Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 15
Artykułów : 105
Odsłon : 58352

Rekomendacje

Zadania 18.05.2020 - 22.05.2020 PDF Drukuj Email
Grupa 2 - Stokrotki - Zadania
Wpisany przez Joanna Gruszka, Katarzyna Miętus, Dominika Świst   

PLAN PRACY ZDALNEJ W GRUPIE „STOKROTKI”

18.05.2020-22.05.2020


PONIEDZIAŁEK 18.05.2020

1. Oglądanie książek o tematyce przyrodniczej dotyczącej życia na łące. Dzieci rozpoznają i nazywają znane im rośliny i zwierzęta zamieszkujące łąkę, opisują ich wygląd. Zachęcamy dzieci do wypowiadania się całymi zdaniami.

2. „Kwiaty na łące”- doskonalimy umiejętność wycinania. Rodziców proszę o narysowanie na kolorowej kartce z bloku dużego kwiatka. Dzieci wycinają szablon nożyczkami.

3. „Motyle na łące” – zabawa ruchowa z wykorzystaniem wyciętego przez dzieci kwiatka. Szablon kwiatka kładziemy na dywanie. Dzieci są motylami i podczas piosenki fruwają po łące (pokoju). Gdy rodzic zatrzyma nagranie piosenki to motyle siadają skrzyżnie na kwiatku. Zabawę powtarzamy kilka razy. https://www.youtube.com/watch?v=A3JEJqsP5P4

4. Oglądanie filmiku edukacyjnego „Mieszkańcy łąki”

https://www.youtube.com/watch?v=8krnRKa9jWI

5. „Łąka w maju”- zachęcamy do wspólnej wycieczki na łąkę. Przed wyjściem przypominamy zasady bezpieczeństwa. Dzieci obserwują życie na łące za pomocą lupy (kto ma taką możliwość). Nazywają kolory majowej łąki. Zastanawiają się jakiego koloru jest na niej najwięcej. Opisują wrażenia jakie wzbudza w nich widok kolorowej łąki.

6. Piosenka „Bąki z łąki” –pląsy i tańce do piosenki, nauka refrenu metodą ze słuchu.

https://www.youtube.com/watch?v=eOOfjYBIyak

7. „Łąka w maju”- praca plastyczna. W oparciu o filmik edukacyjny i własne doświadczenia dzieci malują farbami łąkę. Zachęcamy do przesyłania zdjęć z twórczości dzieci.


Gimnastyka korekcyjna:

1. Stoimy z dzieckiem w szeregu, jedno za drugim i wykonujemy podskoki na jednej nodze po obu stronach wyznaczonej linii, po czym zmiana nogi. Następna wersja ćwiczenia przeskoki przez linię obunóż. Każdą wersję powtarzamy 2x.

2. Leżymy przodem i robimy nożyce pionowe ramion, a następnie nożyce pionowe nogami. Powtarzamy 3x. Następnie w leżeniu przodem naprzemianstronny wznos prawego ramienia i lewej nogi, a następnie lewego ramienia i prawej nogi. Powtórzyć 3x.

3. Ustawiamy się. Przed nami w odległości 5 kroków stawiamy kosz. Na sygnał bierzemy np. woreczki i wrzucajmy do kosza. Liczymy ilość woreczków z rzutów niecelnych. Tyle ile było rzutów niecelnych obiegamy kosz dookoła. Powtarzamy x 3.

4. Siadamy na kolanach, kładziemy chustę na kolana, chwytamy chustę – skręcamy tułów w prawą stronę i przekładamy chustę oburącz za siebie, powracamy do pozycji wyjściowej, skręcamy tułów w lewo, chwytamy chustę i kładziemy z powrotem na kolanach. Powtarzamy 3x.

5. Wyścigi do ustalonych wcześniej miejsc. Albo mierzymy czas albo z partnerem – kto pierwszy.


WTOREK 19.05.2020r.

1   1.  Gimnastyka poranna

https://www.youtube.com/watch?v=351fw50UOn8

2    2 . Słuchanie opowiadania Ewy Stadmüller „Smok łąkowy wielogłowy”.

Książka (s. 70–71).

– O czym wam poczytać? – zapytała mama, rozsiadając się wygodnie w fotelu ustawionym między łóżkami dzieci.

– O Kubusiu Puchatku – zdecydowała natychmiast Ada. – Jak zaprosił Prosiaczka na piknik...

– Piknik! – wykrzyknął Olek. – Zupełnie zapomniałem! Jutro jedziemy na piknik i pani prosiła, żeby każdy miał w plecaczku coś dobrego, czym mógłby poczęstować innych.

– Masz szczęście, że wczoraj upiekłam ciasteczka – uspokoiła go mama – zapakujemy je do plastikowego pudełka, dorzucimy torebkę suszonych owoców i będziesz miał się czym dzielić. A dokąd się wybieracie?

– Na łąkę. Pani powiedziała, że pojedziemy autobusem do ostatniego przystanku i kawałek przejdziemy piechotą.

– I bardzo dobrze – ucieszyła się mama. – Trochę ruchu wam się przyda.

Jazdą autobusem najbardziej zachwycony był Oskar, którego rodzice codziennie przywozili do przedszkola samochodem. Przez całą drogę gadał, śpiewał, wygłupiał się z kolegami i pod-

jadał smakołyki, które mama spakowała mu do plecaczka.

– Dalej pójdziemy na piechotę – oświadczyła pani, gdy wysiedli na ostatnim przystanku.

– Abyśmy się nie nudzili, proponuję marsz w rytmie naszych przedszkolnych przebojów. Trzy, cztery – zaczynamy: Gdzie strumyk płynie z wolna, rozsiewa zioła maj...

Olek nawet nie przypuszczał, jak bardzo takie wspólne śpiewanie pomaga wędrować. Nawet się nie obejrzeli, a już byli na miejscu.

– Jak tu ślicznie... – westchnęła Zuzia.

Faktycznie, rozgrzana słońcem łąka pachniała cudnie, słoneczko przyświecało, pszczoły bzyczały... Pani rozłożyła na trawie wielki koc, a na nim obrus w kratkę i papierowe talerze.

– Proponuję, abyśmy wyjęli z plecaczków wszystkie smakołyki, a potem częstowali się tym, na co kto ma ochotę.

Z początku niektórzy ociągali się trochę, ale kiedy Zosia poukładała na talerzach drożdżówki z makiem, Bartek orzechowe chrupki, a Zuzia pachnące jabłuszka, wszyscy po kolei opróżnili plecaczki.

– Ciekawe, że na świeżym powietrzu wszystko smakuje lepiej – pomyślał Olek, pałaszując z apetytem zwykłe słone paluszki przyniesione przez Madzię.

– A teraz możecie się pobawić – oznajmiła pani, gdy na trawie nie pozostał już żaden ślad po tygryskowej uczcie.

Kasia z Oliwką natychmiast pobiegły zbierać kwiatki, z których postanowiły upleść sobie wianki. Ania, Malwina i Dominika bawiły się w zgadywanki. Konrad z Bartkiem napompowali piłkę plażową i zaczęli grać, a Olek, Adaś i Kuba położyli się na kocu i obserwowali wędrujące po niebie obłoki.

– Patrzcie, ten duży wygląda jak motyl – skojarzyło się Adasiowi.

– A ten mniejszy jak zając – zauważył Kuba. – O, jak mu się wydłużyły uszy... Trzeci obłoczek nie przypominał kształtem żadnego zwierzaka.

– Ani to żaba, ani ślimak – mruczał pod nosem Olek. – Już wiem! – wykrzyknął nagle. – To jest SMOK, KTÓREGO NIE WIDAĆ, bardzo groźny i podstępny. Skrada się po cichutku, a jego obecność zdradzają lekko poruszające się trawy.

Ledwo wypowiedział te słowa, łąka zafalowała gwałtownie.

– Ratunku! – wrzasnął Adaś, zrywając się na równe nogi, a Kuba, na wszelki wypadek, schował się za Olka.

– Spokojnie, to tylko wiatr... – próbowała uspokoić chłopców pani.

– Na... na pewno? – wyjąkał ciężko przestraszony Adaś.

– Oczywiście! – usłyszał.

– A ja wcale nie byłbym tego taki pewny – szepnął do Kuby Olek, nie spuszczając oczu z rozkołysanych traw.

Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce.

Książka (s. 70–71).

Rodzic zadaje pytania:

− Co można robić podczas pobytu na łące?

− Jakie zwierzęta można spotkać na łące?

3. 3. Film edukacyjny na temat ciekawostek związanych z łąką

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

4. 4. Karty pracy, cz. 2, nr 48–49.

Dzieci:

− oglądają obrazek; mówią, co dzieje się na łące w maju,

− łączą fragmenty obrazka znajdujące się na dole karty z ich miejscami na obrazku,

− nazywają zwierzęta na obrazkach i dzielą ich nazwy rytmicznie (na sylaby), liczą je.

5. 5. Obserwowanie chmur na niebie - Ćwiczenia wyobraźni.

Koce.

Dzieci kładą się na kocach. Obserwują chmury na niebie. Zastanawiają się, co przypomina im kształt wybranych chmur. Dzielą się z innymi dziećmi swoimi spostrzeżeniami.

6. 6. Karta pracy, cz. 2, nr 50.

Dzieci:

− rysują po śladzie rysunku ślimaka, kolorują rysunek,

− nazywają zwierzęta przedstawione na zdjęciach, naśladują ich ruchy.


ŚRODA 20.05.2020r.

1. 1. Zagadka wprowadzająca do tematu zajęć:

Wiosną kolorowa, pełno kwiatów wkoło.

Wiele tu owadów, wszystkim jest wesoło.

Trawa się zieleni, pszczoła nektar spija.

Dzieci grają w piłkę, czas tu szybko mija. (łąka)

2. 2. „ Kompozycje kwiatowe” - wycinanie kół z kolorowych kartek. Tworzenie kompozycji kwiatowych.

Dla każdego dziecka: kartka w białym kolorze i kartki w różnych kolorach, nożyczki, ołówki, szablony kół. Rodzic układa na stole kartki oraz szablony kół. Dzieci odrysowują na kolorowych kartkach koła, a następnie je wycinają. Układają z kolorowych kół na białej kartce dowolne kompozycje kwiatowe.

3. 3. Zestaw ćwiczeń ruchowych z wykorzystaniem płaskiego kamyczka)

Wprowadzenie do zajęć.

Dzieci maszerują po obwodzie koła, rytmicznie licząc do czterech. Na jeden – klaszczą w dłonie. Rodzic wręcza dziecku kamyk, który będzie potrzebne do kolejnych zabaw.

· Ćwiczenie wyprostne – „Bociany”.

Dzieci układają krążki na głowach, prostują plecy, układają ręce na biodrach i powoli poruszają się po całym pokoju, wysoko unosząc kolana – bociany chodzą po łące.

· Zabawa ćwicząca orientację i refleks – Żabki.

Odtwarzacz CD, nagranie skocznej melodii w żywym tempie.

Dzieci kucają obok swoich kamykach. Przy dźwiękach tanecznej muzyki wstają i swobodnie biegają po sali. Na przerwę w muzyce i hasło: Bocian, jak najszybciej kucają przy kamykach.

· Ćwiczenia mięśni nóg i mięśni brzucha – Dżdżownica.

Dzieci leżą na brzuchu. Dłonie, jedna ułożona na drugiej, umieszczają na kamykach. Brodę opierają na dłoniach. Na sygnał Rodzica: chwytają kamyki rękami z obu stron, unoszą je w górę, tak jakby wyglądały przez otwór – dżdżownica szykuje się do wyjścia z ziemi. Po chwili wracają do pozycji wyjściowej (bo przez otwór widać ptaka), powtarzają ćwiczenie.

· Ćwiczenie uspokajające

Dzieci siedzą skrzyżnie. Kamyki układają na głowach. Zamykają oczy. Dzieci rytmicznie oddychają.

4. 4. Układanie zagadek o mieszkańcach łąki.

Dzieci układają zagadki o zwierzętach mieszkających na łące np. Jakie zwierzę nosi swój dom na plecach?

5. 5. Karty pracy, cz. 2, nr 50–51.

Dzieci:

− łączą w pary owady z kwiatami; mówią, czego jest więcej: owadów czy kwiatów,

− naśladują sposób poruszania się pszczoły, mrówki, konika polnego, dżdżownicy

6. 6. Zabawa muzyczno- ruchowa do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=izQ5IAmTaFA


J. angielski

Professions-zawody link : https://www.youtube.com/watch?v=hOPTCYxlVLE

painter- malarz, firefighter-strażak, waitress-kelnerka, artist-artysta pilot-pilot barber- fryzjer, pizza chef- pizzer butcher-rzeźnik police officer-policjant and reporter-reporter.


CZWARTEK 21.05.2020

1. Słuchanie wiersza Grażyny Lech „Kwiaty na łące”

Dywan z kwiatów, ziół i traw.

Są w nim jaskry, maki, szczaw.

Brzęczą trzmiele, skrzeczy sroka.

Kreta także tutaj spotkasz.

Możesz słuchać, patrzeć, wąchać!

Piękna, kolorowa łąka!

2. Rozmowa na temat wiersza.

Proszę rodziców o zadanie pytań:

- O jakim miejscu jest ten wiesz?

- Jakie rośliny rosły na łące?

- Jakie zwierzęta tam przebywały?

- Jak wyglądała łąka?

3. „Żuczki”- zabawa ruchowa z elementem czworakowania z wykorzystaniem piłki. Wyznaczamy linie startu i mety. Dzieci przemieszczają się na czworakach, tocząc piłkę do mety, odpychając ją głową jak żuczki. Zabawę powtarzamy kilka razy.

4. „Odgłosy łąki”- oglądanie filmu edukacyjnego. Słuchanie odgłosów.

https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z

5. „Łąka”- pokazujemy dzieciom tablicę demonstracyjną (zdjęcie poniżej).

- Pytamy dzieci, co ona przedstawia i po czym poznały, że jest to łąka.

- Dzieci wskazują na tablicy, te kwiaty, których nazwy pojawiły się w wierszu.

- Z pomocą rodziców nazywają także inne kwiaty łąkowe występujące na ilustracji

- Dzieci układają po jednym zdaniu do każdego owada występującego na ilustracji np. Biały motyl lata nad łąką.

6. Karta pracy cz. 2 nr 52.

Dzieci:

- nazywają (z pomocą osoby dorosłej) kwiaty na obrazkach i je liczą,

- pod każdym obrazkiem rysują tyle kresek, ile kwiatów jest w bukiecie,

- rysują kwiaty po śladach

7. „Lot trzmiela”- taniec ze wstążką (może to być satynowa tasiemka, wstęga bibuły). Do utworu muzycznego dzieci wykonują taniec według własnej inwencji twórczej i pomysłowości.

https://www.youtube.com/watch?v=Q3jBhSFZTDM


J. angielski

"Mój dom" " My house"  link: https://www.youtube.com/watch?v=qZyJPZxsmZk

Hey! Did you see my dad? Czy widziałeś mojego tate ? Sister’s watching TV in the living room-siostra oglda telewizje w salonie. Mommy’s reading a book in the bedroom- mama czyta ksiażke w pokoju. Brother’s taking a shower in the bathroom-brat bierze prysznic w łazience. Daddy’s cooking dinner in the kitchen- tatuś gotuje obiad w kuchni. Living room. Bedroom and bathroom and kitchen - salon pokój , łazienka i kuchnia ! Welcome to my house! Witajcie w moim domu !


PIĄTEK 22.05.2020

1. Utrwalenie poznanej piosenki „Bąki z łąki”

https://www.youtube.com/watch?v=eOOfjYBIyak

2. Skąd się bierze miód? - oglądamy film edukacyjny „ Pszczoła miodna” https://youtu.be/osAR2QTZfs8

3. Po obejrzeniu filmu zadajemy dziecku pytania: - Gdzie mieszka pszczoła? - Kto daje nam miód? - - - Jak nazywają się pszczoły zbierające miód? - Kto zajmuje się pszczołami ? Tłumaczymy, że miód wytwarzany jest przez pszczoły z nektaru kwiatów. Owady, pobierając nektar, zapylają kwiaty i dzięki temu mamy owoce .

4. „Śniadanie Puchatka” zabawa zwiększająca sprawność narządów artykulacyjnych : Kubuś Puchatek obudził się rano i bardzo mocno ziewnął (ziewanie). Poczuł, że jego brzuszek jest pusty, wyruszył więc do lasu na poszukiwanie miodu. Idzie wyboistą drogą (dotykamy czubkiem języka do każdego ząbka na górze i na dole), rozgląda się na prawo ( czubek języka do prawego kącika ust), i na lewo ( czubek języka do lewego kącika ust). Stanął nad wysokim drzewem i zobaczył dziuplę, z której wypływał pyszny miodzik. Kubuś więc zaczął wspinać się na drzewo. Sięgnął łapką do dziupli i wyjął ją oblepioną miodem. Oblizał całą dokładnie ( wysuwamy język z buzi i poruszamy nim lekko do góry i na dół). Podczas jedzenia Puchatek pobrudził sobie pyszczek. Teraz próbuje go wyczyścić ( oblizuje językiem wargi). Misiu poczuł, że jego brzuszek jest pełen. Gdy doszedł do domku był bardzo zmęczony. Położył się do łóżeczka i zasnął ( chrapiemy).

5. „Pszczółka Maja” taniec Mai do piosenki https://youtu.be/UG-WU0ZbgK8

6. „Pszczółka”- praca plastyczna. Rodziców proszę o pomoc w przygotowaniu jednakowej wielkości serduszek w następujących kolorach – 2 żółte, 2 czarne, 2 białe. Dzieci sklejają z nich pszczółkę wg wzoru na obrazku. Dorysowują brakujące elementy.

7. „Zagadkowa łąka”- utrwalenie nazw zwierząt zamieszkujących łąkę poprzez rozwiązywanie zagadek słownych.

https://www.youtube.com/watch?v=LIsNWZUA8X4