Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 15
Artykułów : 105
Odsłon : 64733

Rekomendacje

Grupa 5 - Jagódki
Zadania 04.05.-08.05. PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Małgorzata Granat, Katarzyna Miętus   

TEMATYKA TYGODNIA „ DBAMY O PRZYRODĘ” od 04.05- 08.05.20r.


PONIEDZIAŁEK 04.05.20

1. Karty pracy, cz. 4, s. 12–13.

Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej „Strażnicy przyrody”.

Kolorowanie rysunków zwierząt.

− Co robiły dzieci w lesie?

− Co mówiły zwierzęta o dzieciach?

− Jak wy zachowujecie się w lesie?

2. Słuchanie piosenki „Ochroń Ziemię”.

https://youtu.be/92ySNopG43Y

I. Mieszkamy na wielkiej kuli.

Ta kula to nasza Ziemia.

Dorośli ciągle na tej Ziemi

chcą wszystko zmieniać.

Wycinają drzewa,

śmiecą na leśnej łące,

czarny dym z kominów leci

i zasłania słońce.

Ref.: Ochroń Ziemię, bądź jej przyjacielem.

Ty i ja – jest tu dzieci wiele.

Im więcej nas, tym dla Ziemi lepszy czas. (2x)

II. Gdy wszystkie na świecie dzieci

zadbają o piękno Ziemi,

to wszystko skończy się szczęśliwie,

nic się nie zmieni.

W ogromnym kosmosie

Ziemia się nie zgubi,

gdy ją każdy mały człowiek

nauczy się lubić.

Ref.: Ochroń Ziemię…

3. Rozmowa na temat tekstu piosenki

Rodzic zadaje dzieciom pytania:

- Co to znaczy, że mieszkamy na wielkiej kuli?

− Czym jest Ziemia? Dlaczego musimy o nią zadbać?

− Czy wszyscy dorośli są przyjaciółmi Ziemi?

− Co oznaczają słowa piosenki: „W ogromnym kosmosie Ziemia się nie zgubi, gdy ją mały człowiek zacznie lubić?”

4. Gimnastyczna rozgrzewka

https://youtu.be/Zg7pCZOtMXo

5. Odkrywanie litery F, f

https://youtu.be/F8W3oi1I20E - nauka literki F, f

https://youtu.be/2fOC-Cd8qjY - Nauka pisania liter f

•• Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 58–61.

5- latki

Opisywanie, co przedstawia obrazek.

• Określanie pierwszych głosek w słowie farby i nazwach rysunków.

• Zaznaczanie liter f, F w wyrazach.

6- latki

••Wyodrębnianie wyrazu podstawowego – farby.

Dzieci dzielą słowo farby na sylaby i na głoski. Liczą sylaby i głoski w tym słowie.

Następnie wymieniają inne słowa, w których głoskę f słychać na początku (futro, flaga, fasola…), w środku słowa (agrafka, alfabet, wafle…).

Dzieci wypowiadają głoskę f:

długo: fffyyyy…

krótko: f, f, f, f…

Określają, czy głoska f jest spółgłoską czy samogłoską. F jest spółgłoską i jest oznaczana kolorem niebieskim.

Dzieci przypominają, kiedy używamy wielkiej litery.

• Nazywanie zdjęć ( flaga, fotel, wafel, harfa)

• Rysowanie pod zdjęciami modeli ich nazw.( tyle okienek ile jest głosek)

• Czytanie sylab, wyrazów i tekstu. s.59

• Czytanie wyrazów powstałych z połączenia sylab oraz wyrazów z uzupełnionych liter s.60

· Pisanie liter f, F po śladach, a potem – samodzielnie.

2. https://youtu.be/InxomdEHL8M - gimnastyka przy muzyce


Gimnastyka korekcyjna:

1. Do tego ćwiczenia przyda się 1,5 l butelka z wodą (pełna). Stajemy na butelce i próbujemy utrzymać równowagę. Kto da radę dłużej?

2. Siadamy w dość dużym rozkroku, robimy skłony z pogłębieniem do lewej nogi ( „raz, dwa, trzy” większe pogłębienie, na „4” – prostujemy się), staramy dotknąć stopy. Powtarzamy tę samą aktywność do prawej nogi. Pamiętajmy o nogach prostych w kolanach

3. „Spadające gwiazdki” - odskakujemy z szeroko rozłożonymi w górę rękoma oraz szeroko rozstawionymi nogami. Lądujemy do półprzysiadu. (10 powtórzeń)

4. Bierzemy piłkę, odbijamy ją o podłogę i łapiemy stojąc w miejscu. To samo ćwiczenie możemy wykonać w ruchu. Każda wersję powtórzyć 4x.

5. „Samochody” – dzieci (samochody) jeżdżą po pokoju w dowolnym My pokazujemy kolory (ręcznik, szarfa, klocek itp.), czyli światła drogowe. Dzieci reagują: czerwony kolor – stoją, zielony – jadą.


WTOREK 05.05.20

1. Oglądanie filmu edukacyjnego – „ W kontakcie z naturą”

https://youtu.be/zleExE18fqQ

2. Karty pracy, cz. 4, s. 14–15.

Oglądanie obrazków. Ocenianie, czy Olek i Ada są przyjaciółmi przyrody.

Rysowanie, jak dzieci dbają o przyrodę. Słuchanie nazw roślin chronionych przedstawionych na zdjęciach.

3. Nauka refrenu piosenki „Ochroń Ziemię”.

https://youtu.be/92ySNopG43Y

4. Karta pracy, cz. 4, s. 16.

Oglądanie sytuacji przedstawionych na obrazkach. Układanie o nich zadań. Przedstawianie ich za pomocą liczmanów – tworzenie zapisów.

Rysowanie po śladzie drogi Olka, Ady i dziadka do lasu.

5. Założenie hodowli hiacyntów - Karta pracy, cz. 4, s. 19.

Olek i Ada zakładają hodowlę hiacyntów. Oglądanie rysunków Ady i ich rozszyfrowywanie.

Dzieci podają, jakie czynności należy wykonać:

− przygotować doniczkę z ziemią,

− włożyć do doniczki cebulkę hiacynta,

− podlać roślinę i umieścić w słonecznym miejscu,

− podlewać hiacynta co kilka dni.

Uzupełnianie rysunków tulipana według wzoru.

•• Założenie hodowli przez dzieci w domu np.( cebuli, ziemniaka lub fasoli)

rośliny, ziemia ogrodnicza, konewka z wodą, łopatki, doniczki.


ŚRODA 06.05.20r.

1. Karta pracy, cz. 4, s. 17.

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie po śladach. Rysowanie tulipanów po śladach, bez odrywania kredki od kartki. Kolorowanie ich.

2. Oglądanie bajki edukacyjnej „ Rady na odpady”

https://youtu.be/0WS8vo0iD2k

3. Praca plastyczna „ Segregujemy śmieci.”

Dla każdego dziecka: wyprawka, karta 21, klej, nożyczki, kredki.

• Oglądanie rysunków pojemników służących do segregowania śmieci.

• Wycinanie z karty elementów pojemników.

• Kolorowanie pojemników na odpowiednie kolory, w zależności od rodzaju śmieci, jakie należy do nich wrzucać (przedstawione na rysunkach).

• Składanie i sklejanie pojemników zgodnie z instrukcją.

4. Zabawa muzyczna

https://youtu.be/FZ3pj_ZkldQ

5. Karta pracy, cz. 4, s. 18.

- Łączenie śmieci z odpowiednimi pojemnikami. Rysowanie butelek i słoików po śladach. Wyjaśnienie znaczenia słowa recykling.


CZWARTEK 07.05.20 r.

1. Ekokultura - film edukacyjny

https://youtu.be/6jIaQJIaNCs

2. Wyjaśnianie słów lasy to płuca Ziemi, bo produkują tlen, którym oddychamy, zatrzymują także pył i kurz, oczyszczają powietrze, a drzewa iglaste wydzielają olejki eteryczne.

3. Śpiewanie piosenki „Ochroń Ziemię”.

4. Wykonanie pracy plastycznej „Jaki piękny jest świat!” dowolną techniką i wg pomysłów dzieci z wykorzystaniem obrazków z wyprawki.

Dla każdego dziecka: wyprawka, karty do wypchnięcia – ze zwierzętami, z owocami, warzywami, roślinami, kredki, kartka , klej

Dzieci przedstawiają na rysunku piękno przyrody – roślin, zwierząt, wykorzystując obrazki zwierząt i roślin.

5. gimnastyka przy muzyce

https://youtu.be/InxomdEHL8M


PIĄTEK 08.06.2020r.

1. Zabawa ruchowa na powitanie „Dzięcioł na drzewie”

Dziecko, stojąc w lekkim rozkroku naśladuje ruchy dzięcioła stukającego w pień drzewa ( wykonują przy tej zabawie skłony i skręty głowy).

2. Ćwiczenia w czytaniu Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 66.

Przyporządkuj przeczytane zdanie do odpowiedniego obrazka – wpisz obok numer.

3. Rozszyfruj ukryte wyrazy:

Dzieci nazywają figury i zaszyfrowane pod nimi litery. Następnie odszyfrowują ukryte wyrazy:

4. Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s.63.

Wykonywanie działań matematycznych.

5. Poćwicz – dźwięki wysokie i niskie

https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU

6. Karta pracy cz.4, s.16

Oglądanie sytuacji przedstawionych na obrazkach. Układanie o nich zadań. Przedstawia-

nie ich za pomocą liczmanów. Rysowanie po śladzie drogi Olka, Ady i dziadka do lasu.

 

 
Zadania 27.04.-30.04. PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Małgorzata Granat, Katarzyna Miętus, Dominika Świst   

TEMATYKA TYGODNIA „WIOSNA NA WSI” 27.04- 30.04 2020r.


Poniedziałek 27.04. 20

1. Karta pracy, cz. 4, s. 8-9

Kolorowanie tak samo puzzli ze zdjęciami dorosłych zwierząt i ich dzieci. Nazywanie mam

i ich dzieci. Czytanie całościowe nazw zwierząt przedstawionych na zdjęciach (5-latki) lub

samodzielne (6-latki). Naklejanie ich zdjęć w odpowiednich miejscach

2. Słuchanie piosenki „Na podwórku”- rozmowa na temat piosenki

https://youtu.be/An265-G0WOs

I.

Na podwórku na wsi jest mieszkańców tyle,

że aż gospodyni trudno zliczyć ile.

Ref.: Kury, gęsi i perliczki, i indyki, i indyczki.

Jest tu kwoka z kurczętami, mama kaczka z kaczętami.

Piękny kogut Kukuryk i kot Mruczek, i pies Bryś.

Więc od rana słychać wszędzie: kukuryku, kwa, kwa, gę, gę,

hau, hau, miau, miau, gul, gul, gul

podwórkowy chór.

II.

Koń kasztanek w stajni, a w oborze krowa,

tam w zagrodzie owce i brodata koza.

Ref.: Kury, gęsi i perliczki

III.

A tu są króliki: i duże, i małe,

łaciate i szare, i czarne, i białe.

Ref.: Kury, gęsi i perliczki

- Gdzie mieszkają zwierzęta, o których jest mowa w piosence?

− Jakie zwierzęta mieszkają w wiejskiej zagrodzie?

3. Karty pracy, cz. 4, s. 4–5.

- Nazywanie zwierząt, które grupa Ady zobaczyła na wsi w gospodarstwie agroturystycznym.

- Odszukiwanie zwierząt znajdujących się w pętlach na dużym obrazku.

4. Zapoznanie z literą j, J w oparciu o filmiki

https://youtu.be/yMIY7XESVpU poznanie j, J

•• Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 52- 55.

5- latki

• Określanie pierwszych głosek w słowie jajka i nazwach rysunków ( jagody, jogurt, kajak, klej). Rysowanie tyle kresek ile jest sylab w każdym obrazku.

• Zaznaczanie liter j, J w wyrazach.

6- latki

••Wyodrębnianie wyrazu podstawowego – jajka.

Dzieci dzielą słowo jajka na sylaby i na głoski. Liczą sylaby i głoski w tym słowie.

Podają inne słowa rozpoczynające się głoską j, J

Dzieci wypowiadają głoskę j:

długo: jjjyyyy…

krótko: j, j, j ,….

Określają, czy głoska j jest spółgłoską czy samogłoską. J jest spółgłoską i jest oznaczana kolorem niebieskim.

• Czytanie sylab, wyrazów i tekstu. s.53- 54

• Rozwiązują krzyżówkę

Nauka pisania liter: j, J

https://youtu.be/vtymVPdwi6U

• Wodzenie palcem po literze j – małej i wielkiej, pisanej.

Pisanie liter j, J po śladach, a potem – samodzielnie s. 55

5. gimnastyka przy muzyce

https://youtu.be/InxomdEHL8M

6. Słuchanie piosenki „ Na podwórku” – nauka refrenu

Gimnastyka korekcyjna: Ćwiczenia ogólnorozwojowe.

1. Czołganie się pod krzesłami ustawionymi jedno przy drugim.

2. Spacer po pokoju z woreczkiem ryżu lub kaszy na głowie. Dzieci starają się utrzymać go na głowie jak najdłużej, pamiętając o prawidłowej postawie ciała.

3. Skoki najpierw obunóż, a potem na jednej nodze wzdłuż dywanu.

4. Chodzenie po skakance lub sznurku stopa przy stopie, utrzymanie równowagi.

5. Rzucanie piłeczkami do miski, kosza lub dużego garnka.

Powodzenia na koniec pamiętajcie wykonać ćwiczenia oddechowe .


Wtorek 28.04.20r.

1. Ćwiczenia z tekstem. Książka (s. 62–65)

5- latki - dzieci słuchają tekstu czytanego przez rodzica.

6-latki - dzieci czytają głośno teksty znajdujące się pod ilustracjami do opowiadania.

2. Ćwiczenia grafomotoryczne - Karta pracy, cz. 4, s. 3.

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie po śladzie drogi kury do kurnika.

3. Utrwalanie refrenu piosenki „Na podwórku”. Nauka zwrotek.

https://youtu.be/An265-G0WOs

4. Karta pracy, cz. 4, s. 6-7

Naśladowanie głosów zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Otaczanie zieloną pętlą

zwierząt, które mają dwie nogi, a czerwoną pętlą tych, które mają cztery nogi. Nazywanie

zwierząt, które są w jednej pętli, i tych, które są w drugiej pętli.

Rysowanie kotków według wzoru. Kolorowanie drugiego kotka, licząc od lewej strony.

Rysowanie kurczaczków według wzoru. Kolorowanie trzeciego od prawej strony.

•• Podział na sylaby (5-latki) i na głoski (6-latki) nazw zwierząt z wiejskiego podwórka.

5. Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 68-69.

Czytanie zadań, naklejanie odpowiednich zwierząt.

Wpisywanie odpowiednich liczb- ćw. na dodawanie i odejmowanie.

6. gimnastyka przy muzyce

https://youtu.be/InxomdEHL8M

7. Kolorowanka wodna – Kura i kurczątka.

Dla każdego dziecka: wyprawka, kolorowanka wodna Kura i kurczątka, pędzelek, kubeczek

z wodą.( malujemy samą wodą bez farby).


Środa 29.04.2020r.

1.Karta pracy, cz. 4, s. 9.

Oglądanie obrazka, odszukiwanie na nim śladów zwierząt. Łączenie obrazków zwierząt z ich śladami. Czytanie z rodzicem (lub samodzielnie) nazw zwierząt. Naklejanie zdjęć zwierząt w odpowiednich miejscach.

2.Oglądanie filmu edukacyjnego dotyczącego zwierząt gospodarskich i ich młodych

https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U

- jakie zwierzęta były omówione w filmie

- nazwij domy wymienionych zwierzą: kury, świnki, krowy, owce

- kto jeszcze mieszka z kurami w kurniku.

3. Karta pracy - Nowe przygody Olka i Ady.

Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia s. 69. Rysowanie drogi kury do kurcząt.

4. Zabawa badawcza „Zgadnij, co to za smak?”

Rodzic przygotowuje dostępne w domu produkty spożywcze związane z omawianym tematem tygodnia (np. kawałeczki: sera białego, jajka gotowanego, masła, serka topionego lub łyżeczkę jogurtu czy śmietany).

Dziecko mając zasłonięte oczy smakuje podane mu produkty i próbuje rozpoznać, co je.

5. Połącz zwierzęta gospodarskie i ich młode

Koń kurczątka

Kaczka jagnięta

Krowa źrebięta

Kura kaczątka

Owca cielęta

6. Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 69.

Czytanie zadań. Wpisywanie odpowiednich liczb.

7. Zabawa ruchowa – „Uwaga, lis!”

Dzieci są kurami. Poruszają się po pokoju w sposób charakterystyczny dla tych zwierząt. Na hasło: LIS, zatrzymują się natychmiast w miejscu, prostują plecy, kładą gazety na głowie i stoją nieruchomo do chwili, aż usłyszą ponowne hasło: KURKI .

J.angielski:

Piosenka " owoce i warzywa" ,"fruit and vegetables". Link: https://www.youtube.com/watch?v=S2hX3N7mHYk
apple I like apples. Lubię jabłka, banana I like bananas.-lubię banany
broccoli I like broccoli.-lubię brokuły cabbage I like cabbage- lubię kapuste carrot I like carrots.-lubię marchewki cucumber I like cucumbers.- lubię ogórki grapes I like grapes- lubię winogrona onion I like onions- lubię cebulę orange I like oranges.-lubię pomarańcze peach I like peaches-lubię brzoskwinie pear I like pears-lubię gruszki pineapple I like pineapples.- lubię ananasy potato I like potatoes-lubię ziemniaki strawberry I like strawberries-lubię truskawki tomato I like tomatoes-lubię pomidory


Czwartek 30.04.2020r.

1. Karta pracy, cz. 4, s. 10.

Oglądanie strony gazety ze zdjęciami przedstawiającymi prace na wsi. Określanie, co to za

prace. Rysowanie w każdym kolejnym polu o jedną łopatę więcej niż w poprzednim

2. Oglądanie filmu edukacyjnego dotyczącego wiosennych prac na wsi

https://www.youtube.com/watch?v=I6EGdIPn8Lg

Rozmowa na temat filmu:

- jakie zboża zasiewamy wiosną

- czy zapamiętaliście jak inaczej w Polsce nazywane są ziemniaki

3. Karta pracy, cz. 4, s. 11.

Rysowanie narzędzi ogrodniczych po śladach. Czytanie z rodzicem lub samodzielnie ich nazw.

Łączenie rysunków z nazwami. Rysowanie w każdym kolejnym polu o jedne grabie mniej

niż w poprzednim.

4. Zabawa metodą opowieści ruchowej – „W ogrodzie”.

Dzieci wybrały się do ogrodu na zaproszenie ogrodnika Macieja (w roli ogrodnika rodzic.). Wita-

ją się z ogrodnikiem i rozpoczynają oglądanie ogrodu.

Dzieci:

Wąchają kwiatki, wykonują przysiad, skłon głowy w przód i głęboki wdech nosem, a wydech – ustami,

biegają po alejkach, wyciągają ramiona w bok,

naśladując motyle. rytmicznie podnoszą je i opuszczają.

Ogrodnik Maciej prosi dzieci o pomoc przy sadzeniu.

Dzieci:

Sadzą rośliny, wykonują siad klęczny, naśladują czynności:

kopania, sadzenia, przysypywania roślin ziemią,

myją ręce po pracy, stają w rozkroku, wykonują lekki skłon tułowia w przód, pocierają dłońmi o siebie,

podlewają posadzone rośliny poruszają się po wyznaczonym miejscu ogrodu i naśladują podlewanie.

Ogrodnik chwali dzieci za dobrze wykonaną pracę i dziękuje za pomoc,

5. Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia

, s. 70–71.

Rysowanie po śladach. Kolorowanie rysunków.

6. Ćwiczenia w czytaniu.

Dla każdego dziecka: karta G: zdjęcia: grabi, wideł, motyki, sekatora, łopaty, karta N: podpisy do zdjęć. Dzieci dobierają nazwy do obrazków narzędzi ogrodniczych.

7.Kolorowanie rysunku „Praca w ogrodzie”.

Dla każdego dziecka: wyprawka, karta M, kolorowanka

J.angielski:

Piosenka o kształtach. Shapes song link: https://www.youtube.com/watch?v=03pyY9C2Pm8

Okay everybody. We're going to make some shapes. Show me your hands. Let's start with a triangle! A triangle. Can you make a triangle? (4x) Can you find a triangle? Ready...GO! Czy znajdziesz trójkąt ? Szukaj teraz !!! Now, let's make a rectangle! -Teraz zróbmy prostokąt A rectangle. Can you make a rectangle?(4x) An oval. Can you make an oval? Czy potrafisz zrobić owalny kształt ? Now, let's make a star! - Teraz zróbmy gwiazdę. A star. Can you make a star?



 

 
Zadania 20.04.2020 - 24.04.2020 PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Małgorzata Granat, Katarzyna Miętus, Dominika Świst   

TEMATYKA TYGODNIA „ Wiosenne powroty” od 20.04.2020 – 24.04. 2020r.


Poniedziałek 20.04.20

1. Oglądanie filmu ptaki wiosną

https://youtu.be/l5c4hxgdaB4

2. Karta pracy, cz. 3, s. 62.

Słuchanie nazw ptaków które powróciły do nas wczesną wiosną, omawiają ich wygląd. Oglądanie ich gniazd - określanie różnic i podobieństw między gniazdami.

Kończenie rysowania bocianów według wzoru.

3. Ćwiczenia relaksacyjne - słuchanie odgłosów ptaków

https://youtu.be/W5ACbMU15R4 1.

4. Zapoznanie z literą ł, Ł w oparciu o filmiki

https://youtu.be/dbcNF4SQETg poznanie ł Ł

https://youtu.be/JqA9L1wmseo poznanie ł

•• Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 46–49.

5- latki

• Określanie pierwszych głosek w słowie łodyga i nazwach rysunków ( łopata, sałata, bułki, małpa). Rysowanie tyle kresek ile jest sylab w każdym obrazku.

• Zaznaczanie liter ł, Ł w wyrazach.

6- latki

••Wyodrębnianie wyrazu podstawowego – łodyga.

Dzieci dzielą słowo łodyga na sylaby i na głoski. Liczą sylaby i głoski w tym słowie.

Podają inne słowa rozpoczynające się głoską ł

Dzieci wypowiadają głoskę ł:

długo: łłłyyyy…

krótko: ł,ł,ł,….

Określają, czy głoska ł jest spółgłoską czy samogłoską. Ł jest spółgłoską i jest oznaczana kolorem niebieskim.

• Dzieci rysują pod obrazkami tyle kresek z ilu głosek składa się jego nazwa.

• Czytanie sylab, wyrazów i tekstu. s.47-48

• Rozwiązują rebusy

Nauka pisania liter: ł, Ł

https://youtu.be/sbLnBNnGL50

• Wodzenie palcem po literze ł – małej i wielkiej, pisanej.

Pisanie liter ł, Ł po śladach, a potem – samodzielnie s. 49

5. gimnastyka przy muzyce

https://youtu.be/InxomdEHL8M

Gimnastyka korekcyjna: Ćwiczenia na wesoło.

1. „Przeszkody do ominięcia” - układamy dwie linie w odległości 2m od siebie, między nimi układamy klocki w linii prostej w odległości około 1 m od siebie. Dziecko przebiega między klockami tak, aby nie dotknąć żadnego z nich, omijając je raz z jednej, a raz z drugiej strony. Ćwiczenie powtarzamy 3x.

2. Przysiady: w pozycji wyprostowanej uginamy nogi w kolanach, następnie prostujemy. Pilnujemy prawidłowej postawy, plecy prosto, ręce wyciągnięte do przodu. Wykonujemy (7 powtórzeń).

3. „Piramida” – grupujemy klocki np. duplo (ewentualnie większe dla młodszych dzieci) wedle kolorów (kolorów tyle ilu jest zawodników). Ustalamy tor. Biegniemy, przenosząc klocki swojego koloru na drugi koniec toru. Układamy piramidę. Drugi raz rozpoczynamy z końca, na którym uzbieraliśmy pierwszą piramidę. Kto pierwszy ten lepszy. Powtórzyć 2x.

4. Przygotowujemy podwyższenie (może to być stopień na schodach, mały niesuwający się taborecik łazienkowy), wskakujemy obunóż na podwyższenie (7 razy).

5. Razem z dzieckiem, w różnych pozycjach jednocześnie podajemy sobie woreczki z grochem, misia lub inny przedmiot - górą, dołem (7 razy ).


Wtorek 21.04.20r.

1. Karta pracy, cz. 3, s. 63.

Opowiadanie historyjki o wildze.

Rysowanie po śladzie drogi kukułki do gniazda wilgi.

2. Oglądanie filmu o bocianie.

https://youtu.be/PMUUm7Xx-Fw

3. Rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji.

Dziesięć klocków (liczmanów) dla dziecka lub liczydło.

Rodzic podaje zadania, a dziecko stara się je rozwiązać, dokładając klocki lub je odkładając.

a) Na drzewie siedziało 7 wróbli. (Dziecko układa przed sobą 7 klocków). Potem przyleciały jeszcze 3 wróble. (Dzieci dokładają jeszcze trzy klocki). Ile wróbli siedzi teraz na drzewie?

Dzieci układają działanie:

7 + 3 = 10

i odpowiadają na pytanie.

b) Na drzewie było 8 gołębi. (Dziecko układa przed sobą 8 klocków). Przejeżdżający samochód wystraszył je i wszystkie odleciały. (Odsuwają 8 klocków). Ile gołębi pozostało na drzewie?

Dzieci układają działanie:

8 – 8 = 0

i odpowiadają na pytanie.

4. Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 56–57.

Zapisywanie obliczeń do sytuacji przedstawionych na obrazkach. Czytanie zadań.

Wykonywanie do nich ilustracji i zapisywanie obliczeń.

5. https://youtu.be/351fw50UOn8 gimnastyka Smyka

6. Wykonanie bociana z papierowego talerzyka

https://youtu.be/zsCg7pl2A_E

Dla każdego dziecka: czerwony papier, talerzyk papierowy, klej, nożyczki, łyżeczka plastikowa. Jeśli nie macie potrzebnych materiałów można wykonać z tektury.


Środa 22.04.2020r.

1.Karta pracy, cz. 3, s. 65.

Wskazywanie na rysunkach: słowika, wróbla, jaskółki, bociana. Kolorowanie rysunków ptaków, które powracają do Polski wiosną. Nazywanie ptaków przedstawionych na zdjęciach. Rysowanie po śladach ramek zdjęć.

2..Oglądanie filmu edukacyjnego ,, Ptaki budują gniazda”

https://www.youtube.com/watch?v=9qTkJ6xJtuM

Rozmowa na temat filmu:

-Jakie gatunki ptaków pojawiły się w filmie?

-Jak mogą wyglądać ptasie gniazda?

-Z czego mogą być zbudowane ?

3. Praca plastyczna „Wesoła wilga”. (Wyprawka, karta 18)

- Wycinanie z karty rysunku wilgi.

- Kolorowanie rysunku według wzoru (fotografia).

- Nacinanie obrazka w zaznaczonych miejscach i składanie go wg instrukcji.

- Sklejanie głowy

4. Zabawa ruchowa „Bociany”- do piosenki „ Żabie kroki”

https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg

Do muzyki dzieci naśladują fruwającego bociana -na przerwę w muzyce (rodziców proszę o wyciszenie na moment muzyki) bocian stoi na 1 nodze i wypatruje żabek. Powtarzamy zabawę, tym razem bocian stoi na drugiej nodze.

5. Karta pracy, cz. 3, s. 66.

Łączenie fragmentów obrazków z dołu karty z odpowiednimi pustymi miejscami na dużym obrazku.

6. Ćwiczenia w czytaniu.

Dzieci utrwalają poznane litery - czytają tekst przygotowany przez rodzica lub tekst wysłany poniżej.

Materiały z j. angielskiego:

piosenka o kształtach link : https://www.youtube.com/watch?v=TJhfl5vdxp4 Dzieci powtarzają i nazywają kształty. Moga rysować lub pokazywać.

A circle. A circle. Can you make a circle? - koło- czy potrafisz zrobić koło ? Can you find a circle? Ready...GO! //Czy potrafisz znaleźć koło ? /gotowy?//

I know...let's make a diamond. Can you make a diamond? Here we go... // wiem zróbmy diament/romb A diamond. A diamond. Can you find a diamond? (4x) cz potrafisz znaleźć diament ? Hmm...what's next? How about a square? // a co z kwadratem// A square. A square. Can you make a square? (4x)// kwadrat-czy potrafisz zrobić kwadrat ?// Can you find a square? Ready...GO! Alright. Time for one more. Let's try a heart. // dobrze jeszcze jeden, spróbujmy serce ?// A heart. A heart. Can you make a heart? // serce czy potrafisz zrobić serce ?// A circle, a diamond, a square, and a heart.


Czwartek 23.04.2020r.

1.Rozwiąż zagadki o ptakach:

Pióra biało-czarne,

buciki czerwone;

uciekają przed nim żabki,

bardzo przestraszone.

Już po lesie kuka,

gniazdka sobie szuka.

Jak znajdzie, podrzuca jaja,

niech inni je wygrzewają.

Wiosną do nas przyleciała

ta ptaszyna czarna, mała.

Murować się nie uczyła,

ale gniazdko ulepiła.

Śpiewa wysoko

piosenki do słonka,

głos ma podobny

do drżenia dzwonka.

2. Karta pracy, cz. 3, s. 67.

Oglądanie zdjęć. Dotykanie ich i mówienie nazw ptaków. Kończenie podanego rytmu - naklejanie odpowiednich zdjęć ptaków, odszukanych wśród naklejek. Łączenie pierwszych głosek z nazw obrazków. Podawanie nazwy ptaka, która powstała.

3. Oglądanie prezentacji multimedialnej pt. „Po co ptakom pióra?”. Rodziców proszę o odczytanie dzieciom informacji zamieszczonych w prezentacji.

https://docs.google.com/presentation/d/1d3qq1__w7BpPh5787iy7kJ9pk9VYK1y5YUVn745jSAA/mobilepresent#slide=id.p

4. Karta pracy, cz. 3, s. 68.

Czytanie z rodzicem (lub samodzielnie) nazw ptaków z pierwszego rzędu. Odszukanie w drugim i w trzecim rzędzie takich samych wyrazów. Kolorowanie ich tak samo jak tych we wzorze.

5. Zabawa ruchowa „Wiosenne porządki”

Dzieci poruszają się po pokoju. Rodzic w pewnych odstępach czasowych podaje dzieciom komunikat ( dotyczący wiosennych porządków w ogrodzie) a dzieci naśladują podane czynności , np. grabimy suche liście; przekopujemy grządki; niesiemy wiadra ze śmieciami; sadzimy sadzonki; podlewamy kwiaty.

6. Historyjka obrazkowa „Mały wróbel” (wyprawka karta D).

Dzieci wycinają obrazki, układają je według kolejności zdarzeń. Potem przyklejają na kartkach. Opowiadają, co dzieje się na kolejnych obrazkach. Opowiadają całą historyjkę. Nadają jej tytuł.

Materiały z j. angielskiego:

piosenka  o pszczołach link: https://www.youtube.com/watch?v=V5Bs9xydba0

Here is the beehive.- /oto ul/ But where are all the bees?- ale gdzie są wszystkie pszczółki ? Hiding away where nobody sees.- okrywają się gdzie nikt nie widzi. Here they come flying out of their hive.- tu są, wylatują z ula. One, two, three, four, five! Here is the beehive. But where are all the bees? Hiding away where nobody sees. Here they come flying out of their hive. // tu są, wylatują ze swojego ula.// One, two, three, four, five! Buzz up high. Buzz down low.// wysoko-high i nisko-low// Buzzing fast. Buzzing slow. // fast-szybko i slow- wolno// Buzz to the left. Buzz to the right. // left- lewo i right-prawo Buzz all day but sleep at night.// bzyczą cały dzień i śpią cała noc//


Piątek 24.04.2020r.

1.Karta pracy, cz. 3, s. 69.

Rysowanie po śladach linii - od zdjęć dorosłych ptaków do ich potomstwa. Nazywanie

ptaków. Oglądanie piór wybranych ptaków – bociana, wilgi, kukułki, czajki.

2. Wizualizacja – „Jestem ptakiem”- w tle można włączyć melodię :

https://www.youtube.com/watch?v=Aa6UVcSJjG8

Dziecko leży z zamkniętymi oczami. Rodzic odczytuje:

Wyobraź sobie, że jesteś ptakiem. Masz ciało pokryte miękkimi piórami i piękne skrzydła. Dzięki nim możesz fruwać! Powoli poruszasz skrzydłami i unosisz się w powietrzu, coraz wyżej i wyżej. Ogrzewają cię promienie słońca. Dziwne uczucie widzieć świat z tej wysokości. Mijasz pola, las, łąki i jezioro. Ludzie widziani z tej wysokości są mali, maleńcy. Ta swoboda i wolność, które czujesz, są wspaniałe. Nadchodzi noc. Szukasz, jak inne ptaki, schronienia. Siedzisz na gałęzi, chowasz dziób pod skrzydła i... zasypiasz. Jest ranek. Otulają cię ciepłe promyki słońca. Budzisz się spokojny, szczęśliwy i znowu wzbijasz się w niebo i fruwasz nad swoim domem, przedszkolem, placem zabaw. Pomyśl, czy bycie ptakiem jest miłe.

Następnie dziecko otwiera oczy i odpowiada na pytania:

- Czy chciałbyś być ptakiem?

- Dlaczego?

- Jakim ptakiem chciałbyś być?

3. Ćwiczenia słuchu fonematycznego – „Co to za ptak?”

Dziecko wymyśla nazwy ptaków rozpoczynające się tymi głoskami.

Np.

b – bocian; d– dudek; g– gawron;– kukułka; o– orzeł; s– sowa; w– wrona.

4. Ćwiczenia z tekstem. Książka (s. 56–57) .

6- latki – odczytują tekst w książce i odpowiadają na zamieszczone tam pytania

5- latki – słuchają tekstu czytanego przez rodzica i odpowiadają na pytania pod tekstem

5.„Jakie jest piórko”- zabawa badawcza z piórkiem.

- dzieci dotykają piórka, pocierają nim dłoń, policzki, szyję- dzielą się wrażeniami dotykowymi

- opisują piórko za pomocą określeń przymiotnikowych np. Piórko jest: lekkie, delikatne, miłe itp.

- kładą piórko w misce z wodą – obserwują zachowanie piórka i formułują wnioski

- układają piórko na folii i spryskują je wodą – obserwują jak krople wody spływają z piórka, próbują wyciągać wnioski.

6. Karta pracy, cz. 3, s. 70–71.

Liczenie żab. Wskazywanie dwóch takich samych par żab. Kolorowanie ich.

Wyklaskiwanie podanego rytmu i powtarzanie tekstu za N.

7. Karta pracy, cz. 3, s. 71.

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie.

 

 
Zadania 14.04.-17.04. PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Małgorzata Granat, Katarzyna Miętus   

TEMATYKA TYGODNIA „ OZNAKI WIOSNY” 14.04- 17.04.2020r.


Wtorek 14.04.2020

1. Wiosna - pierwsze oznaki w przyrodzie - nowy film edukacyjny dla dzieci

https://youtu.be/Wjo_Q1OYTmY

•• Wypowiadanie się dzieci na temat: Jakie kolory kojarzą się wam z wiosną? Dlaczego?

•• Zabawa słowna pod hasłem: Jak wyglądałby świat, gdyby wszystko było zielone?

- Utrwalenie pór roku i nazw miesięcy

2. Karty pracy, cz. 3, s. 52–54.

Nazywanie oznak wiosny przedstawionych na zdjęciach (zając z młodymi, krokusy, lecące

bociany, przebiśniegi, motyle cytrynki, kwitnące wierzba i leszczyna, kra, skowronek, czajka,

deszcz).

3. Słuchanie wiersza L. Łącz Już. Nauka wiersza fragmentami, metodą ze słuchu.

Rysowanie po śladach rysunków motyli. Kolorowanie ich tak, aby przypominały motyla cytrynka

4. Gimnastyczna rozgrzewka

https://youtu.be/Zg7pCZOtMXo

5. Malowanie farbami „ Oznak Wiosny”.

6. Zabawa przy piosence BAL NA ŁĄCE

https://youtu.be/VL-IW-Xy0Jo


Środa 15.04.2020

Język angielski

1. Była sobie żabka mała - Piosenki dla dzieci

https://youtu.be/u0sql4bx4PI

2. Indywidualne układanie puzzli Wiosna.

Dla każdego dziecka: wyprawka, puzzle Wiosna.

3. Karta pracy, cz. 3, s. 60.

Słuchanie tekstu i rysowanie po śladach. Rysowanie po śladzie drogi motylka cytrynka do krokusa.

4. Oglądanie filmu „ Rozwój żaby”

https://youtu.be/HJsDVkyep_E

5. Karta pracy, cz. 3, s. 56 - 57

Oglądanie obrazków. Omawianie etapów rozwojowych żaby. Kończenie rysowania żab według wzoru. Kolorowanie ich.

6. Zabawa - Na ziemi zostaje

https://youtu.be/S5TFdKc6TB4


Czwartek 16.04.2020

Język angielski

1. Zabawa matematyczna – Wiosna na łące.

•• Rozmowa na temat zwierząt, które mogą powitać wiosnę na łące.

−− Które rośliny na łące mogą powitać wiosnę? Dlaczego?

Pewnego dnia zakwitły na łące 2 stokrotki; następnego dnia zakwitły jeszcze 3. Ile stokrotek

zakwitło na łące?

5- latki Dzieci układają liczmany, liczą je i odpowiadają na pytanie.

6- latki Dzieci układają działanie: 2 + 3 = 5

odczytują je i odpowiadają na pytanie.

Tak samo postępują przy kolejnych zadaniach.

−− Na łące rosło 8 stokrotek. Dzieci zerwały 4 stokrotki. Ile stokrotek zostało?

−− W słoneczny dzień nad łąką fruwały 4 motylki cytrynki. Za chwilę przyleciało jeszcze 6 motylków. Ile motylków fruwa teraz nad łąką?

−− Na kwiatach siedziało 10 motylków cytrynków. 3 motylki odfrunęły. Ile motylków zostało na kwiatach?

2. Karta pracy, cz. 3, s. 55.

Przedstawianie sytuacji ukazanych na obrazkach za pomocą liczmanów. Odpowiadanie na

pytania.

Rysowanie po śladzie drogi pszczoły do ula.

3. Gimnastyczna rozgrzewka

https://youtu.be/Zg7pCZOtMXo


Piątek 17.04.2020

1. Karta pracy, cz. 3, s. 58- 59.

Kolorowanie rysunków kwiatów. Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.

2. Zabawy ruchowe

https://youtu.be/S5TFdKc6TB4

3. Oglądanie filmu rozwój motyla

https://youtu.be/zNeizTuJCgg

Poznanie jego budowy

Ciało motyla jest zbudowane z trzech części: głowy, tułowia, odwłoka.

Na głowie motyl ma parę oczu (złożonych), parę czułków oraz ssący aparat gębowy.

Tułów składa się z trzech segmentów, na których znajdują się trzy pary odnóży. Od tułowia odchodzą dwie pary skrzydeł pokrytych łuskami.

4. Praca plastyczna – Pierwszy motyl.

Dla dziecka: wyprawka, karta 19, klej, nożyczki, kredki, flamastry.

• Wycinanie z karty rysunku motyla.

• Kończenie kolorowania rysunku motyla.

• Nacinanie obrazka motyla w wyznaczonych miejscach i składanie go według wzoru.

• Przyklejanie główki we właściwym miejscu.

Można wyciętego motyla nakleić na rolkę po papierze toaletowym (oklejoną lub pomalowaną)

5. Była sobie żabka mała - Piosenki dla dzieci

https://youtu.be/u0sql4bx4PI

6. Karta pracy, cz. 3, s. 61.

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie w każdym kolejnym

polu o jedną kroplę deszczu więcej niż w poprzednim.

Propozycja dla chętnych dzieci

Mieszkańcy łąki z papierowych pasków / pomysły zabaw / zabawy plastyczne https://youtu.be/ac005YUARcc

 

 
Zadania 06.04.2020-10.04.2020 PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Katarzyna Miętus, Małgorzta Granat, Dominika Świst   

TYGODNIOWY PLAN PRACY ZDALNEJ 06.04.2020-10.04.2020


PONIEDZIAŁEK 06.04.2020r.

I.

1. Słuchanie piosenka „ Pisanki, kraszanki, skarby Wielkanocne” – zapoznane ze zwyczajami związanymi z Wielkanocą

https://youtu.be/qKY9oeELKn4

2. Karta pracy, cz.3, s.72

3. Poranna gimnastyka https://youtu.be/FZ3pj_ZkldQ

II.

1. Zapoznanie z literką C, c

https://youtu.be/pEiC40fxPOQ

•• Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 40–43.

5- latki

• Określanie pierwszych głosek w słowie cebula i nazwach rysunków ( tacka, kucyk, klocki, cytryna)

Rysowanie tyle kresek ile jest sylab w każdym obrazku.

• Zaznaczanie liter c, C w wyrazach.

6- latki

••Wyodrębnianie wyrazu podstawowego –cebula.

Dzieci dzielą słowo cebula na sylaby i na głoski. Liczą sylaby i głoski w tym słowie.

Podają inne słowa rozpoczynające się głoską c (cytryna, cukier, cement…), mające ją na końcu (koc, noc, walec…) i w środku (abecadło, baca, kucyk…).

Dzieci wypowiadają głoskę c:

długo: ccccyyyy…

krótko: c, c, c, c…

Określają, czy głoska c jest spółgłoską czy samogłoską. C jest spółgłoską i jest oznaczana kolorem niebieskim.

Dzieci przypominają, kiedy używamy wielkiej litery.

• Nazywanie zdjęć ( tacka, kucyk, klocki, cytryna)

• Rysowanie pod zdjęciami modeli ich nazw.( tyle okienek ile jest głosek)

• Czytanie sylab, wyrazów i tekstu. s.41

• Czytanie tekstu o cukrze, cukierkach. s. 42

• Czytanie wyrazów powstałych z połączenia sylab.

• Wodzenie palcem po literze c – małej i wielkiej, pisanej.

Pisanie liter c, C po śladach, a potem – samodzielnie.

2. https://youtu.be/InxomdEHL8M gimnastyka przy muzyce

Dla chętnych podaję propozycję zrobienia kurki z wytłaczanek po jajkach

https://youtu.be/xLKqVpCcoDg


Gimnastyka korekcyjna: Ćwiczenia na wesoło.

06.04.2020r.

1. Wyścig żółwi - Zabawa, przy której jest sporo śmiechu, a dzieciaki lubią ją powtarzać i bić swoje rekordy. Potrzebny będzie woreczek z kaszą lub ryżem. A teraz reguły gry! Na mecie ustawia się jedno lub więcej dzieci, mama lub tata w pozycji na czworaka. Każdy zawodnik na plecach ma balast w postaci woreczka. Każdy porusza się na czworaka najszybciej jak potrafi. Gdy woreczek spadnie zaznaczamy miejsce dokąd żółw dotarł. Dzieciaki lubią poprawiać swój rekord i próbować dojść za każdym razem dalej. I tak zabawa może trwać naprawdę długo.

2. Przeprawa przez rzekę - Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze!!!

3. Tor przeszkód - Nie znam dziecka, które nie uwielbiałoby toru przeszkód! Do jego wykonania wykorzystajcie to co macie w domu. Mogą to być wielkie kartony przez środek, których trzeba się przeczołgać, poduszki, po których trzeba skakać, butelki, które należy omijać czy krzesła, na które trzeba się wspinać! Zabawa idealna zarówno dla maluszków jak i dla starszych dzieci.

4. Mały ninja - Mały ninja, człowiek pająk, nazywajcie to jak chcecie. Wystarczy zaplątać sznurek czy włóczkę o stół i krzesła by stworzyć niełatwy do przejścia tor. Ćwiczenie wymaga skupienia, precyzji i trochę gimnastyki. A układ można za każdym razem zmieniać, zaczepiając w inny sposób włóczkę.


 

WTOREK 07.04.2020r.

I.

1. Ćwiczenia oddechowe – wydłużanie fazy wdechu i wydechu; zdmuchiwanie ze stolika małych kuleczek wykonanych z płatków kosmetycznych.

2. Karta pracy cz.3 s. 78

3. https://youtu.be/qKY9oeELKn4 utrwalenie piosenki

II.

1. Oglądanie bajki pt: "Zou i wielkanocny królik"- wdrażanie do uważnego słuchania i wypowiadania się na temat bajki. https://youtu.be/v7xSHuAnrFA „Zou i wielkanocny królik“.

2. Spróbujcie wykonać kartkę świąteczną wg wzoru lub własnych pomysłów. Razem z rodzicami ułóżcie życzenia i zdjęcie prześlijcie do najbliższych. .https://youtu.be/B8mVLF1FXW0 kartka koszyczek

Dla chętnych dzieci :

3. https://youtu.be/x8MtFu909cs „Jak narysować królika?“- narysuj i pokoloruj. https://youtu.be/zvgBz6smtS8 „ Jak rysujemy kurczaczka”

https://youtu.be/A8agxSu4hNs zajączek z dłoni

 


ŚRODA 08.04.2020r.

I. Język angielski

Piosenka o dziesięciu wielkanocnych króliczkach. link: https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8

Dzieci liczą 1-10 i  kiedy słyszą  polecenie jak hop- podskakują. Kiedy słuszą stop- na chwile sie zatrzymują. /run-biegaj/ walk -maszeruj/skip-podskakuj/

Piosenka wielkanocna Link: https://www.youtube.com/watch?v=CzYplxl_RAc

Easter-wielkanoc hop-podskakuj / ears flop-ruszaj uszami / hide your easter eggs around - pochowaj wokoło pisanki / in the grass-  w trawie  /on the ground- na ziemi

Easter bunny- królik wielkanocny

II.

1. Karta pracy, cz.3, s.73

Rysowanie po śladach rysunków drugich połówek pisanek. Rysowanie po prawej stronie karty takich samych pisanek, jakie są po lewej stroni

2. Zabawa „Ciepło, zimno, pod hasłem: Szukamy jajka”(zabawa z ugotowanym jajkiem).

Dziecko szuka jajka ugotowanego na twardo, które zostało ukryte w pokoju. Rodzeństwo lub rodzic naprowadza szukającego na ukryty przedmiot, stosując określenia: ciepło, cieplej, najcieplej, gorąco, zimno, zimniej, najzimniej.

3. Wykonanie koszyczka wielkanocnego (Wyprawka karta 3)

- Wypychanie z karty pracy formy koszyczka i uchwytu.

- Składanie i sklejanie koszyczka według instrukcji.

- Doklejanie we właściwym miejscu uchwytu.

- Doklejanie kurczakom piórek na czubkach głów ( jeśli macie w domu)

4. Zobacz filmik „ Tradycje wielkanocne”

https://www.youtube.com/watch?v=DgjNcFKnY7U

5. Karta pracy, cz.3, s.74

- ułóż działania za pomocą liczmanów do ilustracji

- ułóż zdania opisujące przedstawione sytuacje

- posłuchaj lub odczytaj zagadki i rozwiąż je.

 


CZWARTEK 09.04.2020r.

I. Język angielski

Piosenka o wielkanocnym króliku link: https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

This is the way the bunny hops- tak właśnie skacze króliczek.   On easter day- w wielkanoc  / wiggle their nose- rusza noskiem / flops his ears- rusza uszami  /  shake his tail- potrząsa ogonkiem/

piosenka wielkanocna God's not dead. Bóg nie umarł. link https://www.youtube.com/watch?v=E2BZV7m4BUY

He is alive-On jest żywy/  I can feel it all over me- moge to czuć całym sobą. / I can feel it my hands-czuję to rękoma/ feet-czuję to stopami /

in my heart- w moim sercu    down the street-idąc ulicą    in the church- wkościele           in the school-w szkole

II.

1. Karta pracy, cz.3, s.76

Oglądanie obrazka koszyczka wielkanocnego. Zaznaczanie kolejności w jakiej przygotowuje się koszyczek wielkanocny kropkami (5-latek) lub liczbami (6-latek). Kończenie ozdabianie jajka według wzoru.

2. Oglądnij filmik: „ Jak z jajka powstaje kura?” https://www.youtube.com/watch?v=LsrRsxF0teE

3. Wykonanie doświadczenia z jajkiem

Zabawa badawcza – „Jajka i woda” Dzieci badają zachowanie w wodzie jajka surowego i jajka ugotowanego – wkładają je kolejno do przezroczystego naczynia z wodą. Obserwują ich zachowanie.

Do wody w przezroczystym naczyniu wkładają surowe jajko i dosypują stopniowo sól (około 10–12 łyżek soli). Obserwują, co dzieje się z jajkiem.

4. Karta pracy, cz.3, s.75

Zaznaczanie kropkami (5-latek) lub liczbami (6-latek) kolejności zdarzeń w historyjce. Opowiadanie historyjki. Kończenie rysowania kurczątek według wzoru.

5. Posłuchaj i rozwiąż zagadki wielkanocne

https://www.superkid.pl/zagadki-wielkanoc

6. Karta pracy, cz.3, s.77

Kolorowanie koszyczka zgodnie z kolorami kropek. Dzielenie nazw zdjęć na sylaby lub na głoski. Rysowanie pod każdym zdjęciem odpowiednią liczbę kresek, odpowiadającą liczbie sylab (lub głosek).

 


PIĄTEK 10.04.2020r.

1. Słuchanie wiersza Władysława Broniewskiego „Śmigus”

.

Śmigus! Dyngus! Na uciechę

z kubła wodę lej ze śmiechem!

Jak nie kubła, to ze dzbana,

śmigus-dyngus dziś od rana!

Staropolski o obyczaj,

żebyś wiedział i nie krzyczał,

gdy w Wielkanoc, w drugie święto,

będziesz kurtkę miała zmokniętą.

Rozmowa na temat wiersza.

− Co to jest śmigus-dyngus?

− Co to znaczy staropolski obyczaj?

− Kiedy obchodzi się śmigus-dyngus?

Wyjaśnienie, jak rozumiany był ten zwyczaj dawniej.

Kiedyś były to dwa różne obyczaje wielkanocne. Jednym z nich był dyngus, który polegał na tym, że młodzież chodziła po domach i zbierała datki w postaci jajek, wędlin, ciast itp. Śmigus natomiast miał odmienny charakter i polegał na uderzeniu na szczęście rózgą wierzbową z baziami. Rózga ta była wcześniej święcona w Niedzielę Palmową.

2. „Wielkanocne pisanki” – sposoby ozdabiania pisanek

https://www.youtube.com/watch?v=mwWgC626krE

3. Karta pracy, cz.3, s.79

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Ozdabianie rysunków jajek według wzoru (rytmu) z poprzedniej karty.

4. Zabawy przy piosence „Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne”

https://www.youtube.com/watch?v=HhkpcqoWoA8

- dzieci tańczą i pląsają do piosenki

- dzieci próbują śpiewać z nagraniem

5. Karta pracy, cz.3, s.80

Rysowanie pisanki po śladzie. Rysowanie po śladach rysunków spirali.

6. Dodatkowe zadanie dla chętnych dzieci:

- wykonanie pisanek różnymi technikami np. według materiału z linku powyżej.

 

 
Zadania 30.03. - 03.04. PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Katarzyna Miętus, Małgorzta Granat, Dominika Świst, Agnieszka Bysiek   

Tematyka tygodnia „ Marcowa pogoda” ( 30.03- 03.04)


Poniedziałek 30.03.20

- Karta pracy, cz. 3, s. 44. Oglądanie zdjęć przedstawiających pogodę, jaka może być w marcu. Nazywanie elementów pogody. Rysowanie po śladach rysunków. Czytanie z rodzicem (lub samodzielnie) nazw.

- Zabawy rytmiczne „ W marcu jak w garncu” https://youtu.be/aHP4c32S6tc

1. Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby – W marcu jak w garncu. Książka (s. 52–53) dla dziecka.

„W marcu jak w garncu” mawiamy, kiedy chcemy powiedzieć, że trudno przewidzieć marcową pogodę. Jest bardzo zmienna. To pada śnieg, to deszcz, to słońce grzeje radośnie, to znowu kulki gradu lecą z nieba na zadarte głowy przechodniów. Kto tę pogodę tak wymieszał?

– zapytacie. W bajce znajdziecie odpowiedź.

Dawno, dawno temu żył sobie król, który miał cztery córki: Wiosnę, Lato, Jesień, Zimę. Każda posiadała dar sprowadzania innej pogody. Wiosna rozgrzewała ziemię ciepłym wiatrem,

Lato promieniało słońcem, Jesień moczyła deszczem, a Zima sypała śniegiem garściami. Siostry mieszkały wraz z ojcem, królem, w Pałacu Czterech Pór Roku. Zajmowały odległe skrzydła budynku i unikały się wzajemnie, ponieważ nie przepadały za sobą. Ogromnie się różniły. Na domiar złego wszystkie miały to samo marzenie: każda pragnęła objąć tron po ojcu, królu, i władać pogodą na Ziemi. Niestety, tron był tylko jeden.

Gdy król się zestarzał i śmierć zabrała go do krainy umarłych, między siostrami rozgorzał spór. To jedna, to druga zasiadała na tronie, ale żadna długo na nim nie pozostała. Wraz ze zmianą władczyni zmieniała się również pogoda. Wiało, grzmiało, zamarzało i rozmarzało – wszystko prawie równocześnie. To było nie do zniesienia. Cierpiały rośliny i cierpiały zwierzęta. Najstarszy z niedźwiedzi udał się do leśnego zamczyska braci miesięcy i poprosił ich o pomoc.

– Między królewnami trwa walka o tron. Zniszczą całą planetę, jeśli ich nie powstrzymacie – rzekł z troską.

Miesiące obiecały porozmawiać z kłótliwymi pannami i przerwać niszczący spór. Po wielu dniach trudnych rozmów udało się doprowadzić do podpisania rozejmu. Siostry zgodziły się na równy podział władzy. Będą zasiadać na tronie w kolejności: Wiosna, Lato, Jesień, Zima, a gdy minie rok, znowu Wiosna obejmie władzę nad pogodą, by po trzech miesiącach oddać ją Latu.

Wydawało się, że siostry są zadowolone z rozejmu. Każda dostała swój czas królowania. Wiosna

objęła panowanie jako pierwsza i w czerwcu ustąpiła miejsca Latu, to zaś we wrześniu oddało władzę Jesieni. W grudniu zapanowała Zima, która w marcu powinna oddać tron Wiośnie. Niestety, nie oddała. Wiosna zapukała do sali tronowej troszkę za wcześnie, co bardzo Zimę rozgniewało. Wypuściła z uwięzi najmroźniejsze wiatry, aby przepędziły siostrę spod drzwi. Przemarznięta Wiosna zadrżała z oburzenia i oblała Zimę deszczem. Kłótnia sióstr nie miała końca.

– Trzeba je pogodzić – zdecydowały miesiące i wyznaczyły brata Marca na negocjatora. Nie był to najlepszy wybór, ponieważ Marzec należał do wyjątkowo niezdecydowanych miesięcy.

Kiedy stanął między siostrami i zaproponował rozejm, Zima popatrzyła na niego z ukosa.

– Dobrze. Pod warunkiem że w marcu królować będzie ta z nas, którą bardziej lubisz – powiedziała

przebiegle, gdyż uważała, że jest najpiękniejsza, więc nie można jej nie lubić.

Marzec się speszył. – Ja? Chyba... nie wiem... obie lubię? – bąknął zbity z tropu.

– Namyśl się, byle szybko! – rzekła zniecierpliwiona Zima, której zrobiło się trochę za gorąco

w towarzystwie Wiosny.

Strapiony Marzec westchnął. – Tak, tak, już myślę. Hm... ha... hm...

– No?... – Zima przeszyła go chłodnym wzrokiem.

– I co? – ponaglała go także Wiosna.

– Ha... hm...

– Dopóki nie zdecydujesz, w marcu będzie jak w tym garncu! – Zima wskazała gar wiszący

nad ogniskiem na pałacowym dziedzińcu. Coś w nim bulgotało, mruczało, syczało i kipiało.

Marzec rozłożył ręce. – Nie umiem tak szybko zdecydować. Dajcie mi więcej czasu – poprosił

i pogrążył się w zadumie.

Czas mija, Marzec posiwiał, wyłysiał i zapuścił dłuuugie wąsy, jednak wciąż nie dokonał wyboru.

•• Rozmowa na temat opowiadania.

−− Jakie imiona miały córki króla?

−− Jaki dar miała Wiosna, jaki Lato, Jesień, Zima?

−− Co robiły siostry po śmierci ojca?

−− Czy Zima i Wiosna przestrzegały rozejmu?

−− Kto miał je pogodzić? Czy Marcowi się to udało?

•• Ćwiczenia z tekstem. Książka (s. 52–53)

( 5- latki) Dzieci słuchają tekstu czytanego przez rodzica

( 6- latki) Dzieci czytają głośno teksty znajdujące się pod ilustracjami do opowiadania.

2. Gimnastyka przy muzyce https://youtu.be/9rfdFGvCxkw ok. 20 min

- Karta pracy, cz. 3, s. 45.

Oglądanie zdjęcia. Odszukiwanie brakujących fragmentów zdjęcia na dole karty. Rysowanie

w białych polach symboli ( kropelek) umieszczonych nad tymi fragmentami.

 


Wtorek 31.03.20

1. Oglądanie krótkich filmików

https://youtu.be/lbBbi_ds4eU film o pogodzie w rożnych porach roku

https://youtu.be/PVGjzJYrMdM jak powstają chmury

Dzielenie się wiadomościami z filmików.

•• Rozmowa na temat aktualnej pogody.

−− Czy dzisiaj jest ciepło?

−− Czy niebo jest zachmurzone?

−− Czy pada deszcz (śnieg)?

−− Czy wiatr jest silny, czy słaby?

Określając pogodę, zwracamy uwagę na takie czynniki, jak: temperatura, zachmurzenie,

opady, siła wiatru.

•• Symboliczne oznaczenie elementów pogody.

Wymienianie elementów pogody (słońce, słońce za chmurką, chmurkę, deszcz, śnieg, pochylone drzewa – wiatr, tęcza, burza)

•• Karty pracy, cz. 3, s. 48–49.

Oglądanie kalendarza pogody wykonanego przez Adę, Olka i ich rodziców. Nazywanie elementów

pogody występujących w każdym dniu. Uzupełnianie kalendarza pogody przez cały tydzień – rysowanie odpowiednich elementów pogody.

Oglądanie obrazków. Nazywanie elementów pogody. Dorysowywanie elementów pogody według wzoru (rytmu) z poprzedniej karty.

2. Zabawy ruchowe przy muzyce

https://youtu.be/FZ3pj_ZkldQ

 


Środa 01.04.20

I. Język angielski

piosenka o myciu ząbków. Dzieci uczą się słówek. Powtarzają naśladując ruchy mycia ząbków w podany sposób także powtarzają wyrazy i udają mycie ząbków.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=wCio_xVlgQ0

Brush your teeth-szczotkuj zęby

up- w górę  down- w dół

round and round- robiąc kółeczka szczotką

from left to right- od lewej do prawej strony

in the morning and night- rano i wieczorem    before you go to bed - zanim pójdziesz spać

keep them white- by utrzymać je białe

smile is bright- by uśmiech był jasny

it is so much fun-to tyle zabawy

open wide - z buzią otwartą/ from side to side- od jednej do drugiej strony.

piosenka- alfabet- dzieci powtarzają poznane literki. link : https://www.youtube.com/watch?v=vD98OvvDNEs

II.

https://youtu.be/Lv-1s65cgJM utrwalenie figur geometrycznych

karta pracy cz.3 s 50

Dzieci układają na podłodze podane przez rodziców figury geometryczne ze wstążki, sznurka lub skakanki.

W wyprawkach plastycznych jest karta TANGRAM z figurami do wypychania.

Z figur tych dziecko może sobie układać różne wzory a tym samym ćwiczyć wyobraźnię.

https://youtu.be/LNouuY9zrKQ zabawy ruchowe

Praca z kartą cz. 3 s. 46, 47

 


Czwartek 02.04.20

I. Język angielski

Five little ducks"  piosenka pięć małych kaczek.  link: https://www.youtube.com/watch?v=pZw9veQ76fo&feature=youtu.be dzieci liczą do pięciu poznając historię o pięciu małych kaczkach. Dzieci poznają nowe słowa obserwując historyjkę.

Went out one day- pewnego dnia odeszły

over the hill- za wzgórze

far away-daleko

only-jedynie

came back-wróciło.

non of the five little ducks- żadna z pięciu kaczuszek nie wróciło.

Sad mother duck-smutna mama kaczka.

And all of the five ducks came back- i wszystkie pięć kaczuszek wróciło.

II.

1. Wykonanie pracy plastycznej Deszczowa chmurka.

Dla każdego dziecka: wyprawka, karta 2, klej, nożyczki, cienki sznurek lub grube nici.

• Wypychanie z karty wszystkich elementów i składanie ich wzdłuż linii przerywanych.

• Przyklejanie sznurka o dowolnej długości w zaznaczonym miejscu na chmurce.

• Sklejanie obu części chmurki według instrukcji.

• Przyklejanie na sznurku wyciętych kropli deszczu (według instrukcji).

Zabawy muzyczno- ruchowe

https://youtu.be/LNouuY9zrKQ

 


Piątek 03.04.20

•• Ćwiczenia oddechoweDelikatny wiatr i mocny wiatr.

Dmuchanie na kuleczki uformowane z papieru.

Lekki wiatr – delikatne wydmuchiwanie powietrza na kulki.

Silny wiatr – silne wydmuchiwanie powietrza.

Zabawa muzyczna https://youtu.be/FZ3pj_ZkldQ

II.

1. Odkrywanie litery u: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.

•• Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 34–37.

5- latki Opisywanie, co przedstawia obrazek.

• Określanie pierwszych głosek w słowie ule

i nazwach rysunków.

• Rysowanie po śladach rysunków.

• Zaznaczanie liter u, U w wyrazach.

- Chętne dzieci mogą pisać literki

6 -latki

• Opisywanie, co przedstawia obrazek.

−Co robi rodzina Ady?

−Co jedzą?

- Co znajduje się za oknem?

• Określanie pierwszych głosek w słowie ule i nazwach rysunków.

Poznanie obrazu litery u, U drukowanej i pisanej – omawiają do czego są podobne

••Wyodrębnianie wyrazu podstawowego – ule.

Dzieci dzielą słowo ule na sylaby i na głoski.

Liczą, ile jest sylab, a ile głosek w słowie ule.

Następnie wymieniają inne słowa: rozpoczynające

się głoską u (umywalka, ulewa, ucho…) i mające głoskę u w środku (kubek, mur, buda…).

Dzieci głośno wymieniają głoski w słowach: ule, Ula. Określają rodzaj głoski u, wymawiając ją:

długo: uuuuuuuuu…

krótko: u, u, u, u, u…

Głoska u jest samogłoską i oznaczamy ją na czerwono.

• Dzielenie nazw zdjęć na głoski i zaznaczenie na czerwono okienka – miejsca występowania

głoski u.

Zaznaczanie na czerwono litery u, U w wyrazach.

• Czytanie sylab, wyrazów, tekstu.

Str. 36

• Określanie, co dzieje się na obrazku.

• Czytanie tekstu i dopowiadanie słów.

Rozwiązywanie rebusów.

Łączenie sylab, odczytywanie powstałych wyrazów.

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

https://www.youtube.com/watch?v=xx03qQvzbHs

• Wodzenie palcem po literze u – małej i wielkiej, pisanej. Pisanie liter u, U po śladach, a potem – samodzielnie. „Litery i liczby cz. 2 s. 37

Religia

Temat: Pan Jezus umiera na krzyżu z miłości do nas.

Jest taki jeden dzień w roku, w którym szczególnie dziękujemy Panu Jezusowi za

Jego mękę i śmierć. Ten dzień to Wielki Piątek.

Pan Jezus dźwigał ciężki krzyż i umarł na nim dlatego, że bardzo nas kocha.

W czasie „drogi krzyżowej” chcemy Mu za tę miłość dziękować.

Pan Jezus niósł krzyż na wysoką górę. Ma ona różne nazwy: Kalwaria, Góra Czaszki

albo Golgota. Gdy doszedł na miejsce, pozwolił się przybić do krzyża. Było to w

piątek, w południe.

R: pokazuje zegar z godziną 15, wyjaśniając, że to godzina Jego śmierci.

Gdy Pan Jezus skonał na krzyżu za grzechy ludzi, słońce przygasło i zatrzęsła się

ziemia. Był to najważniejszy moment dla ludzi na całym świecie: mogą się teraz

stawać dziećmi i przyjaciółmi Boga. Działo się to w piątek. Pamiątką męki i śmierci

Pana Jezusa jest dla nas właśnie ten dzień. Nazywamy go odtąd Wielkim Piątkiem.

W tym dniu wszyscy, którzy wierzą w Pana Jezusa i kochają Go, przychodzą do

kościoła. Klękają przed krzyżem, całując go z wielką miłością i czcią. W ten sposób

chcą powiedzieć Panu Jezusowi, jak bardzo Mu dziękują za Jego miłość.

Rodzic: powtarza przekazaną treść:

– Jak nazywa się góra, na której Pan Jezus umierał na krzyżu?

– Jak nazywa się dzień, w którym ukrzyżowano Pana Jezusa?

– Co przypominamy sobie w Wielki Piątek?

– Dlaczego ten dzień nazywa się „wielkim”?

– Dlaczego Pan Jezus sam chciał za nas cierpieć i umierać?

– Co zrobimy w Wielki Piątek?

Gdy patrzymy na krzyż, nasze serce wypełnia smutek. Ale odczuwamy też radość,

bo krzyż Pana Jezusa dał początek największemu zwycięstwu. Pan Jezus po

trzech dniach powstał z grobu i już więcej nie umiera, lecz żyje wśród nas

Popatrzmy w ciszy na krzyż, który nam przypomina o Panu Jezusie. Podziękujmy

Mu za wszystko, przez co okazał nam tak wielką miłość.

R: dziękczynna modlitwa spontaniczna:

– Za to, że umarłeś dla nas na krzyżu...

Dzieci: Dziękujemy Ci, Panie Jezu.

– Za to, że oddałeś za nas swoje życie...

– Za to, że nas kochasz... (itp.)

Krzyż należy całować go z wielkim szacunkiem, czcią i miłością. W ten sposób okażemy Panu Jezusowi najpiękniej, jak potrafimy, naszą miłość, cześć i uwielbienie.

Piosenka TA KREW

 

 
Zadania 25.03.2020-27.03.2020 PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Katarzyna Miętus Małgorzta Granat Dominika Świst   

ŚRODA 25.03.2020r.

1. „Uciekający zając Szarak”

Wykonaj pracę plastyczną pt. „ Uciekający zając Szarak” ( Wyprawka, karta 20) :

- wytnij z karty elementy obrazka zająca

- złóż szare paski naprzemiennie wg instrukcji

- przyklej złożone paski głowy i łapek.

2. Wymyśl zdania z wymienionymi zwierzętami występującymi w Polsce:

WRONA, SARNA, MOTL, JEŻ, WIEWIÓRKA

3. Karta Pracy cz.3, s.40

4. Wykonaj ćwiczenia gimnastyczne: https://www.youtube.com/watch?v=AU7PnM7T9Ag

Język angielski

Piosenka skacz-jump/ biegaj-run/ shout-krzycz https://www.youtube.com/watch?v=hft6uJQIF4g poznają wyrażenie I can- potrafię. Dzieci powtarzają potrafie tańczyć-I can dance czy I can swing-bujać sie/ I can sing - potrafię śpiewać. Pytanie can you ? czy potraficz ?  Can you jump? - czy potrafisz skakać ? high-wysoko. Can you run ? Czy potrafisz run biegać? / shout ? krzyczeć-scream

Piosenka- zabawa ruchowa freeze https://www.youtube.com/watch?v=2UcZWXvgMZE&feature=youtu.be

Dzieci tańczą kiedy usłyszą freeze- zatrzymaj się ma znieruchomieć. Stop-zatrzymać. Powtarzamy wyrazy dancing-tańczenie/ hopping skakanie na jednej nóźce/ skipping podskakiwanie/ twirling-obracanie się w kółko.

Dzieci poznają dni tygodnia w języku angielskim. Piosenka days of the week https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ Monday-sunday Dzieci powtarzają nazwy dni tygodnia Monday-Pon.Sun niedz.

Ćwiczenia logopedyczne

1. Zabawa w rymowanki:

(podaj dziecku wyraz, a ono niech dopowie wyraz rymujący się)

marzenie - korzenie

brzuszek - paluszek - łakomczuszek

proszę - kalosze

kasza - Masza

burza - róża

morze - zborze

czapka - żabka

szklanka - grzanka - leżanka - koleżanka

szafa - żyrafa

leży - mierzy - Jerzy - talerzy - wierzy

2. Odmiana wyrazów:

(podaj dziecku dowolny wyraz z trudna głoską, dziecko odmienia)

gruszka - 3 gruszki - mała gruszeczka

czapka - 3 czapki - mała czapeczka

rzeka - 3 .......... - mała ................

dżem - 3 .......... - mały ................  itp

3.Ćwiczenia oddechowe:

Mecz z piłeczką pingpongowa lub wacikiem - ustawiamy na stole po dwa

klocki imitujące bramki i dmuchamy piłeczkę lub wacik w kierunku

bramek, by strzelić gola

4.Wierszyk dla Przedszkolaków do powtarzania:

Rączki często myj do czysta,

w tym każdy paluszek.

Bo kto rączki rzadko myje,

tego boli brzuszek.

Kiedy w domku siedzisz co dzień,

i troszkę Ci nudno,

to w przedszkole baw się z mamą,

przecież to nie trudno.

Ćwicz wymowę bardzo pięknie,

mów głośno, wyraźnie

i powtarzaj: sz,ż, cz, dż

zrozumie Cię każdy.


CZWARTEK 26.03.2020r.

1. Zabawa „Czego jest cztery?”

Dzieci kończą rozpoczęte zdania:

- Dywan ma cztery ……

- Pies ma cztery ……..

- Pokój ma cztery ……..

- Guzik ma cztery …….

- Koń ma cztery …….

2. Zabawa koordynacji wzrokowo- ruchowej

Ułóż na dywanie kontur kwadratu np. ze sznurka, skakanki, nici; następnie staraj się chodzić po nim stopa za stopą.

3. Wymień, co w twoim pokoju ma kształt kwadratu

- spróbuj policzyć te przedmioty

- 5 z nich podziel na sylaby i głoski

- 2 wybrane narysuj i pokoloruj.

4. Wykonaj ćwiczenia gimnastyczne:

https://www.youtube.com/watch?v=xx03qQvzbHs

Język angielski

Wybieramy się na polowanie na lwa. We are going for a lion hunt. https://www.youtube.com/watch?v=03i5v1PS7P4&feature=youtu.be dzieci powtarzają wyrazy i wyrażenia naśladując polujących:

Binoculars -okulary

I am not scared-ja się nie boje.

go over-przejść nad / go under-przejść pod/ go through- iść przez

Grass-trawa   tall grass-wysoka

river-rzeka    chilly-zimna

mud-błoto

cave jaskinia

go into the cave- wejść do środka.

dark-ciemno/ two big ears- dwa duże ucha/ red nose- czerwony nos/ sharp teeth.

oraz piosenka z liczeniem do 20. https://www.youtube.com/watch?v=D0Ajq682yrA&feature=youtu.be


PIĄTEK 27.03.2020r.

1. Karta Pracy cz.3, s.41

2. Rozwiąż zagadkę

„Pracowitsze są od ludzi,

wstają, gdy je słonko zbudzi,

każda coś do pyszczka bierze-

igły sosny lub źdźbła słomy.”

Co to za zwierzęta? Wiesz, tylko pomyśl. (mrówki)

3. Piosenka o mrówce : https://www.youtube.com/watch?v=jdw04e3k-vc

- posłuchaj piosenki

- spróbuj pośpiewać z nagraniem

4. Karta Pracy cz.3, s. 42

5. Wykonaj ćwiczenia gimnastyczne:

https://www.youtube.com/watch?v=vDIQFQeAr3g

6. Oszukaj w książkach, gazetach lub w interniecie ciekawostek i ilustracji na temat mrówek ( zadanie dla chętnych dzieci)

 

 
Informacja PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Małgorzata Granat   

Szanowni Rodzice!


Od 25 marca (środa) zobowiązani jesteśmy do informowania Państwa o materiałach, możliwych sposobach i formach realizacji przez dzieci w domach podstawy programowej wychowania przedszkolnego. W związku z tym:
1) systematycznie, będą pojawiać się informacje dotyczące zajęć z dziećmi do realizacji na poszczególne dni, które opracowywane będą w oparciu o materiały edukacyjne do Programu edukacji przedszkolnej wspomagającego rozwój aktywności dzieci "Nasze przedszkole" M. Kwaśniewskiej i W. Żaby-Żabińskiej, wyd. MAC Edukacja.
2) jeżeli nie posiadacie Państwo w domu pomocy potrzebnych do zajęć, warto je zastąpić czymś innym - dostępnym w domu;
3) prosimy o założenie dziecku teczki (lub wykorzystanie wziętej z przedszkola) na wytwory prac plastycznych, które dzieci przyniosą ze sobą po otwarciu przedszkola;
4) zabawy, zajęcia dobrze jest rozłożyć w odstępach czasowych;
5) w związku z naszymi propozycjami wykorzystywania niekiedy zajęć przy komputerze, zamieszczamy link http://www.p50.miastorybnik.pl/files/broszuramttnet.pdf
"Jak bezpiecznie dziecko może korzystać z ekranów"
6) w każdym dniu wszelkie wątpliwości można konsultować z nauczycielem wg podanych godzin w planie danego dnia.

Pozdrawiamy Was serdecznie i życzymy wielu miłych chwil z dziećmi
Dyrektor Anna Kaczmarczyk oraz Grono Pedagogiczne Przedszkola Samorządowego w Czarnym Dunajcu

 

 

 

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 następna > ostatnia >>

Strona 2 z 3
feed-image Przedszkole Samorządowe | Czarny Dunajec