Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 15
Artykułów : 105
Odsłon : 58349

Rekomendacje

Zadania 22.06.2020 - 26.06.2020 PDF Drukuj Email
Grupa 2 - Stokrotki - Zadania
Wpisany przez Joanna Gruszka, Katarzyna Miętus, Dominika Świst   

„STOKROTKI’- 22.06.2020 – 26.06.2020


PONIEDZIAŁEK 22.06.2020

1. „Słyszę, rozumiem, zapamiętuję” – ustawianie zabawek zgodnie z instrukcją. Dzieci ustawiają przed sobą 3 dowolne zabawki np. lalkę, misia, pajacyka. Następnie wymieniają ich nazwy, dzieląc wyrazy na sylaby. Następnie rodzic wypowiada nazwy w zmienionej kolejności, a dzieci ustawiają zabawki w podany sposób. (Wdrażamy dzieci do układania zabawek od strony lewej do prawej – jest to dobre ćwiczenie przygotowujące do pisania). Można zwiększyć liczbę zabawek, jeśli dzieci będą sobie dobrze radziły z tym zadaniem.

2. Zabawa ruchowo-naśladowcza do piosenki „Głowa, ramiona, kolana, pięty”. https://www.youtube.com/watch?v=JDSQlxZ_scY

3. „O czym rozmawiają zabawki?”- słuchanie opowiadania B. Szelągowskiej pt. „Zabawkowe smutki”. Ilustracje w książce na str.78-79.

4. Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce:

- Co przytrafiło się lalce Rozalce, misiowi Łatkowi i wyścigówce podczas zabaw z dziećmi?

- Za jakimi przedszkolnymi zabawkami będziecie tęsknić w czasie wakacyjnej przerwy?

5. „Tulinkowy taniec”- układ taneczny do piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=20kRqwaYjvA&list=PL2YRXvY-taXnKTAhSaXzowhzmnjzGgxrL&index=10

6. „Czym najbardziej lubiłem bawić się w przedszkolu?”- dzieci odpowiadają na pytanie i tłumaczą dlaczego akurat taka zabawkę lubią najbardziej.

7. „Moja ulubiona zabawka z przedszkola”- rysowanie kredkami.

Gimnastyka korekcyjna:

1. Dziecko wykonuje podskoki obunóż, a potem raz na jednej, raz na drugiej nodze 10x.

2. W klęku podpartym dziecko wykonuje na przemian „koci grzbiet”, następnie „plecy zapadnięte (wklęsłe)” 5x.

3. Zabawa „Pchanie taczek” - trzymamy za kostki nasze dziecko, a ono próbuje chodzić na rękach do przodu, do tyłu, zmieniać kierunek.

4. Marsz na czworaka w podporze przodem.

5. Szybki sprint w miejscu 5x.


WTOREK 23.06.2020r.

1. Poranna gimnastyka dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=b1kyvvbXyVA

2. Słuchanie wiersza Barbary Kosmowskiej „Podjudzajka”.

Rodzic czyta dzieciom wiersz.

Zawsze jadę na wakacje w towarzystwie podjudzajki.

To istotka bardzo sprytna, pewnie rodem z jakiejś bajki.

I ma ulubione zdanie, gdy na pomysł wpadam zły,

Mówi: – Zrób to, zrób kochanie. I nie słuchaj swojej mamy!

Podjudzajka mnie podjudza, zakłócając letnie sny.

Wykąp się na dzikiej plaży, może się nieszczęście zdarzy?

Będzie potem płacz i łzy! Rozpal dziś ognisko w lesie,

To się szybko wieść rozniesie, kto z ostrzeżeń ważnych kpi!

Schowaj się przed mamą w sklepie, niech cię szuka i oblepi plakatami wszystkie drzwi!

Wymknij się po cichu z domu, Nie mów o tym nic nikomu.

Zgub się w tym okropnym mieście, będzie działo się nareszcie, będzie świetnie, mówię ci!

A ja śnię, że tak się dzieje, że drżę cała i truchleję,

I gdy budzę się nad ranem, pytam moją biedną mamę,

Czy niegrzeczna byłam znów? Czy uciekłam, zaginęłam, gdzieś przepadłam i zniknęłam w gąszczu moich strasznych snów?

Nic z tych rzeczy! – mówi mama. – To nie wakacyjny Dramat, tylko podjudzajki gra.

Kto rodziców zawsze słucha, nie chochlika i kłamczucha, ten wakacje piękne ma!

Rozmowa na temat wiersza.

R. zadaje pytania:

− Kim była podjudzajka?

− Do czego podjudzajka namawiała dzieci?

− Dlaczego nie warto słuchać podjudzajki?

3. Wykonanie plakatu :Bezpieczne wakacje”- metodą dowolną.

Ustalenie zasad bezpieczeństwa obowiązujących w różnych miejscach letniego wypoczynku.

4. Zabawa na powietrzu „W piaskownicy”

Dzieci szukają w ogrodzie kamyków i układają je na brzegach piaskownicy. Wsypują do małych plastikowych pudełek piasek. Następnie wciskają kamyki w piasek tak, aby nie było ich widać. Potem odszukują kamyczki i przeliczają je.

5. Karta pracy, cz. 2, nr 61

Dzieci:

− oglądają obrazek, mówią co przedstawia, kolorują go,

− odszukują w naklejkach obrazki ryb, naklejają je w akwariach tak, aby w każdym akwarium były takie same rybki.

6. „Pomyśl i powiedz” – zabawa dydaktyczna

Utrwalenie znajomości imienia i nazwiska oraz nazwy ulicy, na której dziecko mieszka.


ŚRODA 24.06.2020r.

1. Wycieczka do lasu” – zabawa ruchowo - naśladowcza

Rodzic zaprasza dziecko na wycieczkę do lasu, gdzie rosną bardzo smaczne jagody i poziomki.

Dziecko improwizuje ruchem: maszeruje, kierując się w stronę lasu, przedziera się przez gęste zarośla – odgarnia gałęzie, zatrzymuje się – słucha śpiewu ptaków, pokonuje przeszkody np. czołga się pod nisko położonymi gałęziami, zatrzymuje się i wdycha leśne powietrze – wciąga powietrze nosem, a wydycha ustami, przeskakuje przez kamienie, dochodzi do leśnej polany.

2. Rozpoznawanie materiału przyrodniczego po dotyku.

Np.: szyszka, kawałek mchu, kawałek kory…

R. pokazuje dziecku szyszkę, mech, korę. Pyta, co to jest. Zachęca do oglądania, dotykania, wąchania, określania charakterystycznych cech, wskazywania tego, co jest dla dziecka miłe lub niemiłe w dotyku. Następnie umieszcza zgromadzony materiał przyrodniczy pod tkaniną w wybranej przez siebie kolejności. Dziecko, wkładając rękę pod tkaninę, stara się odgadnąć za pomocą dotyku w jakiej kolejności ułożony jest wcześniej prezentowany materiał.

3. Zestaw ćwiczeń ruchowych z użyciem chusteczek np. higieniczne

· Zabawa ruchowa z elementem czworakowania – Żabki.

Dzieci są żabkami. Kładą kilka chusteczek w różnych miejscach na dywanie, kucają między nimi. Na hasło: Żabki skaczą, wykonują skok do najbliżej leżącej chusteczki. Należy zabawę powtórzyć kilka razy.

· Skrętoskłony – Trawa na wietrze.

Dzieci siedzą w siadzie rozkrocznym, chusteczki trzymają oburącz w górze, są źdźbłami trawy, wykonują skrętoskłon raz do jednej, raz do drugiej stopy, starając się nie zginać kolan. Powtarzają ćwiczenie kilkakrotnie.

· Ćwiczenie mięśni grzbietu – Kolorowe lato.

Dzieci leżą przodem, trzymają chusteczki oburącz przed głową. Unoszą głowę, ręce trzymają prosto, oglądają chusteczki – starają się przez chwilę utrzymać taką pozycję. Następnie wracają do leżenia i powtarzają ćwiczenie.

4. Filmik edukacyjny o lesie:

https://www.youtube.com/watch?v=GVxiSJ-E8HM

5. Zabawa wyrabiająca reakcję na przerwę w muzyce „W świat idziemy”.

Dziecko maszeruje w rytmie muzyki.

https://www.youtube.com/watch?v=Ug_O9WuJYKk

Na przerwę w muzyce zatrzymuje się i recytuje krótki wiersz Bożeny Formy:

Idziesz ty, idę ja

W świat idziemy raz i dwa

Tup tup tup tra la la

niech ta podróż wiecznie trwa.

J. angielski:

Piosenka: https://www.youtube.com/watch?v=7pMEQsk3c5Y

Down in the deep blue sea- głęboko w niebieskim morzu, Come and take a dive with me- chodź i zanurkuj ze mną ! We’ll see a swimming fish.

zobaczymy jak pływaja ryby. Come and take a dive with me-chodź i zanurkuj ze mną. We’ll see an octopus- zobaczymy ośmiornicę.

Come and take a dive with me-chodź i zanurkuj ! We’ll see a great big whale- zobaczymy wielkiego wieloryba ! Come and take a dive with me.

We’ll see a baby shark- zobaczymy małego rekina ! Come and take a dive with me. We’ll see a jellyfish- zobaczymy meduzę !

Come and take a dive with me. We’ll see a starfish- zobaczymy rozgwiazdę !


CZWARTEK 25.06.2020

1. Zabawa ruchowo-naśladowcza do piosenki „Gumi miś”

https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4

2. Słuchanie wiersza Iwony Fabiszewskiej „Uprzejmość”

Na piaszczystej plaży

Zuzia zamek buduje.

Nagle Krzyś piłką rzuca

i cały zamek psuje.

Potem szybko podbiega,

piłkę z piachu wyjmuje,

a ty, że zamek zniszczył

wcale się nie przejmuje.

Jednak mama to widzi,

woła Krzysia do siebie.

- Czemu nie przeprosiłeś?

Wstyd mi Krzysiu za ciebie.

3. Rozmowa na temat wiersza. Dzieci odpowiadają na pytania:

- Co robiła Zuzia na plaży?

- Co zrobił Krzyś?

- Jak zachował się Krzyś po zniszczeniu zamku?

- Dlaczego mamie było wstyd za Krzysia?

4. „Poprawne zachowanie Krzysia”- odgrywanie scenki dramowej. Dziecko wraz z rodzicem lub rodzeństwem próbuje odegrać scenkę przedstawiającą poprawne zachowanie Krzysia. Jedna osoba siada na dywanie i buduje z klocków wieżę- to zamek. Druga osoba ma w rękach piłkę. Ogrywamy scenkę według pomysłu dziecka.

5. „Proszę, przepraszam, dziękuję”- zabawa doskonaląca umiejętność doboru odpowiednich słów grzecznościowych do danej sytuacji społecznej. Dzieci tańczą dowolnie do piosenki. Na przerwę w muzyce zatrzymują się. Rodzic opisuje sytuację, w której zachodzi konieczność użycia jednego ze słów grzecznościowych np. dziecko dostaje od babci lizaka, niechcący potrąca podczas rysowania inne dziecko, podaje książkę koledze itp. Dzieci uważnie słuchają i wypowiadają głośno odpowiednie słowo- proszę, przepraszam lub dziękuję. https://www.youtube.com/watch?v=Iz_VSfa_VaE

6. „Poszukiwanie ukrytego skarbu” - zabawy w piaskownicy. Przed wyjściem do ogrodu rodzic zakopuje w piaskownicy skarb np. małe plastikowe pudełko. Zadaniem dzieci jest jego odnalezienie. (Jeżeli ktoś nie ma własnej piaskownicy to można ukryć skarb w dowolnym miejscu w ogrodzie).

J. angielski:

"Goodbye song"  link: https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

Bye bye. Goodbye. Do widzenia. I can clap my hands- potrafie klaskać ! I can stamp my feet- potrafie tupać I can clap my hands-potrafie

klaskać. I can stamp my feet- potrafie tupać ! Bye bye. Goodbye. Bye, bye, bye, bye. Goodbye- do widzenia


PIĄTEK 25.06.2020

1. „Na ziemi zostaje”- zabawa ruchowa doskonaląca refleks.

https://www.youtube.com/watch?v=Iz_VSfa_VaE

2. Karta pracy cz. 2 nr 62.

Dzieci:

- czytają tekst z osobą dorosłą, osoba dorosła czyta tekst a dzieci mówią nazwy obrazków

-rysują po szarych liniach wokół przedmiotów, mówią do czego służą te przedmioty

3. „Gra w pytania”- zabawa rzutna z piłką.

Rodzic rzuca piłkę do dziecka i zadaje mu pytanie, dziecko odpowiadając rzuca piłkę z powrotem do rodzica. Przykładowe pytania:

- Jaki jest Twój ulubiony owoc?

- Jaki kolor podoba Ci się najbardziej?

- Jaką zupę lubisz najbardziej?

- Jaki smak lodów jest Twoim ulubionym smakiem?

- Jaka porę roku lubisz najbardziej?

4. „Cztery pory roku”- praca z obrazkiem.

Rodzic opowiada o jednym z krajobrazów w danej porze roku. Dzieci zgadują, o którym obrazku jest mowa. Uzasadniają swoja wypowiedź. Nazywają przedstawioną na obrazku porę roku. Zastanawiają się, jaka była pora roku, kiedy rozpoczęły przedszkole we wrześniu, a jaka pora będzie, kiedy przychodzi czas wakacji.

5. Rozwiązywanie zagadek Iwony Fabiszewskiej o porach roku.

Na drzewach liście kolorowe.

W sadzie owoce zdrowe.

W spiżarni różne zapasy,

na trudne zimowe czasy.(jesień)

Bociany z podróży wracają,

wokół kwiaty rozkwitają

Motyle pojawiły się na łące,

ale dni nie są jeszcze gorące. (wiosna)

Śniegiem pola zasypało,

Gdzie się spojrzysz, wszędzie biało.

Biały puszek z nieba leci,

już bałwanka lepią dzieci. (zima)

Jest gorąco, słońce świeci.

Na wakacje jada dzieci.

W wodzie będą się pluskały

i na plaży w piłkę grały. (lato)

6. „Kocham lato”- taniec z chustką do piosenki, tworzenie improwizacji tanecznych według pomysłów dzieci.

https://www.youtube.com/watch?v=AMHERjgWdgI

7. „Moja ulubiona pora roku”- praca plastyczna, malowanie farbami na podany temat. Stosowanie barw charakterystycznych dla danej pory roku.