Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 14
Artykułów : 43
Odsłon : 49239

Rekomendacje

Zadania 25.03.2020-27.03.2020 PDF Drukuj Email
Grupa 4 - Biedroneczki - Zadania
Wpisany przez Anna Madetko Aneta Karkula Dominika Świst   

Środa : 25.03.2020r.


Temat: ,,W marcu jak w garncu”

1.Wstajemy dzień dobry J,,Panie Janie”

https://www.youtube.com/watch?v=eiO7eVka-Fo

2.Bardzo proszę o przeczytanie wiersza dziecku

E. Stadtmüller ,, Pokaż, pokaż, marcu, co tam mieszasz w garncu”.

- Pokaż, pokaż, marcu,

co tam mieszasz w garncu.

-Mieszam śniegi, mieszam deszcze,

Więc na świecie zimno jeszcze.

Szarobure dni,

a wiosenka śpi.

- Pokaż, pokaż, marcu,

co tam mieszasz w garncu.

- Chociaż chłodno jest na razie,

Już na wierzbach kwitną bazie,

Słońce uśmiech śle.

Wiosno pośpiesz się!

- Pokaż, pokaż, marcu,

co tam mieszasz w garncu.

- Już dokoła pachnie wiosną,

A mnie w garncu kwiatki rosną

Oraz kiełki zbóż,

Kwiecień już tuż-tuż

Rozmowa na temat wiersza

Zapytajcie dzieci:

-Jaki teraz mamy miesiąc?

-Co marzec miesza w garncu?

-Po czym można poznać, że wiosna jest już blisko

Narysujcie garnek na kartce papieru

Pracę można wykonać kredkami, pisakami, farbami, itp.

W wierszu znajdują składniki się na marcową pogodę, umieśćcie je w garnku.

3- SŁONECZKA

4-KOROUSY

2-CHMURKI DESZCZOWE

2-CHMURKI ŚNIEGOWE

5-GAŁĄZEK BAZI

6-ZIARENEK ZBOŻA

Można zapytać dziecko:

Głośne liczenie np:

- Czego jest najwięcej?

-Czego jest najmniej?

-Czego jest po tyle samo?

Można zrobić zdjęcie pracy i umieścić na grupie.

3.Zabawa ruchowa „Wiosenny spacer”.

Do zabawy możemy wykorzystać plastikowe pokrywki, tacki papierowe lub plastikowe.

Na hasło „deszcz” dziecko chodzi po sali z krążkami nad głową, jak pod parasolem.

Na hasło „kałuże”, dziecko kładzie krążek na podłogę i przeskakują przez niego, jak przez kałużę.

Na hasło „wiatr”, obraca się wokół siebie z krążkiem trzymanym wysoko.

Gdy świeci słonko zatrzymuje się i wysoko unosi krążek nad głową.

Ćwiczymy razem z dziećmi J

4.Odpoczynek -muzyka relaksacyjna ,,Odgłosy wiosny”

https://www.youtube.com/watch?v=6MG8Jz6o7Ms

5. Ćwiczenia część .4 str.14 i 15(dzieci starsze, pomarańczowe ksiązki)


Język angielski

1.Piosenka/ zabawa ruchowa wybieramy się na polowanie na lwa:

- We are going for a lion hunt.

https://www.youtube.com/watch?v=03i5v1PS7P4&feature=youtu.be

2.Słówka

Binoculars -okulary

I am not scared-ja się nie boje.

go over-przejść nad / go under-przejść pod/ go through- iść przez

Grass-trawa   tall grass-wysoka trawa

river-rzeka    chilly-zimno

mud-błoto

cave jaskinia

go into the cave- wejść do środka.

dark-ciemno/ two big ears- dwa duże ucha/ red nose- czerwony nos/ sharp teeth.

3.Piosenka z liczeniem 1-20

https://www.youtube.com/watch?v=D0Ajq682yrA&feature=youtu.be

Dzieci powtarzają i utrwalają liczby od 1-20 śpiewając.


Ćwiczenia logopedyczne

1. Zabawa w rymowanki:

(podaj dziecku wyraz, a ono niech dopowie wyraz rymujący się)

marzenie - korzenie

brzuszek - paluszek - łakomczuszek

proszę - kalosze

kasza - Masza

burza - róża

morze - zborze

czapka - żabka

szklanka - grzanka - leżanka - koleżanka

szafa - żyrafa

leży - mierzy - Jerzy - talerzy - wierzy

2. Odmiana wyrazów:

(podaj dziecku dowolny wyraz z trudna głoską, dziecko odmienia)

gruszka - 3 gruszki - mała gruszeczka

czapka - 3 czapki - mała czapeczka

rzeka - 3 .......... - mała ................

dżem - 3 .......... - mały ................  itp

3.Ćwiczenia oddechowe:

Mecz z piłeczką pingpongowa lub wacikiem - ustawiamy na stole po dwa

klocki imitujące bramki i dmuchamy piłeczkę lub wacik w kierunku

bramek, by strzelić gola

4.Wierszyk dla Przedszkolaków do powtarzania:

Rączki często myj do czysta,

w tym każdy paluszek.

Bo kto rączki rzadko myje,

tego boli brzuszek.

Kiedy w domku siedzisz co dzień,

i troszkę Ci nudno,

to w przedszkole baw się z mamą,

przecież to nie trudno.

Ćwicz wymowę bardzo pięknie,

mów głośno, wyraźnie

i powtarzaj: sz,ż, cz, dż

zrozumie Cię każdy.


Czwartek: 26.03.2020r.


Temat: ,,Wiosenne niespodzianki”

1.Wstajemy dzień dobry J,,Panie Janie”

https://www.youtube.com/watch?v=eiO7eVka-Fo

2. Zachęcamy do założenie hodowli rzeżuchy oraz obserwacji wzrostu rośliny.

3.Piosenka wprowadzająca w nową porę roku.

Piosenka : ,,Maszeruje wiosna ”sł. Krystyna Bożek – Gowik

https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw

1.Tam daleko, gdzie wysoka sosna,
maszeruje drogą mała Wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Refren (x2):
Maszeruje Wiosna, a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje Wiosna, w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi, zielenieje świat.
2.Nosi Wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę.
Chętnie żuje gumę i robi balony,
a z nich każdy jest zielony.

Refren (x2):
3.Maszeruje Wiosna, a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje Wiosna, w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi, zielenieje świat
.

Rozmowa na temat wysłuchanej piosenki:

-Jak wygląda wiosna w naszej piosence?

Pośpiewajcie z dziećmi, utrwalając słowa piosenki.

Można ruchem ilustrować słowa piosenki, zaprosić rodzeństwo do zabawy.

4.Odrysowywanie i wycinanie rysunków dziecięcych stóp.

Utrwalanie pojęć: prawa, lewa.

Zabawa z rodzicami lub rodzeństwem

Stoimy naprzeciwko siebie,
prawa ręka wita się z prawą ręką,
lewa ręka wita się z lewą ręką,
czoło wita się z czołem,
lewa stopa wita się z lewą stopą

prawa stopa wita się z prawą stopą,

5.Ćwiczenia artykulacyjne- naśladowanie odgłosów ptaków

- bocian - rozgląda się wokoło i głośno klekoce – kle, kle (ręce wyprostowane do przodu tworzą dziób bociana i „klaszczą”, naśladując klekotanie),

- kukułka - siada na gałązce i głośno kuka – ku-ku, ku-ku (ręce tworzą małe skrzydełka, dzieci naśladują kukanie),

- kaczka - rozgląda się wokoło i głośno kwacze – kwa, kwa (ręce w bok naśladując kwakanie)

6.Odpoczynek -muzyka relaksacyjna ,,Odgłosy wiosny”

https://www.youtube.com/watch?v=6MG8Jz6o7Ms

7.Ćwiczenia część 4 str.16 ( starsze dzieci książki pomarańczowe)


Język angielski

1."Days of the week"- piosenka dni tygodnia.

https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ

Monday- Sunday dzieci powtarzają wyliczane dni tygodnia w piosence.

2.Five little ducks piosenka link:

https://www.youtube.com/watch?v=pZw9veQ76fo&feature=youtu.be

Dzieci liczą do pięciu poznając historię o pięciu małych kaczkach. Dzieci poznają nowe słowa obserwując historyjkę.

Went out one day- któregoś dnia odeszły

over the hill- za wzgórze

far away-daleko

only-jedynie

came back-wróciło.

non of the five little ducks- żadna z pięciu kaczuszek nie wróciło.

Sad mother duck-smutna mama kaczka.

And all of the five ducks came back- i wszystkie pięć kaczuszek wróciło.


Piątek: 27.03.2020r.

Temat:,, Żegnaj Marzanno, witaj, wiosno”

1.Wstajemy dzień dobry J,,Panie Janie”

https://www.youtube.com/watch?v=eiO7eVka-Fo

1.Rozmowa kierowana na temat przyjścia wiosny.

https://www.youtube.com/watch?v=6MG8Jz6o7Ms

2.Wyjaśnienie znaczenia postaci Marzanny na podstawie gawędy o zwyczaju topienia kukły .

Czy poznajecie tę postać? Kuba niesie Gaik-Maik

Obrazki postaci Marzanny oraz Gaika-Maika.

„Gawęda o zwyczaju topienia Marzanny”.

Bardzo dawno temu, gdy mróz i wiatr dokuczał ludziom, pomyśleli jak przepędzić zimę, by mogła jak najprędzej przyjść wiosna. Postanowili zrobić Marzannę. Sporządzały ją starsze dziewczęta, poświęcając na to całą noc. Dziewczęta umiały tak uformować słomę, że przypominała ludzką postać. Stroiły ją w suknię i chusteczkę na głowę. Gdy starsze dziewczęta wynosiły kukłę ze wsi, młodsze przynosiły Gaik - Maik, który przypominał nadchodząca wiosnę. Gaik - Maik - zielona gałązka lub krzaczek, też musiał być bogato przystrojony w kolorowe wstążki. Nad brzegiem rzeki dziewczęta wrzucały kukłę do wody. Gdy Marzanna została utopiona, małe dzieci wnosiły Gaik - Maik do domów śpiewając ludowe piosenki.( autor E. Borowicka)

Rozmowa na temat gawędy:

-Jak dawno przepędzano zimę ?

-Kto wykonywał kukłę Marzannę?

-Jak wyglądała kukła Marzanna?

-Jak wyglądał Gaik -Maik?

-W jaki sposób dzisiaj witamy wiosnę a żegnamy zimę?

2.Czas na gimnastykęJ Kubuś Puchatek ,,Ćwiczę góra-dół”

https://www.youtube.com/watch?v=LUhapiC-Reo

-zabawa ruchowa wzmacniająca mięśnie brzucha i nóg ,,Rowery”

Tworzymy parę, kładziemy się na plecach, nasze stopy przylegają do siebie, ręce kładziemy wzdłuż tułowia. Unosimy nogi do góry, naśladując jazdę na rowerze.

-ćwiczenia z elementami czworakowania ,,Mostek”

Stajemy w rozkroku a dziecko przechodzi na czworakach miedzy naszymi nogami, raz w jedną a raz w drugą stronę. Po kilku przejściach zamianaJ. Można równeż zaangażować rodzeństwo.

-ćwiczenie z elementami skłonu ,,Spływ”

Siedzimy z dzieckiem w rozkroku, jedeno za drugim. Dziecko za rodzicem i trzyma rodzica w pasie. Wspólnie pochylamy się w tym samym rytmie do przodu, do tylu, na boki.

3.Próba nauczenia wierszyka na pamięć:

Marzanno, Marzanno ty zimowa panno,

w wodę cię wrzucamy, bo wiosnę witamy!

4.Zachęcam do wykonania kukły marzanny z dowolnych materiałów, można zaprosić do pomocy rodzeństwo. Wielkość kukły nie większa niż wielkość bloku rysunkowego. Podczas wykonywania kukły możemy powtarzać wierszyk o Marzannie. Po wykonaniu Marzanny można nalać wody do miski i topić kukłę powtarzając słowa wierszyka.

Prace można umieszczać na grupie.

5.Odpoczynek -muzyka relaksacyjna ,,Odgłosy wiosny”

https://www.youtube.com/watch?v=6MG8Jz6o7Ms