Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 15
Artykułów : 105
Odsłon : 58050

Rekomendacje

Zadania 25.05. - 29.05. PDF Drukuj Email
Grupa 3 - Motylki - Zadania
Wpisany przez Maria Skupeń Aneta Karkula Dominika Świst   

"Motylki" 25.05.2020 - 29.05.2020


Poniedziałek 25.05.2020r.

Temat: Dzieci z różnych stron świata.

I

Rozmowa na temat dzieci z różnych stron świata połączona z oglądaniem zdjęć. Wyjaśnienie znaczenia słów: kontynent, Azja, Australia, Afryka.

Zabawa orientacyjno-porządkowa Szukamy żółtego”- dziecko odnajduje w domu przedmiot w kolorze żółtym i staje przy nim. Zabawę powta­rzamy kilka razy. Za każdym razem dziecko wybiera inny przedmiot.

II

1. Rozmowa z dzieckiem inspirowana wierszem „Dzieci świata”.

W Afryce w szkole, na lekcji,

Śmiała się dzieci gromada.

Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,

że gdzieś na świecie śnieg pada.

A jego rówieśnik, Eskimos,

też w szkole, w chłodnej Grenlandii,

nie uwierzył , że są na świecie

gorące pustynie i palmy.

Afryki, ani Grenlandii

my także jak dotąd nie znamy,

a jednak wierzymy w lodowce,

w gorące pustynie, w banany.

I dzieciom z całego świata

chcemy ręce uścisnąć mocno

i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,

jak i z nas samych wyrosną.

Dziecko odpowiada na pytania:

· O dzieciach z jakich stron świata była mowa w wierszu?

· Co te dzieci robią na co dzień?

· Co łączy dzieci ze wszystkich stron świata?

Słuchanie piosenki https://youtu.be/7K3_mSb1zRQ

2. Zajęcia plastyczne „Dziecięce marzenia” – malowanie farbami.

5-latki wykonanie Karta pracy, cz. 5, nr 54

III

Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – „Malujemy tęczę”.

Dziecko noszą do góry obie ręce i łączy dłonie, następnie przenosi ręce w prawą stronę, przechylając jednocześnie w tym samym kierunku tułów (nie odrywają nóg od podłogi). Następnie powoli przenosi wyprostowane ręce nad głową w lewą stronę (zatacza łuk) z równo­czesnym pochyleniem tułowia. Ćwiczenie powtarza kilka razy.

Zabawa ruchowa z elementem skoku i podskoku – „Skaczemy na skakance”.

Dziecko na hasło: Skaczemy obunóż – naśladuje skakanie obunóż na skakance (nogi pozostają złączone). Rodzic może dowolnie zmieniać dziecku hasła.

Gimnastyka korekcyjna:

  1. Klęk podparty, wykonujemy ruch do tyłu, opierając pośladki o stopy, równocześnie chowamy głowę między ramiona. Powracamy do klęku podpartego. (+/- 10 ruchów)
  2. Małe żabki: skaczemy do przodu obunóż z głębokiego przysiadu (10 żabich skoków).
  3. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych “Kto silniejszy”. Siadamy naprzeciwko dziecka: siad skrzyżny. Podajemy sobie ręce. Kolana dotykają Przeciągamy się raz w jedną, raz w drugą stronę.
  4. Mała miękka piłka lub woreczki z grochem lub balonik: podrzucamy i chwytamy, ale po każdym podrzucie robimy obrót: raz w lewo, raz w prawo
  5. Siadamy. Na ustalony znak jak najszybciej podrywamy się z podłogi i klaszczemy.

 

Wtorek 26.05.20

Temat: ,,Niby tacy sami, a jednak inni”

1.Powitanka ,,Witaj, witaj..”

https://www.youtube.com/watch?v=f9UDEs8pQ7A

2.Film edukacyjny ,,30 niezwykłych faktów o Arabii Saudyjskiej”

https://www.youtube.com/watch?v=RqUiBmK_vvg

,,Inne może być ciekawe” – poznawanie kultury arabskiej

Będziemy potrzebowali ATLAS GEOGRAFICZNY, Zdjęcia przedstawiające różne ciekawostki dotyczące kultury arabskiej, np. zdjęcie meczetu, zdjęcie kobiety i mężczyzny w strojach arabskich, zdjęcie pisma arabskiego.

Rodzic opowiada ciekawostki na temat kultury arabskiej. Pokazuje na mapie miejsca, gdzie mieszkają Arabowie. Wyjaśnia, że ludzie wycho­wani w różnych kulturach często są bliskimi przyjaciółmi i żyją w zgodzie.

Najwięcej Arabów mieszka m.in. w Tunezji, Egipcie, Iraku oraz w Arabii Saudyjskiej, która jest centrum kultury arabskiej. To tutaj znajduje się jedno z najnowocześniejszych miast świata – Dubaj. Kobiety często ubrane są tak, że mają zakrytą twarz, a widać im tylko oczy. Mężczyźni nie zakładają krótkich spode­nek nawet wtedy, kiedy jest bardzo gorąco. Dzieci mogą ubierać się dowolnie. Arabowie czytają od strony prawej do lewej, odwrotnie niż u nas. Nie jedzą mięsa wieprzowego. Są bardzo religijni. Modlą się pięć razy dziennie, a przed każdą modlitwą się myją.

3.Ćwiczenia słuchowo-matematyczne ,,Piłka skacze”

Rodzic staje plecami do dziecka i prosi, aby dziecko uważnie liczyło, ile razy piłka odbije się o podłogę i określiły liczbę, zamiana teraz dziecko odbija piłkę o podłogę, rodzic liczy i określa liczbę.

4. Ćwiczenia gimnastyczne

Krążki w kolorach: czerwonym, zielonym, żółtym, niebieskim

· Dziecko maszeruje z wybranym kolorem krążka na głowie, idzie ostrożnie, aby nie zgubić krążka.

· Dziecko staje w niewielkiej odległości do rodzica w rozkroku, tyłem do rodzica . Rodzic podaje krążek, między nogami dziecka i dziecko podaje krążek między nogami rodzicami. Następnie podają sobie krążek nad głowami. Podczas wykonywania ćwiczenia dzieci starają się nie uginać nóg w kolanach.

· Dzieci staje na jednej nodze, drugą uginają i kładą na niej krążek. Wytrzymują, licząc do czterech. To samo ćwiczenie wykonują na drugiej nodze.

· Dziecko toczy krążek przed sobą w różnych kierunkach. Na klaśnięcie lub gwizdnięcie zatrzymuje krążek siada na nich skrzyżnie, z prostymi plecami i rękami opartymi na kolanach.

5.Zabawy z krążkami na świeżym powietrzu

· Dziecko rozkłada krążki na trawie, w pewnych odstępach od siebie. Spaceruje pomiędzy krążkami. Na hasło: Odwracamy krążki jak najszybciej starają się odwrócić na drugą stronę jak największą liczbę krążków. Liczy krążki. Klaśnięcie lub gwizdnięcie jest sygnałem do ponownego spaceru.

· Skoki Dziecko układa krążki na ziemi, równo w odległości kroku, jeden za drugim. Skaczą jak pajacyki, wykonując nad każdym krążkiem rozkrok, a za krążkiem – odskok. Ćwiczenie wykonują wolno..

6.Oglądanie przez dziecko reprodukcji obrazu Vincenta van Gogha ,,The Flowering Orchard

· Dla 5-latków reprodukcja obrazu w Wyprawce( dla 4-latków w załączniku)

· Dziecko opisuje kolorystykę i nastrój dzieła. Zastanawia się, co ono przedstawia. Nadaje obrazowi tytuł. Porównuje go z orygi­nalnym tytułem, który podaje rodzic. (Kwitnący sad).

· Malowanie farbami wg. pomysłu dziecka obrazu o dowolnej tematyce, nadanie tytułu obrazowi.

· Zachęcam do zamieszczania prac na grupie

6. Odpoczynek ,,Egipskie Piramidy” słuchowisko https://www.youtube.com/watch?v=h5Ih6M2QcL8

 

Środa 27.05.20

Temat: W krainie osób niepełnosprawnych.

I. Rozwijanie percepcji słuchowej.

Układanie słów rozpoczynających się określoną sylabą np. słowo rozpoczynające się sylabą „ma”- makaron.

Układanie słów kończących się określoną sylabą np. „ka”- piłka.

Zabawy z rodzicem lub rodzeństwem w „Kalambury”

Jedna osoba wyraża za pomocą gestów i mowy ciała np. jakąś czynność druga osoba odgaduje co to za czynność.

Gimnastyka dla dzieci w domu

https://youtu.be/UjPLYG5a0_g

II 1. „Osoby niepełnosprawne są wśród nas”- rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego, kształtowanie pozytywnej postawy wobec osób niepełnosprawnych.

Zabawa „Przewodnik” ( zabawę prowadzimy w parze z rodzicem lub rodzeństwem) Dziecko zamyka oczy – jest niewidome. Drugie dziecko lub rodzic jest prze­wodnikiem, który stara się wskazać swojemu partnerowi odpowiednią drogę i dba o jego bezpie­czeństwo, czyli o to, aby podczas spaceru po pokoju nie zderzył się z niczym. Maszerują w parze. Po chwili następuje zmiana ról.

Zabawa „ Co to za przedmiot?” –przygotowujemy kilka drobnych przedmiotów np. autko, klocek, piłeczka. Dziecko ma zawiązane oczy i rozpoznaje przedmioty za pomocą dotyku.

Dziecko dzieli się wrażeniami z przeprowadzonych zabaw.

Rozmowa na temat trudności, jakie napotyka­ją osoby niewidome.

Rodzic pyta: Jak się czułeś się w roli osoby niewidomej? Jak się czułeś w roli przewodnika? Jakie trudności napotykają niewidomi podczas codziennych czynności? Jak się czują np. na ulicy? Jak możemy pomóc takim osobom?

Kiedy wokół panuje cisza – rozmowa na temat osób niedosłyszących i niesłyszących.

Rodzic prosi aby dziecko zakryło uszy i cicho wypowiada do niego jakieś polecenie np. Podejdź do okna. Pyta „Dlaczego nie wykonałeś polecenia?

Inicjuje rozmowę na temat osób niedosłyszących i niesłyszących. Zwraca uwagę na trudności, jakie napotykają w życiu.

Dziecko zastanawia się i próbuje odpowiedzieć na pytanie

Co znaczy słowo: niepełnosprawność?

Układanie historyjki obrazkowej dzieci 5-letnie „Karty pracy cz.5” nr 56-57

Dzieci 4-letnie wykonanie „Karty pracy cz.2”nr 53

Dzieci 3-letnie –lepienie z plasteliny lub masy solnej na dowolny temat.

2. Tworzenie akompaniamentu do piosenki Śpiewające Brzdące – „Jesteśmy dziećmi” na instrumencie zrobionym przez siebie – (np. bębenek =talerzyk papierowy i łyżka, grzechotka-butelka plastikowa wypełniona do połowy kaszą,)

https://youtu.be/7K3_mSb1zRQ

III. 5-latki wykonanie „Karty pracy cz.5” nr 58

3-4 latki –kolorowanie malowanek związanych z zabawami dzieci lub rysowanie i kolorowanie ulubionej zabawki.

J.angielski

Piosenka liczenie " Number song" link: https://www.youtube.com/watch?v=D0Ajq682yrA

count with me- licz ze mną.

fast-szybko

 

Czwartek 28.05.2020r.

Temat: Przyjaciel dobry na wszystko.

I

Zabawy ruchowe - ćwiczenia skoczne wg. pomysłu dziecka przy użyciu przyborów gimnastycznych lub innych przedmiotów dostępnych w domu.

Wykonanie 5-latki Karta pracy, cz. 5, nr 59, 60, 61.

4-latki i 3-latki malowanie dowolnej kolorowanki.

II

1. Słuchanie wiersza „Mój przyjaciel”A. Frączek


Mój przyjaciel daję słowo,
Jest osobą wyjątkową!
Umie robić zamki z piasku,
Po podwórku biega w kasku
I dla innych się naraża
jak policjant albo strażak
Czasem bywa też piratem,
Co na statku ma armatę,
Raz rycerską nosi zbroję,
Innym razem jest kowbojem.
Kiedy się spotkamy w parku,
To podzieli się koparką
I pożyczy mi łopatkę
Lub wiaderko w żółtą kratkę.
Bardzo lubi mleczne krówki
I czerwone ciężarówki,
Piłkę nożną kopie w błocie,
Z kotem ściga się po płocie.
A w kieszonce od spódniczki
Trzyma procę i kamyczki.
Mój przyjaciel daję słowo
Jest dziewczynką wyjątkową!


Po wysłuchaniu wiersza dziecko wypowiada się na temat przyjaciół i przyjaźni:
Kogo możemy nazwać przyjacielem?
Jaki powinien być przyjaciel?
W jakie zabawy mogą się bawić przyjaciele?

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych przy muzyce https://youtu.be/FZ3pj_ZkldQ

III

Co słychać w ogrodzie?– słuchanie ptasich koncertów. Dziecko zachowuje ciszę. Wsłuchuje się w głosy ptaków. Rozpoznaje ptaki i podają nazwy znanych gatunków. Wybiera swój ulubiony głos ptaka. Uzasadnia wybór.

„Kopiujemy figury” – odwzorowywanie kształtów.

5-latki wyprawka, karta P.

4 i 3-latki rysują samodzielnie lub odrysowują od przedmiotów dostępnych w domu kształty figur geometrycznych np. koło od pokrywki słoika, talerza itp.

J.angielski

" My family." "Moja rodzina"   link: https://www.youtube.com/watch?v=FHaObkHEkHQ

father-tata, mother-mama, they are my parents-oni sa moimi rodzicami. he is my brother-on jest moim bratem,  she is my sister-ona jest moja siostra.  my grandfather-mój dziadek, my grandmother- moja babcia, grandparents-moi dziadkowie  uncle-wujek, aunt-ciocia,  cousin-kuzyn

 

Piątek 29.05.20

Temat:,, Wspólne zabawy”

1.Powitanka ,,Wszyscy są witam Was”

https://www.youtube.com/watch?v=fLX5nj9jeuk

Zabawa naśladowcza

Dziecko staje naprzeciwko rodzica. Dziecko jest lustrem, a rodzic przegląda się w nim. Dziecko wykonuje takie same ruchy jak rodzic. Zamiana teraz rodzic jest lustrem.

2. Wier­sz A. Widzowskiej ,,Dzieci na Ziemi”.

Rodzic zaprasza dziecko w podróż latającym dywanem. Dziecko siadają w siadzie skrzyżnym, ręce opierają na podłodze, po obu stronach ciała, i rozpoczynają lot. Wznosi się w górę, wymawiając na wyde­chu głoskę szszszsz. Podczas lotu przechyla ciało raz w prawą, raz w lewą stronę. Ląduje w krainie, w której wszyscy żyją w przyjaźni.

Słuchanie wiersza A. Widzowskiej ,,Dzieci na Ziemi”.

Na kuli ziemskiej bawią się dzieci,

cieplutkie słonko dla nich wciąż świeci,

a księżyc mruga oczkiem na niebie

do wszystkich ludzi, również do ciebie.

Zulu z Afryki chodzi po drzewach,

a Chinka Inka jak ptaszek śpiewa.

Eskimos Bubu gra w piłkę z foką,

na słoniu jeździ Hindus Namoko.

Dzieci się różnią kolorem skóry,

jednak są dumne ze swej kultury

i choć w dziwacznych mówią językach,

pragną się bawić, tańczyć i brykać!

Inka i Zulu, Bubu, Namoko

chcą być kochane, śmiać się szeroko,

jeść smakołyki, dbać o zwierzęta,

a zamiast wojen mieć tylko święta!

– Niech wam się spełnią wszystkie marzenia

–tak, robiąc obrót, powiada Ziemia.

Rozmowa na temat wiersza.

-O jakich dzieciach była mowa w wierszu?

-Na jakim kontynencie mieszka: Zulu z Afryki, Chinka Inka, Innuita Bubu, Hindus Namoko?

-Czym różnią się między sobą dzieci?

-Co mają ze sobą wspólnego

3.Podróż na inne kontynenty – zabawy konstrukcyjne.

Utrwalanie nazw kontynentów. Bardo proszę rodziców o przygotowanie kartoników z nazwami kontynentów: Afryka, Europa, Azja, Ameryka, Antarktyda, Australia, klocki.

Dziecko budują z klocków tory i pociągi. Rozpoczynają podróż rodzic układa kartonik z nazwą kontynentu, na jaki jest planowana podróż. Dziecko wskazuje pierwszą głoskę w nazwie kontynentu. Po przy­jeździe na dany kontynent dziecko może opowiadać ciekawostki z tego miejsca lub dzielić się wrażeniami z rzeczywistych podróży z rodziną.

Bardzo proszę o zamieszczanie zdjęć konstrukcji na grupie

3.Zabawa ruchowa z elementem toczenia – Wesoła piłka.

Piłka. Dziecko i rodzic siedzą z wyprostowanymi nogami. Toczą piłkę między sobą, odpychając ją nogami. Nie możemy pomagać sobie rękami.

4.Praca plastyczno – techniczna- 4-latki Moja wymarzona zabawka

( pracę mogą również wykonać 5 – latki)

Będziemy potrzebowali gazetki reklamowe, nożyczki, klej, kredki, kartki.

Tworzymy nową wymarzoną zabawkę, rysujemy, naklejamy, łączymy, dorysowywujemy. Nadajemy nazwę nowej zabawce i jej zastosowanie.

5.Wskazujemy i liczymy głoski – ćwiczenia słuchu fonematycznego.

Dzieci 5-letnie: wyprawka, karta D, nożyczki.

Dziecko wycina zdjęcia. Nazywa je. Określa pierwszą głoskę w każdej nazwie.

Liczy głoski w poszczególnych nazwach.

Bardzo proszę o zamieszczanie zdjęć konstrukcji na grupie.

6.Ćwiczenia część 5 str.62-63-64-65

7.Odpoczynek – bajkowisko ,, Historia małej Nefry i jej ulubieńca Pepa”

https://www.youtube.com/watch?v=h8iViAjT3k0