Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 15
Artykułów : 105
Odsłon : 58086

Rekomendacje

Zadania 27.04.-30.04. PDF Drukuj Email
Grupa 3 - Motylki - Zadania
Wpisany przez Maria Skupeń Aneta Karkula Dominika Świst   

Zdalne nauczanie 27-30.04.2020r.

Poniedziałek 27.04.2020r.

Temat dnia: Moja okolica mnie zachwyca.

I. Oglądanie dostępnych albumów, książek, pocztówek, ilustracji, map oraz wytworów sztuki ludowej związanych z najbliższą okolicą/regionem.

Utrwalenie znajomości swojego adresu zamieszkania.

(Rodzic przestrzega dziecko przed podawaniem adresu obcym osobom.)

Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

(Rodziców proszę o zaopatrzenie dziecka w lusterko i zademonstrowanie prawidłowego wykonania ćwiczenia)

W mieście stoi sygnalizator świetlny – gdy świeci zielone światło: dzieci unoszą język do góry, gdy świe­ci czerwone światło – język umieszczają za dolnymi zębami.

Samochody – dzieci naśladują jazdę samochodem: czubek języka przesuwają po podniebieniu od zębów w stronę gardła, kilkakrotnie powtarzając ten ruch.

Wieżowiec – w wieżowcu winda kursuje raz w górę, raz w dół. Dzieci wykonują ruch językiem, uno­sząc go raz w stronę nosa, a raz w stronę brody.

Przedszkolaki – w przedszkolu pani wita się rano z dziećmi. Dzieci dotykają czubkiem języka do każ­dego zęba na górze i każdego zęba na dole.

Konik – dzieci naśladują stukot kopyt konia: odbijają język od podniebienia, jednocześnie rozciąga­jąc, a następnie ściągają wargi w dziobek.

Krowa – dzieci naśladują ruch żucia, pokazując, jak krowa na łące je trawę.

Traktor jeździ w koło po polu – dzieci unoszą czubek języka na górną wargę i wykonują koliste ruchy po górnej i po dolnej wardze.

Ćwiczenia poranne.

Dziecko wykonuje polecenia rodzica: (zachęcam do wspólnych ćwiczeń z dzieckiem)

· „Biegnij w miejscu licząc do 10. Zatrzymaj się przez chwilę i odpocznij. Powtórz ćwiczenie jeszcze raz.

· „Unieś ręce w górę, w bok, przed siebie, dotknij stóp czubkami palców dłoni, lewą ręką dotknij uniesionego, prawego kolana, prawą ręką dotknij uniesionego lewego kolana.

· Podskocz kilka razy obunóż

· Stań na prawej nodze z ramionami rozłożonymi w bok.

· Stań na lewej nodze z ramionami rozłożonymi w bok.

· Wysuń obie ręce przed siebie i wykonuj koła na zewnątrz i do wewnątrz naśladując mycie szyb.

· Stań bokiem do wyznaczonego miejsca w pewnej odległości (np. od drzwi do okna ) i przemaszeruj krokiem dostawnym w jego stronę następnie wróć krokiem dostawnym z powrotem.

· Wykonaj dowolny taniec do muzyki (prosimy rodzica o włączenie wybranej muzyki tanecznej).

II. 1. Poznajemy naszą okolicę:

Oglądanie filmu: Podróże z Góralem (sezon 6) #7 - Gmina Czarny Dunajec

https://youtu.be/euvcVVbOtZ0

Prosimy dziecko, aby spróbowało wymienić kilka ciekawych miejsc znajdujących się na terenie naszej gminy.

Jak wyglądają zabytkowe domy w Chochołowie?

Jakie atrakcje przyrodnicze znajdują się w naszej gminie?

Proszę rodziców o wyszukanie w dostępnych źródłach herbu rodzinnej miejscowości i pokazanie go dziecku.

2. Wykonanie pracy plastycznej nt. „Ciekawe miejsce w mojej miejscowości” –technika dowolna

Odpoczynek –słuchanie piosenki dla dzieci „Migocz, migocz gwiazdko ma”

https://youtu.be/9pGN9kui6-A

III. Zabawa konstrukcyjna nt. „Moja miejscowość”- budowanie z dowolnych klocków

Gimnastyka korekcyjna:

  1. Dzieci wykonują podskoki obunóż jak małe piłeczki 10x.
  2. W klęku podpartym dziecko wykonuje na przemian „koci grzbiet”, następnie „plecy zapadnięte (wklęsłe)” 5x.
  3. Zabawa w pchanie taczek. Trzymamy za kostki nasze dziecko, a ono próbuje chodzić na rękach do przodu, do tyłu, zmieniać kierunek.
  4. Marsz na czworaka w podporze przodem.
  5. Szybki sprint w miejscu 5x.

 

 

Wtorek 28.04.2020r.

Temat: Jesteśmy uprzejmi wobec innych.

I

Ćwiczenia słuchowe „Co słychać wokół nas?”- dziecko uważnie słucha odgłosów wokół. Jeśli ich nie ma (lub są niewyraźne), rodzic może sam je stworzyć (np. postukać w podłogę). Następnie dziecko opo­wiada, co słyszało.

II

 

1. Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki.

https://youtu.be/kwLEwyI-JzM

2. Rozmowa z dzieckiem na podstawie wysłuchanego utworu.

- Jakie magiczne słowa są wymienione w piosence?

- Dlaczego te słowa są magiczne?

III

Praca plastyczna „Kwiatek” – proszę, aby dzieci narysowały kwiatek dla bliskiej osoby (np.: koleżanki, kolegi, mamy, taty).

Dziecko przypo­mina również, jaki zwrot grzecznościowy jest stosowany podczas wręczaniaprezentu.

 


Środa: 29.04.20

Temat: ,,Moja miejscowość, mój dom”

1.Film edukacyjny o kształtach ,, Sowa Mądra Głowa uczy o kształtach”

https://www.youtube.com/watch?v=btVDfZtKtdo

Rozmowa na temat poznanych kształtów:

-Jaki poznaliśmy pierwszy kształt, jaki drugi , jaki trzeci i jaki czwarty?

2.Zabawa plastyczna ,,Dorysuj brakujące elementy”

Rysunek domu: prostokątny kształt domu, trójkątny dach, dwa okna.

Następnie dziecko rysuje zgodnie z poleceniem rodzica:

-Pomiędzy oknami dorysujcie drzwi.

-Na dachu dorysujcie komin.

-Przed domem narysujcie chodnik.

-Obok domu dorysujcie garaż.

-Nad domem – słońce.

-Za domem rośnie las.

Zachęcam do zaprezentowania prac na grupie

3. Zabawa ruchowa ,,Domek na kurzej nóżce”- zabawa z elementami równowagi

Dzieci biegają swobodnie po pokoju, na hasło STOP! zatrzymują się i stają na jednej nodze a rodzic mówi ,,Domku, domku na kurzej nóżce, obróć się dookoła i stań do mnie przodem”. Po chwili stania na hasło BIEG biegają po pokoju, po chwili na hasło STOP! zatrzymują się i stają na jednej nodze a rodzic mówi ,,Domku, domku na kurzej nóżce, obróć się dookoła i stań do mnie tyłem”. Przy kolejnym powtórzeniu rodzic ,,Domku, domku na kurzej nóżce, obróć się dookoła i stań do mnie bokiem”.

4. Zabawa dydaktyczna ,, Numerowanie domów”

Dziecko rysuje prostokąty i trójkąty na kolorowych kartkach, następnie wycina je. Rysuje drogę na kartce. Wzdłuż drogi z prostokątów i trójkątów tworzy domki, nakleja na kartkę prostokąt a dach będzie z trójkąta. Można dorysować okna i drzwi. Zadaniem dziecka będzie liczenie domów i numerowanie za pomocą kropek( pierwszy dom jedna kropka, drugi dwie ….. aż każdy domek będzie miał numer) w zakresie umiejętności dziecka.

Możemy zapytać dziecko np. :

-Jaki numer domu ma domek czerwony?

-Który domek jest najwyższy i jaki ma numer?

-Który domek jest najmniejszy i jaki ma numer?

5.Zabawa: „Tworzymy zbiory według wskazanych kategorii”

Do zabawy potrzebny będzie sznurek z którego utworzymy pętle. Zabawa polega na pogrupowaniu obrazków, klocków, zabawek itp. wg. kategorii ( w jednej pętli np. niebieskie klocki a w drugiej zielone klocki lub w jednej pętli samochodziki w drugiej lalki a w trzeciej misie itp. ). Dzieci mogą tez stworzyć własne zbiory według wybranych przez siebie kategorii.

Możemy zadać pytanie:

-Dlaczego w tym zbiorze są np. są czerwone klocki a w tamtym niebieskie?

-Czym się różnią?

-Dlaczego wybrałeś np. te przedmioty, obrazki do tego zbioru?

6. Sowa Mądra Głowa uczy spółgłosek

https://www.youtube.com/watch?v=UjpKoAMmc94

Możemy się pobawić w zabawę ,,Jedzie pociąg naładowany literkami np. m itd.”

Np. dziecko wymienia nazwy przedmiotów na ,,m „.

7. Odpoczynek ,,Franklin i Zielony Rycerz”

https://www.youtube.com/watch?v=ufp3XFBtXIc

J.angielski:

Stomp like elephants! Tupmy jak słonie. Let's go to the zoo. chodźmy do Zoo And stomp like the elephants do.- i tupmy jak słonie. Jump like kangaroos. - skaczmy jak kangurki. Let's go to the zoo. And jump like the kangaroos do. Swing like monkeys.- kołyszmy się jak małpki. Let's go to the zoo. Chodźmy do Zoo. And swing like the monkeys do. Kołyszmy się jak małpki Waddle like penguins. -Chodźmy jak pingwiny. Let's go to the zoo. Chodźmy do Zoo And waddle like the penguins do. - i chodźmy jak pingwiny. Slither like snakes. Let's go to the zoo. Chodźmy do Zoo And slither like the snakes do. - pełzajmy jak węże. Swim like polar bears. -pływajmy jak niedźwiedzie polarne Let's go to the zoo. And swim like the polar bears do.

LOGOPEDIA:

Ćwiczenia logopedyczne utrwalające szczególnie głoskę „ż”, oraz doskonalące poprawną wymowę

1.Powtarzanie zdań z wyrazami z głoską „ż”, następnie dziecko odpowiada na pytanie do poszczególnych zdań:

Każdy może pojechać nad morze. –Gdzie każdy morze pojechać?

Każda rzeka ma dwa brzegi. – Ile brzegów ma każda rzeka?

Wszystkie rzeki płyną do morza. – Gdzie płyną wszystkie rzeki?

Przyszła do nas duża burza. – Jaka burza do nas przyszła?

Po burzy są kałuże. – Co jest po burzy?

Brzegiem rzeki skacze żaba. – Co skacze brzegiem rzeki?

Grzesio znalazł grzyby w brzozowym lasku. – Gdzie Grzesio znalazł grzyby?

 

2.Utrwalanie wymowy imion z głoską „ż” . Dzieci dodają rzeczowniki do podanych zdań:

Marzenka ma żółtą ……………………… (np.: kamizelkę, cytrynę, kokardę…)

Grażynka ma czerwony……………………

Żaneta ma wesołą …………………………

Grzesiu ma duży …………………………..

Błażej ma kolorowe ………………………

Bożena ma czyste …………………………

Andrzej ma olbrzymi ……………………..

Elżbieta ma zielone ……………………….

Katarzyna ma nową ……………………….

Jerzy ma soczyste …………………………

 

3.Wierszyk o żabie. Można go przeczytać, powtarzać, nauczyć się na pamięć, opowiadać:

 

Na obrzeżach kałuży

siedział żuczek nieduży.

A w kałuży żaba duża,

taka duża, jak kałuża.

Grzecznie żuczek rzekł do żaby:

- Czy ugrzęzłaś żabo aby?

Może trzeba wezwać straże?

I wyciągną ciebie każę!

Żaba, brzuch wydęła duży.

-Nie opuszczę ja kałuży,

bo tu dużo dzieci mam!

Jak nie wierzysz, zobacz sam!

Żuczek spojrzał, obok mamy

ujrzał tłum kijanek małych,

co okrągłe brzuszki mają,

ogonkami w rytm wierzgają…

 

 

 

Czwartek 30.04.20

Temat dnia: Najpiękniejszy dom.

I. Zabawa matematyczna „Liczymy schody”- dzieci liczą w domu schody stosując liczebniki w aspekcie porządkowym (pierwszy stopień, drugi,..w zakresie swoich możliwości ). Jeśli w domu nie ma schodów układają stopnie z klocków i liczą.

Zabawa ruchowa „Słońce -deszcz”- Na hasło „Słońce”- dzieci spacerują po pokoju. Na hasło „Deszcz”- dzieci szukają miejsca „Swojego domku”, gdzie mogą się schować przed deszczem.

II 1. Wykonanie pracy plastycznej na temat „Najpiękniejszy dom”- technika dowolna.

2. Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej „Moja miejscowość” Rodzic prezentuje wiersz a dzieci powtarzają fragment tekstu „Da, do, du, da, do, da, w pięknym domu mieszkam ja”.

„Moja miejscowość” B. Szelągowska.

Ile bloków stoi w mieście!

Jedne duże, inne małe.

Ten jest żółty, tamten szary,

a te obok – całkiem białe.

Mkną ulicą samochody;

wszędzie pełno zakamarków.

By odpocząć od hałasu,

zawsze można iść do parku.

Da, do, du, da, do, da,

w pięknym domu mieszkam ja!

Na wsi domów jest niewiele;

spokój zwykle tam panuje.

Za dnia słychać śpiew skowronka,

nocą sowa pohukuje.

Czasem piesek przerwie ciszę,

kiedy biega po ogrodzie.

Kogut pieje, krowa muczy,

kaczka kwacze gdzieś na wodzie.

Da, do, du, da, do, da,

w pięknym domu mieszkam ja!

Czy to miasto, czy też wioska,

wielkie bloki, małe domy,

najważniejsze, by prócz domu

mieć rodzinę i znajomych!

Da, do, du, da, do, da,

w pięknym domu mieszkam ja!

Następnie rodzic pyta dziecko „Czym różnią się domy na wsi i w mieście?”

Ćwiczenie sprawności manualnej- „Droga do przedszkola”- lepienie z plasteliny cienkich wałeczków i łączenie ich ze sobą tworząc drogę, która może prowadzić do wybudowanego z klocków domku.

Ćwiczenia oddechowe „Idziemy do przedszkola.”

Słomka dla dziecka, piłeczka pingpongowa.

Dziecko ma za zadanie przeprowadzić piłeczkę wyznaczoną trasą na dywanie (drogą do przedszkola) za pomocą słomki. Rodzic przypomina o prawidłowym oddechu. Dzieci wcią­gają powietrze nosem, a wypuszczają ustami przez słomkę, kierując piłeczką.

Odpoczynek- wyjście na powietrze z rodzicem i wykonanie ciekawych zdjęć okolicy.

III. Nauka na pamięć fragmentu wiersza B. Szelągowskiej Moja miejscowość.

Rodzic kilkakrotnie recytuje ostatnią zwrotkę wiersza, a dzieci ją powtarzają. Rodzic zwraca uwagę na fakt, że ważniejsze od tego, w jakim domu mieszkamy, jest to, aby w tym domu panowały miłość i zgoda.

Czy to miasto, czy też wioska,

wielkie bloki, małe domy,

najważniejsze, by prócz domu

mieć rodzinę i znajomych!

J. angielski:

piosenka tak potrafie Yes I can. link: https://www.youtube.com/watch?v=_Ir0Mc6Qilo

Little bird, little bird, can you clap? -mały ptaszku czy potrafisz klaskać ? No, I can't. No, I can't. I can't clap. Nie nie potrafię. Little bird, little bird, can you fly? Mały ptaszku czy potrafisz latać ? Yes, I can. Yes, I can. I can fly. - Tak potrafię. Elephant, elephant, can you fly? Słoniu czy potrafisz latać ? No, I can't. No, I can't. I can't fly. Elephant, elephant, can you stomp? Czy potrafisz tupać ? Yes, I can. Yes, I can. I can stomp. Little fish, little fish, can you stomp? Mała rybko czy potrafisz tupać ? No, I can't. No, I can't. I can't stomp. Nie nie potrafię tupać. Little fish, little fish, can you swim? Mała rybko czy potrafisz pływać ? Yes, I can. Yes, I can. I can swim. Tak potrafie pływać Gorilla, gorilla, can you swim? Gorylu czy ty potrafisz pływać ? No, I can't. No, I can't. I can't swim. Nie nie potrafię pływać. Gorilla, gorilla, can you climb? Czi potrafisz się wspinać ? Yes, I can. Yes, I can. I can climb. Tak potrafię. Buffalo, buffalo, can you climb? Bizonie czy potrafisz się wspinać No, I can't. No, I can't. I can't climb. Nie nie potrafię. Buffalo, buffalo, can you run? Czypotrafisz biegać ? Yes, I can. Yes, I can. I can run. Tak potrafie biegać. Boy and girls, boys and girls, can you sing/ dance? chłopcy i dziewczęta czy potraficie śpiewać / tańczyć ? Yes, we can. Yes, we can. We can sing. Tak potrafimy...