Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 15
Artykułów : 107
Odsłon : 73247

Rekomendacje

Zadania 06.04.2020-10.04.2020 PDF Drukuj Email
Grupa 2 - Stokrotki - Zadania
Wpisany przez Joanna Gruszka, Katarzyna Miętus, Dominika Świst   

Tygodniowy plan pracy zdalnej 06.04.2020 – 10.04.2020

 


Poniedziałek 06.04.2020r

1. Zabawa muzyczna na dzień dobry do piosenki ,,Panie Janie”.

Dzieciom potrzebny garnek lub miska i drewniana łyżka. Na słowa „bim, bam, bom” uderzają łyżką rytmicznie o miskę.

https://www.youtube.com/watch?v=dzMLZrrj5Y0

2. Słuchanie opowiadania B. Szelągowskiej pt. „Wielkanocne pyszności”.

Dzieci w czasie słuchania oglądają ilustracje z książki ze stron 60-61.

https://www.youtube.com/watch?v=CMOLuBaxYIA

Następnie odpowiadają na pytania:

- Z czego dzieci wykonały pyszności do koszyka wielkanocnego?

- Dlaczego Olek powstrzymał Maćka przed kosztowaniem babki z kącika wielkanocnego?

- O jakich tradycjach wielkanocnych była mowa w opowiadaniu?

- Jakie smakołyki z wielkanocnego stołu lubisz najbardziej?

3. „Kurczęta” – zabawa ruchowa z elementami poskoku. Dzieci są

kurczętami. Skaczą obunóż po pokoju, cichutko wypowiadając sylabę:

pi,pi,pi. Na hasło rodzica: Lis się skrada – kurczęta jak najszybciej

chowają się za rodzicem. Na kolejne hasło: Lis wrócił do lasu – kurczęta

kontynuują skakanie. Zabawę powtarzamy kilka razy.

4. Karta pracy cz.2 str.29.

- opowiadamy jakie wielkanocne smakołyki znajdują się na stole

- rysujemy babki wielkanocne po śladach

5. Zabawa ruchowa do piosenki- dzieci dowolnie tańczą i pląsają.

https://www.youtube.com/watch?v=HhkpcqoWoA8

6. „Przysmaki wielkanocne” – lepienie z masy solnej lub plasteliny wielkanocnych przysmaków. (Przepis na masę solną: pół szklanki soli+ pół szklanki mąki pszennej+ woda. Wymieszać i zagnieść ciasto.)


Gimnastyka korekcyjna: Ćwiczenia na wesoło.

1. Wyścig żółwi - Zabawa, przy której jest sporo śmiechu, a dzieciaki lubią ją powtarzać i bić swoje rekordy. Potrzebny będzie woreczek z kaszą lub ryżem. A teraz reguły gry! Na mecie ustawia się jedno lub więcej dzieci, mama lub tata w pozycji na czworaka. Każdy zawodnik na plecach ma balast w postaci woreczka. Każdy porusza się na czworaka najszybciej jak potrafi. Gdy woreczek spadnie zaznaczamy miejsce dokąd żółw dotarł. Dzieciaki lubią poprawiać swój rekord i próbować dojść za każdym razem dalej. I tak zabawa może trwać naprawdę długo.

2. Przeprawa przez rzekę - Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze!!!

3. Tor przeszkód - Nie znam dziecka, które nie uwielbiałoby toru przeszkód! Do jego wykonania wykorzystajcie to co macie w domu. Mogą to być wielkie kartony przez środek, których trzeba się przeczołgać, poduszki, po których trzeba skakać, butelki, które należy omijać czy krzesła, na które trzeba się wspinać! Zabawa idealna zarówno dla maluszków jak i dla starszych dzieci.

4. Mały ninja - Mały ninja, człowiek pająk, nazywajcie to jak chcecie. Wystarczy zaplątać sznurek czy włóczkę o stół i krzesła by stworzyć niełatwy do przejścia tor. Ćwiczenie wymaga skupienia, precyzji i trochę gimnastyki. A układ można za każdym razem zmieniać, zaczepiając w inny sposób włóczkę.

 


Wtorek 07.04.2020

1. Czy wszystkie jajka są takie same?- oglądanie filmiku pt,,Bajka o jajkach” https://www.youtube.com/watch?v=lIWDCkbVQ6A

2. Rozmowa kierowana na podstawie filmu:

-Z czego zbudowane jest jajko?

-Czy wszystkie jajka są takie same?

-Który ptak składa największe jaja?

-Który ptak składa najmniejsze jaja?

-Który ptak podrzuca swoje jajka innym ptakom?

3. Zabawa badawcza – „Jajka i woda” Dzieci badają zachowanie w wodzie jajka surowego i jajka ugotowanego – wkładają je kolejno do przezroczystego naczynia z wodą. Obserwują ich zachowanie.

Do wody w przezroczystym naczyniu wkładają surowe jajko i dosypują stopniowo sól (około 10–12 łyżek soli). Obserwują, co dzieje się z jajkiem.

4. Zabawa ruchowa do piosenki „Żółty kurczaczek” – dzieci ilustrują słowa piosenki według własnego pomysłu, próbują zapamiętać słowa refrenu.

https://www.youtube.com/watch?v=SE8-tteo9wg&feature=youtu.be

5. „Kurczaczek”- wykonanie pracy plastycznej. Na kolorowej kartce papieru dzieci układają kurczaka z okrągłych wacików kosmetycznych (waciki można przycinać według własnego pomysłu), następnie obrazek malują farbami (przykładowe wykonanie pracy na załączonym obrazku).

 


Środa 08.04.2020

1. Oglądanie filmu edukacyjnego „Tradycyjny koszyk wielkanocny”.

https://youtu.be/-vS8QYsdefQ

Odpowiadanie na pytania:

- Jakie pokarmy tradycyjnie święcimy na Wielkanoc?

- Co jeszcze może pojawić się w wielkanocnym koszyczku?

2. Karta pracy cz. 2 str. 31 – ćwiczenia spostrzegawczości wzrokowej:

- nazywanie obrazków

- wskazywanie zdjęć, które różnią się od pozostałych

- przyporządkowanie naklejek symboli wielkanocnych do odpowiadających im cieni

3. „Gdzie jest pisanka?” - zabawa typu ciepło -zimno

Rodzic chowa w dowolnym miejscu jajko lub szablon pisanki, dziecko  szuka wg wskazówek rodzica. Jeśli dziecko znajduje się blisko rodzic mówi „Ciepło”, jeśli daleko „Zimno”.

4.„Wyścig z jajem”-zabawa ruchowa.

Potrzebna będzie łyżka - drewniana lub zwykła, i jajko. Wyznaczamy start i metę, prosimy dziecko żeby przeniosło jajko na łyżce w taki sposób, aby nie spadło. Możemy zaproponować konkretny sposób poruszania się, np. tyłem, bokiem, stopa za stopą, na kolanach, wielkimi krokami, na palcach itd. Dziecko powinno starać się przez całą trasę trzymać wyprostowaną rękę.

5. Karta pracy cz. 2 str. 32.

- Określanie położenia kurczaka, zajączka i baranka z zastosowaniem przyimków „przed, obok, za” itp. Dbamy, aby dzieci wypowiadały się całymi zdaniami.

- przeliczanie jajek w koszyku

- kolorowanie rysunku

- ozdabianie koszyczków

6. Taniec do piosenki „Wielkanocna zabawa” Śpiewające brzdące z wykorzystaniem chustki lub apaszki. Dzieci wykonują dowolne piruety, pląsy, podskoki do melodii piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=NX0NBclT7DI


J. angielski

- Piosenka o dziesięciu wielkanocnycch króliczkach. link: https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8

Dzieci liczą 1-10 i  kiedy słyszą  polecenie jak hop- podskakują na jednej nóżce. Kiedy słuszą stop- na chwile sie zatrzymują. run-biegaj/ walk -maszeruj/skip-podskakuj/

- piosenka Who took the cookie ? kto wziął ciasteczko ? ( from the cookie jar- z pojemnika na ciasteczka)  link https://www.youtube.com/watch?v=OzKY5YHnOTg

Not me-  ja nie   than who ? -więc kto ?

Dzieci powtarzają nazwy zwierząt panda-panda/ rabbit-królik/bear-niedźwiedź/ penguin-pingwin / kangaroo-kangur.  Let's share-podzielmy się.

 


Czwartek, 09.04.2020

1. „Wielkanocne pisanki” – sposoby ozdabiania pisanek

https://www.youtube.com/watch?v=mwWgC626krE

- Który rodzaj ozdabiania pisanek podoba ci się najbardziej?

2. Zabawa ruchowa „Turlające się Jajko”

Dzieci kładą się na dywanie. Są pisankami. Turlają się we wskazaną przez rodzica stronę, np. w stronę okna, w stronę drzwi. Uważają, aby nie zderzyć się z innym dzieckiem lub z napotkanym przedmiotem – wtedy pisanka może pęknąć. Jeśli tak się stanie (dzieci zderzą się), rodzic podchodzi do dziecka, sprawdza, czy pisanka jest cała lekko naciskając dziecko w różnych miejscach. Stwierdza, że wszystko jest w porządku, i zabawa toczy się dalej.

3. Karta pracy, cz.2, nr30

Dzieci:

− rysują po szarych liniach rysunku pisanki,

− kolorują rysunek,

− oglądają obrazki, naśladują miny przedstawione na pisankach, nazywają emocje, wskazują pisankę: wesołą, wystraszoną, smutną, złą.

4. Wypowiedz zdanie „ Święta Wielkanocne już blisko” z różnym natężeniem głosu:

- cicho

- głośno

- szeptem


J.angielski

Piosenka o wielkanocnym króliku link: https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

This is the way the bunny hops- tak właśnie skacze króliczek.   On easter day- w wielkanoc  / wiggle their nose- rusza noskiem / flops his ears- rusza uszami  /  shake his tail- potrząsa ogonkiem/

 


Piątek, 10.04.2020

1. „Śniadanie wielkanocne”

Rodzic czyta rymowankę, natomiast dziecko naśladuje zaproponowane dźwięki. Zabawę można powtórzyć kilka razy.

Najpierw żurek z kiełbasą - dzieci mówią mniam, mniam, mniam

i ziemniaki z okrasą, - dzieci dmuchają gorące ziemniaki

potem pyszne jajeczka, - dzieci wypowiadają głoskę mmmmmmm

a na końcu – babeczka. - nabierają dużo powietrza, zamykają usta

i wypychają policzki.

2. Posłuchaj i rozwiąż zagadki Wielkanocne:

https://www.superkid.pl/zagadki-wielkanoc

3. „Co znajdziemy na wielkanocnym stole?”

- powiedz, co znajduje się na wielkanocnym stole?

- podziel te wyrazy na sylaby

- policz, ile sylab jest w każdym z wymienionych wyrazach

4. „Wielkanocne wypieki”- pomagamy mamie w pieczeniu wielkanocnych wypieków. Dzieci odmierzają ilość poszczególnych składników, mieszają, dekorują itp.