.youtube.com/watch?v=ba-H6FZpJk4

3. Zabawa matematyczna utrwalająca stosunki przestrzenne „ Zgadnij, gdzie jest?” – quiz

http://portal.scholaris.pl/resources/run/id/112661

4. Karta pracy, cz.2, nr 20

- oglądanie obrazka

- odpowiadanie na pytania : Jaka jest pogoda?, Jak ubrani są Olek i Ada?

- łączenie fragmentów obrazka znajdującego się na dole karty z ich miejscami na dużym obrazku.

5. Karta pracy, cz.2, nr 21

- rysowanie kropel deszczu po śladzie

- ozdabianie rysunku parasola według własnego pomysłu


Środa 01.04.2020


1. Kontynuowanie kalendarza pogody (na środę).

2. Oglądanie filmu edukacyjnego „Wiosna-pierwsze oznaki w przyrodzie” https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

3. Karta Pracy cz.2, nr 22 i 23.

- wyszukiwanie i nazywanie oznak wiosny pojawiających się na obrazku

- uzupełnianie gałązek o kolejne listki zgodnie z instrukcją (o 1 więcej / o 1 mniej)

4. Zabawa ruchowa „Kwiaty rosną”- zajmujemy pozycję przysiad podparty i

powolutku wstajemy ze wspięciem na palce. Unosimy ręce do góry i je

rozkładamy naśladując jak rozkwita kwiat. Kilka razy powtarzamy

zabawę.

5. „Bazie” – zabawa plastyczna. Na kolorowej kratce papieru dziecko rysuje

brązową kredką lub farbą kilka gałązek, następnie według własnego

pomysłu wzdłuż nich wykonuje „wierzbowe kotki” np. kulkami plasteliny,

kawałkami waty lub poprzez umoczenie palca w białej farbie. (poniżej

zdjęcie z pomysłami realizacji)

6. „ Wiosenny taniec”- dowolne improwizacje taneczne do piosenki

„Pachnąca wiosna”. https://www.youtube.com/watch?v=XiCKI15os1Y


Język angielski:

Powtarzamy nazwy kolorów powtarzanych w piosence oraz parę słówek użytych w piosence. W miarę możliwości dzieci powtarzają nazwy kolorów, w piosence są przedmioty w danym kolorze.

mój ulubiony kolor. link
https://www.youtube.com/watch?v=zxIpA5nF_LY

blue-niebieski   red- czerwone  green-zielone  yellow-żółte  orange-pomarańczowe    purple-fioletowe

Jaki jest twój ulubiony kolor?  What is your  favourite colour ?

I like- lubię


Czwartek 02.04.2020


1. Kontynuowanie kalendarza pogody (na czwartek).

2. Oglądanie filmiku edukacyjnego pt. „Klekotanie boćków” – zapoznanie się z dźwiękami wydawanymi przez bociany. https://www.youtube.com/watch?v=nZ8DJa4Oc8w

3. „Bociany do gniazda”- zabawa ruchowa. Wyznaczamy miejsce w domu, które będzie symbolizowało bocianie gniazdo. Dzieci zamieniają się w bociany- naśladują ich lot. Na hasło rodzica „bociany do gniazda”- dzieci szybko udają się do miejsca symbolizującego gniazdo. Zabawę powtarzamy kilka razy.

4. Karta Pracy cz.2, nr 25

- dzieci oglądają obrazki, opowiadają historyjkę o rodzinie bocianów. Rodziców prosimy o zachęcanie dzieci do wypowiadania się pełnymi zdaniami.

- przeliczanie bocianów

5. Piosenka „Żabie kroki” Śpiewające Brzdące – tańczymy w dowolny sposób do piosenki i

staramy się śpiewać refren piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=i6jnXanLvuU

6.Karta Pracy cz.2, nr 26.

- kolorowanie bociana wg wzoru

- rysowanie jaj po śladach

- wskazywanie najmniejszego i największego jajka


Język angielski:

Piosenka head and shoulders. Piosenka głowa-kolana-palce. Piosenka/zabawa ruchowa. link: https://www.youtube.com/watch?v=ZanHgPprl-0

Dzieci powtarzają nazwy części ciała pokazując i nazywając części ciała. Piosenka wykonywana jest w coraz szybszym tempie.


Piątek 03.04.2020


1. „Poranna gimnastyka”- zabawa ruchowa z naśladowaniem do piosenki „Śpiewające Brzdące” Śpiewanki Gimnastykowanki. https://youtu.be/351fw50UOn8

2. Kontynuowanie kalendarza pogody (na piątek).

3. „Wiosenne kwiaty”- zabawa plastyczna. Przygotowujemy kilka małych karteczek (np. kartka A4 rozcięta na 4 części). Na każdej karteczce dziecko rysuje kredkami jeden kwiatek.

4. Projektowanie ogrodu pełnego kwiatów – zabawa konstrukcyjna.

Proponujemy dzieciom zaprojektowanie ogrodu. Dzieci budują ścieżki z różnego rodzaju klocków. Obok ścieżek, na rabatkach, umieszczają narysowane wcześniej na małych karteczkach kwiaty.

5. Utrwalamy poznaną dzień wcześniej piosenkę „Żabie kroki” Śpiewające Brzdące– tańczymy w dowolny sposób do piosenki i staramy się śpiewać refren.

6. Karta Pracy cz.2, nr 24

- kolorowanie rysunku krokusa wg wzoru

- oznaczanie kropkami w ilości od 1 do 5 poszczególnych etapów rozwoju krokusa


Religia:

Temat: Niedziela Palmowa.

Modlitwa: Ojcze nasz…

Rodzic stawia pytania:

-Co robi król w swoim królestwie?

–Czy znamy jakiegoś króla?

Opowiadamy, że dawniej w Polsce rządzili królowie. Królem Polski była np. św. Jadwiga.

Na stoliku umieszczamy świecę, zapalamy ją, przypominamy, że jest ona symbolem bardzo ważnego i wyjątkowego Króla i Jego królestwa – Jezusa obecnego z nami. Mówimy, że Pan Jezus sam siebie nazwał Królem, ale Jego królestwo nie dotyczy bogactw materialnych, ale naszych serc.

Prosimy dzieci, aby dotknęły ręką swojego serca i pomyślały, że jest Ktoś, kto chce być ich królem.

Piosenka JESTEŚ KRÓLEM

YOUTOUBE https://www.youtube.com/watch?v=ZqlWEWkKM3A

Zapalamy świecę – symbol Jezusa – i wstajemy. Z uwagą posłuchamy o tym wydarzeniu:

„Wielki tłum, który przybył na święto, usłyszawszy, że Jezus przybywa do Jerozolimy, wziął gałązki palmowe i wybiegł Mu naprzeciw. Wołali: «Hosanna! Błogosławiony, który przychodzi w imię Pańskie», oraz «Król izraelski!»” (J 12,12-13).

Pan Jezus wjeżdża jako Król do królewskiego miasta – Jerozolimy. Ludzie witają Jezusa okrzykami: „hosanna” i rzucają gałązki palmowe – uznając Go w ten sposób za swego Króla.

Przypominamy, że co roku w Niedzielę Palmową na pamiątkę wjazdu Jezusa do Jerozolimy poświęcamy palmy.

Jeśli pogoda dopisze na spacerze można znaleźć suchą trawę, bazie itp. do zrobienia palmy

 

 
Zadania 25.03.2020-27.03.2020 PDF Drukuj Email
Grupa 2 - Stokrotki - Zadania
Wpisany przez Joanna Gruszka Katarzyna Miętus Dominika Świst   

Środa 25.03.2020


1.Matematyczne zagadki- zabawa „Ile…?”

Dzieci odpowiadają na pytania:

- Ile boków ma dywan?

- Ile łap ma pies?

- Ile ścian ma pokój?

- Ile kopyt ma koń?

2. Zabawa rozwijająca koordynację wzrokowo-ruchową.

Ułóż na dywanie kontur kwadratu np. ze sznurka, skakanki, nici; następnie staraj się chodzić po nim stopa za stopą.

3.Wymień co w Twoim pokoju ma kształt kwadratu.

4. Spróbuj policzyć te przedmioty.

5. Narysuj jeden przedmiot z wymienionych.

6. Zabawa ruchowa do piosenki „Głowa, ramiona, kolana, pięty”

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE


Język angielski:

 

Piosenka-link: https://www.youtube.com/watch?v=DR-cfDsHCGA

Czy wiesz jak liczyć 1-10 po angielsku. Do you know how to count 1-10 ?

Powtórzenie kolorów. Dzieci mają rozpoznać przedmioty w kolorze wymienionym u góry strony i wskazać przedmioty w tym samym kolorze.

Blue-niebieski/green-zielony/yellow-żółty.

 

 

Zajęcia logopedyczne:


1. Zabawa w rymowanki:

(podaj dziecku wyraz, a ono niech dopowie wyraz rymujący się)

marzenie - korzenie

brzuszek - paluszek - łakomczuszek

proszę - kalosze

kasza - Masza

burza - róża

morze - zborze

czapka - żabka

szklanka - grzanka - leżanka - koleżanka

szafa - żyrafa

leży - mierzy - Jerzy - talerzy - wierzy

2. Odmiana wyrazów:

(podaj dziecku dowolny wyraz z trudna głoską, dziecko odmienia)

gruszka - 3 gruszki - mała gruszeczka

czapka - 3 czapki - mała czapeczka

rzeka - 3 .......... - mała ................

dżem - 3 .......... - mały ................  itp

3.Ćwiczenia oddechowe:

Mecz z piłeczką pingpongowa lub wacikiem - ustawiamy na stole po dwa

klocki imitujące bramki i dmuchamy piłeczkę lub wacik w kierunku

bramek, by strzelić gola

4.Wierszyk dla Przedszkolaków do powtarzania:

Rączki często myj do czysta,

w tym każdy paluszek.

Bo kto rączki rzadko myje,

tego boli brzuszek.

Kiedy w domku siedzisz co dzień,

i troszkę Ci nudno,

to w przedszkole baw się z mamą,

przecież to nie trudno.

Ćwicz wymowę bardzo pięknie,

mów głośno, wyraźnie

i powtarzaj: sz,ż, cz, dż

zrozumie Cię każdy.

 

 

Czwartek 26.03.2020


1.Oglądamy film edukacyjny o niedźwiedziach na kanale lulek.tv.

https://www.lulek.tv/vod/clip/niedzwiedz-zwierzyniec-lulka-49

2.W oparciu o film dziecko odpowiada na pytania:

- Dlaczego niedźwiedzie śpią zimą?

- Jak nazywa się legowisko niedźwiedzia?

- Wymień podobieństwa i różnice między niedźwiedziem polarnym i niedźwiedziem brunatnym.

3. Zabawa ruchowa „Wiewiórki i niedźwiedzie”.

- gdy rodzic klaśnie w dłonie 2 razy- dziecko zamienia się w wiewiórkę i skacze obunóż po pokoju

- gdy klaśnie 3razy – dziecko jest niedźwiedziem i porusza się na czworakach

4. „Niedźwiedzi przysmak”- zabawa badawcza z miodem (jeśli jest dostępny w domu) – dziecko ogląda, dotyka i kosztuje miód jednocześnie opowiada jaki on jest np. słodki, lepki, żółty itp.

5. Wspólna zabawa ruchowa z rodzicem lub rodzeństwem do popularnej zabawy „Stary niedźwiedź mocno śpi”.

6. Ćwiczenie ze str. 16 w Kartach Pracy cz.2

 

 

Piątek 27.03.2020


1.Rozwiązujemy zagadki o zwierzętach.

-Rude futro, rudy ogon, do tego spryt nie lada. Po cichutku, pomalutku do kurników się zakrada. (lis)

- Dziobem w drzewo stuka, gdy korników szuka. (dzięcioł)

- Krótkie nóżki, długi ryjek i kolce na grzbiecie. Co to jest za leśne zwierzę na pewno zgadniecie. (jeż)

- Długi ma ogonek, oczy jak paciorki. Gdy zobaczy kota – ucieka do norki. (mysz)

- Krótki ogon, długie uszy, nie ma go w przedszkolu. Żyje sobie w leśnej głuszy lub kica po polu. (zając)

- Kopie długie korytarze, choć nie widzi prawie wcale. W futrze czarnym jak aksamit prezentuje się wspaniale. (kret)

2. Oglądamy krótki filmik zapoznający z wyglądem kreta.

Filmik dostępny pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=uPn-rWeTB9k

3. „Kret na spacerze”- zabawa ruchowa.

Dziecko przemierza na czworakach określony dystans np. z jednego pokju do drugiego.

4. „Tunele kretów”- ćwiczenie grafomotoryczne.

Przygotowujemy tackę wysypaną np. kaszą manną, mąka, cukrem lub innym materiałem sypkim. Dziecko rysuje palcem dowolne wzory, labirynty.

5. Chętni mogą w różnych źródłach np. albumach, encyklopediach, sieci Internet wyszukiwać ciekawostek o życiu kretów.

6. Ćwiczenie ze str. 17 w Kartach Pracy cz.2.



 
Informacja PDF Drukuj Email
Grupa 2 - Stokrotki - Zadania
Wpisany przez Joanna Gruszka   

Szanowni Rodzice!


Od 25 marca (środa) zobowiązani jesteśmy do informowania Państwa o materiałach, możliwych sposobach i formach realizacji przez dzieci w domach podstawy programowej wychowania przedszkolnego. W związku z tym:
1) systematycznie, będą pojawiać się nasze informacje dotyczące zajęć z dziećmi do realizacji na poszczególne dni;
2) jeżeli nie posiadacie Państwo w domu pomocy potrzebnych do zajęć, warto je zastąpić czymś innym - dostępnym w domu;
3) prosimy o założenie dziecku teczki (lub wykorzystanie wziętej z przedszkola) na wytwory prac plastycznych, które dzieci przyniosą ze sobą po otwarciu przedszkola;
4) zabawy, zajęcia dobrze jest rozłożyć w odstępach czasowych;
5) w związku z naszymi propozycjami wykorzystywania niekiedy zajęć przy komputerze, zamieszczamy link http://www.p50.miastorybnik.pl/files/broszuramttnet.pdf
"Jak bezpiecznie dziecko może korzystać z ekranów"
6) w każdym dniu wszelkie wątpliwości można konsultować z nauczycielem wg podanych godzin w planie danego dnia.

Pozdrawiamy Was serdecznie i życzymy wielu miłych chwil z dziećmi
Dyrektor Anna Kaczmarczyk oraz Grono Pedagogiczne Przedszkola Samorządowego w Czarnym Dunajcu

 

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 następna > ostatnia >>

Strona 2 z 3
feed-image Przedszkole Samorządowe | Czarny Dunajec