Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 14
Artykułów : 43
Odsłon : 49254

Rekomendacje

Zadania 25.03.2020-27.03.2020 PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Katarzyna Miętus Małgorzta Granat Dominika Świst   

ŚRODA 25.03.2020r.

1. „Uciekający zając Szarak”

Wykonaj pracę plastyczną pt. „ Uciekający zając Szarak” ( Wyprawka, karta 20) :

- wytnij z karty elementy obrazka zająca

- złóż szare paski naprzemiennie wg instrukcji

- przyklej złożone paski głowy i łapek.

2. Wymyśl zdania z wymienionymi zwierzętami występującymi w Polsce:

WRONA, SARNA, MOTL, JEŻ, WIEWIÓRKA

3. Karta Pracy cz.3, s.40

4. Wykonaj ćwiczenia gimnastyczne: https://www.youtube.com/watch?v=AU7PnM7T9Ag

Język angielski

Piosenka skacz-jump/ biegaj-run/ shout-krzycz https://www.youtube.com/watch?v=hft6uJQIF4g poznają wyrażenie I can- potrafię. Dzieci powtarzają potrafie tańczyć-I can dance czy I can swing-bujać sie/ I can sing - potrafię śpiewać. Pytanie can you ? czy potraficz ?  Can you jump? - czy potrafisz skakać ? high-wysoko. Can you run ? Czy potrafisz run biegać? / shout ? krzyczeć-scream

Piosenka- zabawa ruchowa freeze https://www.youtube.com/watch?v=2UcZWXvgMZE&feature=youtu.be

Dzieci tańczą kiedy usłyszą freeze- zatrzymaj się ma znieruchomieć. Stop-zatrzymać. Powtarzamy wyrazy dancing-tańczenie/ hopping skakanie na jednej nóźce/ skipping podskakiwanie/ twirling-obracanie się w kółko.

Dzieci poznają dni tygodnia w języku angielskim. Piosenka days of the week https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ Monday-sunday Dzieci powtarzają nazwy dni tygodnia Monday-Pon.Sun niedz.

Ćwiczenia logopedyczne

1. Zabawa w rymowanki:

(podaj dziecku wyraz, a ono niech dopowie wyraz rymujący się)

marzenie - korzenie

brzuszek - paluszek - łakomczuszek

proszę - kalosze

kasza - Masza

burza - róża

morze - zborze

czapka - żabka

szklanka - grzanka - leżanka - koleżanka

szafa - żyrafa

leży - mierzy - Jerzy - talerzy - wierzy

2. Odmiana wyrazów:

(podaj dziecku dowolny wyraz z trudna głoską, dziecko odmienia)

gruszka - 3 gruszki - mała gruszeczka

czapka - 3 czapki - mała czapeczka

rzeka - 3 .......... - mała ................

dżem - 3 .......... - mały ................  itp

3.Ćwiczenia oddechowe:

Mecz z piłeczką pingpongowa lub wacikiem - ustawiamy na stole po dwa

klocki imitujące bramki i dmuchamy piłeczkę lub wacik w kierunku

bramek, by strzelić gola

4.Wierszyk dla Przedszkolaków do powtarzania:

Rączki często myj do czysta,

w tym każdy paluszek.

Bo kto rączki rzadko myje,

tego boli brzuszek.

Kiedy w domku siedzisz co dzień,

i troszkę Ci nudno,

to w przedszkole baw się z mamą,

przecież to nie trudno.

Ćwicz wymowę bardzo pięknie,

mów głośno, wyraźnie

i powtarzaj: sz,ż, cz, dż

zrozumie Cię każdy.


CZWARTEK 26.03.2020r.

1. Zabawa „Czego jest cztery?”

Dzieci kończą rozpoczęte zdania:

- Dywan ma cztery ……

- Pies ma cztery ……..

- Pokój ma cztery ……..

- Guzik ma cztery …….

- Koń ma cztery …….

2. Zabawa koordynacji wzrokowo- ruchowej

Ułóż na dywanie kontur kwadratu np. ze sznurka, skakanki, nici; następnie staraj się chodzić po nim stopa za stopą.

3. Wymień, co w twoim pokoju ma kształt kwadratu

- spróbuj policzyć te przedmioty

- 5 z nich podziel na sylaby i głoski

- 2 wybrane narysuj i pokoloruj.

4. Wykonaj ćwiczenia gimnastyczne:

https://www.youtube.com/watch?v=xx03qQvzbHs

Język angielski

Wybieramy się na polowanie na lwa. We are going for a lion hunt. https://www.youtube.com/watch?v=03i5v1PS7P4&feature=youtu.be dzieci powtarzają wyrazy i wyrażenia naśladując polujących:

Binoculars -okulary

I am not scared-ja się nie boje.

go over-przejść nad / go under-przejść pod/ go through- iść przez

Grass-trawa   tall grass-wysoka

river-rzeka    chilly-zimna

mud-błoto

cave jaskinia

go into the cave- wejść do środka.

dark-ciemno/ two big ears- dwa duże ucha/ red nose- czerwony nos/ sharp teeth.

oraz piosenka z liczeniem do 20. https://www.youtube.com/watch?v=D0Ajq682yrA&feature=youtu.be


PIĄTEK 27.03.2020r.

1. Karta Pracy cz.3, s.41

2. Rozwiąż zagadkę

„Pracowitsze są od ludzi,

wstają, gdy je słonko zbudzi,

każda coś do pyszczka bierze-

igły sosny lub źdźbła słomy.”

Co to za zwierzęta? Wiesz, tylko pomyśl. (mrówki)

3. Piosenka o mrówce : https://www.youtube.com/watch?v=jdw04e3k-vc

- posłuchaj piosenki

- spróbuj pośpiewać z nagraniem

4. Karta Pracy cz.3, s. 42

5. Wykonaj ćwiczenia gimnastyczne:

https://www.youtube.com/watch?v=vDIQFQeAr3g

6. Oszukaj w książkach, gazetach lub w interniecie ciekawostek i ilustracji na temat mrówek ( zadanie dla chętnych dzieci)