Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 14
Artykułów : 43
Odsłon : 49226

Rekomendacje

Grupa 4 - Biedroneczki
Zadania 06.04.2020-10.04.2020 PDF Drukuj Email
Grupa 4 - Biedroneczki - Zadania
Wpisany przez Anna Madetko, Aneta Karkula, Dominika Świst   

Plan pracy zdalnej 06.04.2020-10.04.2020

 


Poniedziałek 06.04.2020

Temat: ,,Wielkanocne malowanie”

Przebieg zajęć:

1.Powitanie wierszykiem A. Widzowskiej ,,Wielkanoc”

Kurko, proszę, znieść jajeczka

Śnieżnobiałe lub brązowe

Ja z nich zrobię na Wielkanoc

Cud-pisanki kolorowe

Powtarzamy wierszyk kilka razy pokazując rączkami kształt jajeczka, rysując go w powietrzu, utrwalamy wierszyk.

2. Czy wszystkie jajka są takie same?- ,,Bajka o jajkach?

https://www.youtube.com/watch?v=lIWDCkbVQ6A

Rozmowa kierowana na podstawie filmu

-Z czego zbudowane jest jajko?

-Co można przyrządzić z jajek?

-Czy wszystkie jajka są takie same?

-Który ptak składa największe jaja?

-Który ptak składa najmniejsze jaja?

-Który ptak podrzuca swoje jajka innym ptakom?

3. Eksperyment ,,Jak sprawdzić, czy jajko jest świeże?

https://www.youtube.com/watch?v=xlEwcQiS030

4.Zabawa ruchowa z jajkiem( mała piłeczka lub wydmuszka)

Wyznaczamy start i metę, razem z dzieckiem na hasło start niesiemy Na małej łyżeczce

( wydmuszkę lub piłeczkę) kto pierwszy dobiegnie do mety wygrywa, komu spadnie piłeczka wraca z powrotem na start.

5.,,Zabawy kolorami”- zabawy badawcze

https://www.youtube.com/watch?v=L1fDvaArTNs

Barwy podstawowe to niebieski, czerwony i żółty.

Możemy kolory mieszać z sobą.

Zmieszajcie z sobą kolory żółty i niebieski. Jaki powstał kolor?

Zmieszajcie z sobą czerwony i żółty. Jaki powstał kolor?

Zmieszajcie z sobą niebieski i czerwony. Jaki powstał kolor?

Powstałe kolory i barwy podstawowe wykorzystajcie do poniższego zadania.

6. Bardzo proszę o narysowanie dziecku sylwety jajka.

Dzieci malują farbami sylwety jajek według własnego pomysłu. Malowanie przy piosence o pisankach ,,Pisanki, pisanki”.

https://www.youtube.com/watch?v=HhkpcqoWoA8

Zachęcam do zamieszczania prac dzieci na grupie.

7.Odpoczynek – film edukacyjny ,,Kogut i kury”

https://www.youtube.com/watch?v=eRXhIPlBwuI

8. Ćwiczenia część 4. str. 50-51( 5-latki)

Ćwiczenia część 2. str. 28 ( 4-latki)

Gimnastyka korekcyjna: Ćwiczenia na wesoło.

  1. Wyścig żółwi - Zabawa, przy której jest sporo śmiechu, a dzieciaki lubią ją powtarzać i bić swoje rekordy. Potrzebny będzie woreczek z kaszą lub ryżem. A teraz reguły gry! Na mecie ustawia się jedno lub więcej dzieci, mama lub tata w pozycji na czworaka. Każdy zawodnik na plecach ma balast w postaci woreczka. Każdy porusza się na czworaka najszybciej jak potrafi. Gdy woreczek spadnie zaznaczamy miejsce dokąd żółw dotarł. Dzieciaki lubią poprawiać swój rekord i próbować dojść za każdym razem dalej. I tak zabawa może trwać naprawdę długo.
  1. Przeprawa przez rzekę - Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze!!!

3. Tor przeszkód - Nie znam dziecka, które nie uwielbiałoby toru przeszkód! Do jego wykonania wykorzystajcie to co macie w domu. Mogą to być wielkie kartony przez środek, których trzeba się przeczołgać, poduszki, po których trzeba skakać, butelki, które należy omijać czy krzesła, na które trzeba się wspinać! Zabawa idealna zarówno dla maluszków jak i dla starszych dzieci.

4. Mały ninja - Mały ninja, człowiek pająk, nazywajcie to jak chcecie. Wystarczy zaplątać sznurek czy włóczkę o stół i krzesła by stworzyć niełatwy do przejścia tor. Ćwiczenie wymaga skupienia, precyzji i trochę gimnastyki. A układ można za każdym razem zmieniać, zaczepiając w inny sposób włóczkę.

 


Wtorek 07.04.2020r.

Temat: ,,Koszyczek wielkanocny”

1.Układanie rymów do obrazków, na których są przedstawione różne elementy związane z Wielkanocą, np.: bazie, jajka, bara­nek, kurczaczek itp. Dzieci wypowiadają głośno nazwy i układają do nich rymy.

 

2.„Zając z papierowej dłoni” –zachęcam do wykonania zajączka

 

https://www.youtube.com/watch?v=A8agxSu4hNs

 

Zajączki można zamieszczać na grupie

3.„Co słychać w koszyku wielkanocnym?”słuchanie opowiadania S. Karaszewskiego.

Święta wielkanocne tego roku Olek i Ada wraz z rodzicami i dziadkami spędzali na wsi, w domu pra­dziadków. Stał tam pod lasem dom murowany. Dom miał strych i piwnice. A w domu tym był duży pokój z piecem kaflowym. A w pokoju stał stół okrągły, dębowy. A na stole obrus biały, haftowany cały. Na stole dębowym stał koszyczek wiklinowy. A w koszyczku wiklinowym, na serwetce leżały pisanki-kraszanki, wielkanocne malowanki. Obok pisanek-kraszanek stał cukrowy baranek, stał żółty kurczaczek, obok babka łaciata, gruba jak beczka, i sól w solniczce w kształcie jajeczka. Rosła rzeżucha zielona, wędzonka dobrze uwędzona nęciła psa i kota, myszkę i kunę zza płota.

Zawitał ksiądz do dzieci, koszyk z wikliny poświęcił. Kropidło w miseczce utopił, święconą wodą pokropił:

pisanki-kraszanki,

cukrowego baranka,

kurczaczka z chorągiewką,

babkę z lukrową polewą,

chlebek pokrojony,

przy soli ułożony,

rzeżuchę zieloną,

wędzonkę uwędzoną –

wszystko pokropił wodą święconą!

Mieszkańcy koszyka, pokropieni wodą święconą, poczuli się jakby byli świętymi. Jakby aureola wyrosła nad nimi i uczyniła wszystkich świętymi! A potem zaczęli krzyczeć jeden na drugiego. Czy dla święconego nie ma nic świętego?

– My jesteśmy najważniejsze! – chełpiły się pisanki-kraszanki. – Przy wielkanocnym stole świąteczni go­ście dzielą się nami i składają życzenia! Bez pisanek nie byłoby świąt wielkanocnych!

– Beeee, to ja jestem najważniejszy! – zabeczał cukrowy baranek. – Jestem biały i słodki, jestem symbolem poświęcenia, ofiary za innych, dobroci i czystości! Beze mnie nie byłoby świąt wielkanocnych!

– Pi, pi, pi, to ja jestem najważniejszy! – pisnął kurczaczek. – Jestem symbolem nowego życia, które po mrocznej zimie odradza się na nowo! Jak małe pisklęta, które wiosną wykluwają się z jaj!

– Wszyscy jesteście w błędzie! – huknęła babka. – Ja jestem najważniejsza, bo właśnie po mnie wyciągają się ręce stołowników! Beze mnie nie byłoby świąt wielkanocnych!

– Nieprawda, to my jesteśmy najważniejsi! – krzyknęli chleb i sól. – Gości zawsze wita się chlebem i solą. Bez nas nikt nie zapraszałby gości i nie byłoby prawdziwych świąt wielkanocnych!

– Co też wygadujecie! – zaperzyła się rzeżucha. – Z moich ziarenek wyrastają zielone łodyżki, pełne wita­min. Daję przykład innym roślinom, aby jak najszybciej zazieleniły się na polach, szybko rosły, dojrzewały i dawały obfity plon! Bez szybko budzącej się przyrody, bez rzeżuchy nie byłoby świąt wielkanocnych!

– Wszyscy mówicie nieprawdę! – ryknęła wędzonka. – Czy mogą być święta bez wędzonki? Beze mnie nie ma świąt wielkanocnych, nie ma żadnych świąt!

– Jak to, a Wigilia? – spytał baranek.

Wędzonka obraziła się i nie powiedziała nic więcej.

To, co później się działo, nie miało nic wspólnego ze świętami ani nastrojem świątecznym.

W koszyczku wiklinowym rozgorzała prawdziwa bitwa: nie tylko na słowa, ale na co się tylko dało. Milcze­niem pomińmy kto, co, czym i jak. Po zażartej kłótni nikt nie wyszedł z tej awantury cało.

Gdy dzieci weszły do pokoju, zobaczyły w koszyczku istne pobojowisko.

– Co tu się mogło stać?

– Kto to zrobił?

Pierwsze podejrzenie padło na kota. Ale kot siedział grzecznie na kanapie i lizał różowym języczkiem fu­terko. Nie wyglądał na sprawcę spustoszenia w koszyku.

Następnym podejrzanym był pies. Ale pies grzecznie spał w budzie i nie wchodził do domu.

Dzieci podejrzewały mysz, ale mysz zostawiłaby ślady ząbków na wędzonce. Dzieci pomyślały o kunie, ale okna i drzwi były zamknięte. Jak mogłaby się dostać do pokoju?

– Musimy naprawić zniszczenia! – postanowiły dzieci. Potłuczoną pisankę-kraszankę skleiły przezroczy­stym plasterkiem. Odłamany róg cukrowego baranka przykleiły scukrzonym miodem. Wyprostowały po­gniecioną rzeżuchę. Pozbierały wysypaną sól i dokleiły kurczaczkowi urwany dziób. Przewróciły na drugą stronę wędzonkę, żeby nie było widać szkody. Poukładały równo porozrzucane kromki chleba. Jeszcze poprawiły koronkową serwetkę. Gdy świąteczni goście zasiedli przy stole, wszystko było w należytym po­rządku i ani śladu po niedawnej kłótni.

Dziecko próbuje odpowiedzieć na pytania:

1. Jak oceniasz zachowanie mieszkańców wielkanocnego koszyczka?

2. Kto z nich miał rację? Dzieci uzasadniają swoją odpowiedź.

3.Ćwiczenia gimnastyczne przy użyciu piłki wg. pomysłu dziecka.

Proszę wykonać 5 dowolnych ćwiczeń.

4.Odpoczynej -oglądanie filmu edukacyjnego „Tradycyjny koszyk wielkanocny”.

 

https://youtu.be/-vS8QYsdefQ

 


Środa 08.04.2020

Temat dnia: ,,Kurczaki i jajka”

1.Układanie wyrazów wg wzoru:

 

Napisy: palma, baba, mazurek, pisanka, ba­ranek, Dla każdego dziecka: Wyprawka (karta B, karta C), nożyczki.

Dzieci przygotowują kartę B i kartę C z wy­prawki. Rodzic układa na stole napisy: palma, baba, mazurek, pisanka, baranek. Odczytuje je dzieciom. Dzieci wycinają z wyprawki, z karty C, zdjęcia związane z Wielkanocą. Rodzic układa pod nimi ich nazwy. Następnie dzieci wycinają z wyprawki, z karty B, kartoniki z tymi samymi nazwami zdjęć. Układają (według wzoru) na­zwy pod odpowiednimi zdjęciami.

 

2.Zabawa „Gdzie jest pisanka?” Rodzic chowa w dowolnym miejscu szablon pisanki, dziecko szuka wg wskazówek rodzica. Jeśli dziecko znajduje się blisko rodzic mówi „Ciepło”, jeśli daleko „Zimno”

3.Zabawa ruchowo-naśladowcza „Przedświąteczne porządki”.

Dzieci naśladują ruchem czynności podane przez rodzica., związane z wykonywaniem przedświątecznych porządków: odkurzanie, zamiatanie, ścieranie kurzu, mycie okien, trzepanie dywanów itp.

4.. „Gdy skorupka jajka pęka” -historyjka obrazkowa z elementami ćwiczeń słownikowych

5. -rozwiązanie zagadki

6. Gdy skorupka pęka,

7. wychodzi z jajeczka.

8. Wygląda jak żółta

9. puszysta kuleczka. (kurczak)

10. -opisywanie kurczaka

11. (proszę rodziców o przygotowanie ilustracji lub maskotki kurczaka z dostępnych źródeł )

12. Dzieci wymieniają charakterystyczne cechy kurczaka, za pomocą określeń przymiotnikowych, które same wymyślają.

 

5.Historyjka obrazkowa „Gdy skorupka jajka pęknie”

- dzieci 5-letnie Karty pracy cz.4 str. 54 -oglądają obrazki, numerują je za pomocą kro­pek według kolejności,

- opowiadają historyjkę, nadają tytuł obrazkom oraz całej historyjce, kończą ozdabiać jajka według wzoru, kolorują rysunki.

-dzieci 4- letnie-czytają z osobą dorosłą tekst dotyczący świąt wielkanocnych (osoba dorosła czyta, dziecko wypowiada nazwy obrazków znajdujących się w tekście), nazywają ciasta (na podstawie obrazków).

„Karty pracy cz.2 str.30

https://youtu.be/8jAwhh9U81M

 

6.Zabawa ruchowa do utworu M. Musorgskiego „Taniec kurcząt w skorupkach”

13. https://www.youtube.com/watch?v=_tIGCNJWqVw

 

7.Ćwiczenia grafomotoryczne –„ Kraszanki w koszyku”

Ćwiczenia część 4 str. 55 dzieci 5-letnie

Ćwiczenia część 2 str. 31 -dzieci 4 letnie

Język angielski

Piosenka o wielkanocnym króliku https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc
This is the way the bunny hops- tak właśnie skacze króliczek.

On easter day- w wielkanoc

wiggle their nose- rusza noskiem

flops his ears- rusza uszami

shake his tail- potrząsa ogonkiem/
Piosenka wielkanocna God's not dead. Bóg nie umarł.
https://www.youtube.com/watch?v=E2BZV7m4BUY

He is alive-On jest żywy

I can feel it all over me- moge to czuć całym sobą.

I can feel it my hands-czuję to rękoma

feet-czuję to stopami

in my heart- w moim sercu

down the street-idąc ulicą

in the church- w kościele

in the school-w szkole

 

 

 

Czwartek 09.04.2020

Temat: ,,Życzenia wielkanocne”

Przebieg zajęć:

1.Powitanie zabawą z zajączkiem ,, Zajączek się myje”- ilustrujemy ruchem czynności które wykonuje zajączek:

Pan zajączek myje łapki

Bo są bardzo, bardzo brudne

Myje pyszczek, myje szyję,

Bo wybiera się z wizytą.

Lecz najdłużej myje uszy

Bo ma uszy bardzo długie.

Wodą, mydłem, mydłem wodą

Najpierw jedno potem długie.

2.Zagadki od Pana Zająca dla dzieci :

-Może być migdałowa, piaskowa, lukrowana z rodzynkami a każda zapachem kusi (baba)

-Przeważnie jest biały i na stole leży. Kładą na nim sztućce, stawiają talerze 9OBRUS)

-Jak nazywa się jajko malowane co na Wielkanoc się przydaje ( pisanka0

-Żółciutkie kuleczki za kurką się toczą, kryją się pod skrzydła, gdy wroga zobaczą ( kurczęta)

-Ulepione ze słomy , wikliny w nim na Wielkanoc baranka poniesiemy. (koszyczek)

-Ma długie uszy futerko puszyste, ze smakiem chrupie marchewkę i sałaty listek(zając)

3.Zabawa ruchowa ,,Czerwony parzy”- rodzic rzuca piłkę do dziecka wymienia kolory, dziecko nie może złapać piłki kiedy rodzic wymieni kolor czerwony. Kiedy złapie piłkę przy czerwonym kolorze następuje zamiana. Do zabawy można zaprosić rodzeństwo.

4.Pan zajączek poprosił dzieci o wykonanie kartek świątecznych.

Wykonujemy kartki świąteczne według własnego pomysłu z dowolnego dostępnego materiału. Jeżeli mamy w domu kartki świąteczne to możemy zaprezentować dzieciom, zapytać jak wyglądają, co przedstawiają, komu wysyłamy kartki.

Zamieszczam krótki filmik ,, Jak wykonać kartkę świąteczną”

https://www.youtube.com/watch?v=_qXlKUvKzJg

Składamy kartkę z bloku dowolnego koloru na połowę, możemy z czasopism lub innych dostępnych materiałów wycinać obrazki przedstawiaj zwyczaje świąteczne, można też samemu narysować, kolorować. Przy pomocy rodziców dzieci próbują układać życzenia świąteczne.

Zachęcam do zamieszczania kartek świątecznych na grupie jak i życzeń w wykonaniu dzieci.

5.Zabawa ,,Papierowa kula

- dzieci zgniatają z gazety kulę

-podrzucają papierową kule i próbują złapać

-turlają kule wokół siebie

-przerzucają kule z dłoni do dłoni

-siadamy na dywanie i próbujemy stopami podrzucić kule

6. Zabawy matematyczne ,,Liczę, w domu u Liaty…”

https://www.youtube.com/watch?v=YHod9CcSfqU

7. ,,Ściereczki do wycierania kurzu”

Dzieci porządkują swój pokój, wycierają kurze, segregują klocki, ustawiają zabawki, układają książeczki. Porządkowanie przed świętami jest jedną z tradycji.

8. Odpoczynek ,,Kraina tysiąca bocianów”

https://www.youtube.com/watch?v=APwS8Wy_e98

8. Ćwiczenia część 4. str. 56-57 ( 5-latki) z wyprawki plastycznej można wykonać karty związane z wiosną, Wielkanocą

Wyprawka plastyczna karta 8 oraz 9 ( 4-latki)

Język angielski

Piosenka o dziesięciu wielkanocnych króliczkach. https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8

Dzieci liczą 1-10 i  kiedy słyszą  polecenie jak hop- podskakują. Kiedy słyszą:

stop- na chwile sie zatrzymują

run-biegaj

walk –maszeruj

skip-podskakuj

Piosenka Who took the cookie ? kto wziął ciasteczko ? ( from the cookie jar- z pojemnika na ciasteczka) https://www.youtube.com/watch?v=OzKY5YHnOTg

Not me-  ja nie

than who ? -więc kto ?

Dzieci powtarzają nazwy zwierząt

panda-panda

rabbit-królik

bear-niedźwiedź

penguin-pingwin

kangaroo-kangur.

Let's share-podzielmy się..

 

 

Piątek 10. 04.2020

Temat dnia: ,,Zwyczaje świąteczne”

1. Zapoznanie z tradycjami świątecznymi na podstawie prezentacji „Zwyczaje wielkanocne”- dzieci oglądają prezentację, następnie rozmawiają z rodzicami na temat tradycji świątecznych obchodzonych w domu.

https://youtu.be/r-to1UXYMUA

2.Słuchanie piosenki i oglądanie teledysku „Żółty kurczaczek” Śpiewające Brzdące

https://youtu.be/SE8-tteo9wg

3.Zabawa ruchowa do refrenu piosenki.

- Dziecko naśladuje taniec kurczaczka jak w teledysku. I część refrenu- kołysanie z nogi na nogę i wymachy rąk w prawą i lewą stronę. II część refrenu- marsz po pokoju.

 

 
Zadania 30.03. - 03.04. PDF Drukuj Email
Grupa 4 - Biedroneczki - Zadania
Wpisany przez Anna Madetko, Aneta Karkula, Dominika Świst, Agnieszka Bysiek   

Tygodniowy plan pracy zdalnej 30.03.2020r.-03.04.2020r.


Poniedziałek 30.03.2020r.

Temat: Jajko i jego tajemnice.

 

 

OI Oglądanie albumów, książek i gazet ze zwierzętami. Rozpoznawanie i nazywanie znanych dzieciom gatunków, które są jajorodne. Słuchanie ciekawostek na ich temat.

IIII Doświadczenia z jajkiem – zabawy badawcze. Zachęcanie do samodzielnych doświadczeń i wyciągania wniosków, zapoznanie z właściwościami jajka.

https://encrypted-vtbn3.gstatic.com/video?q=tbn:ANd9GcSCmwDwMvRjY4vQKoMe91RXkTIIeZnfYhZjiPhi2vHRS19J0319

III Puzzle - układanie pociętych na części zdjęć, obrazków ptaków.


Gimnastyka korekcyjna: Ćwiczenia ogólnorozwojowe.

1. Czołganie się pod krzesłami ustawionymi jedno przy drugim.

2. Spacer po pokoju z woreczkiem ryżu lub kaszy na głowie (możliwe zastępniki pluszak lub książeczka). Dzieci starają się utrzymać go na głowie jak najdłużej, pamiętając o prawidłowej postawie ciała.

3. Skoki najpierw obunóż, a potem na jednej nodze wzdłuż dywanu.

4. Chodzenie po skakance lub sznurku stopa przy stopie, utrzymanie równowagi.

5. Rzucanie piłeczkami lub kulkami papierowymi do miski, kosza lub dużego garnka.

Powodzenie na koniec pamiętajcie wykonać ćwiczenia oddechowe


Wtorek 31.03.20

Temat dnia: Powroty ptaków

I. Oglądnie film edukacyjnego „Wiosna”

Link https://youtu.be/Wjo_Q1OYTmY

Po obejrzeniu filmu dzieci spróbują wymienić:

-kolejno występujące po sobie pory roku.

-charakterystyczne cechy wiosny (tzn. Po czym poznajemy, że nadeszła do nas wiosna?)

-kilka nazw ptaków, które powróciły do nas wiosną z ciepłych krajów.

Zabawa logopedyczna „Ptaki”

Fruwający ptak – dzieci dotykają czubkiem języka za górnymi i za dolnymi zębami, tak jak ptak, który siada na gałęzi drzewa i na ziemi.

Dziobek ptaka – dzieci wypychają wargi do przodu i, na zmianę, zamykają je i otwierają.

Wysiadywanie jaj – język przyklejają za górnymi zębami, nie ruszają nim przez 30 sekund.

Budujemy gniazdko – dzieci przesuwają język po górnej i po dolnej wardze od zewnętrznej strony ust, a następnie lądują w gnieździe: przyklejają język przy górnych dziąsłach.

Dzięcioł – czubkiem języka uderzają za górnymi zębami.

Zabawa ruchowa „Bociany”- do muzyki dzieci naśladują fruwającego bociana -na przerwę w muzyce (rodziców proszę o wyciszenie na moment muzyki) bocian stoi na 1 nodze i wypatruje żabek. Powtarzamy zabawę, tym razem bocian stoi na drugiej nodze.

Muzyka Antonio Vivaldi „Wiosna” -https://youtu.be/jdLlJHuQeNI

II. 1. Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „Powrót bociana”- rozmowa na podstawie opowiadania i ilustracji . (opowiadanie i pytania w załączniku)

Ilustracja znajduje się w książce:

dla 4-latka „Olek i Ada wśród przyjaciół” str. 56-57

dla 5-latka „Olek i Ada na szlaku przygód” str. 56-57

Wykonanie przez dzieci kart pracy:

5- latki „Olek i Ada cz.4 str. 42-43

-czytają z rodzicem. nazwy części ciała bociana i wska­zują je na zdjęciu, dorysowują żabę i trawę, rysują szlaczek po śladzie

-oglądają zdjęcia, opowiadają o tym, co robi bocian (bocian le­cący, karmiący, bocian na łące, bocian jedzący mysz lub węża), słuchają tekstu czytanego przez rodzica, rysują po śladach drogę żabki do stawu, rysują szlaczek po śladzie, a potem – samo­dzielnie,

4-latki „Olek i Ada” cz 2 str.25

-oglądają obrazek bociana w pętli, wyszukują wśród obrazków te, które są identyczne, i je zaznaczają,

2. Zestaw ćwiczeń ruchowych z wykorzystaniem poduszki typu „Jasiek” (zestaw w załączniku)

Odpoczynek –dzieci słuchają czytane przez rodzica ciekawostki nt. „Ptaki” (ciekawostki w załączniku. Rodziców prosimy o przeczytanie ich dziecku)

III. Zabawa dydaktyczna „Gdzie siedzi ptak”- dzieci przygotowują dowolną maskotkę lub szablon ptaka i krzesło. Wykonują polecenia rodzica i układają maskotkę lub szablon wg wskazówek np. ptaszek usiadł na krześle, pod krzesłem, obok krzesła, za krzesłem.

Zabawa konstrukcyjna „Budka dla ptaka”- dzieci budują z dowolnych klocków budkę.

Zabawa ruchowa z el. rzutu „Jajko w gnieździe”- dzieci wrzucają małą piłeczkę do dowolnego pojemnika np. kartonowe pudełko.


Środa 01.04.2020r.

Temat: Ptasie gniazda”

1.Poranna gimnastyka ,,Duży i mały skok”

https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

2.Przywitamy się dzisiaj wyliczanką.

Ene, due, rabe,

Połkną bociek żabę.

Żaba Tadeusza.

W brzuchu mu się rusza.

Wskazane na końcu rymowanki dziecko wydaje dźwięk kojarzący się z wiosną a rodzic lub rodzeństwo ma odgadnąć z czym kojarzy mu się ten dźwięk, następuje zamiana rodzic wydaje dźwięk a dziecko odgaduje np.: kum, kum- żaba, kle, kle – bocian, kapu, kap-wiosenny deszczyk, ćwir, ćwir- wróbelek, ku, ku – kukułka, fiju, fiju- skowronek itp.

3.Oglądanie filmu edukacyjnego ,, Ptaki budują gniazda” starsze i młodsze dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=9qTkJ6xJtuM

Rozmowa na temat filmu:

-Jakie gatunki ptaków pojawiły się w filmie?

-Jak mogą wyglądać ptasie gniazda?

-Z czego mogą być zbudowane ?

Książka ,,Olek i Ada” starsze dzieci (str.58-59)-rozpoznawanie ptaków na obrazkach

-nazywanie znanych ptaków powracających z ciepłych krajów

( w lutym powracają skowronki, żurawie, czajki i szpaki w marcu bociany i zięby a w kwietniu witamy kukułkę)

-opis wyglądu ptaków

-czytanie z pomocą rodziców nazw ptaków

4. Słuchanie piosenki ,,Kle, kle boćku” autor ,,Fasolki”.

https://www.youtube.com/watch?v=Q9GXQJ6kRRA

Kle, kle boćku, kle, kle.
Witaj nam bocianie.
Łąka ci szykuje,
łąka ci szykuje
żabki na śniadanie. (bis)

Kle, kle boćku kle, kle.
Usiądź na stodole.
Chłopcy ci zrobili, chłopcy ci zrobili
gniazdo w starym kole. (bis)

Kle, kle boćku kle, kle.
Witamy cię radzi.
Gdy zza morza wracasz, gdy zza morza wracasz
wiosnę nam prowadzisz. (bis)

Zadawanie pytań związanych z tekstem piosenki:

-Co łąka szykowała dla bociana?

-Gdzie chłopcy zbudowali gniazdo dla bociana?

-Skąd wracał bocian?

-Co przywiózł z sobą bocian dla dzieci?

Próby śpiewu piosenki.

Zabawa ruchowa przy piosence.

Rodzic zostaje bocianem a dziecko żabą. Zadaniem bociana jest złapać żabę, ale wolno mu skakać tylko na jednej nodze a żabka porusza się w pozycji kucnej. Kiedy żabka zostaje złapana następuje zamiana. Do zabawy można zaprosić rodzeństwo.

5.Chętnych zapraszamy do lepienia z plasteliny sylwetki dowolnego ptaka powracającego z ciepłych krajów można tez wykorzystać piórka na ogonki i zbudować gniazdko dla ptaszka z dowolnego dostępnego materiału.

Zachęcamy do zamieszczania prac na grupie

6.Odpoczynek ,,Kołysanka Puchatka”

https://www.youtube.com/watch?v=jpddrFfrM8A

7. Ćwiczenia część 4.str. 44 i 45 ( 5 latki pomarańczowe ćwiczenia)

Ćwiczenia część 2 str. 25 i 26( 4 latki zielone ćwiczenia)


Czwartek 02.04.20

Temat dnia: Ptasie koncerty

I. Ćwiczenia grafomotoryczne

Dzieci 5-letnie rysują po śladzie rysunków jaskółek (Karty pracy cz 4 s.46)

Dzieci 4- latki - „Skoki żabki” rysujemy dziecku szlaczek. Dziecko rysuje w powietrzu następnie po śladzie flamastrem. (wzór w załączniku)

Zabawa ruchowa „Skaczące żabki” – dzieci naśladują skoki żab .Przysiad podparty, ręce do przodu, dosuwamy nogi.

II 1. „Leśny koncert” – zajęcia matematyczne z wykorzystaniem ćwiczeń artykulacyjnych.

-opowiadanie matematyczne z wykorzystaniem ilustracji.- dzieci stosują liczebniki w aspekcie kardynalnym i porządkowym.(załącznik)

-zabawa matematyczna „Kukułka”- dzieci liczą odgłosy kukułki. (opis w załączniku)

-słuchanie odgłosów ptaków-rodziców proszę o włączenie filmu

https://youtu.be/yiRIvZplphA

-zabawa logopedyczna-dzieci naśladują odgłosy ptaków:

Bocian- kle,kle,kle,. Wrona kra, kra, kra. Sowa-hu, hu,. Kukułka –ku, ku,. Wróbelek –ćwir, ćwir

Wykonanie przez dzieci kart pracy.

5- latki –Karty pracy cz.4 str. 47-porównywanie liczebności ptaków, układanie rytmów, nazywanie ptaków

4- latki –Karty pracy cz.2 str 26 –opowiadanie co robią ptaki, kończenie rysowania rysunków. Policz ile piskląt się wykluło z jajek.

2. Zestaw ćwiczeń ruchowych z poduszką -taki jak we wtorek 31.03.20

Odpoczynek-oglądamy bajkę „Przygód kilka wróbla Ćwirka”. Odcinek 1

link https://youtu.be/p56DdcUCs6c

III. Ćwiczenia słownikowe- dzieci układają zdania na temat ptaków. Liczą słowa w ułożonych zdaniach. Do liczenia można wykorzystać klocki.

Zabawa ruchowa do piosenki „Ptaszki fruwają”

https://youtu.be/zn2ihUfMV_M

Język angielski

Dzieci poznają dni tygodnia w języku angielskim. Piosenka days of the week link: https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ

Monday-Sunday powtarzają dni tygodnia wymienione w piosence. Week-tydzień. Monday-pon. Sunday-niedziela


Piątek 03.04.2020r.

Temat: Ptasie pióra.

I Oglądanie i porównywanie jaj ptaków. Obejrzyj zdjęcie i zastanów się:

-Dlaczego te jajka są różnej wielkości?

-Dlaczego mają różne kolory i niektóre są w kropki?

Wielkość zależy od tego jaki ptak złożył jajko. Małe ptaki znoszą małe jaja, a duże ptaki znoszą duże jajka.

Kolor i ciapki na skorupkach jaj to kamuflaż jaki pomaga ukryć jajko w gnieździe przed drapieżnikami.

Dzieci próbują uzupełnić zdania:

To twarde na zewnątrz jajka to……….. skorupka! Brawo! Chroni ona pisklątko przed uderzeniem.

W środku jajka to żółte to…………żółtko! Świetnie! Żółtko jest potrzebne pisklaczkowi w środku, żeby miało co jeść gdy rośnie w jajeczku.

Chlupocząca galaretka w jajku to………………….. białko. W białku pisklaczek sobie pływa i również chroni je przed uderzeniem. W takiej galaretce jest bezpieczny. Gdy ugotujemy jajko białko przestaje być już galaretką.

Rozwijanie kreatywności, zadaniem dziecka jest dokończyć zdanie „Gdybym umiał latać to…..”

II

„Album ptaków”- dzieci wykonują album ptaków, wycinając zdjęcia ptaków z gazet, ulotek lub rysując samodzielnie różne gatunki ptaków.

Ćwiczenia oddechowe - dzieci podrzucają piórka do góry i za pomocą wydychanego powietrza próbują utrzymać je jak naj­dłużej w górze. Następnie kładą się na dywanie na brzuchu, umieszczają piórko przed sobą i starają się dmuchać na nie jak najmocniej.

III

Układanie zagadek o ptakach np.. z rodzeństwem, rodzicami, dziadkami.

5-latki- malowanie farbami bociana.

4-latki - „Pan bocian”- Wyprawka plastyczna karta 8.

Religia:

Temat: Niedziela Palmowa.

Rozpocząć modlitwą Ojcze Nasz…

Rodzic stawia dzieciom pytania:

Kto nosi koronę?

Gdzie mieszkają królowie?

Co jeszcze mają królowie?

Oprócz korony, która była wykonana ze złota lub srebra, każdy król ma jeszcze berło i jabłko. Król jest to ważna osoba, która pełni władzę, władca. Następnie pytamy:

Jaki powinien być król?

Zapowiadamy, że teraz poznamy króla.

Proszę opowiedzieć lub przeczytać z Biblii dla dzieci poniższy fragment

Uroczysty wjazd do Jerozolimy – Łk 19,29-38

„Gdy przyszedł w pobliże Betfage i Betanii, do góry zwanej Oliwną, wysłał dwóch spośród uczniów, mówiąc: «Idźcie do wsi, która jest naprzeciwko, a wchodząc do niej, znajdziecie oślę uwiązane, którego jeszcze nikt nie dosiadł. Odwiążcie je i przyprowadźcie tutaj! A gdyby was kto pytał: ‘Dlaczego odwiązujecie?’, tak powiecie: ‘Pan go potrzebuje’». Wysłani poszli i znaleźli wszystko tak, jak im powiedział. A gdy odwiązywali oślę, zapytali ich jego właściciele: «Czemu odwiązujecie oślę?» Odpowiedzieli: «Pan go potrzebuje». I przyprowadzili je do Jezusa, a zarzuciwszy na nie swe płaszcze, wsadzili na nie Jezusa. Gdy jechał, słali swe płaszcze na drodze. Zbliżał się już do zboczy Góry Oliwnej, kiedy całe mnóstwo uczniów poczęło wielbić radośnie Boga za wszystkie cuda, które widzieli. I wołali głośno:

«Błogosławiony Król,

który przychodzi w imię Pańskie.

Pokój w niebie

i chwała na wysokościach»”.

Następnie opowiadamy o tradycji przynoszenia do kościoła w Niedzielę Palmową gałązek bazi, które robi się w domu. Uczestniczy w tym cała rodzina.

Piosenka – JESTEŚ KRÓLEM

https://www.youtube.com/watch?v=ZqlWEWkKM3A

Malowanka – Wjazd Jezusa do Jerozolimy

https://www.google.com/url?sa=i&url=http%3A%2F%2Fbibliadladzieci.com%2Fmaterialy%2Fkolorowanki%2Fwjazd-jezusa-jerozolimy-kolorowanka%2F&psig=AOvVaw2Hn1mFy8tRWiSXAQ6Z_hgq&ust=1585496071641000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCNjZpKi_vegCFQAAAAAdAAAAABAD

 



 
Zadania 25.03.2020-27.03.2020 PDF Drukuj Email
Grupa 4 - Biedroneczki - Zadania
Wpisany przez Anna Madetko Aneta Karkula Dominika Świst   

Środa : 25.03.2020r.


Temat: ,,W marcu jak w garncu”

1.Wstajemy dzień dobry J,,Panie Janie”

https://www.youtube.com/watch?v=eiO7eVka-Fo

2.Bardzo proszę o przeczytanie wiersza dziecku

E. Stadtmüller ,, Pokaż, pokaż, marcu, co tam mieszasz w garncu”.

- Pokaż, pokaż, marcu,

co tam mieszasz w garncu.

-Mieszam śniegi, mieszam deszcze,

Więc na świecie zimno jeszcze.

Szarobure dni,

a wiosenka śpi.

- Pokaż, pokaż, marcu,

co tam mieszasz w garncu.

- Chociaż chłodno jest na razie,

Już na wierzbach kwitną bazie,

Słońce uśmiech śle.

Wiosno pośpiesz się!

- Pokaż, pokaż, marcu,

co tam mieszasz w garncu.

- Już dokoła pachnie wiosną,

A mnie w garncu kwiatki rosną

Oraz kiełki zbóż,

Kwiecień już tuż-tuż

Rozmowa na temat wiersza

Zapytajcie dzieci:

-Jaki teraz mamy miesiąc?

-Co marzec miesza w garncu?

-Po czym można poznać, że wiosna jest już blisko

Narysujcie garnek na kartce papieru

Pracę można wykonać kredkami, pisakami, farbami, itp.

W wierszu znajdują składniki się na marcową pogodę, umieśćcie je w garnku.

3- SŁONECZKA

4-KOROUSY

2-CHMURKI DESZCZOWE

2-CHMURKI ŚNIEGOWE

5-GAŁĄZEK BAZI

6-ZIARENEK ZBOŻA

Można zapytać dziecko:

Głośne liczenie np:

- Czego jest najwięcej?

-Czego jest najmniej?

-Czego jest po tyle samo?

Można zrobić zdjęcie pracy i umieścić na grupie.

3.Zabawa ruchowa „Wiosenny spacer”.

Do zabawy możemy wykorzystać plastikowe pokrywki, tacki papierowe lub plastikowe.

Na hasło „deszcz” dziecko chodzi po sali z krążkami nad głową, jak pod parasolem.

Na hasło „kałuże”, dziecko kładzie krążek na podłogę i przeskakują przez niego, jak przez kałużę.

Na hasło „wiatr”, obraca się wokół siebie z krążkiem trzymanym wysoko.

Gdy świeci słonko zatrzymuje się i wysoko unosi krążek nad głową.

Ćwiczymy razem z dziećmi J

4.Odpoczynek -muzyka relaksacyjna ,,Odgłosy wiosny”

https://www.youtube.com/watch?v=6MG8Jz6o7Ms

5. Ćwiczenia część .4 str.14 i 15(dzieci starsze, pomarańczowe ksiązki)


Język angielski

1.Piosenka/ zabawa ruchowa wybieramy się na polowanie na lwa:

- We are going for a lion hunt.

https://www.youtube.com/watch?v=03i5v1PS7P4&feature=youtu.be

2.Słówka

Binoculars -okulary

I am not scared-ja się nie boje.

go over-przejść nad / go under-przejść pod/ go through- iść przez

Grass-trawa   tall grass-wysoka trawa

river-rzeka    chilly-zimno

mud-błoto

cave jaskinia

go into the cave- wejść do środka.

dark-ciemno/ two big ears- dwa duże ucha/ red nose- czerwony nos/ sharp teeth.

3.Piosenka z liczeniem 1-20

https://www.youtube.com/watch?v=D0Ajq682yrA&feature=youtu.be

Dzieci powtarzają i utrwalają liczby od 1-20 śpiewając.


Ćwiczenia logopedyczne

1. Zabawa w rymowanki:

(podaj dziecku wyraz, a ono niech dopowie wyraz rymujący się)

marzenie - korzenie

brzuszek - paluszek - łakomczuszek

proszę - kalosze

kasza - Masza

burza - róża

morze - zborze

czapka - żabka

szklanka - grzanka - leżanka - koleżanka

szafa - żyrafa

leży - mierzy - Jerzy - talerzy - wierzy

2. Odmiana wyrazów:

(podaj dziecku dowolny wyraz z trudna głoską, dziecko odmienia)

gruszka - 3 gruszki - mała gruszeczka

czapka - 3 czapki - mała czapeczka

rzeka - 3 .......... - mała ................

dżem - 3 .......... - mały ................  itp

3.Ćwiczenia oddechowe:

Mecz z piłeczką pingpongowa lub wacikiem - ustawiamy na stole po dwa

klocki imitujące bramki i dmuchamy piłeczkę lub wacik w kierunku

bramek, by strzelić gola

4.Wierszyk dla Przedszkolaków do powtarzania:

Rączki często myj do czysta,

w tym każdy paluszek.

Bo kto rączki rzadko myje,

tego boli brzuszek.

Kiedy w domku siedzisz co dzień,

i troszkę Ci nudno,

to w przedszkole baw się z mamą,

przecież to nie trudno.

Ćwicz wymowę bardzo pięknie,

mów głośno, wyraźnie

i powtarzaj: sz,ż, cz, dż

zrozumie Cię każdy.


Czwartek: 26.03.2020r.


Temat: ,,Wiosenne niespodzianki”

1.Wstajemy dzień dobry J,,Panie Janie”

https://www.youtube.com/watch?v=eiO7eVka-Fo

2. Zachęcamy do założenie hodowli rzeżuchy oraz obserwacji wzrostu rośliny.

3.Piosenka wprowadzająca w nową porę roku.

Piosenka : ,,Maszeruje wiosna ”sł. Krystyna Bożek – Gowik

https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw

1.Tam daleko, gdzie wysoka sosna,
maszeruje drogą mała Wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Refren (x2):
Maszeruje Wiosna, a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje Wiosna, w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi, zielenieje świat.
2.Nosi Wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę.
Chętnie żuje gumę i robi balony,
a z nich każdy jest zielony.

Refren (x2):
3.Maszeruje Wiosna, a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje Wiosna, w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi, zielenieje świat
.

Rozmowa na temat wysłuchanej piosenki:

-Jak wygląda wiosna w naszej piosence?

Pośpiewajcie z dziećmi, utrwalając słowa piosenki.

Można ruchem ilustrować słowa piosenki, zaprosić rodzeństwo do zabawy.

4.Odrysowywanie i wycinanie rysunków dziecięcych stóp.

Utrwalanie pojęć: prawa, lewa.

Zabawa z rodzicami lub rodzeństwem

Stoimy naprzeciwko siebie,
prawa ręka wita się z prawą ręką,
lewa ręka wita się z lewą ręką,
czoło wita się z czołem,
lewa stopa wita się z lewą stopą

prawa stopa wita się z prawą stopą,

5.Ćwiczenia artykulacyjne- naśladowanie odgłosów ptaków

- bocian - rozgląda się wokoło i głośno klekoce – kle, kle (ręce wyprostowane do przodu tworzą dziób bociana i „klaszczą”, naśladując klekotanie),

- kukułka - siada na gałązce i głośno kuka – ku-ku, ku-ku (ręce tworzą małe skrzydełka, dzieci naśladują kukanie),

- kaczka - rozgląda się wokoło i głośno kwacze – kwa, kwa (ręce w bok naśladując kwakanie)

6.Odpoczynek -muzyka relaksacyjna ,,Odgłosy wiosny”

https://www.youtube.com/watch?v=6MG8Jz6o7Ms

7.Ćwiczenia część 4 str.16 ( starsze dzieci książki pomarańczowe)


Język angielski

1."Days of the week"- piosenka dni tygodnia.

https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ

Monday- Sunday dzieci powtarzają wyliczane dni tygodnia w piosence.

2.Five little ducks piosenka link:

https://www.youtube.com/watch?v=pZw9veQ76fo&feature=youtu.be

Dzieci liczą do pięciu poznając historię o pięciu małych kaczkach. Dzieci poznają nowe słowa obserwując historyjkę.

Went out one day- któregoś dnia odeszły

over the hill- za wzgórze

far away-daleko

only-jedynie

came back-wróciło.

non of the five little ducks- żadna z pięciu kaczuszek nie wróciło.

Sad mother duck-smutna mama kaczka.

And all of the five ducks came back- i wszystkie pięć kaczuszek wróciło.


Piątek: 27.03.2020r.

Temat:,, Żegnaj Marzanno, witaj, wiosno”

1.Wstajemy dzień dobry J,,Panie Janie”

https://www.youtube.com/watch?v=eiO7eVka-Fo

1.Rozmowa kierowana na temat przyjścia wiosny.

https://www.youtube.com/watch?v=6MG8Jz6o7Ms

2.Wyjaśnienie znaczenia postaci Marzanny na podstawie gawędy o zwyczaju topienia kukły .

Czy poznajecie tę postać? Kuba niesie Gaik-Maik

Obrazki postaci Marzanny oraz Gaika-Maika.

„Gawęda o zwyczaju topienia Marzanny”.

Bardzo dawno temu, gdy mróz i wiatr dokuczał ludziom, pomyśleli jak przepędzić zimę, by mogła jak najprędzej przyjść wiosna. Postanowili zrobić Marzannę. Sporządzały ją starsze dziewczęta, poświęcając na to całą noc. Dziewczęta umiały tak uformować słomę, że przypominała ludzką postać. Stroiły ją w suknię i chusteczkę na głowę. Gdy starsze dziewczęta wynosiły kukłę ze wsi, młodsze przynosiły Gaik - Maik, który przypominał nadchodząca wiosnę. Gaik - Maik - zielona gałązka lub krzaczek, też musiał być bogato przystrojony w kolorowe wstążki. Nad brzegiem rzeki dziewczęta wrzucały kukłę do wody. Gdy Marzanna została utopiona, małe dzieci wnosiły Gaik - Maik do domów śpiewając ludowe piosenki.( autor E. Borowicka)

Rozmowa na temat gawędy:

-Jak dawno przepędzano zimę ?

-Kto wykonywał kukłę Marzannę?

-Jak wyglądała kukła Marzanna?

-Jak wyglądał Gaik -Maik?

-W jaki sposób dzisiaj witamy wiosnę a żegnamy zimę?

2.Czas na gimnastykęJ Kubuś Puchatek ,,Ćwiczę góra-dół”

https://www.youtube.com/watch?v=LUhapiC-Reo

-zabawa ruchowa wzmacniająca mięśnie brzucha i nóg ,,Rowery”

Tworzymy parę, kładziemy się na plecach, nasze stopy przylegają do siebie, ręce kładziemy wzdłuż tułowia. Unosimy nogi do góry, naśladując jazdę na rowerze.

-ćwiczenia z elementami czworakowania ,,Mostek”

Stajemy w rozkroku a dziecko przechodzi na czworakach miedzy naszymi nogami, raz w jedną a raz w drugą stronę. Po kilku przejściach zamianaJ. Można równeż zaangażować rodzeństwo.

-ćwiczenie z elementami skłonu ,,Spływ”

Siedzimy z dzieckiem w rozkroku, jedeno za drugim. Dziecko za rodzicem i trzyma rodzica w pasie. Wspólnie pochylamy się w tym samym rytmie do przodu, do tylu, na boki.

3.Próba nauczenia wierszyka na pamięć:

Marzanno, Marzanno ty zimowa panno,

w wodę cię wrzucamy, bo wiosnę witamy!

4.Zachęcam do wykonania kukły marzanny z dowolnych materiałów, można zaprosić do pomocy rodzeństwo. Wielkość kukły nie większa niż wielkość bloku rysunkowego. Podczas wykonywania kukły możemy powtarzać wierszyk o Marzannie. Po wykonaniu Marzanny można nalać wody do miski i topić kukłę powtarzając słowa wierszyka.

Prace można umieszczać na grupie.

5.Odpoczynek -muzyka relaksacyjna ,,Odgłosy wiosny”

https://www.youtube.com/watch?v=6MG8Jz6o7Ms

 

 
Informacja PDF Drukuj Email
Grupa 4 - Biedroneczki - Zadania
Wpisany przez Anna Madetko   

Szanowni Rodzice!


Od 25 marca (środa) zobowiązani jesteśmy do informowania Państwa o materiałach, możliwych sposobach i formach realizacji przez dzieci w domach podstawy programowej wychowania przedszkolnego. W związku z tym:
1) systematycznie, będą pojawiać się informacje dotyczące zajęć z dziećmi do realizacji na poszczególne dni, które opracowywane będą w oparciu o materiały edukacyjne do Programu edukacji przedszkolnej wspomagającego rozwój aktywności dzieci "Nasze przedszkole" M. Kwaśniewskiej i W. Żaby-Żabińskiej, wyd. MAC Edukacja.
2) jeżeli nie posiadacie Państwo w domu pomocy potrzebnych do zajęć, warto je zastąpić czymś innym - dostępnym w domu;
3) prosimy o założenie dziecku teczki (lub wykorzystanie wziętej z przedszkola) na wytwory prac plastycznych, które dzieci przyniosą ze sobą po otwarciu przedszkola;
4) zabawy, zajęcia dobrze jest rozłożyć w odstępach czasowych;
5) w związku z naszymi propozycjami wykorzystywania niekiedy zajęć przy komputerze, zamieszczamy link http://www.p50.miastorybnik.pl/files/broszuramttnet.pdf
"Jak bezpiecznie dziecko może korzystać z ekranów"
6) w każdym dniu wszelkie wątpliwości można konsultować z nauczycielem wg podanych godzin w planie danego dnia.

Pozdrawiamy Was serdecznie i życzymy wielu miłych chwil z dziećmi
Dyrektor Anna Kaczmarczyk oraz Grono Pedagogiczne Przedszkola Samorządowego w Czarnym Dunajcu

 

 

 

 
Rozkład dnia u "Biedronek" PDF Drukuj Email
Grupa 4 - Biedroneczki - Rozkład dnia
Wpisany przez Joanna Gruszka   

Ramowy rozkład dnia w grupie „Biedronki” w roku szkolnym 2019/2020


6.30- 8.00- schodzenie się, zabawy dowolne w/pomysłu i zainteresowań dzieci z niewielkim udziałem nauczyciela;

8.00- 8.30- przygotowanie do zajęć, ćwiczenia ogólnorozwojowe (ćwiczenia wspierające percepcję wzrokową słuchową, grafomotorykę); zabawy ogólnorozwojowe (konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, badawcze); swobodne działania twórcze rozwijające zdolności manualne dzieci-indywidualne lub zespołowe; rozmowy kierowane zgodnie zainteresowaniami dzieci;

8.30-8.50- zabawy dydaktyczne wspierające rozwój dziecka;

8.50-9.00 -ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe;

9.00- 9.30- śniadanie-wdrażanie zasad zdrowego żywienia i kulturalnego spożywania posiłku

i zabiegi higieniczne przed i po śniadaniu;

9.30-10.00 zajęcia wychowawczo- dydaktyczne organizowane przez nauczyciela wspomagające całościowy rozwój dziecka;

(wtorek i piątek)

10.00-10.30 zabawy dowolne -realizacja pomysłów dzieci z niewielkim udziałem nauczyciela; prace porządkowe przed wyjściem na spacer, plac zabaw;

10.30-11.50- spacery, obserwacje przyrodnicze, zabawy w ogrodzie, gry i zabawy sportowe;

(środa i czwartek)

10.30-11.30. j. angielski;

(piątek)

12.30-13.00-religia;

(poniedziałek)

15.00-15.30-gimnastyka korekcyjna;

(poniedziałek i piątek)

10.20- 12.00 spacery, obserwacje przyrodnicze, zabawy w ogrodzie, gry i zabawy sportowe;

12.00- 12.30 obiad i zabiegi higieniczne przed i po obiedzie; właściwe zachowanie się przy stole podczas posiłku;

12.30- 13.00 odpoczynek-relaks przy muzyce, czytanie bajek, opowiadań, słuchowiska;

13.00- 13.30 zabawy ruchowe, zabawy dydaktyczne wspierające rozwój dziecka;

13.30-14.10 zabawy swobodne;

14.10-14.30 podwieczorek

14.30-16.30 zabawy dowolne, zabawy dydaktyczne wspierające rozwój dziecka, rozwijanie uzdolnień (malowanie, rysowanie, wycinanie, scenki dramowe, śpiew) rozchodzenie się dzieci, swobodna działalność plastyczna, konstrukcyjno- techniczna, zabawy zespołowe i indywidualne, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, kontakty indywidualne z rodzicami;

 

 


feed-image Przedszkole Samorządowe | Czarny Dunajec