Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 16
Artykułów : 108
Odsłon : 85663

Rekomendacje

Zadania 06.04.2020-10.04.2020 PDF Drukuj Email
Grupa 4 - Biedroneczki - Zadania
Wpisany przez Anna Madetko, Aneta Karkula, Dominika Świst   

Plan pracy zdalnej 06.04.2020-10.04.2020

 


Poniedziałek 06.04.2020

Temat: ,,Wielkanocne malowanie”

Przebieg zajęć:

1.Powitanie wierszykiem A. Widzowskiej ,,Wielkanoc”

Kurko, proszę, znieść jajeczka

Śnieżnobiałe lub brązowe

Ja z nich zrobię na Wielkanoc

Cud-pisanki kolorowe

Powtarzamy wierszyk kilka razy pokazując rączkami kształt jajeczka, rysując go w powietrzu, utrwalamy wierszyk.

2. Czy wszystkie jajka są takie same?- ,,Bajka o jajkach?

https://www.youtube.com/watch?v=lIWDCkbVQ6A

Rozmowa kierowana na podstawie filmu

-Z czego zbudowane jest jajko?

-Co można przyrządzić z jajek?

-Czy wszystkie jajka są takie same?

-Który ptak składa największe jaja?

-Który ptak składa najmniejsze jaja?

-Który ptak podrzuca swoje jajka innym ptakom?

3. Eksperyment ,,Jak sprawdzić, czy jajko jest świeże?

https://www.youtube.com/watch?v=xlEwcQiS030

4.Zabawa ruchowa z jajkiem( mała piłeczka lub wydmuszka)

Wyznaczamy start i metę, razem z dzieckiem na hasło start niesiemy Na małej łyżeczce

( wydmuszkę lub piłeczkę) kto pierwszy dobiegnie do mety wygrywa, komu spadnie piłeczka wraca z powrotem na start.

5.,,Zabawy kolorami”- zabawy badawcze

https://www.youtube.com/watch?v=L1fDvaArTNs

Barwy podstawowe to niebieski, czerwony i żółty.

Możemy kolory mieszać z sobą.

Zmieszajcie z sobą kolory żółty i niebieski. Jaki powstał kolor?

Zmieszajcie z sobą czerwony i żółty. Jaki powstał kolor?

Zmieszajcie z sobą niebieski i czerwony. Jaki powstał kolor?

Powstałe kolory i barwy podstawowe wykorzystajcie do poniższego zadania.

6. Bardzo proszę o narysowanie dziecku sylwety jajka.

Dzieci malują farbami sylwety jajek według własnego pomysłu. Malowanie przy piosence o pisankach ,,Pisanki, pisanki”.

https://www.youtube.com/watch?v=HhkpcqoWoA8

Zachęcam do zamieszczania prac dzieci na grupie.

7.Odpoczynek – film edukacyjny ,,Kogut i kury”

https://www.youtube.com/watch?v=eRXhIPlBwuI

8. Ćwiczenia część 4. str. 50-51( 5-latki)

Ćwiczenia część 2. str. 28 ( 4-latki)

Gimnastyka korekcyjna: Ćwiczenia na wesoło.

  1. Wyścig żółwi - Zabawa, przy której jest sporo śmiechu, a dzieciaki lubią ją powtarzać i bić swoje rekordy. Potrzebny będzie woreczek z kaszą lub ryżem. A teraz reguły gry! Na mecie ustawia się jedno lub więcej dzieci, mama lub tata w pozycji na czworaka. Każdy zawodnik na plecach ma balast w postaci woreczka. Każdy porusza się na czworaka najszybciej jak potrafi. Gdy woreczek spadnie zaznaczamy miejsce dokąd żółw dotarł. Dzieciaki lubią poprawiać swój rekord i próbować dojść za każdym razem dalej. I tak zabawa może trwać naprawdę długo.
  1. Przeprawa przez rzekę - Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze!!!

3. Tor przeszkód - Nie znam dziecka, które nie uwielbiałoby toru przeszkód! Do jego wykonania wykorzystajcie to co macie w domu. Mogą to być wielkie kartony przez środek, których trzeba się przeczołgać, poduszki, po których trzeba skakać, butelki, które należy omijać czy krzesła, na które trzeba się wspinać! Zabawa idealna zarówno dla maluszków jak i dla starszych dzieci.

4. Mały ninja - Mały ninja, człowiek pająk, nazywajcie to jak chcecie. Wystarczy zaplątać sznurek czy włóczkę o stół i krzesła by stworzyć niełatwy do przejścia tor. Ćwiczenie wymaga skupienia, precyzji i trochę gimnastyki. A układ można za każdym razem zmieniać, zaczepiając w inny sposób włóczkę.

 


Wtorek 07.04.2020r.

Temat: ,,Koszyczek wielkanocny”

1.Układanie rymów do obrazków, na których są przedstawione różne elementy związane z Wielkanocą, np.: bazie, jajka, bara­nek, kurczaczek itp. Dzieci wypowiadają głośno nazwy i układają do nich rymy.

 

2.„Zając z papierowej dłoni” –zachęcam do wykonania zajączka

 

https://www.youtube.com/watch?v=A8agxSu4hNs

 

Zajączki można zamieszczać na grupie

3.„Co słychać w koszyku wielkanocnym?”słuchanie opowiadania S. Karaszewskiego.

Święta wielkanocne tego roku Olek i Ada wraz z rodzicami i dziadkami spędzali na wsi, w domu pra­dziadków. Stał tam pod lasem dom murowany. Dom miał strych i piwnice. A w domu tym był duży pokój z piecem kaflowym. A w pokoju stał stół okrągły, dębowy. A na stole obrus biały, haftowany cały. Na stole dębowym stał koszyczek wiklinowy. A w koszyczku wiklinowym, na serwetce leżały pisanki-kraszanki, wielkanocne malowanki. Obok pisanek-kraszanek stał cukrowy baranek, stał żółty kurczaczek, obok babka łaciata, gruba jak beczka, i sól w solniczce w kształcie jajeczka. Rosła rzeżucha zielona, wędzonka dobrze uwędzona nęciła psa i kota, myszkę i kunę zza płota.

Zawitał ksiądz do dzieci, koszyk z wikliny poświęcił. Kropidło w miseczce utopił, święconą wodą pokropił:

pisanki-kraszanki,

cukrowego baranka,

kurczaczka z chorągiewką,

babkę z lukrową polewą,

chlebek pokrojony,

przy soli ułożony,

rzeżuchę zieloną,

wędzonkę uwędzoną –

wszystko pokropił wodą święconą!

Mieszkańcy koszyka, pokropieni wodą święconą, poczuli się jakby byli świętymi. Jakby aureola wyrosła nad nimi i uczyniła wszystkich świętymi! A potem zaczęli krzyczeć jeden na drugiego. Czy dla święconego nie ma nic świętego?

– My jesteśmy najważniejsze! – chełpiły się pisanki-kraszanki. – Przy wielkanocnym stole świąteczni go­ście dzielą się nami i składają życzenia! Bez pisanek nie byłoby świąt wielkanocnych!

– Beeee, to ja jestem najważniejszy! – zabeczał cukrowy baranek. – Jestem biały i słodki, jestem symbolem poświęcenia, ofiary za innych, dobroci i czystości! Beze mnie nie byłoby świąt wielkanocnych!

– Pi, pi, pi, to ja jestem najważniejszy! – pisnął kurczaczek. – Jestem symbolem nowego życia, które po mrocznej zimie odradza się na nowo! Jak małe pisklęta, które wiosną wykluwają się z jaj!

– Wszyscy jesteście w błędzie! – huknęła babka. – Ja jestem najważniejsza, bo właśnie po mnie wyciągają się ręce stołowników! Beze mnie nie byłoby świąt wielkanocnych!

– Nieprawda, to my jesteśmy najważniejsi! – krzyknęli chleb i sól. – Gości zawsze wita się chlebem i solą. Bez nas nikt nie zapraszałby gości i nie byłoby prawdziwych świąt wielkanocnych!

– Co też wygadujecie! – zaperzyła się rzeżucha. – Z moich ziarenek wyrastają zielone łodyżki, pełne wita­min. Daję przykład innym roślinom, aby jak najszybciej zazieleniły się na polach, szybko rosły, dojrzewały i dawały obfity plon! Bez szybko budzącej się przyrody, bez rzeżuchy nie byłoby świąt wielkanocnych!

– Wszyscy mówicie nieprawdę! – ryknęła wędzonka. – Czy mogą być święta bez wędzonki? Beze mnie nie ma świąt wielkanocnych, nie ma żadnych świąt!

– Jak to, a Wigilia? – spytał baranek.

Wędzonka obraziła się i nie powiedziała nic więcej.

To, co później się działo, nie miało nic wspólnego ze świętami ani nastrojem świątecznym.

W koszyczku wiklinowym rozgorzała prawdziwa bitwa: nie tylko na słowa, ale na co się tylko dało. Milcze­niem pomińmy kto, co, czym i jak. Po zażartej kłótni nikt nie wyszedł z tej awantury cało.

Gdy dzieci weszły do pokoju, zobaczyły w koszyczku istne pobojowisko.

– Co tu się mogło stać?

– Kto to zrobił?

Pierwsze podejrzenie padło na kota. Ale kot siedział grzecznie na kanapie i lizał różowym języczkiem fu­terko. Nie wyglądał na sprawcę spustoszenia w koszyku.

Następnym podejrzanym był pies. Ale pies grzecznie spał w budzie i nie wchodził do domu.

Dzieci podejrzewały mysz, ale mysz zostawiłaby ślady ząbków na wędzonce. Dzieci pomyślały o kunie, ale okna i drzwi były zamknięte. Jak mogłaby się dostać do pokoju?

– Musimy naprawić zniszczenia! – postanowiły dzieci. Potłuczoną pisankę-kraszankę skleiły przezroczy­stym plasterkiem. Odłamany róg cukrowego baranka przykleiły scukrzonym miodem. Wyprostowały po­gniecioną rzeżuchę. Pozbierały wysypaną sól i dokleiły kurczaczkowi urwany dziób. Przewróciły na drugą stronę wędzonkę, żeby nie było widać szkody. Poukładały równo porozrzucane kromki chleba. Jeszcze poprawiły koronkową serwetkę. Gdy świąteczni goście zasiedli przy stole, wszystko było w należytym po­rządku i ani śladu po niedawnej kłótni.

Dziecko próbuje odpowiedzieć na pytania:

1. Jak oceniasz zachowanie mieszkańców wielkanocnego koszyczka?

2. Kto z nich miał rację? Dzieci uzasadniają swoją odpowiedź.

3.Ćwiczenia gimnastyczne przy użyciu piłki wg. pomysłu dziecka.

Proszę wykonać 5 dowolnych ćwiczeń.

4.Odpoczynej -oglądanie filmu edukacyjnego „Tradycyjny koszyk wielkanocny”.

 

https://youtu.be/-vS8QYsdefQ

 


Środa 08.04.2020

Temat dnia: ,,Kurczaki i jajka”

1.Układanie wyrazów wg wzoru:

 

Napisy: palma, baba, mazurek, pisanka, ba­ranek, Dla każdego dziecka: Wyprawka (karta B, karta C), nożyczki.

Dzieci przygotowują kartę B i kartę C z wy­prawki. Rodzic układa na stole napisy: palma, baba, mazurek, pisanka, baranek. Odczytuje je dzieciom. Dzieci wycinają z wyprawki, z karty C, zdjęcia związane z Wielkanocą. Rodzic układa pod nimi ich nazwy. Następnie dzieci wycinają z wyprawki, z karty B, kartoniki z tymi samymi nazwami zdjęć. Układają (według wzoru) na­zwy pod odpowiednimi zdjęciami.

 

2.Zabawa „Gdzie jest pisanka?” Rodzic chowa w dowolnym miejscu szablon pisanki, dziecko szuka wg wskazówek rodzica. Jeśli dziecko znajduje się blisko rodzic mówi „Ciepło”, jeśli daleko „Zimno”

3.Zabawa ruchowo-naśladowcza „Przedświąteczne porządki”.

Dzieci naśladują ruchem czynności podane przez rodzica., związane z wykonywaniem przedświątecznych porządków: odkurzanie, zamiatanie, ścieranie kurzu, mycie okien, trzepanie dywanów itp.

4.. „Gdy skorupka jajka pęka” -historyjka obrazkowa z elementami ćwiczeń słownikowych

5. -rozwiązanie zagadki

6. Gdy skorupka pęka,

7. wychodzi z jajeczka.

8. Wygląda jak żółta

9. puszysta kuleczka. (kurczak)

10. -opisywanie kurczaka

11. (proszę rodziców o przygotowanie ilustracji lub maskotki kurczaka z dostępnych źródeł )

12. Dzieci wymieniają charakterystyczne cechy kurczaka, za pomocą określeń przymiotnikowych, które same wymyślają.

 

5.Historyjka obrazkowa „Gdy skorupka jajka pęknie”

- dzieci 5-letnie Karty pracy cz.4 str. 54 -oglądają obrazki, numerują je za pomocą kro­pek według kolejności,

- opowiadają historyjkę, nadają tytuł obrazkom oraz całej historyjce, kończą ozdabiać jajka według wzoru, kolorują rysunki.

-dzieci 4- letnie-czytają z osobą dorosłą tekst dotyczący świąt wielkanocnych (osoba dorosła czyta, dziecko wypowiada nazwy obrazków znajdujących się w tekście), nazywają ciasta (na podstawie obrazków).

„Karty pracy cz.2 str.30

https://youtu.be/8jAwhh9U81M

 

6.Zabawa ruchowa do utworu M. Musorgskiego „Taniec kurcząt w skorupkach”

13. https://www.youtube.com/watch?v=_tIGCNJWqVw

 

7.Ćwiczenia grafomotoryczne –„ Kraszanki w koszyku”

Ćwiczenia część 4 str. 55 dzieci 5-letnie

Ćwiczenia część 2 str. 31 -dzieci 4 letnie

Język angielski

Piosenka o wielkanocnym króliku https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc
This is the way the bunny hops- tak właśnie skacze króliczek.

On easter day- w wielkanoc

wiggle their nose- rusza noskiem

flops his ears- rusza uszami

shake his tail- potrząsa ogonkiem/
Piosenka wielkanocna God's not dead. Bóg nie umarł.
https://www.youtube.com/watch?v=E2BZV7m4BUY

He is alive-On jest żywy

I can feel it all over me- moge to czuć całym sobą.

I can feel it my hands-czuję to rękoma

feet-czuję to stopami

in my heart- w moim sercu

down the street-idąc ulicą

in the church- w kościele

in the school-w szkole

 

 

 

Czwartek 09.04.2020

Temat: ,,Życzenia wielkanocne”

Przebieg zajęć:

1.Powitanie zabawą z zajączkiem ,, Zajączek się myje”- ilustrujemy ruchem czynności które wykonuje zajączek:

Pan zajączek myje łapki

Bo są bardzo, bardzo brudne

Myje pyszczek, myje szyję,

Bo wybiera się z wizytą.

Lecz najdłużej myje uszy

Bo ma uszy bardzo długie.

Wodą, mydłem, mydłem wodą

Najpierw jedno potem długie.

2.Zagadki od Pana Zająca dla dzieci :

-Może być migdałowa, piaskowa, lukrowana z rodzynkami a każda zapachem kusi (baba)

-Przeważnie jest biały i na stole leży. Kładą na nim sztućce, stawiają talerze 9OBRUS)

-Jak nazywa się jajko malowane co na Wielkanoc się przydaje ( pisanka0

-Żółciutkie kuleczki za kurką się toczą, kryją się pod skrzydła, gdy wroga zobaczą ( kurczęta)

-Ulepione ze słomy , wikliny w nim na Wielkanoc baranka poniesiemy. (koszyczek)

-Ma długie uszy futerko puszyste, ze smakiem chrupie marchewkę i sałaty listek(zając)

3.Zabawa ruchowa ,,Czerwony parzy”- rodzic rzuca piłkę do dziecka wymienia kolory, dziecko nie może złapać piłki kiedy rodzic wymieni kolor czerwony. Kiedy złapie piłkę przy czerwonym kolorze następuje zamiana. Do zabawy można zaprosić rodzeństwo.

4.Pan zajączek poprosił dzieci o wykonanie kartek świątecznych.

Wykonujemy kartki świąteczne według własnego pomysłu z dowolnego dostępnego materiału. Jeżeli mamy w domu kartki świąteczne to możemy zaprezentować dzieciom, zapytać jak wyglądają, co przedstawiają, komu wysyłamy kartki.

Zamieszczam krótki filmik ,, Jak wykonać kartkę świąteczną”

https://www.youtube.com/watch?v=_qXlKUvKzJg

Składamy kartkę z bloku dowolnego koloru na połowę, możemy z czasopism lub innych dostępnych materiałów wycinać obrazki przedstawiaj zwyczaje świąteczne, można też samemu narysować, kolorować. Przy pomocy rodziców dzieci próbują układać życzenia świąteczne.

Zachęcam do zamieszczania kartek świątecznych na grupie jak i życzeń w wykonaniu dzieci.

5.Zabawa ,,Papierowa kula

- dzieci zgniatają z gazety kulę

-podrzucają papierową kule i próbują złapać

-turlają kule wokół siebie

-przerzucają kule z dłoni do dłoni

-siadamy na dywanie i próbujemy stopami podrzucić kule

6. Zabawy matematyczne ,,Liczę, w domu u Liaty…”

https://www.youtube.com/watch?v=YHod9CcSfqU

7. ,,Ściereczki do wycierania kurzu”

Dzieci porządkują swój pokój, wycierają kurze, segregują klocki, ustawiają zabawki, układają książeczki. Porządkowanie przed świętami jest jedną z tradycji.

8. Odpoczynek ,,Kraina tysiąca bocianów”

https://www.youtube.com/watch?v=APwS8Wy_e98

8. Ćwiczenia część 4. str. 56-57 ( 5-latki) z wyprawki plastycznej można wykonać karty związane z wiosną, Wielkanocą

Wyprawka plastyczna karta 8 oraz 9 ( 4-latki)

Język angielski

Piosenka o dziesięciu wielkanocnych króliczkach. https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8

Dzieci liczą 1-10 i  kiedy słyszą  polecenie jak hop- podskakują. Kiedy słyszą:

stop- na chwile sie zatrzymują

run-biegaj

walk –maszeruj

skip-podskakuj

Piosenka Who took the cookie ? kto wziął ciasteczko ? ( from the cookie jar- z pojemnika na ciasteczka) https://www.youtube.com/watch?v=OzKY5YHnOTg

Not me-  ja nie

than who ? -więc kto ?

Dzieci powtarzają nazwy zwierząt

panda-panda

rabbit-królik

bear-niedźwiedź

penguin-pingwin

kangaroo-kangur.

Let's share-podzielmy się..

 

 

Piątek 10. 04.2020

Temat dnia: ,,Zwyczaje świąteczne”

1. Zapoznanie z tradycjami świątecznymi na podstawie prezentacji „Zwyczaje wielkanocne”- dzieci oglądają prezentację, następnie rozmawiają z rodzicami na temat tradycji świątecznych obchodzonych w domu.

https://youtu.be/r-to1UXYMUA

2.Słuchanie piosenki i oglądanie teledysku „Żółty kurczaczek” Śpiewające Brzdące

https://youtu.be/SE8-tteo9wg

3.Zabawa ruchowa do refrenu piosenki.

- Dziecko naśladuje taniec kurczaczka jak w teledysku. I część refrenu- kołysanie z nogi na nogę i wymachy rąk w prawą i lewą stronę. II część refrenu- marsz po pokoju.