Logo akcji

Oczyszczacz powietrza został przekazany naszej placówce przez Marszałka Województwa Małopolskiego w ramach realizacji projektu zintegrowanego LIFE pn. "Wdrażanie Programu Ochrony powietrza dla województwa małopolskiego- Małopolska w zdrowej atmosferze" współfinansowanego ze środków Programu LIFE Unii Europejskiej.

facebook

Statystyki

Użytkowników : 16
Artykułów : 108
Odsłon : 86184

Rekomendacje

Zadania 27.04.-30.04. PDF Drukuj Email
Grupa 5 - Jagódki - Zadania
Wpisany przez Małgorzata Granat, Katarzyna Miętus, Dominika Świst   

TEMATYKA TYGODNIA „WIOSNA NA WSI” 27.04- 30.04 2020r.


Poniedziałek 27.04. 20

1. Karta pracy, cz. 4, s. 8-9

Kolorowanie tak samo puzzli ze zdjęciami dorosłych zwierząt i ich dzieci. Nazywanie mam

i ich dzieci. Czytanie całościowe nazw zwierząt przedstawionych na zdjęciach (5-latki) lub

samodzielne (6-latki). Naklejanie ich zdjęć w odpowiednich miejscach

2. Słuchanie piosenki „Na podwórku”- rozmowa na temat piosenki

https://youtu.be/An265-G0WOs

I.

Na podwórku na wsi jest mieszkańców tyle,

że aż gospodyni trudno zliczyć ile.

Ref.: Kury, gęsi i perliczki, i indyki, i indyczki.

Jest tu kwoka z kurczętami, mama kaczka z kaczętami.

Piękny kogut Kukuryk i kot Mruczek, i pies Bryś.

Więc od rana słychać wszędzie: kukuryku, kwa, kwa, gę, gę,

hau, hau, miau, miau, gul, gul, gul

podwórkowy chór.

II.

Koń kasztanek w stajni, a w oborze krowa,

tam w zagrodzie owce i brodata koza.

Ref.: Kury, gęsi i perliczki

III.

A tu są króliki: i duże, i małe,

łaciate i szare, i czarne, i białe.

Ref.: Kury, gęsi i perliczki

- Gdzie mieszkają zwierzęta, o których jest mowa w piosence?

− Jakie zwierzęta mieszkają w wiejskiej zagrodzie?

3. Karty pracy, cz. 4, s. 4–5.

- Nazywanie zwierząt, które grupa Ady zobaczyła na wsi w gospodarstwie agroturystycznym.

- Odszukiwanie zwierząt znajdujących się w pętlach na dużym obrazku.

4. Zapoznanie z literą j, J w oparciu o filmiki

https://youtu.be/yMIY7XESVpU poznanie j, J

•• Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 52- 55.

5- latki

• Określanie pierwszych głosek w słowie jajka i nazwach rysunków ( jagody, jogurt, kajak, klej). Rysowanie tyle kresek ile jest sylab w każdym obrazku.

• Zaznaczanie liter j, J w wyrazach.

6- latki

••Wyodrębnianie wyrazu podstawowego – jajka.

Dzieci dzielą słowo jajka na sylaby i na głoski. Liczą sylaby i głoski w tym słowie.

Podają inne słowa rozpoczynające się głoską j, J

Dzieci wypowiadają głoskę j:

długo: jjjyyyy…

krótko: j, j, j ,….

Określają, czy głoska j jest spółgłoską czy samogłoską. J jest spółgłoską i jest oznaczana kolorem niebieskim.

• Czytanie sylab, wyrazów i tekstu. s.53- 54

• Rozwiązują krzyżówkę

Nauka pisania liter: j, J

https://youtu.be/vtymVPdwi6U

• Wodzenie palcem po literze j – małej i wielkiej, pisanej.

Pisanie liter j, J po śladach, a potem – samodzielnie s. 55

5. gimnastyka przy muzyce

https://youtu.be/InxomdEHL8M

6. Słuchanie piosenki „ Na podwórku” – nauka refrenu

Gimnastyka korekcyjna: Ćwiczenia ogólnorozwojowe.

1. Czołganie się pod krzesłami ustawionymi jedno przy drugim.

2. Spacer po pokoju z woreczkiem ryżu lub kaszy na głowie. Dzieci starają się utrzymać go na głowie jak najdłużej, pamiętając o prawidłowej postawie ciała.

3. Skoki najpierw obunóż, a potem na jednej nodze wzdłuż dywanu.

4. Chodzenie po skakance lub sznurku stopa przy stopie, utrzymanie równowagi.

5. Rzucanie piłeczkami do miski, kosza lub dużego garnka.

Powodzenia na koniec pamiętajcie wykonać ćwiczenia oddechowe .


Wtorek 28.04.20r.

1. Ćwiczenia z tekstem. Książka (s. 62–65)

5- latki - dzieci słuchają tekstu czytanego przez rodzica.

6-latki - dzieci czytają głośno teksty znajdujące się pod ilustracjami do opowiadania.

2. Ćwiczenia grafomotoryczne - Karta pracy, cz. 4, s. 3.

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie po śladzie drogi kury do kurnika.

3. Utrwalanie refrenu piosenki „Na podwórku”. Nauka zwrotek.

https://youtu.be/An265-G0WOs

4. Karta pracy, cz. 4, s. 6-7

Naśladowanie głosów zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Otaczanie zieloną pętlą

zwierząt, które mają dwie nogi, a czerwoną pętlą tych, które mają cztery nogi. Nazywanie

zwierząt, które są w jednej pętli, i tych, które są w drugiej pętli.

Rysowanie kotków według wzoru. Kolorowanie drugiego kotka, licząc od lewej strony.

Rysowanie kurczaczków według wzoru. Kolorowanie trzeciego od prawej strony.

•• Podział na sylaby (5-latki) i na głoski (6-latki) nazw zwierząt z wiejskiego podwórka.

5. Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 68-69.

Czytanie zadań, naklejanie odpowiednich zwierząt.

Wpisywanie odpowiednich liczb- ćw. na dodawanie i odejmowanie.

6. gimnastyka przy muzyce

https://youtu.be/InxomdEHL8M

7. Kolorowanka wodna – Kura i kurczątka.

Dla każdego dziecka: wyprawka, kolorowanka wodna Kura i kurczątka, pędzelek, kubeczek

z wodą.( malujemy samą wodą bez farby).


Środa 29.04.2020r.

1.Karta pracy, cz. 4, s. 9.

Oglądanie obrazka, odszukiwanie na nim śladów zwierząt. Łączenie obrazków zwierząt z ich śladami. Czytanie z rodzicem (lub samodzielnie) nazw zwierząt. Naklejanie zdjęć zwierząt w odpowiednich miejscach.

2.Oglądanie filmu edukacyjnego dotyczącego zwierząt gospodarskich i ich młodych

https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U

- jakie zwierzęta były omówione w filmie

- nazwij domy wymienionych zwierzą: kury, świnki, krowy, owce

- kto jeszcze mieszka z kurami w kurniku.

3. Karta pracy - Nowe przygody Olka i Ady.

Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia s. 69. Rysowanie drogi kury do kurcząt.

4. Zabawa badawcza „Zgadnij, co to za smak?”

Rodzic przygotowuje dostępne w domu produkty spożywcze związane z omawianym tematem tygodnia (np. kawałeczki: sera białego, jajka gotowanego, masła, serka topionego lub łyżeczkę jogurtu czy śmietany).

Dziecko mając zasłonięte oczy smakuje podane mu produkty i próbuje rozpoznać, co je.

5. Połącz zwierzęta gospodarskie i ich młode

Koń kurczątka

Kaczka jagnięta

Krowa źrebięta

Kura kaczątka

Owca cielęta

6. Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 69.

Czytanie zadań. Wpisywanie odpowiednich liczb.

7. Zabawa ruchowa – „Uwaga, lis!”

Dzieci są kurami. Poruszają się po pokoju w sposób charakterystyczny dla tych zwierząt. Na hasło: LIS, zatrzymują się natychmiast w miejscu, prostują plecy, kładą gazety na głowie i stoją nieruchomo do chwili, aż usłyszą ponowne hasło: KURKI .

J.angielski:

Piosenka " owoce i warzywa" ,"fruit and vegetables". Link: https://www.youtube.com/watch?v=S2hX3N7mHYk
apple I like apples. Lubię jabłka, banana I like bananas.-lubię banany
broccoli I like broccoli.-lubię brokuły cabbage I like cabbage- lubię kapuste carrot I like carrots.-lubię marchewki cucumber I like cucumbers.- lubię ogórki grapes I like grapes- lubię winogrona onion I like onions- lubię cebulę orange I like oranges.-lubię pomarańcze peach I like peaches-lubię brzoskwinie pear I like pears-lubię gruszki pineapple I like pineapples.- lubię ananasy potato I like potatoes-lubię ziemniaki strawberry I like strawberries-lubię truskawki tomato I like tomatoes-lubię pomidory


Czwartek 30.04.2020r.

1. Karta pracy, cz. 4, s. 10.

Oglądanie strony gazety ze zdjęciami przedstawiającymi prace na wsi. Określanie, co to za

prace. Rysowanie w każdym kolejnym polu o jedną łopatę więcej niż w poprzednim

2. Oglądanie filmu edukacyjnego dotyczącego wiosennych prac na wsi

https://www.youtube.com/watch?v=I6EGdIPn8Lg

Rozmowa na temat filmu:

- jakie zboża zasiewamy wiosną

- czy zapamiętaliście jak inaczej w Polsce nazywane są ziemniaki

3. Karta pracy, cz. 4, s. 11.

Rysowanie narzędzi ogrodniczych po śladach. Czytanie z rodzicem lub samodzielnie ich nazw.

Łączenie rysunków z nazwami. Rysowanie w każdym kolejnym polu o jedne grabie mniej

niż w poprzednim.

4. Zabawa metodą opowieści ruchowej – „W ogrodzie”.

Dzieci wybrały się do ogrodu na zaproszenie ogrodnika Macieja (w roli ogrodnika rodzic.). Wita-

ją się z ogrodnikiem i rozpoczynają oglądanie ogrodu.

Dzieci:

Wąchają kwiatki, wykonują przysiad, skłon głowy w przód i głęboki wdech nosem, a wydech – ustami,

biegają po alejkach, wyciągają ramiona w bok,

naśladując motyle. rytmicznie podnoszą je i opuszczają.

Ogrodnik Maciej prosi dzieci o pomoc przy sadzeniu.

Dzieci:

Sadzą rośliny, wykonują siad klęczny, naśladują czynności:

kopania, sadzenia, przysypywania roślin ziemią,

myją ręce po pracy, stają w rozkroku, wykonują lekki skłon tułowia w przód, pocierają dłońmi o siebie,

podlewają posadzone rośliny poruszają się po wyznaczonym miejscu ogrodu i naśladują podlewanie.

Ogrodnik chwali dzieci za dobrze wykonaną pracę i dziękuje za pomoc,

5. Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia

, s. 70–71.

Rysowanie po śladach. Kolorowanie rysunków.

6. Ćwiczenia w czytaniu.

Dla każdego dziecka: karta G: zdjęcia: grabi, wideł, motyki, sekatora, łopaty, karta N: podpisy do zdjęć. Dzieci dobierają nazwy do obrazków narzędzi ogrodniczych.

7.Kolorowanie rysunku „Praca w ogrodzie”.

Dla każdego dziecka: wyprawka, karta M, kolorowanka

J.angielski:

Piosenka o kształtach. Shapes song link: https://www.youtube.com/watch?v=03pyY9C2Pm8

Okay everybody. We're going to make some shapes. Show me your hands. Let's start with a triangle! A triangle. Can you make a triangle? (4x) Can you find a triangle? Ready...GO! Czy znajdziesz trójkąt ? Szukaj teraz !!! Now, let's make a rectangle! -Teraz zróbmy prostokąt A rectangle. Can you make a rectangle?(4x) An oval. Can you make an oval? Czy potrafisz zrobić owalny kształt ? Now, let's make a star! - Teraz zróbmy gwiazdę. A star. Can you make a star?