Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 16
Artykułów : 108
Odsłon : 85752

Rekomendacje

Zadania 01.06. - 05.06. PDF Drukuj Email
Grupa 2 - Stokrotki - Zadania
Wpisany przez Joanna Gruszka, Katarzyna Miętus, Dominika Świst   

„STOKROTKI” 01.06.2020 – 05.06.2020

 


PONIEDZIAŁEK 01.06.2020


1. Zabawa ruchowa do piosenki „Sposób na nudę”

https://www.youtube.com/watch?v=2T6eW_b3saQ

2. „Inni, a tacy sami” - słuchamy opowiadania Agaty Widzowskiej „Język migowy”

Jednocześnie oglądamy ilustracje w książce- str. 74-75

https://www.youtube.com/watch?v=nCHCInfWWy4

3. Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji:

- Jak nazywa się język, którym porozumiewa się Kasia?

- Jakbyście się czuli, gdybyście nie słyszeli, tego co ktoś mówi?

- Spróbujcie, jak Ada zatkać uszy i sprawdzić, czy rozumiecie, co mówi mama.

4. „Szybko –wolno”- zabawa muzyczno – ruchowa. Dzieci biegają po

pokoju zgodnie z tempem granej melodii – raz szybko, raz wolno.

https://www.youtube.com/watch?v=afceLnZTLP4

5. „Wiem, co to jest”- zabawa rozwijająca zmysł dotyku. Przygotowujemy kilka różnych zabawek. Zasłaniamy opaską oczy dziecka. Dziecko za pomocą dotyku stara się rozpoznać jakie to zabawki.

6. Migamy „Grzeczne słówka”- śpiewanka z nauką prostych słów w języku migowym. https://www.youtube.com/watch?v=57ZNwVztTbM


Gimnastyka korekcyjna:

1. Leżymy przodem (na brzuchu) uginamy nogi w kolanach, chwytamy dłońmi za stopy, unosimy tułów i wykonujemy kołyskę. (7 razy do przodu i 7 do tyłu)

2. Kręcimy skakanką (na takiej długości na jaką pozwalają nam domowe warunki), a dziecko próbuje ją przeskoczyć. W miarę nabywanej wprawy – kręcimy coraz szybciej.

3. Małe kaczuszki – robimy przysiad, chwytamy się za kostki, nogi są w delikatnym rozkroku – maszerujemy do przodu, unosząc raz lewą raz prawą nogę. (dystans to około 10 metrów)

4. Biegamy w różnych kierunkach w tempie podanym przez nas na dowolnym instrumencie. Na sygnał, czyli np. mocne uderzenie w instrument, zatrzymujemy się i wykonujemy okrężne ruchy ramionami, tzw. skrzydła wiatraka.

5. Leżymy bokiem, podpieramy na jednej ręce i obchodzimy nogami po obwodzie koła (jedno koło w jedną stronę, następnie zmieniamy rękę i zataczamy koło w drugą stronę).


WTOREK 02.06.20r.


1. Powitanka ,,Witaj, witaj..”

https://www.youtube.com/watch?v=f9UDEs8pQ7A

2. Wysłuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej „Przyjaciel”.

Nie musisz mieć przyjaciół stu,

nie musisz mieć dziesięciu,

wystarczy, byś jednego miał,

a to już wielkie szczęście.

Przyjaciel to jest taki ktoś,

kto zawsze cię zrozumie,

gdy dobrze jest – to cieszy się,

gdy źle – pocieszyć umie.

Przyjaciel to jest taki ktoś,

kto nigdy nie zawiedzie,

a poznasz go, bo z tobą jest,

gdy coś się nie powiedzie.

Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.

Rodzic pyta:

− Ilu przyjaciół wystarczy mieć?

− Kogo możemy nazwać przyjacielem?

− Po czym można poznać przyjaciela?

3. Zagadki obrazkowe „Zgadnij, co narysowałem?”

Rodzic wykonuje patykiem na ziemi rysunki. Dziecko odgaduje, co narysował Rodzic. Wskazana jest również zamiana ról.

4. „Dzieci świata”- reportaż

https://www.youtube.com/watch?v=lXXsAajTMw8

Rozmowa z rodzicem dotycząca reportażu.

5. Zabawa „Kalambury” .

Jedna osoba naśladuje jakąś czynność, natomiast druga próbuje odgadnąć, co to za czynność.

6. Rozegranie popularnej gry planszowej „Chińczyk” ( jeśli ktoś nie ma proszę zastąpić ją jakąś inną grą planszową)

 


ŚRODA 03.06.20r.


1. Zabawa rozwijająca słuch fonematyczny „Imieninowe echo”.

Piłka.

Rodzic rzuca piłkę do dziecka i jednocześnie wymawia sylabę np. ma

Dziecko odrzuca piłkę, wypowiada tę samą sylabę i kończy słowo, mówiąc imię rozpoczynające się na tę sylabę np. Ma-te-usz

2. Karta pracy, cz. 2, nr 56.

Dzieci:

− oglądają obrazki i mówią o tym, co na nich widzą,

− mówią, w co ubrane są dzieci z różnych krajów,

− liczą palce, które pokazują dzieci,

− mówią, ile lat mają: Ada, Paloma, Diego i Kazuo,

Rodzic kontynuuje rozmowę na temat obrazków. Pyta dziecko:

−Jakie są dzieci na całym świecie?

− Co to znaczy, że dzieci na całym świecie są takie same?

− Co najbardziej dzieci lubią robić?

3. „ O czym marzą dzieci?” – praca plastyczna z użyciem farb.

Dziecko maluje farbami to, o czym marzy.

4. Zestaw ćwiczeń ruchowych z szarfami:

- szarfy można zamienić czymś podobnym

- Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – Przebieramy się.

Szarfy leżą na podłodze – to ubranie. Dzieci stają w ich środku. Następnie, chwytając oburącz, przeciągają szarfę przez całe ciało od dołu do góry. Ćwiczenie można kilkukrotnie powtórzyć.

- Ćwiczenie mięśni grzbietu – Podnieś patyk.

Dzieci leżą na brzuchu, a szarfy – patyki– przed nimi. Następnie dzieci chwytają szarfy za ich końce i lekko unoszą ręce, bez zginania w łokciach. Aby utrudnić zadanie, dzieci mogą jednocześnie wykonywać ruchy rękami na boki.

- Zabawa ruchowa z elementem skoku – Skok.

Szarfy leżą na podłodze. Dzieci maszerują. Na hasło Rodzica: Skok!, dzieci wskakują do środka szarf i radośnie skaczą (nie przekraczając linii). Zabawę powtarzamy kilka razy.

5. „Figury geometryczne” – zabawa matematyczna.

Rodzic rysuje na kartce podstawowe figury geometryczne ( np. koło, trójkąt, kwadrat…). Dziecko nazywa i odwzorowuje figury.

6. Odpoczynek ,,Egipskie Piramidy” słuchowisko https://www.youtube.com/watch?v=h5Ih6M2QcL8


J. angielski:

Piosenka " Good Morning"- link: https://www.youtube.com/watch?v=7CuZr1Dz3sk

Good Morning Wake up to a brand new day! Dzień Dobry Obudź się to nowy dzień !

Good Morning It’s a beautiful day.- Dzień dobry To piękny dzień ! “Hello, sunshine!” - witaj słoneczko !

Good afternoon! Hello, have a good day! Dzień dobry! Hello ! Dobrego dnia ! How are you today? Jak się dzisiaj masz ? “Just fine!” -świetnie Good evening! Good evening, everyone! I had fun today. Dobry Wieczór ! Dobry Wieczór Wszystkim ! Good night! Good night to me! Good night ! Sleep tight, sweet dreams tonight. Dobranoc ! Dobranoc mi ! Śpijcie dobrze ! Słodkich snów ! “Nighty night!”

 


CZWARTEK 04.06.2020


1. „Góra, dół”- zabawa ruchowo-naśladowcza do muzyki.

https://www.youtube.com/watch?v=Y4lnJz2BTJY

2. Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej „Dzieci na Ziemi”

Na kuli ziemskiej bawią się dzieci,

cieplutkie słonko dla nich wciąż świeci,

a księżyc mruga oczkiem na niebie

do wszystkich ludzi, również do ciebie.

Zulu z Afryki chodzi po drzewach,

a Chinka Inka jak ptaszek śpiewa.

Eskimos Bubu gra w piłkę z foką,

na słoniu jeździ Hindus Namoko.

Dzieci się różnią kolorem skóry,

jednak są dumne ze swej kultury

i choć w dziwacznych mówią językach,

pragną się bawić, tańczyć i brykać!

Inka i Zulu, Bubu, Namoko –

chcą być kochane, śmiać się szeroko,

jeść smakołyki, dbać o zwierzęta,

a zamiast wojen mieć tylko święta!

Niech Wam się spełnią wszystkie marzenia –

tak, robiąc obrót, powiada Ziemia.

3. Rozmowa kierowana na podstawie wiersza:

- O jakim święcie była mowa?

- Jakie są dzieci na całym świecie?

- Co znaczy, że dzieci na całym świecie są takie same?

- Co najbardziej lubią robić dzieci?

- jakie imiona miały dzieci z wiersza?

4. „Afrykański taniec przy dźwiękach bębnów” – dowolna improwizacja ruchowa do melodii afrykańskiej. https://www.youtube.com/watch?v=c6jVcISoGUI

5.„My dzieci świata”- oglądamy filmik edukacyjny. Poznajemy dzieci z różnych stron świata.

https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0

6. „Kolorowe dzieci”- taniec do piosenki Majki Jeżowskiej.

https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4


J. angielski:

Piosenka: Let's make pizza ! Zróbmy pizzę !  link : https://www.youtube.com/watch?v=De2_5sUazoE

Pizza I love pizza! Pizza ! Uwielbiam pizzę ! Let's make some pizza! Zróbmy pizzę ! ham-szynka corn-kukurydza meat-mięso cheese-ser mushroom-grzyby pepper-pieprz onion-cebula Let's make some pizza! zróbmy pizzę ! delicious! Przepyszne ! I love all - Lubie wszystko ! Dance together! - tanczmy razem Let's make some pizza! -zróbmy pizzę !

 


Piątek 05.06.2020


1.„Rączki klaszczą”- zabawa ruchowo-naśladowcza do piosenki. Dzieci naśladują wymienione w piosence ruchy. https://www.youtube.com/watch?v=4S9HVyB5G1Q

2.„Bystre oko, szybkie nogi”- zabawa doskonaląca spostrzegawczość. Rodzic wymawia nazwę dowolnego przedmiotu znajdującego się w pokoju. Zadaniem dziecka jest szybko go odnaleźć.

3.Karta pracy cz. 2 nr 57.

Dzieci:

- słuchają rymowanki i imion dzieci

- łącza obrazki dzieci z obrazkami sprzętów, z których korzystały podczas pobytu na placu zabaw

- rysują po śladach rysunków i mówi co one przedstawiają

- mówią z czego lubią korzystać podczas pobytu na placu zabaw

4. Bajka o emocjach dla dzieci:

https://www.youtube.com/watch?v=TcLK9ZBUsDs

5. Zabawa ruchowo – naśladowcza „Moja minka”

Dziecko próbuje mimiką twarzy przedstawić emocję podaną przez rodzica np. złość, radość, zdziwienie, strach….

6. Rysowanie na kartkach tego, co cieszy dzieci, i tego, co je smuci.

Dla każdego dziecka: kartka podzielona na pół – w lewym górnym rogu rysunek chmurki, a w prawym górnym rogu – słoneczka, kredki. Dalszą część swojego rysunku dzieci planują samodzielnie.