Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 15
Artykułów : 107
Odsłon : 72874

Rekomendacje

Zadania 15.06. - 19.06. PDF Drukuj Email
Grupa 4 - Biedroneczki - Zadania
Wpisany przez Anna Madetko, Aneta Karkula   

„Biedronki” 15.06.2020 – 19.06.2020

 


Poniedziałek 15.06.20

Temat: ,,Dyscypliny sportowe”

1. Układanie z kół w/g wzoru symbolu olimpijskiego. (przygotowujemy duże wycięte z papieru koła (z wyciętą środkową częścią) w ko­lorach: niebieskim, czarnym, czerwonym, żółtym i zielonym (jeden zestaw) oraz małe koła (drugi zestaw) Rodzic układa symbol olimpijski z dużych kół, dziecko układa wg wzoru z małych kół, liczy koła.

Słuchanie ciekawostki:

Przecinające się różnokolorowe koła na fladze olimpijskiej symboli­zują zarówno różnorodność (kolory), jak i jedność (koła łączą się ze sobą) ludzi mieszkających na całym świecie. Poszczególne kolory kół symbolizują kontynenty: niebieski – Europę, czarny – Afrykę, czerwony – Amerykę, żółty – Azję, zielony – Australię. Kolory te zo­stały dobrane tak, aby przynajmniej jeden wystąpił na fladze każ­dego

2.Oglądanie prezentacji-dyscypliny sportowe HD 720p 2

https://youtu.be/-I0t9TxBQS4

Wypowiedzi dzieci na temat sportu.

Rodzic zadaje pytania:

-Co wiesz na temat sportu?

-Jakie znasz dyscypliny sportowe?

-Które dyscypliny sportowe odbywają się na olimpiadzie letniej?

(np. kolarstwo, siatkówka, pływanie, kajakarstwo, lekkoatletyka, szermierka)

-Dlaczego ludzie uprawiają sport?

-Gdzie można uprawiać sport?

3.Akademia Bystrzaków - poranna gimnastyka

https://youtu.be/W8c6k4FGgHM

4. Dyscypliny sportowe –rozwijanie zainteresowań sportem.

· Rozwiązanie zagadki I. Fabiszewskiej.

Ci go uprawiają,

co o zdrowie dbają.

Mówią, że każdy ruch

to zdrowy w ciele duch. (sport)

· Słuchanie wiersza I. Fabiszewskiej Gimnastyka.

Rano wstaję,

wkładam dres.

Otwieram okno,

miło jest.

Skaczę w górę,

skaczę w bok,

i do tyłu

robię skok.

Ręce w przód,

ręce w tył.

Ćwiczę, abym

zdrowy był.

5.Oglądanie filmu: Mistrzynie z Bielska-Białej (gimnastyka artystyczna)

Zapoznanie z dyscypliną sportową-gimnastyką artystyczną.

https://youtu.be/OBhIKA-YXzs

6.„Jaka głoska na początku wyrazu?”-dziecko wymienia nazwy dyscyplin sportowych i podaje jaka głoska jest na początku podanej nazwy.

7. Zabawy badawcze z piłkami

Przygotowujemy piłki różnego rodzaju i różnej wielkości, np.: do piłki ręcznej, do piłki nożnej, do siatkówki, do koszykówki, do rugby, do ping-ponga, gu­mowa, z materiału, z gąbki, z wypustkami.

Dziecko:

§ Grupuje piłki według wielkości. Wskazuje wśród piłek najmniejszą piłkę i największą piłkę.

§ Porównuje kolory piłek i wzory na piłkach, wskazuje te, które są do siebie najbardziej podobne.

§ Porównuje fakturę i twardość piłek. Określa, jakie są one w doty­ku, jaką mają powierzchnię (np. szorstkie, miłe, miękkie, twarde).

§ Porównuje masę piłek. Układa piłki na wadze i przy pomocy rodzica zapisuje wyniki. Mówi, która piłka jest naj­cięższa, a która najlżejsza. Zastanawia się, czym są wypełnione piłki.

§ Sprawdza, czy wszystkie piłki odbijają się tak samo od podłogi. Wykonuje doświadczenie. Wyciąga i formułuje wnioski.

§ Sprawdza, którą piłką można najdalej rzucić. Wykonują doświad­czenie. Wyciąga i formułuje wnioski.

§ Opracowuje wspólnie z rodzicem swój własny zestaw ćwiczeń ruchowych z piłką (rodzic zapisuje na kartce)

§ Wykonuje ćwiczenia ruchowe z piłką w/g własnego pomysłu (pod opieką dorosłego, najlepiej na powietrzu)

8. Zabawa z piłką „Zrób to co ja” - rodzic wykonuje wymyśloną przez siebie sekwencję ruchów z piłką, np. 2 razy odbija piłkę od podłogi, raz rzuca piłkę w górę. Dziecko odtwa­rza wiernie pokazane przez rodzica ruchy.

9Ćwiczenia intonacyjne Dbam o zdrowie.

Dziecko wypowiada rymowankę: Ja o zdrowie dbam, różne sporty uprawiam, w określony przez rodzica. sposób, np.: ci­cho, głośno, powoli, szybko, z radością w głosie.

10.Odszukiwanie w gazetach i czasopismach obrazków przedstawia­jących ludzi aktywnie spędzających czas wolny. Wykonanie albumu Propozycje spędzania czasu wolnego.


Wtorek 16.06.2020r.

Temat: ,, Letnia olimpiada sportowa”

1.Łączenie rekwizytów z dyscyplinami sportowymi.

Podawanie nazw dyscyplin. Wymyślanie haseł propagujących uprawianie sportu.

2.Oglądanie bajki ,,Bolek i Lolek na Olimpiadzie”

https://youtu.be/KCaigbf8cHA

3.Zapoznanie z tradycją organizo­wania letnich igrzysk sportowych oraz z wybranymi letnimi dyscyplinami sportowymi.

Udzielanie odpowiedzi na pytania:

Jakie poznaliście symbole olimpijskie? Jaki jest przebieg igrzysk olim­pijskich? Jakie dyscypliny sportowe są rozgrywane podczas igrzysk?

Która z tych dyscyplin podoba się wam najbardziej? Dlaczego?

4.Zabawa ruchowa „Taniec z kolorowymi wstążkami” do dowolnej muzyki.

5.Zagadki ruchowe „Jaka to dyscyplina sportu”? - kalambury

6.Wykonanie pracy plastycznej nt „Ruch to zdrowie”.

7.Zaprojektowanie przez dziecko symbolu olimpijskiego.

Zapraszam do zamieszczania symbolu na grupie.

8.Wyszukiwanie na flagach państw kolorów kół olimpijskich.

9.Zabawa ruchowa z elementem współdziałania „Piłka dołem”.

Stajemy z dzieckiem w rozkroku i podajemy piłkę dołem, a następnie prawą stroną, lewą stroną i górą.


Środa 17.06.20

Temat : ,, Fair Play w zawodach sportowych”

1.Oglądanie albumów, zdjęć związanych z dyscyplinami sportowymi dawniej i dziś.

2. Film edukacyjny Tenis czy piłka nożna? Sport i dyscypliny sportowe

https://www.youtube.com/watch?v=Klf9pwsbyxk

3.Ćwiczenia słownikowe Przedmiot, sportowiec, dyscyplina.

Dziecko wybiera obrazek ze sprzętem sportowym i tworzy od nich nazwy sportowców a następnie dyscyplinę sportową np.

Rower-kolarz – kolarstwo

Wiosło- wioślarz-wioślarstwo

Narty- narciarz- narciarstwo

4.Wysłuchanie opowiadania ,,Wyścigi” P.Beręsewicza – połączone z turniejem sportowym

5- latki książka str.94-95

W Dniu Sportu przed wyścigiem w workach Olek był pewny swego.

Tymczasem niespodzianka!

Ola jak zając wyskoczyła mu za pleców i pierwsza wpadła na metę.

Zabrzmiały brawa, a Olek nadął się i burknął:

- Na pewno miała luźniejszy worek!

- Następnym razem stań do wyścigu ze ślimakiem- zaproponowała mama, ale Olek wzruszył ramionami.

A co to za przyjemność wygrać ze ślimakiem – prychnął- Przecież ze ślimakiem nie można przegrać!

- To znaczy, że przyjemność jest wtedy, kiedy można przegrać, tak?- spytała mama – W takim razie wypadałoby chyba umieć przegrać, co?

- Jak to umieć przegrywać?- zdziwił się Olek.

- Po prostu, najpierw starać się wygrać, a jeśli się nie uda, pogratulować zwycięzcy i następnym razem starać się jeszcze bardziej.

- To trudne – zmartwił się Olek.

Mama uśmiechnęła się czule.

- Wiem synku – powiedziała.

· Rozmowa na temat opowiadania.

- Jak zachował się Olek po zakończeniu wyścigu?

-Co Ty byś zrobił na miejscu Olka?

- Co poradziła Olkowi mama?

5.Sportowi bohaterowie – Ludzie FAIR PLAY

https://www.youtube.com/watch?v=MIMOCxq1MYk

Omówienie znaczenia słów Fair play oraz FIFA

Tworzenie sylwetek; prawdziwego sportowca i kibica. Napis fair play raz FIFA

Rodzic odczytuje napis Fair Play. Wyjaśnia znaczenie tych słów :

Fair Play to zbiór zasad obowiązujących w grze lub w walce sportowej, których przestrzeganie pozwala na uczciwe i szlachetne jej rozegranie.

Następnie rodzic pyta dziecko:

- Jak postępowałabyś być dobrym sportowcem?

- Kim są kibice?

-W jaki sposób powinni zachować się kibice?

Następnie rodzic pokazuje napis FIFA:

Wyjaśnia, że jest to międzynarodowa organizacja piłkarska czuwająca nad przestrzeganiem przez drużyny przepisów gry w piłkę nożna.

Podsumowanie zdobytych wiadomości:

Prawdziwego sportowca a także kibica wyróżnia godne zachowanie- zarówno w sytuacji zwycięstwa, jak i porażki.

Wykonanie Kodeksu fair play- dziecko podaje przykłady poprawnych zachowań a rodzic zapisuje na kartonie

6. Osłuchanie z piosenką Już zawody zacząć czas?

https://www.youtube.com/watch?v=n6m4GQfrQMI

7. Rozegranie turnieju sportowego na świeżym powietrzu zapraszamy do turnieju rodziców, rodzeństwo

· Rzut woreczkiem do kosza np. do wiaderka , miski- zwiększanie odległości

· Wyścig w workach

· Skoki w dal

· Rzut do celu np. papierowymi kulami

OGŁOSZENIE ZWYCIĘSCY

· Gratulacje zwycięzcom

· Zwrócenie się do przegranych, dziękując im za zabawę.

· Brawa dla każdego uczestnika turnieju

8.Praca techniczno – konstrukcyjna Model boiska do piłki nożnej

Film edukacyjny Stadion Narodowy w Warszawie

https://www.youtube.com/watch?v=W8VQjcKMwhM

5 największych stadionów na świecie

https://www.youtube.com/watch?v=EIRwMSGm36c

Będziemy potrzebowali: duże pudełko w kształcie prostokąta oraz dostępne materiały papiernicze( farby, mazaki, kolorowy papier, plastelina itp.)

Można dziecku pokazać nowoczesne stadiony i zaproponować wykonanie własnego modelu stadionu z miejscami dla kibiców - trybunami, bramkami, liniami, piłkarzami , sędziami, piłką, flagami.

 

Czwartek 18.06.20

Temat: Sport to zdrowie

1. Zagadki pantomimiczne „Sportowe kalambury”- (zabawa z rodzicem lub rodzeństwem) Jedna osoba ruchem, gestem i mimiką przedstawia dyscyplinę sportową, druga osoba odgaduje o jaka dyscyplinę sportową chodzi. Następnie zamieniamy się rolami.

2.Ćwiczenia dla Przedszkolaków - z zabawką! :) (Exercises for Preschoolers - with a toy! :) )

https://youtu.be/Yea4gQ3vB2Q

3. Zajęcia matematyczne „Zamówienia na sprzęt sportowy”- organizowanie sytuacji wymagających liczenia.

Rodzic informuje dziecko, że przedszkola i szkoły znajdujące się w oko­licy złożyły u nas zamówienia na sprzęt sportowy. Odczytuje za­mówienia z kartek. Każde zamówienie opiewa na inną liczbę piłek i skakanek, np.

· Przedszkole Słoneczko zamawia 7 piłek pingpongowych i tyle samo skakanek. Rodzic. pyta: Jak myślicie, ile skakanek chce kupić to przedszko­le?

· Przedszkole Biedronka zamawia 6 piłek do gry w piłkę wodną i ska­kanki – o 1 mniej niż piłek. Rodzic pyta: Ile skakanek chce kupić przed­szkole Biedronka? Dziecko liczy. posługując się dowolnymi liczmanami.

· Przedszkole Skrzacik zamawia 8 piłek tenisowych i 4 skakanki.

Dziecko układa liczmany,( może rysować np. kółka to piłki, kreski to skakanki).

· Szkoła Podstawowa im. Przyjaciół Lasu zamawia 4 piłki do gry w pił­kę nożną i skakanki – o 1 więcej niż piłek. Rodzic. pyta: Ile skakanek za­mawia szkoła? Dziecko rysuje kreski lub układa liczmany.

· Szkoła Podstawowa im. Dzikiej Kaczki zamawia tylko 5 piłek do ko­szykówki. Dziecko rysuje piłki lub układa liczmany.

4. Wykonanie „Karty pracy cz.5” nr 78 – 5-latki

Dzieci 4 letnie budują z klocków stadion sportowy

5. Praca plastyczno-techniczna. Wykonanie ulotki promującej zdrowy styl życia. Technika dowolna. Odszukiwanie różnic i podobieństw między ulotką a pla­katem.

6.Na powietrzu –zorganizowanie rodzinnych zawodów sportowych.

7.Oglądanie bajki BOLEK I LOLEK - "SPORTOWCY"

https://youtu.be/m8rWKU1X4SU

 


Piątek 19.06.2020r.

Temat: To już wiemy o sporcie.

1.Podsumowanie wiadomości nt sportu.

Swobodne wypowiedzi dziecka związane z tym tematem. Próby wypowiadania się całym zdaniem.

2.Zestaw ćwiczeń ruchowych na dostępnym sprzęcie sportowym znajdującym się w domu lub w ogrodzie.

Ćwiczenia i zabawy wg. pomysłu dziecka.

3.Oglądanie filmu edukacyjnego ,,Sport, ćwiczenia i dyscypliny sportowe

https://youtu.be/enxQVTcuoNs

4.Zabawy na świeżym powietrzu lub spacer po okolicy.

Obserwowanie ludzi uprawiających sporty oraz uczestniczących w różnych formach rekreacji.

Rozegranie meczu piłki nożnej z członkami rodziny.

5.Wykonanie pracy plastycznej „Moja ulubiona dyscyplina sportowa”.

Zachęcam do zamieszczania prac na grupie.

6.Zabawa dydaktyczna Wybierz i opowiedz.

Rozwijanie wyobraźni- opowiadanie przez dziecko o wybranej dyscyplinie sportowej.

7.Zabawa orientacyjno-porządkowa „Ćwicz, jak Ci zagram”.

Dowolna muzyka wolna i szybka. Dziecko ćwiczy do muzyki w zależności jaka gra muzyka np. wykonuje wolno przysiady do wolnej muzyki a do szybkiej szybko.