Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 16
Artykułów : 108
Odsłon : 85639

Rekomendacje

Zadania 08.06.-12.06. PDF Drukuj Email
Grupa 4 - Biedroneczki - Zadania
Wpisany przez Anna Madetko, Aneta Karkula, Dominika Świst   

„Biedronki” 08.06.2020 – 12.06.2020


Poniedziałek 08.06.20

Temat: ,,Smaki, zapachy i odgłosy lata”

1.Alfabet warzywno – owocowy

https://www.youtube.com/watch?v=5IQBQBvgjrg

2.Zabawa badawcza - Ciekawe kształty.

Będziemy potrzebowali:

Worek, tekturki w kształcie liter: l (z naklejonymi kolorowymi kropkami), A (z naklejonymi wacikami nasączonymi olejkiem zapachowym), T (wycięta z tektury falistej),

0 (z naklejonym elementami które wydają dźwięk np. woreczek szeleszczący).

Wszystkie literki wkładamy do worka. Dziecko wyjmuje z worka po jednej tekturce. Bada właściwości: ogląda je, dotyka ich, porównuje fakturę i za­pach. Układa tekturki na stole. Rodzic prosi dziecko o opisanie swoich wrażeń. Pyta dziecko, dzięki jakim zmysłom poznało każdą tekturkę (literę). Przykładowe odpo­wiedzi:

l – jest bardzo kolorowe – zmysł wzroku,

A – pachnie – zmysł węchu,

T – ma ciekawą fakturę – zmysł dotyku,

O – wytwarza dźwięki – zmysł słuchu,

Następnie rodzic pyta o to, co przypominają kształty tekturek.

3.Zabawy z doświadczeniami.

I. Zmysł dotyku - zabawa z wodą i piaskiem.

Będziemy potrzebowali: 4 miski, papierowe łódeczki, plastikowe rurki, np. do napojów, drobny piasek.

Zwracamy uwagę dziecka, aby uważnie obser­wowało i wsłuchiwało się w dobiegające dźwięki.

· Dziecko puszcza w misce z wodą papierowe łódeczki, przesuwa je oddechem (dmucha na nie).

· Dziecko lekko uderza rękami o powierzchnię wody.

· Dziecko dmucha w wodę przez plastikową rurkę (np. do napojów).

· Dziecko zanurza dłonie w drobnym piasku, przesypuje go.

II. Pobudzanie zmysłu smaku – zabawa w Smaki lata.

Miseczki z różnymi owocami, np. truskawkami i czereśniami.

Rodzic stawia przed dzieckiem miseczki z różnymi owocami, np. truskawkami i czereśniami. Nazywa je, zwraca uwagę na kolor i wartości odżywcze owoców. Następnie wspólnie z dzieckiem myje je i zachęca do degustacji. Dziecko określa walory smakowe owoców, kolor, czy są twarde czy miękkie, czy są zdrowe, dlaczego powinniśmy jeść owoce.

III. Zmysł wzroku i węchu - zabawy w Zapachy lata.

Kwiaty do wazonu np. z łąki, z ogródka.

Rodzic stawia przed dzieckiem wazon z kwiatami kwitnącymi wczesnym latem. Podaje ich nazwy. Dziecko przyglądają się budowie kwiatów, wskazują różnice w wyglądzie, a następ­nie pochyla się nad poszczególnymi kwiatami i je wącha: wciąga powietrze nosem, wykonując długi głęboki wdech, a wydycha ustami. Opisuje swoje wrażenia.

IV. Podsumowanie doświadczeń.

Dziecko omawia wrażenia: opisuje zapach kwiatów, smak owoców, kolor, mówi, jakie są woda i piasek, jakie dźwięki można za ich pomocą wytworzyć, np. pluskania i bulgotania, przesypywania. Określa właściwości fizyczne kwiatów, owoców, wody i piasku.

4.Gimnastyka Głowa, ramiona, kolana, pięty

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

5. Rozwiązywanie zagadek rysunkowych. Będziemy potrzebowali kartkę oraz mazak.

Rodzic rysuje na kartce różne kształty związane z latem, np. słońce, czereśnię. Dziecko odgaduje, co zostało narysowane. Zamiana, teraz dziecko rysuje.

6.Osłuchanie z piosenką ,,Olek i Ada”

https://www.youtube.com/watch?v=ZSXClGr4Ss8

7.Praca plastyczna Piaskowe czary-mary- malowanie przy piosence ,,Olek i Ada”

Będziemy potrzebowali sztywny karton, pisaki, klej, tace z piaskiem.

Dziecko rysuje mazakiem wokół kartonu ramkę. W środku ramki rysuje pisakami dowolny obrazek o tematyce związanej z latem. Smaruje klejem ramkę obrazka. Szybko i dokładnie obsypują ramkę piaskiem. Nadmiar piasku strząsa do tacy.

Dziecko nadaje tytuł pracy. Opowiada o pracy.

Zachęcam do zamieszczania prac na grupie.

8. Ćwiczenie relaksacyjne – Masaż wodny.

Rodzic prosi dziecko, aby usiadło pleckach do rodzica. Rodzic rysuje palcem na ple­cach dziecka kropki, kreski: pionowe, poziome, linie faliste, stukają opuszkami palców itp. Na koniec masażu naśladują strząsanie wody z rąk. Teraz zamiana, dziecko rysuje na plecach rodzica.

9.Ćwiczenia część 5. str.69-72 5-latki

10.Zabawy w piaskownicy.

Wykorzystanie w nich wody. Badanie właściwości suchego piasku i mokrego piasku.

Konewki z wodą, foremki, łopatki.

Dzieci bawią się w piaskownicy konewkami z wodą, foremkami, łopatkami. Badają właściwości: naj­pierw suchego piasku, a potem mokrego piasku. Próbują lepić babki, rozmawiają na temat wrażeń dotykowych.


Gimnastyka korekcyjna: Ćwiczenia w domu na wesoło.

  1. Wyścig - Zabawa, przy której jest sporo śmiechu, a dzieciaki lubią ją powtarzać i bić swoje rekordy. Potrzebny będzie woreczek z kaszą lub ryżem. A teraz reguły gry! Na mecie ustawia się jedno lub więcej dzieci, mama lub tata w pozycji na czworaka. Każdy zawodnik na plecach ma balast w postaci woreczka. Każdy porusza się na czworaka najszybciej jak potrafi. Gdy woreczek spadnie zaznaczamy miejsce dokąd żółw dotarł. Dzieciaki lubią poprawiać swój rekord i próbować dojść za każdym razem dalej. I tak zabawa może trwać naprawdę długo.
  1. Przeprawa - Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze!!!

3. Tor przeszkód - Nie znam dziecka, które nie uwielbiałoby toru przeszkód! Do jego wykonania wykorzystajcie to co macie w domu. Mogą to być wielkie kartony przez środek, których trzeba się przeczołgać, poduszki, po których trzeba skakać, butelki, które należy omijać czy krzesła, na które trzeba się wspinać! Zabawa idealna zarówno dla maluszków jak i dla starszych dzieci.

4. Mały wojownik - Wystarczy zaplątać sznurek czy włóczkę o stół i krzesła by stworzyć niełatwy do przejścia tor. Ćwiczenie wymaga skupienia, precyzji i trochę gimnastyki. A układ można za każdym razem zmieniać, zaczepiając w inny sposób włóczkę.



Wtorek 09.06.20

Temat: Lato w mieście

1. Zabawa ruchowa z piosenką „Wesołe powitanie” Śpiewające Brzdące

https://youtu.be/8HozqzBRUec

2.5- latki wykonanie „Karty pracy cz.5” nr 73-74

4 latki układają obrazek pocięty na części o tematyce –„lato”

3. „Za co lubimy wakacje?”-rozmowa inspirowana wierszem G. Lech Co robią latem dni tygodnia?

· Słuchanie wiersza

– Co wy na to, że już lato? –

Tydzień swoje dni zapytał.

Poniedziałek zsiadł z roweru.

– Radość dla kolarzy wielu!

Wtorek książkę czytał właśnie.

Mruknął tylko: – Lubię baśnie!

Latawca puszczała Środa,

bo piękna była pogoda.

Czwartek rzekł: – Ja wciąż maluję,

jak się świetnie w lesie czuję.

Piątek tylko machnął ręką:

– Chciałbym zagrać, lecz nieprędko

znajdę gracza w tym upale.

Szachów nie otwieram wcale.

– A Sobota? – Cóż mam rzec.

Niosę piłkę, dziś gram mecz.

– Czy Niedziela coś dopowie?

Nie dopowie, bo jest w kinie

na animowanym filmie.

A czy film ten był o lecie,

w poniedziałek się dowiecie.

· Rozmowa na temat wiersza

Rodzic pyta dziecko:

Jaka pora roku już nadeszła?

O co zapytał swoje dni Tydzień?

Co zrobił i odpowiedział poniedziałek?

Co zrobiły i odpowiedziały kolejne dni tygodnia?

Co ty lubisz robić latem?

Co robisz najczęściej w poniedziałek… w sobotę i w nie­dzielę?

Ile dni wchodzi w skład tygodnia?

Dziecko wymienia w kolejności dni tygodnia i liczy na palcach.

4.Dzieci 5-letnie omawiają ilustracje w „Książce” s 90-93

5.Ćwiczymy rapowanie-Dni tygodnia - Piosenka dla dzieci | Profesor Szymon

https://youtu.be/7bJooVrLK5g

6.GIMNASTYKA DLA NAJMŁODSZYCH

https://youtu.be/GtIqgYZgPoU

7.Zabawa ruchowa „Samochody”- dzieci biegają ostrożnie po pokoju naśladując poruszające się samochody. Na hasło „czerwony” lub sygnał wzrokowy-kolor czerwony, zatrzymują się i udają tankowanie benzyny.

Na hasło „zielony” lub sygnał wzrokowy- kolor zielony, dzieci(samochody) znowu ruszają do jazdy.

8.Wykonanie „Karty pracy cz.5” nr 75- 5-latki

4 latki rysują i kolorują samochód

 


Środa 10.06.2020r.

Temat dnia: „ Zabawy z porami roku”

1.Zabawa Wywiad dziennikarza. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.

2.Ćwiczenie plastyczne Figuraki. Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz precyzji ruchów i wyobraźni.

Dziecko wybiera dowolną figurę geometryczną i odrysowuje jej kształt na kartonie. Następnie prze­kształca figurę. Tworzy, np. zwierzątko – dorysowuje do figury odpowiednie części ciała wybranego zwierzątka, koloruje je, nakleja elementy. Opowiadają o swojej pracy.

3.Słuchanie wiersza P. Beręsewicza Czemu?

Czemu styczeń nosi ciepłe skarpety?

Bo mu nogi marzną tak, że o rety!

Czemu luty taki blady, skąd smutki?

Bo się martwi, że jest taki króciutki.

Czemu marzec tak się złości i burzy?

Bo za wolno wraca wiosna z podróży.

Czemu kwiecień taki strój ma pstrokaty?

Bo gdzie spojrzy, wszędzie kwiaty i kwiaty.

Czemu maj jest zielony i świeży?

Coś się mamom na Dzień Matki należy.

Czemu czerwiec w krótkich spodniach już gania?

Bo to lato, czas na letnie ubrania.

Czemu lipiec taki dziwnie wesoły?

Cóż, wygląda, że nie tęskni do szkoły.

Czemu sierpień tak się śmiesznie nazywa?

Kiedyś z sierpem chodził rolnik na żniwa.

Czemu wrzesień wciąż się włóczy po lesie?

Szuka grzybów, może nam też przyniesie.

A październik? Czemu drzewa rumieni?

Bo w kolorach jest do twarzy jesieni.

A listopad? Czemu smutny i bury?

Bo mu liście z drzew zdmuchują wichury.

Czemu grudzień w biały puch się owinął?

Bo mu cieplej pod śniegową pierzyną.

Czemu na tym w wierszu kończą się słowa?

Bo tu rok się zaczyna od nowa.

Rozmowa na temat wiersza.

Dziecko udziela odpowiedzi dotyczących każ­dego miesiąca

Jakie miesiące wchodzą w skład wiosny (lata, jesieni)?

Jak ina­czej możemy jednym słowem nazwać wszystkie miesiące?

4.Karta pracy cz.5 s.88-89.

4-latki malują farbami elementy wybranej pory roku.

5.Słuchanie piosenki „Cztery pory roku”

https://youtu.be/69B_ZJ37PYw

6.Letni aerobik – zabawy rytmiczno-ruchowe. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej. Wykonywanie podskoków, marszów, skłonów, skrętów tułowia itp. przy muzyce, według pomysłów dziecka.

7.Zabawa Czy wiesz, że…? Rozwijanie umiejętności kojarzenia. Utrwalanie cech i nazw poszczególnych pór roku.

Dziecko kończy je, podając nazwy odpowiednich pór roku, np.:

Czy wiesz, że kiedy zaczyna padać śnieg, to znak, że… nadchodzi zima?

Czy wiesz, że kiedy pojawiają się pierwsze motyle, to znak, że… nadchodzi wiosna?

Czy wiesz, że kiedy kończy się przedszkole/rok szkolny, to znak, że… jest lato?


Język angielski

"Mój dzień" My day"

https://www.youtube.com/watch?v=qD1pnquN_DM

wake up- obudzić sie ,

get up- wstać ,

my breakfast-moje sniadanie   I have breakfast- jem śniadanie

I brush my teeth-myje zęby,

I wash my face- myje buzie,

get dressed- ubieram się,

hurry up- śpiesze się,

go to school- ide do szkoły,

take classes- ucze sie, mam lekcje

have lunch at cafeteria-jem obiad w stołówce,

play with friends-bawie się z przyjaciółmi,

come home-przychodzę do domu,

do my homework-odrabiam zadanie,

have dinner-jem kolacje,

take a shower-biorę prysznic,

go to bed-ide spać

 


Piątek 12.06.20

Temat: ,,Dużo już wiemy, dużo już umiemy”

1. Zabawy głoskami. Ćwiczenia słuchu fonematycznego.

Dla 5- latków: wyprawka, karta B, nożyczki, kartka, klej, obrazki przedstawiające buraka, sowę, kosę, selera, cytrynę, cyrk.

Dziecko wycina kartoniki z wyrazami z lukami. Dobiera odpowiednie obrazki do wyrazów. Przy­kleja obrazki na kartce z odpowiednimi wyrazami. Na koniec określa pierwszą głoskę i ostatnią głoskę w wyrazach.

2. Zabawa z zastosowaniem sylwet – Wspomnienia z przedszkola.

5 – latki: wyprawka, wypychanka z sylwetami: bałwanka, jabłka, gruszki, grzybka, samochodu, kwiatu, słonia, gwiazdki, dinozaura, tulipana, serca oraz będziemy potrzebowali kartkę.

Dziecko wypycha elementy i układa na kartce. Następnie rodzic wymawia jeden element który jest ułożony na kartce np. dinozaura. Dziecko odszukuje ten element u siebie, nazywa go i opisuje. Mówi, z jakim realizowanym tematem w ciągu roku im się kojarzy. Rodzic kontynuuje zabawę, prezentując w ten sposób pozostałe sylwety: bałwanka, jabłka, gruszki, grzybka, samochodu, kwiatka, słonia, gwiazdki, tulipana, serca.

3. Gimnastyka – Głowa, ramiona, kolana, pięty

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

4.Wykonywanie rysunku według instrukcji- roz­wijanie umiejętności orientacji na kartce papieru.

Dzieci rysują ołówkami, w razie potrzeby używają gumek do ścierania.

Rodzic dyktuje to, co dziecko ma narysować na kartce np. w górnym prawym rogu narysuj słońce, w górnym lewym rogu chmurkę, pośrodku kartki narysuj domek, w domku okna i drzwi, na dachu komin, pod domem kwiatki, z prawej strony domku budę dla psa, obok budy psa, z lewej strony domku piaskownicę, w dolnym lewym rogu narysuj drzewo w dolnym prawym rogu narysuj garaż. Na koniec kolorują wykonane kontury kredkami lub flamastrami.

5.5 – latki ćwiczenia część 5. str. 76

6.Zabawy kulinarne Sałatka owocowa - dostępne owoce sezonowe, fartuszek, nóż i deska.

Dziecko myje rączki i ubiera fartuszek. Rodzic przekazuje dziecku informacje jak bezpiecznie korzystać z noża, tylko wtedy gdy rodzic jest obok i czuwa nad bezpieczeństwem. Pod obecność rodzica samodzielnie próbuje kroić owoce, następnie wkłada je do miseczki i miesza. Rozdziela do salaterek i zaprasza domowników do wspólnego jedzenia. Używa zwrotów grzecznościowych np. zapraszam , proszę, dziękuję, smacznego.

7. Praca plastyczna malowanie w ogrodzie na foli spożywczej

https://www.youtube.com/watch?v=2fqMUvJRuy8

Rodzic odwraca krzesełka lub stolik do góry nogami. Rozciąga folie. Podczas malowania w domu należy zabezpieczyć podłogę. Dziecko farbami maluje wg. własnego pomysłu np. kolorowe pasy, wzory tworząc parawan.

Zachęcam do zamieszczania prac na grupie.

8. Zabawy na świeżym powietrzu

W piaskownicy, z wykorzystaniem kredy, piłki, jazda na rowerze, hulajnodze. Pamiętamy o zasadach bezpieczeństwa podczas zabaw.

9.Układamy puzzle

https://puzzlefactory.pl/pl/tagi/youtube