Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 15
Artykułów : 83
Odsłon : 53905

Rekomendacje

Zadania 06.04.2020-10.04.2020 PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Katarzyna Miętus, Małgorzta Granat, Dominika Świst   

TYGODNIOWY PLAN PRACY ZDALNEJ 06.04.2020-10.04.2020


PONIEDZIAŁEK 06.04.2020r.

I.

1. Słuchanie piosenka „ Pisanki, kraszanki, skarby Wielkanocne” – zapoznane ze zwyczajami związanymi z Wielkanocą

https://youtu.be/qKY9oeELKn4

2. Karta pracy, cz.3, s.72

3. Poranna gimnastyka https://youtu.be/FZ3pj_ZkldQ

II.

1. Zapoznanie z literką C, c

https://youtu.be/pEiC40fxPOQ

•• Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 40–43.

5- latki

• Określanie pierwszych głosek w słowie cebula i nazwach rysunków ( tacka, kucyk, klocki, cytryna)

Rysowanie tyle kresek ile jest sylab w każdym obrazku.

• Zaznaczanie liter c, C w wyrazach.

6- latki

••Wyodrębnianie wyrazu podstawowego –cebula.

Dzieci dzielą słowo cebula na sylaby i na głoski. Liczą sylaby i głoski w tym słowie.

Podają inne słowa rozpoczynające się głoską c (cytryna, cukier, cement…), mające ją na końcu (koc, noc, walec…) i w środku (abecadło, baca, kucyk…).

Dzieci wypowiadają głoskę c:

długo: ccccyyyy…

krótko: c, c, c, c…

Określają, czy głoska c jest spółgłoską czy samogłoską. C jest spółgłoską i jest oznaczana kolorem niebieskim.

Dzieci przypominają, kiedy używamy wielkiej litery.

• Nazywanie zdjęć ( tacka, kucyk, klocki, cytryna)

• Rysowanie pod zdjęciami modeli ich nazw.( tyle okienek ile jest głosek)

• Czytanie sylab, wyrazów i tekstu. s.41

• Czytanie tekstu o cukrze, cukierkach. s. 42

• Czytanie wyrazów powstałych z połączenia sylab.

• Wodzenie palcem po literze c – małej i wielkiej, pisanej.

Pisanie liter c, C po śladach, a potem – samodzielnie.

2. https://youtu.be/InxomdEHL8M gimnastyka przy muzyce

Dla chętnych podaję propozycję zrobienia kurki z wytłaczanek po jajkach

https://youtu.be/xLKqVpCcoDg


Gimnastyka korekcyjna: Ćwiczenia na wesoło.

06.04.2020r.

1. Wyścig żółwi - Zabawa, przy której jest sporo śmiechu, a dzieciaki lubią ją powtarzać i bić swoje rekordy. Potrzebny będzie woreczek z kaszą lub ryżem. A teraz reguły gry! Na mecie ustawia się jedno lub więcej dzieci, mama lub tata w pozycji na czworaka. Każdy zawodnik na plecach ma balast w postaci woreczka. Każdy porusza się na czworaka najszybciej jak potrafi. Gdy woreczek spadnie zaznaczamy miejsce dokąd żółw dotarł. Dzieciaki lubią poprawiać swój rekord i próbować dojść za każdym razem dalej. I tak zabawa może trwać naprawdę długo.

2. Przeprawa przez rzekę - Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze!!!

3. Tor przeszkód - Nie znam dziecka, które nie uwielbiałoby toru przeszkód! Do jego wykonania wykorzystajcie to co macie w domu. Mogą to być wielkie kartony przez środek, których trzeba się przeczołgać, poduszki, po których trzeba skakać, butelki, które należy omijać czy krzesła, na które trzeba się wspinać! Zabawa idealna zarówno dla maluszków jak i dla starszych dzieci.

4. Mały ninja - Mały ninja, człowiek pająk, nazywajcie to jak chcecie. Wystarczy zaplątać sznurek czy włóczkę o stół i krzesła by stworzyć niełatwy do przejścia tor. Ćwiczenie wymaga skupienia, precyzji i trochę gimnastyki. A układ można za każdym razem zmieniać, zaczepiając w inny sposób włóczkę.


 

WTOREK 07.04.2020r.

I.

1. Ćwiczenia oddechowe – wydłużanie fazy wdechu i wydechu; zdmuchiwanie ze stolika małych kuleczek wykonanych z płatków kosmetycznych.

2. Karta pracy cz.3 s. 78

3. https://youtu.be/qKY9oeELKn4 utrwalenie piosenki

II.

1. Oglądanie bajki pt: "Zou i wielkanocny królik"- wdrażanie do uważnego słuchania i wypowiadania się na temat bajki. https://youtu.be/v7xSHuAnrFA „Zou i wielkanocny królik“.

2. Spróbujcie wykonać kartkę świąteczną wg wzoru lub własnych pomysłów. Razem z rodzicami ułóżcie życzenia i zdjęcie prześlijcie do najbliższych. .https://youtu.be/B8mVLF1FXW0 kartka koszyczek

Dla chętnych dzieci :

3. https://youtu.be/x8MtFu909cs „Jak narysować królika?“- narysuj i pokoloruj. https://youtu.be/zvgBz6smtS8 „ Jak rysujemy kurczaczka”

https://youtu.be/A8agxSu4hNs zajączek z dłoni

 


ŚRODA 08.04.2020r.

I. Język angielski

Piosenka o dziesięciu wielkanocnych króliczkach. link: https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8

Dzieci liczą 1-10 i  kiedy słyszą  polecenie jak hop- podskakują. Kiedy słuszą stop- na chwile sie zatrzymują. /run-biegaj/ walk -maszeruj/skip-podskakuj/

Piosenka wielkanocna Link: https://www.youtube.com/watch?v=CzYplxl_RAc

Easter-wielkanoc hop-podskakuj / ears flop-ruszaj uszami / hide your easter eggs around - pochowaj wokoło pisanki / in the grass-  w trawie  /on the ground- na ziemi

Easter bunny- królik wielkanocny

II.

1. Karta pracy, cz.3, s.73

Rysowanie po śladach rysunków drugich połówek pisanek. Rysowanie po prawej stronie karty takich samych pisanek, jakie są po lewej stroni

2. Zabawa „Ciepło, zimno, pod hasłem: Szukamy jajka”(zabawa z ugotowanym jajkiem).

Dziecko szuka jajka ugotowanego na twardo, które zostało ukryte w pokoju. Rodzeństwo lub rodzic naprowadza szukającego na ukryty przedmiot, stosując określenia: ciepło, cieplej, najcieplej, gorąco, zimno, zimniej, najzimniej.

3. Wykonanie koszyczka wielkanocnego (Wyprawka karta 3)

- Wypychanie z karty pracy formy koszyczka i uchwytu.

- Składanie i sklejanie koszyczka według instrukcji.

- Doklejanie we właściwym miejscu uchwytu.

- Doklejanie kurczakom piórek na czubkach głów ( jeśli macie w domu)

4. Zobacz filmik „ Tradycje wielkanocne”

https://www.youtube.com/watch?v=DgjNcFKnY7U

5. Karta pracy, cz.3, s.74

- ułóż działania za pomocą liczmanów do ilustracji

- ułóż zdania opisujące przedstawione sytuacje

- posłuchaj lub odczytaj zagadki i rozwiąż je.

 


CZWARTEK 09.04.2020r.

I. Język angielski

Piosenka o wielkanocnym króliku link: https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

This is the way the bunny hops- tak właśnie skacze króliczek.   On easter day- w wielkanoc  / wiggle their nose- rusza noskiem / flops his ears- rusza uszami  /  shake his tail- potrząsa ogonkiem/

piosenka wielkanocna God's not dead. Bóg nie umarł. link https://www.youtube.com/watch?v=E2BZV7m4BUY

He is alive-On jest żywy/  I can feel it all over me- moge to czuć całym sobą. / I can feel it my hands-czuję to rękoma/ feet-czuję to stopami /

in my heart- w moim sercu    down the street-idąc ulicą    in the church- wkościele           in the school-w szkole

II.

1. Karta pracy, cz.3, s.76

Oglądanie obrazka koszyczka wielkanocnego. Zaznaczanie kolejności w jakiej przygotowuje się koszyczek wielkanocny kropkami (5-latek) lub liczbami (6-latek). Kończenie ozdabianie jajka według wzoru.

2. Oglądnij filmik: „ Jak z jajka powstaje kura?” https://www.youtube.com/watch?v=LsrRsxF0teE

3. Wykonanie doświadczenia z jajkiem

Zabawa badawcza – „Jajka i woda” Dzieci badają zachowanie w wodzie jajka surowego i jajka ugotowanego – wkładają je kolejno do przezroczystego naczynia z wodą. Obserwują ich zachowanie.

Do wody w przezroczystym naczyniu wkładają surowe jajko i dosypują stopniowo sól (około 10–12 łyżek soli). Obserwują, co dzieje się z jajkiem.

4. Karta pracy, cz.3, s.75

Zaznaczanie kropkami (5-latek) lub liczbami (6-latek) kolejności zdarzeń w historyjce. Opowiadanie historyjki. Kończenie rysowania kurczątek według wzoru.

5. Posłuchaj i rozwiąż zagadki wielkanocne

https://www.superkid.pl/zagadki-wielkanoc

6. Karta pracy, cz.3, s.77

Kolorowanie koszyczka zgodnie z kolorami kropek. Dzielenie nazw zdjęć na sylaby lub na głoski. Rysowanie pod każdym zdjęciem odpowiednią liczbę kresek, odpowiadającą liczbie sylab (lub głosek).

 


PIĄTEK 10.04.2020r.

1. Słuchanie wiersza Władysława Broniewskiego „Śmigus”

.

Śmigus! Dyngus! Na uciechę

z kubła wodę lej ze śmiechem!

Jak nie kubła, to ze dzbana,

śmigus-dyngus dziś od rana!

Staropolski o obyczaj,

żebyś wiedział i nie krzyczał,

gdy w Wielkanoc, w drugie święto,

będziesz kurtkę miała zmokniętą.

Rozmowa na temat wiersza.

− Co to jest śmigus-dyngus?

− Co to znaczy staropolski obyczaj?

− Kiedy obchodzi się śmigus-dyngus?

Wyjaśnienie, jak rozumiany był ten zwyczaj dawniej.

Kiedyś były to dwa różne obyczaje wielkanocne. Jednym z nich był dyngus, który polegał na tym, że młodzież chodziła po domach i zbierała datki w postaci jajek, wędlin, ciast itp. Śmigus natomiast miał odmienny charakter i polegał na uderzeniu na szczęście rózgą wierzbową z baziami. Rózga ta była wcześniej święcona w Niedzielę Palmową.

2. „Wielkanocne pisanki” – sposoby ozdabiania pisanek

https://www.youtube.com/watch?v=mwWgC626krE

3. Karta pracy, cz.3, s.79

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Ozdabianie rysunków jajek według wzoru (rytmu) z poprzedniej karty.

4. Zabawy przy piosence „Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne”

https://www.youtube.com/watch?v=HhkpcqoWoA8

- dzieci tańczą i pląsają do piosenki

- dzieci próbują śpiewać z nagraniem

5. Karta pracy, cz.3, s.80

Rysowanie pisanki po śladzie. Rysowanie po śladach rysunków spirali.

6. Dodatkowe zadanie dla chętnych dzieci:

- wykonanie pisanek różnymi technikami np. według materiału z linku powyżej.