Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 15
Artykułów : 83
Odsłon : 53894

Rekomendacje

Zadania 04.05.-08.05. PDF Drukuj Email
Grupa 3 - Motylki - Zadania
Wpisany przez Maria Skupeń Aneta Karkula   

PLAN PRACY ZDALNEJ 04.05.2020 – 08.05.2020


Poniedziałek 4.05.2020r.

Temat: Biało-czerwona flaga

I

Oglądanie książek i albumów o miastach i o symbolach Polski.

Ćwiczenia spostrzegawczości „Segregujemy zakrętki” - zakrętki plastikowe w różnych kolorach dziecko segreguje według kolorów. Nazywa kolory, szacuje, jakiego koloru zakrętek jest więcej, a jakiego koloru – mniej.

II

1. Słuchanie opowiadania E. Stadmüller „Biało-czerwone”.

Z okazji Dnia Flagi Rzeczypospolitej Polskiej grupa średniaków przygotowała inscenizację legendy ,,O Le­chu, Czechu i Rusie”. Kuba grał Czecha, Bartek – Rusa, a Olek – Lecha.

Prawdę mówiąc, była to jego pierwsza tak poważna rola, więc bardzo się przejmował i wciąż powtarzał: – Chodźmy ku północy, serce mi mówi, że tam znajdziemy nasz nowy dom. Jego wierny lud – czyli Oskar z Karolem i Kubą oraz Basia, Malwinka, Wiktoria i Ania – ufnie podążał za nim. Nagle wszyscy zatrzymali się, bo oto ich oczom ukazał się wspaniały widok. Wyświetlał się on na ścianie, a przedstawiał leśną pola­nę o zachodzie słońca. Na środku tej polany rósł potężny dąb, a w jego konarach widać było gniazdo orła. Piękny biały ptak siedział w nim z rozłożonymi skrzydłami, zupełnie jakby chciał ochronić swe pisklęta przed niebezpieczeństwem.

– Oto nasz znak! – wołał Olek. – I nasze barwy!

W tym momencie na ścianie pojawił się kolejny obraz przedstawiający polską biało-czerwoną flagę i go­dło narodowe – białego orła w złotej koronie na czerwonym tle.

Przedstawienie obejrzały wszystkie dzieci z przedszkola. Ada też.

Po obiedzie grupa Olka robiła chorągiewki. Zadanie polegało na przyklejeniu biało-czerwonej karteczki do cienkiego patyczka. Z początku szło to opornie, ale już przy trzeciej chorągiewce wszyscy nabierali wprawy.

– Kto chce, może sobie zabrać do domu kilka chorągiewek i patyczków – zachęcała pani. – Będzie można 2 maja udekorować nimi okno albo balkon… Niech wszyscy widzą, że cieszymy się z tego, że jesteśmy Polakami.

Olkowi nie trzeba było dwa razy tego powtarzać. Nie namyślając się zbyt długo, wpakował cały plik cho­rągiewek i garść patyczków do swojej tekturowej teczki i zabrał do domu.

Do wieczora bawił się świetnie z Adą, grał z tatą w piłkę, pomagał mamie robić kisiel. Dopiero następnego dnia przypomniał sobie o chorągiewkach.

– Jutro święto flagi! – zawołał przerażony. – A ja zapomniałem o moich chorągiewkach. Pani powiedziała, że trzeba udekorować nimi dom. Sam przecież wybrałem te kolory…

Ada poważnie kiwnęła główką.

– Był księciem Lechem – poświadczyła zgodnie z prawdą.

– I co teraz? – zapytał tato.

– Będę je sklejał – oświadczył mężnie książę Lech.

Niestety, szybko okazało się, że kleją mu się palce. Mama z tatą popatrzyli na niego i… zabrali się do robo­ty. Tym razem chorągiewki powstawały w ekspresowym tempie. Zanim zapadł zmrok, okna i balkon były udekorowane, a szczęśliwy książę Lech chrapał w najlepsze. Może śnił mu się kołujący wysoko na niebie orzeł z biało-czerwoną chorągiewką w dziobie? Kto to wie?

Dziecko odpowiada na pytania:

Jak Olek świętował Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej?

Jakie kolory ma flaga Polski?

Jaki ptak jest symbolem narodowym Polski?

Co sklejał Olek w domu z rodzicami?

Co udekorowali rodzice chorągiewkami?

Po co ludzie dekorują flagami swoje domy?

Jak się nazywa kraj, w którym mieszkamy?

2. Oglądanie filmu edukacyjnego:

IPN tv Kraków - Polskie Symbole Narodowe - Polak Mały

https://youtu.be/xQk8p7XY23A

III

Oglądanie mapy Europy i sąsiadujących z Polską państw.

Ćwiczenia językowe „Co może być polskie?” - rodzic podaje kilka przykładów tego, co może być polskie (np. przedszkola, szkoły, drogi, język, tańce), a następnie dziecko podają swoje przykłady tego, co kojarzy mu się z Polską.

Gimnastyka korekcyjna:

1. Do tego ćwiczenia przyda się 1,5 l butelka z wodą (pełna). Stajemy na butelce i próbujemy utrzymać równowagę. Kto da radę dłużej?

2. Siadamy w dość dużym rozkroku, robimy skłony z pogłębieniem do lewej nogi ( „raz, dwa, trzy” większe pogłębienie, na „4” – prostujemy się), staramy dotknąć stopy. Powtarzamy tę samą aktywność do prawej nogi. Pamiętajmy o nogach prostych w kolanach

3. „Spadające gwiazdki” - odskakujemy z szeroko rozłożonymi w górę rękoma oraz szeroko rozstawionymi nogami. Lądujemy do półprzysiadu. (10 powtórzeń)

4. Bierzemy piłkę, odbijamy ją o podłogę i łapiemy stojąc w miejscu. To samo ćwiczenie możemy wykonać w ruchu. Każda wersję powtórzyć 4x.

5. „Samochody” – dzieci (samochody) jeżdżą po pokoju w dowolnym My pokazujemy kolory (ręcznik, szarfa, klocek itp.), czyli światła drogowe. Dzieci reagują: czerwony kolor – stoją, zielony – jadą.


Wtorek 05. 05.20

Temat: „ Gdy dorosnę, będę Strażakiem ”

1.Powitanie piosenką i zapoznanie z numerem alarmowym Straży Pożarnej:

https://www.youtube.com/watch?v=yv0YdFZHmgM

Utrwalanie numeru alarmowego.

2.Spotkanie ze strażakiem ,,Strażacy Bohaterowie”

https://www.youtube.com/watch?v=jXF3Wba--Uo

Rozmowa na temat filmu:

- Z kim dzieci spotkały się w przedszkolu?

-Jak wygląda strój strażak?

-Jak wygląda wóz strażacki?

-Czym różni się wóz strażacki od innych samochodów?

-Jaki jest numer telefonu do Straży Pożarnej? 998

-Czy strażacy pracują w nocy?

-Kogo ratują strażacy?

-Czy strażacy są odważni?

-Czy każdy może zostać strażakiem?

3. Odgadywanie zagadek:

Nie smok żaden, nie ma pyska,

Dymem zionie, iskry ciska

W lesie pożre krzaki, drzewa

Popiół potem wiatr rozwiewa ( pożar)

Kto pracuje w hełmie,

Pnie się po drabinie

Kiedy syczy ogień

I gdy woda płynie (strażak)

Pożar, pożar, straszna sprawa

Dym widać w oddali

Kto tak szybko jedzie

Kiedy dom się pali.( wóz strażacki)

4. Gimnastyka ,,Ręce do góry”

https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464


5.Rytmy ,,Po czym wspinają się strażacy?

Dziecko wycina z papieru kolorowego po 3 paski czerwone, żółte, zielone i niebieskie. Następnie układa szczeble drabiny zaczynając od :

1 szczebel w kolorze czerwonym

2 w kolorze złotym

3 w kolorze zielonym

4 w kolorze niebieskim.

Kolejny szczebel będzie koloru czerwonego i tak dalej aż wykorzystamy wszystkie paski.

6. Rymowanka ,,Gasimy pożar”

Straż pożarna szybko mknie,

do pożaru spieszy się.

Wiemy o tym doskonale,

przecież jadą na sygnale

Powtarzamy dziecku kila razy tekst rymowanki, następnie dziecko samodzielnie podejmuje próbę powtórzenia rymowanki.

Przygotowujemy arkusze gazety i dziecko wypowiadając rytmicznie rymowankę skręca kawałki gazety w węża. Następnie dziecko łączy ze sobą odcinki „węża” tak, by powstał jeden wąż.

7. Praca plastyczno-techniczna ,,Strażak i wóz Strażacki”

Dowolną techniką dziecko wykonuje pracę. Można nakleić węża wykonanego z gazet. Zachęcam do zamieszczania prac na grupie

8. Odpoczynek - oglądanie filmu edukacyjnego ,,Ćwiczenia Straży Pożarnej”

https://www.youtube.com/watch?v=AsA_G-dg7tk


Środa 06.05.20

Temat: Warszawa – nasza stolica

I. Zabawa matematyczna „Ile kropek ma biedronka?”

Rodzic rysuje na kartce czerwonym mazakiem kształt biedronki, a czarnym kropki na jednej połowie. Prosi dziecko, by dorysowało tyle samo kropek po drugiej stronie. Rysujemy kilka biedronek.

Zabawa ruchowa „Wolny czas”- ilustrowanie czynności ruchem.

Rodzic mówi jak można spędzać wolny czas, np. jeździć na rowerze, pływać łódką. Dziecko demonstruje ruch, np.: jazda na rowerze – w leżeniu na plecach wykonuje rowerek, pływanie łódką – w siadzie skrzyżnym pochyla rytmicznie tułów i wiosłuje rękami, pływanie w jeziorze lub morzu – w leżeniu na brzuchu – zagarnianie wody szerokimi ruchami ramion itp.

II. 1.Oglądanie filmu „Zabytki Warszawy”.

https://youtu.be/Klz_m44SJek

(rodziców proszę o przeczytanie dziecku nazw zabytków)

Słuchanie wiersza Z. Dmitrocy Legenda o warszawskiej Syrence.

Piękna Syrenka,

Co w morzu żyła,

Raz do Warszawy

Wisłą przybyła.

Zauważyli

Ją tam rybacy,

Gdy przeszkadzała

Im w ciężkiej pracy.

Rybacy dla niej

Życzliwi byli,

Bo się jej pięknym

Śpiewem wzruszyli.

Ale zły kupiec

Złapał ją w wodzie

I potem trzymał

W ciasnej zagrodzie.

Z żalu i smutku

Zaczęła płakać,

Na pomoc przyszedł

Jej syn rybaka.

Syrenka za to

Podziękowała

I bronić miasta

Przyobiecała.

Od tamtej pory

I dniem, i nocą

Służy Warszawie

Swoją pomocą.

Dziecko próbuje odpowiedzieć na pytania:

· Gdzie mieszkała Syrenka?

· Co zrobił Syrence kupiec?

· Kto uratował Syrenkę?

· Co obiecała Syrenka w podziękowaniu za ratunek?

Informujemy dziecko, iż Warszawa ma w swoim herbie Syrenkę jeśli mamy możliwość pokazujemy herb Warszawy.

2. Wykonanie pracy plastycznej na temat „Syrenka warszawska”- technika dowolna (można wykorzystać pomysł z filmu- Syrenka warszawska - praca plastyczna”)

https://youtu.be/_c-B47yflns

III. Ćwiczenia dla dzieci | WF w domu

https://youtu.be/hg_NxIHkBX0


Czwartek 7.05.2020r.

Temat: Kolory flagi

I

Ćwiczenia oddechowe „Powiewająca flaga” - dziecko wciągają powietrze nosem, wypuszczają ustami, na­śladując wiatr dmuchający na flagę. Wiatr jest raz silny, a raz słaby i delikatny.

II

1. Słuchanie piosenki i nauka na pamięć:

https://www.youtube.com/watch?v=NREwvjzaRc8

Rysowanie kredą na chodniku wokół domu flagi Polski.

2. Zabawa bieżna „Dwa kolory” - na sygnał rodzica dziecko łączy się w pary przedmioty tak, aby w każdej parze były kolory flagi: biały i czerwony.

III

Zabawa konstrukcyjna „Budujemy Polskę”rodzic układa na podłodze ze skakanek kontur granic Polski, a zadanie dziecka polega na wypełnieniu go różnego rodzaju budowlami.

Zabawa rytmiczna „Jesteśmy Polakami!” – dziecko wyklaskuje, wytupuje, uderza dłońmi o podłogę. Dziecko może również podawać własny sposób rytmizowania i wy­myślać własne słowa związane z tematem.


Piątek 08.05.20

Temat: ,,Moja Ojczyzna

1.Zabawa dydaktyczna ,,Jak się nazywasz?”

Rodzic prosi dziecko aby się przedstawiło i podało adres zamieszkania.

Dziecko powinno wiedzieć dlaczego warto to wiedzieć (np. gdy się zgubimy) i kiedy takich informacji nie należy podawać ( np. nieznajomym)

2.Piosenka młodego patrioty”- sł. i wykonanie Mała Orkiestra Dni Naszych

https://www.youtube.com/watch?v=O8lbwWF7yXo

-O jakim kraju jest piosenka?

-Czy znacie ten Kraj?

3.Posłuchajcie teraz wiersza: ,,Kim jesteś ?”E. Stadtmuller
Czy wiesz, kim jesteś?
– To oczywiste!
– Co jest Ci bliskie?
– Znaki ojczyste:
Ojczyste barwy
-biało-czerwone,
Ojczyste godło
-orzeł w koronie.

Ojczyste w hymnie
Mazurka dźwięki,
No i stolica
– miasto syrenki.
I jeszcze Wisła?
Co sobie płynie,
Raz po wyżynie,
Raz po równinie,
I mija miasta
Prześliczne takie?
Już wiesz , kim jesteś?
Jestem Polakiem.

Zabawa w kończenie zdań:

Kraj w którym mieszkam to………

Mieszkamy w Polsce i jesteśmy ……..

Godło Polski przedstawia………

Flaga Polski ma dwa kolory…..

Gdy słyszymy hymn, musimy…..

Nasze symbole narodowe to…….

Najdłuższa rzeka w Polsce to ……..

4. Ćwiczenia słuchowe ,,Dzielimy na sylaby”

Rodzic wypowiada słowa związane z Polską( np. fla - ga, Wi-sła, go-dło, o-rzeł, Kra-ków, )

a zadaniem dziecka jest podawanie całej nazwy.

5. Gimnastyka ,,Ręce do góry”

https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464

6. Zabawa dydaktyczna ,,Polska flaga”

Prezentujemy dziecku flagi różnych państw, prosimy dziecka aby wskazało tę, która jest Polski.

7. Słuchanie hymnu narodowego

https://www.youtube.com/watch?v=uOEU0mLkBnU

Podczas słuchania i śpiewania hymnu należy zachować powagę ponieważ jest to nasz symbol narodowy.

Po wysłuchaniu nagrania możemy zapytać dziecko, w jakich sytuacjach możemy usłyszeć hymn narodowy.

8. Praca plastyczna- ,,Godło Polski” z wykorzystaniem farb

https://www.youtube.com/watch?v=jjMBuPt6aVY

Zachęcam do prezentowania prac na grupie

9. Odpoczynek - bardzo proszę o przeczytanie dziecku dowolnej bajki wybranej przez dziecko.