Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 16
Artykułów : 108
Odsłon : 85519

Rekomendacje

Zadania 11.05. - 15.05. PDF Drukuj Email
Grupa 2 - Stokrotki - Zadania
Wpisany przez Joanna Gruszka, Katarzyna Miętus, Dominika Świst   

Praca zdalna „Stokrotki” 11.05.2020 – 15.05.2020


PONIEDZIAŁEK 11.05.2020

1. Słuchanie opowiadania B. Szelągowskiej „Oszczędzajmy wodę, dbajmy o przyrodę!”. Jednoczesne oglądanie ilustracji w książce na str. 64-65.

https://www.youtube.com/watch?v=YtbzDfLOrig

2. Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce:

- W jaki sposób Ada myła zęby?

- Dlaczego należy oszczędzać wodę?

3. Zabawa ruchowa z wykorzystaniem rymowanki „Podskocz, klaśnij i przykucnij”. Dziecko wykonuje podskok, klaszcze i przykuca. Następnie wstaje i mówi rymowankę : „Oszczędzajmy wodę, dbajmy o przyrodę! ” Ponownie wykonuje podskok, klaszcze , przykuca i mówi rymowankę. Czynności powtarzamy kilka razy.

4.Rozmowa na temat sposobów oszczędzania wody w oparciu o filmik edukacyjny. Dzieci podają zapamiętane sposoby oszczędzania wody.

https://www.youtube.com/watch?v=p0Nr-A7ElxQ

5. Zabawa ruchowa z elementem równowagi „Przeprawa”. Na środku pokoju rozkładamy szeroki pas tkaniny (szal, koc, ręcznik itp.) – strumyk. Następnie na materiale rozkładamy wycięte kółka z papieru lub gazety – kamienie. Dzieci przechodzą po kamieniach, tak aby nie zmoczyć nóg. Po przejściu na drugą stronę liczą kamienia, na których stanęły.

6. „Jaka jest przyroda?- spacer po okolicy. Dzieci obserwują stan czystości najbliższego środowiska. Można wykorzystać lupy, szkła powiększające jeśli są dostępne.

7. „Kwiaty rosną” – zabawa ruchowa. W czasie piosenki dzieci tańczą dowolnie. W pewnym momencie rodzic zatrzymuje nagranie piosenki – wtedy dzieci przykucają i powoli wstają unosząc ręce do góry (naśladują jak rosną kwiaty).

https://www.youtube.com/watch?v=9L4RS3kS9qc

8. Karta pracy cz. 2 nr 37.

- dzieci oglądają obrazki i opowiadają co robi Ada z mamą

- mówią, jak należy dbać o rośliny

- w każdej doniczce rysują jeden kwiatek

- liczą, ile w sumie jest kwiatków w doniczkach


Gimnastyka korekcyjna: Ćwiczenia na wesoło.

1. „Przeszkody do ominięcia” - układamy dwie linie w odległości 2m od siebie, między nimi układamy klocki w linii prostej w odległości około 1 m od siebie. Dziecko przebiega między klockami tak, aby nie dotknąć żadnego z nich, omijając je raz z jednej, a raz z drugiej strony. Ćwiczenie powtarzamy 3x.

2. Przysiady: w pozycji wyprostowanej uginamy nogi w kolanach, następnie prostujemy. Pilnujemy prawidłowej postawy, plecy prosto, ręce wyciągnięte do przodu. Wykonujemy (7 powtórzeń).

3. „Piramida” – grupujemy klocki np. duplo (ewentualnie większe dla młodszych dzieci) wedle kolorów (kolorów tyle ilu jest zawodników). Ustalamy tor. Biegniemy, przenosząc klocki swojego koloru na drugi koniec toru. Układamy piramidę. Drugi raz rozpoczynamy z końca, na którym uzbieraliśmy pierwszą piramidę. Kto pierwszy ten lepszy. Powtórzyć 2x.

4. Przygotowujemy podwyższenie (może to być stopień na schodach, mały niesuwający się taborecik łazienkowy), wskakujemy obunóż na podwyższenie (7 razy).

5. Razem z dzieckiem, w różnych pozycjach jednocześnie podajemy sobie woreczki z grochem, misia lub inny przedmiot - górą, dołem (7 razy ).


WTOREK 12.05.2020r.

1. Oglądanie książek ze zdjęciami ogrodów.

Dzieci wypowiadają się na temat ilustracji przedstawiających ogrody. Mówią, co jest na nich przedstawione, wskazują charakterystyczne narzędzia potrzebne do pracy w ogrodzie.

2. Wysłuchanie filmu edukacyjnego „Wiosna w ogrodzie”

https://www.youtube.com/watch?v=GdgCZtY0YMY

3. Zabawa pantomimiczna „Co robimy w ogrodzie?”

Dzieci swobodnie maszerują po pokoju. Na uderzenie w bębenek (lub klaśnięcie) zatrzymują się, milkną, naśladują czynności, jakie wykonuje się w wiosną w ogrodzie, np.: – kopiemy grządki łopatką, – grabimy zeschłe liście,– podlewamy kwiaty, zasiewamy nasiona.

4. Karta pracy, cz. 2, nr 38.

Dzieci:

mówią, do czego służy konewka,

− nazywają, z pomocą osoby dorosłej, przedmioty, które są na zdjęciach,

− mówią, do czego one służą,

− rysują po śladzie rysunku konewki: zaczynają od czerwonej strzałki, potem od niebieskiej, a na końcu – od zielonej,

− ozdabiają konewkę według własnego pomysłu.

5. Zabawa rozwijająca logiczne myślenie – „Co przyda się w ogrodzie?”

Dzieci wybierają przedmioty, które są przydatne do pracy w ogrodzie:

Łopata, długopis, grabki, konewka, mydło, skrzynka na kwiaty, motyka, szczotka do włosów.

Mówią, do czego one służą.

6. „Dzieci dbają o środowisko” – masażyk według Bożeny Formy.

Dzieci siadają w okręgu, w siadzie skrzyżnym, jedno za drugim. Rysują na plecach rodzica lub kogoś z rodzeństwa.

Dzieci:

W zgodzie z przyrodą rysują powoli całą dłonią koła, zaczynając od środka

pleców,

żyją wszystkie dzieci. uderzają delikatnie pięściami w różne części pleców,

Kochają jasne słonko, delikatnie uderzają palcami lewej ręki i prawej ręki, dotykając pleców opuszkami palców,

które na niebie świeci. wykonują koliste ruchy całą dłonią,

Nie łamią gałęzi, delikatnie uderzają bokiem dłoni w różne części pleców,

dbają o rośliny, rysują kwiatek,

podczas wycieczek do lasu delikatnie uderzają dłońmi od dołu pleców do góry,

nie płoszą zwierzyny. przesuwają rozwarte dłonie od góry pleców w dół,

Często też dorosłym kładą dłonie na środku pleców

Dobry przykład dają i delikatnie naciskają,

w wyznaczonych miejscach uciskają delikatnie ramiona.

śmieci zostawiają.


ŚRODA 13.05.2020r.

1. Ćwiczenia gimnastyczne

https://www.youtube.com/watch?v=AU7PnM7T9Ag

2. Karta pracy, cz. 2, nr 39.

Dzieci:

− odpowiadają na pytanie, czy znają kwiaty przedstawione na rysunku,

− nazywają kwiaty z pomocą osoby dorosłej.

3. Zabawa ruchowa na powietrzu

· z elementem rzutu i celowania – Celuj do butelek

- 5 plastikowych butelek, piłeczka.

Rodzic ustawia 5 plastikowych butelek tak, aby na pierwszej linii stały 2 butelki, a na drugiej linii – 3 butelki. Dzieci kolejno rzucają piłeczką tak, aby przewrócić jak najwięcej butelek. Po każdym rzucie liczą, ile butelek udało się im przewrócić.

· zabawa ruchowa z elementem spostrzegawczości – „W poszukiwaniu cienia,

w poszukiwaniu słońca”.

Dzieci stoją przypominają, co to jest cień. Na zawołanie: Poszukaj cienia! - dzieci rozbiegają się w różnych kierunkach i zatrzymują się w zacienionym miejscu. Na zawołanie: Poszukaj słońca! - szukają nasłonecznionego miejsca. Rodzic wydaje polecenia w różnej kolejności. Za każdym razem dzieci starają się znaleźć inne miejsce niż poprzednio.

4. „ Kwitnący kwiat” - praca plastyczna

Dzieci z niewielką pomocą rodzica rysują duży kwiatek a następnie wylepiają plasteliną jego płatki, liście i łodygę. Tło można pokolorować kredkami.

5. Karta pracy, cz. 2, nr 39.

Dzieci:

− odszukują w naklejkach obrazki kwiatów,

− naklejają kwiaty tak, żeby ich liczba zgadzała się z liczbą kropek na skrzynkach,

− kolorują pierwszy kwiat na różowo, trzeci na pomarańczowo, a piąty – na fioletowo,

− kolorują pozostałe kwiaty wybranymi przez siebie kolorami.

6. „ Sadzimy cebulkę”

W doniczce sadzimy cebulkę kwiatową lub ewentualnie fasolę lub groch na gazie. Dzieci pamiętają o konieczności systematycznej pielęgnacji roślin ( podlewanie), zachęcam również do śledzenia ich wzrostu.

Poniżej wysyłam przykładowy filmik dotyczący hodowli fasoli na gazie:

https://www.youtube.com/watch?v=KVKpNVhyVmc

J. angielski:

Food-jedzenie. Link: https://www.youtube.com/watch?v=lW5TXrKbsq4

pizza-pizza, french fries- frytki, bread-chleb, hamburger-hamburger, soup-zupa,  salad- sałatka,  cheese-ser, curry- rice, noodles- makaron,  chicken-kurczak, rice-ryż,

fish- ryba. Rybka mówi- don't eat me- nie jedz mnie. help-pomocy i see you- do zobaczenia


CZWARTEK 14.05.2020

1. Zagadki słuchowe „Co trzymam w ręce?”.

Rodziców proszę o przygotowanie przedmiotów wykonanych z papieru, plastiku i ze szkła. Dzieci nazywają je i sprawdzają jakie dźwięki one wydają. Następnie rodzic siada w taki sposób, aby dziecko nie widziało co trzyma w rękach i wytwarza dźwięki przy użyciu tych przedmiotów np. stuka o siebie dwoma szklanymi talerzykami. Dziecko odgaduje co rodzic trzyma w ręce.

2. „Papier, plastik, szkło”- zabawy badawcze.

· Badanie właściwości papieru.

Przygotowujemy różne przedmioty wykonane z papieru np. gazeta, kartka, pudełko tekturowe. Dzieci badają je i określają jakie posiadają cechy.

Wyciągamy wniosek: papier jest miękki, da się go drzeć, daje się zgniatać.

· Badanie właściwości plastiku.

Przygotowujemy przedmioty wykonane z plastiku np. plastikowa butelka, kubeczek, łyżeczka. Dzieci próbują określić cechy przedmiotów.

Wyciągamy wniosek: plastik jest lekki, może być elastyczny lub sztywny.

· Badanie właściwości szkła.

Gromadzimy na stoliku różne bezpieczne szklane przedmioty np. małe słoiki, szklanki, spodki. Dzieci określają cechy szkła.

Wyciągamy wnioski: szkło jest ciężkie, zimne, twarde, przepuszcza światło.

3. Zabawa ruchowo- naśladowcza do piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A&list=PLXqjPC007QKLABnek0T6pHSxfh9Pkxmqm

4. Oglądanie filmiku edukacyjnego o segregacji odpadów - „Drużyna Wróżki Odpadusi - Akcja segregacja”

https://www.youtube.com/watch?v=czN_dlTdPZ0

Następnie dzieci odpowiadają na pytania:

- Co robiła mucha Odpaducha?

- W jaki sposób dzieci zrobiły porządki?

- Co wrzucamy do żółtego pojemnika na odpady?

- Co wrzucamy do pojemnika zielonego?

- Gdzie wędrują bioodpady?

5. „Mali ekolodzy”- segregujemy śmieci. Wykorzystujemy przedmioty z plastiku, szkła i papieru z wcześniejszej zabawy. Przygotowujemy po jednej kartce papieru w kolorach: niebieski (papier), żółty (plastik), zielony (szkło) – będą symbolizować kosze do segregacji. Dzieci segregują przedmioty do odpowiednich „koszy”.

6. „Śmieciowa samba” – zabawa ruchowa do piosenki. W trakcie zwrotki dzieci naśladują zbieranie śmieci. W czasie refrenu podnoszą ręce do góry i podskakują do rytmu piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=kpSO4JaGlIM&list=RDkpSO4JaGlIM&start_radio=1

7. Karta pracy cz. 2 nr 41.

- dzieci oglądają obrazki, nazywają kolory koszy, które służą do segregowania śmieci

- mówią jakie śmieci do nich wrzucamy,

- łączą linia obrazki z odpowiednimi koszami

- kolorują odpowiednio kosze: pierwszy na zielono, drugi na żółto, trzeci na niebiesko

J. angielski:

Piosenka czy jesteś głodny ? -"are you hungry ?"  link: https://www.youtube.com/watch?v=ykTR0uFGwE0

Are you hungry?- czy jesteś głodny ?

Yes, I am.- tak jestem

Are you hungry?

Mmm...a banana-banan... / an apple-jabłko.../grapes-winogrona.../watermelon-arbuz Yum, yum, yum, yum, yum, yum, yum, yum, yum!-mniam mniam !

I'm full- jestem najedzony.


PIĄTEK 15.05.2020

1. Oglądanie albumów przyrodniczych- rozmowa na temat sposobów ochrony przyrody np. poprzez zakładanie parków, rezerwatów. Dzieci nazywają wybrane gatunki roślin i zwierząt występujących na obrazkach, wypowiadają się na temat ich wyglądu. Zachęcamy dzieci do dłuższych wypowiedzi.

2. Karta pracy cz. 2 nr 40.

Dzieci:

- na przykładzie tulipana nazywają części rośliny znajdujące się w kółkach

- dzielą ich nazwy na sylaby

-łączą części z odpowiednimi miejscami na rysunku kwiatka

- kończą rysunki tulipanów wg podanego wzoru

- kolorują rysunki

3. Powtarzanie słów rymowanki „Eko, eko, eko to zdrowe miasto to zdrowa rzeka” wykonując jednocześnie różne ruchy lub gesty np. skacząc na jednej nodze, trzymając się za nos, drapiąc się po uchu itp. Powtarzamy rymowankę do momentu, aż dziecko opanuje ją na pamięć.

4. Oglądanie filmiku edukacyjnego o ekologii „W kontakcie z naturą”

https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ

Następnie dzieci odpowiadają na pytania:

- W jaki sposób możemy oszczędzać wodę?

- W jaki sposób możemy oszczędzać prąd?

- Oceń przykładowe zachowania opisane na końcu filmiku – sprawdź czy uważnie słuchałeś informacji zwartych w filmiku.

5. Zabawa ruchowa do piosenki pt. „Ekodzieci” w wykonaniu Małej Orkiestry Dni Naszych. https://www.youtube.com/watch?v=0tP21bHL2K4

- dowolne pląsy i tańce do zwrotki piosenki

- w czasie refrenu dzieci się zatrzymują i śpiewają (słowa wcześniej poznanej rymowanki)

6. Rozmowa z dziećmi na temat: „Co można zrobić z materiałów odpadowych?”. Dzieci podają propozycje.

7. Wykonanie eko-zabawki wg własnego pomysłu. Można wykorzystać poniższe filmiki instruktażowe:

Bębenek - https://www.youtube.com/watch?v=r0QZhdxrfnQ

Kręgle - https://www.youtube.com/watch?v=1N7jqyhF1Kc

Gąsienica - https://www.youtube.com/watch?v=gkY7K4cjjFU