Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 15
Artykułów : 105
Odsłon : 58350

Rekomendacje

Zadania 27.04.-30.04. PDF Drukuj Email
Grupa 2 - Stokrotki - Zadania
Wpisany przez Joanna Gruszka, Katarzyna Miętus, Dominika Świst   

Plan pracy zdalnej 27.04.2020 – 30.04.2020


Poniedziałek 27.04.2020

1. Zabawa ruchowo- naśladowcza przy piosence „A ram, sam, sam” Śpiewające brzdące. https://www.youtube.com/watch?v=EKp3EdoHdKI

2. Wyszukiwanie w domowej biblioteczce albumów ze zdjęciami i przewodników turystycznych przedstawiających region, w którym mieszkamy. Odnajdujemy zdjęcia i opisujemy cechy charakterystyczne krajobrazu.

4. „Polskie krajobrazy”- oglądamy tablicę demonstracyjną (zdjęcie poniżej) i nazywamy poszczególne krajobrazy. Rodziców proszę o podanie dzieciom nazewnictwa np. krajobraz morski, nizinny, górski, jeziora. Dzieci dzielą poszczególne nazwy na sylaby, następnie wędrując palcem za strzałkami wskazują ich lokalizację na mapie Polski. Szczególnie staramy się zapamiętać położenie na mapie regionu naszego zamieszkania.

5. „Spacerkiem czy biegiem po mojej okolicy?” - zabawa muzyczno –ruchowa (rozróżniamy tempo szybko-wolno). Dzieci wybierają się na wycieczkę po okolicy- poruszają się zgodnie z tempem słuchanej melodii ze zbioru „Gimnastyczne figle muzyczne” . Melodia grana wolno- maszerujemy po pokoju, melodia szybka- biegamy na paluszkach.

https://www.youtube.com/watch?v=afceLnZTLP4&list=RDafceLnZTLP4&start_radio=1

6. „Moja miejscowość”- zachęcamy do krótkiej wycieczki po okolicy, pamiętając o zasadach bezpieczeństwa. (Ewentualnie może obserwować krajobraz za oknem). Zwracamy uwagę dzieci na piękno krajobrazu okolicy w której mieszkamy, a także cechy wiosennej pogody. Możemy uwiecznić na fotografii ciekawe miejsca, okazy przyrodnicze, zabytki. Miło nam będzie zobaczyć Wasze zdjęcia.

7. Zabawa „Prawda-fałsz”. Po powrocie porządkujemy informację na temat swojej miejscowości. Proszę rodziców o zadanie dzieciom pytań sprawdzających wiedzę o miejscowości. Zadaniem dzieci jest ocenić czy dane zdanie jest prawdziwe czy fałszywe.

Przykładowe pytania:

- Moja miejscowość to duże miasto.

- W mojej miejscowości jeżdżą tramwaje.

- Przez moją miejscowość płynie rzeka.

- W mojej miejscowości znajduje się las.


Gimnastyka korekcyjna: Ćwiczenia ogólnorozwojowe.

1. Czołganie się pod krzesłami ustawionymi jedno przy drugim.

2. Spacer po pokoju z woreczkiem ryżu lub kaszy na głowie. Dzieci starają się utrzymać go na głowie jak najdłużej, pamiętając o prawidłowej postawie ciała.

3. Skoki najpierw obunóż, a potem na jednej nodze wzdłuż dywanu.

4. Chodzenie po skakance lub sznurku stopa przy stopie, utrzymanie równowagi.

5. Rzucanie piłeczkami do miski, kosza lub dużego garnka.

Powodzenia na koniec pamiętajcie wykonać ćwiczenia oddechowe .


Wtorek 28.04.2020

1. Zabawa ruchowo-naśladowcza do piosenki „Ręce do góry”

https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A&list=PLeR0qnTtMYnJIFurCAuIN5OXdcI05Ydim

2. Opowiadanie Ewy Stadtmuller „Jak dobrze nam zdobywać góry” – dzieci słuchają nagrania opowiadania jednocześnie oglądając ilustracje w książce str. 66-67.

https://www.youtube.com/watch?v=bf_5jDWUsrs

3. Dzieci odpowiadają na pytania:

-Gdzie wybrali się na wyprawę Olek i Ada z rodzicami?

- Jak nazywają się górskie łąki?

- Co to jest bacówka?

- Czym zajmuje się baca?

5. „Zagubione łowiecki” - zabawa ruchowa z liczeniem do piosenki „Kaj łowiecki moje?” Baśniowej Kapeli. W trakcie piosenki dziecko wykonuje dowolne pląsy i tańce. Rodzica proszę, aby co jakiś czas zatrzymał muzykę. W czasie przerwy w muzyce rodzic klaszcze w ręce. Dziecko liczy ile owieczek się zgubiło (tyle zagubionych owieczek- ile klaśnięć rodzica). Zabawę powtarzamy kilka razy.

https://www.youtube.com/watch?v=ltRxD5c-AKI

6. „Zagroda dla owieczek”- zabawa matematyczna z kostką do gry. Rodziców proszę o przygotowanie symbolicznych owieczek 6szt. (mogą to być kulki z waty, fasolki, białe klocki, wycięte kółka itp.)

Dzieci budują zagrodę z klocków, do których będą zaganiać zagubione owieczki. Rzucają kostką do gry i liczą oczka (zagubione owieczki). Następnie umieszczają w zagrodzie tyle owieczek ile wskazała kostka. Następnie dla chętnych trudniejsza wersja z wykorzystaniem dwóch kostek do gry.

7. „Wyprawa w góry”- zestaw zabaw ruchowych:

Powitanie turystów - zabawa doskonaląca orientację w schemacie własnego ciała. Dzieci na hasło rodzica, np. klaśnięcie, zbliżają do siebie poszczególne części ciała: rękę i głowę, kolano i czoło, stopę i łokieć, rękę i ucho. Następnie dzieci witają się z rodzicem, dotykając się kolanami, stopami, rękami, nosami, uszami.

Górska wspinaczka – ćwiczenie koordynacji ruchowej, wzmacnianie mięśni rąk i nóg. Dzieci kładą się na brzuchu na dywanie i czołgają się. Przesuwają ręce i nogi do przodu najpierw z jednej strony, potem drugiej, odpowiednio balansując ciałem.

Podziwiamy widoki- ćwiczenia mięśni grzbietu i brzucha. Dzieci leżą na dywanie na brzuchu. Na sygnał rodzica na moment unoszą górną część tułowia i ręce, a z dłoni wykonują lornetkę – podziwiają widoki, a następnie powracają do leżenia.

8. „Odpoczynek na górskiej polanie”- relaks przy muzyce. Dzieci leżą wygodnie na dywanie i słuchają fragmentu nagrania odgłosów natury.

https://www.youtube.com/watch?v=BzpheDcdgz


Środa 29.04.2020 

1    1 . „Masaż na dobry humor” – zabawa na powitanie.

Rodzic recytuje wiersz, a dzieci wykonują gesty zgodne z jego treścią:

Żeby było nam wesoło – masujemy swoje czoło.

Raz i dwa, raz i dwa – każdy ładne czoło ma.

Potem oczy, pod oczami i pod nosem, pod wargami.

Język w górę raz i dwa – ładny język każdy ma.

Tu jest głowa, a tu uszy – trzeba swoje uszy ruszyć.

Raz i dwa, raz i dwa – dwoje uszu każdy ma.

Powiedz: mama, tata, lala, i zaśpiewaj: la-la-la-la.

Otwórz buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże.

Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło.

Poszczyp lekko całą twarz i już dobry humor masz.

2. Oglądanie bajki „Mysz z miasta i mysz ze wsi”

- po oglądnięciu dziecko wypowiada się czy wolałoby mieszkać na wsi czy w mieście i dlaczego.                                                          

3. Karta pracy, cz. 2, nr 42.

Dzieci: oglądają zdjęcia na kartach, mówią, co na nich widać.

Kolorują ramki zdjęć przedstawiających to, co kojarzy się z wsią, na zielono, a ramki zdjęć przedstawiających to, co kojarzy się z miastem, na niebiesko, kończą rysować autobusy według wzoru, kolorują rysunki.

4 . Ćwiczenia gimnastyczne

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

5. Praca plastyczna „ Zielona wieś, kolorowe miasto”

Do wykonania pracy potrzebne są kolorowe gazety, kredki lub farby.

Kartkę A4 lub A3 dzielimy na połowę. Na jednej stwórzcie WIEŚ natomiast na drugiej MIASTO. W gazetach należy odszukać różnorodne elementy charakterystyczne dla wsi czy miasta.

Tło w swojej pracy proszę pokolorować kredkami lub farbami. Można również dorysować niezbędne dodatki.

6. Zabawa „Dokończ zdanie…”

Wieś kojarzy mi się z….

Miasto kojarzy mi się….

Jak dorosnę zamieszkam…

J. angielski:

"This Is The Way" - "To jest jak..." Link: https://www.youtube.com/watch?v=4XLQpRI_wOQ This is the way we wash our face, - Oto jak myjemy buzie. wash our face, wash our face. This is the way we wash our face. Early in the morning.- Tak wcześnie rano. This is the way we comb our hair, ... -oto jak szczotkujemy włosy.

This is the way we brush our teeth ... -oto jak myjemy zęby This is the way we get dressed ...- oto jak się ubieramy This is the way we go to school,- oto jak idziemy do szkoły

 

Czwartek 30.04.2020 

1    1. Wysłuchaj i rozwiąż zagadkę:

Ma ściany, podłogi,
okna i drzwi,
a w nim mieszkasz ty.

2. Karta pracy, cz. 3, nr 43.

Dzieci: oglądają zdjęcia, odczytują podpisy z rodzicem (rodzic czyta wyrazy, a dzieci mówią nazwy zdjęć), mówią, które z tych miejsc chciałyby odwiedzić, rysują budynki po śladach.

3. Zabawa konstrukcyjna „Budujemy domy:

Dzieci tworzą budynki z klocków różnego typu.

4. „Gdzie ja mieszkam?” – zabawa dydaktyczna.

Dzieci odpowiadają na pytania i wykonują polecenia:

- Jak się nazywa miejscowość, w której mieszkasz?

- Podziel jej nazwę na sylaby, policz je.

- Jaki jest twój numer domu?

- Jakie ciekawe miejsca są w twojej miejscowości?

5. Zabawa ruchowa przy muzyce „Dzieci do domu”

https://www.youtube.com/watch?v=ranx-T904iI

Dzieci poruszają się rytmicznie do piosenki. Na przerwę w muzyce dzieci biegną do „swoich domów” ( czyli do ustalonego miejsca w pokoju, który w zabawie jest ich domem). Zabawę powtarzamy kilka razy.

6. „Mój rodzinny dom” z figur geometrycznych.

Rodzic rysuje figury geometryczne, z których może powstać dom- podobny do tego, w którym mieszkacie ( np. dach – trójkąt, drzwi – prostokąt, okna – kwadraty, itd.)

Dziecko z niewielką pomocą rodzica wycina wszystkie figury a następnie nakleja je na kartce w taki sposób, by powstał dom.

J. angielski:

Piosenka are you hungry ? Czy jesteś głodny ? link: https://www.youtube.com/watch?v=ykTR0uFGwE0

Are you hungry? Yes, I am. - tak jestem głodny Are you hungry? Yes, I am. Mmm...a banana! / banan/ apple-jabłko/ grapes-winogrona/ watermelon- arbuz. Yum, yum, yum, yum, yum, yum, yum, yum, yum!-mniam/ mniam I'm full-jestem najedzony !!!