Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 15
Artykułów : 107
Odsłon : 73337

Rekomendacje

Zadania 25.05. - 29.05. PDF Drukuj Email
Grupa 4 - Biedroneczki - Zadania
Wpisany przez Anna Madetko, Aneta Karkula, Dominika Świst   

„Biedronki” – 25.05.2020 – 29.05.2020


Poniedziałek 25.05.2020r.

Temat: Dzieci z różnych stron świata.

1.Rozmowa na temat dzieci z różnych stron świata połączona z oglądaniem zdjęć. Wyjaśnienie znaczenia słów: kontynent, Azja, Australia, Afryka.

2.Zabawa orientacyjno-porządkowa „Szukamy żółtego”- dziecko odnajduje w domu przedmiot w kolorze żółtym i staje przy nim. Zabawę powta­rzamy kilka razy. Za każdym razem dziecko wybiera inny przedmiot.

3.Rozmowa z dzieckiem inspirowana wierszem „Dzieci świata”.

W Afryce w szkole, na lekcji,

Śmiała się dzieci gromada.

Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,

że gdzieś na świecie śnieg pada.

A jego rówieśnik, Eskimos,

też w szkole, w chłodnej Grenlandii,

nie uwierzył , że są na świecie

gorące pustynie i palmy.

Afryki, ani Grenlandii

my także jak dotąd nie znamy,

a jednak wierzymy w lodowce,

w gorące pustynie, w banany.

I dzieciom z całego świata

chcemy ręce uścisnąć mocno

i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,

jak i z nas samych wyrosną.

Dziecko odpowiada na pytania:

· O dzieciach z jakich stron świata była mowa w wierszu?

· Co te dzieci robią na co dzień?

· Co łączy dzieci ze wszystkich stron świata?

4. Słuchanie piosenki

https://youtu.be/7K3_mSb1zRQ

5.Zajęcia plastyczne „Dziecięce marzenia” – malowanie farbami.

5-latki wykonanie Karta pracy, cz. 5, nr 54

6.Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – „Malujemy tęczę”.

Dziecko noszą do góry obie ręce i łączy dłonie, następnie przenosi ręce w prawą stronę, przechylając jednocześnie w tym samym kierunku tułów (nie odrywają nóg od podłogi). Następnie powoli przenosi wyprostowane ręce nad głową w lewą stronę (zatacza łuk) z równo­czesnym pochyleniem tułowia. Ćwiczenie powtarza kilka razy.

7.Zabawa ruchowa z elementem skoku i podskoku – „Skaczemy na skakance”.

Dziecko na hasło: Skaczemy obunóż – naśladuje skakanie obunóż na skakance (nogi pozostają złączone). Rodzic może dowolnie zmieniać dziecku hasła.

Gimnastyka korekcyjna:

  1. Klęk podparty, wykonujemy ruch do tyłu, opierając pośladki o stopy, równocześnie chowamy głowę między ramiona. Powracamy do klęku podpartego. (+/- 10 ruchów)
  2. Małe żabki: skaczemy do przodu obunóż z głębokiego przysiadu (10 żabich skoków).
  3. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych “Kto silniejszy”. Siadamy naprzeciwko dziecka: siad skrzyżny. Podajemy sobie ręce. Kolana dotykają Przeciągamy się raz w jedną, raz w drugą stronę.
  4. Mała miękka piłka lub woreczki z grochem lub balonik: podrzucamy i chwytamy, ale po każdym podrzucie robimy obrót: raz w lewo, raz w prawo
  5. Siadamy. Na ustalony znak jak najszybciej podrywamy się z podłogi i klaszczemy.


Wtorek 26.05.20

Temat: ,,Niby tacy sami, a jednak inni”

1.Powitanka ,,Witaj, witaj..”

https://www.youtube.com/watch?v=f9UDEs8pQ7A

2.Film edukacyjny ,,30 niezwykłych faktów o Arabii Saudyjskiej”

https://www.youtube.com/watch?v=RqUiBmK_vvg

,,Inne może być ciekawe” – poznawanie kultury arabskiej

Będziemy potrzebowali ATLAS GEOGRAFICZNY, Zdjęcia przedstawiające różne ciekawostki dotyczące kultury arabskiej, np. zdjęcie meczetu, zdjęcie kobiety i mężczyzny w strojach arabskich, zdjęcie pisma arabskiego.

Rodzic opowiada ciekawostki na temat kultury arabskiej. Pokazuje na mapie miejsca, gdzie mieszkają Arabowie. Wyjaśnia, że ludzie wycho­wani w różnych kulturach często są bliskimi przyjaciółmi i żyją w zgodzie.

Najwięcej Arabów mieszka m.in. w Tunezji, Egipcie, Iraku oraz w Arabii Saudyjskiej, która jest centrum kultury arabskiej. To tutaj znajduje się jedno z najnowocześniejszych miast świata – Dubaj. Kobiety często ubrane są tak, że mają zakrytą twarz, a widać im tylko oczy. Mężczyźni nie zakładają krótkich spode­nek nawet wtedy, kiedy jest bardzo gorąco. Dzieci mogą ubierać się dowolnie. Arabowie czytają od strony prawej do lewej, odwrotnie niż u nas. Nie jedzą mięsa wieprzowego. Są bardzo religijni. Modlą się pięć razy dziennie, a przed każdą modlitwą się myją.

3.Ćwiczenia słuchowo-matematyczne ,,Piłka skacze”

Rodzic staje plecami do dziecka i prosi, aby dziecko uważnie liczyło, ile razy piłka odbije się o podłogę i określiły liczbę, zamiana teraz dziecko odbija piłkę o podłogę, rodzic liczy i określa liczbę.

4. Słuchanie opowiadania M. Strękowskiej-Zaremby ,Karim”.

Książka (s. 82–83) dla 5- latków.

Dziecko przygląda się ilustracjom w książce i słucha opowiadania.

 

– Karim jest super! – Olek, usadowiony przy rodzinnym stole, opowiadał wujkowi Jackowi wrażenia z przedszkola. – Dzięki niemu wygraliśmy konkurs na album o Warszawie. Pokazaliśmy album tacie Mar­ty, żeby już więcej nie mówił, że Karima trzeba przenieść do młodszej grupy, bo w zerówce nie da sobie rady i będzie nam tylko przeszkadzał w nauce.

– I co, zmienił zdanie o Karimie? – spytała mama.

– Chyba tak, bo nawet mu pogratulował.

– Karim? To ten Arab, który ostatnio doszedł do waszej grupy? – upewnił się wujek.

– On nie nazywa się Arab, tylko Karim Hassan. Jego rodzice są lekarzami. Pochodzą z Egiptu i pracują w Polsce. Zostali tu po studiach medycznych. Nikt nie rysuje tak jak on – podkreślił Olek.

– Mówiłeś, że Karim nic nie umie. Stoi pod ścianą i milczy – przypomniał tata.

– Stał, bo wstydził się odezwać, ale już nie stoi.

Mama Olka położyła na stole gorące danie.

– Częstujcie się, póki ciepłe – zachęcała.

Wujek nachylił się nad półmiskiem.

Co to takiego? Tak dziwnie pachnie.

– Kofta – arabskie kotleciki z baraniny – wyjaśniła mama.

– Arabskie... to ja dziękuję. Wystarczą mi słodycze – wujek sięgnął do talerza z ciastkami. – Kolega mówił, że te arabskie potrawy to nie dla ludzi – stwierdził.

Olek podniósł na wujka zdziwiony wzrok.

– Mówisz jak mama Franka. Zabroniła mu spróbować ciastek, które mama Karima upiekła dla naszej klasy.

– Ma rację. Ja bym nie tknął tych arabskich wynalazków – powiedział wujek z przekonaniem.

Olek uważał, że ciastka Karima to po prostu pycha. Zanim jednak on i jego grupa przekonali się, jak sma­kują, dzieci obserwowały nowego kolegę trochę nieufnie. Miał czarne włosy, czarne oczy i śniadą cerę, poza tym niczym się nie wyróżniał, ale gdy się odezwał, wywołał burzę śmiechu. Zamiast „dzień dobry” powiedział „dzobi”, a zamiast „cześć” – „ehsz”. Potem stanął pod ścianą i wcale się nie odzywał. Ściskał pod pachą misia z urwanym uchem i za nic nie chciał się z nim rozstać. Grupa uznała, że jest dziwny. W sali było tyle nowych zabawek, a on wolał starego misia. Dopiero kilka dni później, kiedy dzieci zajęły się rysowaniem, Karim odłożył misia i wziął kredki do ręki. Raz-dwa i wyczarował na kartce wyścigowe auto.

– Ładne. Narysujesz mi pociąg? – spytał Olek.

Karim uśmiechnął się i raz-dwa-trzy pociąg pędził po torach.

– Brawo! – pochwaliła go pani.

Do Karima ustawiła się kolejka dzieciaków, a on rysował im samochody, pociągi, samoloty i nawet psy i koty. Potem była zabawa w pociąg i nikogo już nie śmieszyło, że nowy kolega nie mówi poprawnie po polsku. Zresztą, żeby bawić się w pociąg, wystarczy powtarzać: tu-tu, tu-tu, tu-tu. Karim „tututał” tak samo jak wszyscy. Jego miś też się przydał, bo kiedy pociąg się wykoleił, miś odegrał rolę rannego pasaże­ra. Gdy po paru dniach Karim zachorował, wszyscy w grupie okropnie się martwili. Niecierpliwie czekali, aż wróci, żeby razem z nim tworzyć album o Warszawie. To właśnie po powrocie z choroby przyniósł ciast­ka, których Franek nie chciał skosztować.

– Gdyby mama Franka ich spróbowała, na pewno zmieniłaby zdanie. Są pyszne, prawda, wujku? – zapy­tał chytrze Olek.

Wujek przełknął ciastko, odchrząknął i zrobił niezbyt mądrą minę. – To te? – spytał, wskazując talerz z ciastkami, który prawie już opróżnił.

Olek uśmiechnął się od ucha do ucha. – Dostałem je od Karima dla Ady. Masz szczęście, że nie zdążyła wszystkich zjeść.

Wujek Jacek zaśmiał się w głos. – Zawstydziłeś mnie, mądralo. Są przepyszne. Chyba spróbuję też kotleci­ków, bo jak widzę, zaraz się skończą. Tylko nie mówcie cioci, że zjadłem tyle słodyczy.

Rodzina obiecała zachować tajemnicę. Olek z radością przyglądał się, jak wujek pałaszuje „arabskie wy­nalazki”. Mamę Franka też uda się przekonać. Przecież to, co obce i nieznane, nie musi być gorsze. Grupa wymyśliła Dzień Kuchni Arabskiej w przedszkolu. Wszyscy rodzice dostaną zaproszenia ozdobione przez Karima. Pani już się zgodziła.

Rozmowa na temat opowiadania.

· Wyjaśnienie pojęcia tolerancja(wyrozumiałość i życzliwości dla odmienności np. innej kultury, ubioru, jedzenia, języka, zachowań przy stole )

Rodzic prosi, aby dziecko przyjrzało się ilustracji i odpowiedziało na pytanie:

-Czy wujek Jacek jest tolerancyjny? Dziecko uzasadnia swoje odpowiedzi.

5. Ćwiczenia gimnastyczne

Krążki w kolorach: czerwonym, zielonym, żółtym, niebieskim

· Dziecko maszeruje z wybranym kolorem krążka na głowie, idzie ostrożnie, aby nie zgubić krążka.

· Dziecko staje w niewielkiej odległości do rodzica w rozkroku, tyłem do rodzica . Rodzic podaje krążek, między nogami dziecka i dziecko podaje krążek między nogami rodzicami. Następnie podają sobie krążek nad głowami. Podczas wykonywania ćwiczenia dzieci starają się nie uginać nóg w kolanach.

· Dzieci staje na jednej nodze, drugą uginają i kładą na niej krążek. Wytrzymują, licząc do czterech. To samo ćwiczenie wykonują na drugiej nodze.

· Dziecko toczy krążek przed sobą w różnych kierunkach. Na klaśnięcie lub gwizdnięcie zatrzymuje krążek siada na nich skrzyżnie, z prostymi plecami i rękami opartymi na kolanach.

6.Zabawy z krążkami na świeżym powietrzu

· Dziecko rozkłada krążki na trawie, w pewnych odstępach od siebie. Spaceruje pomiędzy krążkami. Na hasło: Odwracamy krążki jak najszybciej starają się odwrócić na drugą stronę jak największą liczbę krążków. Liczy krążki. Klaśnięcie lub gwizdnięcie jest sygnałem do ponownego spaceru.

· Skoki Dziecko układa krążki na ziemi, równo w odległości kroku, jeden za drugim. Skaczą jak pajacyki, wykonując nad każdym krążkiem rozkrok, a za krążkiem – odskok. Ćwiczenie wykonują wolno..

7.Oglądanie przez dziecko reprodukcji obrazu Vincenta van Gogha ,,The Flowering Orchard

· Dla 5-latków reprodukcja obrazu w Wyprawce( dla 4-latków w załączniku)

· Dziecko opisuje kolorystykę i nastrój dzieła. Zastanawia się, co ono przedstawia. Nadaje obrazowi tytuł. Porównuje go z orygi­nalnym tytułem, który podaje rodzic. (Kwitnący sad).

· Malowanie farbami wg. pomysłu dziecka obrazu o dowolnej tematyce, nadanie tytułu obrazowi.

· Zachęcam do zamieszczania prac na grupie

7. Odpoczynek ,,Egipskie Piramidy” słuchowisko https://www.youtube.com/watch?v=h5Ih6M2QcL8


Środa 27.05.20

Temat: ,,W krainie osób niepełnosprawnych”.

1. Rozwijanie percepcji słuchowej.

Układanie słów rozpoczynających się określoną sylabą np. słowo rozpoczynające się sylabą „ma”- makaron.

Układanie słów kończących się określoną sylabą np. „ka”- piłka.

2.Zabawy z rodzicem lub rodzeństwem w „Kalambury”

Jedna osoba wyraża za pomocą gestów i mowy ciała np. jakąś czynność druga osoba odgaduje co to za czynność.

3.Gimnastyka dla dzieci w domu

https://youtu.be/UjPLYG5a0_g

4. „Osoby niepełnosprawne są wśród nas”- rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego, kształtowanie pozytywnej postawy wobec osób niepełnosprawnych.

Zabawa „Przewodnik” ( zabawę prowadzimy w parze z rodzicem lub rodzeństwem) Dziecko zamyka oczy – jest niewidome. Drugie dziecko lub rodzic jest prze­wodnikiem, który stara się wskazać swojemu partnerowi odpowiednią drogę i dba o jego bezpie­czeństwo, czyli o to, aby podczas spaceru po pokoju nie zderzył się z niczym. Maszerują w parze. Po chwili następuje zmiana ról.

5.Zabawa „ Co to za przedmiot?” –przygotowujemy kilka drobnych przedmiotów np. autko, klocek, piłeczka. Dziecko ma zawiązane oczy i rozpoznaje przedmioty za pomocą dotyku.

Dziecko dzieli się wrażeniami z przeprowadzonych zabaw.

Rozmowa na temat trudności, jakie napotyka­ją osoby niewidome.

Rodzic pyta: Jak się czułeś się w roli osoby niewidomej? Jak się czułeś w roli przewodnika? Jakie trudności napotykają niewidomi podczas codziennych czynności? Jak się czują np. na ulicy? Jak możemy pomóc takim osobom?

6.Kiedy wokół panuje cisza – rozmowa na temat osób niedosłyszących i niesłyszących.

Rodzic prosi aby dziecko zakryło uszy i cicho wypowiada do niego jakieś polecenie np. Podejdź do okna. Pyta „Dlaczego nie wykonałeś polecenia?

Inicjuje rozmowę na temat osób niedosłyszących i niesłyszących. Zwraca uwagę na trudności, jakie napotykają w życiu.

Dziecko zastanawia się i próbuje odpowiedzieć na pytanie

Co znaczy słowo: niepełnosprawność?

7.Układanie historyjki obrazkowej dzieci 5-letnie „Karty pracy cz.5” nr 56-57

Dzieci 4-letnie wykonanie „Karty pracy cz.2”nr 53

8. Tworzenie akompaniamentu do piosenki Śpiewające Brzdące – „Jesteśmy dziećmi” na instrumencie zrobionym przez siebie – (np. bębenek =talerzyk papierowy i łyżka, grzechotka-butelka plastikowa wypełniona do połowy kaszą,)

https://youtu.be/7K3_mSb1zRQ

9. 5-latki wykonanie „Karty pracy cz.5” nr 58

4 latki –kolorowanie malowanek związanych z zabawami dzieci lub rysowanie

i kolorowanie ulubionej zabawki.


J. ANGIELSKI

1. "Dzień mamy" "Happy Mother's day"

https://www.youtube.com/watch?v=MYqFPa1mrXo

Mother's Day- Dzień mamy.

Happy Mother's Day-szczęśliwego dnia mamy

Here's a gift I'll give to you on this Mothers Day - to mały prazent jaki

mogę Tobie dać na dzień mamy.

I'll clean my room-posprzątam pokój

I'll make my bed-pościele łóżko,

I'll put my toys away-poodkładam zabawki

I'll be good just for you on this mother's day-,i będe grzeczny i dobry dla Ciebie w ten dzień matki.

2.Months of the year" "Miesiące"

https://www.youtube.com/watch?v=W7MLULT2wxQ



Czwartek 28.05.2020r.

Temat: ,,Przyjaciel dobry na wszystko”

1.Zabawy ruchowe - ćwiczenia skoczne wg. pomysłu dziecka przy użyciu przyborów gimnastycznych lub innych przedmiotów dostępnych w domu.

Wykonanie 5-latki Karta pracy, cz. 5, nr 59, 60, 61.

4-latki malowanie dowolnej kolorowanki.

2.Słuchanie wiersza „Mój przyjaciel” A. Frączek


Mój przyjaciel daję słowo,
Jest osobą wyjątkową!
Umie robić zamki z piasku,
Po podwórku biega w kasku
I dla innych się naraża
jak policjant albo strażak
Czasem bywa też piratem,
Co na statku ma armatę,
Raz rycerską nosi zbroję,
Innym razem jest kowbojem.
Kiedy się spotkamy w parku,
To podzieli się koparką
I pożyczy mi łopatkę
Lub wiaderko w żółtą kratkę.
Bardzo lubi mleczne krówki
I czerwone ciężarówki,
Piłkę nożną kopie w błocie,
Z kotem ściga się po płocie.
A w kieszonce od spódniczki
Trzyma procę i kamyczki.
Mój przyjaciel daję słowo
Jest dziewczynką wyjątkową!


Po wysłuchaniu wiersza dziecko wypowiada się na temat przyjaciół i przyjaźni:
Kogo możemy nazwać przyjacielem?
Jaki powinien być przyjaciel?
W jakie zabawy mogą się bawić przyjaciele?

3.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych przy muzyce

https://youtu.be/FZ3pj_ZkldQ

4.„Co słychać w ogrodzie?– słuchanie ptasich koncertów. Dziecko zachowuje ciszę. Wsłuchuje się w głosy ptaków. Rozpoznaje ptaki i podają nazwy znanych gatunków. Wybiera swój ulubiony głos ptaka. Uzasadnia wybór.

5.„Kopiujemy figury” – odwzorowywanie kształtów.

5-latki wyprawka, karta P.

4 rysują samodzielnie lub odrysowują od przedmiotów dostępnych w domu kształty figur geometrycznych np. koło od pokrywki słoika, talerza itp.


JĘZYK ANGIELSKI

1.,,The Toy song " "Piosenka  z zabawkami. https://www.youtube.com/watch?v=eb53_Kdc1XI

what's in the box ?- co jest w pudełku

a ball is in the box-piłka jest w pudełku,

a doll-lalka,  a car-samochód,

a robot-robot, yo-yo-jojo

2.,,Playground"- ,,Plac zabaw"

https://www.youtube.com/watch?v=EMQC0GaP3hU

What is the most fun thing to do on the playground? co można fajnego robić na placu zabaw

This is a playground. To jest plac zabaw.

I can slide down very fast. slide. Mogę zjeżdżać na zjeżdżalni.

Let’s swing as high as the sky. Swing- Można się huśtać wysoko do nieba.

The seesaw moves up and down. Można się huśtać w górę i w dół.

Let's make a sandcastle in the sandbox. sandbox Można zbudować zamek z piasku w piaskownicy.

I can see the whole playground from the top of the jungle gym. jungle gym- Mogę zobaczyć cały plac zabaw z drabinek.

Let’s hang on the rope ladder like spiders. rope ladder pochodźmy się na drabinkach z liny jak pająki.

Let's go across the monkey bars like monkeys. Przejdźmy drabinki jak małpki.

Let's go round on the Merry-go-round. merry-go-round-Można pokręcić się na karuzeli.

The rocking horse moves back and forth. rocking horse Koń na biegunach buja się do tyłu ido przodu.

Let's play together at the playground tomorrow! Pobawmy się na placu zabaw.

 

 

 

Piątek 29.05.20

Temat:,, Wspólne zabawy”

1.Powitanka ,,Wszyscy są witam Was”

https://www.youtube.com/watch?v=fLX5nj9jeuk

Zabawa naśladowcza

Dziecko staje naprzeciwko rodzica. Dziecko jest lustrem, a rodzic przegląda się w nim. Dziecko wykonuje takie same ruchy jak rodzic. Zamiana teraz rodzic jest lustrem.

2. Wier­sz A. Widzowskiej ,,Dzieci na Ziemi”.

Rodzic zaprasza dziecko w podróż latającym dywanem. Dziecko siadają w siadzie skrzyżnym, ręce opierają na podłodze, po obu stronach ciała, i rozpoczynają lot. Wznosi się w górę, wymawiając na wyde­chu głoskę szszszsz. Podczas lotu przechyla ciało raz w prawą, raz w lewą stronę. Ląduje w krainie, w której wszyscy żyją w przyjaźni.

Słuchanie wiersza A. Widzowskiej ,,Dzieci na Ziemi”.

Na kuli ziemskiej bawią się dzieci,

cieplutkie słonko dla nich wciąż świeci,

a księżyc mruga oczkiem na niebie

do wszystkich ludzi, również do ciebie.

Zulu z Afryki chodzi po drzewach,

a Chinka Inka jak ptaszek śpiewa.

Eskimos Bubu gra w piłkę z foką,

na słoniu jeździ Hindus Namoko.

Dzieci się różnią kolorem skóry,

jednak są dumne ze swej kultury

i choć w dziwacznych mówią językach,

pragną się bawić, tańczyć i brykać!

Inka i Zulu, Bubu, Namoko

chcą być kochane, śmiać się szeroko,

jeść smakołyki, dbać o zwierzęta,

a zamiast wojen mieć tylko święta!

– Niech wam się spełnią wszystkie marzenia

–tak, robiąc obrót, powiada Ziemia.

Rozmowa na temat wiersza.

-O jakich dzieciach była mowa w wierszu?

-Na jakim kontynencie mieszka: Zulu z Afryki, Chinka Inka, Innuita Bubu, Hindus Namoko?

-Czym różnią się między sobą dzieci?

-Co mają ze sobą wspólnego

3.Podróż na inne kontynenty – zabawy konstrukcyjne.

Utrwalanie nazw kontynentów. Bardo proszę rodziców o przygotowanie kartoników z nazwami kontynentów: Afryka, Europa, Azja, Ameryka, Antarktyda, Australia, klocki.

Dziecko budują z klocków tory i pociągi. Rozpoczynają podróż rodzic układa kartonik z nazwą kontynentu, na jaki jest planowana podróż. Dziecko wskazuje pierwszą głoskę w nazwie kontynentu. Po przy­jeździe na dany kontynent dziecko może opowiadać ciekawostki z tego miejsca lub dzielić się wrażeniami z rzeczywistych podróży z rodziną.

Bardzo proszę o zamieszczanie zdjęć konstrukcji na grupie

3.Zabawa ruchowa z elementem toczenia – Wesoła piłka.

Piłka. Dziecko i rodzic siedzą z wyprostowanymi nogami. Toczą piłkę między sobą, odpychając ją nogami. Nie możemy pomagać sobie rękami.

4.Praca plastyczno – techniczna- 4-latki Moja wymarzona zabawka

( pracę mogą również wykonać 5 – latki)

Będziemy potrzebowali gazetki reklamowe, nożyczki, klej, kredki, kartki.

Tworzymy nową wymarzoną zabawkę, rysujemy, naklejamy, łączymy, dorysowywujemy. Nadajemy nazwę nowej zabawce i jej zastosowanie.

5.Wskazujemy i liczymy głoski – ćwiczenia słuchu fonematycznego.

Dzieci 5-letnie: wyprawka, karta D, nożyczki.

Dziecko wycina zdjęcia. Nazywa je. Określa pierwszą głoskę w każdej nazwie.

Liczy głoski w poszczególnych nazwach.

Bardzo proszę o zamieszczanie zdjęć konstrukcji na grupie.

6.Ćwiczenia część 5 str.62-63-64-65

7.Odpoczynek – bajkowisko ,, Historia małej Nefry i jej ulubieńca Pepa”

https://www.youtube.com/watch?v=h8iViAjT3k0