Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 15
Artykułów : 83
Odsłon : 53897

Rekomendacje

Grupa 5 - Jagódki
Zadania 06.04.2020-10.04.2020 PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Katarzyna Miętus, Małgorzta Granat, Dominika Świst   

TYGODNIOWY PLAN PRACY ZDALNEJ 06.04.2020-10.04.2020


PONIEDZIAŁEK 06.04.2020r.

I.

1. Słuchanie piosenka „ Pisanki, kraszanki, skarby Wielkanocne” – zapoznane ze zwyczajami związanymi z Wielkanocą

https://youtu.be/qKY9oeELKn4

2. Karta pracy, cz.3, s.72

3. Poranna gimnastyka https://youtu.be/FZ3pj_ZkldQ

II.

1. Zapoznanie z literką C, c

https://youtu.be/pEiC40fxPOQ

•• Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 40–43.

5- latki

• Określanie pierwszych głosek w słowie cebula i nazwach rysunków ( tacka, kucyk, klocki, cytryna)

Rysowanie tyle kresek ile jest sylab w każdym obrazku.

• Zaznaczanie liter c, C w wyrazach.

6- latki

••Wyodrębnianie wyrazu podstawowego –cebula.

Dzieci dzielą słowo cebula na sylaby i na głoski. Liczą sylaby i głoski w tym słowie.

Podają inne słowa rozpoczynające się głoską c (cytryna, cukier, cement…), mające ją na końcu (koc, noc, walec…) i w środku (abecadło, baca, kucyk…).

Dzieci wypowiadają głoskę c:

długo: ccccyyyy…

krótko: c, c, c, c…

Określają, czy głoska c jest spółgłoską czy samogłoską. C jest spółgłoską i jest oznaczana kolorem niebieskim.

Dzieci przypominają, kiedy używamy wielkiej litery.

• Nazywanie zdjęć ( tacka, kucyk, klocki, cytryna)

• Rysowanie pod zdjęciami modeli ich nazw.( tyle okienek ile jest głosek)

• Czytanie sylab, wyrazów i tekstu. s.41

• Czytanie tekstu o cukrze, cukierkach. s. 42

• Czytanie wyrazów powstałych z połączenia sylab.

• Wodzenie palcem po literze c – małej i wielkiej, pisanej.

Pisanie liter c, C po śladach, a potem – samodzielnie.

2. https://youtu.be/InxomdEHL8M gimnastyka przy muzyce

Dla chętnych podaję propozycję zrobienia kurki z wytłaczanek po jajkach

https://youtu.be/xLKqVpCcoDg


Gimnastyka korekcyjna: Ćwiczenia na wesoło.

06.04.2020r.

1. Wyścig żółwi - Zabawa, przy której jest sporo śmiechu, a dzieciaki lubią ją powtarzać i bić swoje rekordy. Potrzebny będzie woreczek z kaszą lub ryżem. A teraz reguły gry! Na mecie ustawia się jedno lub więcej dzieci, mama lub tata w pozycji na czworaka. Każdy zawodnik na plecach ma balast w postaci woreczka. Każdy porusza się na czworaka najszybciej jak potrafi. Gdy woreczek spadnie zaznaczamy miejsce dokąd żółw dotarł. Dzieciaki lubią poprawiać swój rekord i próbować dojść za każdym razem dalej. I tak zabawa może trwać naprawdę długo.

2. Przeprawa przez rzekę - Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze!!!

3. Tor przeszkód - Nie znam dziecka, które nie uwielbiałoby toru przeszkód! Do jego wykonania wykorzystajcie to co macie w domu. Mogą to być wielkie kartony przez środek, których trzeba się przeczołgać, poduszki, po których trzeba skakać, butelki, które należy omijać czy krzesła, na które trzeba się wspinać! Zabawa idealna zarówno dla maluszków jak i dla starszych dzieci.

4. Mały ninja - Mały ninja, człowiek pająk, nazywajcie to jak chcecie. Wystarczy zaplątać sznurek czy włóczkę o stół i krzesła by stworzyć niełatwy do przejścia tor. Ćwiczenie wymaga skupienia, precyzji i trochę gimnastyki. A układ można za każdym razem zmieniać, zaczepiając w inny sposób włóczkę.


 

WTOREK 07.04.2020r.

I.

1. Ćwiczenia oddechowe – wydłużanie fazy wdechu i wydechu; zdmuchiwanie ze stolika małych kuleczek wykonanych z płatków kosmetycznych.

2. Karta pracy cz.3 s. 78

3. https://youtu.be/qKY9oeELKn4 utrwalenie piosenki

II.

1. Oglądanie bajki pt: "Zou i wielkanocny królik"- wdrażanie do uważnego słuchania i wypowiadania się na temat bajki. https://youtu.be/v7xSHuAnrFA „Zou i wielkanocny królik“.

2. Spróbujcie wykonać kartkę świąteczną wg wzoru lub własnych pomysłów. Razem z rodzicami ułóżcie życzenia i zdjęcie prześlijcie do najbliższych. .https://youtu.be/B8mVLF1FXW0 kartka koszyczek

Dla chętnych dzieci :

3. https://youtu.be/x8MtFu909cs „Jak narysować królika?“- narysuj i pokoloruj. https://youtu.be/zvgBz6smtS8 „ Jak rysujemy kurczaczka”

https://youtu.be/A8agxSu4hNs zajączek z dłoni

 


ŚRODA 08.04.2020r.

I. Język angielski

Piosenka o dziesięciu wielkanocnych króliczkach. link: https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8

Dzieci liczą 1-10 i  kiedy słyszą  polecenie jak hop- podskakują. Kiedy słuszą stop- na chwile sie zatrzymują. /run-biegaj/ walk -maszeruj/skip-podskakuj/

Piosenka wielkanocna Link: https://www.youtube.com/watch?v=CzYplxl_RAc

Easter-wielkanoc hop-podskakuj / ears flop-ruszaj uszami / hide your easter eggs around - pochowaj wokoło pisanki / in the grass-  w trawie  /on the ground- na ziemi

Easter bunny- królik wielkanocny

II.

1. Karta pracy, cz.3, s.73

Rysowanie po śladach rysunków drugich połówek pisanek. Rysowanie po prawej stronie karty takich samych pisanek, jakie są po lewej stroni

2. Zabawa „Ciepło, zimno, pod hasłem: Szukamy jajka”(zabawa z ugotowanym jajkiem).

Dziecko szuka jajka ugotowanego na twardo, które zostało ukryte w pokoju. Rodzeństwo lub rodzic naprowadza szukającego na ukryty przedmiot, stosując określenia: ciepło, cieplej, najcieplej, gorąco, zimno, zimniej, najzimniej.

3. Wykonanie koszyczka wielkanocnego (Wyprawka karta 3)

- Wypychanie z karty pracy formy koszyczka i uchwytu.

- Składanie i sklejanie koszyczka według instrukcji.

- Doklejanie we właściwym miejscu uchwytu.

- Doklejanie kurczakom piórek na czubkach głów ( jeśli macie w domu)

4. Zobacz filmik „ Tradycje wielkanocne”

https://www.youtube.com/watch?v=DgjNcFKnY7U

5. Karta pracy, cz.3, s.74

- ułóż działania za pomocą liczmanów do ilustracji

- ułóż zdania opisujące przedstawione sytuacje

- posłuchaj lub odczytaj zagadki i rozwiąż je.

 


CZWARTEK 09.04.2020r.

I. Język angielski

Piosenka o wielkanocnym króliku link: https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

This is the way the bunny hops- tak właśnie skacze króliczek.   On easter day- w wielkanoc  / wiggle their nose- rusza noskiem / flops his ears- rusza uszami  /  shake his tail- potrząsa ogonkiem/

piosenka wielkanocna God's not dead. Bóg nie umarł. link https://www.youtube.com/watch?v=E2BZV7m4BUY

He is alive-On jest żywy/  I can feel it all over me- moge to czuć całym sobą. / I can feel it my hands-czuję to rękoma/ feet-czuję to stopami /

in my heart- w moim sercu    down the street-idąc ulicą    in the church- wkościele           in the school-w szkole

II.

1. Karta pracy, cz.3, s.76

Oglądanie obrazka koszyczka wielkanocnego. Zaznaczanie kolejności w jakiej przygotowuje się koszyczek wielkanocny kropkami (5-latek) lub liczbami (6-latek). Kończenie ozdabianie jajka według wzoru.

2. Oglądnij filmik: „ Jak z jajka powstaje kura?” https://www.youtube.com/watch?v=LsrRsxF0teE

3. Wykonanie doświadczenia z jajkiem

Zabawa badawcza – „Jajka i woda” Dzieci badają zachowanie w wodzie jajka surowego i jajka ugotowanego – wkładają je kolejno do przezroczystego naczynia z wodą. Obserwują ich zachowanie.

Do wody w przezroczystym naczyniu wkładają surowe jajko i dosypują stopniowo sól (około 10–12 łyżek soli). Obserwują, co dzieje się z jajkiem.

4. Karta pracy, cz.3, s.75

Zaznaczanie kropkami (5-latek) lub liczbami (6-latek) kolejności zdarzeń w historyjce. Opowiadanie historyjki. Kończenie rysowania kurczątek według wzoru.

5. Posłuchaj i rozwiąż zagadki wielkanocne

https://www.superkid.pl/zagadki-wielkanoc

6. Karta pracy, cz.3, s.77

Kolorowanie koszyczka zgodnie z kolorami kropek. Dzielenie nazw zdjęć na sylaby lub na głoski. Rysowanie pod każdym zdjęciem odpowiednią liczbę kresek, odpowiadającą liczbie sylab (lub głosek).

 


PIĄTEK 10.04.2020r.

1. Słuchanie wiersza Władysława Broniewskiego „Śmigus”

.

Śmigus! Dyngus! Na uciechę

z kubła wodę lej ze śmiechem!

Jak nie kubła, to ze dzbana,

śmigus-dyngus dziś od rana!

Staropolski o obyczaj,

żebyś wiedział i nie krzyczał,

gdy w Wielkanoc, w drugie święto,

będziesz kurtkę miała zmokniętą.

Rozmowa na temat wiersza.

− Co to jest śmigus-dyngus?

− Co to znaczy staropolski obyczaj?

− Kiedy obchodzi się śmigus-dyngus?

Wyjaśnienie, jak rozumiany był ten zwyczaj dawniej.

Kiedyś były to dwa różne obyczaje wielkanocne. Jednym z nich był dyngus, który polegał na tym, że młodzież chodziła po domach i zbierała datki w postaci jajek, wędlin, ciast itp. Śmigus natomiast miał odmienny charakter i polegał na uderzeniu na szczęście rózgą wierzbową z baziami. Rózga ta była wcześniej święcona w Niedzielę Palmową.

2. „Wielkanocne pisanki” – sposoby ozdabiania pisanek

https://www.youtube.com/watch?v=mwWgC626krE

3. Karta pracy, cz.3, s.79

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Ozdabianie rysunków jajek według wzoru (rytmu) z poprzedniej karty.

4. Zabawy przy piosence „Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne”

https://www.youtube.com/watch?v=HhkpcqoWoA8

- dzieci tańczą i pląsają do piosenki

- dzieci próbują śpiewać z nagraniem

5. Karta pracy, cz.3, s.80

Rysowanie pisanki po śladzie. Rysowanie po śladach rysunków spirali.

6. Dodatkowe zadanie dla chętnych dzieci:

- wykonanie pisanek różnymi technikami np. według materiału z linku powyżej.

 

 
Zadania 30.03. - 03.04. PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Katarzyna Miętus, Małgorzta Granat, Dominika Świst, Agnieszka Bysiek   

Tematyka tygodnia „ Marcowa pogoda” ( 30.03- 03.04)


Poniedziałek 30.03.20

- Karta pracy, cz. 3, s. 44. Oglądanie zdjęć przedstawiających pogodę, jaka może być w marcu. Nazywanie elementów pogody. Rysowanie po śladach rysunków. Czytanie z rodzicem (lub samodzielnie) nazw.

- Zabawy rytmiczne „ W marcu jak w garncu” https://youtu.be/aHP4c32S6tc

1. Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby – W marcu jak w garncu. Książka (s. 52–53) dla dziecka.

„W marcu jak w garncu” mawiamy, kiedy chcemy powiedzieć, że trudno przewidzieć marcową pogodę. Jest bardzo zmienna. To pada śnieg, to deszcz, to słońce grzeje radośnie, to znowu kulki gradu lecą z nieba na zadarte głowy przechodniów. Kto tę pogodę tak wymieszał?

– zapytacie. W bajce znajdziecie odpowiedź.

Dawno, dawno temu żył sobie król, który miał cztery córki: Wiosnę, Lato, Jesień, Zimę. Każda posiadała dar sprowadzania innej pogody. Wiosna rozgrzewała ziemię ciepłym wiatrem,

Lato promieniało słońcem, Jesień moczyła deszczem, a Zima sypała śniegiem garściami. Siostry mieszkały wraz z ojcem, królem, w Pałacu Czterech Pór Roku. Zajmowały odległe skrzydła budynku i unikały się wzajemnie, ponieważ nie przepadały za sobą. Ogromnie się różniły. Na domiar złego wszystkie miały to samo marzenie: każda pragnęła objąć tron po ojcu, królu, i władać pogodą na Ziemi. Niestety, tron był tylko jeden.

Gdy król się zestarzał i śmierć zabrała go do krainy umarłych, między siostrami rozgorzał spór. To jedna, to druga zasiadała na tronie, ale żadna długo na nim nie pozostała. Wraz ze zmianą władczyni zmieniała się również pogoda. Wiało, grzmiało, zamarzało i rozmarzało – wszystko prawie równocześnie. To było nie do zniesienia. Cierpiały rośliny i cierpiały zwierzęta. Najstarszy z niedźwiedzi udał się do leśnego zamczyska braci miesięcy i poprosił ich o pomoc.

– Między królewnami trwa walka o tron. Zniszczą całą planetę, jeśli ich nie powstrzymacie – rzekł z troską.

Miesiące obiecały porozmawiać z kłótliwymi pannami i przerwać niszczący spór. Po wielu dniach trudnych rozmów udało się doprowadzić do podpisania rozejmu. Siostry zgodziły się na równy podział władzy. Będą zasiadać na tronie w kolejności: Wiosna, Lato, Jesień, Zima, a gdy minie rok, znowu Wiosna obejmie władzę nad pogodą, by po trzech miesiącach oddać ją Latu.

Wydawało się, że siostry są zadowolone z rozejmu. Każda dostała swój czas królowania. Wiosna

objęła panowanie jako pierwsza i w czerwcu ustąpiła miejsca Latu, to zaś we wrześniu oddało władzę Jesieni. W grudniu zapanowała Zima, która w marcu powinna oddać tron Wiośnie. Niestety, nie oddała. Wiosna zapukała do sali tronowej troszkę za wcześnie, co bardzo Zimę rozgniewało. Wypuściła z uwięzi najmroźniejsze wiatry, aby przepędziły siostrę spod drzwi. Przemarznięta Wiosna zadrżała z oburzenia i oblała Zimę deszczem. Kłótnia sióstr nie miała końca.

– Trzeba je pogodzić – zdecydowały miesiące i wyznaczyły brata Marca na negocjatora. Nie był to najlepszy wybór, ponieważ Marzec należał do wyjątkowo niezdecydowanych miesięcy.

Kiedy stanął między siostrami i zaproponował rozejm, Zima popatrzyła na niego z ukosa.

– Dobrze. Pod warunkiem że w marcu królować będzie ta z nas, którą bardziej lubisz – powiedziała

przebiegle, gdyż uważała, że jest najpiękniejsza, więc nie można jej nie lubić.

Marzec się speszył. – Ja? Chyba... nie wiem... obie lubię? – bąknął zbity z tropu.

– Namyśl się, byle szybko! – rzekła zniecierpliwiona Zima, której zrobiło się trochę za gorąco

w towarzystwie Wiosny.

Strapiony Marzec westchnął. – Tak, tak, już myślę. Hm... ha... hm...

– No?... – Zima przeszyła go chłodnym wzrokiem.

– I co? – ponaglała go także Wiosna.

– Ha... hm...

– Dopóki nie zdecydujesz, w marcu będzie jak w tym garncu! – Zima wskazała gar wiszący

nad ogniskiem na pałacowym dziedzińcu. Coś w nim bulgotało, mruczało, syczało i kipiało.

Marzec rozłożył ręce. – Nie umiem tak szybko zdecydować. Dajcie mi więcej czasu – poprosił

i pogrążył się w zadumie.

Czas mija, Marzec posiwiał, wyłysiał i zapuścił dłuuugie wąsy, jednak wciąż nie dokonał wyboru.

•• Rozmowa na temat opowiadania.

−− Jakie imiona miały córki króla?

−− Jaki dar miała Wiosna, jaki Lato, Jesień, Zima?

−− Co robiły siostry po śmierci ojca?

−− Czy Zima i Wiosna przestrzegały rozejmu?

−− Kto miał je pogodzić? Czy Marcowi się to udało?

•• Ćwiczenia z tekstem. Książka (s. 52–53)

( 5- latki) Dzieci słuchają tekstu czytanego przez rodzica

( 6- latki) Dzieci czytają głośno teksty znajdujące się pod ilustracjami do opowiadania.

2. Gimnastyka przy muzyce https://youtu.be/9rfdFGvCxkw ok. 20 min

- Karta pracy, cz. 3, s. 45.

Oglądanie zdjęcia. Odszukiwanie brakujących fragmentów zdjęcia na dole karty. Rysowanie

w białych polach symboli ( kropelek) umieszczonych nad tymi fragmentami.

 


Wtorek 31.03.20

1. Oglądanie krótkich filmików

https://youtu.be/lbBbi_ds4eU film o pogodzie w rożnych porach roku

https://youtu.be/PVGjzJYrMdM jak powstają chmury

Dzielenie się wiadomościami z filmików.

•• Rozmowa na temat aktualnej pogody.

−− Czy dzisiaj jest ciepło?

−− Czy niebo jest zachmurzone?

−− Czy pada deszcz (śnieg)?

−− Czy wiatr jest silny, czy słaby?

Określając pogodę, zwracamy uwagę na takie czynniki, jak: temperatura, zachmurzenie,

opady, siła wiatru.

•• Symboliczne oznaczenie elementów pogody.

Wymienianie elementów pogody (słońce, słońce za chmurką, chmurkę, deszcz, śnieg, pochylone drzewa – wiatr, tęcza, burza)

•• Karty pracy, cz. 3, s. 48–49.

Oglądanie kalendarza pogody wykonanego przez Adę, Olka i ich rodziców. Nazywanie elementów

pogody występujących w każdym dniu. Uzupełnianie kalendarza pogody przez cały tydzień – rysowanie odpowiednich elementów pogody.

Oglądanie obrazków. Nazywanie elementów pogody. Dorysowywanie elementów pogody według wzoru (rytmu) z poprzedniej karty.

2. Zabawy ruchowe przy muzyce

https://youtu.be/FZ3pj_ZkldQ

 


Środa 01.04.20

I. Język angielski

piosenka o myciu ząbków. Dzieci uczą się słówek. Powtarzają naśladując ruchy mycia ząbków w podany sposób także powtarzają wyrazy i udają mycie ząbków.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=wCio_xVlgQ0

Brush your teeth-szczotkuj zęby

up- w górę  down- w dół

round and round- robiąc kółeczka szczotką

from left to right- od lewej do prawej strony

in the morning and night- rano i wieczorem    before you go to bed - zanim pójdziesz spać

keep them white- by utrzymać je białe

smile is bright- by uśmiech był jasny

it is so much fun-to tyle zabawy

open wide - z buzią otwartą/ from side to side- od jednej do drugiej strony.

piosenka- alfabet- dzieci powtarzają poznane literki. link : https://www.youtube.com/watch?v=vD98OvvDNEs

II.

https://youtu.be/Lv-1s65cgJM utrwalenie figur geometrycznych

karta pracy cz.3 s 50

Dzieci układają na podłodze podane przez rodziców figury geometryczne ze wstążki, sznurka lub skakanki.

W wyprawkach plastycznych jest karta TANGRAM z figurami do wypychania.

Z figur tych dziecko może sobie układać różne wzory a tym samym ćwiczyć wyobraźnię.

https://youtu.be/LNouuY9zrKQ zabawy ruchowe

Praca z kartą cz. 3 s. 46, 47

 


Czwartek 02.04.20

I. Język angielski

Five little ducks"  piosenka pięć małych kaczek.  link: https://www.youtube.com/watch?v=pZw9veQ76fo&feature=youtu.be dzieci liczą do pięciu poznając historię o pięciu małych kaczkach. Dzieci poznają nowe słowa obserwując historyjkę.

Went out one day- pewnego dnia odeszły

over the hill- za wzgórze

far away-daleko

only-jedynie

came back-wróciło.

non of the five little ducks- żadna z pięciu kaczuszek nie wróciło.

Sad mother duck-smutna mama kaczka.

And all of the five ducks came back- i wszystkie pięć kaczuszek wróciło.

II.

1. Wykonanie pracy plastycznej Deszczowa chmurka.

Dla każdego dziecka: wyprawka, karta 2, klej, nożyczki, cienki sznurek lub grube nici.

• Wypychanie z karty wszystkich elementów i składanie ich wzdłuż linii przerywanych.

• Przyklejanie sznurka o dowolnej długości w zaznaczonym miejscu na chmurce.

• Sklejanie obu części chmurki według instrukcji.

• Przyklejanie na sznurku wyciętych kropli deszczu (według instrukcji).

Zabawy muzyczno- ruchowe

https://youtu.be/LNouuY9zrKQ

 


Piątek 03.04.20

•• Ćwiczenia oddechoweDelikatny wiatr i mocny wiatr.

Dmuchanie na kuleczki uformowane z papieru.

Lekki wiatr – delikatne wydmuchiwanie powietrza na kulki.

Silny wiatr – silne wydmuchiwanie powietrza.

Zabawa muzyczna https://youtu.be/FZ3pj_ZkldQ

II.

1. Odkrywanie litery u: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.

•• Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 34–37.

5- latki Opisywanie, co przedstawia obrazek.

• Określanie pierwszych głosek w słowie ule

i nazwach rysunków.

• Rysowanie po śladach rysunków.

• Zaznaczanie liter u, U w wyrazach.

- Chętne dzieci mogą pisać literki

6 -latki

• Opisywanie, co przedstawia obrazek.

−Co robi rodzina Ady?

−Co jedzą?

- Co znajduje się za oknem?

• Określanie pierwszych głosek w słowie ule i nazwach rysunków.

Poznanie obrazu litery u, U drukowanej i pisanej – omawiają do czego są podobne

••Wyodrębnianie wyrazu podstawowego – ule.

Dzieci dzielą słowo ule na sylaby i na głoski.

Liczą, ile jest sylab, a ile głosek w słowie ule.

Następnie wymieniają inne słowa: rozpoczynające

się głoską u (umywalka, ulewa, ucho…) i mające głoskę u w środku (kubek, mur, buda…).

Dzieci głośno wymieniają głoski w słowach: ule, Ula. Określają rodzaj głoski u, wymawiając ją:

długo: uuuuuuuuu…

krótko: u, u, u, u, u…

Głoska u jest samogłoską i oznaczamy ją na czerwono.

• Dzielenie nazw zdjęć na głoski i zaznaczenie na czerwono okienka – miejsca występowania

głoski u.

Zaznaczanie na czerwono litery u, U w wyrazach.

• Czytanie sylab, wyrazów, tekstu.

Str. 36

• Określanie, co dzieje się na obrazku.

• Czytanie tekstu i dopowiadanie słów.

Rozwiązywanie rebusów.

Łączenie sylab, odczytywanie powstałych wyrazów.

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

https://www.youtube.com/watch?v=xx03qQvzbHs

• Wodzenie palcem po literze u – małej i wielkiej, pisanej. Pisanie liter u, U po śladach, a potem – samodzielnie. „Litery i liczby cz. 2 s. 37

Religia

Temat: Pan Jezus umiera na krzyżu z miłości do nas.

Jest taki jeden dzień w roku, w którym szczególnie dziękujemy Panu Jezusowi za

Jego mękę i śmierć. Ten dzień to Wielki Piątek.

Pan Jezus dźwigał ciężki krzyż i umarł na nim dlatego, że bardzo nas kocha.

W czasie „drogi krzyżowej” chcemy Mu za tę miłość dziękować.

Pan Jezus niósł krzyż na wysoką górę. Ma ona różne nazwy: Kalwaria, Góra Czaszki

albo Golgota. Gdy doszedł na miejsce, pozwolił się przybić do krzyża. Było to w

piątek, w południe.

R: pokazuje zegar z godziną 15, wyjaśniając, że to godzina Jego śmierci.

Gdy Pan Jezus skonał na krzyżu za grzechy ludzi, słońce przygasło i zatrzęsła się

ziemia. Był to najważniejszy moment dla ludzi na całym świecie: mogą się teraz

stawać dziećmi i przyjaciółmi Boga. Działo się to w piątek. Pamiątką męki i śmierci

Pana Jezusa jest dla nas właśnie ten dzień. Nazywamy go odtąd Wielkim Piątkiem.

W tym dniu wszyscy, którzy wierzą w Pana Jezusa i kochają Go, przychodzą do

kościoła. Klękają przed krzyżem, całując go z wielką miłością i czcią. W ten sposób

chcą powiedzieć Panu Jezusowi, jak bardzo Mu dziękują za Jego miłość.

Rodzic: powtarza przekazaną treść:

– Jak nazywa się góra, na której Pan Jezus umierał na krzyżu?

– Jak nazywa się dzień, w którym ukrzyżowano Pana Jezusa?

– Co przypominamy sobie w Wielki Piątek?

– Dlaczego ten dzień nazywa się „wielkim”?

– Dlaczego Pan Jezus sam chciał za nas cierpieć i umierać?

– Co zrobimy w Wielki Piątek?

Gdy patrzymy na krzyż, nasze serce wypełnia smutek. Ale odczuwamy też radość,

bo krzyż Pana Jezusa dał początek największemu zwycięstwu. Pan Jezus po

trzech dniach powstał z grobu i już więcej nie umiera, lecz żyje wśród nas

Popatrzmy w ciszy na krzyż, który nam przypomina o Panu Jezusie. Podziękujmy

Mu za wszystko, przez co okazał nam tak wielką miłość.

R: dziękczynna modlitwa spontaniczna:

– Za to, że umarłeś dla nas na krzyżu...

Dzieci: Dziękujemy Ci, Panie Jezu.

– Za to, że oddałeś za nas swoje życie...

– Za to, że nas kochasz... (itp.)

Krzyż należy całować go z wielkim szacunkiem, czcią i miłością. W ten sposób okażemy Panu Jezusowi najpiękniej, jak potrafimy, naszą miłość, cześć i uwielbienie.

Piosenka TA KREW

 

 
Zadania 25.03.2020-27.03.2020 PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Katarzyna Miętus Małgorzta Granat Dominika Świst   

ŚRODA 25.03.2020r.

1. „Uciekający zając Szarak”

Wykonaj pracę plastyczną pt. „ Uciekający zając Szarak” ( Wyprawka, karta 20) :

- wytnij z karty elementy obrazka zająca

- złóż szare paski naprzemiennie wg instrukcji

- przyklej złożone paski głowy i łapek.

2. Wymyśl zdania z wymienionymi zwierzętami występującymi w Polsce:

WRONA, SARNA, MOTL, JEŻ, WIEWIÓRKA

3. Karta Pracy cz.3, s.40

4. Wykonaj ćwiczenia gimnastyczne: https://www.youtube.com/watch?v=AU7PnM7T9Ag

Język angielski

Piosenka skacz-jump/ biegaj-run/ shout-krzycz https://www.youtube.com/watch?v=hft6uJQIF4g poznają wyrażenie I can- potrafię. Dzieci powtarzają potrafie tańczyć-I can dance czy I can swing-bujać sie/ I can sing - potrafię śpiewać. Pytanie can you ? czy potraficz ?  Can you jump? - czy potrafisz skakać ? high-wysoko. Can you run ? Czy potrafisz run biegać? / shout ? krzyczeć-scream

Piosenka- zabawa ruchowa freeze https://www.youtube.com/watch?v=2UcZWXvgMZE&feature=youtu.be

Dzieci tańczą kiedy usłyszą freeze- zatrzymaj się ma znieruchomieć. Stop-zatrzymać. Powtarzamy wyrazy dancing-tańczenie/ hopping skakanie na jednej nóźce/ skipping podskakiwanie/ twirling-obracanie się w kółko.

Dzieci poznają dni tygodnia w języku angielskim. Piosenka days of the week https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ Monday-sunday Dzieci powtarzają nazwy dni tygodnia Monday-Pon.Sun niedz.

Ćwiczenia logopedyczne

1. Zabawa w rymowanki:

(podaj dziecku wyraz, a ono niech dopowie wyraz rymujący się)

marzenie - korzenie

brzuszek - paluszek - łakomczuszek

proszę - kalosze

kasza - Masza

burza - róża

morze - zborze

czapka - żabka

szklanka - grzanka - leżanka - koleżanka

szafa - żyrafa

leży - mierzy - Jerzy - talerzy - wierzy

2. Odmiana wyrazów:

(podaj dziecku dowolny wyraz z trudna głoską, dziecko odmienia)

gruszka - 3 gruszki - mała gruszeczka

czapka - 3 czapki - mała czapeczka

rzeka - 3 .......... - mała ................

dżem - 3 .......... - mały ................  itp

3.Ćwiczenia oddechowe:

Mecz z piłeczką pingpongowa lub wacikiem - ustawiamy na stole po dwa

klocki imitujące bramki i dmuchamy piłeczkę lub wacik w kierunku

bramek, by strzelić gola

4.Wierszyk dla Przedszkolaków do powtarzania:

Rączki często myj do czysta,

w tym każdy paluszek.

Bo kto rączki rzadko myje,

tego boli brzuszek.

Kiedy w domku siedzisz co dzień,

i troszkę Ci nudno,

to w przedszkole baw się z mamą,

przecież to nie trudno.

Ćwicz wymowę bardzo pięknie,

mów głośno, wyraźnie

i powtarzaj: sz,ż, cz, dż

zrozumie Cię każdy.


CZWARTEK 26.03.2020r.

1. Zabawa „Czego jest cztery?”

Dzieci kończą rozpoczęte zdania:

- Dywan ma cztery ……

- Pies ma cztery ……..

- Pokój ma cztery ……..

- Guzik ma cztery …….

- Koń ma cztery …….

2. Zabawa koordynacji wzrokowo- ruchowej

Ułóż na dywanie kontur kwadratu np. ze sznurka, skakanki, nici; następnie staraj się chodzić po nim stopa za stopą.

3. Wymień, co w twoim pokoju ma kształt kwadratu

- spróbuj policzyć te przedmioty

- 5 z nich podziel na sylaby i głoski

- 2 wybrane narysuj i pokoloruj.

4. Wykonaj ćwiczenia gimnastyczne:

https://www.youtube.com/watch?v=xx03qQvzbHs

Język angielski

Wybieramy się na polowanie na lwa. We are going for a lion hunt. https://www.youtube.com/watch?v=03i5v1PS7P4&feature=youtu.be dzieci powtarzają wyrazy i wyrażenia naśladując polujących:

Binoculars -okulary

I am not scared-ja się nie boje.

go over-przejść nad / go under-przejść pod/ go through- iść przez

Grass-trawa   tall grass-wysoka

river-rzeka    chilly-zimna

mud-błoto

cave jaskinia

go into the cave- wejść do środka.

dark-ciemno/ two big ears- dwa duże ucha/ red nose- czerwony nos/ sharp teeth.

oraz piosenka z liczeniem do 20. https://www.youtube.com/watch?v=D0Ajq682yrA&feature=youtu.be


PIĄTEK 27.03.2020r.

1. Karta Pracy cz.3, s.41

2. Rozwiąż zagadkę

„Pracowitsze są od ludzi,

wstają, gdy je słonko zbudzi,

każda coś do pyszczka bierze-

igły sosny lub źdźbła słomy.”

Co to za zwierzęta? Wiesz, tylko pomyśl. (mrówki)

3. Piosenka o mrówce : https://www.youtube.com/watch?v=jdw04e3k-vc

- posłuchaj piosenki

- spróbuj pośpiewać z nagraniem

4. Karta Pracy cz.3, s. 42

5. Wykonaj ćwiczenia gimnastyczne:

https://www.youtube.com/watch?v=vDIQFQeAr3g

6. Oszukaj w książkach, gazetach lub w interniecie ciekawostek i ilustracji na temat mrówek ( zadanie dla chętnych dzieci)

 

 
Informacja PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Małgorzata Granat   

Szanowni Rodzice!


Od 25 marca (środa) zobowiązani jesteśmy do informowania Państwa o materiałach, możliwych sposobach i formach realizacji przez dzieci w domach podstawy programowej wychowania przedszkolnego. W związku z tym:
1) systematycznie, będą pojawiać się informacje dotyczące zajęć z dziećmi do realizacji na poszczególne dni, które opracowywane będą w oparciu o materiały edukacyjne do Programu edukacji przedszkolnej wspomagającego rozwój aktywności dzieci "Nasze przedszkole" M. Kwaśniewskiej i W. Żaby-Żabińskiej, wyd. MAC Edukacja.
2) jeżeli nie posiadacie Państwo w domu pomocy potrzebnych do zajęć, warto je zastąpić czymś innym - dostępnym w domu;
3) prosimy o założenie dziecku teczki (lub wykorzystanie wziętej z przedszkola) na wytwory prac plastycznych, które dzieci przyniosą ze sobą po otwarciu przedszkola;
4) zabawy, zajęcia dobrze jest rozłożyć w odstępach czasowych;
5) w związku z naszymi propozycjami wykorzystywania niekiedy zajęć przy komputerze, zamieszczamy link http://www.p50.miastorybnik.pl/files/broszuramttnet.pdf
"Jak bezpiecznie dziecko może korzystać z ekranów"
6) w każdym dniu wszelkie wątpliwości można konsultować z nauczycielem wg podanych godzin w planie danego dnia.

Pozdrawiamy Was serdecznie i życzymy wielu miłych chwil z dziećmi
Dyrektor Anna Kaczmarczyk oraz Grono Pedagogiczne Przedszkola Samorządowego w Czarnym Dunajcu

 

 

 

 
Rozkład dnia u "Jagódek" PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Rozkład dnia
Wpisany przez Małgorzata Granat   

Ramowy rozkład dnia w grupie „Jagódki” w roku szkolnym 2019/2020


(poniedziałek, wtorek i piątek)

8.00- 8.30 przygotowanie do zajęć, ćwiczenia ogólnorozwojowe (ćwiczenia wspierające percepcję wzrokową słuchową, grafomotorykę); zabawy ogólnorozwojowe (konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, badawcze); swobodne działania twórcze rozwijające zdolności manualne dzieci-indywidualne lub zespołowe; rozmowy kierowane zgodnie zainteresowaniami dzieci;

8.30-8.45 ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe;

8.45-9.00 czynności higieniczne i samoobsługowe

(środa, czwartek);

8.00- 9.00 Język angielski zabawy ruchowe. Czynności higieniczno- samoobsługowe.

9.00- 9.30 śniadanie-wdrażanie zasad zdrowego żywienia i kulturalnego spożywania posiłku i zabiegi higieniczne po śniadaniu;

9.30-10.00 zajęcia wychowawczo- dydaktyczne organizowane przez nauczyciela wspomagające całościowy rozwój dziecka,

10.00 -10.50 zabawy dydaktyczne wspierające rozwój dziecka. praca indywidualna

zabawy dowolne- realizacja pomysłów dzieci z niewielkim udziałem nauczyciela; prace porządkowe przed wyjściem na spacer, plac zabaw;

9.30-10.00 zajęcia wychowawczo- dydaktyczne organizowane przez nauczyciela wspomagające całościowy rozwój dziecka,

10.00 -10.30 zajęcia wychowawczo- dydaktyczne organizowane przez nauczyciela wspomagające całościowy rozwój dziecka,

10.30 -10.50 zabawy dowolne- realizacja pomysłów dzieci z niewielkim udziałem nauczyciela; prace porządkowe przed wyjściem na spacer, plac zabaw;

( Piątek)

10.50- 11.30 spacery, obserwacje przyrodnicze, zabawy w ogrodzie, gry i zabawy sportowe.

11.30- 12.00 czynności higieniczne i samoobsługowe – obiad.

12.00 – 12.30 Religia

10.50- 11.50 spacery, obserwacje przyrodnicze, zabawy w ogrodzie, gry i zabawy sportowe;

11.50-12.00 czynności higieniczne i samoobsługowe,

12.00- 12.30 obiad i zabiegi higieniczne po obiedzie; właściwe zachowanie się przy stole podczas posiłku;

12.30- 12.50 odpoczynek-relaks przy muzyce, czytanie bajek;

12.50- 13.10 zabawy dydaktyczne wspierające rozwój dziecka.

13.10- 14.15 zabawy swobodne, praca indywidualna

14.15- 14.30 czynności higieniczne i samoobsługowe, zabawa ruchowa

14.30-14.45 podwieczorek i zabiegi higieniczne po podwieczorku

15.00- 15.30 zajęcia z gimnastyki korekcyjnej (w poniedziałek) w inne dni zabawa ruchowa, zabawy dydaktyczne wspierające rozwój dziecka.

15.00-16.00 – rozchodzenie się dzieci, swobodna działalność plastyczna, konstrukcyjno- techniczna, zabawy zespołowe i indywidualne, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, kontakty indywidualne z rodzicami.

 

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 następna > ostatnia >>

Strona 2 z 2
feed-image Przedszkole Samorządowe | Czarny Dunajec