Zadania 25.03.2020-27.03.2020 Drukuj
Grupa 2 - Stokrotki - Zadania
Wpisany przez Joanna Gruszka Katarzyna Miętus Dominika Świst   

Środa 25.03.2020


1.Matematyczne zagadki- zabawa „Ile…?”

Dzieci odpowiadają na pytania:

- Ile boków ma dywan?

- Ile łap ma pies?

- Ile ścian ma pokój?

- Ile kopyt ma koń?

2. Zabawa rozwijająca koordynację wzrokowo-ruchową.

Ułóż na dywanie kontur kwadratu np. ze sznurka, skakanki, nici; następnie staraj się chodzić po nim stopa za stopą.

3.Wymień co w Twoim pokoju ma kształt kwadratu.

4. Spróbuj policzyć te przedmioty.

5. Narysuj jeden przedmiot z wymienionych.

6. Zabawa ruchowa do piosenki „Głowa, ramiona, kolana, pięty”

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE


Język angielski:

 

Piosenka-link: https://www.youtube.com/watch?v=DR-cfDsHCGA

Czy wiesz jak liczyć 1-10 po angielsku. Do you know how to count 1-10 ?

Powtórzenie kolorów. Dzieci mają rozpoznać przedmioty w kolorze wymienionym u góry strony i wskazać przedmioty w tym samym kolorze.

Blue-niebieski/green-zielony/yellow-żółty.

 

 

Zajęcia logopedyczne:


1. Zabawa w rymowanki:

(podaj dziecku wyraz, a ono niech dopowie wyraz rymujący się)

marzenie - korzenie

brzuszek - paluszek - łakomczuszek

proszę - kalosze

kasza - Masza

burza - róża

morze - zborze

czapka - żabka

szklanka - grzanka - leżanka - koleżanka

szafa - żyrafa

leży - mierzy - Jerzy - talerzy - wierzy

2. Odmiana wyrazów:

(podaj dziecku dowolny wyraz z trudna głoską, dziecko odmienia)

gruszka - 3 gruszki - mała gruszeczka

czapka - 3 czapki - mała czapeczka

rzeka - 3 .......... - mała ................

dżem - 3 .......... - mały ................  itp

3.Ćwiczenia oddechowe:

Mecz z piłeczką pingpongowa lub wacikiem - ustawiamy na stole po dwa

klocki imitujące bramki i dmuchamy piłeczkę lub wacik w kierunku

bramek, by strzelić gola

4.Wierszyk dla Przedszkolaków do powtarzania:

Rączki często myj do czysta,

w tym każdy paluszek.

Bo kto rączki rzadko myje,

tego boli brzuszek.

Kiedy w domku siedzisz co dzień,

i troszkę Ci nudno,

to w przedszkole baw się z mamą,

przecież to nie trudno.

Ćwicz wymowę bardzo pięknie,

mów głośno, wyraźnie

i powtarzaj: sz,ż, cz, dż

zrozumie Cię każdy.

 

 

Czwartek 26.03.2020


1.Oglądamy film edukacyjny o niedźwiedziach na kanale lulek.tv.

https://www.lulek.tv/vod/clip/niedzwiedz-zwierzyniec-lulka-49

2.W oparciu o film dziecko odpowiada na pytania:

- Dlaczego niedźwiedzie śpią zimą?

- Jak nazywa się legowisko niedźwiedzia?

- Wymień podobieństwa i różnice między niedźwiedziem polarnym i niedźwiedziem brunatnym.

3. Zabawa ruchowa „Wiewiórki i niedźwiedzie”.

- gdy rodzic klaśnie w dłonie 2 razy- dziecko zamienia się w wiewiórkę i skacze obunóż po pokoju

- gdy klaśnie 3razy – dziecko jest niedźwiedziem i porusza się na czworakach

4. „Niedźwiedzi przysmak”- zabawa badawcza z miodem (jeśli jest dostępny w domu) – dziecko ogląda, dotyka i kosztuje miód jednocześnie opowiada jaki on jest np. słodki, lepki, żółty itp.

5. Wspólna zabawa ruchowa z rodzicem lub rodzeństwem do popularnej zabawy „Stary niedźwiedź mocno śpi”.

6. Ćwiczenie ze str. 16 w Kartach Pracy cz.2

 

 

Piątek 27.03.2020


1.Rozwiązujemy zagadki o zwierzętach.

-Rude futro, rudy ogon, do tego spryt nie lada. Po cichutku, pomalutku do kurników się zakrada. (lis)

- Dziobem w drzewo stuka, gdy korników szuka. (dzięcioł)

- Krótkie nóżki, długi ryjek i kolce na grzbiecie. Co to jest za leśne zwierzę na pewno zgadniecie. (jeż)

- Długi ma ogonek, oczy jak paciorki. Gdy zobaczy kota – ucieka do norki. (mysz)

- Krótki ogon, długie uszy, nie ma go w przedszkolu. Żyje sobie w leśnej głuszy lub kica po polu. (zając)

- Kopie długie korytarze, choć nie widzi prawie wcale. W futrze czarnym jak aksamit prezentuje się wspaniale. (kret)

2. Oglądamy krótki filmik zapoznający z wyglądem kreta.

Filmik dostępny pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=uPn-rWeTB9k

3. „Kret na spacerze”- zabawa ruchowa.

Dziecko przemierza na czworakach określony dystans np. z jednego pokju do drugiego.

4. „Tunele kretów”- ćwiczenie grafomotoryczne.

Przygotowujemy tackę wysypaną np. kaszą manną, mąka, cukrem lub innym materiałem sypkim. Dziecko rysuje palcem dowolne wzory, labirynty.

5. Chętni mogą w różnych źródłach np. albumach, encyklopediach, sieci Internet wyszukiwać ciekawostek o życiu kretów.

6. Ćwiczenie ze str. 17 w Kartach Pracy cz.2.