Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 16
Artykułów : 108
Odsłon : 85637

Rekomendacje

Zadania 14.04.-17.04. PDF Drukuj Email
Grupa 2 - Stokrotki - Zadania
Wpisany przez Joanna Gruszka Katarzyna Miętus   

Plan pracy zdalnej od 14.04.2020 do 17.04.2020


Wtorek 14.04.2020

1. Poranna gimnastyka z piosenką

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ&feature=youtu.be

2. Słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej „Ptasia narada”

https://www.youtube.com/watch?v=Azr2pqqxGro

W trakcie słuchania dzieci oglądają ilustracje w książce s. 58-59

3. Na podstawie wysłuchanego tekstu dzieci odpowiadają na pytania:

- Od kogo ptaki dostały list?

- Czego się z niego dowiedziały?

- Jakie ptaki przylatują wiosną do Polski?

4. „Ptasia gimnastyka’ – zestaw zabaw ruchowych z wykorzystaniem małej poduszki:

- dowolna zabawa z poduszką – porzucanie, obracanie, przekładanie z ręki do ręki.

- „Ptaki w gniazdach”- dzieci układają poduszkę na podłodze, następnie poruszają się w różnych kierunkach naśladując lot ptaków, na hasło „Do gniazd” siadają na poduszkach.

- „Bocian leci wysoko i ląduje na łące” – dzieci stoją w rozkroku, podnoszą poduszkę w górę i powoli opuszczają na dół, wykonując skłon w przód. Powtarzamy kilka razy.

- „Bocian stoi” – ćwiczenie równowagi, dzieci rozkładają ręce na boki i stoją na jednej nodze. Na uniesionej nodze starają się ułożyć poduszkę na kolanie i przez chwilę potrzymać.

- „Ptaszki skaczą”- podskoki obunóż dookoła poduszki, odpoczynek, dzieci siadają na poduszce.

5. Ćwiczenia ortofoniczne- naśladowanie odgłosów ptaków:

- bocian - rozgląda się wokoło i głośno klekoce – kle, kle (ręce wyprostowane do przodu tworzą dziób bociana i „klaszczą”, naśladując klekotanie),

- kukułka - siada na gałązce i głośno kuka – ku-ku, ku-ku (ręce tworzą małe skrzydełka, dzieci naśladują kukanie),

- kaczka - rozgląda się wokoło i głośno kwacze – kwa, kwa (ręce w bok naśladując kwakanie)

6. Karta pracy cz. 2 str. 27

- dzielenie nazw ptaków na sylaby

- rysowanie po śladzie drogi skowronka do gniazda


Środa 15.04.2020

1. Poranna gimnastyka z piosenką

https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo

2. Zabawa ruchowa „Wiosenny spacer”.

Do zabawy możemy wykorzystać plastikowe pokrywki, tacki papierowe lub plastikowe.

Na hasło „deszcz” dziecko chodzi po sali z krążkami nad głową, jak pod parasolem.

Na hasło „kałuże”, dziecko kładzie krążek na podłogę i przeskakują przez niego, jak przez kałużę.

Na hasło „wiatr”- obraca się wokół siebie z krążkiem trzymanym wysoko.

Na hasło „słonko”- zatrzymuje się i wysoko unosi krążek nad głową.

2. Karta pracy cz.2 str. 28

-Proszę , aby rodzice przeczytali dziecku tekst, a dziecko będzie podawać w odpowiednich miejscach nazwy obrazków.

- Dzieci dokańczają rysowanie ptaków według podanego wzoru.

3. Zabawa ruchowa „Bociany”- do muzyki dzieci naśladują fruwającego bociana -na przerwę w muzyce (rodziców proszę o zatrzymanie na moment muzyki) bocian stoi na jednej nodze i wypatruje żabek. Powtarzamy zabawę, tym razem bocian stoi na drugiej nodze.

Muzyka Antonio Vivaldi „Wiosna” -https://youtu.be/jdLlJHuQeNI

4. Odsłuchanie filmu „Bocian i wiosna”:

https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw

Na podstawie wysłuchanego wywiadu z bocianem dzieci opisują wygląd bociana i zapamiętane ciekawostki na jego temat. Rodzice kontrolują prawdziwość zdań oraz zachęcają do wypowiadania się całymi zdaniami.

5. Utrwalenie piosenki z ubiegłego tygodnia Śpiewające Brzdące „Żabie kroki”- dzieci tańczą w dowolny sposób do piosenki, utrwalają słowa, próbują śpiewać.

https://www.youtube.com/watch?v=i6jnXanLvuU

6. „Bocian”- wykonanie przestrzennej pracy. Do jej wykonania potrzebne będą: 4 okrągłe waciki kosmetyczne, patyczek do szaszłyków, czerwony i czarny papier kolorowy. Wykonanie według wzoru ze zdjęcia poniżej.


Czwartek 16.04.2020

1. Poranna gimnastyka z piosenką https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

2. Oglądanie prezentacji multimedialnej pt. „Po co ptakom pióra?”. Rodziców proszę o odczytanie dzieciom informacji zamieszczonych w prezentacji.

https://docs.google.com/presentation/d/1d3qq1__w7BpPh5787iy7kJ9pk9VYK1y5YUVn745jSAA/mobilepresent#slide=id.p

3. „Jakie jest piórko”- zabawa badawcza z piórkiem.

- dzieci dotykają piórka, pocierają nim dłoń, policzki, szyję- dzielą się wrażeniami dotykowymi

- opisują piórko za pomocą określeń przymiotnikowych np. Piórko jest: lekkie, delikatne, miłe itp.

- kładą piórko w misce z wodą – obserwują zachowanie piórka i formułują wnioski

- układają piórko na folii i spryskują je wodą – obserwują jak krople wody spływają z piórka, próbują wyciągać wnioski

4. „Latające piórko”- zabawa ruchowa. Dzieci podrzucają piórko (lub chusteczkę) do góry i ruchem swojego ciała naśladują sposób jego poruszania się, opadania. Zabawę powtarzamy kilka razy.

5. Zabawa oddechowa z piórkiem - dzieci podrzucają piórko(lub kawałek chusteczki) do góry i za pomocą wydychanego powietrza próbują utrzymać je jak naj­dłużej w górze. Następnie kładą się na dywanie na brzuchu, umieszczają piórko przed sobą i starają się dmuchać na nie jak najmocniej.

6. Zabawa dydaktyczna „Gdzie usiadło piórko”- dzieci przygotowują piórko lub jego szablon wycięty z papieru i krzesło. Wykonują polecenia rodzica i układają piórko wg wskazówek np. piórko usiadło na krześle, pod krzesłem, obok krzesła, za krzesłem.


Piątek 17 .04.2020r.

1. Gimnastyczna rozgrzewka

https://youtu.be/Zg7pCZOtMXo

2. Rozwijanie percepcji słuchowej – zabawa „Dzięcioł stuka w drzewo”.

Dziecko przygotowuje sobie do zabawy klocki w pojemniku. Rodzic wyklaskuje kilka dźwięków (do pięciu lub więcej). Dziecko liczy uderzenia, wybiera z pojemnika odpowiednią liczbę klocków i układają je przed sobą. Rodzic sprawdza wykonanie zadania. Następnie dziecko mówi, ile razy dzięcioł zastukał w drzewo, i dla utrwalenia tyle samo razy klaszczą w dłonie.

3. Słuchanie odgłosów ptaków- rodziców proszę o włączenie filmu

https://youtu.be/yiRIvZplphA

4. Rozwiąż zagadki:

- Ten ptaszek, co w górze robi kółka, nazywa się...

- Kiedy słyszę, że coś ćwierka, to już wiem, że chodzi o..

- Siedzi ptaszek na buku i powtarza: kuku, kuku…

- Po pniach drzew on skacze, puka dziobem w korę. Pewnie gdy są chore, jest tych drzew doktorem…

- Przybył z ciepłych krajów w czerwonych trzewikach, gdy go ujrzy żabka do wody umyka….

5. Zabawa ruchowa z elementem rzutu „Jajko w gnieździe”- dzieci wrzucają małą piłeczkę do dowolnego pojemnika np. kartonowe pudełko.

6. Ćwiczenia plastyczne „Ptasie gniazdka”.

Dzieci lepią z plasteliny na tekturowych podkładkach ptasie gniazdka z jajeczkami: ugniatają plastelinę, spłaszczają ją i ponowne ugniatają. Następnie formują kulki różnej wielkości i w różnych kolorach. Na koniec wykonują gniazdka i umieszczają w nich wykonane jajeczka. Mówią, ile jajeczek znajduje się w ich gniazdkach, wymieniają kolory ulepionych jajeczek.