Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 15
Artykułów : 107
Odsłon : 73231

Rekomendacje

Zadania 04.05.-08.05. PDF Drukuj Email
Grupa 2 - Stokrotki - Zadania
Wpisany przez Joanna Gruszka Katarzyna Miętus   

Plan pracy zdalnej 04.05.2020 – 08.05.2020


PONIEDZIAŁEK 04.05.2020

1. Słuchanie opowiadania „Majowe święta” Barbary Szelągowskiej. Równocześnie oglądanie ilustracji w książce str. 68-69.

https://www.youtube.com/watch?v=3qBRmtxOIIw

Następnie proszę rodziców o zadnie pytań:

- Jakie barwy ma flaga Polski?

- Dlaczego na początku maja wywiesza się polskie flagi?

- Jakie miejsce odwiedziła grupa Ady?

- Co ciekawego zobaczyły dzieci w muzeum?

2. „Flaga Polski”- praca plastyczno-techniczna. Rodziców proszę o przygotowanie dla dziecka dwóch prostokątów z papieru – białego i czerwonego. Dzieci układają z prostokątów sylwetę flagi Polski, odpowiednio sklejają i z pomocą rodzica przymocowują do patyczka od szaszłyków.

3. „Flaga na wietrze”- zabawa ruchowa z wykorzystaniem wykonanej flagi. Dzieci maszerują w rytmie piosenki. Na hasło „stop”- ponoszą rękę do góry i machają flagą. Zabawę powtarzamy kilka razy.

https://www.youtube.com/watch?v=lbB770dSoI0

4. Karta pracy cz.2 nr 44.

- rysowanie flagi Polski po śladzie, kolorowanie jej według wzoru

- przyglądanie się rysunkom flag, otaczanie pętlą flagi Polski

5. Powtarzanie słów refrenu „Piosenki małego patrioty” (powtarzamy słowa w różny sposób: cicho, głośno, wolno, szybko)

„Bo moje miasto, bo moja wioska

to Polska, to Polska, to Polska.

A biało- czerwone są barwy ulubione

to Polska, to Polska, to Polska.”

6. Zabawa ruchowa do utworu „Piosenka małego patrioty” w wykonaniu Małej Orkiestry Dni Naszych. W czasie zwrotki dowolne pląsy do piosenki, w czasie refrenu dzieci próbują włączać się do śpiewu.

https://www.youtube.com/watch?v=O8lbwWF7yXo


Gimnastyka korekcyjna:

1. Do tego ćwiczenia przyda się 1,5 l butelka z wodą (pełna). Stajemy na butelce i próbujemy utrzymać równowagę. Kto da radę dłużej?

2. Siadamy w dość dużym rozkroku, robimy skłony z pogłębieniem do lewej nogi ( „raz, dwa, trzy” większe pogłębienie, na „4” – prostujemy się), staramy dotknąć stopy. Powtarzamy tę samą aktywność do prawej nogi. Pamiętajmy o nogach prostych w kolanach

3. „Spadające gwiazdki” - odskakujemy z szeroko rozłożonymi w górę rękoma oraz szeroko rozstawionymi nogami. Lądujemy do półprzysiadu. (10 powtórzeń)

4. Bierzemy piłkę, odbijamy ją o podłogę i łapiemy stojąc w miejscu. To samo ćwiczenie możemy wykonać w ruchu. Każda wersję powtórzyć 4x.

5. „Samochody” – dzieci (samochody) jeżdżą po pokoju w dowolnym My pokazujemy kolory (ręcznik, szarfa, klocek itp.), czyli światła drogowe. Dzieci reagują: czerwony kolor – stoją, zielony – jadą.


WTOREK 05.06.2020r.

1. Poćwicz – dźwięki wysokie i niskie

https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU

2. Słuchanie wiersza.

Rodzic recytuje dzieciom wiersz Iwony Fabiszewskiej „Moja Ojczyzna”.

Kocham moją ojczyznę,

bo jestem Polakiem.

Kocham Orła Białego,

bo jest Polski znakiem.

Kocham barwy ojczyste:

te biało-czerwone.

Kocham góry i niziny,

każdą Polski stronę.

Rozmowa na temat wiersza.

− Jak nazywa się nasza ojczyzna?

− Co to znaczy być Polakiem?

− Dlaczego kochamy orła białego?

− Jak wygląda nasze godło?

3. Nauka wiersza „Moja Ojczyzna” na pamięć metodą ze słuchu.

Dzieci starają się wyrecytować wiersz dla członków swojej rodziny.

4. Zabawa ruchowa „Wysoko – nisko”.

Maskotka dla każdego dziecka, nagranie wesołej melodii.

Dzieci biorą do ręki jedną z pluszowych maskotek znajdujących się w domu. Wykonują własne improwizacje taneczne z zabawką w roli partnera. Na przerwę w muzyce, zgodnie z poleceniem wydanym przez rodzica, pokazują swojemu partnerowi, co znajduje się wysoko (wspinają się na palce, wyciągając rękę z maskotką w górę) lub nisko (wykonują przysiad i pokazują np. wzory na dywanie). Zabawę powtarzamy kilka razy.

5. Karta pracy, cz. 2, nr 45.

Dzieci:

− odszukują wśród naklejek brakujące elementy obrazka, naklejają je w odpowiednich miejscach, podają nazwę przedstawionego symbolu Polski,

− kolorują pierwszą, trzecią i piątą koronę na żółto, a drugą i czwartą – na pomarańczowo,

− liczą, ile jest żółtych koron, a ile pomarańczowych koron.

6. Zabawa „Mój kraj” – rozwijająca zdolność logicznego myślenia.

Dzieci maszerują w rytmie piosenki, w określonym kierunku. Na przerwę rodzic mówi wypowiedzenia, a dzieci określają, które z nich jest prawdziwe, podnosząc ręce w górę.

Przykładowe wypowiedzenia:

· Stolicą Polski jest Warszawa.

· W naszym kraju rosną palmy

· Polska flaga ma barwy biało-czerwone.

· Polskie morze to Bałtyk.

· Najwyższe góry w Polsce to Tatry.

· Największe miasto w Polsce to Londyn.

· W Polsce językiem ojczystym jest język angielski.


ŚRODA 06.06.2020r.

1. Zabawa muzyczna

https://youtu.be/FZ3pj_ZkldQ

2. Posłuchaj ważnych informacji o Polsce i odpowiedz na pytania:

https://www.youtube.com/watch?v=Xv7DNwMDoAM

3 . Odtwórz rytm

Rodzic wyklaskuje rytm, natomiast dziecko stara się go odtworzyć klaszcząc w dłonie.

Np.:

· Dwa razy wolno, trzy razy szybko

· Dwa razy szybko, raz wolno

· Trzy razy wolno, trzy razy szybko

4. Słuchanie hymnu Polski „Mazurka Dąbrowskiego”

https://www.youtube.com/watch?v=ioUutRw9WeQ

Rodzic uzmysławia dziecku zasadę podczas słuchania i śpiewania hymnu ( postawa na baczność i w ciszy). Przekazuje również że, słuchamy go podczas ważnych uroczystości państwowych, narodowych, patriotycznych, ale również sportowych.

5 .Ćwiczenia oddechowe „Wiślane fale”

Rodzic przygotowuje cienkie paski z bibuły lub z materiału ( można je przymocować do cienkiego patyczka). Rodzic trzyma paski w bibuły w ręce natomiast dziecko nabiera powietrze nosem, następnie powoli wypuszcza je ustami, wprowadzając w ruch paski. Zabawę należy powtórzyć kilka razy.

6. „Orzeł biały”- praca plastyczno-techniczna z wykorzystaniem rolki po papierze toaletowym. Dzieci malują rolkę białą farbą. Rodziców proszę o pomoc w obrysowaniu dłoni dziecka oraz wycięcie ich po liniach. Następnie dziecko nakleja elementy na czerwonej kartce.


CZWARTEK 07.05.2020

1. Zapoznanie dzieci z pojęciem stolica.

Stolica to główne miasto danego państwa. W stolicy znajduje się siedziba rządu czyli osób sprawujących władzę. Stolicą Polski jest Warszawa. Wskazywanie Warszawy na mapie (w atlasie, internecie).

2. „Droga do stolicy”- zabawa ruchowa z elementem równowagi.

Rozkładamy na podłodze skakankę, sznurek lub szalik. Dziecko przemierza trasę stopa za stopą.

3. Odsłuchanie legendy o Syrence warszawskiej w postaci słuchowiska.

https://www.youtube.com/watch?v=iid3EQOSSFw

Rozmowa kierowana na podstawie usłyszanej legendy:

- Jak wyglądała Syrenka?

- Dlaczego rybacy chcieli ja schwytać?

- Kto uwolnił syrenkę?

- Co obiecała Syrenka warszawiakom?

4. Oglądanie zdjęcia pomnika Syrenki warszawskiej.

5. „Jedziemy do Warszawy”- zabawa ruchowa do piosenki „Jedzie pociąg z daleka”. Zapraszamy do wspólnej zabawy rodzeństwo i rodziców – stajemy jeden za drugim, trzymamy się za ramiona i naśladujemy sposób poruszania się pociągu. https://www.youtube.com/watch?v=PjUopo-DJio

6. „Zwiedzamy Warszawę z Syrenką”- zabawa dydaktyczna.

Prezentujemy dzieciom obrazki przedstawiające Stare Miasto w Warszawie, Łazienki, Stadion Narodowy (obrazki poniżej). Dzieci dzielą nazwy na sylaby.

7. Karta pracy cz. 2 nr 46

- łączenie ze sobą połówek pocztówek przedstawiających ciekawe miejsca w stolicy polski,

- podawanie nazw z pomocą osób dorosłych

- rysowanie po śladach rysunków fal na rzece Wiśle


PIĄTEK 08.05.2020

1. „Wycieczka po Polsce” – oglądanie filmiku edukacyjnego „Polska-moja ojczyzna cz.2”. Zapoznanie z ciekawymi miastami w Polsce oraz znajdującymi się w nich atrakcjami turystycznymi.

https://www.youtube.com/watch?v=JPB6tA0U214

2. „Oto Morze Bałtyckie jest”- pląs do piosenki. Naśladowanie ruchów i gestów pokazywanych w piosence.

https://www.youtube.com/watch?v=aZxMiWyO3YA

3. Karta pracy cz.2 nr 43

- oglądanie zdjęć przedstawiających ciekawe miasta Polski

- odczytywanie podpisów (rodzic czyta wyrazy, a dziecko mówi nazwy zdjęć)

- rysowanie budynków po śladzie

4. Karta Pracy cz.2 nr 47

- odszukiwanie na dużym zdjęciu fragmentów obrazków (ćwiczenie spostrzegawczości)

5. Utrwalenie atrakcji turystycznych polski poprzez oglądanie i słuchanie nagrania piosenki „Jestem Polakiem”. W czasie refrenu dzieci dowolnie tańczą i podskakują. W czasie zwrotek utrwalają nazwy polskich miast. https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

6. „To jest Polska właśnie”- zagadki tematyczne.

https://www.youtube.com/watch?v=20_HspeIrEA