Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 15
Artykułów : 105
Odsłon : 58321

Rekomendacje

Zadania 27.04.-30.04. PDF Drukuj Email
Grupa 4 - Biedroneczki - Zadania
Wpisany przez Anna Madetko, Aneta Karkula, Dominika Świst   

Plan pracy zdalnej 27.04.2020 – 30.04.2020


Poniedziałek 27.04.20

Temat dnia: Moja okolica mnie zachwyca.

1. Oglądanie dostępnych albumów, książek, pocztówek, ilustracji, map oraz wytworów sztuki ludowej związanych z najbliższą okolicą/regionem.

Utrwalenie znajomości swojego adresu zamieszkania.

(Rodzic przestrzega dziecko przed podawaniem adresu obcym osobom.)

2.Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

(Rodziców proszę o zaopatrzenie dziecka w lusterko i zademonstrowanie prawidłowego wykonania ćwiczenia)

W mieście stoi sygnalizator świetlny – gdy świeci zielone światło: dzieci unoszą język do góry, gdy świe­ci czerwone światło – język umieszczają za dolnymi zębami.

Samochody – dzieci naśladują jazdę samochodem: czubek języka przesuwają po podniebieniu od zębów w stronę gardła, kilkakrotnie powtarzając ten ruch.

Wieżowiec – w wieżowcu winda kursuje raz w górę, raz w dół. Dzieci wykonują ruch językiem, uno­sząc go raz w stronę nosa, a raz w stronę brody.

Przedszkolaki – w przedszkolu pani wita się rano z dziećmi. Dzieci dotykają czubkiem języka do każ­dego zęba na górze i każdego zęba na dole.

Konik – dzieci naśladują stukot kopyt konia: odbijają język od podniebienia, jednocześnie rozciąga­jąc, a następnie ściągają wargi w dziobek.

Krowa – dzieci naśladują ruch żucia, pokazując, jak krowa na łące je trawę.

Traktor jeździ w koło po polu – dzieci unoszą czubek języka na górną wargę i wykonują koliste ruchy po górnej i po dolnej wardze.

3.Ćwiczenia poranne.

Dziecko wykonuje polecenia rodzica: (zachęcam do wspólnych ćwiczeń z dzieckiem)

· „ Biegnij w miejscu licząc do 10. Zatrzymaj się przez chwilę i odpocznij. Powtórz ćwiczenie jeszcze raz.

· „ Unieś ręce w górę, w bok, przed siebie, dotknij stóp czubkami palców dłoni, lewą ręką dotknij uniesionego, prawego kolana, prawą ręką dotknij uniesionego lewego kolana.

· Podskocz kilka razy obunóż

· Stań na prawej nodze z ramionami rozłożonymi w bok.

· Stań na lewej nodze z ramionami rozłożonymi w bok.

· Wysuń obie ręce przed siebie i wykonuj koła na zewnątrz i do wewnątrz naśladując mycie szyb.

· Stań bokiem do wyznaczonego miejsca w pewnej odległości (np. od drzwi do okna ) i przemaszeruj krokiem dostawnym w jego stronę następnie wróć krokiem dostawnym z powrotem.

· Wykonaj dowolny taniec do muzyki (prosimy rodzica o włączenie wybranej muzyki tanecznej).

4. Poznajemy naszą okolicę:

Oglądanie filmu: Podróże z Góralem (sezon 6) #7 - Gmina Czarny Dunajec

https://youtu.be/euvcVVbOtZ0

Prosimy dziecko, aby spróbowało wymienić kilka ciekawych miejsc znajdujących się na terenie naszej gminy.

Jak wyglądają zabytkowe domy w Chochołowie?

Jakie atrakcje przyrodnicze znajdują się w naszej gminie?

Proszę rodziców o wyszukanie w dostępnych źródłach herbu rodzinnej miejscowości i pokazanie go dziecku.

5. Wykonanie pracy plastycznej nt. „Ciekawe miejsce w mojej miejscowości” –technika dowolna

6.Zabawa konstrukcyjna nt. „Moja miejscowość”- budowanie z dowolnych klocków

7.Odpoczynek –słuchanie piosenki dla dzieci „Migocz, migocz gwiazdko ma”

https://youtu.be/9pGN9kui6-A

Gimnastyka korekcyjna:

  1. Dzieci wykonują podskoki obunóż jak małe piłeczki 10x.
  2. W klęku podpartym dziecko wykonuje na przemian „koci grzbiet”, następnie „plecy zapadnięte (wklęsłe)” 5x.
  3. Zabawa w pchanie taczek. Trzymamy za kostki nasze dziecko, a ono próbuje chodzić na rękach do przodu, do tyłu, zmieniać kierunek.
  4. Marsz na czworaka w podporze przodem.
  5. Szybki sprint w miejscu 5x.

Wtorek 28.04.2020r.

Temat: Jesteśmy uprzejmi wobec innych.

1.Ćwiczenia słuchowe „Co słychać wokół nas?”- dziecko uważnie słucha odgłosów wokół. Jeśli ich nie ma (lub są niewyraźne), rodzic może sam je stworzyć (np. postukać w podłogę). Następnie dziecko opo­wiada, co słyszało.

 

2.Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki.

https://youtu.be/kwLEwyI-JzM

Rozmowa z dzieckiem na podstawie wysłuchanego utworu.

- Jakie magiczne słowa są wymienione w piosence?

- Dlaczego te słowa są magiczne?

3.Praca plastyczna „Kwiatek – proszę, aby dzieci narysowały kwiatek dla bliskiej osoby (np.: koleżanki, kolegi, mamy, taty).

Dziecko przypo­mina również, jaki zwrot grzecznościowy jest stosowany podczas wręczania prezentu.


 

Środa: 29.04.20

Temat: ,,Moja miejscowość, mój dom”

1.Film edukacyjny o kształtach ,, Sowa Mądra Głowa uczy o kształtach”

https://www.youtube.com/watch?v=btVDfZtKtdo

Rozmowa na temat poznanych kształtów:

-Jaki poznaliśmy pierwszy kształt, jaki drugi , jaki trzeci i jaki czwarty?

2.Zabawa plastyczna ,,Dorysuj brakujące elementy”

Rysunek domu: prostokątny kształt domu, trójkątny dach, dwa okna.

Następnie dziecko rysuje zgodnie z poleceniem rodzica:

-Pomiędzy oknami dorysujcie drzwi.

-Na dachu dorysujcie komin.

-Przed domem narysujcie chodnik.

-Obok domu dorysujcie garaż.

-Nad domem – słońce.

-Za domem rośnie las.

Zachęcam do zaprezentowania prac na grupie

3. Zabawa ruchowa ,,Domek na kurzej nóżce”- zabawa z elementami równowagi

Dzieci biegają swobodnie po pokoju, na hasło STOP! zatrzymują się i stają na jednej nodze a rodzic mówi ,,Domku, domku na kurzej nóżce, obróć się dookoła i stań do mnie przodem”. Po chwili stania na hasło BIEG biegają po pokoju, po chwili na hasło STOP! zatrzymują się i stają na jednej nodze a rodzic mówi ,,Domku, domku na kurzej nóżce, obróć się dookoła i stań do mnie tyłem”. Przy kolejnym powtórzeniu rodzic ,,Domku, domku na kurzej nóżce, obróć się dookoła i stań do mnie bokiem”.

4. Zabawa dydaktyczna ,, Numerowanie domów”

Dziecko rysuje prostokąty i trójkąty na kolorowych kartkach, następnie wycina je. Rysuje drogę na kartce. Wzdłóz drogi z prostokątów i trójkątów tworzy domki, nakleja na kartkę prostokąt a dach będzie z trójkąta. Można dorysować okna i drzwi. Zadaniem dziecka będzie liczenie domów i numerowanie za pomocą kropek( pierwszy dom jedna kropka, drugi dwie ….. aż każdy domek będzie miał numer) w zakresie umiejętności dziecka.

Możemy zapytać dziecko np. :

-Jaki numer domu ma domek czerwony?

-Który domek jest najwyższy i jaki ma numer?

-Który domek jest najmniejszy i jaki ma numer?

5.Zabawa: „Tworzymy zbiory według wskazanych kategorii”

Do zabawy potrzebny będzie sznurek z którego utworzymy pętle. Zabawa polega na pogrupowaniu obrazków, klocków, zabawek itp. wg. kategorii ( w jednej pętli np. niebieskie klocki a w drugiej zielone klocki lub w jednej pętli samochodziki w drugiej lalki a w trzeciej misie itp. ). Dzieci mogą tez stworzyć własne zbiory według wybranych przez siebie kategorii.

Możemy zadać pytanie:

-Dlaczego w tym zbiorze są np. są czerwone klocki a w tamtym niebieskie?

-Czym się różnią?

-Dlaczego wybrałeś np. te przedmioty, obrazki do tego zbioru?

6. Sowa Mądra Głowa uczy spółgłosek

https://www.youtube.com/watch?v=UjpKoAMmc94

Możemy się pobawić w zabawę ,,Jedzie pociąg naładowany literkami np. m itd.”

Np. dziecko wymienia nazwy przedmiotów na ,,m „.

7. Odpoczynek ,,Franklin i Zielony Rycerz”

https://www.youtube.com/watch?v=ufp3XFBtXIc


Język angielski

Piosenka warzywa i owoce" Fruit and vegetables". https://www.youtube.com/watch?v=S2hX3N7mHYk

apple I like apples. Lubię jabłka, banana

I like bananas.-lubię banany

broccoli I like broccoli.-lubię brokuły

cabbage I like cabbage- lubię kapuste

carrot I like carrots.-lubię marchewki

cucumber I like cucumbers.- lubię ogórki

grapes I like grapes- lubię winogrona

onion I like onions- lubię cebulę

Orange I like oranges.-lubię pomarańcze

peach I like peaches-lubię brzoskwinie

pear I like pears-lubię gruszki

pineapple I like pineapples.- lubię ananasy

potato I like potatoes-lubię ziemniaki

strawberry I like strawberries-lubię truskawki

tomato I like tomatoes-lubię pomidory


Czwartek 30.04.20

Temat dnia: Najpiękniejszy dom.

1. Zabawa matematyczna „Liczymy schody”- dzieci liczą w domu schody stosując liczebniki w aspekcie porządkowym (pierwszy stopień, drugi,..w zakresie swoich możliwości ). Jeśli w domu nie ma schodów układają stopnie z klocków i liczą.

2.Zabawa ruchowa „Słońce -deszcz”- Na hasło „Słońce”- dzieci spacerują po pokoju. Na hasło „Deszcz”- dzieci szukają miejsca „Swojego domku”, gdzie mogą się schować przed deszczem.

3.Wykonanie pracy plastycznej na temat „Najpiękniejszy dom”- technika dowolna.

4. Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej „Moja miejscowość” Rodzic prezentuje wiersz a dzieci powtarzają fragment tekstu „Da, do, du, da, do, da, w pięknym domu mieszkam ja”.

„Moja miejscowość” B. Szelągowska.

Ile bloków stoi w mieście!

Jedne duże, inne małe.

Ten jest żółty, tamten szary,

a te obok – całkiem białe.

Mkną ulicą samochody;

wszędzie pełno zakamarków.

By odpocząć od hałasu,

zawsze można iść do parku.

Da, do, du, da, do, da,

w pięknym domu mieszkam ja!

Na wsi domów jest niewiele;

spokój zwykle tam panuje.

Za dnia słychać śpiew skowronka,

nocą sowa pohukuje.

Czasem piesek przerwie ciszę,

kiedy biega po ogrodzie.

Kogut pieje, krowa muczy,

kaczka kwacze gdzieś na wodzie.

Da, do, du, da, do, da,

w pięknym domu mieszkam ja!

Czy to miasto, czy też wioska,

wielkie bloki, małe domy,

najważniejsze, by prócz domu

mieć rodzinę i znajomych!

Da, do, du, da, do, da,

w pięknym domu mieszkam ja!

Następnie rodzic pyta dziecko „Czym różnią się domy na wsi i w mieście?”

5.Ćwiczenie sprawności manualnej- „Droga do przedszkola”- lepienie z plasteliny cienkich wałeczków i łączenie ich ze sobą tworząc drogę, która może prowadzić do wybudowanego z klocków domku.

6. Nauka na pamięć fragmentu wiersza B. Szelągowskiej ,,Moja miejscowość”

Rodzic kilkakrotnie recytuje ostatnią zwrotkę wiersza, a dzieci ją powtarzają. Rodzic zwraca uwagę na fakt, że ważniejsze od tego, w jakim domu mieszkamy, jest to, aby w tym domu panowały miłość i zgoda.

Czy to miasto, czy też wioska,

wielkie bloki, małe domy,

najważniejsze, by prócz domu

mieć rodzinę i znajomych!

Zachęcam do zaprezentowania wiersza na grupie

7.Ćwiczenia oddechowe „Idziemy do przedszkola.”

Słomka dla dziecka, piłeczka pingpongowa.

Dziecko ma za zadanie przeprowadzić piłeczkę wyznaczoną trasą na dywanie (drogą do przedszkola) za pomocą słomki. Rodzic przypomina o prawidłowym oddechu. Dzieci wcią­gają powietrze nosem, a wypuszczają ustami przez słomkę, kierując piłeczką.

8.Odpoczynek- wyjście na powietrze z rodzicem i wykonanie ciekawych zdjęć okolicy.


Język angielski

1.Piosenka o kształtach ,,Shapes song”

https://www.youtube.com/watch?v=03pyY9C2Pm8

Okay everybody.

We're going to make some shapes.

Show me your hands.

Let's start with a triangle! A triangle.

Can you make a triangle? (4x)

Can you find a triangle? Ready...GO! Czy znajdziesz trójkąt ? Szukaj teraz !!!

Now, let's make a rectangle! -Teraz zróbmy prostokąt

A rectangle. Can you make a rectangle?(4x)

An oval. Can you make an oval? Czy potrafisz zrobić owalny kształt ?

Now, let's make a star! - Teraz zróbmy gwiazdę. A star.

Can you make a star?