Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 16
Artykułów : 108
Odsłon : 86176

Rekomendacje

Zadania 25.05. - 29.05. PDF Drukuj Email
Grupa 2 - Stokrotki - Zadania
Wpisany przez Joanna Gruszka, Katarzyna Miętus, Dominika Świst   

„STOKROTKI” 25.05.2020 – 29.05.2020


PONIEDZIAŁEK 25.05.2020

1. „Wspominamy niedzielę”- rozmowa na temat spędzania czasu z rodziną. Stosowanie określeń wczoraj, dzisiaj, jutro. Zachęcamy dzieci do budowania dłuższych wypowiedzi.

2. Zabawy ruchowe:

· Zabawa bieżna „Mama (tata) i dziecko” – Rodzic i dziecko biegają w różnych kierunkach po domu: mama (tata) biegnie z przodu, dziecko podąża za jej (jego) śladem. Następnie zmiana ról.

· Zabawa ruchowa „Mama woła” – Dzieci maszerują po pokoju w różnych kierunkach. Na zawołanie mamy „Dzieci do mnie!”- dzieci biegną szybko do mamy i siadają jej na kolanach.

3. Słuchanie opowiadania Ewy Stadtmuller „Rodzicielska niespodzianka”. Śledzimy ilustracje w książce na str. 72-73

https://www.youtube.com/watch?v=lbBUqhnxZA0

4. Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce:

- Kto odwiedził dzieci w grupie Ady?

- Czym zajmują się Twoi rodzice?

- Czy byliście kiedyś w gabinecie dentystycznym?

- Na czym polega praca dentysty?

- Dlaczego rodzice są ważni w życiu dziecka?

5. „Czym zajmują się rodzice?” – zabawa dramowa.

Dzieci naśladują ruchem i gestem, bez używania słów różne czynności wykonywane przez mamę lub tatę np. Tata wbija gwóźdź. Mama czyta książkę. Mama myje naczynia. itp. Pozostali członkowie odgadują i nagradzają aktora brawami.

6. „Ćwiczenia z liczeniem w podskokach”- zabawy i ćwiczenia muzyczno- ruchowe opierające się na liczeniu oraz wspierające koordynację ruchową dziecka.

https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg


Gimnastyka korekcyjna:

1. Klęk podparty, wykonujemy ruch do tyłu, opierając pośladki o stopy, równocześnie chowamy głowę między ramiona. Powracamy do klęku podpartego. (+/- 10 ruchów)

2. Małe żabki: skaczemy do przodu obunóż z głębokiego przysiadu (10 żabich skoków).

3. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych “Kto silniejszy”. Siadamy naprzeciwko dziecka: siad skrzyżny. Podajemy sobie ręce. Kolana dotykają Przeciągamy się raz w jedną, raz w drugą stronę.

4. Mała miękka piłka lub woreczki z grochem lub balonik: podrzucamy i chwytamy, ale po każdym podrzucie robimy obrót: raz w lewo, raz w prawo

5. Siadamy. Na ustalony znak jak najszybciej podrywamy się z podłogi i klaszczemy.


WTOREK 26.05.2020

1. Zabawa rozwijająca zmysł dotyku – Co to jest?

Proszę przygotować nieprzezroczysty worek, różne przedmioty wykorzystywane przez kobietę i mężczyznę,

np.: apaszka, pomadka, torebka, pasek męski, krawat, portfel, pianka do golenia itp.

Rodzic rozkłada na dywanie przygotowane przedmioty używane przez kobietę i mężczyznę. Nazywa je i przekazuje dziecku, aby mógł się z nimi zapoznać za pomocą dotyku. Następnie chowa je do worka, a dziecko wkłada rękę do środka i próbuje rozpoznać i nazwać trzymany

przedmiot.

2. Wysłuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej „Mama i tata”.

Mama i tata to świat nasz cały,

ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,

to dobre, czułe, pomocne ręce

i kochające najmocniej serce.

To są wyprawy do kraju baśni,

wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

loty huśtawką, prawie do słońca,

oraz cierpliwość, co nie ma końca.

Kochana Mamo, Kochany Tato,

dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

że nas kochacie, że o nas dbacie

i wszystkie psoty nam wybaczacie.

•Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.

Rodzic pyta:

− Jaki wydaje się świat, gdy obok są mama i tata?

− Za co dzieci chcą podziękować rodzicom?

3. Ćwiczenia dla dzieci prawidłowa postawa

https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

4. Karta pracy, cz. 2, nr 53.

Dzieci:

− rysują krawat i apaszkę po śladzie,

− kolorują rysunki tak, by każdy miał inny kolor,

− mówią, komu można wręczyć w prezencie krawat, a komu – apaszkę.

5. „Laurka dla mamy”.

Dziecko z pomocą taty wykonuje laurkę dla mamy.

Może to być wycięte serduszko z kolorowego papieru i ozdobione czy pokolorowane przez dziecko.

Może to być również taka propozycja zamieszczona w poniższym linku.

https://www.youtube.com/watch?v=otjMhpZvKQ0

Po zakończeniu pracy dziecko wręcza laurkę mamusi. Należy pamiętać również o złożeniu życzeń z okazji jej święta.

6. Zabawa ruchowa z elementem rzutu i celowania – Pomagamy w sprzątaniu.

Dziecko wyko­nuje dwie kule z gazet. Celuje kulami do kosza. Liczy trafienia.

 


ŚRODA 27.05.2020

1. Rozpoznawanie i nazywanie zawodów.

Książeczki, czasopisma.

Dzieci wyszukują w książeczkach i w czasopismach obrazki przedstawiające kobiety i mężczyzn przy pracy. Rodzic zachęca dzieci do swobodnych wypowiedzi. Z pomocą rodzica rozpoznają one i nazywają wykonywane przez nich zawody.

2. Posłuchaj i rozwiąż zagadki o zawodach:

https://www.youtube.com/watch?v=AXyxoNjPa2Y

3. Zabawa z piłką w kole „Co robi mama? Co robi tata?”

Piłka.

Rodzic turla piłkę do dziecka. Dziecko odpowiada na wybrane pytanie:

− Kim z zawodu jest twoja mama?

− Co robi twoja mama?

− Kim z zawodu jest twój tata?

− Co robi twój tata?

Dziecko odpowiada i turla piłkę z powrotem do Rodzica.

4. Gimnastyka w domu i w przedszkolu – propozycja ćwiczeń | Sprintem do maratonu

https://youtu.be/OZ54i4ecwWA.

5. ,,Zabawa w sylaby

Rodzic wymawia słowa, dzieląc je na sylaby, np. ska-cze-my, kla-szcze-my, tu-pie-my, ma-sze-ru-je-my. Dzieci dokonują syntezy sylab, wymawiają słowa w całości, a następnie wykonują wypowiedziane czynności.

6. Zabawa podsumowująca – „Prawda czy fałsz?”

Dzieci rozróżniają zdania prawdziwe od fałszywych. Jeśli zdanie jest prawdziwe klaszczą, jeśli zdanie jest fałszywe tupią nogami. Przykłady zdań:

· Strażak gasi pożary.

· Fryzjer sprzedaje w sklepie.

· Policjant łapie złodziei

· Sprzedawca robi modne fryzury

· Weterynarz leczy chore zwierzęta.


J. angielski:

"Number song" "Piosenka z liczbami" link: https://www.youtube.com/watch?v=D0Ajq682yrA

fast-szybko count with me- licz ze mną.

 


CZAWARTEK 28.05.2020

1. Zabawa ruchowa do piosenki „Jeden, dwa i trzy” Śpiewające brzdące. Utrwalenie umiejętności liczenia.

https://www.youtube.com/watch?v=Qxaf_udSzng

2. „Rodzinne zdjęcia”- wspólnie oglądamy rodzinny album i wspominamy różne sytuacje z życia rodziny, nazywanie członków rodziny.

3. Zabawa ruchowa równoważna „Ciasteczko dla taty”.

Rozkładamy szalik/sznurek wzdłuż pokoju. Dzieci ustawiają klocek na małym talerzyku. Następnie przechodzą po sznurku, starając się, aby klocek nie spadł- niosą ciasteczko dla taty.

4. Zabawa rozwijająca spostrzegawczość wzrokową „Roztargniona mama”.

Chowamy w pokoju damska torebkę. Opowiadamy o roztargnionej mamie, która położyła gdzieś torebkę i teraz nie może jej odnaleźć. Opisujemy wygląd torebki. zadaniem dzieci jest odszukać torebkę. Następnie chowamy inny przedmiot np. parasolkę .

5. Powtarzamy słowa refrenu piosenki po jednym wersie za rodzicem (do momentu opanowania na pamięć):

„Dla mamy to wszystko dla mamy,

dla naszej mamusi-

mamusi kochanej.

Te piękne kolory i dźwięki,

i refren majowej-

majowej piosenki.”

6. Zabawa do piosenki „Majowa łąka” Śpiewające brzdące . W czasie zwrotki dzieci wykonują dowolny taniec, w czasie refrenu śpiewają, rytmicznie klaszcząc w ręce.

https://www.youtube.com/watch?v=Wm-7pY20c5w

7. Karta pracy cz. 2 nr 54.

Dzieci:

- rysują w ramkach prezenty, jakie chciałyby wręczyć rodzicom (w niebieskiej ramce - prezenta dla taty, a w czerwonej – dla mamy)

-odczytują wyrazy zapisane na bilecikach (z pomocą dorosłego)

- dotykają palcem kolejnych obrazków serc i nazywają ich kolory.


J. angielski

Piosenka "Fruit" -Owoce.  link: https://www.youtube.com/watch?v=mfReSbQ7jzE

I eat fruit- Jem owoce. Every single day! -każdego dnia ! Mondays, Tuesdays, Wednesdays, Thursdays, Fridays, Saturdays, Sundays! Mondays I eat apples- w poniedziałki jabłko Tuesdays I eat pears- we wtorki jem gruszki Wednesdays I eat cherries- w środy jem wiśnie Thursdays I don't care!- w czwarki jakikolwiek owoc ! I eat fruit Every single day! -Jem owoce każdego dnia. Fridays I eat mangoes- w piątki jem mango Saturdays- some grapes.- w soboty troche winogron. Sundays I eat berries- w niedziele jem jagody. I think that fruits are great!- Owoce są wspaniałe !



PIĄTEK 29.05.2020


1. Zabawa ruchowo-naśladowcza do piosenki „Hyc, tup, klap” Śpiewające brzdące

https://www.youtube.com/watch?v=WeRYx4rZRSc

2. Karta pracy cz.2 nr 55.

Dzieci:

- oglądają obrazki

- mówią, co robi Olek i Ada z rodzicami

- opowiadają, jak spędzają wspólne chwile z rodziną

3. „W co się bawię z mamą, a w co z tatą?”- burza mózgów. Wykonanie plakatu. Na środku dużej kartki dzieci rysują swoją mamę i swojego tatę. Wokół postaci rodzic zapisuje ulubione zabawy, których nazwy podało dziecko.

4. „Moja wesoła rodzinka”- zabawa ruchowa do piosenki. Dzieci wykonują własne improwizacje taneczne. Na przerwę w muzyce (co jakiś czas rodzic wciska pauzę) dzieci podbiegają do rodziców i dają im całusa.

https://www.youtube.com/watch?v=zC9jbgmeoLc

5. karta pracy cz. 2 nr 55.

Dzieci:

- kończą kolorować rysunki serc według wzoru (rytmu) z poprzedniej kartki

6. „Masażyk”- według B. Formy.

Rodzic i dziecko zajmują miejsca jeden za drugim. Zachęcamy też rodzeństwo do wspólnej zabawy. Każda osoba swobodnie sięga dłońmi do pleców osoby siedzącej z przodu.

Wędruję z mamusią hen leśną dróżką – rysujemy palcem wskazującym ścieżkę

od góry do dołu pleców;

przez góry wysokie i łąki, rysujemy góry, wykonujemy ruchy

koliste, pocierając dłońmi o plecy;

dla nas wesoło wietrzyk powiewa, delikatnie uderzamy w plecy pięściami

obu rąk;

a w górze śpiewają skowronki. uderzamy delikatnie opuszkami palców

w górną część pleców;

Zza chmury nagle spogląda słońce, – rysujemy słońce;

ciepłe wysyła promienie, - mocno pocieramy otwartymi dłońmi o plecy;

zbieramy kwiaty, pięknie pachnące - rysujemy kontury kwiatów, naśladujemy

ich wąchanie;

stokrotki, rumianki, złocienie. – rysujemy linie faliste w dowolnych kierunkach

Potem leżymy sobie na trawie, - delikatnie przykładamy policzek do pleców

osoby przed nami siedzącej;

i w niebo spoglądamy, - przesuwamy dłonią od dołu do góry pleców;

najcudowniejsze są takie chwile, - dmuchamy we włosy osoby z przodu;

bo mamę mocno kochamy. – przytulamy się do placów osoby siedzącej

przed nami;

7. „Rodzinna majówka”- zabawy na kocach (jeżeli pogoda pozwala to można na świeżym powietrzu). Wspólna zabawa z rodzeństwem- dzieci, rozdzielają między siebie role mamy, taty i urządzają rodzinny piknik na trawie.