Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 16
Artykułów : 108
Odsłon : 85541

Rekomendacje

Zadania 25.03.2020-27.03.2020 PDF Drukuj Email
Grupa 3 - Motylki - Zadania
Wpisany przez Maria Skupeń Aneta Karkula Dominika Świst   

Środa 25.03.20 (Zwiastuny wiosny)

I. Układamy obrazek z części na temat wiosenny kwiat- (może to być lustracja wydrukowana, narysowana, malowanka) pocięta na części lub dowolne puzzle.

Zabawy ruchowa przy piosence „Z wiosną”- piosenka na powitanie wiosny znajdziecie ją na YouTube kanał Bliżej Przedszkola.

( https://youtu.be/MYQbYYVelR0)

II. Słuchamy opowiadania S. Kraszewskiego „Oznaki wiosny”(proszę rodziców o przeczytanie go dzieciom-dołączone zdjęcie opowiadania) Dzieci odpowiadają na pytanie-: „Jakie oznaki wiosny widzieli Olek i Ada na spacerze z dziadkiem?”.

Znowu zabawa ruchowa „Kwiaty rosną”- zajmujemy pozycję przysiad podparty i powolutku wstajemy ze wspięciem na palce. Unosimy ręce do góry i je rozkładamy naśladując jak rozkwita kwiat. Kilka razy powtarzamy zabawę.

Zapraszam do obejrzenia prezentacji z You Tube „Zwiastuny wiosny-rozpoznajemy” ( Dzieciaki w domu) https://youtu.be/rANDOonihZg

Proszę Was rodzice o odczytanie dzieciom nazw kwiatów wiosennych-dzieci powtarzają te nazwy.

Zajęcia plastyczne nt. „Wiosenny kwiat”- dzieci 5-letnie rysują kredkami i kolorują wg wzoru (jakiejś dowolnej ilustracji z książki lub z innych źródeł) dzieci młodsze 3-4 kolorują malowankę.

(Jeśli nie ma możliwości wydrukowania malowanki, proszę rodzica o narysowanie dziecku kwiatka, który pokoloruje)

Relaks-słuchanie dowolnej muzyki relaksacyjnej.

III. Wykonujemy grzechotki (marakasy)- potrzebujemy dowolną buteleczkę plastikową zakręcaną np. opakowanie po jogurcie, małej wodzie mineralnej i napełniamy ją do połowy kaszą lub ryżem. (grzechotki można ozdobić w dowolny sposób flamastrem, papierem jak chcecie Spróbujmy zagrać na wykonanej grzechotce do piosenki „Z Wiosną”.


j. angielski

Powtórzenie kolorów na planszach  dzieci mają wskazać przedmiot danego koloru i powiedzieć jego nazwę.

Blue-niebieski/ brown-brązowy/green-zielony/ yellow-żółty

Dzieci śpiewają piosenkę five little monkeys. https://www.youtube.com/watch?v=sfFwo7iQsDw

Utrwalają liczby 1-5 licząc małpki oraz słówka  Called-zadzwonić/ doctor-lekarz/ monkey-małpka jump-skakać/ bumped-uderzyć się/ head-głowa/ fell-spadła/ No more- dość


Propozycje z logopedii:

Ćwiczenia logopedyczne dla Dzieci z przedszkola, które pomogą utrwalać

głoski: sz, cz,ż,dż oraz wszystkie pozostałe. Poza tym mogą być forma

zabawy w "domowe" dni.

1. Zabawa w rymowanki:

(podaj dziecku wyraz, a ono niech dopowie wyraz rymujący się)

marzenie - korzenie

brzuszek - paluszek - łakomczuszek

proszę - kalosze

kasza - Masza

burza - róża

morze - zborze

czapka - żabka

szklanka - grzanka - leżanka - koleżanka

szafa - żyrafa

leży - mierzy - Jerzy - talerzy - wierzy

2. Odmiana wyrazów:

(podaj dziecku dowolny wyraz z trudna głoską, dziecko odmienia)

gruszka - 3 gruszki - mała gruszeczka

czapka - 3 czapki - mała czapeczka

rzeka - 3 .......... - mała ................

dżem - 3 .......... - mały ................  itp

3.Ćwiczenia oddechowe:

Mecz z piłeczką pingpongowa lub wacikiem - ustawiamy na stole po dwa

klocki imitujące bramki i dmuchamy piłeczkę lub wacik w kierunku

bramek, by strzelić gola

4.Wierszyk dla Przedszkolaków do powtarzania:

Rączki często myj do czysta,

w tym każdy paluszek.

Bo kto rączki rzadko myje,

tego boli brzuszek.

Kiedy w domku siedzisz co dzień,

i troszkę Ci nudno,

to w przedszkole baw się z mamą,

przecież to nie trudno.

Ćwicz wymowę bardzo pięknie,

mów głośno, wyraźnie

i powtarzaj: sz,ż, cz, dż

zrozumie Cię każdy.


Czwartek 26.03.2020r. (Wiosna budzi zwierzęta)

Zadania dydaktyczne

I Dzielenie na sylaby poprzez wyklaskiwanie wyrazu MOTYL. Układanie na dywanie tyle klocków ile jest sylab. Przeliczanie ich.

II Zapoznanie ze stadiami rozwoju motyla poprzez oglądanie filmu edukacyjnego (https://youtu.be/zNeizTuJCgg)

5-latki Wyprawka – wycinanie i układanie i naklejanie na kartce etapów rozwoju motyla

4-latki Rysowanie motyla kredkami

3-latki Kolorowanie motyla narysowanego przez osobę dorosłą

III Zabawa ruchowa „Jestem motylem” – naśladowanie przez dzieci sposobu poruszania się motyla.


J. angielski

Piosenka walking.https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU

Zabawa ruchowa z nagraniem dzieci naśladują polecenia które słyszą. Ucząc sie i utrwalając słówka równocześnie wykonując polecenia: walking-spacerowanie/hop-skakanie na jednej nóżce/ running-bieganie/ let's stop- zatrzymajmy się/ tip-toe - chodzenie na palcach/ jump-skakanie/ swim pływanie. Sleep-spanie/ wake up-obudzenie się.

Zadanie takie samo jak w dniu poprzednim dzieci rozpoznają przedmioty w danym kolorze i powtarzają ten kolor po angielsku. Kolejne kolory- pomarańczowy-orange/ pink-różowy/ purple- fioletowy


Piątek 27.03.20 (Wiosenne symetrie)

I. Rysowanie w powietrzu leniwej ósemki ∞ a następnie na kartce- proszę rodziców o narysowanie dziecku. Dzieci rysują po śladzie

Zabawa ruchowa do piosenki „Śpiewające Brzdące” Śpiewanki Gimnastykowanki -piosenki z pokazywaniem dla dzieci. https://youtu.be/351fw50UOn8

II. Dostrzegamy symetrie-zajęcia w/g E. Gruszczyk- Kolczyńskiej

1. Proszę o przygotowanie dzieciom kartek formatu pocztówki z naklejonymi na środku figurami geometrycznymi lub narysowanymi; 1-połowa koła, 2-kwadrat, 3-prostokąt

,4- trójkąt- dziecko przykłada lusterko do każdej figury i obserwuje jej odbicie. Wyciąga wnioski –po przyłożeniu lusterka do kwadratu powstaje prostokąt, do połowy koła koło itp. Dostrzegamy symetrie.

2. Wywoływanie efektu symetrii przez odbicie plamy( farba, tusz) i obserwowanie efektu.

Kartkę formatu A 5-składamy na połowę. Do złożonej kartki wpuszczamy kroplę farby atramentu lub tuszu. Ściskamy kartkę chwilę czekamy, otwieramy i obserwujemy co powstało.

3. Szukamy symetrii na ilustracjach np. motyl z rozłożonymi skrzydłami. drzewo, płatek śniegu, liść.

Zabawa ruchowa do piosenki TANIEC ZYGZAK – Wygibasy z naszej klasy - piosenka dla dzieci, dziecięce hity!

https://youtu.be/xm93WFJ7bNs

III. 5- latki Praca artystyczno-techniczna Wiosenne kwiatki.

Dla każdego dziecka: wyprawka, karta 8, rurka do napojów, taśma klejąca, nożyczki.

Dzieci wypychają z karty poszczególne części tulipana. Przekładają końcówki rurek do napojów przez nacięte miejsca tak, jak widać na fotografii. Przyklejają liście tulipana do rurek taśmą klejącą.

4- latki -Praca plastyczna Pisklęta w gnieździe Wyprawka plastyczna, karta 24, szary papier, klej, nożyczki, kredki. Dzieci: wycinają nacięte koło i obrazek piskląt,

wycinają z szarego papieru paski tworzące ga­łązki i trawę, z których powstanie gniazdo, przyklejają paski na kole, tworząc gniazdo, kolorują rysunki piskląt i przyklejają je w gnieź­dzie.

3-latki lepią z plasteliny ptaszki lub wiosenne kwiaty (jeśli nie posiadacie w domu plasteliny może być masa solna) -pół szklanki soli ,pół szklanki mąki pszennej ,woda -wymieszać zagnieść ciasto