Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 15
Artykułów : 107
Odsłon : 73239

Rekomendacje

Zadania 30.03. - 03.04. PDF Drukuj Email
Grupa 2 - Stokrotki - Zadania
Wpisany przez Joanna Gruszka, Katarzyna Miętus, Dominika Świst, Agnieszka Bysiek   

Tygodniowy plan pracy zdalnej 30.03.2020 - 03.04.2020

 

Poniedziałek 30.03.2020r.


1. Słuchanie wiersza „Marzec” J. Ficowskiego.

„Marzec” Jerzy Ficowski

To marcowi zima w głowie,

to wiosenne harce.

Chce być lutym albo kwietniem,

byleby nie marcem!

Śniegiem prószy,

a po śniegu deszczem tnie ukośnie.

Czy to wiosna? Czy to zima?

Po prostu przedwiośnie.

Choć z dniem każdym

coraz wcześniej słoneczko rozbłyśnie,

choć spod śniegu się wychyla

najpierwszy przebiśnieg,

marzec boczy się na wiosnę,

marzec już nie czeka

i lodowa kra odpływa

po zbudzonych rzekach.

Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza i udzielenie odpowiedzi na pytania:

- O jakim miesiącu była mowa w wierszu?

- Jakiej pogody możemy spodziewać się w wierszu?

- Jaka pora roku do nas się zbliża?

2. „ Marcowa pogoda” – stworzenie kalendarza pogody.

Zadaniem dzieci jest codzienne obserwowanie pogody ( od poniedziałku do piątku) i dokumentowanie jej na kartce papieru odpowiednimi symbolami ( można narysować tabelę) np. poniedziałek – rysunek chmurki z kropelkami deszczu.

Oto proponowane symbole pogody:

· Słoneczna pogoda –rysunek słoneczka

· Zachmurzenie – rysunek chmurki

· Pogoda deszczowa – rysunek chmurki z kroplami deszczu

· Padający śnieg – rysunek chmurki ze śnieżynkami

3. Zabawa orientacyjno- porządkowa „Ciepło – zimno”

Dzieci pląsają do piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=plrPdc5K4FQ

Zatrzymują się na hasło: CIEPŁO i wtedy wykonują kilka wdechów i wydechów z rękami uniesionymi do góry. Natomiast, gdy usłyszą hasło: ZIMNO przykucają, obejmują ciało rękami i kulą się z zimna.

Zabawę można powtórzyć kilka razy.

4. Karta Pracy cz.2, nr 19

- szukanie w naklejkach obrazków ( symboli pogody), kończenie podanych rytmów

- rysowanie po szarych liniach rysunków słońc i chmurek, kolorowanie rysunków.


Gimnastyka korekcyjna:


1. Czołganie się pod krzesłami ustawionymi jedno przy drugim.

2. Spacer po pokoju z woreczkiem ryżu lub kaszy na głowie (możliwe zastępniki pluszak lub książeczka). Dzieci starają się utrzymać go na głowie jak najdłużej, pamiętając o prawidłowej postawie ciała.

3. Skoki najpierw obunóż, a potem na jednej nodze wzdłuż dywanu.

4. Chodzenie po skakance lub sznurku stopa przy stopie, utrzymanie równowagi.

5. Rzucanie piłeczkami lub kulkami papierowymi do miski, kosza lub dużego garnka.

Powodzenie na koniec pamiętajcie wykonać ćwiczenia oddechowe.


Wtorek 31.03.2020r.


1. Kontynuowanie kalendarza pogody ( na wtorek).

2. Wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych:

https://www.youtube.com/watch?v=ba-H6FZpJk4

3. Zabawa matematyczna utrwalająca stosunki przestrzenne „ Zgadnij, gdzie jest?” – quiz

http://portal.scholaris.pl/resources/run/id/112661

4. Karta pracy, cz.2, nr 20

- oglądanie obrazka

- odpowiadanie na pytania : Jaka jest pogoda?, Jak ubrani są Olek i Ada?

- łączenie fragmentów obrazka znajdującego się na dole karty z ich miejscami na dużym obrazku.

5. Karta pracy, cz.2, nr 21

- rysowanie kropel deszczu po śladzie

- ozdabianie rysunku parasola według własnego pomysłu


Środa 01.04.2020


1. Kontynuowanie kalendarza pogody (na środę).

2. Oglądanie filmu edukacyjnego „Wiosna-pierwsze oznaki w przyrodzie” https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

3. Karta Pracy cz.2, nr 22 i 23.

- wyszukiwanie i nazywanie oznak wiosny pojawiających się na obrazku

- uzupełnianie gałązek o kolejne listki zgodnie z instrukcją (o 1 więcej / o 1 mniej)

4. Zabawa ruchowa „Kwiaty rosną”- zajmujemy pozycję przysiad podparty i

powolutku wstajemy ze wspięciem na palce. Unosimy ręce do góry i je

rozkładamy naśladując jak rozkwita kwiat. Kilka razy powtarzamy

zabawę.

5. „Bazie” – zabawa plastyczna. Na kolorowej kratce papieru dziecko rysuje

brązową kredką lub farbą kilka gałązek, następnie według własnego

pomysłu wzdłuż nich wykonuje „wierzbowe kotki” np. kulkami plasteliny,

kawałkami waty lub poprzez umoczenie palca w białej farbie. (poniżej

zdjęcie z pomysłami realizacji)

6. „ Wiosenny taniec”- dowolne improwizacje taneczne do piosenki

„Pachnąca wiosna”. https://www.youtube.com/watch?v=XiCKI15os1Y


Język angielski:

Powtarzamy nazwy kolorów powtarzanych w piosence oraz parę słówek użytych w piosence. W miarę możliwości dzieci powtarzają nazwy kolorów, w piosence są przedmioty w danym kolorze.

mój ulubiony kolor. link
https://www.youtube.com/watch?v=zxIpA5nF_LY

blue-niebieski   red- czerwone  green-zielone  yellow-żółte  orange-pomarańczowe    purple-fioletowe

Jaki jest twój ulubiony kolor?  What is your  favourite colour ?

I like- lubię


Czwartek 02.04.2020


1. Kontynuowanie kalendarza pogody (na czwartek).

2. Oglądanie filmiku edukacyjnego pt. „Klekotanie boćków” – zapoznanie się z dźwiękami wydawanymi przez bociany. https://www.youtube.com/watch?v=nZ8DJa4Oc8w

3. „Bociany do gniazda”- zabawa ruchowa. Wyznaczamy miejsce w domu, które będzie symbolizowało bocianie gniazdo. Dzieci zamieniają się w bociany- naśladują ich lot. Na hasło rodzica „bociany do gniazda”- dzieci szybko udają się do miejsca symbolizującego gniazdo. Zabawę powtarzamy kilka razy.

4. Karta Pracy cz.2, nr 25

- dzieci oglądają obrazki, opowiadają historyjkę o rodzinie bocianów. Rodziców prosimy o zachęcanie dzieci do wypowiadania się pełnymi zdaniami.

- przeliczanie bocianów

5. Piosenka „Żabie kroki” Śpiewające Brzdące – tańczymy w dowolny sposób do piosenki i

staramy się śpiewać refren piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=i6jnXanLvuU

6.Karta Pracy cz.2, nr 26.

- kolorowanie bociana wg wzoru

- rysowanie jaj po śladach

- wskazywanie najmniejszego i największego jajka


Język angielski:

Piosenka head and shoulders. Piosenka głowa-kolana-palce. Piosenka/zabawa ruchowa. link: https://www.youtube.com/watch?v=ZanHgPprl-0

Dzieci powtarzają nazwy części ciała pokazując i nazywając części ciała. Piosenka wykonywana jest w coraz szybszym tempie.


Piątek 03.04.2020


1. „Poranna gimnastyka”- zabawa ruchowa z naśladowaniem do piosenki „Śpiewające Brzdące” Śpiewanki Gimnastykowanki. https://youtu.be/351fw50UOn8

2. Kontynuowanie kalendarza pogody (na piątek).

3. „Wiosenne kwiaty”- zabawa plastyczna. Przygotowujemy kilka małych karteczek (np. kartka A4 rozcięta na 4 części). Na każdej karteczce dziecko rysuje kredkami jeden kwiatek.

4. Projektowanie ogrodu pełnego kwiatów – zabawa konstrukcyjna.

Proponujemy dzieciom zaprojektowanie ogrodu. Dzieci budują ścieżki z różnego rodzaju klocków. Obok ścieżek, na rabatkach, umieszczają narysowane wcześniej na małych karteczkach kwiaty.

5. Utrwalamy poznaną dzień wcześniej piosenkę „Żabie kroki” Śpiewające Brzdące– tańczymy w dowolny sposób do piosenki i staramy się śpiewać refren.

6. Karta Pracy cz.2, nr 24

- kolorowanie rysunku krokusa wg wzoru

- oznaczanie kropkami w ilości od 1 do 5 poszczególnych etapów rozwoju krokusa


Religia:

Temat: Niedziela Palmowa.

Modlitwa: Ojcze nasz…

Rodzic stawia pytania:

-Co robi król w swoim królestwie?

–Czy znamy jakiegoś króla?

Opowiadamy, że dawniej w Polsce rządzili królowie. Królem Polski była np. św. Jadwiga.

Na stoliku umieszczamy świecę, zapalamy ją, przypominamy, że jest ona symbolem bardzo ważnego i wyjątkowego Króla i Jego królestwa – Jezusa obecnego z nami. Mówimy, że Pan Jezus sam siebie nazwał Królem, ale Jego królestwo nie dotyczy bogactw materialnych, ale naszych serc.

Prosimy dzieci, aby dotknęły ręką swojego serca i pomyślały, że jest Ktoś, kto chce być ich królem.

Piosenka JESTEŚ KRÓLEM

YOUTOUBE https://www.youtube.com/watch?v=ZqlWEWkKM3A

Zapalamy świecę – symbol Jezusa – i wstajemy. Z uwagą posłuchamy o tym wydarzeniu:

„Wielki tłum, który przybył na święto, usłyszawszy, że Jezus przybywa do Jerozolimy, wziął gałązki palmowe i wybiegł Mu naprzeciw. Wołali: «Hosanna! Błogosławiony, który przychodzi w imię Pańskie», oraz «Król izraelski!»” (J 12,12-13).

Pan Jezus wjeżdża jako Król do królewskiego miasta – Jerozolimy. Ludzie witają Jezusa okrzykami: „hosanna” i rzucają gałązki palmowe – uznając Go w ten sposób za swego Króla.

Przypominamy, że co roku w Niedzielę Palmową na pamiątkę wjazdu Jezusa do Jerozolimy poświęcamy palmy.

Jeśli pogoda dopisze na spacerze można znaleźć suchą trawę, bazie itp. do zrobienia palmy