Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 15
Artykułów : 107
Odsłon : 72917

Rekomendacje

Zadania 08.06.-12.06. PDF Drukuj Email
Grupa 2 - Stokrotki - Zadania
Wpisany przez Joanna Gruszka, Katarzyna Miętus, Dominika Świst   

„STOKROTKI” 08.06. 2020 – 12.06.2020

 


PONIEDZIAŁEK 08.06.2020

1. Samodzielna aktywność poznawcza – oglądanie albumów, książek i czasopism dotyczących różnych środków lokomocji. Swobodne wypowiedzi dzieci.

2. „Samoloty”-zabawa ruchowa. Dzieci –samoloty przykucają i szeroko rozstawiają ramiona. Na hasło „Start” powoli się podnoszą i naśladują lot. Biegają w różnych kierunkach. Na hasło „Lądujemy” powoli zwalniają swój bieg, zatrzymują się w miejscu, kucają i opuszczają ramiona.

3. Słuchanie opowiadania B. Szelągowskiej „Wakacyjne podróże” i udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące testu zamieszczone na końcu filmiku.

https://www.youtube.com/watch?v=xf6sPWoIWXs

4. „Zabawy z globusem” – dzieci kręcą globusem i wskazują na mapie dowolne miejsce. Rodzic odczytuje jego nazwę a dziecko dzieli ją rytmicznie na sylaby.

5. Zabawa ruchowa do piosenki „Kręcą, kręcą się kółeczka” Śpiewające Brzdące. Dzieci biegają po pokoju w rytmie piosenki, naśladując kierowanie samochodem. Co jakiś czas rodzic zatrzymuje muzykę. Na przerwę dzieci-samochody zatrzymują się.

https://www.youtube.com/watch?v=y_Cm8CVC9Gg

6. „Moje wymarzone wakacje”- praca plastyczna na podkładzie z gazy. Kartkę z bloku technicznego dzieci pokrywają klejem, Na całej powierzani kartki przyklejają gazę. Na tak przygotowanym podłożu malują farbami plakatowymi na temat „Moje wymarzone wakacje”


Gimnastyka korekcyjna: Ćwiczenia w domu na wesoło.

1. Wyścig - Zabawa, przy której jest sporo śmiechu, a dzieciaki lubią ją powtarzać i bić swoje rekordy. Potrzebny będzie woreczek z kaszą lub ryżem. A teraz reguły gry! Na mecie ustawia się jedno lub więcej dzieci, mama lub tata w pozycji na czworaka. Każdy zawodnik na plecach ma balast w postaci woreczka. Każdy porusza się na czworaka najszybciej jak potrafi. Gdy woreczek spadnie zaznaczamy miejsce dokąd żółw dotarł. Dzieciaki lubią poprawiać swój rekord i próbować dojść za każdym razem dalej. I tak zabawa może trwać naprawdę długo.

2. Przeprawa - Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze!!!

3. Tor przeszkód - Nie znam dziecka, które nie uwielbiałoby toru przeszkód! Do jego wykonania wykorzystajcie to co macie w domu. Mogą to być wielkie kartony przez środek, których trzeba się przeczołgać, poduszki, po których trzeba skakać, butelki, które należy omijać czy krzesła, na które trzeba się wspinać! Zabawa idealna zarówno dla maluszków jak i dla starszych dzieci.

4. Mały wojownik - Wystarczy zaplątać sznurek czy włóczkę o stół i krzesła by stworzyć niełatwy do przejścia tor. Ćwiczenie wymaga skupienia, precyzji i trochę gimnastyki. A układ można za każdym razem zmieniać, zaczepiając w inny sposób włóczkę.

 


WTOREK 09.06.20r.

1. Gimnastyka rączek

https://www.youtube.com/watch?v=RPt24yOqJ0w

2. Zabawa badawcza „Co pływa, co tonie?”

Rodzic przygotowuje miskę z wodą oraz różnorodne przedmioty ( np. łyżeczkę, piórko, monetę, nadmuchany balonik, kamyk, plastikową zakrętkę, liść…).

Dziecko sprawdza, który przedmiot tonie, a który pływa.

Na koniec wspólnie z rodzicem wyciąga wnioski z przeprowadzonego doświadczenia.

3. Zabawa na powietrzu „Chmurki”

Dzieci leżą na kocach. Przyglądają się kształtom chmur. Następnie rysują je na piasku. Zastanawiają się, dlaczego chmury przybierają różny kształt.

4. Praca plastyczno- techniczna „Łódka z papieru”

Dzieci wykonują łódkę według zamieszczonej poniżej instrukcji. Można ozdobić swoją łódkę kolorowymi rysunkami.

https://www.youtube.com/watch?v=hxHqIuvsx2M

5. Karta pracy, cz. 2, nr 58

Dzieci:

− oglądają obrazek,

− wymieniają rzeczy, które pakuje do walizki Olek, zastanawiają się, czy wszystkie będą przydatne podczas wakacyjnego wyjazdu,

− przypominają sobie, gdzie Olek z rodziną spędza wakacje i jaka panuje tam latem pogoda,

− liczą spodenki, koszulki, czapki, pary skarpetek i pary butów,

− rysują odpowiednią liczbę kropek w ramkach pod małymi obrazkami,

− w każdej ramce rysują o jedną chmurkę więcej niż w poprzedniej.

6. Zabawa bieżna „Echo”

Rodzic wyznacza teren do zabawy. Po jednej stronie staje Rodzic, a po drugiej dziecko. Rodzic wypowiada proste, krótkie słowo. Dzieci powtarzają je. Następnie w jak najszybszym tempie zamieniają się stronami. Stają przodem do siebie i zabawa toczy się nadal. Rodzic wymienia kolejne słowo.

 


ŚRODA 10.06.20r.

1. Ćwiczenia artykulacyjne i ruchowe na podstawie rymowanki Iwony Fabiszewskiej „Wakacyjne plany”.

Rodzic mówi rymowankę. Za pierwszym razem wspólnie z dziećmi wykonuje określone ruchy i wypowiada sylaby. Podczas kolejnego powtórzenia zachęca dzieci do samodzielności.

Dzieci:

Słonko mocno świeci, podnoszą ręce i naśladują wkręcanie żarówek,

cieszą się więc dzieci podskakują obunóż,

Chi, chi, cha, chi, chi, cha, powtarzają sylaby i klaszczą a dłonie,

moc promyków słonko da podnoszą ręce i naśladują wkręcanie żarówek,

Chodźmy więc nad wodę maszerują w miejscu,

po letnią przygodę kontynuują marsz,

Plum, plum, plum, plum, plum, plum, powtarzają sylaby i pokazują dłonią kształt fali,

to strumyka słychać szum wypowiadają długo głoskę sz.

Wejdźmy też na górę naśladują wchodzenie na górę,

podziwiać naturę. przykładają dłoń do czoła, tworząc nad oczami

daszek i rozglądają się w obie strony,

Och, och, och, puch, puch, puch powtarzają sylaby i klaszczą w dłonie,

to przedszkolak dzielny zuch. wskazują ręką siebie.

2. Zabawa muzyczno – ruchowa „Ram, sam, sam”

https://www.youtube.com/watch?v=EKp3EdoHdKI

3. Karta pracy, cz. 2, nr 59.

Dzieci:

− oglądają obrazki,

− liczą stroje kąpielowe, spódniczki, koszulki, kapelusze, pary skarpet, zastanawiają się czy wszystkie będą Adzie potrzebne,

− rysują odpowiednią liczbę kropek w ramkach pod małymi obrazkami,

− przyglądają się obrazkom na poprzedniej karcie, wskazują różnice między bagażami Olka i Ady,

− w każdej kolejnej ramce rysują o jedną chmurkę mniej niż w poprzedniej.

4. Zabawa tematyczna z rekwizytami „Pakujemy walizki”.

Dzieci planują wyjazd na wakacje. Wcielają się w rolę mamy, taty i dziecka. Zastanawiają się, jakie stroje i jakie przedmioty będą im potrzebne podczas wakacyjnego wyjazdu. Rozmawiają o tym ze sobą.

5. Zabawa „Prawda czy fałsz”– rozwijanie zdolności koncentracji podczas działania przy muzyce.

https://www.youtube.com/watch?v=8KGRwRcpJFk

Dzieci maszerują po okręgu w rytmie piosenki. Na przerwę w muzyce N. prezentuje dzieciom zdania prawdziwe lub fałszywe. Jeżeli zdanie jest prawdziwe, dzieci unoszą ręce, jeżeli jest fałszywe, przechodzą do przysiadu.

− Rower musi mieć sprawne hamulce.

− Na rowerze jeździmy w wyznaczonych miejscach.

− Rower to rodzaj samochodu.

− Rowerem możemy zjeżdżać z góry bez hamulców.

− Na rowerze jeżdżą tylko dziewczynki.

6. „Odgłosy natury” – doskonalenie percepcji słuchowej

Dzieci uważnie słuchają i rozpoznają usłyszane odgłosy natury.

https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y8


J. angielski:

Piosenka " Emotions" "uczucia" link; https://www.youtube.com/watch?v=a1NIWCr0R-k

Happy-szczęśliwy Sad-smutny, Angry-zły, Surprised- zaskoczony, I laugh when I am happy- śmieje się kiedy jestem szczęśliwy. I cry when I am

sad-płaczę kiedy jestem smutny I frown when I am angry- marszczę brwi kiedy jestem zły I jump up when I am surprised-skacze kiedy jestem

zdziwiony Hungry- głodny Scared-przestraszony Shy-nieśmiały Sleepy- śpiący I rumble when I am hungry- burczy mi w brzuchu kiedy

jestem głodny I shiver when I am scared- trzęse się kiedy się boje, I hide when I am shy- chowam się gdy jestem nieśmiały I yawn when I am

feeling sleepy- ziewam kiedy jestem śpiący.

 


PIĄTEK 12.06.2020

1. Zabawa z rymowanką- powtarzanie słów głośno, cicho, szeptem, stojąc na jednej nodze, klaszcząc w ręce itp. (do momentu opanowania na pamięć)

„Rodzinna wycieczka na czterech kółeczkach

Zapinamy pasy - jedziemy na wczasy”.

2. Piosenka „Rodzinna wycieczka” Śpiewające Brzdące.

https://www.youtube.com/watch?v=tlCH6BFEISg

Zabawa ruchowo-naśladowcza do piosenki. Śpiewanie refrenu.

3. „Nad morzem” – rozmowa przy obrazku.

Dzieci odpowiadają na pytania:

- Jakie jest morze? (dzieci wymieniają jak najwięcej określeń np. głębokie, szerokie, niebieskie, piękne, niebezpieczne, tajemnicze itp.)

- Czym morze różni się od rzeki lub jeziora?

- Jaki smak ma woda morska?

4. „Morskie fale”- zabawa ruchowo-naśladowcza. Dzieci naśladują ruchy morskich fal – naprzemiennie unoszą równocześnie obie ręce, wykonując wdech i opuszczając, wykonując wydech.

5. „O czym szepcze muszelka?- rozwijanie wyobraźni twórczej. Dzieci wsłuchują się w odgłosy wydawane przez muszlę. Opowiadają o czym według nich ona szumi.

6. „Rysujemy fale”- ćwiczenie grafomotoryczne. Przygotowujemy tackę, której dno pokryte jest piaskiem. Dzieci rysują palcem na pisaku fale.

7. Zabawa ruchowo- naśladowcza do piosenki „Oto morze bałtyckie jest”

https://www.youtube.com/watch?v=aZxMiWyO3YA