Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 16
Artykułów : 108
Odsłon : 85343

Rekomendacje

Zadania 29.06.-30.06. PDF Drukuj Email
Grupa 2 - Stokrotki - Zadania
Wpisany przez Joanna Gruszka Katarzyna Miętus   

„STOKROTKI’- 29.06.2020 – 30.06.2020


PONIEDZAŁEK 29.06.2020

1. „Bieg brzegiem morza” – zabawa ruchowa z elementem równowagi.

Dzieci poruszają się do muzyki w różnych kierunkach – biegają po piaszczystej, nadmorskiej plaży. Na przerwę w muzyce stają na jednej nodze i naśladują czyszczenie z piasku stóp – naprzemiennie jednej i drugiej. https://www.youtube.com/watch?v=uYMe4FL23Vg

2. „W poszukiwaniu muszelek”- zabawa matematyczna z elementami ruchu. Rozkładamy w pokoju 5 talerzy- to zamki z piasku. Na każdym talerzyku umieszczamy karteczkę z różną liczbę kropeczek. Pomiędzy talerzami rozsypujemy wycięte z jasnobrązowego papieru skrawki w różnych kształtach (przypominające muszle). Dzieci poruszają się na czworakach- szukają muszelek do zdobienia zamków. Jeżeli znajdą to wkładają muszlę do najbliższego talerza w ilości odpowiadającej liczbie oczek– ozdabiają zamek.

3. „Góry piasku”- zabawa ruchowa z elementem skoku. Układamy na dywanie pokrywki do garnków – są to zamki z piasku. Dzieci przeskakują je obunóż.

4. „Płyniemy z wiatrem” –ćwiczenia oddechowe. Układamy na talerzyku lub tacce połowę ziemniaka. Wbijamy w jego środek patyk od szaszłyków, do którego przywiązujemy sznurkiem chusteczkę higieniczną. To jest model żaglówki. Dzieci mocno dmuchają na chusteczkę, powodując jej poruszanie się w wyniku kierowanego na niego strumienia powietrza. Zastanawiają się, dokąd chciałyby popłynąć.

5. Karta pracy cz. 2 nr 60

Dzieci:

- nazywają miejsca przedstawione na zdjęciach i to, co znajduje się pod nimi

-łączą zdjęcia z odpowiednim krajobrazem

- kolorują muszelki, liczą je i pokazują ich liczbę na palcach

6. „Gra w piratów”- zabawa ruchowo-naśladowcza do piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=Y9emmoJsU3g

Gimnastyka korekcyjna:

1. Do tego ćwiczenia przyda się 1,5 l butelka z wodą (pełna). Stajemy na butelce i próbujemy utrzymać równowagę. Kto da radę dłużej?

2. Siadamy w dość dużym rozkroku, robimy skłony z pogłębieniem do lewej nogi ( „raz, dwa, trzy” większe pogłębienie, na „4” – prostujemy się), staramy dotknąć stopy. Powtarzamy tę samą aktywność do prawej nogi. Pamiętajmy o nogach prostych w kolanach

3. „Spadające gwiazdki” - odskakujemy z szeroko rozłożonymi w górę rękoma oraz szeroko rozstawionymi nogami. Lądujemy do półprzysiadu. (10 powtórzeń)

4. Bierzemy piłkę, odbijamy ją o podłogę i łapiemy stojąc w miejscu. To samo ćwiczenie możemy wykonać w ruchu. Każda wersję powtórzyć 4x.

5. „Samochody” – dzieci (samochody) jeżdżą po pokoju w dowolnym My pokazujemy kolory (ręcznik, szarfa, klocek itp.), czyli światła drogowe. Dzieci reagują: czerwony kolor – stoją, zielony – jadą.


WOREK 30.06.20r.

1. Gimnastyka na wesoło

https://youtu.be/Vq4LxW6QX7I

2. Zabawa rozwijająca spostrzegawczość – O jakim miejscu mówię? Rodzic opisuje własnymi słowami jakieś miejsce znane dziecku, a ono próbuje podać jego nazwę.

3. Zabawa konstrukcyjna -rozwijanie precyzji ruchów.

Dziecko lepi na podkładce małe kulki z plasteliny i wykorzystuje je do łączenia wykałaczek. Buduje dowolne konstrukcje i mówi o nich..

4. Na wstępie zagadka:

Kto mi powie, jaki to czas
Gdy przedszkole idzie w las
Mama z Tatą w piłkę grają
I wszyscy się opalają.
W tym magicznym czasie
Grzyby rosną w lesie
Woda ciepła w morzu
W górach też nie gorzej
Lubię taki czas
Mogę długo spać, kto mi powie
Jak ten czas się zowie?
(WAKACJE)

5. Rozmowa na temat kończącego się roku przedszkolnego.

R. pyta swoje dziecko:
- Co najbardziej utkwiło Ci w pamięci z tego roku, który minął?
- Z kim najbardziej lubiłeś/lubiłaś się bawić?

- Czym lubiłeś/ lubiłaś się bawić?

6. Wykonanie kartki – „Moje wymarzone wakacje”.

Dziecko wykonuje ramkę na kartce. Do pracy można użyć różnorodnych materiałów np. plażę wykonać z kaszy gryczanej lub piasku. Z kolorowych gazet można powydzierać gotowe miejsca, połączyć, ponaklejać wedle uznania twórców.