Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 16
Artykułów : 108
Odsłon : 85624

Rekomendacje

Zadania 01.06. - 05.06. PDF Drukuj Email
Grupa 3 - Motylki - Zadania
Wpisany przez Maria Skupeń Aneta Karkula Dominika Świst   

„Motylki” 01.06. – 05.06.


Poniedziałek 01.06

Temat: Dzień Dziecka

I. Puszczanie baniek mydlanych przy piosence „Gummi Miś - Bańkę Łap”

https://youtu.be/tDftqSaFB2E

Zabawy ruchowa do piosenki „Przywitajmy sie wesoło”

https://youtu.be/dvSAoxWiVT4

II.

1. Zabawa z rodzicami (rodzeństwem) „Na ziemi zostaje..”

https://youtu.be/S5TFdKc6TB4

2. Wykonanie laurki dla przyjaciela (przyjaciółki) dowolną techniką

Zachęcamy do umieszczania zdjęć na grupie.

III. Oglądanie bajki -My Dzieci Świata. Jesteśmy Dziećmi. Dzień Dziecka 2020.

https://youtu.be/zl_dYe03Yx0

Wykonanie 5-latki „Karty pracy cz.5” nr 66

4-latki „Karty pracy cz. 2” nr 56


Gimnastyka korekcyjna:

1. Leżymy przodem (na brzuchu) uginamy nogi w kolanach, chwytamy dłońmi za stopy, unosimy tułów i wykonujemy kołyskę. (7 razy do przodu i 7 do tyłu)

2. Kręcimy skakanką (na takiej długości na jaką pozwalają nam domowe warunki), a dziecko próbuje ją przeskoczyć. W miarę nabywanej wprawy – kręcimy coraz szybciej.

3. Małe kaczuszki – robimy przysiad, chwytamy się za kostki, nogi są w delikatnym rozkroku – maszerujemy do przodu, unosząc raz lewą raz prawą nogę. (dystans to około 10 metrów)

4. Biegamy w różnych kierunkach w tempie podanym przez nas na dowolnym instrumencie. Na sygnał, czyli np. mocne uderzenie w instrument, zatrzymujemy się i wykonujemy okrężne ruchy ramionami, tzw. skrzydła wiatraka.

5. Leżymy bokiem, podpieramy na jednej ręce i obchodzimy nogami po obwodzie koła (jedno koło w jedną stronę, następnie zmieniamy rękę i zataczamy koło w drugą stronę).


Wtorek 2.06.2020r.

Temat: Skarb Bałtyku

I. Zabawa rozwijająca spostrzegawczość – O jakim miejscu mówię? Rodzic opisuje własnymi słowami jakieś miejsce znane dziecku, a ono próbuje podać jego nazwę.

Ćwiczenia poranne wg. pomysłu dziecka np. z piłką.

II.

1. Słuchanie opowiadania M. Strękowskiej-Zaremby Bursztynek.

Książka (s. 84–87) Dziecko otwiera książkę i słucha opowiadania czytanego przez rodzica. Ogląda ilustracje.

Kiedy zbliżają się wakacje, wszyscy się cieszą, a najbardziej słońce. Każdego ranka budzi się coraz wcze­śniej i świeci radośniej. Ledwie wstanie, zagląda w okna i zachęca do zabawy. Niewątpliwie z tego właśnie powodu dzieci w przedszkolu Olka i Ady bardzo nieuważnie słuchały bajki, którą czytała im pani.

– Widzę, że nie możecie się doczekać wakacji – powiedziała pani, zamykając książkę.

– Nie możemy! – przyznał Marek. – Tata obiecał, że w tym roku pojedziemy w góry, bo rok temu byli­śmy nad morzem i spiekłem się na słońcu. Wyglądałem jak spalony naleśnik. Ledwie przeżyłem – dodał z dumą.

Marek oczywiście przesadził. Dzieci pamiętały, że przywiózł z wakacji ładną opaleniznę. Na pewno nie przypominał spalonego naleśnika.

– Ja przywiozłam znad morza muszlę, w której coś szumi – przypomniała Jola.

– Co szumi? Wiatraczek? – zainteresował się Olek.

– Nie wiem, nie sprawdzałam.

Pani wyjaśniła, że w muszli szumi morze, ale nie wszyscy w to uwierzyli. Przecież niemożliwe, żeby morze zmieściło się w jednej muszelce.

– A ja znalazłam na plaży bursztyn z zatopionym komarem. Noszę go ze sobą od powrotu z wakacji – powiedziała Ola i pokazała dzieciom żółty, przezroczysty bursztynek z nieruchomym komarem w środku. Wydawało się, że śpi w lśniącej, bursztynowej bańce jak śpiąca królewna w królewskim łożu.

„Jak on wszedł do środka?” – zastanawiał się Olek.

Przypomniał sobie o komarze zatopionym w bursztynie dopiero po powrocie do domu. W przedszkolu tyle się działo, że nie zdążył porozmawiać o nim z Olą.

– Pytasz, jak komar znalazł się w środku? – tata przerwał pracę nad projektem hali dworca kolejowego. – To wyjątkowo ciekawa historia. Brzmi jak bajka, ale jest najprawdziwszą prawdą.

Do pokoju przybiegła Ada.

– Ja też chcę posłuchać bajki – Ada położyła się na kanapie.

– Tata mówi, że to prawda, nie bajka – sprostował Olek.

– To chcę posłuchać nie bajki – upierała się Ada.

– Drogie dzieci, proszę o głos – przerwał spór tata. – Było to bardzo dawno temu, przed milionami lat. Nad

Morzem Bałtyckim szumiały gęste lasy. Szuuu, szuuu, szuuu... Wiatr od morza kołysał gałęziami pradaw­nych sosen i wysokich paproci. Pewnego słonecznego dnia mały komar usiadł na pniu drzewa. Sądzę, że chciał chwilę odpocząć i lecieć dalej. Niestety, wpadł w pułapkę. Z pęknięcia na pniu wypłynęła gęsta, lepka żywica. Ciężka kropla spłynęła na naszego komarka i oblepiła go dookoła. Dostał się w sam środek kleistej kropli, która zastygła i stwardniała. Pewnego razu sztorm powalił nadbrzeżne drzewa. Kropla, chlup!, wpadła do Bałtyku. Morska woda chłodziła ją i obmywała, aż któregoś dnia wyrzuciła na plażę. Znalazła ją Ola z przedszkola i zawołała: „Hura! Znalazłam bursztyn!”. Zabrała go do domu, żeby pokazać w przedszkolu. W środku jej bursztynu mały komar śpi głębokim snem i cieszy oczy.

Do pracowni zajrzała mama. To, co zobaczyła, nie ucieszyło jej oczu. Ada smacznie spała, zwinięta w kłębek.

– Dlaczego uśpiliście Adę? Wyśpi się w dzień, a potem w nocy będzie rozrabiała.

Jakoś nie mogła uwierzyć w to, że nikt Ady nie usypiał, ani w to, że zaraziła się snem od komara sprzed milionów lat.

Rozmowa na temat opowiadania.

O czym rozmawiały dzieci w grupie?

Co zdarzyło się rok temu na wakacjach?

Wykonanie „Karty pracy cz.5” nr 67(5-latki)

Wykonanie „Karty pracy cz.2 nr 57 (4-latki)

2. Gimnastyka na wesoło

https://youtu.be/Vq4LxW6QX7I

III. Zabawa ruchowa integracyjna z chustą Sztorm i rybki.

Chusta, sylwety rybek wycięte z dwustronnego papieru kolorowego. Na hasło: Sztorm, dziecko poru­szają mocno chustą, tworząc fale. Uważa jednak, aby żadna rybka nie spadła na podłogę.

Układanie przez dziecko ona podłodze obrazka ze sznurków, nitek i wstążeczek na dowolny temat.


Środa 03.06.20

Temat: ,,Wakacyjne podróże”

1.Film edukacyjny- ,,Krajobrazy Polski”

https://www.youtube.com/watch?v=RnxPLJXD17Q

2.Podróże z plecakiem po Polsce. Zabawy z mapą Polski

( atlas geograficzny,)

Dziecko rysuje kontur kilku plecaków, może je pokolorować, następnie wyciąć. Wskazuje na mapie morze, góry, najdłuższą rzekę, stolice Polski, nazywając je. Próby wskazywania innych miejsc które są rozpoznawalne dla dziecka. W każdym znanym miejscu umieszcza plecak. Następnie liczy plecaki. Zamiana, teraz rodzic wskazuje miejsca i umieszcza plecaki.

3.Rozwijanie słuchu fonematycznego oraz koncentracji i uwagi.

Wyprawka 5- latki , karta C, karta G, klocki, nożyczki.

Dziecko ogląda zdjęcia na karcie C wyprawki. Próbuje nazwać zdjęcia dzieląc nazwy zdjęć na sylaby. Rodzic wymawia jakąś głoskę a dziecko próbuje odnaleźć zdjęcie z nazwą rozpoczynającą się tą głoską.

Następnie rodzic prosi dziecko o wyjęcie z karty G pozostałych wyrazów. Próby odczytania wyrazy, np.: krowa, kura, indyk, i dopasowanie do odpowiednich zdjęć.

4. Jedziemy na wakacje – zabawa inscenizacyjna na podstawie utworu E. Stadtmüller Wakacyjny pociąg.

(kartoniki z wyrazami do czytania całościowego- wieś, Podhale, jezioro, morze

( krzesełko dla dziecka)

Jedzie pociąg wakacyjny,

pociąg kolorowy.

Już wjeżdżają wagoniki

na peron bajkowy!

Ref.: Stuku-puk, stuku-puk,

mkną koła po szynach.

Już się nowa, kolorowa

przygoda zaczyna.

Pierwsza stacja – wieś wesoła:

łąki, lasy, pole.

Zaraz tutaj urządzimy

zielone przedszkole.

Nauczymy kota liczyć,

a tańczyć konika.

Niech zobaczy każdy cielak,

jak przedszkolak bryka.

Ref: Stuku-puk...

Druga stacja to Podhale,

piękne górskie szczyty,

a ze szczytów, jak wiadomo,

widok znakomity.

Bajki będą opowiadać

potoki i skały,

bo w nich mieszka duch starego

bajarza Sabały.

Ref: Stuku-puk...

Trzecia stacja to jezioro,

widać je z daleka.

Żabi chórek już z koncertem

niecierpliwie czeka.

Już po falach się ścigają

żaglówki, kajaki

i dmuchany hipopotam

malowany w maki.

Ref: Stuku-puk...

Czwarta stacja to już morze,

szerokie, głębokie,

i wspaniała piaskownica,

większa niż przed blokiem.

Na tej wielkiej piaskownicy

czy, jak mówią, plaży

może skarby bursztynowe

znaleźć nam się zdarzy?

Ref: Stuku-puk...

Dziecko wsiada do pociągu( na krzesełko), na słowa

refrenu : Jedzie pociąg wakacyjny... powtarza bardzo wyraźnie słowa rymowanki, dzieląc je na sylaby: Stu-ku­-puk, stu-ku-puk, mkną ko-ła po szy-nach. Już się no-wa, ko-lo-ro-wa przy-go-da za-czy-na, i jednocze­śnie uderza rytmicznie rękami o swoje uda, a stopami o podłogę.

Dziecko wysiada z pociągu i siada na dywanie, będzie wykonywać zadanie:

1. Zadanie:

Stacja Wieś.

Kartonik z napisem wieś. Obrazki gór. Dziecko próbuje wymienić sposoby spędzania wolnego czasu na wsi, np.: zbieranie jagód w le­sie, spacery po łące, wycieczki rowerowe, doglądanie zwierząt gospodarskich. Wymienia zwierzęta mieszkające na wsi.( po skończony zadaniu)

Dziecko wsiada do pociągu( na krzesełko), na słowa

refrenu : Jedzie pociąg wakacyjny... powtarza bardzo wyraźnie słowa rymowanki, dzieląc je na sylaby: Stu-ku­-puk, stu-ku-puk, mkną ko-ła po szy-nach. Już się no-wa, ko-lo-ro-wa przy-go-da za-czy-na, i jednocze­śnie uderza rytmicznie rękami o swoje uda, a stopami o podłogę.

Dziecko wysiada z pociągu i siada na dywanie, będzie wykonywać zadanie:

2.Zadanie:

Stacja Podhale.

Kartonik z napisem Podhale. Obrazki przedstawiające góry. Wskazanie na mapie gór Polskich. .Dziecko próbuje wymienić sposoby spędzania wolnego czasu w górach, np.: piesze wędrówki po szla­kach, zdobywanie szczytów górskich, zwiedzanie zamków, podziwianie widoków.

Dziecko wsiada do pociągu (na krzesełko), na słowa

refrenu : Jedzie pociąg wakacyjny... powtarza bardzo wyraźnie słowa rymowanki, dzieląc je na sylaby: Stu-ku­-puk, stu-ku-puk, mkną ko-ła po szy-nach. Już się no-wa, ko-lo-ro-wa przy-go-da za-czy-na, i jednocze­śnie uderza rytmicznie rękami o swoje uda, a stopami o podłogę.

Dziecko wysiada z pociągu i siada na dywanie, będzie wykonywać zadanie:

3. Zadanie:

Stacja Jezioro.

Kartonik z napisem jezioro. Obrazki jezior. Wskazanie na mapie jezior Polskich. Dziecko próbuje sposoby spędzania wolnego czasu nad jeziorem, np.: pływanie łódką lub rowe­rem wodnym, spacerowanie, odbywanie pieszych wędrówek.

Dziecko wsiada do pociągu ( na krzesełko), na słowa

refrenu : Jedzie pociąg wakacyjny... powtarza bardzo wyraźnie słowa rymowanki, dzieląc je na sylaby: Stu-ku­-puk, stu-ku-puk, mkną ko-ła po szy-nach. Już się no-wa, ko-lo-ro-wa przy-go-da za-czy-na, i jednocze­śnie uderza rytmicznie rękami o swoje uda, a stopami o podłogę.

Dziecko wysiada z pociągu i siada na dywanie, będzie wykonywać zadanie:

4.Zadanie:

Stacja Morze.

Kartonik z napisem morze. Obrazki morza. Wskazanie na mapie morza Polski. Dziecko próbuje wymienić sposoby spędzania wolnego czasu nad morzem, np.: opalanie się, zabawy na plaży, rejsy statkiem, uprawianie sportów wodnych.

Dziecko wsiada do pociągu (na krzesełku), na słowa refrenu: Jedzie pociąg wakacyjny... powtarza bardzo wyraźnie słowa rymowanki, dzieląc je na sylaby: Stu-ku­-puk, stu-ku-puk, mkną ko-ła po szy-nach. Już się no-wa, ko-lo-ro-wa przy-go-da za-czy-na, i jednocze­śnie uderza rytmicznie rękami o swoje uda, a stopami o podłogę.

BRAWO ZA WYKONANIE ZADANIA

5. Ćwiczenie oddechowe – Drzemka na łące.

Dzieci kładzie się na pleckach. Na brzuszku delikatnie kładzie swoje dłonie. Wykonuje powolny wdech – równocześnie nosem i ustami – tak aby poczuć unoszące się dłonie. Następnie wykonuje powolny wydech, starając się wyczuć, jak dłonie się obniżają.

6.Ćwiczenie umiejętności zmiany natężenia głosu – Zabawa w echo.

Dziecko powtarzają zdania z odpowiednim natężeniem głosu (cicho, umiarkowanym głosem, głośno).

Nadeszły wakacje.

Wędrujemy górskim szlakiem.

Kąpiemy się w morzu.

Pływamy kajakiem.

Próby powtarzania rymowanki z pamięci.

Zachęcam do recytacji rymowanki z pamięci i zamieszczenie nagrania na grupie

7. 5- latki ćwiczenia część 5. str. 68

8.Zabawy na świeżym powietrzu

· Zabawy w piaskownicy foremkami i plastikowymi pojemnikami.

Foremki, plastikowe pojemniki.

Dzieci bawi się w piaskownicy foremkami i plastikowymi pojemnikami. Przesypuje piasek i porów­nują pojemność pojemników. Dzieli się swoimi spostrzeżeniami.

· Dziecko jeździ na hulajnodze lub rowerze. Przestrzega zasad bezpiecznego korzystania ze sprzętu sportowego.

9.Odpoczynek- film edukacyjny ,,Wakacje nad morzem”

https://www.youtube.com/watch?v=N4X0RhlMf7Y


j. angielski

„ Myjemy zęby !” “ Brush your teeth!”

https://www.youtube.com/watch?v=rvguF5lQyVE

Up and down. Do góry i na dół. Left to right. Od ewej do prawej. Up and down Wgórę i w dół ! Brush and brush. Szczotkuj i szczotkuj ! All the way through. Wszystkie ząbki. Nice and clean. Ładne i czyste ! Left to right.- Od lewej do prawej. All the way through. Wszystkie ząbki. up and down- w górę i dół Brush and brush. Szczotkuj i szczotkuj ! Move your toothbrush- ruszaj szczoteczka up and down. Let’s brush our teeth-umyjmy zęby ! healthy and clean! - zdrowe i czyste ! Left and right, between the teeth- pomiędzy zębami ! Front teeth, back teeth- Z przodu zabki i z tyłu ! shiny and clean! Błyszczące i czyste ! Brush your teeth- myj ząbki All together! Wszyscy ! Up and down, left to right. It's time to brush!- czas na szczotkowanie ! Mommy too! Mama też Daddy too! Tata też ! Up and down and round and round w górę i dół i dookoła! then left to right i z lewej do prawej it feels great- to jest świetne uczucie !


Czwartek 04.06.20

Temat: Nadchodzi lato

I. Zabawa obrazkami – Ubrania na letni wypoczynek. Oglądanie magazynów i gazetek reklamowych z modą letnią. Wykonanie obrazkowego poradnika podróżnika. Dziecko wycina z gazet różne części garderoby i ustala ich przydatność w wybranym miejscu letniego wypoczynku, np.: w mieście, w lesie, na wsi. Następnie nakleja je na karton w jednej z trzech kolumn: miasto, las, wieś.

Zabawa figurami – Żaglówki. Rozwijanie intuicji geometrycznej oraz umiejętności odwzorowywania.

5-latki wypychają figury z Wyprawki –karta z figurami geometrycznymi.

Dziecko układa figury w rzędach, przelicza figury danego kształtu i koloru. Następnie rodzic proponuje zabawę. Opisuje słowami dowolną figurę, bez używania jej nazwy. Dziecko odgaduje, o jaką figurę chodzi, i ją wskazuje. Na­stępnie z figur rodzic układa żaglówkę. Dziecko, patrząc na wzór, tworzą taką samą kompozycję. Na koniec dziecko układa wzory według własnej inwencji. Po zabawie chowa figury do kopert.

3-4 latki –rodzic wycina z kolorowego papieru figury potrzebne do ułożenia żaglówki. Dziecko próbuje ją ułożyć w/g wzoru ułożonego przez rodzica.

Zabawa ruchowa do piosenki:

DJ Miki-Ręce do góry-sł.Gosia Kosik, produkcja muzyczna Krzysztof Palczewski

https://youtu.be/EuCip5y1464

II.

1. „Letnie ogrody”- zajęcia matematyczne.

Zabawy figurami geometrycznymi. Utrwalenie ich nazw. Rozwijanie wyobraźni i pomysłowości.

(Do zajęcia potrzebne są małe i duże figury geometryczne z wyprawki 5-latki lub wycięte z papieru -dzieci młodsze )

Rodzic umawia się z dzieckiem, iż figury będą oznaczać letnie kwiaty np.-koło to słonecznik, trójkąt –róża, prostokąt – piwonia, kwadrat-dalia.

Rodzic układa szlaczek z figur i mówi np.

Na mojej rabatce wyrosły małe czerwone róże i wielkie czerwone róże. Dziecko przygląda się układowi figur i odtwarza go na kartce zachowując zaobserwowane prawidłowości.

Następnie dziecko samodzielnie układa rytmy z figur odczytując nazwy kwiatów np. słonecznik, róża, piwonia, słonecznik róża piwonia.

W dalszej kolejności proponujemy dziecku, aby zaprojektowało własną rabatkę kwiatową . Po ułożeniu rabatki prosimy o nazwanie figur i kwiatów, które dziecko wykorzystało do swojego projektu.

2. Ćwiczenia z elementami gimnastyki korekcyjnej przy użyciu papieru toaletowego

https://youtu.be/TPHa1hK81CI

III. Zabawa słownikowa „Znajdź słowo”- dobieranie słów o znaczeniu przeciwnym do podanych słów.

Rodzic rzuca do dziecka piłkę wypowiadając wybrane słowo-dziecko chwyta piłkę i wy­powiada słowo o znaczeniu przeciwnym do podanego (np. wesoły – smutny, mokry – suchy, wysoki – niski) i odrzuca piłkę do rodzica.

Zabawa konstrukcyjna -rozwijanie precyzji ruchów.

Dziecko lepi na podkładce małe kulki z plasteliny i wykorzystuje je do łączenia wykałaczek. Buduje dowolne konstrukcje i mówi o nich..


j. angielski

Let's make pizza ! link: https://www.youtube.com/watch?v=De2_5sUazoE

Pizza I love pizza! Pizza ! Uwielbiam pizzę ! Let's make some pizza! Zróbmy pizzę ! ham-szynka corn-kukurydza meat-mięso cheese-ser mushroom-grzyby pepper-pieprz onion-cebula Let's make some pizza! zróbmy pizzę ! delicious! Przepyszne ! I love all - Lubie wszystko ! Dance together! - tanczmy razem Let's make some pizza! -zróbmy pizzę !


Piątek 5.06.2020r.

Temat: Lato i letnie zabawy.

I. Zabawa Wakacyjne zamówienia.

Rozwijanie umiejętności formułowania dłuższych zdań.

Potrzebnych będzie kilka zabawek i dziecko składa zamówienia na konkretną zabawkę. Musi podać jak naj­więcej cech charakteryzujących daną zabawkę, aby otrzymać tę, o którą prosi, np. Zamawiam na wakacje czerwony samochód z czarnymi oponami.

Ćwiczenie plastyczne Ulubiona zabawka na wakacje – lepienie z plasteliny.

II.

1. Rozwiązywanie zagadek tematycznie związanych z latem:

Co to za pora roku,

gdy słonko mocno świeci,

a na wakacje w różne strony

wyjeżdżają dzieci? (lato)

Plastikowe, kolorowe,

rybki, gwiazdki, kaczki, misie.

W piaskownicy jest ich dużo,

każda przydać może ci się. (foremki do piasku)

Gdy wiatr jest na dworze,

on unosi się w górze.

Biegniesz z nim po trawie

i trzymasz na sznurze. (latawiec)

2. Słuchanie piosenki „Lato na dywanie” https://youtu.be/JY2LxTIkWyQ

Dzielenie na sylaby wyrazów związanych z latem. Układanie na dywanie tyle klocków ile jest sylab w wyrazie.

III. Wykonanie wakacyjnej walizki:

5-latki Wyprawka -karta 24

3-latki -rysowanie kredkami

Wykonanie autobusu w barwach wakacji:

4-latki Wyprawka-karta 28

Zabawy na niepogodę. Wymienianie nazw zabaw, w które można się bawić w domu podczas waka­cji. Rozwijanie wypowiedzi prawidłowych pod względem gramatycznym.