Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 15
Artykułów : 105
Odsłon : 58347

Rekomendacje

Zadania 11.05. - 15.05. PDF Drukuj Email
Grupa 4 - Biedroneczki - Zadania
Wpisany przez Anna Madetko, Aneta Karkula, Dominika Świst   

Plan pracy zdalnej 11.05.2020 – 15.05.2020


Poniedziałek 11.05.20.

Temat: Wycieczka na łąkę.

1.Ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej „Kolory tęczy”

Układamy tęczę z dowolnych materiałów (paski papieru, butelki z kolorową wodą, kredki) Dziecko nazywa kolory i stara się je zapamiętać. Następnie odwraca się tyłem. Rodzic w tym czasie zabiera jeden kolor. Dziecko odwraca się przodem i odgaduje, którego koloru brakuje. Powtarzamy zabawę kilka razy.

5-latki –„Karty pracy cz.5, nr 28 oraz układanie puzzli „Łąka”- Wyprawka

4i 3-latki- oglądnie książek z mieszkańcami łąki, nazywanie ich.

2.Zabawa ruchowa do piosenki :

Justyna Bojczuk, Bartus Gozdziewski Jr - Boogie Woogie ft. Benek Lewandowski (Official Music Video)

https://youtu.be/sXqaZUp2N-w

3. „Na łące w maju”- wycieczka na łąkę połączona z zabawami badawczymi. (Dla chętnych rodziców i dzieci -w razie trudności z realizacją wycieczki, realizujemy pkt. 2)

· Obserwowanie kwiatów na łące. Rozpoznawanie i nazywanie znanych dzieciom gatunków.

· Poszukiwanie ziół na łące (np. mniszek pospolity, babka lancetowata)

Znalezione zioła zabieramy do domu i wklejamy do zrobionego przez siebie zielnika.

· Poznawanie budowy kwiatu. Wskazywanie odpowiednich części.

· Obserwowanie życia zwierząt na łące, rozpoznawanie i nazywanie ich.

· Słuchanie odgłosów dochodzących z łąki.

4.Oglądanie filmu- „Wędrówki Skrzata Borówki - odc. 3 – Łąka”

https://youtu.be/LKLf5EN1Ff4

5.Wykonanie pracy plastycznej nt. „Łąka”- dowolną techniką

6.Odpoczynek-słuchanie ciekawostek przyrodniczych czytanych przez rodzica

Babka lancetowata ma bardzo cenne liście. Można je zasuszyć lub stosować świeże, zaraz po zerwa­niu. Liście ucina się przy ogonku, tuż nad ziemią. Można je przykładać na oparzenia, stłuczenia czy trudno gojące się rany. Najlepszym czasem na zbiory babki lancetowatej jest okres jej kwitnienia, czyli od maja do sierpnia. Dziurawiec pospolity nazywany jest również zielem świętego Jana. Ma bar­dzo szerokie zastosowanie. Poprawia samopoczucie i działa przeciwbólowo. Ścina się górne części rośliny, wiąże w pęczki i suszy w ciepłym, przewiewnym, ale ciemnym miejscu. Zbiera się go od po­łowy czerwca. Rumianek jest bardzo popularnym ziołem, często stosowanym w leczeniu dzieci, np. wtedy, gdy boli gardło, bolą dziąsła lub gdy została podrażniona skóra. Koszyczki rumianku zbiera się od maja do sierpnia. Suszy się je rozłożone w cieniu. Mniszek pospolity pomaga np. gdy boli nas brzuch lub gdy nie mamy apetytu. Młode liście zbiera się na wiosnę. Można z nich zrobić sałatkę lub dodawać do innych sałatek.

7.Zabawa ruchowa z el. ćwiczeń ortofonicznych „Rozmowy na łące”.

Dziecko naśladuje ruchy i odgłosy wybranych zwierząt łąkowych.

(np. pszczoła – bzzz, bzzz, konik polny – cyk, cyk, żaba – rech, rech.)

8.5-latki –„Karty pracy cz.5”, nr 29-31

4-latki- „Karty pracy cz. 2”, nr 44

Gimnastyka korekcyjna: Ćwiczenia na wesoło.

1. „Przeszkody do ominięcia” - układamy dwie linie w odległości 2m od siebie, między nimi układamy klocki w linii prostej w odległości około 1 m od siebie. Dziecko przebiega między klockami tak, aby nie dotknąć żadnego z nich, omijając je raz z jednej, a raz z drugiej strony. Ćwiczenie powtarzamy 3x.

2. Przysiady: w pozycji wyprostowanej uginamy nogi w kolanach, następnie prostujemy. Pilnujemy prawidłowej postawy, plecy prosto, ręce wyciągnięte do przodu. Wykonujemy (7 powtórzeń).

3. „Piramida” – grupujemy klocki np. duplo (ewentualnie większe dla młodszych dzieci) wedle kolorów (kolorów tyle ilu jest zawodników). Ustalamy tor. Biegniemy, przenosząc klocki swojego koloru na drugi koniec toru. Układamy piramidę. Drugi raz rozpoczynamy z końca, na którym uzbieraliśmy pierwszą piramidę. Kto pierwszy ten lepszy. Powtórzyć 2x.

4. Przygotowujemy podwyższenie (może to być stopień na schodach, mały niesuwający się taborecik łazienkowy), wskakujemy obunóż na podwyższenie (7 razy).

5. Razem z dzieckiem, w różnych pozycjach jednocześnie podajemy sobie woreczki z grochem, misia lub inny przedmiot - górą, dołem (7 razy ).


Wtorek 12.05.2020r.

Temat: Kwiaty na łące.

1.Malowanie łąki wiosną farbami plakatowymi.

2.Ćwiczenia poranne -według pomysłu dziecka z piłką.

3.Kolorowa łąka – słuchanie wiersza B. Formy „Łąka”.

Powiał letni wietrzyk,

łąka zapachniała,

świeżą koniczyną

pokryła się cała.

Brzęczą głośno pszczoły,

pracują wytrwale.

Zapylają kwiaty,

nie nudzą się wcale.

Słońce ciepłe blaski

na ziemię wysyła.

Mienią się w nich skrzydła

Pięknego motyla.

Na łące tej chciałbym

znaleźć się przez chwilę

i stać się prześlicznym,

barwnym motylem.

Rozmowa na temat wiersza.

Jak wyglądała łąka?

Co robiły pszczoły na łące?

O czym marzyła osoba z wiersza?

Co można robić na łące?

4.Oglądanie filmu edukacyjnego. Słuchanie odgłosów.

https://youtu.be/IoC7WCfx6Z0

5.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg. pomysłu dziecka.

6.Zabawa ruchowa z elementem pełzania – Ślimaki.

Dziecko porusza się w różnych kierunkach (pełza po podłodze). Na sygnał, np. klaśnięcie, uderzenie w bębenek, chowają się w swoich muszlach (zwijają się w kłębek).

7.Zabawy na łące – ćwiczenie orientacji na kartce papieru.

Dla dziecka: kartka w kolorze zielonym, mały kwiat wycięty z papieru kolorowego.

Rodzic wy­daje polecenia, np.: Połóż kwiatek w lewym górnym rogu, pośrodku krótszego boku kartki itp.


Środa 13.05.20

Temat: ,,Mieszkańcy łąki”

1.Film edukacyjny ,,Mieszkańcy łąki, film o robakach”

https://www.youtube.com/watch?v=8krnRKa9jWI

2.Proszę o przeczytanie dziecku opowiadania M. Strękowskiej -Zaremby ,,Barwy ochronne”- słuchają wszystkie dzieci

Książka (s. 74–77) dla 5-latków.

Dzieci przyglądają się ilustracjom w książce i słuchają opowiadania.

Mała, zielona żabka siedziała na skraju wiosennej łąki i z zachwytem przypatrywała się bajecznie koloro­wym motylkom, które z trudem można było odróżnić od kwiatów rosnących w zielonej trawie.

– Jakie one piękne, kolorowe, cudne! – wzdychała raz po raz.

Postanowiła podejść bliżej, żeby się nacieszyć widokiem motyli. Zanim weszła w trawę, rozejrzała się trwożnie. Jak wszystkie żaby bała się długonogiego bociana, który na pewno chciałby ją zjeść. Nigdzie nie zobaczyła ani czerwonych nóg, ani czerwonego dzioba, ani białych skrzydeł. Śmiało więc ruszyła przez łąkę, aż doszła między barwne kwiaty i równie barwne motyle. Zadarła zielony łepek, żeby się im przyj­rzeć. Iskierki słonecznego światła tańczyły na płatkach kwiatów i na skrzydełkach motyli. To był przepięk­ny widok. Wtem na łąkę padł cień. Jeden, drugi, dziesiąty. „Bociany!” – przestraszyła się żabka. Zadarła zieloną głowę jeszcze wyżej i odetchnęła z ulgą. Ptaki, które przyleciały nad łąkę, miały czarne pióra i były mniejsze od bocianów. Żabka mogła nadal podziwiać kolorowe motyle.

Ale gdzie się one podziały? Przed chwilą fruwały przed zielonym noskiem żabki, a teraz zniknęły. Jak to możliwe?

– Uważaj, nadepniesz na mnie. Co tu robisz? – spytał zielony pasikonik.

– Przepraszam. Szukam motyli – wyjaśniła żabka. – Dlaczego ukryłeś się pod liściem? Czy w pobliżu jest bocian? – zaniepokoiła się.

– Bociana na szczęście nie widziałem, za to widzę mnóstwo motyli. Udają kwiaty, żeby zmylić ptaki, które na nie polują.

– Naprawdę? – żabka nie mogła się nadziwić.

Rzeczywiście, pośród kwitnących kwiatów siedziały kolorowe motylki. Były tak barwne jak kwiaty, więc trudno je było zauważyć. Gdy tylko czarne ptaki odleciały, motyle poderwały się do lotu. Ich skrzydełka znów migotały w słońcu najpiękniejszymi barwami.

– Są kolorowe jak kwiaty, żeby oszukać tych, którzy na nie polują – zrozumiała żabka. – Też chciałabym być taka kolorowa – westchnęła z rozmarzeniem.

– Lepiej nie. Motyle mają swoje barwy ochronne, a ty i ja swoje. Chodźmy tam, gdzie jest bardziej zielono, tak będzie bezpieczniej.

– Naprawdę? – żabka nie mogła uwierzyć, że jest zielona nie bez powodu. Dopiero gdy zielony pasikonik usiadł między zielonymi źdźbłami trawy i całkiem przepadł żabce z oczu, uwierzyła, że sama też może się ukryć przed wzrokiem bociana.

– Teraz żaden bocian mnie nie zobaczy – szepnęła, wskakując w gęstą trawę.

– Nie zobaczy, chociaż na twoim miejscu nie bałbym się bociana aż tak bardzo. On woli myszy, dżdżow­nice, ryby i, niestety, pasikoniki. Żaby nie bardzo mu smakują.

– Naprawdę? – żabka aż otworzyła zielony pyszczek. Była malutka, więc to naturalne, że wciąż się dziwiła.

Rozmowa na temat opowiadania – wszystkie dzieci

5 – latki wykorzystują książkę str. 74–77.

-Jakie nazwy kwiatów usłyszałeś w opowiadaniu?

-Jakie zwierzęta, występują na łące?

-Dlaczego motyle są kolorowe?( aby upodobnić się do kwiatów i zmylić ptaki które na motyle polują)

-Dlaczego żaby i pasikoniki są zielone?

-Jakie znacie jeszcze inne zwierzęta, które mają swój wygląd zewnętrzny (barwy) do­stosowany (dostosowane) do środowiska, w którym żyją?

Ćwiczenia część 5. str. 35-36 ( 5-latki)

Ćwiczenia część 2 str.16 ( 4-latki)

3.Gimnastyka ,,Ręce do góry”

https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464

4.Utrwalanie pojęcia owady.

Owady to najliczniejsza grupa zwierząt. Bardzo różnią się od siebie wyglądem i wielkością, ale mają także cechy wspólne. Prawie wszystkie posiadają dwie pary skrzydeł. Jedynym wyjątkiem jest mu­cha, która ma jedną parę skrzydeł. Owady odgrywają w przyrodzie istotną rolę. Zapylają rośliny, oczyszczają glebę z różnych martwych organizmów, produkują np. miód.

Układanie zdań.

Zdjęcia dowolnych owadów.

Rodzic prosi, aby dziecko wybrało sobie zdjęcie jednego owada. Dziecko układają krótkie zdania z nazwą wybranego owada. Rodzic zapisuje zdania na kartce a dziecko przelicza słowa w zdaniach i poka­zując ich liczbę na palcach.

5.Praca plastyczna ,,Owady na łące”

Będziemy potrzebowali plastelinę, kolorowe kartki, nożyczki.

Dziecko na kartkach rysuje kwiaty, listki i wycina je. Z plasteliny lepi owady mieszkające na łące, na listkach, kwiatach umieszcza swoje owady, nazywa je, opisuje jak wyglądają.

Zachęcam do zamieszczania prac na grupie.

6.Zabawy matematyczne „Długi, krótki” - ćwiczenia w mierzeniu długości

Rodzic przygotowuje 4 paski, różnej długości.

Rozkłada je na podłodze w linii prostej i zadaje pytania.

- Który pasek jest najkrótszy ?

- Który pasek jest najdłuższy ?

- Czym można to zmierzyć ? (krokami, stopami)

Najpierw odmierzają dzieci, a następnie rodzic i dochodzą do wniosku, że miary ( kroków i stóp) są różne.

Mierzenie szerokości dywanu stopa za stopą. Mały dywan. Każde dziecko mierzy szerokość dywanu, stawiając stopę przed stopą (palce jednej stopy dotykają pięty drugiej stopy) i głośno licząc.

Mierzenie długości dywanu krokami. Mały dywan. Każde dziecko mierzy długość dywanu krokami, które głośno liczy.  Dzieci dochodzą do wniosku, że wyniki pomiarów stopami i krokami są różne.

Pokaz linijki, miarki krawieckiej.

7.Odpoczynek – masażyk relaksacyjny „Wycieczka”

Idzie pani: tup, tup, tup (stukamy w plecki dziecka opuszkami palców),
dziadek z laską: stuk, stuk, stuk (stukamy w plecy zgiętym palcem),
skacze dziecko: hop, hop, hop (opieramy dłoń na przemian to na przegubie i na palcach)
żaba robi długi skok (dotykamy stóp, pleców i głowy dziecka).
Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu (dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka),
kropi deszczyk: puk, puk, puk (stukamy w plecy dziecka wszystkimi palcami),
deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup (klepiemy plecki dziecka dłońmi złożonymi w miseczki),
a grad w szyby łup, łup, łup (stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści).
Świeci słonko (palcem wykonujemy na plecach koliste ruchy),
wieje wietrzyk (dmuchamy we włosy dziecka),
pada deszczyk (znowu stukamy opuszkami palców).
Czujesz dreszczyk? (leciutko szczypiemy w kark).

Język angielski

,,Senses"

https://www.youtube.com/watch?v=vXXiyIGqliE

I have two eyes- mam dwoje oczu

So I can see,-bym widział

And a nose to smell.- i nos do wachania

I have ten fingers-mam dziesięć palców

That can touch, bym mógł dotykać

They do it very well!-robią to dobrze

I have two ears- mam dwoje uszu

So I can hear,- bym mógł słyszeć

The birds up in the trees.-ptaki tak wysoko na drzewach.

I have a tongue- mam język

Inside my mouth,- w buzi

To taste the food I eat.- bym mógł smakować jedzenie, które jem.


Czwartek 14.05.20

Temat: Zabawy na łące.

1.Ćwiczenia oddechowe połączone z ćwiczeniami graficznymi – Dmuchawce.

(Przygotowujemy dla dziecka: kawałek waty, kartkę, kredki.)

Dziecko palcami rozrywa watę na strzępy. Następnie kładzie ją na otwartej dło­ni, zdmuchuje i obserwuje powolne spadanie dmuchawców na podłogę. Po zabawie przedstawia dmuchawce na papierze: stawia na kartce dużą kropkę i rysuje od niej we wszystkich kierunkach linie proste. Na koniec dorysowuje łodyżkę i liście.

2.Zabawa ruchowa „Dmuchawce”- dziecko do spokojnej muzyki naśladuje ruchem taniec dmuchawców na wietrze.

DMUCHAWCE - muzyka Michał Lorenc, z filmu Kraina Tysiąca Bocianów

https://youtu.be/Z_-VwRPwylg

3. „Wiosenne zabawy na łące” –zajęcia matematyczne. Rozwijanie sprawności rachunkowych i orientacji przestrzennej.

Dzieci młodsze 3-4 letnie liczą w zakresie swoich możliwości.

(Do zajęcia przygotowujemy 6 kwiatów z papieru w różnych kolorach , biedronkę bez kropek przedzieloną na połowę kreską , 7- kropek dla biedronki, 4 sylwety motyli. Kwiaty takiej wielkości, aby ukryła się pod nimi biedronka. )

· „Biedronka”- dziecko układa na biedronce kropki wg poleceń rodzica np. ułóż trzy kropki na jednym skrzydełku biedronki i cztery kropki na drugim. Ile razem kropek ma biedronka? Dziecko liczy wszystkie kropki. (można zrobić kilka przykładów) Po zabawie dziecko przykleja kropki na biedronce.

· „Gdzie ukryła się biedronka?”-układamy 6 kolorowych kwiatów jeden obok drugiego. Dziecko odwraca się tyłem. Rodzic chowa biedronkę pod wybranym kwiatkiem. Dziecko odwraca się przodem. Rodzic mówi –„Biedronka ukryła się pod piątym kwiatkiem licząc od lewej strony.” Dziecko liczy kwiatki stosując liczebniki porządkowe i szuka biedronki. Kilka razy powtarzamy zabawę chowając biedronkę pod trzecim, czwartym kwiatkiem, itp.

· „Motyl”- układamy sylwetę kwiatka na podłodze włączamy spokojną muzykę. Dziecko trzyma w ręce sylwetę motyla i wykonuje taniec do muzyki. Na przerwę w muzyce zatrzymuje się przodem do rodzica i układa motyla w/g polecenia (np. motyl siada na kwiatku, z prawej strony, z lewej strony sylwety kwiatka, pod kwiatkiem, obok kwiatka)

· „Kwiaty i motyle”- układamy przygotowane kwiaty (6) i motyle (4). Dziecko porównuje liczbę kwiatów i liczbę motyli poprzez łączenie elementów w pary ( kwiatka z motylem). Dziecko sprawdza czego jest więcej i o ile?

5-latki wykonują „Karty pracy cz.5” nr 37-38

4-latki – rysują i kolorują wybranego przez siebie mieszkańca łąki.

4. Zestaw ćwiczeń ruchowych z wykorzystaniem paska kolorowej bibuły.

· Zabawa ruchowa do piosenki „Na muzyce w przedszkolu

https://youtu.be/tluFKwo42EM

(dziecko maszeruje, biega, cwałuje, podskakuje do muzyki)

· Tańczące bibułki.

Przy nagraniu dowolnej muzyki dziecko swobodnie tańczy i porusza paskami bibułki trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce. Podczas przerwy w grze przykuca i układa na podłodze z bibułki dowolne kształty.

· Po kole.

Dziecko układa na podłodze koła z bibułki i skacze dookoła nich obunóż, w jedną i w drugą stronę.

· Powitania bibułką.

Dziecko dotyka bibułką różnych części ciała wymienianych przez rodzica

· Jak najwyżej.

Dziecko wyrzuca bibułkę do góry, obserwuje jej opadanie i łapie ją tuż nad podłogą.

· Sprytne palce.

Dziecko chwyta palcami stopy bibułkę leżącą na podłodze i podaje ją sobie do

rąk.

· Rysujemy ósemkę.

Dziecko przekłada bibułę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy rozstawionymi nogami.

· Wiatr i wiaterek.

Dziecko dmucha na paski bibuły z większym i z mniejszym natężeniem.

· Latające owady.

Dziecko zgniata bibułkę w kulkę i wrzuca ją do wyznaczonego miejsca.

( np .obręczy, koszyczka).

· Relaks na łące.

Dziecko kładzie się na plecach i chwilę odpoczywa przy dźwiękach spokojnej muzyki.

6. 5-latki wykonują „Karty pracy cz.5” nr 39.

4 - latki „Ćwiczenia językowe”- dzieci podają nazwy zwierząt, przedmiotów, kwiatów w podanym kolorze np. „Czerwony jak mak, zielony jak trawa..”

Język angielski

Hobbie- hobby i zainteresowania

https://www.youtube.com/watch?v=N1o4oOXLOZc

playing the guitar-granie na gitarze

reading books - czytanie ksiażek

drawing-rysowanie

watching TV- oglądanie telewizji

cooking- gotowanie

singing-śpiewanie

dancing-tańczenie

listening to music-słuchanie muzyki

playing games- granie w gry

swimming-pływanie

hiking- wędrowanie

taking photographs- robienie zdjęć

playing basketball-granie w koszykówke

riding a bike- jeżdżenie na rowerze.


Piątek 18.05.2020r.

Temat: Kolory wiosny.

 

1.Wykonanie zielnika z roślin zebranych na łące.

Utrwalanie nazw wybranych roślin zielnych.

2.Słuchanie wiersza I. R. Salach ,,Tęcza”.

Tęcza ma siedem kolorów,

kolorów siedem ma.

Wymienił je Karolek,

wymienię je i ja.

Kolor fioletowy

pierwszy przyszedł mi do głowy.

Granatowy kolor ciemny

dla oka jest przyjemny.

Za nim będzie błękit

jak błękitne niebo.

Potem zieleń traw.

Nie pytaj mnie, dlaczego.

Barwa żółta jak słoneczko

i pomarańczowa,

na końcu czerwona –

i tęcza gotowa.

Rozmowa na temat wiersza.

Ile kolorów ma tęcza?

Jakie kolory występują w tęczy?

Obok jakiego koloru znajduje się np. kolor pomarańczowy?

3.Oglądanie filmu edukacyjnego i wyjaśnienie zjawiska powstawania tęczy.

 

https://youtu.be/yd0hIHp4xDk

Tęcza to zjawisko optyczne i meteorologiczne. Powstaje na niebie wtedy, kiedy pada deszcz i świeci słońce. Dzieje się tak dlatego, że promienie słońca, kierując się w stronę ziemi, napotykają na swo­jej drodze krople wody. Przechodzą przez nie, w wyniku czego białe światło słoneczne zmienia się w wielobarwne widmo. Tworzy na niebie kolorowy most.

4.Motyl- utrwalenie zjawiska symetrii.

Kubeczki jednorazowe w różnych kolorach.

Dziecko układa na dywanie z plastikowych, kolorowych kubeczków jednorazowych sylwetę motyla. Zaczyna np. od czarnej linii, która stanowi oś symetrii. Następnie po obu stronach czarnej linii (ta linia może mieć także inny kolor) ustawia kubeczki w takich samych kolorach i w takiej samej konfiguracji.