Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 14
Artykułów : 43
Odsłon : 49247

Rekomendacje

Grupa 3 - Motylki
Zadania 06.04.2020-10.04.2020 PDF Drukuj Email
Grupa 3 - Motylki - Zadania
Wpisany przez Maria Skupeń Aneta Karkula Dominika Świst   

Tygodniowy plan pracy zdalnej 06.04.2020 – 10.04.2020


Poniedziałek 06.04.2020

Temat dnia: Zwyczaje świąteczne

I. Wykonanie „Karty pracy” część 4. str. 50( 5-latki)

 

Dzieci opowiadają, co dzieje się na obrazku,

czytają z N. tekst pod obrazkiem, uzupełniając go nazwami obrazków, rysują szlaczek po śladzie.

„Karty pracy” część 2. str. 28 ( 4-latki)

Dzieci rysują koszyk po śladzie, kolorują koszyk i jajka, naklejają naklejki, nazywają kolory pisanek.

3-latki- lepią z plasteliny kurczaczka

Zabawa ruchowa „Pisanka do koszyka”-( na środku pokoju przygotowujemy obręcz np. ułożoną ze skakanki, hula –hop, szalika) Dziecko biega po pokoju. Na hasło „Hop” (zawołane przez rodzica) dziecko siada do obręczy. Powtarzamy zabawę kilka razy.

 

II. 1. Zapoznanie z tradycjami świątecznymi na podstawie prezentacji „Zwyczaje wielkanocne”- dzieci oglądają prezentację, następnie rozmawiają z rodzicami na temat tradycji świątecznych obchodzonych w domu.

https://youtu.be/r-to1UXYMUA

2. Praca plastyczna:

5-latki – „Kurczaczek” Wyprawka –karta 19

-dzieci wycinają kształt tułowia kurczaka. Składają go wzdłuż szarych linii i sklejają w zaznaczonym miejscu. Wycinają głowę kurczaka i przyklejają we właściwym miejscu tak, jak to widać na fotografii. Odnajdują w naklejkach dziób, oczy i nóżki kurczaka. Naklejają je, kierując się fotografią, lub zgodnie ze swoim pomysłem.

4- latki – „Wielkanocne motywy” „Wyprawka”- karta 9

 

- dzieci wypychają obrazek kurczątka, składają go i sklejają według instrukcji, wypychają nacięte skrzydła i przyklejają w od­powiednich miejscach, przyklejają też pióra w odpowiednim miejscu (np. z tyłu).

 

3- latki- „Kurczak wielkanocny”- dziecko przykleja na kartce dwa koła z żółtego papieru (wycięte przez rodzica). Jedno większe- „brzuszek” drugie mniejsze „głowa” powstaje kurczak. Dorysowuje flamastrem dzióbek, łapki oraz oczka. Przykleja piórka -skrzydełka.

III. Słuchanie piosenki i oglądanie teledysku „Żółty kurczaczek” Śpiewające Brzdące

https://youtu.be/SE8-tteo9wg

Zabawa ruchowa do refrenu piosenki.

- Dziecko naśladuje taniec kurczaczka jak w teledysku. I część refrenu- kołysanie z nogi na nogę i wymachy rąk w prawą i lewą stronę. II część refrenu- marsz po pokoju.


Gimnastyka korekcyjna: Ćwiczenia na wesoło.

1. Wyścig żółwi - Zabawa, przy której jest sporo śmiechu, a dzieciaki lubią ją powtarzać i bić swoje rekordy. Potrzebny będzie woreczek z kaszą lub ryżem. A teraz reguły gry! Na mecie ustawia się jedno lub więcej dzieci, mama lub tata w pozycji na czworaka. Każdy zawodnik na plecach ma balast w postaci woreczka. Każdy porusza się na czworaka najszybciej jak potrafi. Gdy woreczek spadnie zaznaczamy miejsce dokąd żółw dotarł. Dzieciaki lubią poprawiać swój rekord i próbować dojść za każdym razem dalej. I tak zabawa może trwać naprawdę długo.

2. Przeprawa przez rzekę - Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze!!!

3. Tor przeszkód - Nie znam dziecka, które nie uwielbiałoby toru przeszkód! Do jego wykonania wykorzystajcie to co macie w domu. Mogą to być wielkie kartony przez środek, których trzeba się przeczołgać, poduszki, po których trzeba skakać, butelki, które należy omijać czy krzesła, na które trzeba się wspinać! Zabawa idealna zarówno dla maluszków jak i dla starszych dzieci.

4. Mały ninja - Mały ninja, człowiek pająk, nazywajcie to jak chcecie. Wystarczy zaplątać sznurek czy włóczkę o stół i krzesła by stworzyć niełatwy do przejścia tor. Ćwiczenie wymaga skupienia, precyzji i trochę gimnastyki. A układ można za każdym razem zmieniać, zaczepiając w inny sposób włóczkę.

 


Wtorek 07.04.2020r.

Temat dnia: Koszyczek wielkanocny.

I Układanie rymów do obrazków, na których są przedstawione różne elementy związane z Wielkanocą, np.: bazie, jajka, bara­nek, kurczaczek itp. Dzieci wypowiadają głośno nazwy i układają do nich rymy.

 

„Pisanki wielkanocne” – dzieci ozdabiają papierowe sylwety jajek wg. własnego pomysłu.

II

ü „Co słychać w koszyku wielkanocnym?” – słuchanie opowiadania S. Karaszewskiego.

Święta wielkanocne tego roku Olek i Ada wraz z rodzicami i dziadkami spędzali na wsi, w domu pra­dziadków. Stał tam pod lasem dom murowany. Dom miał strych i piwnice. A w domu tym był duży pokój z piecem kaflowym. A w pokoju stał stół okrągły, dębowy. A na stole obrus biały, haftowany cały. Na stole dębowym stał koszyczek wiklinowy. A w koszyczku wiklinowym, na serwetce leżały pisanki-kraszanki, wielkanocne malowanki. Obok pisanek-kraszanek stał cukrowy baranek, stał żółty kurczaczek, obok babka łaciata, gruba jak beczka, i sól w solniczce w kształcie jajeczka. Rosła rzeżucha zielona, wędzonka dobrze uwędzona nęciła psa i kota, myszkę i kunę zza płota.

Zawitał ksiądz do dzieci, koszyk z wikliny poświęcił. Kropidło w miseczce utopił, święconą wodą pokropił:

pisanki-kraszanki,

cukrowego baranka,

kurczaczka z chorągiewką,

babkę z lukrową polewą,

chlebek pokrojony,

przy soli ułożony,

rzeżuchę zieloną,

wędzonkę uwędzoną –

wszystko pokropił wodą święconą!

Mieszkańcy koszyka, pokropieni wodą święconą, poczuli się jakby byli świętymi. Jakby aureola wyrosła nad nimi i uczyniła wszystkich świętymi! A potem zaczęli krzyczeć jeden na drugiego. Czy dla święconego nie ma nic świętego?

– My jesteśmy najważniejsze! – chełpiły się pisanki-kraszanki. – Przy wielkanocnym stole świąteczni go­ście dzielą się nami i składają życzenia! Bez pisanek nie byłoby świąt wielkanocnych!

– Beeee, to ja jestem najważniejszy! – zabeczał cukrowy baranek. – Jestem biały i słodki, jestem symbolem poświęcenia, ofiary za innych, dobroci i czystości! Beze mnie nie byłoby świąt wielkanocnych!

– Pi, pi, pi, to ja jestem najważniejszy! – pisnął kurczaczek. – Jestem symbolem nowego życia, które po mrocznej zimie odradza się na nowo! Jak małe pisklęta, które wiosną wykluwają się z jaj!

– Wszyscy jesteście w błędzie! – huknęła babka. – Ja jestem najważniejsza, bo właśnie po mnie wyciągają się ręce stołowników! Beze mnie nie byłoby świąt wielkanocnych!

– Nieprawda, to my jesteśmy najważniejsi! – krzyknęli chleb i sól. – Gości zawsze wita się chlebem i solą. Bez nas nikt nie zapraszałby gości i nie byłoby prawdziwych świąt wielkanocnych!

– Co też wygadujecie! – zaperzyła się rzeżucha. – Z moich ziarenek wyrastają zielone łodyżki, pełne wita­min. Daję przykład innym roślinom, aby jak najszybciej zazieleniły się na polach, szybko rosły, dojrzewały i dawały obfity plon! Bez szybko budzącej się przyrody, bez rzeżuchy nie byłoby świąt wielkanocnych!

– Wszyscy mówicie nieprawdę! – ryknęła wędzonka. – Czy mogą być święta bez wędzonki? Beze mnie nie ma świąt wielkanocnych, nie ma żadnych świąt!

– Jak to, a Wigilia? – spytał baranek.

Wędzonka obraziła się i nie powiedziała nic więcej.

To, co później się działo, nie miało nic wspólnego ze świętami ani nastrojem świątecznym.

W koszyczku wiklinowym rozgorzała prawdziwa bitwa: nie tylko na słowa, ale na co się tylko dało. Milcze­niem pomińmy kto, co, czym i jak. Po zażartej kłótni nikt nie wyszedł z tej awantury cało.

Gdy dzieci weszły do pokoju, zobaczyły w koszyczku istne pobojowisko.

– Co tu się mogło stać?

– Kto to zrobił?

Pierwsze podejrzenie padło na kota. Ale kot siedział grzecznie na kanapie i lizał różowym języczkiem fu­terko. Nie wyglądał na sprawcę spustoszenia w koszyku.

Następnym podejrzanym był pies. Ale pies grzecznie spał w budzie i nie wchodził do domu.

Dzieci podejrzewały mysz, ale mysz zostawiłaby ślady ząbków na wędzonce. Dzieci pomyślały o kunie, ale okna i drzwi były zamknięte. Jak mogłaby się dostać do pokoju?

– Musimy naprawić zniszczenia! – postanowiły dzieci. Potłuczoną pisankę-kraszankę skleiły przezroczy­stym plasterkiem. Odłamany róg cukrowego baranka przykleiły scukrzonym miodem. Wyprostowały po­gniecioną rzeżuchę. Pozbierały wysypaną sól i dokleiły kurczaczkowi urwany dziób. Przewróciły na drugą stronę wędzonkę, żeby nie było widać szkody. Poukładały równo porozrzucane kromki chleba. Jeszcze poprawiły koronkową serwetkę. Gdy świąteczni goście zasiedli przy stole, wszystko było w należytym po­rządku i ani śladu po niedawnej kłótni.

Dziecko próbuje odpowiedzieć na pytania:

1. Jak oceniasz zachowanie mieszkańców wielkanocnego koszyczka?

2. Kto z nich miał rację? Dzieci uzasadniają swoją odpowiedź.

ü Ćwiczenia gimnastyczne przy użyciu piłki wg. pomysłu dziecka. Proszę wykonać 5 dowolnych ćwiczeń.

III Oglądanie filmu edukacyjnego „Tradycyjny koszyk wielkanocny”.

https://youtu.be/-vS8QYsdefQ

 


 

Środa 08.04.20

Temat dnia: Kurczaki i jajka.

I. Układanie wyrazów wg wzoru –dzieci 5-letnie

 

Napisy: palma, baba, mazurek, pisanka, ba­ranek, Dla każdego dziecka: Wyprawka (karta B, karta C), nożyczki.

Dzieci przygotowują kartę B i kartę C z wy­prawki. Rodzic układa na stole napisy: palma, baba, mazurek, pisanka, baranek. Odczytuje je dzieciom. Dzieci wycinają z wyprawki, z karty C, zdjęcia związane z Wielkanocą. Rodzic układa pod nimi ich nazwy. Następnie dzieci wycinają z wyprawki, z karty B, kartoniki z tymi samymi nazwami zdjęć. Układają (według wzoru) na­zwy pod odpowiednimi zdjęciami.

 

Zabawa „Gdzie jest pisanka?”- dzieci 3-4 letnie i chętne 5-latki. Rodzic chowa w dowolnym miejscu szablon pisanki, dziecko szuka wg wskazówek rodzica. Jeśli dziecko znajduje się blisko rodzic mówi „Ciepło”, jeśli daleko „Zimno”

Zabawa ruchowo-naśladowcza „Przedświąteczne porządki”.

Dzieci naśladują ruchem czynności podane przez rodzica., związane z wykonywaniem przedświątecznych porządków: odkurzanie, zamiatanie, ścieranie kurzu, mycie okien, trzepanie dywanów itp.

II. 1. „Gdy skorupka jajka pęka” -historyjka obrazkowa z elementami ćwiczeń słownikowych

-rozwiązanie zagadki

Gdy skorupka pęka,

wychodzi z jajeczka.

Wygląda jak żółta

puszysta kuleczka. (kurczak)

-opisywanie kurczaka

(proszę rodziców o przygotowanie ilustracji lub maskotki kurczaka z dostępnych źródeł )

Dzieci wymieniają charakterystyczne cechy kurczaka, za pomocą określeń przymiotnikowych, które same wymyślają.

 

Historyjka obrazkowa „Gdy skorupka jajka pęknie”

- dzieci 5-letnie Karty pracy cz.4 str. 54 -oglądają obrazki, numerują je za pomocą kro­pek według kolejności,

- opowiadają historyjkę, nadają tytuł obrazkom oraz całej historyjce, kończą ozdabiać jajka według wzoru, kolorują rysunki.

-dzieci 4- letnie-czytają z osobą dorosłą tekst dotyczący świąt wielkanocnych (osoba dorosła czyta, dziecko wypowiada nazwy obrazków znajdujących się w tekście), nazywają ciasta (na podstawie obrazków).

„Karty pracy cz.2 str.30

-dzieci 3-letnie oglądają bajkę, następnie ją opowiadają

https://youtu.be/8jAwhh9U81M

 

2. Zabawa ruchowa do utworu M. Musorgskiego „Taniec kurcząt w skorupkach”

https://www.youtube.com/watch?v=_tIGCNJWqVw

 

III Ćwiczenia grafomotoryczne –„ Kraszanki w koszyku”

-dzieci 5-letnie „Karty pracy” cz.4 str. 55.

Rysują po śladach pierwszego rysunku, kolorują rysunek. Rysują po śladach drugiego rysunku, ozdabiają rysunki jajek po prawej stronie tak, jak są ozdobione jajka po lewej stronie.

-dzieci 4 letnie „Karty pracy” cz.2 str.31

Ozdabiają rysunki jajek tak samo jak wyglądają rysunki pisanek, rysują po śladach rysunków laseczek.

-dzieci 3 letnie –kolorują dowolną malowankę.


Język angielski

Piosenka o wielkanocnym króliku link: https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

This is the way the bunny hops- tak właśnie skacze króliczek.   On easter day- w wielkanoc  / wiggle their nose- rusza noskiem / flops his ears- rusza uszami  /  shake his tail- potrząsa ogonkiem/

 


Czwartek 09.04.2020

Temat: ,,Życzenia wielkanocne”

I..Powitanie zabawą z zajączkiem ,, Zajączek się myje”- ilustrujemy ruchem czynności które wykonuje zajączek:

Pan zajączek myje łapki

Bo są bardzo, bardzo brudne

Myje pyszczek, myje szyję,

Bo wybiera się z wizytą.

Lecz najdłużej myje uszy

Bo ma uszy bardzo długie.

Wodą, mydłem, mydłem wodą

Najpierw jedno potem długie.

Zagadki od Pana Zająca dla dzieci :

-Może być migdałowa, piaskowa, lukrowana z rodzynkami a każda zapachem kusi (baba)

-Przeważnie jest biały i na stole leży. Kładą na nim sztućce, stawiają talerze (OBRUS)

-Jak nazywa się jajko malowane co na Wielkanoc się przydaje (pisanka)

-Żółciutkie kuleczki za kurką się toczą, kryją się pod skrzydła, gdy wroga zobaczą ( kurczęta)

-Ulepione ze słomy , wikliny w nim na Wielkanoc baranka poniesiemy. (koszyczek)

-Ma długie uszy futerko puszyste, ze smakiem chrupie marchewkę i sałaty listek(zając)

Zabawa ruchowa ,,Czerwony parzy”- rodzic rzuca piłkę do dziecka wymienia kolory, dziecko nie może złapać piłki kiedy rodzic wymieni kolor czerwony. Kiedy złapie piłkę przy czerwonym kolorze następuje zamiana. Do zabawy można zaprosić rodzeństwo.

II 1. „Pan zajączek poprosił dzieci o wykonanie kartek świątecznych”- praca plastyczna

Wykonujemy kartki świąteczne według własnego pomysłu z dowolnego dostępnego materiału. Jeżeli mamy w domu kartki świąteczne to możemy zaprezentować dzieciom, zapytać jak wyglądają, co przedstawiają, komu wysyłamy kartki.

Zamieszczam krótki filmik ,, Jak wykonać kartkę świąteczną”

https://www.youtube.com/watch?v=_qXlKUvKzJg

Składamy kartkę z bloku dowolnego koloru na połowę, możemy z czasopism lub innych dostępnych materiałów wycinać obrazki przedstawiaj zwyczaje świąteczne, można też samemu narysować, kolorować. Przy pomocy rodziców dzieci próbują układać życzenia świąteczne.

Zachęcam do zamieszczania kartek świątecznych na grupie jak i życzeń w wykonaniu dzieci.

Zabawa ,,Papierowa kula

- dzieci zgniatają z gazety kulę

-podrzucają papierową kule i próbują złapać

-turlają kule wokół siebie

-przerzucają kule z dłoni do dłoni

-siadamy na dywanie i próbujemy stopami podrzucić kule

2. Zabawy matematyczne ,,Liczę, w domu u Liaty…”

https://www.youtube.com/watch?v=YHod9CcSfqU

III. ,,Ściereczki do wycierania kurzu”

Dzieci porządkują swój pokój, wycierają kurze, segregują klocki, ustawiają zabawki, układają książeczki. Porządkowanie przed świętami jest jedną z tradycji.


Język angielski

Piosenka o dziesięciu wielkanocnych króliczkach. link: https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8

Dzieci liczą 1-10 i  kiedy słyszą  polecenie jak hop- podskakują na jednej nóżce. Kiedy słyszą stop- na chwile sie zatrzymują. run-biegaj/ walk -maszeruj/skip-podskakuj/


 

 

Piątek 10. 04.20 Temat dnia: ,,Wielkanocne malowanie”

I. Powitanie wierszykiem A. Widzowskiej ,,Wielkanoc”

Kurko, proszę, znieść jajeczka

Śnieżnobiałe lub brązowe

Ja z nich zrobię na Wielkanoc

Cud-pisanki kolorowe

Powtarzamy wierszyk kilka razy pokazując rączkami kształt jajeczka, rysując go w powietrzu, utrwalamy wierszyk.

Czy wszystkie jajka są takie same?- ,,Bajka o jajkach?

https://www.youtube.com/watch?v=lIWDCkbVQ6A

Rozmowa kierowana na podstawie filmu

-Z czego zbudowane jest jajko?

-Co można przyrządzić z jajek?

-Czy wszystkie jajka są takie same?

-Który ptak składa największe jaja?

-Który ptak składa najmniejsze jaja?

-Który ptak podrzuca swoje jajka innym ptakom?

Eksperyment ,,Jak sprawdzić, czy jajko jest świeże?

https://www.youtube.com/watch?v=xlEwcQiS030

Zabawa ruchowa z jajkiem( mała piłeczka lub wydmuszka)

Wyznaczamy start i metę, razem z dzieckiem na hasło start niesiemy Na małej łyżeczce

( wydmuszkę lub piłeczkę) kto pierwszy dobiegnie do mety wygrywa, komu spadnie piłeczka wraca z powrotem na start.

II. 1 Zabawy kolorami”- zabawy badawcze

https://www.youtube.com/watch?v=L1fDvaArTNs

Barwy podstawowe to niebieski, czerwony i żółty.

Możemy kolory mieszać z sobą.

Zmieszajcie z sobą kolory żółty i niebieski. Jaki powstał kolor?

Zmieszajcie z sobą czerwony i żółty. Jaki powstał kolor?

Zmieszajcie z sobą niebieski i czerwony. Jaki powstał kolor?

Powstałe kolory i barwy podstawowe wykorzystajcie do poniższego zadania.

2. „Pisanka wielkanocna”- bardzo proszę o narysowanie dziecku sylwety jajka lub przygotowanie wydmuszki

Dzieci malują farbami sylwety jajek lub wydmuszki według własnego pomysłu. Malowanie przy piosence ,,Pisanki, pisanki”.

https://www.youtube.com/watch?v=HhkpcqoWoA8

III. Zabawa ruchowa z elementem toczenia pt. „Jajko”

Dziecko do wybranego miejsca, gdzie ustawiony jest koszyczek toczy małą piłeczkę.

 

 
Zadania 30.03. - 03.04. PDF Drukuj Email
Grupa 3 - Motylki - Zadania
Wpisany przez Aneta Karkula, Maria Skupień, Dominika Świst, Agnieszka Bysiek   

Tygodniowy plan pracy zdalnej 30.03.2020r.-03.04.2020r.


Poniedziałek 30.03.2020r.

Temat: Jajko i jego tajemnice.

 

 

OI Oglądanie albumów, książek i gazet ze zwierzętami. Rozpoznawanie i nazywanie znanych dzieciom gatunków, które są jajorodne. Słuchanie ciekawostek na ich temat.

 

IIII Doświadczenia z jajkiem – zabawy badawcze. Zachęcanie do samodzielnych doświadczeń i wyciągania wniosków, zapoznanie z właściwościami jajka.

https://encrypted-vtbn3.gstatic.com/video?q=tbn:ANd9GcSCmwDwMvRjY4vQKoMe91RXkTIIeZnfYhZjiPhi2vHRS19J0319

III Puzzle - układanie pociętych na części zdjęć, obrazków ptaków.

Gimnastyka korekcyjna: Ćwiczenia ogólnorozwojowe.

1. Czołganie się pod krzesłami ustawionymi jedno przy drugim.

2. Spacer po pokoju z woreczkiem ryżu lub kaszy na głowie (możliwe zastępniki pluszak lub książeczka). Dzieci starają się utrzymać go na głowie jak najdłużej, pamiętając o prawidłowej postawie ciała.

3. Skoki najpierw obunóż, a potem na jednej nodze wzdłuż dywanu.

4. Chodzenie po skakance lub sznurku stopa przy stopie, utrzymanie równowagi.

5. Rzucanie piłeczkami lub kulkami papierowymi do miski, kosza lub dużego garnka.

Powodzenie na koniec pamiętajcie wykonać ćwiczenia oddechowe


Wtorek 31.03.20

Temat dnia: Powroty ptaków

I. Oglądnie film edukacyjnego „Wiosna”

Link https://youtu.be/Wjo_Q1OYTmY

Po obejrzeniu filmu dzieci spróbują wymienić:

-kolejno występujące po sobie pory roku.

-charakterystyczne cechy wiosny (tzn. Po czym poznajemy, że nadeszła do nas wiosna?)

-kilka nazw ptaków, które powróciły do nas wiosną z ciepłych krajów.

Zabawa logopedyczna „Ptaki”

Fruwający ptak – dzieci dotykają czubkiem języka za górnymi i za dolnymi zębami, tak jak ptak, który siada na gałęzi drzewa i na ziemi.

Dziobek ptaka – dzieci wypychają wargi do przodu i, na zmianę, zamykają je i otwierają.

Wysiadywanie jaj – język przyklejają za górnymi zębami, nie ruszają nim przez 30 sekund.

Budujemy gniazdko – dzieci przesuwają język po górnej i po dolnej wardze od zewnętrznej strony ust, a następnie lądują w gnieździe: przyklejają język przy górnych dziąsłach.

Dzięcioł – czubkiem języka uderzają za górnymi zębami.

Zabawa ruchowa „Bociany”- do muzyki dzieci naśladują fruwającego bociana -na przerwę w muzyce (rodziców proszę o wyciszenie na moment muzyki) bocian stoi na 1 nodze i wypatruje żabek. Powtarzamy zabawę, tym razem bocian stoi na drugiej nodze.

Muzyka Antonio Vivaldi „Wiosna” -https://youtu.be/jdLlJHuQeNI

II. 1. Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „Powrót bociana”- rozmowa na podstawie opowiadania i ilustracji . (opowiadanie i pytania w załączniku)

Ilustracja znajduje się w książce:

dla 4-latka „Olek i Ada wśród przyjaciół” str. 56-57

dla 5-latka „Olek i Ada na szlaku przygód” str. 56-57

Wykonanie przez dzieci kart pracy:

5- latki „Olek i Ada cz.4 str. 42-43

-czytają z rodzicem. nazwy części ciała bociana i wska­zują je na zdjęciu, dorysowują żabę i trawę, rysują szlaczek po śladzie

-oglądają zdjęcia, opowiadają o tym, co robi bocian (bocian le­cący, karmiący, bocian na łące, bocian jedzący mysz lub węża), słuchają tekstu czytanego przez rodzica, rysują po śladach drogę żabki do stawu, rysują szlaczek po śladzie, a potem – samo­dzielnie,

4-latki „Olek i Ada” cz 2 str.25

-oglądają obrazek bociana w pętli, wyszukują wśród obrazków te, które są identyczne, i je zaznaczają,

3-latki –„Bocian”- praca plastyczna. Dzieci odbijają na niebieskiej kartce swoją rączkę zamoczoną w białej farbie kciukiem do góry. Czekamy, aż farba wyschnie i dorysowujemy flamastrem nogi, dziób bociana, oczy

2. Zestaw ćwiczeń ruchowych z wykorzystaniem poduszki typu „Jasiek” (zestaw w załączniku)

Odpoczynek –dzieci słuchają czytane przez rodzica ciekawostki nt. „Ptaki” (ciekawostki w załączniku. Rodziców prosimy o przeczytanie ich dziecku)

III. Zabawa dydaktyczna „Gdzie siedzi ptak”- dzieci przygotowują dowolną maskotkę lub szablon ptaka i krzesło. Wykonują polecenia rodzica i układają maskotkę lub szablon wg wskazówek np. ptaszek usiadł na krześle, pod krzesłem, obok krzesła, za krzesłem.

Zabawa konstrukcyjna „Budka dla ptaka”- dzieci budują z dowolnych klocków budkę.

Zabawa ruchowa z el. rzutu „Jajko w gnieździe”- dzieci wrzucają małą piłeczkę do dowolnego pojemnika np. kartonowe pudełko.


Środa 01.04.2020r.

Temat: Ptasie gniazda”

1.Poranna gimnastyka ,,Duży i mały skok”

https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

2.Przywitamy się dzisiaj wyliczanką.

Ene, due, rabe,

Połkną bociek żabę.

Żaba Tadeusza.

W brzuchu mu się rusza.

Wskazane na końcu rymowanki dziecko wydaje dźwięk kojarzący się z wiosną a rodzic lub rodzeństwo ma odgadnąć z czym kojarzy mu się ten dźwięk, następuje zamiana rodzic wydaje dźwięk a dziecko odgaduje np.: kum, kum- żaba, kle, kle – bocian, kapu, kap-wiosenny deszczyk, ćwir, ćwir- wróbelek, ku, ku – kukułka, fiju, fiju- skowronek itp.

3.Oglądanie filmu edukacyjnego ,, Ptaki budują gniazda” starsze i młodsze dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=9qTkJ6xJtuM

Rozmowa na temat filmu:

-Jakie gatunki ptaków pojawiły się w filmie?

-Jak mogą wyglądać ptasie gniazda?

-Z czego mogą być zbudowane ?

Książka ,,Olek i Ada” starsze dzieci (str.58-59)-rozpoznawanie ptaków na obrazkach

-nazywanie znanych ptaków powracających z ciepłych krajów

( w lutym powracają skowronki, żurawie, czajki i szpaki w marcu bociany i zięby a w kwietniu witamy kukułkę)

-opis wyglądu ptaków

-czytanie z pomocą rodziców nazw ptaków

4. Słuchanie piosenki ,,Kle, kle boćku” autor ,,Fasolki”.

https://www.youtube.com/watch?v=Q9GXQJ6kRRA

Kle, kle boćku, kle, kle.
Witaj nam bocianie.
Łąka ci szykuje,
łąka ci szykuje
żabki na śniadanie. (bis)

Kle, kle boćku kle, kle.
Usiądź na stodole.
Chłopcy ci zrobili, chłopcy ci zrobili
gniazdo w starym kole. (bis)

Kle, kle boćku kle, kle.
Witamy cię radzi.
Gdy zza morza wracasz, gdy zza morza wracasz
wiosnę nam prowadzisz. (bis)

Zadawanie pytań związanych z tekstem piosenki:

-Co łąka szykowała dla bociana?

-Gdzie chłopcy zbudowali gniazdo dla bociana?

-Skąd wracał bocian?

-Co przywiózł z sobą bocian dla dzieci?

Próby śpiewu piosenki.

Zabawa ruchowa przy piosence.

Rodzic zostaje bocianem a dziecko żabą. Zadaniem bociana jest złapać żabę, ale wolno mu skakać tylko na jednej nodze a żabka porusza się w pozycji kucnej. Kiedy żabka zostaje złapana następuje zamiana. Do zabawy można zaprosić rodzeństwo.

5.Chętnych zapraszamy do lepienia z plasteliny sylwetki dowolnego ptaka powracającego z ciepłych krajów można tez wykorzystać piórka na ogonki i zbudować gniazdko dla ptaszka z dowolnego dostępnego materiału.

Zachęcamy do zamieszczania prac na grupie

6.Odpoczynek ,,Kołysanka Puchatka”

https://www.youtube.com/watch?v=jpddrFfrM8A

7. Ćwiczenia część 4.str. 44 i 45 ( 5 latki pomarańczowe ćwiczenia)

Ćwiczenia część 2 str. 25 i 26( 4 latki zielone ćwiczenia)


Czwartek 02.04.20

Temat dnia: Ptasie koncerty

I. Ćwiczenia grafomotoryczne

Dzieci 5-letnie rysują po śladzie rysunków jaskółek (Karty pracy cz 4 s.46)

Dzieci 3-4- latki - „Skoki żabki” rysujemy dziecku szlaczek. Dziecko rysuje w powietrzu następnie po śladzie flamastrem. (wzór w załączniku)

Zabawa ruchowa „Skaczące żabki” – dzieci naśladują skoki żab .Przysiad podparty, ręce do przodu, dosuwamy nogi.

II 1. „Leśny koncert” – zajęcia matematyczne z wykorzystaniem ćwiczeń artykulacyjnych.

-opowiadanie matematyczne z wykorzystaniem ilustracji.- dzieci stosują liczebniki w aspekcie kardynalnym i porządkowym.(załącznik)

-zabawa matematyczna „Kukułka”- dzieci liczą odgłosy kukułki. (opis w załączniku)

-słuchanie odgłosów ptaków-rodziców proszę o włączenie filmu

https://youtu.be/yiRIvZplphA

-zabawa logopedyczna-dzieci naśladują odgłosy ptaków:

Bocian- kle,kle,kle,. Wrona kra, kra, kra. Sowa-hu, hu,. Kukułka –ku, ku,. Wróbelek –ćwir, ćwir

Wykonanie przez dzieci kart pracy.

5- latki –Karty pracy cz.4 str. 47-porównywanie liczebności ptaków, układanie rytmów, nazywanie ptaków

4- latki –Karty pracy cz.2 str 26 –opowiadanie co robią ptaki, kończenie rysowania rysunków. Policz ile piskląt się wykluło z jajek.

3-latki –proszę rodziców o wycięcie z papieru kolorowych jajeczek , dzieci liczą (do ilu potrafią)

2. Zestaw ćwiczeń ruchowych z poduszką -taki jak we wtorek 31.03.20

Odpoczynek-oglądamy bajkę „Przygód kilka wróbla Ćwirka”. Odcinek 1

link https://youtu.be/p56DdcUCs6c

III. Ćwiczenia słownikowe- dzieci układają zdania na temat ptaków. Liczą słowa w ułożonych zdaniach. Do liczenia można wykorzystać klocki.

Zabawa ruchowa do piosenki „Ptaszki fruwają”

https://youtu.be/zn2ihUfMV_M

Język angielski

Dzieci poznają dni tygodnia w języku angielskim. Piosenka days of the week link: https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ

Monday-Sunday powtarzają dni tygodnia wymienione w piosence. Week-tydzień. Monday-pon. Sunday-niedziela


Piątek 03.04.2020r.

Temat: Ptasie pióra.

I Oglądanie i porównywanie jaj ptaków. Obejrzyj zdjęcie i zastanów się:

-Dlaczego te jajka są różnej wielkości?

-Dlaczego mają różne kolory i niektóre są w kropki?

Wielkość zależy od tego jaki ptak złożył jajko. Małe ptaki znoszą małe jaja, a duże ptaki znoszą duże jajka.

Kolor i ciapki na skorupkach jaj to kamuflaż jaki pomaga ukryć jajko w gnieździe przed drapieżnikami.

Dzieci próbują uzupełnić zdania:

To twarde na zewnątrz jajka to……….. skorupka! Brawo! Chroni ona pisklątko przed uderzeniem.

W środku jajka to żółte to…………żółtko! Świetnie! Żółtko jest potrzebne pisklaczkowi w środku, żeby miało co jeść gdy rośnie w jajeczku.

Chlupocząca galaretka w jajku to………………….. białko. W białku pisklaczek sobie pływa i również chroni je przed uderzeniem. W takiej galaretce jest bezpieczny. Gdy ugotujemy jajko białko przestaje być już galaretką.

Rozwijanie kreatywności, zadaniem dziecka jest dokończyć zdanie „Gdybym umiał latać to…..”

II

„Album ptaków”- dzieci wykonują album ptaków, wycinając zdjęcia ptaków z gazet, ulotek lub rysując samodzielnie różne gatunki ptaków.

Ćwiczenia oddechowe - dzieci podrzucają piórka do góry i za pomocą wydychanego powietrza próbują utrzymać je jak naj­dłużej w górze. Następnie kładą się na dywanie na brzuchu, umieszczają piórko przed sobą i starają się dmuchać na nie jak najmocniej.

III

Układanie zagadek o ptakach np.. z rodzeństwem, rodzicami, dziadkami.

5-latki- malowanie farbami bociana.

4-latki - „Pan bocian”- Wyprawka plastyczna karta 8.

3-latki – malowanie farbami bociana narysowanego przez osobę dorosłą.

Religia:

Temat: Niedziela Palmowa.

Rozpocząć modlitwą Ojcze Nasz…

Rodzic stawia dzieciom pytania:

Kto nosi koronę?

Gdzie mieszkają królowie?

Co jeszcze mają królowie?

Oprócz korony, która była wykonana ze złota lub srebra, każdy król ma jeszcze berło i jabłko. Król jest to ważna osoba, która pełni władzę, władca. Następnie pytamy:

Jaki powinien być król?

Zapowiadamy, że teraz poznamy króla.

Proszę opowiedzieć lub przeczytać z Biblii dla dzieci poniższy fragment

Uroczysty wjazd do Jerozolimy – Łk 19,29-38

„Gdy przyszedł w pobliże Betfage i Betanii, do góry zwanej Oliwną, wysłał dwóch spośród uczniów, mówiąc: «Idźcie do wsi, która jest naprzeciwko, a wchodząc do niej, znajdziecie oślę uwiązane, którego jeszcze nikt nie dosiadł. Odwiążcie je i przyprowadźcie tutaj! A gdyby was kto pytał: ‘Dlaczego odwiązujecie?’, tak powiecie: ‘Pan go potrzebuje’». Wysłani poszli i znaleźli wszystko tak, jak im powiedział. A gdy odwiązywali oślę, zapytali ich jego właściciele: «Czemu odwiązujecie oślę?» Odpowiedzieli: «Pan go potrzebuje». I przyprowadzili je do Jezusa, a zarzuciwszy na nie swe płaszcze, wsadzili na nie Jezusa. Gdy jechał, słali swe płaszcze na drodze. Zbliżał się już do zboczy Góry Oliwnej, kiedy całe mnóstwo uczniów poczęło wielbić radośnie Boga za wszystkie cuda, które widzieli. I wołali głośno:

«Błogosławiony Król,

który przychodzi w imię Pańskie.

Pokój w niebie

i chwała na wysokościach»”.

Następnie opowiadamy o tradycji przynoszenia do kościoła w Niedzielę Palmową gałązek bazi, które robi się w domu. Uczestniczy w tym cała rodzina.

Piosenka – JESTEŚ KRÓLEM

https://www.youtube.com/watch?v=ZqlWEWkKM3A

Malowanka – Wjazd Jezusa do Jerozolimy

https://www.google.com/url?sa=i&url=http%3A%2F%2Fbibliadladzieci.com%2Fmaterialy%2Fkolorowanki%2Fwjazd-jezusa-jerozolimy-kolorowanka%2F&psig=AOvVaw2Hn1mFy8tRWiSXAQ6Z_hgq&ust=1585496071641000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCNjZpKi_vegCFQAAAAAdAAAAABAD

 



 
Zadania 25.03.2020-27.03.2020 PDF Drukuj Email
Grupa 3 - Motylki - Zadania
Wpisany przez Maria Skupeń Aneta Karkula Dominika Świst   

Środa 25.03.20 (Zwiastuny wiosny)

I. Układamy obrazek z części na temat wiosenny kwiat- (może to być lustracja wydrukowana, narysowana, malowanka) pocięta na części lub dowolne puzzle.

Zabawy ruchowa przy piosence „Z wiosną”- piosenka na powitanie wiosny znajdziecie ją na YouTube kanał Bliżej Przedszkola.

( https://youtu.be/MYQbYYVelR0)

II. Słuchamy opowiadania S. Kraszewskiego „Oznaki wiosny”(proszę rodziców o przeczytanie go dzieciom-dołączone zdjęcie opowiadania) Dzieci odpowiadają na pytanie-: „Jakie oznaki wiosny widzieli Olek i Ada na spacerze z dziadkiem?”.

Znowu zabawa ruchowa „Kwiaty rosną”- zajmujemy pozycję przysiad podparty i powolutku wstajemy ze wspięciem na palce. Unosimy ręce do góry i je rozkładamy naśladując jak rozkwita kwiat. Kilka razy powtarzamy zabawę.

Zapraszam do obejrzenia prezentacji z You Tube „Zwiastuny wiosny-rozpoznajemy” ( Dzieciaki w domu) https://youtu.be/rANDOonihZg

Proszę Was rodzice o odczytanie dzieciom nazw kwiatów wiosennych-dzieci powtarzają te nazwy.

Zajęcia plastyczne nt. „Wiosenny kwiat”- dzieci 5-letnie rysują kredkami i kolorują wg wzoru (jakiejś dowolnej ilustracji z książki lub z innych źródeł) dzieci młodsze 3-4 kolorują malowankę.

(Jeśli nie ma możliwości wydrukowania malowanki, proszę rodzica o narysowanie dziecku kwiatka, który pokoloruje)

Relaks-słuchanie dowolnej muzyki relaksacyjnej.

III. Wykonujemy grzechotki (marakasy)- potrzebujemy dowolną buteleczkę plastikową zakręcaną np. opakowanie po jogurcie, małej wodzie mineralnej i napełniamy ją do połowy kaszą lub ryżem. (grzechotki można ozdobić w dowolny sposób flamastrem, papierem jak chcecie Spróbujmy zagrać na wykonanej grzechotce do piosenki „Z Wiosną”.


j. angielski

Powtórzenie kolorów na planszach  dzieci mają wskazać przedmiot danego koloru i powiedzieć jego nazwę.

Blue-niebieski/ brown-brązowy/green-zielony/ yellow-żółty

Dzieci śpiewają piosenkę five little monkeys. https://www.youtube.com/watch?v=sfFwo7iQsDw

Utrwalają liczby 1-5 licząc małpki oraz słówka  Called-zadzwonić/ doctor-lekarz/ monkey-małpka jump-skakać/ bumped-uderzyć się/ head-głowa/ fell-spadła/ No more- dość


Propozycje z logopedii:

Ćwiczenia logopedyczne dla Dzieci z przedszkola, które pomogą utrwalać

głoski: sz, cz,ż,dż oraz wszystkie pozostałe. Poza tym mogą być forma

zabawy w "domowe" dni.

1. Zabawa w rymowanki:

(podaj dziecku wyraz, a ono niech dopowie wyraz rymujący się)

marzenie - korzenie

brzuszek - paluszek - łakomczuszek

proszę - kalosze

kasza - Masza

burza - róża

morze - zborze

czapka - żabka

szklanka - grzanka - leżanka - koleżanka

szafa - żyrafa

leży - mierzy - Jerzy - talerzy - wierzy

2. Odmiana wyrazów:

(podaj dziecku dowolny wyraz z trudna głoską, dziecko odmienia)

gruszka - 3 gruszki - mała gruszeczka

czapka - 3 czapki - mała czapeczka

rzeka - 3 .......... - mała ................

dżem - 3 .......... - mały ................  itp

3.Ćwiczenia oddechowe:

Mecz z piłeczką pingpongowa lub wacikiem - ustawiamy na stole po dwa

klocki imitujące bramki i dmuchamy piłeczkę lub wacik w kierunku

bramek, by strzelić gola

4.Wierszyk dla Przedszkolaków do powtarzania:

Rączki często myj do czysta,

w tym każdy paluszek.

Bo kto rączki rzadko myje,

tego boli brzuszek.

Kiedy w domku siedzisz co dzień,

i troszkę Ci nudno,

to w przedszkole baw się z mamą,

przecież to nie trudno.

Ćwicz wymowę bardzo pięknie,

mów głośno, wyraźnie

i powtarzaj: sz,ż, cz, dż

zrozumie Cię każdy.


Czwartek 26.03.2020r. (Wiosna budzi zwierzęta)

Zadania dydaktyczne

I Dzielenie na sylaby poprzez wyklaskiwanie wyrazu MOTYL. Układanie na dywanie tyle klocków ile jest sylab. Przeliczanie ich.

II Zapoznanie ze stadiami rozwoju motyla poprzez oglądanie filmu edukacyjnego (https://youtu.be/zNeizTuJCgg)

5-latki Wyprawka – wycinanie i układanie i naklejanie na kartce etapów rozwoju motyla

4-latki Rysowanie motyla kredkami

3-latki Kolorowanie motyla narysowanego przez osobę dorosłą

III Zabawa ruchowa „Jestem motylem” – naśladowanie przez dzieci sposobu poruszania się motyla.


J. angielski

Piosenka walking.https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU

Zabawa ruchowa z nagraniem dzieci naśladują polecenia które słyszą. Ucząc sie i utrwalając słówka równocześnie wykonując polecenia: walking-spacerowanie/hop-skakanie na jednej nóżce/ running-bieganie/ let's stop- zatrzymajmy się/ tip-toe - chodzenie na palcach/ jump-skakanie/ swim pływanie. Sleep-spanie/ wake up-obudzenie się.

Zadanie takie samo jak w dniu poprzednim dzieci rozpoznają przedmioty w danym kolorze i powtarzają ten kolor po angielsku. Kolejne kolory- pomarańczowy-orange/ pink-różowy/ purple- fioletowy


Piątek 27.03.20 (Wiosenne symetrie)

I. Rysowanie w powietrzu leniwej ósemki ∞ a następnie na kartce- proszę rodziców o narysowanie dziecku. Dzieci rysują po śladzie

Zabawa ruchowa do piosenki „Śpiewające Brzdące” Śpiewanki Gimnastykowanki -piosenki z pokazywaniem dla dzieci. https://youtu.be/351fw50UOn8

II. Dostrzegamy symetrie-zajęcia w/g E. Gruszczyk- Kolczyńskiej

1. Proszę o przygotowanie dzieciom kartek formatu pocztówki z naklejonymi na środku figurami geometrycznymi lub narysowanymi; 1-połowa koła, 2-kwadrat, 3-prostokąt

,4- trójkąt- dziecko przykłada lusterko do każdej figury i obserwuje jej odbicie. Wyciąga wnioski –po przyłożeniu lusterka do kwadratu powstaje prostokąt, do połowy koła koło itp. Dostrzegamy symetrie.

2. Wywoływanie efektu symetrii przez odbicie plamy( farba, tusz) i obserwowanie efektu.

Kartkę formatu A 5-składamy na połowę. Do złożonej kartki wpuszczamy kroplę farby atramentu lub tuszu. Ściskamy kartkę chwilę czekamy, otwieramy i obserwujemy co powstało.

3. Szukamy symetrii na ilustracjach np. motyl z rozłożonymi skrzydłami. drzewo, płatek śniegu, liść.

Zabawa ruchowa do piosenki TANIEC ZYGZAK – Wygibasy z naszej klasy - piosenka dla dzieci, dziecięce hity!

https://youtu.be/xm93WFJ7bNs

III. 5- latki Praca artystyczno-techniczna Wiosenne kwiatki.

Dla każdego dziecka: wyprawka, karta 8, rurka do napojów, taśma klejąca, nożyczki.

Dzieci wypychają z karty poszczególne części tulipana. Przekładają końcówki rurek do napojów przez nacięte miejsca tak, jak widać na fotografii. Przyklejają liście tulipana do rurek taśmą klejącą.

4- latki -Praca plastyczna Pisklęta w gnieździe Wyprawka plastyczna, karta 24, szary papier, klej, nożyczki, kredki. Dzieci: wycinają nacięte koło i obrazek piskląt,

wycinają z szarego papieru paski tworzące ga­łązki i trawę, z których powstanie gniazdo, przyklejają paski na kole, tworząc gniazdo, kolorują rysunki piskląt i przyklejają je w gnieź­dzie.

3-latki lepią z plasteliny ptaszki lub wiosenne kwiaty (jeśli nie posiadacie w domu plasteliny może być masa solna) -pół szklanki soli ,pół szklanki mąki pszennej ,woda -wymieszać zagnieść ciasto

 

 
Informacja PDF Drukuj Email
Grupa 3 - Motylki - Zadania
Wpisany przez Maria Skupień   

Szanowni Rodzice!


Od 25 marca (środa) zobowiązani jesteśmy do informowania Państwa o materiałach, możliwych sposobach i formach realizacji przez dzieci w domach podstawy programowej wychowania przedszkolnego. W związku z tym:
1) systematycznie, będą pojawiać się informacje dotyczące zajęć z dziećmi do realizacji na poszczególne dni, które opracowywane będą w oparciu o materiały edukacyjne do Programu edukacji przedszkolnej wspomagającego rozwój aktywności dzieci "Nasze przedszkole" M. Kwaśniewskiej i W. Żaby-Żabińskiej, wyd. MAC Edukacja.
2) jeżeli nie posiadacie Państwo w domu pomocy potrzebnych do zajęć, warto je zastąpić czymś innym - dostępnym w domu;
3) prosimy o założenie dziecku teczki (lub wykorzystanie wziętej z przedszkola) na wytwory prac plastycznych, które dzieci przyniosą ze sobą po otwarciu przedszkola;
4) zabawy, zajęcia dobrze jest rozłożyć w odstępach czasowych;
5) w związku z naszymi propozycjami wykorzystywania niekiedy zajęć przy komputerze, zamieszczamy link http://www.p50.miastorybnik.pl/files/broszuramttnet.pdf
"Jak bezpiecznie dziecko może korzystać z ekranów"
6) w każdym dniu wszelkie wątpliwości można konsultować z nauczycielem wg podanych godzin w planie danego dnia.

Pozdrawiamy Was serdecznie i życzymy wielu miłych chwil z dziećmi
Dyrektor Anna Kaczmarczyk oraz Grono Pedagogiczne Przedszkola Samorządowego w Czarnym Dunajcu

 

 

 

 
Rozkład dnia u "Motylków" PDF Drukuj Email
Grupa 3 - Motylki - Rozkład dnia
Wpisany przez Maria Skupień   

Ramowy rozkład dnia w grupie „Motylki” w roku szkolnym 2019/2020


6.30- 8.00 schodzenie się, zabawy dowolne wg pomysłu i zainteresowań dzieci z niewielkim udziałem nauczyciela.

8.00- 8.30 ćwiczenia ogólnorozwojowe (ćwiczenia wspierające percepcję wzrokową słuchową, grafomotorykę); zabawy ogólnorozwojowe (konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, badawcze); swobodne działania twórcze rozwijające zdolności manualne dzieci- indywidualne lub zespołowe; rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniami dzieci;

8.30-8.40 zabawy dydaktyczne wspierające rozwój dziecka

8.40-8.45 ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe;

8.45-9.00 czynności higieniczne i samoobsługowe;

(środa, czwartek)

9.00-9.15 –śniadanie

9.15-9.30 –zajęcia z j. angielskiego

(poniedziałek, wtorek, piątek)

9.00- 9.30 śniadanie-wdrażanie zasad zdrowego żywienia i kulturalnego spożywania posiłku

i zabiegi higieniczne po śniadaniu;

(poniedziałek-czwartek)

9.30-9.50 zajęcia wychowawczo- dydaktyczne organizowane przez nauczyciela wspomagające całościowy rozwój dziecka;

9.50-10.20 zabawy dowolne-realizacja pomysłów dzieci z niewielkim udziałem nauczyciela; prace porządkowe

10.20- 10.40 zajęcia wychowawczo- dydaktyczne organizowane przez nauczyciela wspomagające całościowy rozwój dziecka;

10.40-10.45-czynności higieniczne i samoobsługowe

10.45-11.45-spacery, obserwacje przyrodnicze, zabawy w ogrodzie, gry i zabawy sportowe;

11.45-12.00 czynności higieniczne i samoobsługowe;

(piątek)

9.30-9.50 zajęcia wychowawczo- dydaktyczne organizowane przez nauczyciela wspomagające całościowy rozwój dziecka;

9.50-10.10 zabawy dowolne-realizacja pomysłów dzieci z niewielkim udziałem nauczyciela; prace porządkowe

10.10- 10.30 zajęcia wychowawczo- dydaktyczne organizowane przez nauczyciela wspomagające całościowy rozwój dziecka;

10.30-11.30 spacery, obserwacje przyrodnicze, zabawy w ogrodzie, gry i zabawy sportowe;

11.30-12-zajęcia z religii, czynności higieniczne i samoobsługowe

12.00- 12.30 obiad i zabiegi higieniczne po obiedzie; właściwe zachowanie się przy stole podczas posiłku;

12.30- 13.00 odpoczynek-relaks przy muzyce, czytanie bajek, opowiadań;

13.00- 13.20 zabawy ruchowe, zabawy dydaktyczne wspierające rozwój dziecka;

13.20-14.15 zabawy swobodne;

14.15-14.30 czynności higieniczne i samoobsługowe;

14.30-14.45 podwieczorek i zabiegi higieniczne po podwieczorku;

14.30- 14.45 zajęcia z gimnastyki korekcyjnej (w poniedziałek) w inne dni zabawa ruchowa, zabawy dydaktyczne wspierające rozwój dziecka;.

14.45-16.30 rozchodzenie się dzieci, swobodna działalność plastyczna, konstrukcyjno- techniczna, zabawy zespołowe i indywidualne, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, kontakty indywidualne z rodzicami;

 

 

 

 


feed-image Przedszkole Samorządowe | Czarny Dunajec