Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 15
Artykułów : 105
Odsłon : 58030

Rekomendacje

Zadania 15.06. - 19.06. PDF Drukuj Email
Grupa 3 - Motylki - Zadania
Wpisany przez Maria Skupień, Aneta Karkula   

„Motylki” 15.06.2020 – 19.06.2020

 

Poniedziałek 15.05.2020r.

Temat: Dyscypliny sportowe

I. Układanie z kół w/g wzoru symbolu olimpijskiego. (przygotowujemy duże wycięte z papieru koła (z wyciętą środkową częścią) w ko­lorach: niebieskim, czarnym, czerwonym, żółtym i zielonym (jeden zestaw) oraz małe koła (drugi zestaw) Rodzic układa symbol olimpijski z dużych kół, dziecko układa wg wzoru z małych kół, liczy koła.

Słuchanie ciekawostki:

Przecinające się różnokolorowe koła na fladze olimpijskiej symboli­zują zarówno różnorodność (kolory), jak i jedność (koła łączą się ze sobą) ludzi mieszkających na całym świecie. Poszczególne kolory kół symbolizują kontynenty: niebieski – Europę, czarny – Afrykę, czerwony – Amerykę, żółty – Azję, zielony – Australię. Kolory te zo­stały dobrane tak, aby przynajmniej jeden wystąpił na fladze każ­dego

Oglądanie prezentacji-dyscypliny sportowe HD 720p 2

https://youtu.be/-I0t9TxBQS4

Wypowiedzi dzieci na temat sportu.

Rodzic zadaje pytania:

-Co wiesz na temat sportu?

-Jakie znasz dyscypliny sportowe?

-Które dyscypliny sportowe odbywają się na olimpiadzie letniej?

(np. kolarstwo, siatkówka, pływanie, kajakarstwo, lekkoatletyka, szermierka)

-Dlaczego ludzie uprawiają sport?

-Gdzie można uprawiać sport?

Akademia Bystrzaków - poranna gimnastyka

https://youtu.be/W8c6k4FGgHM

II.

1. Dyscypliny sportowe –rozwijanie zainteresowań sportem.

· Rozwiązanie zagadki I. Fabiszewskiej.

Ci go uprawiają,

co o zdrowie dbają.

Mówią, że każdy ruch

to zdrowy w ciele duch. (sport)

· Słuchanie wiersza I. Fabiszewskiej Gimnastyka.

Rano wstaję,

wkładam dres.

Otwieram okno,

miło jest.

Skaczę w górę,

skaczę w bok,

i do tyłu

robię skok.

Ręce w przód,

ręce w tył.

Ćwiczę, abym

zdrowy był.

· Oglądanie filmu: Mistrzynie z Bielska-Białej (gimnastyka artystyczna)

Zapoznanie z dyscypliną sportową-gimnastyką artystyczną.

https://youtu.be/OBhIKA-YXzs

„Jaka głoska na początku wyrazu?”-dziecko wymienia nazwy dyscyplin sportowych i podaje jaka głoska jest na początku podanej nazwy.

2. Zabawy badawcze z piłkami

Przygotowujemy piłki różnego rodzaju i różnej wielkości, np.: do piłki ręcznej, do piłki nożnej, do siatkówki, do koszykówki, do rugby, do ping-ponga, gu­mowa, z materiału, z gąbki, z wypustkami.

Dziecko:

 

§ Grupuje piłki według wielkości. Wskazuje wśród piłek najmniejszą piłkę i największą piłkę.

§ Porównuje kolory piłek i wzory na piłkach, wskazuje te, które są do siebie najbardziej podobne.

§ Porównuje fakturę i twardość piłek. Określa, jakie są one w doty­ku, jaką mają powierzchnię (np. szorstkie, miłe, miękkie, twarde).

§ Porównuje masę piłek. Układa piłki na wadze i przy pomocy rodzica zapisuje wyniki. Mówi, która piłka jest naj­cięższa, a która najlżejsza. Zastanawia się, czym są wypełnione piłki.

§ Sprawdza, czy wszystkie piłki odbijają się tak samo od podłogi. Wykonuje doświadczenie. Wyciąga i formułuje wnioski.

§ Sprawdza, którą piłką można najdalej rzucić. Wykonują doświad­czenie. Wyciąga i formułuje wnioski.

§ Opracowuje wspólnie z rodzicem swój własny zestaw ćwiczeń ruchowych z piłką (rodzic zapisuje na kartce)

§ Wykonuje ćwiczenia ruchowe z piłką w/g własnego pomysłu (pod opieką dorosłego, najlepiej na powietrzu)

III. Zabawa z piłką „Zrób to co ja” - rodzic wykonuje wymyśloną przez siebie sekwencję ruchów z piłką, np. 2 razy odbija piłkę od podłogi, raz rzuca piłkę w górę. Dziecko odtwa­rza wiernie pokazane przez rodzica ruchy.

Ćwiczenia intonacyjne Dbam o zdrowie.

Dziecko wypowiada rymowankę: Ja o zdrowie dbam, różne sporty uprawiam, w określony przez rodzica. sposób, np.: ci­cho, głośno, powoli, szybko, z radością w głosie.

Odszukiwanie w gazetach i czasopismach obrazków przedstawia­jących ludzi aktywnie spędzających czas wolny. Wykonanie albumu Propozycje spędzania czasu wolnego.

Gimnastyka korekcyjna: Ćwiczenia na wesoło.

1. „Przeszkody do ominięcia” - układamy dwie linie w odległości 2m od siebie, między nimi układamy klocki w linii prostej w odległości około 1 m od siebie. Dziecko przebiega między klockami tak, aby nie dotknąć żadnego z nich, omijając je raz z jednej, a raz z drugiej strony. Ćwiczenie powtarzamy 3x.

2. Przysiady: w pozycji wyprostowanej uginamy nogi w kolanach, następnie prostujemy. Pilnujemy prawidłowej postawy, plecy prosto, ręce wyciągnięte do przodu. Wykonujemy (7 powtórzeń).

3. „Piramida” – grupujemy klocki np. duplo (ewentualnie większe dla młodszych dzieci) wedle kolorów (kolorów tyle ilu jest zawodników). Ustalamy tor. Biegniemy, przenosząc klocki swojego koloru na drugi koniec toru. Układamy piramidę. Drugi raz rozpoczynamy z końca, na którym uzbieraliśmy pierwszą piramidę. Kto pierwszy ten lepszy. Powtórzyć 2x.

4. Przygotowujemy podwyższenie (może to być stopień na schodach, mały niesuwający się taborecik łazienkowy), wskakujemy obunóż na podwyższenie (7 razy).

5. Razem z dzieckiem, w różnych pozycjach jednocześnie podajemy sobie woreczki z grochem, misia lub inny przedmiot - górą, dołem (7 razy )


Wtorek 16.06.2020r.

Temat: Letnia olimpiada sportowa.

I

Łączenie rekwizytów z dyscyplinami sportowymi. Podawanie nazw dyscyplin. Wymyślanie haseł propagujących uprawianie sportu.

II

Oglądanie bajki https://youtu.be/KCaigbf8cHA

Zapoznanie z tradycją organizo­wania letnich igrzysk sportowych oraz z wybranymi letnimi dyscyplinami sportowymi.

Udzielanie odpowiedzi na pytania:

Jakie poznaliście symbole olimpijskie? Jaki jest przebieg igrzysk olim­pijskich? Jakie dyscypliny sportowe są rozgrywane podczas igrzysk?

Która z tych dyscyplin podoba się wam najbardziej? Dlaczego?

Zabawa ruchowa „Taniec z kolorowymi wstążkami”.

Zagadki ruchowe „Jaka to dyscyplina sportu”?

Wykonanie pracy plastycznej nt „Ruch to zdrowie”.

III

Zaprojektowanie przez dziecko symbolu olimpijskiego.

Wyszukiwanie na flagach państw kolorów kół olimpijskich.

Zabawa ruchowa z elementem współdziałania „Piłka dołem”.


Środa 17.06.2020r.

Temat : ,, Sport i dyscypliny sportowe”

1.Oglądanie albumów, zdjęć związanych z dyscyplinami sportowymi dawniej i dziś.

2. Film edukacyjny Tenis czy piłka nożna? Sport i dyscypliny sportowe

https://www.youtube.com/watch?v=Klf9pwsbyxk

3.Ćwiczenia słownikowe Przedmiot, sportowiec, dyscyplina.

Dziecko wybiera obrazek ze sprzętem sportowym i tworzy od nich nazwy sportowców a następnie dyscyplinę sportową np.

Rower-kolarz – kolarstwo

Wiosło- wioślarz-wioślarstwo

Narty- narciarz- narciarstwo

4.Wysłuchanie opowiadania ,,Wyścigi” P.Beręsewicza – połączone z turniejem sportowym

5- latki książka str.94-95

W Dniu Sportu przed wyścigiem w workach Olek był pewny swego.

Tymczasem niespodzianka!

Ola jak zając wyskoczyła mu za pleców i pierwsza wpadła na metę.

Zabrzmiały brawa, a Olek nadął się i burknął:

- Na pewno miała luźniejszy worek!

- Następnym razem stań do wyścigu ze ślimakiem- zaproponowała mama, ale Olek wzruszył ramionami.

A co to za przyjemność wygrać ze ślimakiem – prychnął- Przecież ze ślimakiem nie można przegrać!

- To znaczy, że przyjemność jest wtedy, kiedy można przegrać, tak?- spytała mama – W takim razie wypadałoby chyba umieć przegrać, co?

- Jak to umieć przegrywać?- zdziwił się Olek.

- Po prostu, najpierw starać się wygrać, a jeśli się nie uda, pogratulować zwycięzcy i następnym razem starać się jeszcze bardziej.

- To trudne – zmartwił się Olek.

Mama uśmiechnęła się czule.

- Wiem synku – powiedziała.

· Rozmowa na temat opowiadania.

- Jak zachował się Olek po zakończeniu wyścigu?

-Co Ty byś zrobił na miejscu Olka?

- Co poradziła Olkowi mama?

5.Sportowi bohaterowie – Ludzie FAIR PLAY

https://www.youtube.com/watch?v=MIMOCxq1MYk

Omówienie znaczenia słów Fair play oraz FIFA

Tworzenie sylwetek; prawdziwego sportowca i kibica. Napis fair play raz FIFA

Rodzic odczytuje napis Fair Play. Wyjaśnia znaczenie tych słów :

Fair Play to zbiór zasad obowiązujących w grze lub w walce sportowej, których przestrzeganie pozwala na uczciwe i szlachetne jej rozegranie.

Następnie rodzic pyta dziecko:

- Jak postępowałabyś być dobrym sportowcem?

- Kim są kibice?

-W jaki sposób powinni zachować się kibice?

Następnie rodzic pokazuje napis FIFA:

Wyjaśnia, że jest to międzynarodowa organizacja piłkarska czuwająca nad przestrzeganiem przez drużyny przepisów gry w piłkę nożna.

Podsumowanie zdobytych wiadomości:

Prawdziwego sportowca a także kibica wyróżnia godne zachowanie- zarówno w sytuacji zwycięstwa, jak i porażki.

Wykonanie Kodeksu fair play- dziecko podaje przykłady poprawnych zachowań a rodzic zapisuje na kartonie

6. Osłuchanie z piosenką Już zawody zacząć czas?

https://www.youtube.com/watch?v=n6m4GQfrQMI

7. Rozegranie turnieju sportowego na świeżym powietrzu zapraszamy do turnieju rodziców, rodzeństwo

· Rzut woreczkiem do kosza np. do wiaderka , miski- zwiększanie odległości

· Wyścig w workach

· Skoki w dal

· Rzut do celu np. papierowymi kulami

OGŁOSZENIE ZWYCIĘSCY

· Gratulacje zwycięzcom

· Zwrócenie się do przegranych, dziękując im za zabawę.

· Brawa dla każdego uczestnika turnieju

8.Praca techniczno – konstrukcyjna Model boiska do piłki nożnej

Film edukacyjny Stadion Narodowy w Warszawie

https://www.youtube.com/watch?v=W8VQjcKMwhM

5 największych stadionów na świecie

https://www.youtube.com/watch?v=EIRwMSGm36c

Będziemy potrzebowali: duże pudełko w kształcie prostokąta oraz dostępne materiały papiernicze( farby, mazaki, kolorowy papier, plastelina itp.)

Można dziecku pokazać nowoczesne stadiony i zaproponować wykonanie własnego modelu stadionu z miejscami dla kibiców - trybunami, bramkami, liniami, piłkarzami , sędziami, piłką, flagami.


Czwartek 18.06.2020r.

Temat: Sport to zdrowie

I. Zagadki pantomimiczne „Sportowe kalambury”- (zabawa z rodzicem lub rodzeństwem) Jedna osoba ruchem, gestem i mimiką przedstawia dyscyplinę sportową, druga osoba odgaduje o jaka dyscyplinę sportową chodzi. Następnie zamieniamy się rolami.

Ćwiczenia dla Przedszkolaków - z zabawką! :) (Exercises for Preschoolers - with a toy! :) )

https://youtu.be/Yea4gQ3vB2Q

II.

1. Zajęcia matematyczne „Zamówienia na sprzęt sportowy”- organizowanie sytuacji wymagających liczenia.

Rodzic informuje dziecko, że przedszkola i szkoły znajdujące się w oko­licy złożyły u nas zamówienia na sprzęt sportowy. Odczytuje za­mówienia z kartek. Każde zamówienie opiewa na inną liczbę piłek i skakanek, np.

· Przedszkole Słoneczko zamawia 7 piłek pingpongowych i tyle samo skakanek. Rodzic. pyta: Jak myślicie, ile skakanek chce kupić to przedszko­le?

· Przedszkole Biedronka zamawia 6 piłek do gry w piłkę wodną i ska­kanki – o 1 mniej niż piłek. Rodzic pyta: Ile skakanek chce kupić przed­szkole Biedronka? Dziecko liczy. posługując się dowolnymi liczmanami.

· Przedszkole Skrzacik zamawia 8 piłek tenisowych i 4 skakanki.

Dziecko układa liczmany,( może rysować np. kółka to piłki, kreski to skakanki).

 

· Szkoła Podstawowa im. Przyjaciół Lasu zamawia 4 piłki do gry w pił­kę nożną i skakanki – o 1 więcej niż piłek. Rodzic. pyta: Ile skakanek za­mawia szkoła? Dziecko rysuje kreski lub układa liczmany.

· Szkoła Podstawowa im. Dzikiej Kaczki zamawia tylko 5 piłek do ko­szykówki. Dziecko rysuje piłki lub układa liczmany.

Wykonanie „Karty pracy cz.5” nr 78 – 5-latki

Dzieci 3-4 letnie budują z klocków stadion sportowy

2. Praca plastyczno-techniczna. Wykonanie ulotki promującej zdrowy styl życia. Technika dowolna. Odszukiwanie różnic i podobieństw między ulotką a pla­katem.

III.

Na powietrzu –zorganizowanie rodzinnych zawodów sportowych.

Oglądanie bajki BOLEK I LOLEK - "SPORTOWCY"

https://youtu.be/m8rWKU1X4SU


Piątek 19.06.2020r.

Temat: To już wiemy o sporcie.

I

Zorganizowanie w domu podsumowanie wiadomości nt sportu. Swobodne wypowiedzi dziecka związane z tym tematem. Próby wypowiadania się całym zdaniem.

Zestaw ćwiczeń ruchowych na dostępnym sprzęcie sportowym znajdującym się w domu. Ćwiczenia i zabawy wg. pomysłu dziecka.

II

Oglądanie filmu edukacyjnego https://youtu.be/enxQVTcuoNs

Zabawy na świeżym powietrzu lub spacer po okolicy. Obserwowanie ludzi uprawiających sporty oraz uczestniczących w różnych formach rekreacji.

Rozegranie meczu piłki nożnej z członkami rodziny.

III

Wykonanie pracy plastycznej „Moja ulubiona dyscyplina sportowa”.

Zabawa dydaktyczna Wybierz i opowiedz. Rozwijanie wyobraźni- opowiadanie przez dziecko o wybranej dyscyplinie sportowej.

Zabawa orientacyjno-porządkowa „Ćwicz, jak Ci zagram”.