Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 15
Artykułów : 105
Odsłon : 58038

Rekomendacje

Zadania 18.05.2020 - 22.05.2020 PDF Drukuj Email
Grupa 4 - Biedroneczki - Zadania
Wpisany przez Anna Madetko, Aneta Karkula, Dominika Świst   

Plan pracy zdalnej 18.05.2020 – 22.05.2020


Poniedziałek:18.05.20

Temat: ,,Jaka jest moja mama, jaki jest mój tata”

1.Film edukacyjny ,,Ja i moja rodzina”

https://www.youtube.com/watch?v=WecjIzN-WME

2.,, Kartki z rodzinnego albumu” - wspólne oglądanie rodzinnych fotografii. Dziecko:

· Wypowiada się na temat swojej rodziny oraz okoliczności wykonania zdjęć.

· Używa nazw określających stopień pokrewieństwa np.: siostra, brat, babcia, dziadek, wujek, ciocia.

· Opisuje wygląd członków rodziny.

· Przeglądając się w lustrze, próbuje odpo­wiedzieć na pytanie: Do kogo jestem podobny?

· Z ilu osób składa się moja rodzina?

· Kim są dla dzieci mama i tata?

· Jak można nazwać jednym słowem te osoby?

· W jaki sposób spędzam czas z najbliższymi?

· Odnajdywanie w kalendarzu Dnia Mamy i Dnia Taty.

3. Canca czy- tu-czytam? - 3 litery ( głoskujemy)

https://www.youtube.com/watch?v=ht75xp52FQU

4.Ćwiczenia oddechowe ,,Wyścig serduszek”. Wydłużanie fazy wydechowej.

Dwa białe paski, marker, czerwone serduszka w trzech wielkościach.

Rodzic nakleja na stole dwa białe paski w niewielkiej odległości od siebie. Oznacza paski, zapisując markerem wyrazy: start i meta. Na linii startu układa czerwone serduszka różnej wielkości: małe, większe i największe. Dzieci za pomocą wydychanego strumienia powietrza przesu­wają serduszka z linii startu za linię mety. Rodzic siedzi po drugiej stronie i chwyta serduszka. Dziecko przelicza serduszka. Zamiana rodzic dmucha serduszka a dziecko chwyta.

5. Ćwiczenia dla dzieci- prawidłowa postawa

https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

6. Zabawa dramowa ,,W mojej rodzinie”

Rodzic ruchem pokazuje jakąś czynność którą wykonuje w domu( sprzątanie, prasowanie, odkurzanie, gotowanie itp.) a dziecko odgaduje co to za czynność i próbuje ją nazwać. Teraz dziecko pokazuje jakąś czynność a rodzic odgaduje.

7.Osłuchanie z piosenką ,, Śpiewające Brzdące - Kocham Cię, Ti Amo, Je T'aime

https://www.youtube.com/watch?v=IdxQW3jqYtA

8.Rysowanie portretów mamy i taty dowolną techniką przy piosence ,,Kocham Cię…”

Na kartce z bloku rysunkowego (w układzie poziomym) dziecko za pomocą pasków z kolorowych kartek nakleja ramkę ( szer. pasków 2cm.). Następnie rysuje portrety mamy i taty. Wiórki pozostałe po temperowaniu kredek wykorzystujemy do ozdobienia ramki. Przyklejamy je na kolorowych paskach które tworzą ramkę.

Zachęcam do umieszczania prac na grupie.

9. Nazywanie emocji związanych z rodziną

10 . Ćwiczenia część 5 str.42-43 5-latki

Wyprawka dla 4- latków karta nr.19

11. Odpoczynek- oglądanie filmu ,,Rodzina Treflików- szczęśliwa rodzinka”

https://www.youtube.com/watch?v=58V52JdiwPA

 

Gimnastyka korekcyjna:

  1. Stoimy z dzieckiem w szeregu, jedno za drugim i wykonujemy podskoki na jednej nodze po obu stronach wyznaczonej linii, po czym zmiana nogi. Następna wersja ćwiczenia przeskoki przez linię obunóż. Każdą wersję powtarzamy 2x.
  2. Leżymy przodem i robimy nożyce pionowe ramion, a następnie nożyce pionowe nogami. Powtarzamy 3x. Następnie w leżeniu przodem naprzemianstronny wznos prawego ramienia i lewej nogi, a następnie lewego ramienia i prawej nogi. Powtórzyć 3x.
  3. Ustawiamy się. Przed nami w odległości 5 kroków stawiamy kosz. Na sygnał bierzemy np. woreczki i wrzucajmy do kosza. Liczymy ilość woreczków z rzutów niecelnych. Tyle ile było rzutów niecelnych obiegamy kosz dookoła. Powtarzamy x 3.
  4. Siadamy na kolanach, kładziemy chustę na kolana, chwytamy chustę – skręcamy tułów w prawą stronę i przekładamy chustę oburącz za siebie, powracamy do pozycji wyjściowej, skręcamy tułów w lewo, chwytamy chustę i kładziemy z powrotem na kolanach. Powtarzamy 3x.
  5. Wyścigi do ustalonych wcześniej miejsc. Albo mierzymy czas albo z partnerem – kto pierwszy.


Wtorek 19.05.20

Temat:,, Kwiaty dla mamy”

1. Oglądanie książek ilustracji, albumów przyrodniczych z kwiatami. Poznawanie nazw wybranych kwiatów(np. róże, irysy, tulipany, gerbery, stokrotki)

Rysowanie i kolorowanie wybranego kwiatu dla mamy.

2.Zabawa ruchowa „Kwiaty rosną”

Dziecko z pozycji przysiadu powoli wstaje ze wspięciem na palce, unosi ręce do góry –naśladuje jak rośnie kwiat, rozwija płatki.

3. Kwiaty dla mamy- zajęcia matematyczno-językowe

· Wprowadzenie do tematu zajęć. Słuchanie wierszyka K. Datkun-Czerniak Mama. Rozwiązanie zagadki.

Kto pogłaszcze i przytuli,

łzy ukoi, baśń opowie –

i kto kocha nas

nad życie?

No, kochani… Kto odpowie? (mama)

· Rozmowa na temat roli matki w rodzinie.

Dziecko odpowiada na pytania:

- Czy łatwo jest być mamą?

- Dlaczego mama jest taka ważna dla dzieci?

Następnie dziecko opisuje wygląd swojej mamy; mówi jaki zawód

wykonuje, czym się zajmuje w domu.

4.Zabawy językowe

ü Tworzenie zdrobnień od słowa mama (mamusia, mamulka, mateńka)

ü Poszukiwanie określeń przymiotnikowych. Jaka jest mama? Dziecko opisuje mamę za pomocą określeń przymiotnikowych, np.: czuła, troskliwa, cierpliwa, serdeczna.

ü Układanie zdań w których znajdzie się słowo mama.

ü Liczenie słów w przysłowiach:

Dobre dziatki to skarb matki.

Dla każdej matki miłe jej dziatki. (Rodzic. wyjaśnia znaczenie

słowa dziatki).

U swej matki każdy gładki.

ü Ćwiczenia intonacyjne

Dziecko wypowiada wybrane przysłowie z różną intonacją, np. cicho, głośno, z radością, ze smutkiem, wolno, szybko.

5.Zabawy matematyczne (przygotowujemy dowolne liczmany np. szablony kwiatów, koła z papieru, klocki, patyczki, można też liczyć na palcach)

Dzieci rozwiązują z wykorzystaniem liczmanów zadanie z treścią.

Tata ściął z grządki 3 czerwone tulipany i 3 białe róże. Ile kwiatów razem ściął z grządki tata?

Dziecko układa liczmany i liczy kwiaty, następnie rysuje na kartce tyle kropek, ile kwiatów razem ściął z grządki tata

Inne zadania:

Zosia wręczyła mamie bukiet złożony z 3 róż i 2 gerber. Z ilu kwiatów

składał się bukiet dla mamy?

Mama włożyła do wazonu 2 irysy i 1 gerberę. Ile kwiatów włożyła do

wazonu mama?

Następnie rodzic wyklaskuje rytm. Dziecko liczy ilość klaśnięć.

5-latki Wykonanie „Karty pracy, cz.5” nr 44 -45.

4-latki –opowiadanie historyjki obrazkowej „Ptaki w gnieździe”-

Wyprawka -Karta C

6. Zabawy ruchowe z wykorzystaniem taśmy malarskiej

https://youtu.be/PYG8ZtE6r2A

7 . Wysłuchanie słuchowiska dla dzieci „Proszę mnie przytulić - Przemysław Wechterowicz i Emilia Dziubak”

https://youtu.be/dczP0D7hzu4

Po wysłuchaniu słuchowiska przytulamy wszystkich członków rodziny.


Środa 20.05.2020r.

Temat:,, Mój kochany tatuś”

1.Zabawa ze światłem i cieniem – Galeria dziecięcych profili.

Ćwiczenie umiejętności pozowania. Rozróżnianie lewego profilu i prawego profilu.

2. Mój kochany tatuś – rozmowa na temat wiersza B. Kosmowskiej Dzień Taty, połączo­na z wykonywaniem plakatu.

Dziś Dzień Taty – mówi mama.

– Czy pomysły jakieś macie?

Nie wypada, abym sama

wyprawiała święto tacie…

Krzyś uśmiecha się do mamy.

– Mamy z Anią świetne plany!

Po śniadaniu, na trzepaku,

będzie popis akrobatów.

Potem – wyścig rowerami!

My, niestety, go przegramy.

Dla zwycięzcy są nagrody

– choćby Ani pokaz mody.

No i zanim tata zaśnie,

poczytamy tacie baśnie…

Krzyś i Ania są szczęśliwi.

– To się dzisiaj tatuś zdziwi!

Tylko mama zamyślona,

trochę smutna, jak nie ona…

Wreszcie wzdycha głośno na to:

– Też bym chciała dziś być… tatą!

Rozmowa nt wiersza:

O jakim święcie mówiła mama z wiersza?

O co prosiła mama swoje dzieci?

Jakie pomysły na wyprawienie święta tacie miał Krzyś?

Co dzieci chciały zrobić wspólnie?

Dlaczego na koniec mama posmutniała i zamyśliła się?

Kiedy obchodzimy święto taty?

Wykonanie plakatu „Tata i ja” dowolną techniką.

3. Osłuchanie piosenki ,, Śpiewające Brzdące - Kocham Cię, Ti Amo, Je T'aime

https://www.youtube.com/watch?v=IdxQW3jqYtA

4.Zabawa ruchowa z elementem rzutu i celowania – Pomagamy w sprzątaniu.

Dziecko wyko­nuje dwie kule z gazet. Celuje kulami do kosza. Liczy trafienia.

5.Zabawy konstrukcyjne w piaskownicy – Babeczki piaskowe dla taty.

Dzieci, wykorzystując łopatki i foremki, lepią w piaskownicy babki z piasku – ciasteczka. Dekorują je, ozdabiając trawkami, małymi kamykami. Na koniec posypują pudrem – suchym piaskiem.


Język angielski

,,Mój dom"  "MY HOUSE"

https://www.youtube.com/watch?v=R9intHqlzhc

This is my house-to mój dom.

roof-dach,

windows-okna,

door-drzwi,

garden-ogród,

garage-garaż,

living room-salon,

kitchen bathroom,

toilet-ubikacja,

bedroom- sypialnia


Czwartek:21.05.20

Temat: ,,Nasze ulubione zabawy i sporty”

1.Powitanie – ,,Zabawa w sylaby

Rodzic wymawia słowa, dzieląc je na sylaby, np. ska-cze-my, kla-szcze-my, tu-pie-my, ma-sze-ru-je-my. Dzieci dokonują syntezy sylab, wymawiają słowa w całości, a następnie wykonują wypowiedziane czynności.

2.,,Co robimy w wolnym czasie?”– rozmowa na temat wiersza J. Koczanowskiej Mama i Tata, połączona z rozwiązywaniem zagadek.

 

Mama i Tata to świat nasz cały,

ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,

to dobre, czułe, pomocne ręce

i kochające najmocniej serce.

To są wyprawy do kraju baśni,

wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

loty huśtawką, prawie do słońca,

oraz cierpliwość, co nie ma końca.

Kochana Mamo, Kochany Tato,

dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

że nas kochacie, że o nas dbacie

i wszystkie psoty nam wybaczacie.

Rozmowa na temat wiersza:

-O jakich osobach była mowa w wierszu?

-Kim dla dzieci są mama i tata?

-Za co kochamy mamę i tatę?

-Co robimy z rodzicami?

-Za co dzieci dziękują rodzicom?

3.Zabawa językowa – Co lubię robić z mamą, a co z tatą.

Mała miękka piłeczka którą rodzic rzuci do dziecka i zapyta:

-Co najbardziej lubisz robić z mamą?

-Co najbardziej lubisz z tatą?

Dziecko formułują pełne zdania: np. Lubię ze swoją mamą oglą­dać książki, chodzić na spacery, jeździć na rowerze itd.

Może nastąpić zamiana i dziecko może zapytać mamę lub tatę rzucając piłeczkę

-Mamo co lubisz robić ze mną?

-Tato co lubisz robić ze mną?

4. Ćwiczenia dla dzieci – prawidłowa postawa

https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

5.Zabawa ruchowa ,,Zrób tyle samo”.

Kartoniki z kropkami.

Rodzic wypowiada nazwy czynności i pokazuje kartoniki -

kartoniki z kropkami. Dziecko wykonują tyle czynności, ile jest kropek. Przykładowe czynności: pływanie, bieganie, podnoszenie ciężarów, jazda na rowerze (w leżeniu na plecach z uniesionymi nogami)

6. Canca czy- tu-czytam? – 4 litery ( głoskujemy)

https://www.youtube.com/watch?v=ORzy6ojJ72s

7.Wykonanie plakatu na temat: ,,Co robimy w wolnym czasie” .

Plakat wykonujemy dowolną techniką, dziecko może wycinać z gazety obrazki które przedstawiają różne aktywności np. jazda na rowerze, gra w piłkę itp.. Plakat nawiązuje do poruszanego tematu związanego z aktywnym spędzaniem czasu z rodzicami.

Zachęcam do zamieszczania prac na grupie.

8.Ćwiczenia część 5 str. 49-50-51 5- latki

Ćwiczenia część 2 str. 49 4- latki

9. Odpoczynek- oglądanie filmu ,,Świnka Peppa , mały Aleksander”

https://www.youtube.com/watch?v=YdxFBB2i70E


Język angielski

"Jobs" -"zawody"

https://www.youtube.com/watch?v=BfegL6UbX-0

Whose tools are these?-czyje to narzędzia ? artist-artysy

Where do you work?-gdzie pracujesz ?

I work in a studio.-pracuje w studo.

/Whose tools are these?- carpenter-stolarza.

Where do you work?- I work in a carpenter’s shop.- pracuję w sklepie stolarskim.

// Whose tools are these?-Czyje to narzędzia, cook- kucharza,

Where do you work? I work in a restaurant.-w restauracji,

// Whose tools are these? doctor-lekarza.

where do you work? I work in a hospital- pracuje w szpitalu.

// Whose tools are these?-engineer-inżyniera.

Where do you work ? I work in a factory-pracuję w fabryce.

//Whose tools are these? farmer-rolnika

Where do you work? I work in a farm-pracuje w gospodarstwie.

// Whose tools are these?-firefighter-strażaka.

Where do you work?I work in a fire station-pracuje w straży pożarnej.

// Whose tools are these? hairdresser-fryzjera,

Where do you work?I work in a salon-pracuje w salonie.

// Whose tools are these? pilot-pilota.

Where do you work ? I work in an airplane- pracuje w samolocie.

// Whose tools are these? police officer-policjanta

Where do you work? I work in a police station- pracuje na posterunku.

// Whose tools are these? scientist – naukowca

Where do you work? I work in a science lab- pracuje w laboratorium.

//Whose tools are these? singer-piosenkarza

Where do you work? I work in a broadcasting station- w stacji telewizyjnej lub radiowej.

// Whose tools are these? teacher-nauczyciela.

Where do you work?I work in a school- pracuje w szkole.

//Whose tools are these?vet - weterynarza.

Where do you work? I work in an animal hospital-pracuje w klinice dla zwierzat.


Piątek 22.05.20

Temat: ,,Niespodzianki dla naszych rodziców”

1. Rysowanie kwiatów dla mamy i różnych szlaczków na podkładzie z kaszy.

„Rysowanie na kaszy”

https://youtu.be/jiW_tqw2w20

2.Gimnastyka w domu i w przedszkolu – propozycja ćwiczeń 4 | Sprintem do maratonu

https://youtu.be/OZ54i4ecwWA.

3.Z czego ucieszą się rodzice? – zagadki inspirowane opowiadaniem S. Karaszewskiego „Pychotka dla mamy.

Powitanie:

Wszyscy są. Witam Was. Na zajęcia nadszedł czas. Jestem ja, jesteś Ty. Raz, dwa, trzy- dzieci, które potrafią śpiewają powitankę.

Dziecko próbuje odpowiedzieć na pytania:

„Kiedy i w jakiej okoliczności, wywołałeś (wywołałaś) uśmiech na twarzy swoich rodziców?”

„Co może symbolizować serce.?”

4.Słuchanie opowiadania S. Karaszewskiego Pychotka dla mamy. Czytanego przez rodzica. (dzieci 5-letnie otwierają Książki s. 78–81 i oglądają ilustracje)

– Zróbmy coś słodkiego dla mamy! – zaproponował Olek.

– Pychotkę-smakotkę! – klasnęła w ręce Ada. – A co zrobimy?

– Myślałem o upieczeniu ciasta... ale to trochę za trudne. Najpierw trzeba przygotować wszystkie składni­ki... ale nie wiem jakie! Mąkę, cukier, jajka... ale nie wiem ile. Potem wszystko trzeba długo mieszać, doda­wać rodzynki, migdały, proszek do pieczenia, drożdże i jeszcze nie wiem co. Potem ciasto musi rosnąć, ale nie wiem jak długo. Potem trzeba nagrzać piekarnik – ale nie wiem, do jakiej temperatury. A potem trzeba piec, ale nie wiem, ile czasu. I nigdy nie wiadomo, czy się nie spali, czy nie zrobi się zakalec, i czy ogóle się uda. Nie, ciasto nie dla nas.

– Jaka szkoda… – westchnęła Ada.

– Ale wiesz co? Można pychotkę-smakotkę upiec w lodówce!

– W lodówce? Upiec? Raczej zamrozić!

– Pamiętasz, jak ciocia na święta piekła sernik w lodówce?

– Sernik? Tak! Był pyszny!

– Nie trzeba mąki, nie trzeba jajek, nie trzeba drożdży, nie trzeba proszku!

– A co trzeba?

– Kilka paczek biszkoptów na spód, kilka waniliowych serków z dodatkami na środek, a na wierzch – ga­laretka!

– Pychotka-smakotka! Upiekła ją ciotka! – zawołała Ada.

– No to zabierajmy się do roboty!

Olek wyciągnął okrągłą blaszaną formę do tortu, postawił na stole.

– Najpierw biszkopty! Wszedł na taboret, sięgnął do szafki po biszkopty.

– Ja ci pomogę ułożyć! Ada zajęła się układaniem biszkoptów na blaszce.

– Ada, nie zjadaj! Ada, to nie wypada! – zawołał Olek, gdy jego siostrzyczka zaczęła chrupać biszkopty.

– Od tego ciastowania zgłodniałam! – powiedziała Ada. – I co?

– Może być! – ocenił wspólną pracę Olek. – A teraz musimy przygotować galaretkę owocową! A potem ją ostudzić! Gdy będziemy galaretkę lać na sernik, nie może być za gorąca! Olek podgrzał wodę w czajniku, wlał do salaterki, wsypał galaretkę w proszku i wymieszał. Proszek zamienił się w kolorowy płyn.

– Wygląda całkiem nieźle – ocenił Olek. – Jak w akademii pana Kleksa! Ale przydałyby się jakieś dodatki! Wyciągnął z szafki puszkę z ananasami w kompocie i otworzył ją, plastry ananasów z kompotem wlał do galaretki. Jeden krążek został na dnie puszki. Ada wyciągnęła go i zajadała ze smakiem.

– Ada, nie wyjadaj! Ada to nie wypada!

– Ale ja jestem głodna!

– Jesteś łakomczuszek! Rozboli cię brzuszek! Poczekaj aż wszystko będzie gotowe!

– Kiedy będziemy robić ser? – spytała Ada.

– Ser znikł, a będzie sernik! – zażartował Olek, wyjmując serki waniliowe z lodówki.

– Jeszcze rodzynki! – wyciągnął paczkę rodzynek z szafki.

– Ja wyjmę serek z kubeczków, a ty wymieszaj go z rodzynkami – zaproponowała Ada. Przekładała serek metodą: jedna łyżeczka serka do miski, jedna do buzi.

– Ada, nie wyjadaj! Ada, to nie wypada!

– Kiedy strasznie zgłodniałam! Kiedy Olek odwrócił głowę, chwyciła kilka rodzynek i wsadziła do buzi.

– Ada, widziałem! Ada, to nie wypada!

– Ałe ja jechtem chłodna! – powiedziała Ada z pełną buzią.

– Ty zawsze jesteś... nie głodna, ale łakoma! Zwykły obżartuch! Jak będziesz tyle wyjadać, to... to będziesz gruba jak beczka!

Ada wzruszyła ramionami.

Serek wymieszany z rodzynkami dzieci przełożyły do tortownicy, na podkład z herbatników.

– Galaretka już ostygła, chyba można wylewać – ocenił Olek.

– Trochę rzadka! – powiedziała Ada.

– To nic, w lodówce zastygnie!

Wylał na serek płynną galaretkę wymieszaną z kompotem ananasowym.

– A teraz do lodówki, niech się piecze! Olek włożył sernik do lodówki i zamknął drzwi.

– Jak myślisz, Olku, czy już upiekł się sernik? – spytała Ada po kilku godzinach.

– Chyba tak. Przełożymy go na tacę!

Olek wyjął sernik, postawił na tacy i zdjął boki tortownicy. Niestety, sernik zamiast trząść się jak galareta, rozlał się na wszystkie strony jak rzadki kisiel, a na wierzchu, jak meduzy, pływały plastry ananasa. Her­batniki całkiem rozmiękły, zamieniając się w papkę, i całość nie była sernikiem, tylko kolorową słodką breją.

– I co teraz? – załamała ręce Ada.

– Zadzwonimy po pomoc! – krzyknął Olek. – A ty, jeśli chcesz, możesz to wszystko zjeść!

– Nie mogę, powiedziała Ada – bo mnie mdli!

Olek chwycił komórkę i zadzwonił do babci.

– Witaj, Olku, miło, że dzwonisz! – usłyszał głos babci, a w tle głos dziadka.

– Ja też witam! – zawołał dziadek.

– Babciu, dziadku, pomóżcie! – zajęczał Olek. – Katastrofa!

– Co się stało? – spytali dziadkowie.

– Sernik nam się rozpłynął!

– Jaki sernik?

– Pieczony w lodówce! Na Dzień Matki!

– Nic się nie martw! Przyjedziemy, pomożemy! I tak byliśmy umówieni na dzisiaj z waszymi rodzicami!

Dziadkowie przyjechali z ogromnym tortem, który postawili na stole, tuż przed przyjściem rodziców.

Gdy przyszli rodzice, Olek i Ada złożyli mamie życzenia z okazji Dnia Matki. Rodzice złożyli życzenia babci, która przecież też jest mamą, ale mamą taty. A potem wszyscy siedli do stołu i zjedli pyszny tort przygo­towany przez dziadków.

– A co to takiego? – spytała mama, odkrywszy w kuchni nieudaną pychotkę-smakotkę.

– Och, chcieliśmy upiec sernik w lodówce...

– Ale się nie udało? – uśmiechnęła się mama. – Nie szkodzi, następnym razem się uda!

Rozmowa na temat opowiadania.

Rodzic pyta dziecko: Jak skończyło się przygotowanie sernika? Dlaczego?

5.Wykonanie kart pracy:

5-latki „Karty pracy cz.5” nr 52-53

4-latki „Karty pracy cz.2” nr 50-51

6. Wykonanie pracy plastycznej nt. „Bukiet dla mamy i taty”

5-latki Wyprawka –karta nr 23

4- latki Wyprawka-karta nr 12

7. Próby śpiewania i nauka (II zwrotki) piosenki „Śpiewające Brzdące - Kocham Cię, Ti Amo, Je T'aime”

https://youtu.be/IdxQW3jqYtA