Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 15
Artykułów : 105
Odsłon : 58056

Rekomendacje

Zadania 30.03. - 03.04. PDF Drukuj Email
Grupa 3 - Motylki - Zadania
Wpisany przez Aneta Karkula, Maria Skupień, Dominika Świst, Agnieszka Bysiek   

Tygodniowy plan pracy zdalnej 30.03.2020r.-03.04.2020r.


Poniedziałek 30.03.2020r.

Temat: Jajko i jego tajemnice.

 

 

OI Oglądanie albumów, książek i gazet ze zwierzętami. Rozpoznawanie i nazywanie znanych dzieciom gatunków, które są jajorodne. Słuchanie ciekawostek na ich temat.

 

IIII Doświadczenia z jajkiem – zabawy badawcze. Zachęcanie do samodzielnych doświadczeń i wyciągania wniosków, zapoznanie z właściwościami jajka.

https://encrypted-vtbn3.gstatic.com/video?q=tbn:ANd9GcSCmwDwMvRjY4vQKoMe91RXkTIIeZnfYhZjiPhi2vHRS19J0319

III Puzzle - układanie pociętych na części zdjęć, obrazków ptaków.

Gimnastyka korekcyjna: Ćwiczenia ogólnorozwojowe.

1. Czołganie się pod krzesłami ustawionymi jedno przy drugim.

2. Spacer po pokoju z woreczkiem ryżu lub kaszy na głowie (możliwe zastępniki pluszak lub książeczka). Dzieci starają się utrzymać go na głowie jak najdłużej, pamiętając o prawidłowej postawie ciała.

3. Skoki najpierw obunóż, a potem na jednej nodze wzdłuż dywanu.

4. Chodzenie po skakance lub sznurku stopa przy stopie, utrzymanie równowagi.

5. Rzucanie piłeczkami lub kulkami papierowymi do miski, kosza lub dużego garnka.

Powodzenie na koniec pamiętajcie wykonać ćwiczenia oddechowe


Wtorek 31.03.20

Temat dnia: Powroty ptaków

I. Oglądnie film edukacyjnego „Wiosna”

Link https://youtu.be/Wjo_Q1OYTmY

Po obejrzeniu filmu dzieci spróbują wymienić:

-kolejno występujące po sobie pory roku.

-charakterystyczne cechy wiosny (tzn. Po czym poznajemy, że nadeszła do nas wiosna?)

-kilka nazw ptaków, które powróciły do nas wiosną z ciepłych krajów.

Zabawa logopedyczna „Ptaki”

Fruwający ptak – dzieci dotykają czubkiem języka za górnymi i za dolnymi zębami, tak jak ptak, który siada na gałęzi drzewa i na ziemi.

Dziobek ptaka – dzieci wypychają wargi do przodu i, na zmianę, zamykają je i otwierają.

Wysiadywanie jaj – język przyklejają za górnymi zębami, nie ruszają nim przez 30 sekund.

Budujemy gniazdko – dzieci przesuwają język po górnej i po dolnej wardze od zewnętrznej strony ust, a następnie lądują w gnieździe: przyklejają język przy górnych dziąsłach.

Dzięcioł – czubkiem języka uderzają za górnymi zębami.

Zabawa ruchowa „Bociany”- do muzyki dzieci naśladują fruwającego bociana -na przerwę w muzyce (rodziców proszę o wyciszenie na moment muzyki) bocian stoi na 1 nodze i wypatruje żabek. Powtarzamy zabawę, tym razem bocian stoi na drugiej nodze.

Muzyka Antonio Vivaldi „Wiosna” -https://youtu.be/jdLlJHuQeNI

II. 1. Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „Powrót bociana”- rozmowa na podstawie opowiadania i ilustracji . (opowiadanie i pytania w załączniku)

Ilustracja znajduje się w książce:

dla 4-latka „Olek i Ada wśród przyjaciół” str. 56-57

dla 5-latka „Olek i Ada na szlaku przygód” str. 56-57

Wykonanie przez dzieci kart pracy:

5- latki „Olek i Ada cz.4 str. 42-43

-czytają z rodzicem. nazwy części ciała bociana i wska­zują je na zdjęciu, dorysowują żabę i trawę, rysują szlaczek po śladzie

-oglądają zdjęcia, opowiadają o tym, co robi bocian (bocian le­cący, karmiący, bocian na łące, bocian jedzący mysz lub węża), słuchają tekstu czytanego przez rodzica, rysują po śladach drogę żabki do stawu, rysują szlaczek po śladzie, a potem – samo­dzielnie,

4-latki „Olek i Ada” cz 2 str.25

-oglądają obrazek bociana w pętli, wyszukują wśród obrazków te, które są identyczne, i je zaznaczają,

3-latki –„Bocian”- praca plastyczna. Dzieci odbijają na niebieskiej kartce swoją rączkę zamoczoną w białej farbie kciukiem do góry. Czekamy, aż farba wyschnie i dorysowujemy flamastrem nogi, dziób bociana, oczy

2. Zestaw ćwiczeń ruchowych z wykorzystaniem poduszki typu „Jasiek” (zestaw w załączniku)

Odpoczynek –dzieci słuchają czytane przez rodzica ciekawostki nt. „Ptaki” (ciekawostki w załączniku. Rodziców prosimy o przeczytanie ich dziecku)

III. Zabawa dydaktyczna „Gdzie siedzi ptak”- dzieci przygotowują dowolną maskotkę lub szablon ptaka i krzesło. Wykonują polecenia rodzica i układają maskotkę lub szablon wg wskazówek np. ptaszek usiadł na krześle, pod krzesłem, obok krzesła, za krzesłem.

Zabawa konstrukcyjna „Budka dla ptaka”- dzieci budują z dowolnych klocków budkę.

Zabawa ruchowa z el. rzutu „Jajko w gnieździe”- dzieci wrzucają małą piłeczkę do dowolnego pojemnika np. kartonowe pudełko.


Środa 01.04.2020r.

Temat: Ptasie gniazda”

1.Poranna gimnastyka ,,Duży i mały skok”

https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

2.Przywitamy się dzisiaj wyliczanką.

Ene, due, rabe,

Połkną bociek żabę.

Żaba Tadeusza.

W brzuchu mu się rusza.

Wskazane na końcu rymowanki dziecko wydaje dźwięk kojarzący się z wiosną a rodzic lub rodzeństwo ma odgadnąć z czym kojarzy mu się ten dźwięk, następuje zamiana rodzic wydaje dźwięk a dziecko odgaduje np.: kum, kum- żaba, kle, kle – bocian, kapu, kap-wiosenny deszczyk, ćwir, ćwir- wróbelek, ku, ku – kukułka, fiju, fiju- skowronek itp.

3.Oglądanie filmu edukacyjnego ,, Ptaki budują gniazda” starsze i młodsze dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=9qTkJ6xJtuM

Rozmowa na temat filmu:

-Jakie gatunki ptaków pojawiły się w filmie?

-Jak mogą wyglądać ptasie gniazda?

-Z czego mogą być zbudowane ?

Książka ,,Olek i Ada” starsze dzieci (str.58-59)-rozpoznawanie ptaków na obrazkach

-nazywanie znanych ptaków powracających z ciepłych krajów

( w lutym powracają skowronki, żurawie, czajki i szpaki w marcu bociany i zięby a w kwietniu witamy kukułkę)

-opis wyglądu ptaków

-czytanie z pomocą rodziców nazw ptaków

4. Słuchanie piosenki ,,Kle, kle boćku” autor ,,Fasolki”.

https://www.youtube.com/watch?v=Q9GXQJ6kRRA

Kle, kle boćku, kle, kle.
Witaj nam bocianie.
Łąka ci szykuje,
łąka ci szykuje
żabki na śniadanie. (bis)

Kle, kle boćku kle, kle.
Usiądź na stodole.
Chłopcy ci zrobili, chłopcy ci zrobili
gniazdo w starym kole. (bis)

Kle, kle boćku kle, kle.
Witamy cię radzi.
Gdy zza morza wracasz, gdy zza morza wracasz
wiosnę nam prowadzisz. (bis)

Zadawanie pytań związanych z tekstem piosenki:

-Co łąka szykowała dla bociana?

-Gdzie chłopcy zbudowali gniazdo dla bociana?

-Skąd wracał bocian?

-Co przywiózł z sobą bocian dla dzieci?

Próby śpiewu piosenki.

Zabawa ruchowa przy piosence.

Rodzic zostaje bocianem a dziecko żabą. Zadaniem bociana jest złapać żabę, ale wolno mu skakać tylko na jednej nodze a żabka porusza się w pozycji kucnej. Kiedy żabka zostaje złapana następuje zamiana. Do zabawy można zaprosić rodzeństwo.

5.Chętnych zapraszamy do lepienia z plasteliny sylwetki dowolnego ptaka powracającego z ciepłych krajów można tez wykorzystać piórka na ogonki i zbudować gniazdko dla ptaszka z dowolnego dostępnego materiału.

Zachęcamy do zamieszczania prac na grupie

6.Odpoczynek ,,Kołysanka Puchatka”

https://www.youtube.com/watch?v=jpddrFfrM8A

7. Ćwiczenia część 4.str. 44 i 45 ( 5 latki pomarańczowe ćwiczenia)

Ćwiczenia część 2 str. 25 i 26( 4 latki zielone ćwiczenia)


Czwartek 02.04.20

Temat dnia: Ptasie koncerty

I. Ćwiczenia grafomotoryczne

Dzieci 5-letnie rysują po śladzie rysunków jaskółek (Karty pracy cz 4 s.46)

Dzieci 3-4- latki - „Skoki żabki” rysujemy dziecku szlaczek. Dziecko rysuje w powietrzu następnie po śladzie flamastrem. (wzór w załączniku)

Zabawa ruchowa „Skaczące żabki” – dzieci naśladują skoki żab .Przysiad podparty, ręce do przodu, dosuwamy nogi.

II 1. „Leśny koncert” – zajęcia matematyczne z wykorzystaniem ćwiczeń artykulacyjnych.

-opowiadanie matematyczne z wykorzystaniem ilustracji.- dzieci stosują liczebniki w aspekcie kardynalnym i porządkowym.(załącznik)

-zabawa matematyczna „Kukułka”- dzieci liczą odgłosy kukułki. (opis w załączniku)

-słuchanie odgłosów ptaków-rodziców proszę o włączenie filmu

https://youtu.be/yiRIvZplphA

-zabawa logopedyczna-dzieci naśladują odgłosy ptaków:

Bocian- kle,kle,kle,. Wrona kra, kra, kra. Sowa-hu, hu,. Kukułka –ku, ku,. Wróbelek –ćwir, ćwir

Wykonanie przez dzieci kart pracy.

5- latki –Karty pracy cz.4 str. 47-porównywanie liczebności ptaków, układanie rytmów, nazywanie ptaków

4- latki –Karty pracy cz.2 str 26 –opowiadanie co robią ptaki, kończenie rysowania rysunków. Policz ile piskląt się wykluło z jajek.

3-latki –proszę rodziców o wycięcie z papieru kolorowych jajeczek , dzieci liczą (do ilu potrafią)

2. Zestaw ćwiczeń ruchowych z poduszką -taki jak we wtorek 31.03.20

Odpoczynek-oglądamy bajkę „Przygód kilka wróbla Ćwirka”. Odcinek 1

link https://youtu.be/p56DdcUCs6c

III. Ćwiczenia słownikowe- dzieci układają zdania na temat ptaków. Liczą słowa w ułożonych zdaniach. Do liczenia można wykorzystać klocki.

Zabawa ruchowa do piosenki „Ptaszki fruwają”

https://youtu.be/zn2ihUfMV_M

Język angielski

Dzieci poznają dni tygodnia w języku angielskim. Piosenka days of the week link: https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ

Monday-Sunday powtarzają dni tygodnia wymienione w piosence. Week-tydzień. Monday-pon. Sunday-niedziela


Piątek 03.04.2020r.

Temat: Ptasie pióra.

I Oglądanie i porównywanie jaj ptaków. Obejrzyj zdjęcie i zastanów się:

-Dlaczego te jajka są różnej wielkości?

-Dlaczego mają różne kolory i niektóre są w kropki?

Wielkość zależy od tego jaki ptak złożył jajko. Małe ptaki znoszą małe jaja, a duże ptaki znoszą duże jajka.

Kolor i ciapki na skorupkach jaj to kamuflaż jaki pomaga ukryć jajko w gnieździe przed drapieżnikami.

Dzieci próbują uzupełnić zdania:

To twarde na zewnątrz jajka to……….. skorupka! Brawo! Chroni ona pisklątko przed uderzeniem.

W środku jajka to żółte to…………żółtko! Świetnie! Żółtko jest potrzebne pisklaczkowi w środku, żeby miało co jeść gdy rośnie w jajeczku.

Chlupocząca galaretka w jajku to………………….. białko. W białku pisklaczek sobie pływa i również chroni je przed uderzeniem. W takiej galaretce jest bezpieczny. Gdy ugotujemy jajko białko przestaje być już galaretką.

Rozwijanie kreatywności, zadaniem dziecka jest dokończyć zdanie „Gdybym umiał latać to…..”

II

„Album ptaków”- dzieci wykonują album ptaków, wycinając zdjęcia ptaków z gazet, ulotek lub rysując samodzielnie różne gatunki ptaków.

Ćwiczenia oddechowe - dzieci podrzucają piórka do góry i za pomocą wydychanego powietrza próbują utrzymać je jak naj­dłużej w górze. Następnie kładą się na dywanie na brzuchu, umieszczają piórko przed sobą i starają się dmuchać na nie jak najmocniej.

III

Układanie zagadek o ptakach np.. z rodzeństwem, rodzicami, dziadkami.

5-latki- malowanie farbami bociana.

4-latki - „Pan bocian”- Wyprawka plastyczna karta 8.

3-latki – malowanie farbami bociana narysowanego przez osobę dorosłą.

Religia:

Temat: Niedziela Palmowa.

Rozpocząć modlitwą Ojcze Nasz…

Rodzic stawia dzieciom pytania:

Kto nosi koronę?

Gdzie mieszkają królowie?

Co jeszcze mają królowie?

Oprócz korony, która była wykonana ze złota lub srebra, każdy król ma jeszcze berło i jabłko. Król jest to ważna osoba, która pełni władzę, władca. Następnie pytamy:

Jaki powinien być król?

Zapowiadamy, że teraz poznamy króla.

Proszę opowiedzieć lub przeczytać z Biblii dla dzieci poniższy fragment

Uroczysty wjazd do Jerozolimy – Łk 19,29-38

„Gdy przyszedł w pobliże Betfage i Betanii, do góry zwanej Oliwną, wysłał dwóch spośród uczniów, mówiąc: «Idźcie do wsi, która jest naprzeciwko, a wchodząc do niej, znajdziecie oślę uwiązane, którego jeszcze nikt nie dosiadł. Odwiążcie je i przyprowadźcie tutaj! A gdyby was kto pytał: ‘Dlaczego odwiązujecie?’, tak powiecie: ‘Pan go potrzebuje’». Wysłani poszli i znaleźli wszystko tak, jak im powiedział. A gdy odwiązywali oślę, zapytali ich jego właściciele: «Czemu odwiązujecie oślę?» Odpowiedzieli: «Pan go potrzebuje». I przyprowadzili je do Jezusa, a zarzuciwszy na nie swe płaszcze, wsadzili na nie Jezusa. Gdy jechał, słali swe płaszcze na drodze. Zbliżał się już do zboczy Góry Oliwnej, kiedy całe mnóstwo uczniów poczęło wielbić radośnie Boga za wszystkie cuda, które widzieli. I wołali głośno:

«Błogosławiony Król,

który przychodzi w imię Pańskie.

Pokój w niebie

i chwała na wysokościach»”.

Następnie opowiadamy o tradycji przynoszenia do kościoła w Niedzielę Palmową gałązek bazi, które robi się w domu. Uczestniczy w tym cała rodzina.

Piosenka – JESTEŚ KRÓLEM

https://www.youtube.com/watch?v=ZqlWEWkKM3A

Malowanka – Wjazd Jezusa do Jerozolimy

https://www.google.com/url?sa=i&url=http%3A%2F%2Fbibliadladzieci.com%2Fmaterialy%2Fkolorowanki%2Fwjazd-jezusa-jerozolimy-kolorowanka%2F&psig=AOvVaw2Hn1mFy8tRWiSXAQ6Z_hgq&ust=1585496071641000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCNjZpKi_vegCFQAAAAAdAAAAABAD